Golf 1.8T uutta kytkintä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.8T uutta kytkintä
Heti alkuun search:n ehdottelijoille, että kyllä on yritetty etsiä tietoa sen kautta...tuloksetta!
Eli minkä kytkin sopii suoraan tuohon golffiin? Jonku dieselin kenties, tulisi halvemmaksi?
Ja nyt hakusessa koko paketti (en tiedä mitä siihen kaikkea kuuluu, mutta kaikki mahdollinen että varmaan kestää ja on hyvä)
Auton tehot tulevat aluksi pyörimään n.220hv/340nm, joten tolta pohjalta kytkintä etsimään!
Eli minkä kytkin sopii suoraan tuohon golffiin? Jonku dieselin kenties, tulisi halvemmaksi?
Ja nyt hakusessa koko paketti (en tiedä mitä siihen kaikkea kuuluu, mutta kaikki mahdollinen että varmaan kestää ja on hyvä)
Auton tehot tulevat aluksi pyörimään n.220hv/340nm, joten tolta pohjalta kytkintä etsimään!
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
Mitenkä hyvin tuo G60 vauhtipyörä, TDI:n asetelma tuollaiseen 99 malliseen Gti:hin sopii?
Sopii ihan suoraan ja ei tarvi sorvata ellet halua keventää?!?!
Kuten aiemmin kerroin jo, niin esim. Dopilta (MD-Comprex) vauhtipyörä ja kytkinlevy/paineasetelma. Sit tarvit uudet pultit vauhtipyörään (G60), maksaa kappaleelta 3-4€ (6kpl).
Hinnan saa selville ottamalla yhteyttä...
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
Vauhtipyöriä: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=83197
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
itse tilasin US-partsilta Sacs performance paineasetelman ja kytkin levyn, ja voin sanoa että ajomukavuushan siitä lähti. perkeleen jäykkä mutta tosi hyvän jämäkkä. :D se on vähän mistä tykkää. mutta ei ainakaan lähde luistamaan kytkin ja kestää lisä virejäkin. ja about samat tehot kuin Lamarolla. suosittelen jos vähänkin ajaa pätkä ajoa tai kaupunki ajoa niin joku just dieselin kytkin tai vr6 se on paljon mukavampi ajaa.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
Myös ABF koneessa on tuollainen vauhtipyörä (siis Golf 3 GTi 16V)
Sachsin Performance palikoistahan löytyy tuohon vauhtipyörään kytkin jolla saa 500 Nm kestoa, jonka pitäisi melko monessa 1,8T:ssä riittää. Tosin luistamaanhan tuonkin näköjään saa sopivalla käytöllä.
Kun tuollaiseen autoon vaihtaa kiinteän vauhtipyörän voimistuvat voimansiirron hammasäänet.
Sachsin Performance palikoistahan löytyy tuohon vauhtipyörään kytkin jolla saa 500 Nm kestoa, jonka pitäisi melko monessa 1,8T:ssä riittää. Tosin luistamaanhan tuonkin näköjään saa sopivalla käytöllä.
Kun tuollaiseen autoon vaihtaa kiinteän vauhtipyörän voimistuvat voimansiirron hammasäänet.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
Se kolkottaa jo nyt niin paljon et tuntuu ku olis laatikosta tulluu joku kiven murskain.
Viimeksi muokannut Cokkelin Civittäjä, 4.8.2007 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
No juu. Nyt on auto ylhäällä... Kaikille tiedoksi että kannataa hommata ne asetelman pultit myös. itsellä ei ainakaan ollu niitä mukana kytkimen paketissa. Nyt auto seisoo korjaamolla kun ei löytyny sopivia pultteja koko kaupungista.
Jee ja löyty yks katkennu korvake laatikosta. Mikäköhän on sen rikkonu... No kai se koppa 2 pultilla pysyy.
Jee ja löyty yks katkennu korvake laatikosta. Mikäköhän on sen rikkonu... No kai se koppa 2 pultilla pysyy.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
En tiedä ku en itse vaihtanu. Ei tarvii konetta nostaa. Aika paljon tosin näytti puretun ku kävin autoa katsomassa. Luultavasti aika helppo homma jos hyvät vehkeet on.
Maksoin vähän yli 200€ työstä. Isolla korjaamolla tehtiin.
On todella mukava setti ajaa tuo g60 vauhtip ja g60 kytkin/asetelma. Poljin tuntuma juuri sopiva.
Maksoin vähän yli 200€ työstä. Isolla korjaamolla tehtiin.
On todella mukava setti ajaa tuo g60 vauhtip ja g60 kytkin/asetelma. Poljin tuntuma juuri sopiva.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 4.10.2009 23:10
kytkin...
mikä diesel kytkin se kannattais laittaa golffi gti 1.8T koneeseen ku vauhtipyörän oon hommannu jo valmiiksi ja se ompi tuo G60. suositellaanko jotain power diesseliä. ja jos sellainen kannattaa laittaa nii onko kellään tietoo osa numeroa tai vastaavaa ku niitäki on monen tehoisia
Omassa nelos getarissa on arvidsonin 1-massa vauhtipyörä ja nyt tarvis saada sen kaveriksi sopiva kytkinlevy, asetelma ja laakeri. Onkohan noissa asetelmien kiinnistyspulttijaoissa eroa, että uskaltaako ostaa suoraan tuon g60 setin? Tietysti täytyy tuon kytkimen kitkapinnan olla oikealla halkaisijalla.
Kumpis näistä seteistä kannattaisi hommata? Toisessa setissä kevyempi vauhtis ja tossa halvemmassa todennäköissti paskempi kytkin.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123
paketti olis tulossa lastutettuun golf iv gti 1.8T agu -99
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123
paketti olis tulossa lastutettuun golf iv gti 1.8T agu -99
Muuta en osaa sanoa kuin että halvalla harvoin hyvää saa... Ite tilasin tuolta http://www.awesome-gti.co.uk/
Tulihan hintaa mut pitäis kestää. Kokemuksia ei vielä oo kun laatikko on irtonaisena lattialla. Tuli takasin laittaessa ongelmaksi tuon sorvaaminen paikoilleen, on meinaan vähän tilaa pyöritellä ja kaikki on tiellä. AIka ohueksi oli tuostakin jo tuo vauhtis sorvattu vanhaan verrattuna;)
Tulihan hintaa mut pitäis kestää. Kokemuksia ei vielä oo kun laatikko on irtonaisena lattialla. Tuli takasin laittaessa ongelmaksi tuon sorvaaminen paikoilleen, on meinaan vähän tilaa pyöritellä ja kaikki on tiellä. AIka ohueksi oli tuostakin jo tuo vauhtis sorvattu vanhaan verrattuna;)
Nyt on vihdoin saatu kaikki kytkin romut kasaan, eli G60 vauhtis, vr6 levy "sachs" ja sre *********645 asetelma ja vr6 painelaakeri. asetelmahan keskittyy noihin vauhtipyörän ohjuritappeihin, mut millä ootte noita levyjä keskitellyt? käykö esim tämmöinen http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-5175 ?
vai laitetaanko se vaan silmämääräisesti keskelle? ei kai sillä muuta väliä oo ku askin takaisin laitossa, asettuu sit olemaan kummiskin kytkinpolkimen painelulla...
vai laitetaanko se vaan silmämääräisesti keskelle? ei kai sillä muuta väliä oo ku askin takaisin laitossa, asettuu sit olemaan kummiskin kytkinpolkimen painelulla...
Nyt tuli viikonloppuna laitettua kytkin ja vauhtipyörä paikoilleen, eikä se sit ihan ongelmitta mennyt :)
Plussat
- Kytkin pitää nyt hyvin, ei luista eikä täristä yhtään
- Poljinjäykkyys pysyi vakiota vastaavana
Miinukset
- Painelaakeria ei saanut vaihettua, kun laakerista katkesi toinen "hakanen" millä pysyy haarukassa kiinni, laitoin sit vanhalla laakerilla.
-kylmänä vanha laakeri vissiin sirisee kytkinpoljinta painaessa, loppuu tosin parinkilsan jälkeen.
-vaihdelaatikon kannakkeen keskimmäinen pultti katkesi avatessa laatikon päästä, ennen oli kolmella kiinni nyt kahdella pultilla
-suoraa ajettaessa hiljainen, jompaankumpaan suuntaan kääntäessä rupeaa pitämään pientä jurnutusta, mitä ei mielestäni aikasemmin kuulunut.
Plussat
- Kytkin pitää nyt hyvin, ei luista eikä täristä yhtään
- Poljinjäykkyys pysyi vakiota vastaavana
Miinukset
- Painelaakeria ei saanut vaihettua, kun laakerista katkesi toinen "hakanen" millä pysyy haarukassa kiinni, laitoin sit vanhalla laakerilla.
-kylmänä vanha laakeri vissiin sirisee kytkinpoljinta painaessa, loppuu tosin parinkilsan jälkeen.
-vaihdelaatikon kannakkeen keskimmäinen pultti katkesi avatessa laatikon päästä, ennen oli kolmella kiinni nyt kahdella pultilla
-suoraa ajettaessa hiljainen, jompaankumpaan suuntaan kääntäessä rupeaa pitämään pientä jurnutusta, mitä ei mielestäni aikasemmin kuulunut.
Jatketaan vähän tota miinuslistaa :) tänään putos sit vasemmanpuolen vetoakseli, ku olin tos kotia ajelemassa, ne pienet vetolaipan pultit sinne laatikon päähän pitää liiman kanssa varmaankin laittaa, koska kiristin ne varmasti kunnolla, mut eipähän pysynyt. Siitä vetarin sisäpäästä hajos/lähti irti semmonen metalli lätkä ja tuli kaikki rasvat ulos, saako sitä lätkää ostettua erikseen, vai pitääkö ostaa koko sisempi nivel ? vai saako sitä niveltäkään erikseen ostettua? en ainakaan motonetin luettelosta löytänyt...
Nostellaans tätäkin ketjua. Alkaa kilometrit kertymään kohti maagisia lukemia 1.8T AGUssa ja mm. tämän ja tämän ketjun pohjalta olen alkanut varautumaan tulevaan kytkinremonttiin. Tehot tällä hetkellä 185hv/320Nm, mahdollisesti/ehkä/kenties aikanaan se perus 220-240hv tulossa.
Onko kellään pitkäaikaista kestotestiä tuosta G60 vauhtipyörästä (ei kevennettynä) + VR6:n paineasetelmasta ja kytkinlevystä? Sachsilta kattelin, että Performance-levy maksoi jtn 300 € ja MDComprex myy edelleen G60 vauhtista. Mitään havaittuja miinupuolia? Vaikuttaako esim. vaihdelaatikon kestävyyteen yms yms yms?
Tai kysymyksenä näin päin: onko n. 400 Nm väännöille mitä muita potentiaalisia vaihtoehtoja?
Onko kellään pitkäaikaista kestotestiä tuosta G60 vauhtipyörästä (ei kevennettynä) + VR6:n paineasetelmasta ja kytkinlevystä? Sachsilta kattelin, että Performance-levy maksoi jtn 300 € ja MDComprex myy edelleen G60 vauhtista. Mitään havaittuja miinupuolia? Vaikuttaako esim. vaihdelaatikon kestävyyteen yms yms yms?
Tai kysymyksenä näin päin: onko n. 400 Nm väännöille mitä muita potentiaalisia vaihtoehtoja?
Bensassa tuonne 380-400Nm väännöille riittää myös Sachs power kytkinpaketti. Hinta levylle, asetelmalle ja laakerille on halvimmillaan 250€ (motonet). Vauhtipyöräksi toi sama G60 vauhtipyörä.
Jos etsit tuota Power pakettia niin se löytyy yleensä kohdasta: Golf mk3 1.9TDI kytkinpaketti - vahvistettu.
Jos etsit tuota Power pakettia niin se löytyy yleensä kohdasta: Golf mk3 1.9TDI kytkinpaketti - vahvistettu.
Vähän jälleen keltainen nokka päässä voimansiirron kanssa.. Onko vauhtipyörissä sitten mitä muita vaihtoehtoja kuin vakio kaksmassanen tai yksmassainen G60 vauhtipyörä? Mitä hyötyä tuolla kaksmassaisella on verrattuna yksmassaiseen? Onko olemassa ns. kestävämpää kaksmassaista tuohon sopivaa..?
Jälleen kun sitä hyvää hinta-laatusuhdetta etsitään, niin mikä vaihtoehto on varmin, toimivin ja järkevin? (hyvät ehdot, tiedän..) Tuo JukkaA:n ehdottama?
Jälleen kun sitä hyvää hinta-laatusuhdetta etsitään, niin mikä vaihtoehto on varmin, toimivin ja järkevin? (hyvät ehdot, tiedän..) Tuo JukkaA:n ehdottama?
Vakiona on jousitettu vauhtipyörä ja jousittamaton kytkinlevy. Itse suosin tosiaan jousittamaton (kovaa) vauhtipyörää ja jousitettua kytkinlevyä. Voin sanoo, että moni ei tuntumaltaan tuota poweria erota vakiosta, mutta pitoja on ihan eri tavalla.
Jousittamaton sintteri kovalla vauhtiksella on kaikkee muuta ku hyvä vaihtoehto käyttikseen.
Jousittamaton sintteri kovalla vauhtiksella on kaikkee muuta ku hyvä vaihtoehto käyttikseen.
Moi,
http://www.mstone.fi/tuotteet.html?id=27/136 Mulla oli tollanen paketti lastutetussa AGU:ssa. 16tkm jälkeen joku jousi sano yhteistyösopimuksen irti ja pajalta sanottiin että hommaas uus paketti. Ilmeisesti käyttökelpoista tavaraa tosta ei jäänyt kuin vauhtipyörä. Onko tietoa/kommentteja, että olisko tää hyvä vaihtoehto: http://www.mdcomprex.fi/store/product_info.php?cPath=241_265_267&products_id=439 vai kannattaisko jollain muulla setillä lähteä liikenteeseen? Kestäiskö tollanen (auto ihan arkikäytössä)? Mielellään niin että ton vauhtipyörän vois hyödyntää mikäli se on mahdollista. Auto on nyt siis perattuna huollossa joten esimerkiksi kuukautta ei pysty noita palikoita oikein venailla.
Jos on muita ehdotuksia niin mielellään suorat linkit tai tarkemmat tuotetiedot ja mistä saan ostettua.
Kiitoksia.
http://www.mstone.fi/tuotteet.html?id=27/136 Mulla oli tollanen paketti lastutetussa AGU:ssa. 16tkm jälkeen joku jousi sano yhteistyösopimuksen irti ja pajalta sanottiin että hommaas uus paketti. Ilmeisesti käyttökelpoista tavaraa tosta ei jäänyt kuin vauhtipyörä. Onko tietoa/kommentteja, että olisko tää hyvä vaihtoehto: http://www.mdcomprex.fi/store/product_info.php?cPath=241_265_267&products_id=439 vai kannattaisko jollain muulla setillä lähteä liikenteeseen? Kestäiskö tollanen (auto ihan arkikäytössä)? Mielellään niin että ton vauhtipyörän vois hyödyntää mikäli se on mahdollista. Auto on nyt siis perattuna huollossa joten esimerkiksi kuukautta ei pysty noita palikoita oikein venailla.
Jos on muita ehdotuksia niin mielellään suorat linkit tai tarkemmat tuotetiedot ja mistä saan ostettua.
Kiitoksia.
Onko tästä setistä kellään kokemusta tai tietoa kenen valmistajan?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/841876/26
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/841876/26
Mites muuten kun tuota 1,8T stickya katselin läpi, niin sieltä ei ihan selvää vastausta löytynyt.
Auto oli 3bg Passat 1,8T pitkittäiskoneella ja 5-v manuaaliaskilla. AWT tuo koneen tyyppi, niin sopiiko siihenkin tuo g60/ABF vauhtipyörä + Tdi asetelma ja levy?
On projektina tuollainen ABF motilla oleva Golf ja siihen tuli hankittua kytkimeen uudet hilut..voisi siitä osia lainata Passattiin kun alkaa tuo kaksoismassapyörä hieman varoittelemaan jo:P
Auto oli 3bg Passat 1,8T pitkittäiskoneella ja 5-v manuaaliaskilla. AWT tuo koneen tyyppi, niin sopiiko siihenkin tuo g60/ABF vauhtipyörä + Tdi asetelma ja levy?
On projektina tuollainen ABF motilla oleva Golf ja siihen tuli hankittua kytkimeen uudet hilut..voisi siitä osia lainata Passattiin kun alkaa tuo kaksoismassapyörä hieman varoittelemaan jo:P
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 20.3.2014 18:06
Tervehdys!
Nyt kävi niin että nelos koppasesta golffista kytkin luistaa aivann hirveesti ja uutta kytkin pakettia hakusessa. Olen ihan käsi näissä jutuissa ja kiiruski vähä ois saaha vaihettua niin oisin enemmän kun kiitollinen jos joku voisi auttaa ja vaikka linkittää semmosen hyvän kytkinpaketin. :))
golffi on lastutettu 1.8t. heppoja se 200 ja lisää ei oo tulossa. eli siis kytkin mikä vaaan kestäisi ja olisi hyvä hintalaatu suhde. osu silmään tuommonen http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=439
onko mistään kotosin?
Kiiiitänn jo etukäteen vastauksista:)
-Allu
Nyt kävi niin että nelos koppasesta golffista kytkin luistaa aivann hirveesti ja uutta kytkin pakettia hakusessa. Olen ihan käsi näissä jutuissa ja kiiruski vähä ois saaha vaihettua niin oisin enemmän kun kiitollinen jos joku voisi auttaa ja vaikka linkittää semmosen hyvän kytkinpaketin. :))
golffi on lastutettu 1.8t. heppoja se 200 ja lisää ei oo tulossa. eli siis kytkin mikä vaaan kestäisi ja olisi hyvä hintalaatu suhde. osu silmään tuommonen http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=439
onko mistään kotosin?
Kiiiitänn jo etukäteen vastauksista:)
-Allu
Re:
Eerop kirjoitti:tuon g60 pyörän jälkeen käy tuo sre 645 loppuinen asetelma, sen kaveriksi tuo vr6 levy
Onko tämä nyt ihan 100% varma tieto, eli poikittaiskoneeseen+ 5v lootaan menis tuo sre645, g60 vauhtiksen ja vr6 levyn kanssa??
EDIT: kyllä, tuo on oikea.
Sachsin omat sivut tarjoaa kylläkin SRE 778:ia, mikä on eri asetelma, ja väännönkestoksi luvataan vain 325NM massalevyllä. Tosin en kyllä ymmärrä miten voi tarjota suoraa sopivuutta muutenkaan 228mm osilla vauhtipyörään jossa ei ole paikkaakaan niin isolle levylle.
VR6 asetelmaksi Sachsilta löytyy kaksi vaihtoehtoa:
3082 634 031
3082 231 031
Eräällä toisella foorumilla joku kirjoitteli että jossain tarvikemallin Sachs asetelmassa ei TDI ja VR6 mallissa ollut mitään eroa, mutta Sachs SRE kyllä tuntui kytkinjalassa ihan toiselta (jäykältä).
Sehän ei ole itsestäänselvää että toinen tai kumpikaan näistä on nykypäivänä se 400NM riittävä. Kun orkkis VR:lle varmasti riittää ihan perus TDI osatkin. Varmiten varmaan saisi marmorilta kun hakee orkkislevyn..vai millä selvittää että mikä Sachs nyt on se thö asetelma? Taitaa olla varmin veto vain hankkia SRE 645, saa ainakin mitä tilaa. Levyksi dieseliin tarkoitettu "hiljaisempi" levy 1878043141
Re: Golf 1.8T uutta kytkintä
Jos meinaat ton ....645 asetelman laittaa, niin kandee ottaa kaveriks vaikka tommonen.
https://www.bar-tek-tuning.com/reinforc ... 2j-gerabox
Itel meni solmuun 2 haarukkaa ton sre:n kanssa
https://www.bar-tek-tuning.com/reinforc ... 2j-gerabox
Itel meni solmuun 2 haarukkaa ton sre:n kanssa
Re: Golf 1.8T uutta kytkintä
t33mu kirjoitti:Jos meinaat ton ....645 asetelman laittaa, niin kandee ottaa kaveriks vaikka tommonen.
https://www.bar-tek-tuning.com/reinforc ... 2j-gerabox
Itel meni solmuun 2 haarukkaa ton sre:n kanssa
mä vahvistin vakio vivun. 2mm pellistä palaset vipuun sillain että tulee kotelomainen rakenne. joutu myös rintapeltiä vahvistaa kytkimen pääsylinterin kohalta ku alko pelti joustaan, pääsylinteri liikku noin 10mm ennen ku alko mitään liikettä tapahtuun. tosin tämä oli mk3 golf ja en tiiä vaikuttiko mitään ku tästä puuttu jarutehostin tukevoittamassa
Re: Golf 1.8T uutta kytkintä
epytecin vahvistettu haarukka on alareunasta sen verran tuhti että se osui SRE645 asetelman kanssa yhteen. Päädyin sitten laittamaan ihan normaalin haarukan, ja vähän viistin siitäkin alareunasta pois. Sen kiinnitysnupin alle tuli 3mm prikkoja että irroittaa paremmin, toi SRE on littanampi eli ei meinaa työsylinteri yltää irrottamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa