Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

ViestiKirjoittaja LTR » 23.2.2006 21:43

Ajattelin että näitä dynolappuja voisi alkaa kerätä tänne jotta voitaisiin katsella toiminta-alueita ym. ja laitetaan muutokset myös:

Minulla on käytössäni riittävästi kotisivutilaa eli mikäli joku haluaa laittaa lappusensa myös näkyville (muita auttaakseen tai elvistelymielessä) niin laittakaa privaa ja pistetään noita sitten esille. Muistakaa pyyhkiä ajoneuvojen tunnistetiedot pois!

Eli tässä käyrät muutoin vakiosta Golf 4 74kw/100hp ATD-moottorista lastutuksen vaikutuksesta ja jälkimmäisessä turbo jumiutumassa:

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut LTR, 18.12.2008 12:04. Yhteensä muokattu 8 kertaa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 8.3.2006 20:11

Seat Leon sport 130hp/ASZ.
205/55/16 rengastuksella koko ajan penkki herjasi: luisto liian suuri.
Pelkkä ohjelma:

Kuva
Viimeksi muokannut LTR, 18.12.2008 11:43. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 8.3.2006 20:56

..
Viimeksi muokannut Trompi, 9.3.2006 8:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 8.3.2006 21:30

Kuva

omasta kahvinkeittimestä. kuvan pienuuden vuoksi ei oikeen erota lukuja, joten: 98kW, 318Nm

edit: niin, tähän pannuun siis on vaihdettu suuttimet ja pakohöyryjen poistoputken alkuosa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.3.2006 14:45

Tässä sitten ALH 90hp koneesta seuraavilla muutoksilla(kaikki on mainittu mitä on tehty) saatuja arvoja:

Oldman intake, PP502, vapaavirtaus takapönttö:
Kuva

samat kuin edellä + VNT17VB, 11mm nestepää (verrokkina edellinen):
Kuva

samat kuin edellä + RACE 520 (kaasu pohjaan vasta ~3200rpm, kun kytkin luisti):
Kuva

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.3.2006 15:20

Golf 110hp, muutokset 150PD ahdin , bosio race kärjet, karalan ohjelma:

Kuva

Pal73
-
Viestit: 3
Liittynyt: 9.3.2006 18:03

ViestiKirjoittaja Pal73 » 9.3.2006 18:22

Onkos nämä dynolappujen tulokset vetopyöristä saatuja tehoja vai jotain laskennallisia moottoritehoja?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.3.2006 18:35

Oliko LTR noi kolme ekaa lappua 68Corvette:n autosta? Ainakin muutokset tuntuivat kovin tutuilta... Se kolmas lappu ei muuten näkynyt mun selaimella.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.3.2006 18:41

ei noita varmaan kannata alkaa nimeämään, isoveli valvoo

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.3.2006 18:51

voi tuska sentään....

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.3.2006 19:00

no niin on käynyt joillakin kotimaisilla foorumeilla. täälläkin ollut puhetta nettikirjoittelusta mm tuossa topicissa http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=47095

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.3.2006 19:00

Eiköhän nuo "penkkien" laskemia konetehoja liene..

Laput ovat tulleet minulle mikä keneltäkin ja en edes tunne saati tiedä kaikkia, mutta ei kai sillä niin väliä vai? Pääasiahan on että näkee mikä vaikuttaa mihinkin:)

Koitetaan pitää tämäkin sisällys tarkoitetun mukaisena ja toivottavasti myös apuna sitä tarvitseville..
Viimeksi muokannut LTR, 9.3.2006 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.3.2006 19:03

juurikin noin

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.3.2006 19:41

Tässä lastun vaikutuksia 110hp Skodaan:

Kuva

Ola
-
Viestit: 266
Liittynyt: 23.7.2003 14:44

ViestiKirjoittaja Ola » 10.3.2006 8:06

Vakio 150TDI Leon pari vuotta ja ~85tkm sitten.

Kuva

Puimuri
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.1.2005 22:17

ViestiKirjoittaja Puimuri » 13.3.2006 16:23

Onkos kukaan mittauttanut tuollaisia "normibokseja" mitä myydään automallikohtaisesti? Minkä näköisiä käppyröitä niillä on saatu?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 15.3.2006 16:49

Lappu

Seat Toledo 1.9TDI
Bosio PP502 suuttimet (220bar)
12mm nestepää
VNT 20/15 hybridiahdin
SDI imusarja
Takana 2.5" vapaavirtausvaimennin
Karalan softa
Oldmanintake
Ahtoputkisto osin vaihdettu 50mm
Ja jotain muuta "sätöstä"

Tehot mitattu 4. (katkoviiva) ja 5. (yhtenäinen viiva) vaihteella. Nelosvaihteella turbo ei ehtinyt täysin mukaan. Vitosvaihteella oli täydet ahdot, mutta vakiovälijäähdytin aiheutti lämpöjen nousemisen "tappiin" ja leikkasi yläkierrosten tehoja. Suuttimetkin käyvät jo auttamattoman pieniksi, mutta siihen onkin tulossa korjaus pikapuolin. 3500 kierroksen jälkeen savutus loppui aivan kokonaan.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 8.4.2006 21:35

Nyt kun Race520 suuttimet on kiinni, niin aiempaan verrattuna G-Tech Pro RR mittarilla olisi tullut lisää 20hv tehoa ja 40Nm vääntöä. Kunhan "avarrettu" kansi isompi turbo on kiinni, niin pitää viedä taas auto rullille. G-Techin käyrät eivät huomioi ilmanvastusta yms. joten tuloksia ei voi verrata rullilla saatuihin arvoihin etenkään korkeilla kierroksilla.

http://koti.mbnet.fi/okosunen/Seat/Race_vs_PP502.JPG

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 24.5.2006 20:29

Lappu

1.6 td, välijäähy, 12 mm, 2 1/4" putkisto ja vnt 20

Suljetun alueen säädöissä.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 24.5.2006 22:02

Hienot tehot 1.6 litrasesta. Näyttää tosin olevan ahdin hieman yläkanttiin tai sitten ei siivet aukea kokonaan :)

Saattaa olla pidon kanssa jotain ongelmia kun välillä 2900 - 3000rpm tulee 50kW lisää tehoa :D

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.5.2006 22:21

Laitetaampa toinenkin 1,6TD

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 24.5.2006 23:03

ihan kivat käyrät.. kun pensa vehkeestä

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 25.5.2006 11:28

Siivet on tahalteen perus asennossaan aika auki, niin säästyy voiman siirto ja pysyy tasakaasun ahdot kurissa.. :)

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 25.5.2006 11:38

Pistetään nyt tämäki vaikka ei vielä häävi lappu ookkaan... 1.6TD

Katsastukseen haettu lappu ku välttämättä inssi sen halus

http://kotisivu.dnainternet.net/nriheik/golfteho.jpg

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.7.2006 16:14

Autona 130pd Golf jossa suora putkisto ja 17/20 hybridi ahdin

lappu

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 9.7.2006 19:05

Pääsin todistamaan tällaisen syntyä: asz pd130hp:sta(sis. iso ic+katista eteenpäin 2,5"+hieman parannettu ilmanotto) vakio turbolla.
lappu

edit: käyttäjän mukaan vielä ei 6v laatikon vakiokytkin luista, mut ajotyyli melko rauhallinen ja kevyt auto..Koneen tyyppikin lisätty.
Viimeksi muokannut zero, 9.7.2006 19:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 9.7.2006 19:20

no huh... toivottavasti on kytkin vaihdettu ! melko mukavat väännöt .

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 17.10.2006 9:52

ALH 90hp: Oldman intake, Race520, vapaavirtaus takapönttö, 11mm nestepää, gt1749vb, portattu ahtimen pakopesä ja uusittu kytkin.

Kuva

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 17.10.2006 10:55


tonzu
-
Viestit: 232
Liittynyt: 23.7.2003 8:45

ViestiKirjoittaja tonzu » 14.11.2006 21:06

Tuossa oma lappunen

Täysin vakio Leon2 2.0 140TDI DSG

Dyno lappunen

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.5.2007 18:53

ALH 66kw

Muutokset:
- Race 520 Suuttimet
- PD130:sen ahdin (Garrett 1749va)
- 3bar map
- "oldman intake"
- 2" vapaastivirtaava pakoputki

Vakioita:
- intercooler
- katalysaattori
- softa
- 10mm pumppu

180hv ja 400Nm

Kuva

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.5.2007 21:50

AHU 66kW

Muutokset:
airboxmod

vakiona penkissä 74.5kW/219Nm, evryllä 87kW/317Nm. Tuossa käppyrät (vakio/evry).
Kuva Kuva

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 26.5.2007 22:31

^ostat kallelta ahtimen pois, suuttimet jostain, niin alkaa perhemobiili liikkumaan.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 27.5.2007 10:32

Tässä pari käppyrää 2.5TDI:stä (5-pyttynen).

Joskus 168kW, 360Nm
Kuva

Sittemmin 228kW, 590Nm
Kuva

fabio
-
Viestit: 80
Liittynyt: 1.12.2006 11:19

ViestiKirjoittaja fabio » 27.5.2007 14:13

^
ei paha

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 1.6.2007 7:36

Uusi reissu Mikan tykö kannatti. Nyt vetää niin että 5100rpm on vielä yli 210kW. Vakio MAF-anturi oli kuulemma akilleen kantapäänä tähän asti. Sääli vaan että ahtimen stop ruuvi oli liian pitkäksi säädetty, joten alaveto oli hieman onneton. Mikäli onnistun säätään ruuvin entiseen paikkaan, niin kaiken pitäisi olla ennallaan ja vetoja yli 200kW välillä 3300-5150rpm. :)

Melko hauska.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 1.6.2007 12:02

Mikä maf anturi valonviejällä on? Voikohan tuo vakio maf ahdistaa afn moottorissa?viimeksi kun karala mittasi niin oli pumppu rikki eikä saatu kunnolla mitattua mutta 160-170kw.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.6.2007 14:53

sama kyssäri kans valonviejälle, uus turbo on nyt kii ja maffin johto irti toimii puolet paremmin...

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 1.6.2007 22:05

Koska auto on vanha p***a, niin MAF:kin on vanha Pierburgilainen. On kyllä hieno laite kun ei koskaan tunnu hajoavan, toisin kuin nuo uudemmat.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 2.6.2007 10:55

Valonviejä tarkoittanee läppämaffia? vai olenko väärässä?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 3.6.2007 11:32

Olet :)

Tämä on sama kuin ihan ensmäisissä IV kolveissakin oli. Kurkkaamalla sisälle näkee suuren jäähdytyslevyn putken yläpinnassa ja anturi ei ole alkuperäisestä putkesta irroitettavaa mallia (tai siis saihan sen irti paloittelemalla).

Tässä kuva suurennetusta MAFista. Keltaiset teipit suojaavat herkkää anturia työskentelyn ajan.

TSI_OCU
-
Viestit: 28
Liittynyt: 2.3.2004 7:22

ViestiKirjoittaja TSI_OCU » 9.6.2007 11:28

Pikku modeja ja softa tanskasta.......

Ocu ´06 1.9tdi 77kw

nyt...

113.2 kw /364nm

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.6.2007 16:36

Tuommosilla käyrillä tuli Scirocco leimattua. Ja moottorina tietenkin vakavanha ykskutonen dee turbotettuna.

jann81
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.5.2007 20:09

ViestiKirjoittaja jann81 » 16.6.2007 16:30

tulipa käytettyä pasuuna harisella vakiona löyty 163hv 330nm uuden ohjelman ja vaparin kans 200hv 453nm

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

lappu

ViestiKirjoittaja Nall3 » 9.7.2007 17:36

tollasen sain 17/20 hybridillä ja ranskan raceilla...

dynolappu

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 11.7.2007 8:37

^ Muuten ihan hieno, mutta veto loppuu jo neljässätonnissa ja alkaa kunnolla vasta kolmessa. Alarekisteriä saattaa olla paha parantaa, mutta ylös pitäisi kyllä pystyä löytämään vielä lähes tuhat kierrosta vetoja lisää. Ohjelma???

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 11.7.2007 14:17

Kunnon pakohormi ensin ja sitten ohjelmaa muokkaamaan. Auttaa molempiin päihin käyrää tuo pakoputken teko.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 11.7.2007 14:40

mul on vielä pakoputki/ohjelma vakiot...jopa katti paikallaan=) tarkotus ois saada v.loppuna uutta pakopiippua kehiin...ja pumpun ajotus oli myöhäsellä dynossa...kyl se siitä vielä.=)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 12.7.2007 9:13

Tuo käppyrähän on selityksesi jälkeen jopa tosi hieno. Saattaisin kuvitella tuosta tulevan melko mainion kunnon säätöjen jälkeen.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 12.7.2007 10:07

ei mitään selittelyjä vaan faktoja...joo kyllä itekkin yllätyin ...no toi 30heppaa pitäis vielä taikoo et pääsis 200hepan kerhoon...hepat tullu tähän asti yllättävän helpolla.harmittaa vaan kun ei kilowatit tuplaantunu...jäi 4kw vajaaksi.=D ps:jos valonviejä asustelee etelässä niin voisin tulla piipahtaa säädöissä=)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 12.7.2007 12:39

Ei o tuo minun alaani, vaikka varsinainen säätäjä olenkin. :D

Karalan Mika, Jyväskylä olis paikka jonne ehkä kannattais suunnata. Parhaillaan mies tosin lomailee ja saattaapi alkukuun ajat olla jo menneet... Par-kol omaakin olis sinne taas menoillaan.

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 26.8.2007 11:24

Tossa ylempänä oli et jollakin ois jtn ahdinta myynnissä?!?!?!? oisin todella kiinnostunut vw pakosarjalla olevasta ahtimesta, nyt agr vakio ahrin ja jää ihan auttamattomasti liika pieneks...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.8.2007 12:53

Jardell: Laita ihmeessä ostoilmoitus siitä turbosta. Ja sulla tuntuu jumittavan näppäimistö noiden erikoismerkkien kohdalla.

Naugit
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.8.2007 20:55

ViestiKirjoittaja Naugit » 8.9.2007 16:27

Kuva

Passat 3C 2005 2.0 TDI 103 kW

-Karalan softalla 190 hp/430 Nm
-Siemens PPD1.x -ohjausboksi
-ei partikkelisuodatinta, 16v kansi
-vahvempi kytkin + kaksoismassavauhtipyörä

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 15.9.2007 20:27


JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.9.2007 21:47

Tulee yllättävän aikaisin noi eerop:n maksimi tehot. Mistähän mahtaisi johtua?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 15.9.2007 22:05

mutta kyllä tuossa tuota aluetta riittää, paljonkos se polonen puski vai kokeilitko ollenkaan kun huomasin että karkasit jonnekkin melkein heti kun tulit paikalle

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.9.2007 22:07

Ei pärjää kammiokoneella suoraruiskulle :( Lappu Pitänee käydä vielä syöttö- ja ahtoruuvilla...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.9.2007 23:17

Käytiin korjaamassa kaverin jettaa. Polo puski 171hv ja 390Nm joten ei mitään juhlimista. Turbo alkaa selvästi antautumaan kun 9hv vähemmän kun viimeksi vaikka cooleri on vaihdettu isompaan.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 16.9.2007 9:50

Käyttikö jukka samassa penkissä kuten aiemmin? Taitaa olla penkistä johtuvaa "tehon puutetta"

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.9.2007 10:58

Samassa penkissä kun aikaisemmin. Samana päivänä samassa penkissä penkitettiin mm. eerop, MJF ja hatemi joten tehoja voidaan suoraan vertailla heidän tuloksiin. Enää 90hv hatemia jäljessä ;)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 16.9.2007 12:14

MJF: Mulla on vakio kansi, vakio imusarja, vakio nokka ja tosiaan nämä "huonot" Ranskan racet ja hp dieselin mukaan 100hv tuottava kiinan 12mm nestepää. Savut tais olla päivän kovimmat mitä cordobasta irtos. Taitaa olla nyt vakio osista otettu kaikki irti, en olis uskonu että vakio kansi noin virtaa

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 16.9.2007 15:28

Kannelle ja imusarjalle ei tarvi tehdä vielä mitään 200hp lappuja varten

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 16.9.2007 16:54

niin ei, mutta tuosta nykyisestä ei taida paljoa enempää saada ilman kannen kairausta ja imusarjan vaihtoa, samalla pitäs vaihtaa ahdin isompaan

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 16.9.2007 19:01

Kuva

Onko täällä kukaan kokeillut tehdä uutta putkea tuohon kaasuläpällisen tilalle, vai onko tuo amerikkalaisten hömpötyksiä josta hyödyt tulevat vain mentaalisesti?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.9.2007 20:02

Mulla on poistettu tosta putkesta toi egr:n kara ja jätetetty toi shutdown valve paikalleen. Eli näyttää ulkoisesti samanlaiselle mutta virtaa paremmin.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 16.9.2007 21:00

Kokeilitko tuntuiko muutos ihan persdynossa, vai teitkö tuon muiden muutosten mukana, luulisi että tuollainen mollukka tuolla imupuolella alkaisi jossain vaiheessa hieman vaikuttamaan virtauksiin.
Voisi tuollaisen tehdä jostakin sopivan kokoisesta alumiiniputkesta ja itsekkin kokeilla.
Ei tuo homma nyt niin iso ole etteikö sitä EGR:ää taas voisi pakkasille laittaa toimintaan.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 16.9.2007 23:40

Menee OTeeks mut vois tehä vaikka toisen topicin ihan tota kaasuläpän modia varten...alko itteäkin kiinnostamaan toi homma...

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 18.9.2007 21:50

Onko teidän mielestä järkeä ohjelmallisesti rajoittaa vääntöä esim. 250Nm alle 2000rpm ja vastaavasti leikata yläpäästä syötöt pois kun punaraja lähestyy?
Ja kuinka moni on näin tehnyt ja millä seurauksin tai onko tämä edes mahdollista?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 18.9.2007 22:40

eiköhän ne syötöt vakioohjelmalla muutenkin leikkaudu melkoisen paljon ennen punarajaa...

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 25.9.2007 0:10


Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 26.9.2007 20:59

tällänen lappu tuli...vielä mennään vakio ohjelmalla et se vissiinkin ahistaa et päästäis yli 150kw....onnex ei oo ku pariviikkoa ni sit näkee mitä karala saa taiottua tästä irti.... http://www.aijaa.com/v.php?i=1026502.jpg

jakemon
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.9.2007 20:01

ViestiKirjoittaja jakemon » 6.10.2007 20:43

Retroman... Minkälaisilla muutoksilla oot ottanu nuo lukemat?? Itelläni samainen auto -94 ja hakusessa ois joku semmonen 150hp/ 250-300nm tuosta 1.9td koneesta?!?! Liekköhän mahollista vakio ahtimella ja nestepäällä??

Nyt vasta syöttöä lisätty ja ahtoja 1.1bar, karaa ei muokattu!!

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 6.10.2007 21:01

Vakioahtimella ei onnistu, nestepäällä siinäjasiinä.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 16.10.2007 22:07

Tämä ei ole volkkariasiaa, joten jättäkää lukematta, jos saatte näppylöitä Volvoista. :)

Tässä entisen oman S60 2.4D:n uusi käppyrä. Autoon ei ole muutettu kytkimen lisäksi muuta sitten viime Karalan käynnin, jolloin tuli 220hv, 535Nm. Tuolloin epäiltiin kannen virtaavuutta, vaikka ongelma oli sitten kuitenkin pakopaineissa. Pidinkin itseäni jo ihan luuserina tuon koneen suhteen, kun aikanaan tavoitteesta jäätiin jopa 30hv. Kaikki on taas mallillaan kun vanha tavoite meni yhdellä hepalla rikki (251hv, väännöt rajattiin 535Nm, vaikka kävivät yli kuudessa sadassa). :)

Kuva

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.10.2007 22:27

Hyvä kytkin on jos pakopaineet tippuu ja tulee 30 heppaa lisää.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 17.10.2007 21:44

Aattelin pistää tollasen nyt joka vermeeseen, niin ei jää ainakaan kytkimestä kiinni... :D

jorkku
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.6.2005 16:43

ViestiKirjoittaja jorkku » 18.10.2007 15:34

Minkälainen kytkin tos muuten on?ku vois olla hankinta listalla vulva v70 tai s60 D5 malli?ja mikä nois pakopaineissa oli si viime kerralla?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 18.10.2007 19:38

Siinä on nyt uudemman D5:sen (185hv) kytkin, joka menee sinne pikkumuutoksilla. Kestää ainakin n. 600Nm Karalan mukaan.

Pakopaineet oli vain liian suuret. Tippuivat reilusti kun ahdot tiputettiin 2,2bar -> 1,6bar ja voimakäyrä kiittää...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.10.2007 20:19

Oliko paljon yli ahtojen 2,2 barilla?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.10.2007 22:16

Hehkutus oli silloin kova että alle ahtojen pysyi. Oisko ollut mittareissa jotain häikkää...

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 18.10.2007 22:37

Tänään todistettavasti nähty dynolapusta:

A6 3,0 tdiq
vm. 2004/2005
315hv
715Nm

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.10.2007 22:57

Kovat on lukemat, oisko ainakin pakoputkistoa raplattu ennen chippausta?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 19.10.2007 7:26

Friikki, epäilen samaa. Lisäksi säätö oli silloin todella myöhään illalla, joten suurin innostus hieromiseen oli jo poissa. :)

8866: Missä penkissä mitattu?

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 19.10.2007 8:10

Orkkis(saksan liisari) autosta otettu, joten epäilen putki viritystä.

8866: Missä penkissä mitattu?


Harinen.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 19.10.2007 15:15

OK. Tänään ajoin vastaavaa, ehkä kymmenkunta heppaa heikompaa ja täytyy sanoa olevani hieman pettynyt. Joidenkin ihmisten nakupakut antaa tuolle tukkapöllyn... ;)

No vetäähän se sitten isommissa vauhdeissa, mutta paikaltaanlähtö ja kiihtyvyys sataseen melko vaisu. Tämä oli kyllä tavallisella automaattilootalla varustettu, enkä koskenut luistonestoon, joten voi olla kuskin kädettömyyttäkin. Manuaalilla voisi olla hauskakin.

Painon ainakin aistii tuolla ajaessa...

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 19.10.2007 17:40

sä oot vaan kuule valonviejä tottunut liian hyvälle:)
uskoisin jos naku antaa 300hv niin ainakin itsellä olisi varmaan orkun jälkeinen hymy huulilla oli auto mikä hyvänsä.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 20.10.2007 15:49

No laitetaan nämä nyt tännekkin. Auto on tosin nyt jo atomeina uusien kujeiden johdosta.
Moottorina alunperin AGR ja muutama pikku mod siihen sitten kylkeeni.
Kuva

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 30.11.2007 20:52

Octavia 2007 BKD 2.0TDi 140hp.
Täysin vakio, viitos vaihteella antoi maksimi momentin jo alemmilla kierroksilla, mutta muuten käyrä oli samanlainen.

Tämä veto nelosella:

Kuva

ps. Noi paskan jauhannat voisi varmaan jättää kirjoittamatta vääriin topicceihin.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 17.12.2007 18:24

Sori offtopic. Aika hyvin vakio skodaksi.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.12.2007 23:03

Tossa Corveten tulevat käyrät, pari vaihtoehtoa joista valita ;).

Ei näköjään yhtään huonommin herää tuo viriahdin, 300 Nm hiukan päälle 2000:ssa.

Kuva

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 30.1.2008 10:59

Malaga tuli kotiin takasin ja pitihän sitä heti säätää....ennen oli tasan 190hp ja 373nm ...nyt= Kuva PS:ois myynnissä suht edulliseen =)

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 30.1.2008 12:08

Hyvännäköinen käyrä tossa Nall3:n galamassa.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 30.1.2008 12:14

joo onhan se ihan hyvä...edelleen mennään vakio softalla.karalalla käynti tekis sen loppu silauksen tohon=)

vv14t
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.4.2005 12:27

ViestiKirjoittaja vv14t » 29.2.2008 15:31

alun perin 74kw, 240nm nyt 111kw, 341nm

lappu löytyy linkistä

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28ej3+1 ... kkari.html

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 1.3.2008 6:58

onko vv14t autosta otettu noi lukemat ihan softalla vai onko kenties muutakin?
pelkällä softamuutoksella noi tehot niin alkup. kukkopilli kyllä sanoo sopparin irti tuota pikaa,joten voisin olettaa että turbo on ainakin isompi?
mutta kunhan oletan...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.3.2008 8:12

Meinaatko että 150hv ois 1749V turbolle liikaa?

vv14t
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.4.2005 12:27

ViestiKirjoittaja vv14t » 1.3.2008 12:06

vakio turbolla tuo 150hp on otettu, pelkällä softalla.... hyvin se on viimeiset 7000km toiminut..

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 1.3.2008 16:43

Taitaa olla vähän optimistinen penkki ja siltikin mustaa taitaa pukata koko kierrosalueella.

vv14t
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.4.2005 12:27

ViestiKirjoittaja vv14t » 1.3.2008 18:19

mustaa ei kyllä tullut yhtään, kyllä se kokkolan autohuollon penkki on ainakin tähän asti näyttänyt oikein... niin ja 4 vetoa otettiin kaikki meni kw:n sisään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa