corrado 205/40/17 et40 ottaa kiinni sisälokariin
Valvoja: ffp jäsenet
corrado 205/40/17 et40 ottaa kiinni sisälokariin
elikkä ko vanne+rengas ottaa kiinni sisälokariin ku kääntää tappiin ja tuli katastuksessa sanomista että pitää korjata ennenko saa leiman. Ideoita? spacer väliin jotta saa vähän ulospäin? vai sisälokarin muokkaus? inssi puhu renkaan kääntyvyyden rajoittamisesta..
No niin, sama ongelma tuli ilmi talvivanteilla.. ottaa täydet käännettäessä kiinni sisälokasuojiin. Pyydystä (corrado g60 -89) on madallettu ja renkaat on 195/50/15 ET38.. onko nyt jotain pielessä? Katsastukseen vasta joulukuussa menossa, mutta kuitenkin jäljet on jo lokareissa, että saatetaan muakin asiasta huomauttaa..
Onko vanteet väärän kokoiset, vai lokasuojan muokkaus edessä vai spaceria..??
Onko vanteet väärän kokoiset, vai lokasuojan muokkaus edessä vai spaceria..??
Oliko se ET45, se ei tosin merkkaa mitään, ellei vanteen leveyttäkin mainita. Onhan se varmaan aika sisällä, kun itse olen kolmosgolffissa käyttänyt 7" ET20 -vannetta ja tällä hetkellä on ET30, jolla 195 mm rengas juuri mahtuu kaarien sisälle.
Corradossa taitaa tosin olla eri raideleveys ja lokaritkin.
Volkkareille tyyppillisiä normivanteen ET -lukemia ovat nuo 33-38 vanteen leveydestä riippuen.
Corradossa taitaa tosin olla eri raideleveys ja lokaritkin.
Volkkareille tyyppillisiä normivanteen ET -lukemia ovat nuo 33-38 vanteen leveydestä riippuen.
Ei tuohon auto kuin testailu oikeastaan ja muiden käyttäjien käyttökokemuksien kuuntelu. Lisäksi tietenkin voi päätelle jotain alkuperäisestä rengastuksesta. Mulla tuntus raapivan lokariin melkein mikä vaan vanne, myös alkuperäiset kun hiemankin on madallusta mukana. TOsin tuota ilmenee vain renkaat linkussa ja jos tulee töyssy tai liian lujaa jos kääntäessä ajaa. Normi ajossa ei raavi.
Itse testannut näitä madalluksen kanssa:
195/55R15 ja 6,5x15 et33 ->raapii edestä
195/50R15 ja 8x15 et 13 -> raapii edestä
205/50R16 ja 7x16 et 25 -> edestä ja töyssyissä takaa
215/40R16 ja 9x16 et 15 -> edestä ja töyssyissä takaa (pokkausta hieman poisti ni ok)
Itse testannut näitä madalluksen kanssa:
195/55R15 ja 6,5x15 et33 ->raapii edestä
195/50R15 ja 8x15 et 13 -> raapii edestä
205/50R16 ja 7x16 et 25 -> edestä ja töyssyissä takaa
215/40R16 ja 9x16 et 15 -> edestä ja töyssyissä takaa (pokkausta hieman poisti ni ok)
TUV ei katsastuksessa auta (*. Pykälien mukaan ei navan ja vanteen väliin saa mitään laittaa. Poikkeuksen tekee se, jos vannevalmistaja jotain tiettyä Spaceria vanteeseensa suosittaa, jotta ET saadaan oikeaksi. Yleensä valmistajan omat Spacerit joilla samat vanteet saa sovitettua useampaan autoon pelkillä välipaloilla, ilman, että tarvii tehdä useammalla ET:llä olevia kiekkoja.
(* TOsin eihän sitä tiedä jos joku katsari vaikka TUV-laputkin hyväksyis.
(* TOsin eihän sitä tiedä jos joku katsari vaikka TUV-laputkin hyväksyis.
8,5x16" ET30 sopivuudesta Raatoon
Ajattelin nyt lainata tätä topikkia, kun saman aiheen piiristä asiaa..
Eli ymmärtääkseni 8,5x16" ET30 vanne ei ihan oikein sovi corradon alle, ainakaan jos yhtään madallettu, kun kerran 9x16" vanteillekin suositellaan ET:ksi 15:sta. Voiko joku "varmistaa" tätä päätelmää eli oletteko samaa mieltä?
Tuollaisilla tiedoilla vanteet olisi saatavilla, mutta nyt herää kysymys, että kannattaako edes harkita ostoa, jos alla noita ei saa toimimaan ilman spacereita ja kun taas spacerien kanssa katsastuksesta läpi pääsy ja vanteiden saaminen papereihin on taas aivan tuurista kiinni. ;)
Eli ymmärtääkseni 8,5x16" ET30 vanne ei ihan oikein sovi corradon alle, ainakaan jos yhtään madallettu, kun kerran 9x16" vanteillekin suositellaan ET:ksi 15:sta. Voiko joku "varmistaa" tätä päätelmää eli oletteko samaa mieltä?
Tuollaisilla tiedoilla vanteet olisi saatavilla, mutta nyt herää kysymys, että kannattaako edes harkita ostoa, jos alla noita ei saa toimimaan ilman spacereita ja kun taas spacerien kanssa katsastuksesta läpi pääsy ja vanteiden saaminen papereihin on taas aivan tuurista kiinni. ;)
Mulla rapsutteli hieman edestä sinne sisälokasuojan takakulmassa olevaan metalliosioon linkkuun kääntäessä, kun vanne oli 7,5x16 ET25 ja kumina 205/50 pulla.
Kumin kun vaihtoi 195/45:ksi, niin hävisi ongelma.
Madallustakin oli toki noin 70mm, mutta tuo 205/50 kumi raapi siis vakioalustallakin jo kiinni ja tuolla mainitsemallani 195/45 kumilla ei ongelmaa esiintynyt edes noinkaan rajusti madallettuna.
Eli kyllä se kumi vaikuttaa melkein enemmän kuin vanne, jos ET vaan on edes sillä seinällä. Veikkaan, että 8,5x16 ET30 menee kyllä alle heittämällä, kunhan kumit ei vaan ole liian a) leveät b) suurella profiililla. Esimerkiksi vaikkapa 195/45, 205/40 tai 215/40 voisi olla melko sopiva (ja sopivan näköinen) rengastus. Toki jos tolpat on jotkut haistakakka-coiloverit, joissa alaosa on liian paksu/jousi tulee liian alas saakka, saattaa olla mahtumisongelmia.
Kumin kun vaihtoi 195/45:ksi, niin hävisi ongelma.
Madallustakin oli toki noin 70mm, mutta tuo 205/50 kumi raapi siis vakioalustallakin jo kiinni ja tuolla mainitsemallani 195/45 kumilla ei ongelmaa esiintynyt edes noinkaan rajusti madallettuna.
Eli kyllä se kumi vaikuttaa melkein enemmän kuin vanne, jos ET vaan on edes sillä seinällä. Veikkaan, että 8,5x16 ET30 menee kyllä alle heittämällä, kunhan kumit ei vaan ole liian a) leveät b) suurella profiililla. Esimerkiksi vaikkapa 195/45, 205/40 tai 215/40 voisi olla melko sopiva (ja sopivan näköinen) rengastus. Toki jos tolpat on jotkut haistakakka-coiloverit, joissa alaosa on liian paksu/jousi tulee liian alas saakka, saattaa olla mahtumisongelmia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: EdithBip ja 68 vierailijaa