Projekti nimeltä Wartburg "Pitkästä aikaa"
Valvoja: ffp jäsenet
Projekti nimeltä Wartburg "Pitkästä aikaa"
Ei ole VAG-auto, mutta jos jotakuta kiinnostaa tällainen harvinaisuus, niin saapi katella projektin etenemistä (jos se ikinä etenee.. ;).
Tästä se lähtee. Kyseinen projektiaihio seissyt noin viisi vuotta tuolla metässä, kun isäukko sen tuonne hylkäsi. Ja sen se on näköinenkin. Auto on varusteltu kolmesylinterisellä kaksitahtimoottorilla, joten ääntä lähtee kuin pienestä pitäjästä. ;)
Autosta olisi tarkotus saada täysin kunnostettu, ajettava menopeli. Kaikki paikat käydään läpi, jotain pientä lisätään. Väri tulee kokonaan muuttumaan viininpunaiseksi.
Vähän lähempiä kuvia autosta:
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre005.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre006.jpg
Traktorilla hinaamalla saatiin auto liikkeelle.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre011.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre015.jpg
Lopulta päästiin viimeinkin irrottelemaan osia. Päänvaivaa tuotti hieman ruostuneet mutterit ja muut viiden vuoden aikana jumineet osat, mutta sisusta saatiin kuitenkin kunnialla tyhjäksi.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre047.jpg
Tässä linkki koko albumiin, jos loput kuvat kiinnostaa.
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
Projektissa yhteistyössä toimii Luna1987, joka hoitaa vaikeimmat hitsaus- ja purkutyöt. Itselleni siis jää helppojen ruuvien pyörittely ja osien kiilloittelu. Auton kunnostaminen on suurimmalta osalta viikonloppuhommaa, koska itse opiskelen muualla ja kovasti tahdon olla mukana auton uudelleen henkiin herättämisessä :) Mutta jospa se ensi kesänä saataisiin maanteille päitä kääntämään.
Tästä se lähtee. Kyseinen projektiaihio seissyt noin viisi vuotta tuolla metässä, kun isäukko sen tuonne hylkäsi. Ja sen se on näköinenkin. Auto on varusteltu kolmesylinterisellä kaksitahtimoottorilla, joten ääntä lähtee kuin pienestä pitäjästä. ;)
Autosta olisi tarkotus saada täysin kunnostettu, ajettava menopeli. Kaikki paikat käydään läpi, jotain pientä lisätään. Väri tulee kokonaan muuttumaan viininpunaiseksi.
Vähän lähempiä kuvia autosta:
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre005.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre006.jpg
Traktorilla hinaamalla saatiin auto liikkeelle.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre011.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre015.jpg
Lopulta päästiin viimeinkin irrottelemaan osia. Päänvaivaa tuotti hieman ruostuneet mutterit ja muut viiden vuoden aikana jumineet osat, mutta sisusta saatiin kuitenkin kunnialla tyhjäksi.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre047.jpg
Tässä linkki koko albumiin, jos loput kuvat kiinnostaa.
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
Projektissa yhteistyössä toimii Luna1987, joka hoitaa vaikeimmat hitsaus- ja purkutyöt. Itselleni siis jää helppojen ruuvien pyörittely ja osien kiilloittelu. Auton kunnostaminen on suurimmalta osalta viikonloppuhommaa, koska itse opiskelen muualla ja kovasti tahdon olla mukana auton uudelleen henkiin herättämisessä :) Mutta jospa se ensi kesänä saataisiin maanteille päitä kääntämään.
Viimeksi muokannut Sanna K., 30.7.2006 14:14. Yhteensä muokattu 21 kertaa.
Siellähän on jo hyvä alku; kerää kaikki mallit. Varmaan mahtava tuoksu tuolla sisällä viiden vuoden jälkeen ;)
Hyvin on samannäköinen moottori kuin aikoinaan isäukon -60 DKW:ssä, jossa oli muuten samanlaiset neljä rengasta keulamaskissa, kuten kovin monella tämän foorumin lukijalla on autossaan.
Hyvin on samannäköinen moottori kuin aikoinaan isäukon -60 DKW:ssä, jossa oli muuten samanlaiset neljä rengasta keulamaskissa, kuten kovin monella tämän foorumin lukijalla on autossaan.
Viimeksi muokannut sik, 15.10.2005 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Isäukko sano että farmarissa huonompi tekniikka, muuten olis kyllä ollu parempikuntonen. Mut toi mikä otettiin on ollu viimesimpänä ajussa sillon aikoinaan.
Mutta epäilen ettei tuo farmarikaan tuolta mihkään karkaa, että jos vielä joskus innostuu Warreja laittamaan niin sieltä vaan käypi hakemassa :)
Mutta epäilen ettei tuo farmarikaan tuolta mihkään karkaa, että jos vielä joskus innostuu Warreja laittamaan niin sieltä vaan käypi hakemassa :)
Meillä on kyllä pihassa melko laaja skaala punaisen eri sävyjä..;)
Tulee tosiaan viininpunanen väri pintaan, löytyy niin paljo ylijäämäväriä tuolta, että riittää tähän autoon (joskus piti Sierran puskuria maalata, ostin sit vähä liikaakin sitä väriä ;). Aateltiin että jos sit joskus jonkinmoiset vanteet tähän laittais, ei mitään älyttömiä tosiaankaan, mut katellaan sit ku aika on. Sisustaan aateltiin keinonahkaa, saman väristä kuin värikin tulee olemaan ja sit valkeeta ja vähän mustaa. Saas nähä miten budjetti riittää ja miten sit loppujen lopuksi käy.
Farmaristahan tulis liian tehokas meille jos tollaset osat pistettäs. ;D
Tulee tosiaan viininpunanen väri pintaan, löytyy niin paljo ylijäämäväriä tuolta, että riittää tähän autoon (joskus piti Sierran puskuria maalata, ostin sit vähä liikaakin sitä väriä ;). Aateltiin että jos sit joskus jonkinmoiset vanteet tähän laittais, ei mitään älyttömiä tosiaankaan, mut katellaan sit ku aika on. Sisustaan aateltiin keinonahkaa, saman väristä kuin värikin tulee olemaan ja sit valkeeta ja vähän mustaa. Saas nähä miten budjetti riittää ja miten sit loppujen lopuksi käy.
Farmaristahan tulis liian tehokas meille jos tollaset osat pistettäs. ;D
Jos tuon saat liikenteeseen, sinua voidaan melkein syyttää ympäristörikoksesta 8)
Parhaimmillaan (pahimmillaan) oli itsellä parikin warrea tallissa odottelemassa. Toisen ostin ihan säilytettäväksi ja ajoin suoraan talliin. Seuraavana kesänä talli paloi ja warre kanssa. Surutyö kesti jonkin aikaa.
Toinen, ruskea, on vissiin vieläkin tallella.
Warresta saa tosiaan ihan huimat tehot irti, 2T -konetta kun voi kierrättää lähes rajattomasti. Tuollaisella on kiva näyttää närhen värkit teinirasseille.
Parhaimmillaan (pahimmillaan) oli itsellä parikin warrea tallissa odottelemassa. Toisen ostin ihan säilytettäväksi ja ajoin suoraan talliin. Seuraavana kesänä talli paloi ja warre kanssa. Surutyö kesti jonkin aikaa.
Toinen, ruskea, on vissiin vieläkin tallella.
Warresta saa tosiaan ihan huimat tehot irti, 2T -konetta kun voi kierrättää lähes rajattomasti. Tuollaisella on kiva näyttää närhen värkit teinirasseille.
Nii i, kyllähän siitä ääntä lähtee.. ;)
Tänään taas hieman jatkettiin auton purkamista, kyytiä sai maski ja etupuskuri, pakoputki ja bensatankki. Myös koneesta irtosi osia.
Tässä kuvia hyväkuntoisista osista ;)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000299.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000294.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000289.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000288.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000291.jpg
Tänään taas hieman jatkettiin auton purkamista, kyytiä sai maski ja etupuskuri, pakoputki ja bensatankki. Myös koneesta irtosi osia.
Tässä kuvia hyväkuntoisista osista ;)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000299.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000294.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000289.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000288.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000291.jpg
Pari vuosikymmentä sitten muistan paikallisen pienkonekorjaamon kaverin moottorisahojen korjauksen lomassa virittäneen warrea ammattilaisen ottein. On muuten aika infernaalinen ääni, kun kolmipyttyinen kone kiertää pitkälle toiselle kymmenelle tuhannelle.
Noissahan oikeastaan ainoa rajoittava tekijä kierrosluvun määrälle on taivas.
Noissahan oikeastaan ainoa rajoittava tekijä kierrosluvun määrälle on taivas.
Auton ulkonäköön tullaa todennäköisesti vaan lisäämään kromia esim. peilit, puskurit, maski ja sit jotkut 15 tuumaiset retro-alut, jotka kiillotetaan. Konehuoneeseen vois kanssa lisätä vähän kiiltoa ;)
Auton yleiskunto on aikas hyvä, muutama paikattava reikä on löytynyt. Runkopalkit ja tukivarret ovat pahiten ruostuneet, mutta ne saa puhallettua vielä :) Ihme ja kumma, konekkaan ei ole juminut viiden vuoden aikana, mutta se tullaan silti käyttämään auki.
Tuohon ei taidä suoriltaan löytyä sopivia kiekkoja alle..? aikas suuri on toi jarrurummun kaula. Joten sorvuu hommiksi varmaankin menee.
Jos jollakin tarjota SUORIA, alta 100€ maksavia, Retro-aluja, niin voi laittaa mulle tai Sannalle privaa. Pulttijaolla ei niin väliä, eikä haittaa jos huonossa maalissa.
Auton yleiskunto on aikas hyvä, muutama paikattava reikä on löytynyt. Runkopalkit ja tukivarret ovat pahiten ruostuneet, mutta ne saa puhallettua vielä :) Ihme ja kumma, konekkaan ei ole juminut viiden vuoden aikana, mutta se tullaan silti käyttämään auki.
Tuohon ei taidä suoriltaan löytyä sopivia kiekkoja alle..? aikas suuri on toi jarrurummun kaula. Joten sorvuu hommiksi varmaankin menee.
Jos jollakin tarjota SUORIA, alta 100€ maksavia, Retro-aluja, niin voi laittaa mulle tai Sannalle privaa. Pulttijaolla ei niin väliä, eikä haittaa jos huonossa maalissa.
Nuorempana kun vielä kotonakotona asuin, naapurin ukolla oli noita useita vuosien aikana... oikeastaan niillä oli aina ollut warre niin kauan kuin minä muistan (kunnes lopulta osti foordin kun ei enää warreja saanut). Ja sääliksi kävi vähän naapurin kaimapoikaa (pari vuotta mua nuorempi), kun sitä kiusattiin niitten autosta. Välillä niillä oli sinapinruskea warre, ja voi että niiden sinappikaasujuttujen määrää. Tuli niiden warren kyydissä itsekin ala-asteella kouluun/koulusta kuljettua kun saman tien varrella asuttiin... ja aina vähän hävetti mennä sinne kyytiin. Nykyään tuollaisessa on niin paljon retrohenkeä, että olisin varmaan kateellinen naapurille jos sillä olis vielä tuollainen ajokuntoinen peli :)
Tänään sain jotain taas aikaan. Kone lähti irti :) Aika painava oli nostaa yksin, mutta hikisesti se sieltä lähti.
Tuossa olisi tuleva keula...
http://photobucket.com/albums/b172/nasu ... 7Keula.jpg
ta takapuskin
http://photobucket.com/albums/b172/nasu ... uskuri.jpg
Jos joku tietää paikan, joka tekee uudelleen kromausia, niin olis kiva tietää.
Meinaan noi puskurit ja lamppujen ympärykset olis hyvä kromauttaa uudelleen, ovat päässeet ruostumaan. Paljonkohan tuo kromautus tulisi maksamaan?? Ja missä päin sellasia firmoja on?
Kuvat heikkolaatuisia, otettu kännykällä.
Koko albumi
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
Tuossa olisi tuleva keula...
http://photobucket.com/albums/b172/nasu ... 7Keula.jpg
ta takapuskin
http://photobucket.com/albums/b172/nasu ... uskuri.jpg
Jos joku tietää paikan, joka tekee uudelleen kromausia, niin olis kiva tietää.
Meinaan noi puskurit ja lamppujen ympärykset olis hyvä kromauttaa uudelleen, ovat päässeet ruostumaan. Paljonkohan tuo kromautus tulisi maksamaan?? Ja missä päin sellasia firmoja on?
Kuvat heikkolaatuisia, otettu kännykällä.
Koko albumi
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hienolta projektilta vaikuttaa! Jos kohtaatte jotain vaikeuksia Warren kanssa, niin Itärautafoorumilta voi kysyä apua.
Juu, projekti on edennyt taas vähän.. Eilen otettiin kansi koneesta irti ja sitä sitten aletaan kiillottamaan sormet rakoilla :D Sekä tänään saatiin kori rungosta irti, miespelillä nostettiin se pois paikoiltaan. Ei ollut kamera mukana, joten huomenna kuvia siitä. Huomenna täytyy irroittaa vaihdelaatikko rungosta ja antaa rungolle painepesuria...
Meillä oli kanssa joskus Warre, ja siitä tietysti tuunattiin myös konetta. Kannesta kannattaa katsoa että sen "kannen yläpuolisen vesipumpun akselin" laakerointi on kunnossa.
Kantta voi madaltaa huoletta noin 4mm ilman että puristukset nousevat liikaa, paljealueet pitää vain jyrsiä uudelleen. Pelkästään tuolla tulee reilusti 5hv tehoa ja kulutus tippuu yli litralla. Sitten tietysti kanavien avarrus normaalien oppien mukaan, myös mäntien "ikkunoita" voi avartaa. Lohkoa voi plaanata sen verran että paljealueesta tulee sopivan tiukka mikäli mäntä ei muuten tule dekkiin.
Meillä oli vakiopakosarjan jatkeena suorasta pellistä väännetty paisari etupalkin takana poikittain (mitat laskettu jollain tuuningsoftalla siten, että pulssi tulee aina seuraavan pytyn hyväksi jolloin paisarista ei tule niin pitkä) ja siitä sitten 2" taakse asti.
Asia joka helposti jää huomiotta, on kampiakselilla olevat kampikammioiden tiivisteet. Jos stefa falskaa vierekkäisten pyttyjen väliltä, tehoa ei tule. Muutenkin kampikammion puristussuhdetta kannattaa pyrkiä nostamaan.
Näillä resepteillä, vakioisella imujärjestelmällä saatiin noin 80hv ilman että ajettavuus kärsi hiukkaakaan. Veto oli kaikilla kierrosalueilla normaalia parempi ja kulutus oli alhaisempi.
Sytytysjärjestelmä kolmine kärkineen ei ole kovin luotettava, joten siirtymistä transistoroituun järjestelmään kannattaa harkita. Tästä ei tietenkään olisi enää pitkä matka Megasquirtiin, imukanavat voisikin oikeastaan siirtää kampikammion kylkeen ja varustaa läppäventtiileillä, taiteilla joka pytylle oma pakoputken paisari ym. ym :)
Kantta voi madaltaa huoletta noin 4mm ilman että puristukset nousevat liikaa, paljealueet pitää vain jyrsiä uudelleen. Pelkästään tuolla tulee reilusti 5hv tehoa ja kulutus tippuu yli litralla. Sitten tietysti kanavien avarrus normaalien oppien mukaan, myös mäntien "ikkunoita" voi avartaa. Lohkoa voi plaanata sen verran että paljealueesta tulee sopivan tiukka mikäli mäntä ei muuten tule dekkiin.
Meillä oli vakiopakosarjan jatkeena suorasta pellistä väännetty paisari etupalkin takana poikittain (mitat laskettu jollain tuuningsoftalla siten, että pulssi tulee aina seuraavan pytyn hyväksi jolloin paisarista ei tule niin pitkä) ja siitä sitten 2" taakse asti.
Asia joka helposti jää huomiotta, on kampiakselilla olevat kampikammioiden tiivisteet. Jos stefa falskaa vierekkäisten pyttyjen väliltä, tehoa ei tule. Muutenkin kampikammion puristussuhdetta kannattaa pyrkiä nostamaan.
Näillä resepteillä, vakioisella imujärjestelmällä saatiin noin 80hv ilman että ajettavuus kärsi hiukkaakaan. Veto oli kaikilla kierrosalueilla normaalia parempi ja kulutus oli alhaisempi.
Sytytysjärjestelmä kolmine kärkineen ei ole kovin luotettava, joten siirtymistä transistoroituun järjestelmään kannattaa harkita. Tästä ei tietenkään olisi enää pitkä matka Megasquirtiin, imukanavat voisikin oikeastaan siirtää kampikammion kylkeen ja varustaa läppäventtiileillä, taiteilla joka pytylle oma pakoputken paisari ym. ym :)
Lähinnä kuntoon pitäis aluksi tuo saada :) Eihän sitä tiedä mitä muuta innostuu vielä tekemään ;)
Joo mutta nyt kuvia rungosta ja korista erillään.
Runko http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nko003.jpg
Tontissa :) http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nko004.jpg
Runko pestynä pesurilla http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sty007.jpg
Koko galleria
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
Joo mutta nyt kuvia rungosta ja korista erillään.
Runko http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nko003.jpg
Tontissa :) http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nko004.jpg
Runko pestynä pesurilla http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sty007.jpg
Koko galleria
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
Tänään purin jarrulinjoja ja kaikkea muuta sälää.. Aika hidasta tuo purkaminen kun kaikki pultit ovat ruostuneet jumiin.. :(
Hifi puoleen on panostettu aikoinaan :) http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kua004.jpg
Talli alkaa olla sekaisin. http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kua003.jpg
Hifi puoleen on panostettu aikoinaan :) http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kua004.jpg
Talli alkaa olla sekaisin. http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kua003.jpg
Tänä viikonloppuna taas pikkusen saatiin jotain tehtyä. Pari osaa saatiin kiillotettua, ja runko purettua.
Runko purettuna, ja hiekkapuhallusta vaille valmis
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1007.jpg
Kansi vingulla ajettuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1005.jpg
Bling bling ;)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1002.jpg
Kiillottelua, älkää säikähtäkö karvasia käsiä ;D
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1010.jpg
Kamerasta loppu patterit, joten myöhemmin lisää kuvia.
Kommentoida saa, ja pitääkin ;)
Runko purettuna, ja hiekkapuhallusta vaille valmis
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1007.jpg
Kansi vingulla ajettuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1005.jpg
Bling bling ;)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1002.jpg
Kiillottelua, älkää säikähtäkö karvasia käsiä ;D
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1010.jpg
Kamerasta loppu patterit, joten myöhemmin lisää kuvia.
Kommentoida saa, ja pitääkin ;)
Käytiin napsasemassa muutama kuva lisää..
Vesipumppu Bling Bling ;)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... e2d529.jpg
Kiillotettuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 640832.jpg
Tallin yleiskuva
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 73e638.jpg
Alusta, kaikki iskarit hengettömiä :D
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre008.jpg
Vesipumppu Bling Bling ;)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... e2d529.jpg
Kiillotettuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 640832.jpg
Tallin yleiskuva
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 73e638.jpg
Alusta, kaikki iskarit hengettömiä :D
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre008.jpg
Kunnon raceri warre :D
http://www.auto-rennsport-page.de/bilde ... 05_253.jpg
http://www.auto-rennsport-page.de/bilde ... 05_253.jpg
Elikkäs tuli eilen aloitettua nyhjäämään tuon korin kanssa ja kävin purkamassa noita kromiosia irti tosta varaosa Warresta.
Tänään rälläköin enimpiä ruosteita pois, ihmeen vähän on ruostunut toi kori vaikka ollut metsässä 5 vuotta.
Huomenna olis tarkoitus alkaa hitsaamaan uutta peltiä..
Kromiosia
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... omia02.jpg
Keulaa tuli kokeiltua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... eula02.jpg
Vähän jo rälläköity
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nti003.jpg
Pikku reikiä :)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nti002.jpg
Ruosteista peltiä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... paloja.jpg
Kommenttia kehiin reilusti!!! :)
Tänään rälläköin enimpiä ruosteita pois, ihmeen vähän on ruostunut toi kori vaikka ollut metsässä 5 vuotta.
Huomenna olis tarkoitus alkaa hitsaamaan uutta peltiä..
Kromiosia
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... omia02.jpg
Keulaa tuli kokeiltua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... eula02.jpg
Vähän jo rälläköity
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nti003.jpg
Pikku reikiä :)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nti002.jpg
Ruosteista peltiä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... paloja.jpg
Kommenttia kehiin reilusti!!! :)
^^ Mun mielestä on hyvä, että tääläkin näkee vaihtelua projektejen suhteen, ettei aina niitä ainaisia kakkakoppia tontiteta ja laiteta isoja puskereita. Alkaa vähän mielestäni olla noita kolmosiakin laitettu liikaa..
Mutta tää olikin offtopiccia ja kommentit itse projektista tässä:
Tätä on kyllä mielenkiintoista seurata (siis ihan oikeasti!). Mites osien saatavuus tälläiseen Warreen? Löytyykö enään "tiskiltä" mitään vai joutuuko soveltaa muista merkeistä? Konehuoneessa joudutte varmaan melkoisesti uusimaan kaikkea pientä, mitkä yleisiin malleihin (kts. kakkis) löytyvät motonetin hyllyltä ja tähän ei sitten mistään?
Mutta tää olikin offtopiccia ja kommentit itse projektista tässä:
Tätä on kyllä mielenkiintoista seurata (siis ihan oikeasti!). Mites osien saatavuus tälläiseen Warreen? Löytyykö enään "tiskiltä" mitään vai joutuuko soveltaa muista merkeistä? Konehuoneessa joudutte varmaan melkoisesti uusimaan kaikkea pientä, mitkä yleisiin malleihin (kts. kakkis) löytyvät motonetin hyllyltä ja tähän ei sitten mistään?
Netistä löyty seuraavanlainen sivusto, josta löytyy tosi paljon osia tohon autoon (tuninkia ja ihan normi-osia ;)
http://www.ldm-tuning.de/
Joitain varaosia saahaan noista kahesta muusta autosta, varsinkin farmarista, kun siitä ne osat käy päikseen tän meijän rojektin kanssa :) Mutta tosihan se on, että niissä autoissa on kans aikamoisessa kunnossa ne osat. Mut ehkä jotain.
Autoo tuskin madalletaan lainkaan tai sitten hyvin vähän (piti hieman korjata, kun mun projektikumppani olis kuitenkin tästä kommentoinu mulle jälkeenpäin ;).
Vähän tyylikkäämät vanteet ollaan kuitenkin ostamassa. Semmoset 13 tuumaset, sit ku kiillottaa hyväks niin on varmaan ihan hienon näkönen.
http://www.ldm-tuning.de/
Joitain varaosia saahaan noista kahesta muusta autosta, varsinkin farmarista, kun siitä ne osat käy päikseen tän meijän rojektin kanssa :) Mutta tosihan se on, että niissä autoissa on kans aikamoisessa kunnossa ne osat. Mut ehkä jotain.
Autoo tuskin madalletaan lainkaan tai sitten hyvin vähän (piti hieman korjata, kun mun projektikumppani olis kuitenkin tästä kommentoinu mulle jälkeenpäin ;).
Vähän tyylikkäämät vanteet ollaan kuitenkin ostamassa. Semmoset 13 tuumaset, sit ku kiillottaa hyväks niin on varmaan ihan hienon näkönen.
Eilen ja tänään olen hitsaillut tuota koria.. Huomenna lähtee runko ja jotain muuta hilpettä hiekkapuhallettavaksi tutulle, aluksi oli tarkoitus itse hiekkapuhaltaa se, mutta hänellä on hiekkapuhallusurakka käynnissä, niin puhaltelee tuon siinä samassa.
Tässäpä vähän kuvia aikaan saannoksista.
Takalikasuoja
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta001.jpg
Sama altapäin
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta003.jpg
Etupää
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta004.jpg
Runko lähdössä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta005.jpg
Väsäsin myös pöydän kasaan... täytyisi vielä maalata :)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta006.jpg
Tässäpä vähän kuvia aikaan saannoksista.
Takalikasuoja
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta001.jpg
Sama altapäin
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta003.jpg
Etupää
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta004.jpg
Runko lähdössä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta005.jpg
Väsäsin myös pöydän kasaan... täytyisi vielä maalata :)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta006.jpg
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Migillä hitsaan. Tuo pelti on ruostumatonta peltiä, joten sitä on vähän vaikeampi hitsata tavallisella langalla.. Ja joistakin paikkaa ruoste syönyt tuon pellin mihin hitsaa, niin meinaa palaa reikiä, mutta ihan kiitettävästi nuo onnistu. Pitäis myös uusi kaasupullo hakea, kun on melkein loppu ja välillä tunnustaa että sitä ei tuu ollenkaan...
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Nojuu, itsekään en mikään materiaaliekspertti ole, mutta raerajakorroosioon on suotuisat olosuhteet silloin, kun ruostumatonta hitsataan mustaan, jolloin saumakohdassa ruostumattoman teräksen kromipitoisuus saattaa laskea niin alas, että kromin ruosteelta suojaava vaikutus häviää.
Toinen uhka on galvaaninen korroosio, jossa jalompi metalli syövyttää epäjalompaa, niinkuin miksu tuossa aikaisemmin varmaan tarkoitti sanoa.
Kolmanneksi ruostumatonta terästä voi olla vaikea maalata, siinä ei tuppaa monet maalit pysymään...
Mutta toivottavasti onnistuu, en tiedä miten suuressa määrin em. ilmiöt tulevat vaikuttamaan.
Toinen uhka on galvaaninen korroosio, jossa jalompi metalli syövyttää epäjalompaa, niinkuin miksu tuossa aikaisemmin varmaan tarkoitti sanoa.
Kolmanneksi ruostumatonta terästä voi olla vaikea maalata, siinä ei tuppaa monet maalit pysymään...
Mutta toivottavasti onnistuu, en tiedä miten suuressa määrin em. ilmiöt tulevat vaikuttamaan.
Asiallista jälkeä ja niin pois päin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mikä idea/järki on korjata ruostumattomalla pellillä tommosta mustasta tehtyä koppaa?
Siis ottaen huomioon nuo kaikki edellä mainitut "kemialliset ongelmat", tekemisen vaikeutuminen jne.
Vai onko tässä ideana tehdä ns. ikuista?
Korjataan ruosteita pikkuhiljaa aikojen saatossa niin kauan kunnes koko koppa on täynnä pelkkää ruostumatonta.
En ummarra :/
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mikä idea/järki on korjata ruostumattomalla pellillä tommosta mustasta tehtyä koppaa?
Siis ottaen huomioon nuo kaikki edellä mainitut "kemialliset ongelmat", tekemisen vaikeutuminen jne.
Vai onko tässä ideana tehdä ns. ikuista?
Korjataan ruosteita pikkuhiljaa aikojen saatossa niin kauan kunnes koko koppa on täynnä pelkkää ruostumatonta.
En ummarra :/
Joo, kattelin nuita maalivarastojani ja ei mulla ollutkaan, kun vihreenä tota Miranolia, joten maalikauppaan tulee lähtö.. Kiitoksia maalivinkeistä, täytynee kysellä vielä liikkeestäkin tohon tarkoitukseen sopivaa maalia.
Nyt lisää kuveja :)
Saumaa riittää
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lua003.jpg
Vielä olisi hitsattavaa
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lua004.jpg
Koko albumi
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
Nyt lisää kuveja :)
Saumaa riittää
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lua003.jpg
Vielä olisi hitsattavaa
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lua004.jpg
Koko albumi
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
Projekti ollu jäissä viikonlopun, mutta nyt edistystä. Pohja on nyt hitsattu valmiiksi ja jalkotila on pohjamaalattu.
Etupää hitsattuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jaa002.jpg
Jalkotila hiottuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jaa004.jpg
Jalkotila pohjamaalattuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jaa007.jpg
Etupää hitsattuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jaa002.jpg
Jalkotila hiottuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jaa004.jpg
Jalkotila pohjamaalattuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jaa007.jpg
Tänään jotain pientä aikaansaannosta..
Massaa kaavittu pois
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee007.jpg
Sitten värkkäsin tollasen ulostulon tuohon mun golfiin..
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee003.jpg
ja kokeilua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee005.jpg
Sekä maalasin Sannan pikkuveljen kilpakelkan kuomun viimeviikolla ja nyt teippailtiin sitä. Kuomu on aika pölyinen.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee009.jpg
Massaa kaavittu pois
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee007.jpg
Sitten värkkäsin tollasen ulostulon tuohon mun golfiin..
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee003.jpg
ja kokeilua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee005.jpg
Sekä maalasin Sannan pikkuveljen kilpakelkan kuomun viimeviikolla ja nyt teippailtiin sitä. Kuomu on aika pölyinen.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee009.jpg
Hiljaista on täällä ollut nyt, mutta on me jotain saatu aikaseks.. Ite en pahemmin osaa sanoa, kun täällä Kajaanissa taas oon, et mitä autolle on tapahtunut tällä viikolla, mut viime vkonloppuna hiottiin ja pohjamaalattiin helmat sekä minä hioin ja kiillotin kantta. Sekin alkaa näyttää ihan ok:lta, vaikka pahimpia kulmia on vaikee saaha sileeks..
Ehkäpä me saatais lisää kuvia tän vkonlopun jälkeen tänne. Tallissa seisoo nyt isän traktori, joka viepi melkosesti tilaa, et ei kauheena pysty esim. autoo siirtelemään jne...
Kumppani saapi kertoo tarkemmin mitä on tehny autolle tän viikon aikana ;)
Ehkäpä me saatais lisää kuvia tän vkonlopun jälkeen tänne. Tallissa seisoo nyt isän traktori, joka viepi melkosesti tilaa, et ei kauheena pysty esim. autoo siirtelemään jne...
Kumppani saapi kertoo tarkemmin mitä on tehny autolle tän viikon aikana ;)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa