Dieselin tehokäyriä / dynolappuja
Valvoja: ffp jäsenet
Dieselin tehokäyriä / dynolappuja
Ajattelin että näitä dynolappuja voisi alkaa kerätä tänne jotta voitaisiin katsella toiminta-alueita ym. ja laitetaan muutokset myös:
Minulla on käytössäni riittävästi kotisivutilaa eli mikäli joku haluaa laittaa lappusensa myös näkyville (muita auttaakseen tai elvistelymielessä) niin laittakaa privaa ja pistetään noita sitten esille. Muistakaa pyyhkiä ajoneuvojen tunnistetiedot pois!
Eli tässä käyrät muutoin vakiosta Golf 4 74kw/100hp ATD-moottorista lastutuksen vaikutuksesta ja jälkimmäisessä turbo jumiutumassa:
Minulla on käytössäni riittävästi kotisivutilaa eli mikäli joku haluaa laittaa lappusensa myös näkyville (muita auttaakseen tai elvistelymielessä) niin laittakaa privaa ja pistetään noita sitten esille. Muistakaa pyyhkiä ajoneuvojen tunnistetiedot pois!
Eli tässä käyrät muutoin vakiosta Golf 4 74kw/100hp ATD-moottorista lastutuksen vaikutuksesta ja jälkimmäisessä turbo jumiutumassa:
Viimeksi muokannut LTR, 18.12.2008 12:04. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
no niin on käynyt joillakin kotimaisilla foorumeilla. täälläkin ollut puhetta nettikirjoittelusta mm tuossa topicissa http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=47095
Eiköhän nuo "penkkien" laskemia konetehoja liene..
Laput ovat tulleet minulle mikä keneltäkin ja en edes tunne saati tiedä kaikkia, mutta ei kai sillä niin väliä vai? Pääasiahan on että näkee mikä vaikuttaa mihinkin:)
Koitetaan pitää tämäkin sisällys tarkoitetun mukaisena ja toivottavasti myös apuna sitä tarvitseville..
Laput ovat tulleet minulle mikä keneltäkin ja en edes tunne saati tiedä kaikkia, mutta ei kai sillä niin väliä vai? Pääasiahan on että näkee mikä vaikuttaa mihinkin:)
Koitetaan pitää tämäkin sisällys tarkoitetun mukaisena ja toivottavasti myös apuna sitä tarvitseville..
Viimeksi muokannut LTR, 9.3.2006 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lappu
Seat Toledo 1.9TDI
Bosio PP502 suuttimet (220bar)
12mm nestepää
VNT 20/15 hybridiahdin
SDI imusarja
Takana 2.5" vapaavirtausvaimennin
Karalan softa
Oldmanintake
Ahtoputkisto osin vaihdettu 50mm
Ja jotain muuta "sätöstä"
Tehot mitattu 4. (katkoviiva) ja 5. (yhtenäinen viiva) vaihteella. Nelosvaihteella turbo ei ehtinyt täysin mukaan. Vitosvaihteella oli täydet ahdot, mutta vakiovälijäähdytin aiheutti lämpöjen nousemisen "tappiin" ja leikkasi yläkierrosten tehoja. Suuttimetkin käyvät jo auttamattoman pieniksi, mutta siihen onkin tulossa korjaus pikapuolin. 3500 kierroksen jälkeen savutus loppui aivan kokonaan.
Seat Toledo 1.9TDI
Bosio PP502 suuttimet (220bar)
12mm nestepää
VNT 20/15 hybridiahdin
SDI imusarja
Takana 2.5" vapaavirtausvaimennin
Karalan softa
Oldmanintake
Ahtoputkisto osin vaihdettu 50mm
Ja jotain muuta "sätöstä"
Tehot mitattu 4. (katkoviiva) ja 5. (yhtenäinen viiva) vaihteella. Nelosvaihteella turbo ei ehtinyt täysin mukaan. Vitosvaihteella oli täydet ahdot, mutta vakiovälijäähdytin aiheutti lämpöjen nousemisen "tappiin" ja leikkasi yläkierrosten tehoja. Suuttimetkin käyvät jo auttamattoman pieniksi, mutta siihen onkin tulossa korjaus pikapuolin. 3500 kierroksen jälkeen savutus loppui aivan kokonaan.
Nyt kun Race520 suuttimet on kiinni, niin aiempaan verrattuna G-Tech Pro RR mittarilla olisi tullut lisää 20hv tehoa ja 40Nm vääntöä. Kunhan "avarrettu" kansi isompi turbo on kiinni, niin pitää viedä taas auto rullille. G-Techin käyrät eivät huomioi ilmanvastusta yms. joten tuloksia ei voi verrata rullilla saatuihin arvoihin etenkään korkeilla kierroksilla.
http://koti.mbnet.fi/okosunen/Seat/Race_vs_PP502.JPG
http://koti.mbnet.fi/okosunen/Seat/Race_vs_PP502.JPG
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Pistetään nyt tämäki vaikka ei vielä häävi lappu ookkaan... 1.6TD
Katsastukseen haettu lappu ku välttämättä inssi sen halus
http://kotisivu.dnainternet.net/nriheik/golfteho.jpg
Katsastukseen haettu lappu ku välttämättä inssi sen halus
http://kotisivu.dnainternet.net/nriheik/golfteho.jpg
Pääsin todistamaan tällaisen syntyä: asz pd130hp:sta(sis. iso ic+katista eteenpäin 2,5"+hieman parannettu ilmanotto) vakio turbolla.
lappu
edit: käyttäjän mukaan vielä ei 6v laatikon vakiokytkin luista, mut ajotyyli melko rauhallinen ja kevyt auto..Koneen tyyppikin lisätty.
lappu
edit: käyttäjän mukaan vielä ei 6v laatikon vakiokytkin luista, mut ajotyyli melko rauhallinen ja kevyt auto..Koneen tyyppikin lisätty.
Viimeksi muokannut zero, 9.7.2006 19:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Uusi reissu Mikan tykö kannatti. Nyt vetää niin että 5100rpm on vielä yli 210kW. Vakio MAF-anturi oli kuulemma akilleen kantapäänä tähän asti. Sääli vaan että ahtimen stop ruuvi oli liian pitkäksi säädetty, joten alaveto oli hieman onneton. Mikäli onnistun säätään ruuvin entiseen paikkaan, niin kaiken pitäisi olla ennallaan ja vetoja yli 200kW välillä 3300-5150rpm. :)
Melko hauska.
Melko hauska.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Olet :)
Tämä on sama kuin ihan ensmäisissä IV kolveissakin oli. Kurkkaamalla sisälle näkee suuren jäähdytyslevyn putken yläpinnassa ja anturi ei ole alkuperäisestä putkesta irroitettavaa mallia (tai siis saihan sen irti paloittelemalla).
Tässä kuva suurennetusta MAFista. Keltaiset teipit suojaavat herkkää anturia työskentelyn ajan.
Tämä on sama kuin ihan ensmäisissä IV kolveissakin oli. Kurkkaamalla sisälle näkee suuren jäähdytyslevyn putken yläpinnassa ja anturi ei ole alkuperäisestä putkesta irroitettavaa mallia (tai siis saihan sen irti paloittelemalla).
Tässä kuva suurennetusta MAFista. Keltaiset teipit suojaavat herkkää anturia työskentelyn ajan.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
ei mitään selittelyjä vaan faktoja...joo kyllä itekkin yllätyin ...no toi 30heppaa pitäis vielä taikoo et pääsis 200hepan kerhoon...hepat tullu tähän asti yllättävän helpolla.harmittaa vaan kun ei kilowatit tuplaantunu...jäi 4kw vajaaksi.=D ps:jos valonviejä asustelee etelässä niin voisin tulla piipahtaa säädöissä=)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
tuossapa cordoban lappu
http://s204.photobucket.com/albums/bb210/supra238/?action=view¤t=sovitettu.jpg
http://s204.photobucket.com/albums/bb210/supra238/?action=view¤t=sovitettu.jpg
MJF: Mulla on vakio kansi, vakio imusarja, vakio nokka ja tosiaan nämä "huonot" Ranskan racet ja hp dieselin mukaan 100hv tuottava kiinan 12mm nestepää. Savut tais olla päivän kovimmat mitä cordobasta irtos. Taitaa olla nyt vakio osista otettu kaikki irti, en olis uskonu että vakio kansi noin virtaa
Kokeilitko tuntuiko muutos ihan persdynossa, vai teitkö tuon muiden muutosten mukana, luulisi että tuollainen mollukka tuolla imupuolella alkaisi jossain vaiheessa hieman vaikuttamaan virtauksiin.
Voisi tuollaisen tehdä jostakin sopivan kokoisesta alumiiniputkesta ja itsekkin kokeilla.
Ei tuo homma nyt niin iso ole etteikö sitä EGR:ää taas voisi pakkasille laittaa toimintaan.
Voisi tuollaisen tehdä jostakin sopivan kokoisesta alumiiniputkesta ja itsekkin kokeilla.
Ei tuo homma nyt niin iso ole etteikö sitä EGR:ää taas voisi pakkasille laittaa toimintaan.
tällänen lappu tuli...vielä mennään vakio ohjelmalla et se vissiinkin ahistaa et päästäis yli 150kw....onnex ei oo ku pariviikkoa ni sit näkee mitä karala saa taiottua tästä irti.... http://www.aijaa.com/v.php?i=1026502.jpg
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Tämä ei ole volkkariasiaa, joten jättäkää lukematta, jos saatte näppylöitä Volvoista. :)
Tässä entisen oman S60 2.4D:n uusi käppyrä. Autoon ei ole muutettu kytkimen lisäksi muuta sitten viime Karalan käynnin, jolloin tuli 220hv, 535Nm. Tuolloin epäiltiin kannen virtaavuutta, vaikka ongelma oli sitten kuitenkin pakopaineissa. Pidinkin itseäni jo ihan luuserina tuon koneen suhteen, kun aikanaan tavoitteesta jäätiin jopa 30hv. Kaikki on taas mallillaan kun vanha tavoite meni yhdellä hepalla rikki (251hv, väännöt rajattiin 535Nm, vaikka kävivät yli kuudessa sadassa). :)
Tässä entisen oman S60 2.4D:n uusi käppyrä. Autoon ei ole muutettu kytkimen lisäksi muuta sitten viime Karalan käynnin, jolloin tuli 220hv, 535Nm. Tuolloin epäiltiin kannen virtaavuutta, vaikka ongelma oli sitten kuitenkin pakopaineissa. Pidinkin itseäni jo ihan luuserina tuon koneen suhteen, kun aikanaan tavoitteesta jäätiin jopa 30hv. Kaikki on taas mallillaan kun vanha tavoite meni yhdellä hepalla rikki (251hv, väännöt rajattiin 535Nm, vaikka kävivät yli kuudessa sadassa). :)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
OK. Tänään ajoin vastaavaa, ehkä kymmenkunta heppaa heikompaa ja täytyy sanoa olevani hieman pettynyt. Joidenkin ihmisten nakupakut antaa tuolle tukkapöllyn... ;)
No vetäähän se sitten isommissa vauhdeissa, mutta paikaltaanlähtö ja kiihtyvyys sataseen melko vaisu. Tämä oli kyllä tavallisella automaattilootalla varustettu, enkä koskenut luistonestoon, joten voi olla kuskin kädettömyyttäkin. Manuaalilla voisi olla hauskakin.
Painon ainakin aistii tuolla ajaessa...
No vetäähän se sitten isommissa vauhdeissa, mutta paikaltaanlähtö ja kiihtyvyys sataseen melko vaisu. Tämä oli kyllä tavallisella automaattilootalla varustettu, enkä koskenut luistonestoon, joten voi olla kuskin kädettömyyttäkin. Manuaalilla voisi olla hauskakin.
Painon ainakin aistii tuolla ajaessa...
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
alun perin 74kw, 240nm nyt 111kw, 341nm
lappu löytyy linkistä
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28ej3+1 ... kkari.html
lappu löytyy linkistä
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28ej3+1 ... kkari.html
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa