evryn rakennus ohjeita kaivataan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

evryn rakennus ohjeita kaivataan

ViestiKirjoittaja mikkole » 14.5.2006 20:55

Eli kaipaisin kattavia ohjeita evryn rakentamiseen. kattavan osa listan että tietää mitä ostaisi. ja mihin asennetaan(kuvia). luin aikaisempia topice mutta tiedon murusia oli siellä täällä kaipaisin täsmällisiä ohjeita. kone 81kw ASV.Putkistona mulla on 2 tuumanen ilman vaimenninta. ahistaako katti paljon voisko sen ottaa pois, aiheuttaako vikoja? paljonkohan voimaa vois saada lisää.

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 16.5.2006 1:45

Moottorin suojamuovin alla on 10 tai 12 napainen liitin.
Liittimessä lukee piuhojen numerot,kuori 2 ja 3 piuhoista kuorta pois ja juota niihin johdonpätkät(ei siis katkaista)muista suojata liitokset esim. kutistesukalla.
Johdonpätkien väliin säätöpotikka 0-1kiloohmia,löytyy sähkö/elektroniikka-alan liikkeistä,sekä tavallinen 2-asentoinen on-off kytkin jos haluaa välillä pois päältä.

Ei muuta kun auto käyntiin ja kokeilemaan miten kulkee ja savuttaa potikan eri asennoilla.Ero on aika huomattava!!
Jossain potikan asennossa alkaa auton kone "rytkyttää" tyhjäkäynnillä jolloin kannattaa kääntää potikkaa takaisinpäin.
Myös hirveä savutus ei ole hyväksi ahtimelle vaikka auto kulkisikin hienosti,kohtuu kaikessa.
Savutusta saa pienemmäksi ja ehkä pikkaisen vielä potkua lisää ahtopainetta nostamalla(ns."bleedaus",searchilla lisää)
Varaudu myös mahdollisiin kaksoismassavauhtipyörän värinöihin kun kiihdyttää isolla vaihteella pienillä kierroksilla,johtuu koneen kasvaneesta väännöstä.
Itse vedin autoon sisälle sen kytkimen josta saa evryn pois päältä tarvittaessa.(esim leimalle)
Potikkaan ei tarvitse koskea sen jälkeen kun oikea arvo on löytynyt.
Ajotietone näyttää evryllä oikeata kulutusta pienempiä lukemia,oikea kulutus nousi mulla ehkä 0.5l/100km.
Evry ollu kiinni kohta vuoden ilman ongelmia,pelasi talvenkin ilman ongelmia.
ihan hyvä viritys alkuun,lastu olis tietysti parempi.
Näin siis minulla,muilla varmaan erilailla ja paremminkin.
Viisaammat korjatkoon jos jotain pääsi unohtumaan tai jos muistin piuhojen numerot tms. väärin.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 16.5.2006 20:27

jeps, ei muuta korjattavaa kuin että liitin on 8 tai 10 napainen ja että ei mahda kone kauheesti tykätä jos alottaa nollasta ohmista testaamaan sopivaa arvoa, eli alota 1kOhmista laskemaan

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

potikka

ViestiKirjoittaja mikkole » 18.5.2006 15:43

ostin potikan siinä on kolme liitintä. mihinkä ne piuhat tulee? onko siinä isotkin ampeerit niissä piuhoissa kun toi potikka ei ole kovin vakuuttava. semmonen pieni ihan yksinkertainen makso 2.5 egee. varmaan akun navat irti kun tinailee. ei kai voi särkee mitään tinatessa.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 18.5.2006 19:55

Olis ihan asiallista olla yleismittari... sillä voit todeta mikä potikan navoissa tarkoittaa mitäkin ja samalla ruuvailla sen sieltä mahdollisesta 0ohm --> 1Kohm.
Voi kait sen aluksi todeta toimivaksi systeemiksi vaikka rosvoliittimillä. Jos toimii ok (ja miksei tietty toimis), niin sitten rakentaa asiallisen siitä systeemistä. Eikä siinä mitään rikki mene tinaillessa, sen verta pitkä matka siitä liittimien tienoilta mihinkään anturille tai ECUlle ettei ne siitä liikaa lämpöä ainakaan saa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.5.2006 20:00

potikassa on kolme nastaa, joista kahden väliltä saat säädetyn vastusarvon ja kolmannesta sen max. vastus arvon, eli evryä tehdessäsi tarvitset vain piuhat kahteen napaan kiinni, yleismittarilla selviää mitkä on oikeat navat.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

kiitti

ViestiKirjoittaja mikkole » 18.5.2006 20:02

kiitoksia vinkeistä täytyy käydä mittari lainaan. ja kokeilla tänään

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 19.5.2006 5:40

Mulla jos auton käynnistää ja evry on päällä niin kone menee häiriötilaan "vilkuttaa hehkun merkkivaloa". Siis mulla on oltava kytkin auton sisällä josta sammutan aina ajon päätteeksi.
Aikoinaan kun lueskelin ohjeita niin neuvottiin laittamaan potikan lisäksi pieni vastus ettei voi koskaan kääntää nollalle. Eli ei voi mennä oikosulkuun.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 19.5.2006 11:05

kiitoksia vinkeistä täytyy käydä mittari lainaan. ja kokeilla tänään


Keskimäisestä ja sama kummasta reunasta on ne oikeat nastat

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.5.2006 13:28

Kuva
Selventäisikö tuo kytkentää?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 19.5.2006 18:37

Jos olen oikein ymmärtäny, on tuollanen 500 ohm aika minimi arvo, jos haluaa saada toimivan kytkennän. Korjatkaa jos jollakin on muunlaisia kokemuksia.

Henk.koht. ajatteln kokeilla ~300 ohmin kiinteä + 0...500 ohm potikkaa. On jonkinverran tarkempi. Onko sillä tarkkuudella sitten minkä verran merkitystä, onkin sittten ihan eri juttu.. Kokeillaan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.5.2006 22:19

Pumpun kannen asento vaikutta millä vastuksella toimii

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 21.5.2006 0:40

Ottiatuota - onkos tästä evry-modista mitään iloa, jos on jo lastutettu kone???

Omana päätelmänä ajattelisin, että tuolla voisi otta lyhyitä tehopiikkejä esim. ohituksiin mutta olenko oikeassa?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 23.5.2006 20:49

hieman topikkia lainatakseni:

onko kukaa viel viritelly evryä 2.0TDIhin? kun olis vähä tehny mieli jotain pientä piristystä mut lastutus ei vielä tuu kyseeseen takuun takia (kotterolla ajettu ny 7tkm :) mut evryä en viittisi ruveta itte keksiin et mihin johtoon ja mitä ja miksi... eli jos joku on jo pähkäillyt asian niin ois kiva kun se info jaettais muillekkin :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.5.2006 21:30

Miten ihmeessä se lastutus eroaa evrystä takuun kannalta?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 23.5.2006 23:08

en tiedä eroaako, tosin et lastutukses muutetaan monia eri juttuja (joista nyt en tiedä sen enempää...) joten luulisi boksiin jäävän jälkiä, ja evryssähän vaan huijataan boksia (polttoaineen lämpötilaa?) jonka voi laittaa ongelma tilanteissa anturivirheeksi tai muuksi vastaavaksi viaksi (tietenki evry irti huolloissa)...
korjatkaa jos olen väärässä..

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 24.5.2006 11:05

Ennenkuin tämä keskustelu katoaa, niin tiedot kannattaa naputella ja korjata tuonne:
EVRY-mod
( Ohje )

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.5.2006 11:11

Asensin kanssa eilen omaani 1 Kohmin potikan ja 200 ohmin vastuksen.. maksoi huikeat 50 senttiä.
Katkaisia ja vastus/potikka yhdistelmä tuli sulakeaskin peitemuoviin, sinne sisälle piiloon.

Voimaa tuli heti lisää.
Kysymys kuuluukin; kasvaako syötöt kääntäessä potikkaa "moottorin rynkytyksestä" pois päin? vai rynkytyksen suuntaan?

Savutusta en havainnut, en perusasetuksella enkä evry päällä.
Miten sitä yleensä havainnoidaan, kuin peileistä?

Tykkääkö moottori/pumppu kuinka huonoa, jos evryn kytkee vauhdissa?


Pitää vielä jotenkin saada kotkattua takalasin pyyhkimen vivusta evry päälle :D

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 24.5.2006 12:43

rynkytyksen suuntaan

Kyllä sen peilistä näkee kun maailma mustenee :D

kyllä mä ainaki käytän sitä kesken ajon (tai niitä, kun on ns normiasento ja possutus-asento), ohituksissa tms. Ja sama oli edellisessäkin tdi:ssä. Eipä nuo vielä ole rikkoutuneet ;)

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 24.5.2006 13:26

Joskus ajoin vakionopeuden säädin päällä jyrkkään ylämäkeen ja kesken mäen löin evryn päälle niin kone meni häiriötilaan. Muuten vaikka tallapohjassa laittaa päälle niin ei ole mennyt häiriöön. Kytkin vain tykkää luistaa. Käytössä säädetty aina niin kovalle että tyhjäkäyntiä ei oikein käy, mutta sitten kaasusta jotain tapahtuukin. Lähinnä matka-ajossa käytössä.

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 25.5.2006 9:10

kertokaas mikä on vikana kun evryn kanssa auto vetää niin kuin pitääkin mutta kun painaa evryn pois katkaisjasta niin veto loppuu ihan täysin?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 25.5.2006 12:02

Menee vikatilaan tai maffi alkaa olla lopussa. Itellä kans boxin kanssa meni ihan hyvin mutta kun otti pois niin ei kulkenu mihinkään. Uus maf ja taas mentiin!

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.5.2006 22:23

Nyt sitten alko hehku vilkkuun.. ja vikakoodia pukkas.
En nyt enään muista mitä ne oli mut, ainakin polttoaineen määrään ja lämpötilaan liittyviä olivat.

Elikkäs käynnistäes ja sammuttaes pitää olla evry pois päältä ??

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 26.5.2006 23:48

mula on porattu maffi anturi . johtusko siitä että ei tunnu evryllä vaikutusta olevan mun mielestä, (nainen sanoo muuta). mun mielestä liikkuu suht,t ripeesti jo vakio an : vapari , reiluputki ilman takarööriä. savutta jo ilman evryä kun polkee, ei hirveesti mut vähän kuitenkin. mitenkä päljon puskee savua kun on evry päällä

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 27.5.2006 5:55

tuskin on mitenkään yhteydessä että ei kulje vaikka maf porattu... kun maf porattu niin pitäis kulkee paremmin kun kone saa enemmän ilmaa. koska poraamisella---> tavoitellaan samoja arvoja kuin ehjällä maffilla

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.5.2006 8:33

Ei se kone ilmaa saa yhtään enempää vaan ecu näkee että koneeseen menis enempi ilmaa ja sitä mukaa lisää syöttöjä

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 27.5.2006 13:46

sitä yritin sanoa :D

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 29.5.2006 18:38

paljon teillä on noussut kulutus evryn kanssa...?
itellä vie parhaimmillaan yli 7litraakin mutta siihen pitää kyllä polkea aika hyvin...=)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 29.5.2006 22:03

Mulla ainakaan ei huomattavasti. Tosin ei ole päällä jatkuvasti: Faija ajelee työmatka-ajoa 120km/päivä ilman evryä ja itse poljin viime tankillisella taajama-ajossa noin 30-40% evry päällä, menee tyhjäkäynti tosi huonoksi ja alkaa nykiä ihan pintakaasulla. Lisäks haisee kytkin aina kun vähän polkemisen jälkeen pysähtyy hetkeksi jalottelemaan. Mulla siis 500 ohm vastus kytkimen takana ja moottorikoodi ASV.

Viime tankillisen kulutus muuten oli 5.2l/100km, normaalisti 4.7l. Lisäksi tuolla tankillisella ajettiin yksi lohja-rauma-lohja reissu auto täynnä faijan normaalia matkavauhtia (90km/h) nopeammin, eli moottoritiellä 130km/h. Tuo reissu varmaan nosti tuon tankin kulutusta ainakin noin 3 dl.

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 30.5.2006 23:43

onko multa maffi paskana vai mikä kun ei vedä ilman evryä mihinkään...?

ja missä on vika kun ahtopaineet soutaa 0.5-1.0barin välillä tasakaasullakin?

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 31.5.2006 8:22

ootko tarkistanut ahtopaineensäätimen? Itellä oli golffissa säädin rikki ja noi paineet seilas, toki kun tarpeeksi painoi kaasua niin pökkäs jopa vikatilan päälle. Ei oo kallis osa vaikka kokeilla.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 31.5.2006 8:51

AFN jää vilkuttamaan hehkuvaloa jos evry on kytketty käynnistäes. Kukaan viritelly relettä tms. poistamaan tuota ongelmaa? Tai poistaako tavallinen sytytysvirrasta kytkevä relekytkentä edes ongelmaa vai pitäisikö sitä saada ajastettua jotenkin ?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 31.5.2006 9:03

Vetohidas rele poistais ongelman, mut 12 voltin vetohitaita ei löydy joka nurkalta. Helpoimmalla pääset, kun käytät ihan vaan kytkintä ja napsautat modin päälle vasta käynnistyksen jälkeen.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 15.6.2006 15:51

nostetaas vähä taas topikkia

kurkin tonne konehuoneeseen just (2.0tdi motti, en tiedä tyyppiä), suojamuovin alla oikeella puolen tulee kannen/koneen kylkeen 8 johtoinen pyöree liitin (sama johon boksi lyödään väliin), ilmeisesti tästä liitimestä nyt on kyse, ei kun ole missään tarkennettu muutakun että sen suojamuovin alla 8 ta 10 napanen liitin...
koitan tänään hommata jostain 1Ko säätöpotikan ja testailla miten toi 2 litranen motti suhtautuu tohon viritelmään... ellei jollain ole jotain faktaa asiasta jo?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 15.6.2006 18:05

Kukaan viritelly relettä tms. poistamaan tuota ongelmaa? Tai poistaako tavallinen sytytysvirrasta kytkevä relekytkentä edes ongelmaa vai pitäisikö sitä saada ajastettua jotenkin ?

Vetohidas rele poistais ongelman, mut 12 voltin vetohitaita ei löydy joka nurkalta. Helpoimmalla pääset, kun käytät ihan vaan kytkintä ja napsautat modin päälle vasta käynnistyksen jälkeen.

Helpoimmalla pääsee kyllä kun laittaa kytkimen. Toinen vaihtoehto on ns. tuningbox/powerbox/evrybox, millä nimellä sitä nyt ikinä haluaa kutsua.
Noita saa 40-80e:n hintaa Guntheriltä ja ovat juuri tällaista jotka toimii vasta käynnistyksen jälkeen.
Itsellä on tuollainen käytössä, siinä on myös tuo potikka säätöä varten. Miinuksena on ettei kytkintä ole mutta helpostihan sen siihen laittaa jos saa kytkiksen jostain tai omistaa yleismittarin.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 16.6.2006 18:43

niinpäniin, virittelin kans evryn nyt sit tohon kaks litraseen mottiin... toistaiseksi mitä kerkesin kokeilla niin oikestaan ainut mitä vaikutusta huomasin niin tarpeeksi alas ku vastusta laski niin vikatilaan meni (ja sielä pysyy sen reilun puolisen tuntia..)
en vaan aivan pääse nyt nii hyvi vertaileen kun en jaksanu napsua vetää sisälle asti näin kokeeluvaiheessa, pitää nyt tässä illan mittaan testailla..

mutta jos joku kaavailee 2.0 TDIhin evryä niin ainakin toistaiseksi suosittelen että ei rupea kyhäämään asian eteen mitään


ainii, vastuksena 1k säätöpotikka, tyhjäkäynnillä ei saa konetta ravistamaan tai mitenkään muuttumaan mitään mihinkään (tai sit muutokset on minimaalisia)

e: näyttipä vikavalo palavan ainavaan vaikka auto ollu parkis parisen tuntia... tiedä häntä..

ee: alkaa se käkien kukkuminen taas kuulua, niinkun tuola jossai toisessa topikissa vähä vihjastiin :>

volsu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.9.2005 19:10

ViestiKirjoittaja volsu » 17.6.2006 10:28

2.0 TDI? Pumppusuutinkone?
Perinteisissä ruiskupumpullisissa evryllä huijataan ruiskutusmäärän säädintä, mutta ei sellaista ole pumppareissa. Joku on muistaakseni keksinyt huijata polttoaineen lämpötilaa vastuksen avulla pumpparissa, mutta sen vaikutus taitaa olla yhtä tyhjän kanssa. Kannattaa vielä tutkia mitä olet mennyt tinailemaan...

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 18.6.2006 11:24

juu purkasin jo eilen virityksen, no aina joutuu itte kokeilla kun ei tääläkää kukaa ole mitää väläyttäny asian suhtee tai asiasta oikein tienny

tulos; ei siis toimi 2.0 tdissä

Kaide
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.7.2006 17:48

ViestiKirjoittaja Kaide » 3.7.2006 18:00

Tohon "pumppari + evry" asiaan: Kyllä se polttoaineen lämpötilan huijaaminen toimii noissa pumppareissa ihan kivasti. 180ohm vastus polttonesteen lämpötila-anturin tilalle ja se on siinä . Tuolla vastuksella boksi luulee polttonesteen lämpötilaksi 127,8 astetta ja nostaa syöttöä aika reilusti , siinä samalla ahdotkin nousevat noin 0,15bar. Kriittinen raja-arvo on 150 ohmia / 130 astetta, jonka jälkeen syttyy vikavalo.

Aika muikeasti tulee potkua lisää, en lukemista tiedä mutta olen mittaillut kiihtyvyyksiä ja niistä huomaa eron. Tosin, ei hupia ilman SAVUA

Kaide & Seat Leon TDI130

Edit: Niin , siis pumppareihin EI PIDÄ soveltaa samoja ohjeita kuin noihin "perinteisiin", voi savua tulla muualtakin kuin pakoputkesta
Viimeksi muokannut Kaide, 3.7.2006 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 3.7.2006 18:14

Volksväägen: Minkäköhän johtojen väliin olet mahtanut evryäsi laittaa..?

Et varmaan sitä vikakoodia käynyt luetuttamassa?

tapi0
-
Viestit: 62
Liittynyt: 19.12.2004 18:53

ViestiKirjoittaja tapi0 » 19.7.2006 20:08

Elikäs pumppareissa otetaan polttoaineen lämpötila-anturista johto kokonaan pois ja laitetaan siihen se vastus?
Oliskos joku 200 ohm vastus ~120 astetta ja ilman savutusta?

AUDI/VW
-
Viestit: 16
Liittynyt: 14.1.2006 16:33

2.5 Tdi

ViestiKirjoittaja AUDI/VW » 21.7.2006 1:20

Kuinkas ton 2.5 tdi (aat) koneen kanssa homma toimii? ei oo tullu vielä sinne pumpun johtoon katottua, mutta ilmeisesti sielä samat johdot on. Eli onko jollain kokemuksia tämän koneen evryttämisestä?

Kaide
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.7.2006 17:48

ViestiKirjoittaja Kaide » 21.7.2006 10:00

Testailua pumpparikoneella ( Leon 96kW ASZ ), tosin yksilöitähän nuo ovat ja IQ arvo vaihtelee vähäsen, mutta tässä kokeilun tuloksia. Ja kyllä se anturin johto otetaan kokonaan pois ja vastus tilalle

- 150 ohm vastus, polttonesteen "lämpötila" 130 astetta: Savuttaa niin perkeleesti ja saa jo liikaa kakkua. Kiertää tosi iloisesti liki 5000rpm eikä puudu lopussa. Vikavalo syttyy lopulta ja vikakoodi kertoo viallisesta polttonesteen lämpöanturista

- 180 ohm vastus, polttonesteen "lämpötila" abouts 124 astetta. savuttaa edelleen kun polkasee, kulkeekin ihan kivasti. Ei vikakoodeja

-220 ohm vastus, polttonesteen "lämpötila" 116 astetta. HOPLAAAA !! Pölläyttää pikkusen kun tosissaan polkasee ja suorituskyvyssä on tajuton ero vakioon.

Vakio meni 0-100 9,1 ja tolla viimeisimmällä evry kokeilulla 8,4. Ilmeisesti sitä " woimasawua" ei saa tunkea liikaa jottei ala ahdistamaan.



EDITTIÄ: Kannattaa sitten rakentaa toi homma ihan kunnolla jos meinaa käyttää pidempään. Itse ostin sellasen muovikotelon jonka sisälle vein koko sen irrotetun liittimen ja siihen kytketyn vastuksen. Aika herkkä tutnuu olevan kontaktihäiriöille ja aina sellaisen sattuessa syttyy vikavalo samantien

Kaide
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.7.2006 17:48

ViestiKirjoittaja Kaide » 1.8.2006 23:32

Jatketaas tähän: Lähti EVRY kuuseen ... 2 tankillista ajettuna. Ennen kulutus 5,7 -> evryllä 6,9 samanlaisessa ajossa ! Okei, vähän liikaa hörppää kakkua hyötyyn nähden ;-)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 2.8.2006 6:13

^ tuon takia se kannattaa ollakin kytkimellä, joten vain tarvittaessa saa päälle.

vlex
-
Viestit: 29
Liittynyt: 5.10.2005 20:55

ViestiKirjoittaja vlex » 3.10.2006 19:37

Mistähän voisi kysellä Toledoon noita kojelaudan muovinappeja tjsp.? Kun itellä ei ole esimerkiksi ilmastointia, joten ei ole ilmastoinnin kytkintäkään Tohelossa, niin jos ostaisi esimerkiksi tämän ilmastoinnin napin ja kytkisi evryn siihen? Saisi sen siististi tuohon kojelautaan sen napin.

Mitkähän olisi sopivat ohmi-arvot vastuksille.
1kOhm ja 500Ohm kytkentä sopiva?

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 10.11.2006 19:53

mihis väliin toi katkasija kuuluu laittaa sitten?
siihen vastuksen ja potikan jatkoksi?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.11.2006 20:12

Potikan kanssa sarjaan tulee kytkin. Itse käytän evryä vain reiluissa kiihdytyksissä. Siis 99% ajasta evry on pois päältä. Evry on säädetty "maksimille" eli tulee vikakoodia jos vastusta pienentää.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 22.11.2006 9:05

Audi/VW: Joko selvisi AAT koneen EVRY, jos niin kerro muillekin. Taitaa päteä myös AEL:n kohdalla samat ohjeet.

aleksit
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.6.2006 17:22

ViestiKirjoittaja aleksit » 22.11.2006 14:04

AAT koneen kanssa 2 ja 3 johtojen väliin vastus samanlailla kuin muissakin.
Omassa AAT koneisessa evry alkoi toimia vasta n. 200 ohmin vastuksella, n. 350 ohmilla ei ollut vielä mitään vaikutusta.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 22.11.2006 15:09

oisko kuvaa?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.11.2006 17:01

Vihdoinkin tilanne ettei evryä tarttee. Nyt suuttimista tulee tarpeeksi ruokaa ihan vakio ruiskutusajoillakin. Jos joku on kiinnostunut, niin multa löytyisi pari valmiiksi koteloitua potikkaa+kytkintä jos ei ite osaa tai viitsi omaa evryynsä rakentaa. Omassa autossa tuollainen on palvellut jo reilu puoli vuotta.

aleksit
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.6.2006 17:22

ViestiKirjoittaja aleksit » 23.11.2006 13:42

Ei taida kuvat auttaa tässä kytkennässä.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 16.5.2007 13:08

missäs kohtaa ASZ.ssa toi naftan lämpötila mittari on jos vaikka testaisi omaan vessaan tota evryä

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 5.6.2007 15:38

Mites tollanen 102hv (ACV) transporter, ilmeisesti löytyy pohjapellin alta liitin (8,10 vai 12 napainen), minkä piuhojen väliin (2&3?) ja millainen vastus (~300ohm?) ja potikka(0-500ohm?)?

Jonnekkin sit On/pff kytkin ja kerran rakentamaan ruvetaan ni laitetaan kaasupolkimelle mikrokytkin jolloin evry on tyhjäkäynnillä pois pelistä?

Menikö oikein?

Dumlir
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.3.2004 17:44

ViestiKirjoittaja Dumlir » 5.6.2007 22:21

sambe: Siinä se on koneen etupuolella, muovisuojan oikeanreunan alla. Polttoaineputki tulee siihen anturille niin siitäpä sen erotat.

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 7.6.2007 14:54

Onko kukaan laittanut EVRY:ä automaattilaatikolla olevaan AHU:un? Kestääkö laatikko, vai poikiiko? Onko laatikko sama 66kw ja 81kw moottoreissa? kyseessä siis passat -97 3b

sami.m
-
Viestit: 74
Liittynyt: 25.5.2006 23:37

ViestiKirjoittaja sami.m » 7.6.2007 23:31

mulla on tommonen Ahu koneellinen passatti automaatilla mutta en laittanut evryä koska hammeri pumpun kylkeen auttaa saman ja VAG-Comilla hienosäätö :)

ollut muutaman kuukauden eikä vielä oo poikinut...

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 8.6.2007 9:34

Meeneekö ihan metsään ACV (102hv) koneisen T4 portterin kanssa tällä kytkenällä?

Kuva

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 8.6.2007 9:49

Pistähän sitten kuvia tuosta mikrokytkimen asennuksesta...

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 8.6.2007 11:41

^ Joo, laitan. Kunhan nyt selviäis onko toi kytkentä muuten oikein ;)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 8.6.2007 12:20

Minusta se kyllä on niin oikein kuin se olla voi. Mutta minuun ei kannata luottaa :-D

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.6.2007 14:57

Osaisko joku kertoa löytyykö noi samaiset johdot 2 ja 3 jostain sisätiloista tai muualta, ei kiinnostais sinne vesi- /maantiesuola suihkun saavalle liittimelle mitään kolvailla, vaikka kutistesukkaa onkin.

Boksilta ? Johdot ?
Viimeksi muokannut dr_ink, 13.6.2007 7:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 12.6.2007 19:17

Minkä lainen diodi siihen piti laitta AHU:ssa jotta ei hehkun valo enän vilkkuisi

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.6.2007 23:29

ei ahu tarvii diodia

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 14.6.2007 16:13

No mitenkä sen hehku valon vilkkumisen saa pois jotenki muutenkinkuin jollakin kykimellä

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 19.6.2007 9:17

Eilen tuli laitettua evry paikalleen ja tänään aamusella testaamaan eroa. Ja olihan tuota. 0-100 parani 1,5 - 2 sekunnilla kännykkämittausten perusteella.

Jotenkin kuitenkin alkoi tuntumaan, että onko tuosta nyt sitten niin kauheesti iloa. Nyt kun on kokeiltu, niin hommasta on jo hohto pois. Olenko tulossa vanhaksi?

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 20.6.2007 11:13

Jos kalju alkaa päälaella levetä, yöt hyppäät kusella ja päivisin muistelet ihmisten nimiä niin kyllä, olet tulossa vanhaksi

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 20.6.2007 11:29

Petteri: ohituksiin antaa pikkusen lisää, on siis mukavuutta lisäävä viritys :D

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 20.6.2007 12:24

Rupesin tuossa miettimään, että pitäisikö se kiinteä vastus asentaa mahdollisimman lähelle tuota liitintä, jonka piuhojen rinnalle evry on kytketty?

Tämä siis siinä tapauksessa, että evry-rakennelma menee jostain syystä oikosulkuun. Silloin vastus pelastaisi tilanteen.

Mitähän tuossa muuten tapahtuu, jos jompi kumpi piuha vetää maihin (esim. jos johtimen eriste vaurioutuu)?

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 20.6.2007 16:27

Rakentelin tuon evryn acv transporteriin ja kaasupolkimeen mikrokytkimen. Vaikutus oli huomattava. Yksyseihin oon kans nakertanu noita mutta niissä vaikutus ei hirvee ollu, savutus kylläkin kasvo kiitettävästi.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 10.8.2007 14:50

Itsellä nyt ollu jo jonkin aikaa 330 ohm vastus 0-1kohm säätöpotikka, kytkimellä tietysti. Niin mitä ootte mieltä kannattaako kokeilla jopa pienempää vastusta eli jotain 150ohm...vai meneekö liian pieneks?
Ja autohan on -98 IV Golf Tdi 90 AGR

Miikael
-
Viestit: 89
Liittynyt: 29.3.2006 20:53

ViestiKirjoittaja Miikael » 10.8.2007 22:53

Sehän selviää parhaiten kokeilemalla. Jos tuolla 330:lla ei vielä mene vikatilaan ja käy siedettävästi tyhjäkäyntiä ku kääntää potikan minimiin, ni ei muuta ku pienempää vastusta kokeilemaan.

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

ViestiKirjoittaja vr6power » 11.8.2007 22:48

minulla on pelkkä 0-1k.ohmin potikka, säätelin vag-comin avulla se max arvo 130,5 asteetta, mutta ei silloin vielä savua yhtään, vaikka ero kyllä vähän huomaa..

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 12.8.2007 14:35

Jep, pitää vissiin se vastus ohittaa ja testii silleen.
Ei mee vikatilaan mut alkaa kone röpöttää melko voimakkaasti 330ohm arvolla...varsinkin lämpimällä kelillä. Mut savua ei vielä paljoa lykkää tolla...noo jos ei auto vaihdu kohta niin sit vaihtuu muutamat palikat koneessa x)

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 28.9.2007 11:29

Koittakaahan tätä:

KUVA!

Omassa Ocussa toi yhteensä 150ohm laittaa kytkimen lujille, mutta tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla toimii kuten vakio.

Jonkinlaisen katkaisijan vaatii vielä väliin, jos ei tykkää välkkyvästä hehkuvalosta.

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 28.9.2007 15:27

Toimineekohan tuo vanhemmissa TDi koneissa, AHU:ssa? Vois olla hyvä juttu jos tuo jopa toimis, kun ei voi käytännössä käyttää evryä kuin kiihdytyksissä, kun nykii suuremmilla vaihteilla pahasti. Vakionakin kun on tuossa AHU:ssa pientä nykimistaipumusta.

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 28.9.2007 16:18

No mä kehitin ton diodihässäkkäpaketin aikoinaan mun -96 TDi-volvoon niin kyl kai se toimii yhtälailla muissakin missä on boschin jakajapumppu.
Paras puoli tos on just se, että tasakaasulla menee ihan vakiotavalla.
Sit ku linjan jännite nousee yli ton diodin kynnysjännitteen niin kytkentä "herää henkiin".

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 28.9.2007 20:15

Aattelin, että noin toimisikin. Eikö tuo aiheuta jonku sortin nykimistä kun sattuu sopivasti kaasua painelemaan? Ainakun painaa kaasua enemmän tai vähemmän, niin nykäsee?

E: Tulipa tuossa testailtua, eri diodeilla tosin. Muuten tuntus toimivan ainakin idealtaa OK, vaikea vain saada vastusarvoa kohdilleen. Tulee helposti laitettua vähän liian pientä vastusarvoa(n. 100ohm) ja sitten katkasee syötöt kokonaan kun vedättää tarpeeksi korkeille kierroksille. 150 ohmilla auto tuntuu jo laiskalta eikä suurta eroa vakioon huomattavissa. Likköhän korjaantu omgelma, jos hommais nuo suositellut kyseiset diodit.

Nafta
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.2.2007 21:29

ViestiKirjoittaja Nafta » 30.9.2007 17:20

Mulla oli AHU passatissa evry ja vastuksena muistaakseni oli 470 ohm. Tehovaikutus oli semmonen 15-20 heppaa ja vääntö kasvo perstuntumalla 50Nm. Voimasavut kyl näki taustapeilissä illan tummumisena. Se oli just toi TUPAJUMIN nakertelema ja hyvin pelitti eikä ollu kallis...

oskari78
-
Viestit: 12
Liittynyt: 2.3.2006 17:46

ViestiKirjoittaja oskari78 » 1.10.2007 20:04

kysytäänpäs tässä ketjussa evryyn liittyen.Tuli hommattua passat AHU koneella ja konehuoneesta löyty tuo evry hässäkkä säätö potikalla,mutta sillä ei kyllä ole mitään vaikutusta kulkuun vaikka sen säätää ihan siihen rajalle että rupeaa tyhjäkäynti rytkyttämään.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 2.10.2007 10:21

Onko sulla evry päällä jo käynnistettäessä auto? Silloin se ei toimi, evry pitää saada päälle vasta kun auto on käynnis. Vilkkuuko sulla hehkuvalo?

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 2.10.2007 10:48

Itselläni oli iq-arvo valmiiksi niin pieni että, kun yrittä vähän laittaa ewryä päälle alkoi ravistamaan heti.
Eli lisää voimaa saa enää vaihtamalla suuttimia suuremmaksi, koska nyt jo otetaan taikki irti vakio suuttimista.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 2.10.2007 10:53

Jos evry toimii kunnolla niin savun määrästä sen pitäis huomata jo paljaalla silimällä.
Vakiona tuo AHU-kone ei paljoa savuttele.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 2.10.2007 12:10

No minulla alkoit tulemaan savua vasta kun iq-arvo meni alta 1:n.
Vakiona se oli 1.2 ja ewryllä joka oli säädetty vikarajalle niin tippui 0.4:ään.

Eli siis mulla oli ervyn kytkin vaihdekepissä, siinä kohdalla jossa on yleensä etusormen toinen nivel.
Koska tuo iq meni niin pienelle niin sitä pystyi käyttämään vain ajossa, tyhjäkäynti oli kuin olisi ruiskuttanut väärään aikaan soppaa väärään pyttyyn. Sen verran ravisti.

oskari78
-
Viestit: 12
Liittynyt: 2.3.2006 17:46

ViestiKirjoittaja oskari78 » 2.10.2007 19:00

kiitti vinkistä.johan rupesi toimimaan, tosiaan se oli koko ajan päällä.minkähän takia se kytkin on jätetty konehuoneeseen.on vähän epäkäytännöllinen ratkaisu.ei
ole kyllä hehkunvalo vilkkunut.eikä kyllä kovin tuprauttele savujakaan vaikka on evry päällä.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 3.10.2007 15:20

Joo oleppa hyvä.Onkohan sulla minkä kokoinen vastus siinä potikan kans sarjas saattaa olla liian suuri? Mun 2.5 tdi koneessa tuo evry toteutettu niin että 450 ohmia on alaraja ja sarjassa siinä 500 ohminen potikka lisäksi kaasupolkimessa on mikrokytki. Jos tuon potikan säätää minimiin niin kyllä taivas tummuu eikä tyhjäkäynti ongelmaa ole kun ewrymodpiiri toimii vasta tietyssä kaasun asennossa. Ja väännön kasvun kyllä huomaa.

oskari78
-
Viestit: 12
Liittynyt: 2.3.2006 17:46

ViestiKirjoittaja oskari78 » 4.10.2007 20:51

juu,pitääpäs mittailla niitä kunhan kerkeää syventyä siihen.se sätöstys on varmaan aika vanha kun on niin kuppasen näkönenkin.väännön kasvu tosin on kyllä aika minimaalinen.

JP@motorsport
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.2.2007 9:30

ViestiKirjoittaja JP@motorsport » 7.10.2007 13:36

Kannattaako alkaa pudottelemaan syöttöjä? ahtoja 1,2bar, syöttöjä aivan tuhottoman paljon. kone rynkyttää tyhjäkäynnillä reippaasti evry päällä. Täyskausu kiihdytyksellä ei puske mustaa missään vaiheessa ja auto repii törkeästi eteenpäin! auto agr golf, naftan lämmöt jotain 90 astetta ja tuntuu että tehon lisäys on enemmänkin ku 10-15hv. Alkaa vaan pelottamaan että eikai se hel****i ala poikimaan.

EDIT: syöttöjä siis nostettu pikkuhiljaa mutta viimeisimmällä kerralla auton luonne muuttu ihan totaalisesti vaikka aikaisemminkin ero oli todella huomattava.

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 8.10.2007 23:36

↑ Tieto pakopaineiden määrästä voisi helpottaa. Tai sitten ahdistaa pahasti...

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 29.10.2007 16:55

minkälaisia kytkimiä ja mihin ootte laittaneet niitä kaasupolkimeen?? ja mikähän mahtaa olla vikana ko evry on maksimissa ja täyskiihdytyksessä n.130 km/h kohdalla menee vikatilaan?

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 29.10.2007 17:11

Kieku3..
Uskoisin että ahtopaineet käyneet liian korkealla.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 29.10.2007 19:06

Vikakoodia?

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 29.10.2007 20:10

Ihan varmasti menee limbille.

Jsavilaa
-
Viestit: 53
Liittynyt: 9.2.2004 21:54

ViestiKirjoittaja Jsavilaa » 5.11.2007 19:07

Hmm...missähän sijaitsee T5 Transporterissa (1.9 77Kw PD -04) tuo polttoaineen lämpötilasensori? Liittimet näyttääkin olevan eri paikoissa kuin esim. Golfin asennuskuvissa.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 9.11.2007 19:59

Mites AVF koneinen (96kw) Pasuuna?
6-lovinen laatikko, eli kaiken järjen mukaan pitäs kestää, alkaako kytkin kyykyttämään?
Ilmeisesti tässä huijataan jo lämpötilaa?

pensseli69
-
Viestit: 90
Liittynyt: 18.3.2004 20:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja pensseli69 » 11.11.2007 14:30

Eli laitetaan oikeeseen paikkaan tästä kysymys. onko kukaan kokeillut/avannut linkin boxia?
http://kauppa.finnautomobile.net/index. ... f669df3b99
Tuossa kun luvataan polttoaineenkulutuksen tippuvan ja eikö evryllä kulutus nouse? myyjä sanoi että sisällä on microprosessori? onko se vain siksi että lastu "käynnistyy" vasta auton käynnistyessä. tuollaisia saa saksanmaalta 80e mutta onhan siinä iso ero parin euron vastuksiin nähden. tosin liittimet maksavat jonkin verran ym. Voiko tollanen boxi vaikuttaa ajoitukseen jotenkin kun myyjä väitti sellaista. Tosiaan tuo polttoaineen kulutuksen väheneminen kiinnostaa ja jos tollanen boxi tosiaan sitä tekee niin saapahan ajaa että boxin saa maksettua:)

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 12.11.2007 16:54

Pensseli69.
Toi kulutuksen putoaminen ilmenee ainoastaan ajotietokoneen näytössä. Ei todellisuudessa.
Ja se "mikroprosessori" on siellä vain sitä kytkentäviivettä hoitelemassa.
Saattaa boksi ihan hivenen vaikuttaa ajoitukseen, jos se hämää polttoaineen lämpöanturia samaten.

pensseli69
-
Viestit: 90
Liittynyt: 18.3.2004 20:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja pensseli69 » 12.11.2007 20:44

Thanks,eli ei kannata ostella tollasta:) olisko sellanen "paras" vaihtoehto että olisi katkaisin kaasupolkimessa niin ei ilmeisesti tulisi häiriötiloja käynnistäessä. eli mitäs vastusta tollasenn 2.5tdi kannattaa laittaa ja kaikki tarvittavat osat?
Viimeksi muokannut pensseli69, 12.11.2007 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 13.11.2007 17:11

vikakoodinlukijaa ei oo saatavilla mutta mittailin ahtoja nii näyttää kolmosella ja nelosella täyskaasulla olevan sielä 1,2-1,3 ennen ko tilttaa. eli nostaako evry ahtoja noin paljon kun ne ilman evryä on alle 1 bar?auto on afn passat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa