kupla vm 70
Valvoja: ffp jäsenet
kupla vm 70
mul on ollu työnalla viimeiset kuusi vuotta kupla volkkari.
ja se olisi edennyt jo kasaus vaiheeseen.
kiinnostaako täällä ketään tälläinen projekti, vai haudataanko topikki het alkuunsa?
kuvia olisi kohtalaisesti kovalevyllä jemmassa
ja se olisi edennyt jo kasaus vaiheeseen.
kiinnostaako täällä ketään tälläinen projekti, vai haudataanko topikki het alkuunsa?
kuvia olisi kohtalaisesti kovalevyllä jemmassa
Viimeksi muokannut Previa, 31.10.2006 10:54. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
pääsen huomenna laittamaan kuvia, just nyt ei tuntunut onnistuvan.
elikäs, lähtökohtana on vm 70 oleva kupla 1300cc tekniikalla.
auto on vuonna 88 poistettu rekisteristä ja se on siitä lähtien ajelehtinut ees sun taas ja kokenut jos jonkinmoista. auto on uutena ostettu vaasasta ja sieltä minäkin sen hankin, ja jos nyt oikein olen papereita tulkinnut, niin minä olen auton toiseksi merkattava omistaja kuhan rekisteröinti tulee jooooossskus ajankohtaiseski.
silloin kun hankin volkkarin itselleni, niin koppa oli juuri nostettu takaisin paikoilleen. alusta on tehty nyt kokonaan uudelleen, se on puhallettu ja molemmat pohjan puolikkaat on vaihdettu, samoin etu kolmio. kaikki laakerit ja jarru kamppeet on uusia, samoin iskarit laatikon kannakkeet yms. etuakseliksi on vaihdettu puma-merkkinen tehdasvalmisteinen korkeussäädettävä pukki. koko alusta on maalattu mustalla kiiltävällä myrkky-maalilla ja alustan ja korin väliin vaihdettiin luonnollisesti uusi tiiviste.
koppa on alaosastaan hiekkapuhallettu ja tarvittavat paikat on korjattu korjauspaloilla, koppa hiottiin kauttaaltaan pellille, niin sisältä kauin ulkoakin, nokkapellin ja moottoritilan seinämät puhallettiin samalla puhtaiksi.
ovista poistettiin pikku-ikkunat, joten oviin tulee nyt kokolasit. kaikki listan reijät on hitsattu umpeen samoin etuluukun kahva on poistettu. myös puskurien kiinnitysreijät lokasuojista on poistettu, samoin vilkkujen reijät etulokareista. takaa poistettiin samalla rekisterikilven valolippa ja lievä upotus.
auton "rakentelu suuntana" on se perinteinen callook joka myös ähtärinä tunnetaan. nykyään jos projektin aloittaisin uudelleen, niin vaalisin enenpi alkuperäistä.
(niin se mieli muuttuu)
autosta on siis kaikki kromi-osat poistettu, etuvalojen kehykset maalattiin korin väriin.
takniikka on myös saanut jotain osakseen, mut siitä myöhemmin lisää.. samoin alustaan on tehty muutoksi jotta se olisi maan läheisempi..
mut laittelen lisää kuhan kerkeen
elikäs, lähtökohtana on vm 70 oleva kupla 1300cc tekniikalla.
auto on vuonna 88 poistettu rekisteristä ja se on siitä lähtien ajelehtinut ees sun taas ja kokenut jos jonkinmoista. auto on uutena ostettu vaasasta ja sieltä minäkin sen hankin, ja jos nyt oikein olen papereita tulkinnut, niin minä olen auton toiseksi merkattava omistaja kuhan rekisteröinti tulee jooooossskus ajankohtaiseski.
silloin kun hankin volkkarin itselleni, niin koppa oli juuri nostettu takaisin paikoilleen. alusta on tehty nyt kokonaan uudelleen, se on puhallettu ja molemmat pohjan puolikkaat on vaihdettu, samoin etu kolmio. kaikki laakerit ja jarru kamppeet on uusia, samoin iskarit laatikon kannakkeet yms. etuakseliksi on vaihdettu puma-merkkinen tehdasvalmisteinen korkeussäädettävä pukki. koko alusta on maalattu mustalla kiiltävällä myrkky-maalilla ja alustan ja korin väliin vaihdettiin luonnollisesti uusi tiiviste.
koppa on alaosastaan hiekkapuhallettu ja tarvittavat paikat on korjattu korjauspaloilla, koppa hiottiin kauttaaltaan pellille, niin sisältä kauin ulkoakin, nokkapellin ja moottoritilan seinämät puhallettiin samalla puhtaiksi.
ovista poistettiin pikku-ikkunat, joten oviin tulee nyt kokolasit. kaikki listan reijät on hitsattu umpeen samoin etuluukun kahva on poistettu. myös puskurien kiinnitysreijät lokasuojista on poistettu, samoin vilkkujen reijät etulokareista. takaa poistettiin samalla rekisterikilven valolippa ja lievä upotus.
auton "rakentelu suuntana" on se perinteinen callook joka myös ähtärinä tunnetaan. nykyään jos projektin aloittaisin uudelleen, niin vaalisin enenpi alkuperäistä.
(niin se mieli muuttuu)
autosta on siis kaikki kromi-osat poistettu, etuvalojen kehykset maalattiin korin väriin.
takniikka on myös saanut jotain osakseen, mut siitä myöhemmin lisää.. samoin alustaan on tehty muutoksi jotta se olisi maan läheisempi..
mut laittelen lisää kuhan kerkeen
nonniin.. ny olis kuvien vuoro:
tässä muutama kuva autosta kun se oli lähdössä turenkiin Lappalaisen Heikille maalattavaks
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=16
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=17
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=18
auto tosiaan hiottiin pellille ennen varsinaisia pohjatöiden alkua, hionta suoritettiin turengissa.
kun auto oli vihdoin saatu väriin, niin se näytti tältä
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=21
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=22
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=23
kun auto oli saatu takaisin nokialle, alkoi auton kasaaminen pikkuhiljaa. koska mitään saovittua valmistumis päivää ei onneks ole sovittu, niin autoa on kasailtu pikkuhiljaa ilman mitään stressiä, vieläkun auto seisoo omassa pihassa olevassa tallissa.
auto ei oikeastaa edennyt pariin vuoteen juurikaan, koska tuota jälkikasvua pyörii tuos jaloissa jo 3 kpl ja omakotitalon täydellinen remontti veivät aikaa ja budjettia..eikä se aika vieläkään lisääntyny ole
autoon on ruuvailtu kiinni valoja yms
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=9
takavalot valittiin vanhemmasta mallista, eli ovat mallia 62-67 ja linssit ovat kokopunaiset
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=8
kuvassa näkyy myös poistettu rekisterikilven valolippa
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=1
etuvaloina tuossa viel vanhat hehkulamput ja kromiset silmäluomet, jotka ovat jo saaneet väistyä uusien tieltä
koska kopasta purettiin kaikki irtoava irti, niin kiinniteltävää riittää
mm sähköt
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=55
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=56
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=59
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=60
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=54
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=20
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=28
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=29
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=31
siinä kuvia sähköjen asenteluista ja kojetaulun asentelusta
seuraavaks keulan kimppuun
tässä kuva lähtökorkeudesta
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=46
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=53
tässä oli siis keula viel vakio korkeudella
tässä seuraavassa se on jo matkalla tonttiin
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=61
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=5
tässä tunkki mahtui vielä tunkki auton alle, autossa siis puma säätöakseli
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=13
sitten alle laitettiin droppi olka-akselit
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=15
johan rupesi pyäränkotelossa oleen ahdasta, renkaana tuossa michelin 165/80R15 ja maavaraksi akselin ja tallin lattian väliin jäi ruhtinaalliset 2,5cm
no tämähän ei tietenkään riitä, kun puhe on matalasta volkkarista. alle hankittiin continentaalin 145/65R15 smartin eturenkaat ja sit rupesi näyttämään tältä
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=2
maavaraa akselin ja lattian välissä kunnioitettavat 6,2mm
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=62
kuvassa tulitikkuaski vertailu mittana
olisko siinä näin alkuunsa? päivitellään taas kuhan kerkeen
tässä muutama kuva autosta kun se oli lähdössä turenkiin Lappalaisen Heikille maalattavaks
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=16
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=17
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=18
auto tosiaan hiottiin pellille ennen varsinaisia pohjatöiden alkua, hionta suoritettiin turengissa.
kun auto oli vihdoin saatu väriin, niin se näytti tältä
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=21
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=22
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=23
kun auto oli saatu takaisin nokialle, alkoi auton kasaaminen pikkuhiljaa. koska mitään saovittua valmistumis päivää ei onneks ole sovittu, niin autoa on kasailtu pikkuhiljaa ilman mitään stressiä, vieläkun auto seisoo omassa pihassa olevassa tallissa.
auto ei oikeastaa edennyt pariin vuoteen juurikaan, koska tuota jälkikasvua pyörii tuos jaloissa jo 3 kpl ja omakotitalon täydellinen remontti veivät aikaa ja budjettia..eikä se aika vieläkään lisääntyny ole
autoon on ruuvailtu kiinni valoja yms
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=9
takavalot valittiin vanhemmasta mallista, eli ovat mallia 62-67 ja linssit ovat kokopunaiset
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=8
kuvassa näkyy myös poistettu rekisterikilven valolippa
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=1
etuvaloina tuossa viel vanhat hehkulamput ja kromiset silmäluomet, jotka ovat jo saaneet väistyä uusien tieltä
koska kopasta purettiin kaikki irtoava irti, niin kiinniteltävää riittää
mm sähköt
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=55
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=56
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=59
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=60
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=54
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=20
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=28
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=29
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=31
siinä kuvia sähköjen asenteluista ja kojetaulun asentelusta
seuraavaks keulan kimppuun
tässä kuva lähtökorkeudesta
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=46
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=53
tässä oli siis keula viel vakio korkeudella
tässä seuraavassa se on jo matkalla tonttiin
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=61
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=5
tässä tunkki mahtui vielä tunkki auton alle, autossa siis puma säätöakseli
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=13
sitten alle laitettiin droppi olka-akselit
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=15
johan rupesi pyäränkotelossa oleen ahdasta, renkaana tuossa michelin 165/80R15 ja maavaraksi akselin ja tallin lattian väliin jäi ruhtinaalliset 2,5cm
no tämähän ei tietenkään riitä, kun puhe on matalasta volkkarista. alle hankittiin continentaalin 145/65R15 smartin eturenkaat ja sit rupesi näyttämään tältä
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=2
maavaraa akselin ja lattian välissä kunnioitettavat 6,2mm
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=62
kuvassa tulitikkuaski vertailu mittana
olisko siinä näin alkuunsa? päivitellään taas kuhan kerkeen
nois vanhois kuvis tuli viel renkaat ulos, mut nykyisillä renkailla kaikki on kaarien alla piilossa. edessä orkkis 4,5" leveä vanne ja takana 6,5"leveä "orkkis" vanne jossa offset noin 20
eilinen ilta meni etuvalojen sähköjen teossa, saipahan oikein toisen puolen tehtyä..heh mulla on siellä alkuperäiset johdotukset mallina, ja nyt vedän uusia johdotuksia kunnon kaapeleilla suoja putkissa, puran sit vanhat jälleen pois sitä mukaa kun uutta on tullut tilalle. se on kun vähän kerkee kerrallaan tekemään, niin kerkee monasti jo unohtamaan mitä oli jo tehnyt..kantapään kautta sekin on täs tullut opiskeltua.
tuolla tänhetkisellä rengastuksella ei kavennettua akselistoa viel tarvita. se on kyl käynyt mielessä, antaisihan se reilusti lisää mahdollisuuksia tuon rengastuksen kanssa, mut nyt olen viel tyytyväinen tuohon yhdistelmään.
taakse olen suunnitellut tilaavani Aircooledin pojiilta säädettävät takalaatat, jotta perse saatais kans vaivatta tonttiin, ei tarttis sit katsastukseen purkaa koko autoa.. mut katsoo ny, koska pääsen etenemään taaemmas. sain meinaan juuri sovittua itseni kanssa että etenen tälläkertaa projektissa järjestelmällisesti edestä taakse sitä mukaa kun on tullut valmista pintaa. nyt siis tarttis saada kaikki etupään sähköt viel viimeisteltyä
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=63
eilinen ilta meni etuvalojen sähköjen teossa, saipahan oikein toisen puolen tehtyä..heh mulla on siellä alkuperäiset johdotukset mallina, ja nyt vedän uusia johdotuksia kunnon kaapeleilla suoja putkissa, puran sit vanhat jälleen pois sitä mukaa kun uutta on tullut tilalle. se on kun vähän kerkee kerrallaan tekemään, niin kerkee monasti jo unohtamaan mitä oli jo tehnyt..kantapään kautta sekin on täs tullut opiskeltua.
tuolla tänhetkisellä rengastuksella ei kavennettua akselistoa viel tarvita. se on kyl käynyt mielessä, antaisihan se reilusti lisää mahdollisuuksia tuon rengastuksen kanssa, mut nyt olen viel tyytyväinen tuohon yhdistelmään.
taakse olen suunnitellut tilaavani Aircooledin pojiilta säädettävät takalaatat, jotta perse saatais kans vaivatta tonttiin, ei tarttis sit katsastukseen purkaa koko autoa.. mut katsoo ny, koska pääsen etenemään taaemmas. sain meinaan juuri sovittua itseni kanssa että etenen tälläkertaa projektissa järjestelmällisesti edestä taakse sitä mukaa kun on tullut valmista pintaa. nyt siis tarttis saada kaikki etupään sähköt viel viimeisteltyä
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=63
tässä pari kuvaa kun puskuria sovitellaan paikoilleen, puskureiden kromit on viel 9+ arvoisessa kunnossa, ja etupuskuriin on upotettu vesivw:n tummat kylkivilkut. puskureille tehdään uudet kiinnitysraudat helman alapuolelta, jottei lokasuojiin tarvitse mennä tekemään läpivienti reikiä, kun ne on kovalla vaivalla saatu paikattua umpeen.
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=64
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=65
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=64
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=65
oon tuos miettinut eri vaihtoehtoja miten järjestää lämpimän ilman puhallus tuulilasille. helpointahan olis laittaa eeperi tai vepasto hönkimään pellin alle.. mut ei tässä mitään muutakaan tehty helpoimmalla tavalla.
ideana rakentaa "vesi" kiertoinen lämmitys. varapyöräkoteloon tulis paisuntasäiliö, ja mittariston taakse corollasta purettu lämppärin kennosto ja puhallin härpäkkeet. näistä putkisto astinlaudan alla konehuoneeseen. ja milläs se vesi sitten lämmitetään?? hmm.. ekakaks ajatuksena oli tehdä rosteriset "lämmönvaihtimet" pakoputkistoon, jossa olis putken ympärillä vesivaippa josta kiertovesipumpulla nesteet auton keulalle, mut ongelma on tuo kuuma pakokaasu joka ilmeisesti on luokaa yli 800 ast? järjestelmä siis kiehuisi alvariinsa.. mut jos hyödyntäisikin jokkismiesten ideaa jossa moottoriöljy jäähdytetään "vesipytyssä", eli siis otetaan öljypumpun juuresta moottori-öljyn ulostulo ja paluu, siihen letkunväliin vaihdettava öljynsuodatin ja öljy putki jatkiusi siitä vesisäiliöön johon on kupariputkesta tehty kierukka jossa öljy kiertää. vesisäiliö olisi yhdistetty kierovesipumpulla astinlaudan alla kulkeviin putkistoihin.. mottoriöljyhän ei pitäis yli sadan asteen mennä? ja samalla sitä jäähdytettäisiin tuolla vesikierrolla
tuollaista ideaa olen tuos pyöritelly.. puhallin paketti puretaan lauantina corollasta ja sit alkaa tarkempi sovittelu ja suunnittelu
ideana rakentaa "vesi" kiertoinen lämmitys. varapyöräkoteloon tulis paisuntasäiliö, ja mittariston taakse corollasta purettu lämppärin kennosto ja puhallin härpäkkeet. näistä putkisto astinlaudan alla konehuoneeseen. ja milläs se vesi sitten lämmitetään?? hmm.. ekakaks ajatuksena oli tehdä rosteriset "lämmönvaihtimet" pakoputkistoon, jossa olis putken ympärillä vesivaippa josta kiertovesipumpulla nesteet auton keulalle, mut ongelma on tuo kuuma pakokaasu joka ilmeisesti on luokaa yli 800 ast? järjestelmä siis kiehuisi alvariinsa.. mut jos hyödyntäisikin jokkismiesten ideaa jossa moottoriöljy jäähdytetään "vesipytyssä", eli siis otetaan öljypumpun juuresta moottori-öljyn ulostulo ja paluu, siihen letkunväliin vaihdettava öljynsuodatin ja öljy putki jatkiusi siitä vesisäiliöön johon on kupariputkesta tehty kierukka jossa öljy kiertää. vesisäiliö olisi yhdistetty kierovesipumpulla astinlaudan alla kulkeviin putkistoihin.. mottoriöljyhän ei pitäis yli sadan asteen mennä? ja samalla sitä jäähdytettäisiin tuolla vesikierrolla
tuollaista ideaa olen tuos pyöritelly.. puhallin paketti puretaan lauantina corollasta ja sit alkaa tarkempi sovittelu ja suunnittelu
eipä oo projekti ihan kauheesti edenny, mut jonkin verta kuitenkin, eli maalasin vielä uudelleen sisälattiat mustalla, ja nostin maalirajaa myös etuseinään, koska huomasin verhoiluja sovitellessani, ettei punainen maali raj mennytkään niin alas kuin piti, vaan sinne jäi vähän pohjaväriä viel näkyviin. koska lattia verhoilut ovat mustat, nii maalasin sitten tuon seinänkin mustaksi
samalla asensi lokasuojiin ostamani "kivipellit" jotka on ilmeisesti eloksoitua alumiinia, pirun ohkaista mustaa alua, sopivat mielestäni hyvin tuohon jatkoksi astinlautojen kanssa, astinlaudat kiinnitän vasta myöhemmin, koska olisivat tässä vaiheessa vain tiellä
nokkapellin alle olen vetänyt uudet johdot mm etuvaloille ja sähköiselle pissipojalle sekä äänimerkille, samoin olen sovitellut sitä toyotasta purkaamaani lämppärin kennostoa, siitä en ottanut vielä kuvaa tässä vaiheessa, koska siitä poistetaan ensin kaikki epä oleellinen pois
autoon on nyt myös hankittu säädettävät takajousilaatat ja bilstainin iskarit joka nurkkaan sekä Bugpack kallistuksenvakaaja
nuo kun nakataan autoon kiinni, niin sen pitäis jo kulkee suorassa :)
samalla asensi lokasuojiin ostamani "kivipellit" jotka on ilmeisesti eloksoitua alumiinia, pirun ohkaista mustaa alua, sopivat mielestäni hyvin tuohon jatkoksi astinlautojen kanssa, astinlaudat kiinnitän vasta myöhemmin, koska olisivat tässä vaiheessa vain tiellä
nokkapellin alle olen vetänyt uudet johdot mm etuvaloille ja sähköiselle pissipojalle sekä äänimerkille, samoin olen sovitellut sitä toyotasta purkaamaani lämppärin kennostoa, siitä en ottanut vielä kuvaa tässä vaiheessa, koska siitä poistetaan ensin kaikki epä oleellinen pois
autoon on nyt myös hankittu säädettävät takajousilaatat ja bilstainin iskarit joka nurkkaan sekä Bugpack kallistuksenvakaaja
nuo kun nakataan autoon kiinni, niin sen pitäis jo kulkee suorassa :)
kromia on kyl helppo lisätä, esim kaik listat on viel talles, ja oven kahvat on kromiset. ja löytyy tuolta hyllystä tuollaiset kromiset lampun kehyksetkin, eikä niit ny nii kovin paha oo vaihtaa..
Jotain olis taas tehtynä. Eli rupesin vaihtamaan taakse vasemmalle puolelle säädettävää takajousi laattaa. Ajattelin samalla vilaista onko jarrujen sisällä kaikki niinkuin pitikin, ja olihan siellä. Sinänsä turhaan purin noi jarrukamat, koska latan olis saanu pois ilman rummun purkamista. Latta irtosi suhteellisen helposti, ja sisältä paljastu puhallettu ja maalattu vääntösauva. irroituksessa tosin sauva irtosi myös sisäspooreista, ja se liikahti nyt muutaman poorin eriasentoon. Mitä todennäköisemmin joudun noi latat iroittamaan viel uudelleen ja säätämään uudelleen, koska tällähetkellä ei ole viel konetta perässä. Joten perän oiken korkeuden hakeminen on täs vaihees jokseenkin mahdotonta. Mut fiilisteleen päästiin jo..
Autossahan on vakio lokasuojat, ja vanteena on 6,5x15 et20 ja rengas on 205/60R15 Nokian NRVi xl. Sinne se vaan nätisti taittui. Noi renkaat on muuten tulossa myyntiin ilman vanteita, joten jos jollakin on tarvetta, niin ottakoon yhteyttä. Kumit on noin 2v vanhat, mutta täysin ajamattomat, olleet vain tyhjän korin alla, jotta auto on säilynyt rullaavana. Myydään suunnitelmien muutoksen vuoksi.
¨
ja sit kuva viel uusista jarru roippeista
älkää antako likasen tallin häiritä
Jotain olis taas tehtynä. Eli rupesin vaihtamaan taakse vasemmalle puolelle säädettävää takajousi laattaa. Ajattelin samalla vilaista onko jarrujen sisällä kaikki niinkuin pitikin, ja olihan siellä. Sinänsä turhaan purin noi jarrukamat, koska latan olis saanu pois ilman rummun purkamista. Latta irtosi suhteellisen helposti, ja sisältä paljastu puhallettu ja maalattu vääntösauva. irroituksessa tosin sauva irtosi myös sisäspooreista, ja se liikahti nyt muutaman poorin eriasentoon. Mitä todennäköisemmin joudun noi latat iroittamaan viel uudelleen ja säätämään uudelleen, koska tällähetkellä ei ole viel konetta perässä. Joten perän oiken korkeuden hakeminen on täs vaihees jokseenkin mahdotonta. Mut fiilisteleen päästiin jo..
Autossahan on vakio lokasuojat, ja vanteena on 6,5x15 et20 ja rengas on 205/60R15 Nokian NRVi xl. Sinne se vaan nätisti taittui. Noi renkaat on muuten tulossa myyntiin ilman vanteita, joten jos jollakin on tarvetta, niin ottakoon yhteyttä. Kumit on noin 2v vanhat, mutta täysin ajamattomat, olleet vain tyhjän korin alla, jotta auto on säilynyt rullaavana. Myydään suunnitelmien muutoksen vuoksi.
¨
ja sit kuva viel uusista jarru roippeista
älkää antako likasen tallin häiritä
Mullon itellä parivuotta vanhempi yksilö (-65). Katsastuksessa kun huomasitavat säädettävän etuakselin niin välittömästi rullamitta käteen ja etuvalojen korkeutta mittaamaan. No taitaa olla katsastajan päivästä kiini nämä tällaset tapaukset mutta varmaan saa ihmetellä yhtä jos toistakin tällasessa täysin osiksi revityssä projektissa siinä vaiheessa kun sen leimattavaksi vie...
Joo ei muutakun listat kylkiin ja puskimet paikalleen niin se on siinä. hienoa, että et oo lähtenyt mitää lasikuitu siipiä yms. hässäkkää tohon sotkemaan niitä tuntuu olevan jo ihan riittävästi. No kyllä tuo kupla alkaa olemaan aika harva vastaantulija nykyään.
HIENO!
Edit: rättisitikan kumit (125/50/15) kun lyöt eteen noille vanteille niin on renkaan profiili kohdallaan =)
Joo ei muutakun listat kylkiin ja puskimet paikalleen niin se on siinä. hienoa, että et oo lähtenyt mitää lasikuitu siipiä yms. hässäkkää tohon sotkemaan niitä tuntuu olevan jo ihan riittävästi. No kyllä tuo kupla alkaa olemaan aika harva vastaantulija nykyään.
HIENO!
Edit: rättisitikan kumit (125/50/15) kun lyöt eteen noille vanteille niin on renkaan profiili kohdallaan =)
tähän projektiin lisää päivitystä ja kuvia FVWA:n foorumilla
tuossa linkki
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9713
kommentoida saa toki tännekin..
-pki
tuossa linkki
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9713
kommentoida saa toki tännekin..
-pki
Katsastuksessa kun huomasitavat säädettävän etuakselin niin välittömästi rullamitta käteen ja etuvalojen korkeutta mittaamaan. No taitaa olla katsastajan päivästä kiini nämä tällaset tapaukset mutta varmaan saa ihmetellä yhtä jos toistakin tällasessa täysin osiksi revityssä projektissa siinä vaiheessa kun sen leimattavaksi vie...
kupla on kyllä helpompia autoja leimata. velipojalla kun oli rojekti hieman vaiheessa (melkein valmis, vai onko ne nyt koskaan) nii leima tuli laakista vaikka oli seuraavat viat: töötti ei toiminu, jarruvalo pimiä, ja etuakselin kohalla reikä ja jotai muuta pientä.... :)
vähän on taas keritty autoa tekemään..
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... 6421#36421
aurinko-kattoa suunnitellaan, mutta se on aikas kallis investointi, joten harkitaan asiaa vielä
edit:linkki korjattu
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... 6421#36421
aurinko-kattoa suunnitellaan, mutta se on aikas kallis investointi, joten harkitaan asiaa vielä
edit:linkki korjattu
Viimeksi muokannut Previa, 6.4.2006 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kesärenkaat käyttikseen
Laitan nää ny tähän samaan topikkin, ku en viitsi uuttakaan perustaa pelkkien kesärenkaiden takia..
eli autohan on vw:n VR6 tekniikalla varustettu Galaxy ja siinä on tuossa kuvassa alla viime kesäiset 8x18" oz:t 235/40R18 Nokian WR renkailla, mut nyt täksi kesäksi alle ruuvataan noissa linkeissä olevat vanteet ja kumit.
vanteet on OZ Carlsson koottavat vanteet, edessä 8.5"x18 235/40R18 Nokian NRY ja takana OZ Carlsson koottavat vanteet 10"x18" 255/35R18 Nokian NRY
täytyy ottaa kuvia kunhan laitan noi alle, mut tällä leveysasteella on viel täys talvi, joten kerkeen niitä viel kiillotteleen pitkän aikaa..
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=92
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=93
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=68
eli autohan on vw:n VR6 tekniikalla varustettu Galaxy ja siinä on tuossa kuvassa alla viime kesäiset 8x18" oz:t 235/40R18 Nokian WR renkailla, mut nyt täksi kesäksi alle ruuvataan noissa linkeissä olevat vanteet ja kumit.
vanteet on OZ Carlsson koottavat vanteet, edessä 8.5"x18 235/40R18 Nokian NRY ja takana OZ Carlsson koottavat vanteet 10"x18" 255/35R18 Nokian NRY
täytyy ottaa kuvia kunhan laitan noi alle, mut tällä leveysasteella on viel täys talvi, joten kerkeen niitä viel kiillotteleen pitkän aikaa..
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=92
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=93
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=68
Viimeksi muokannut Previa, 7.4.2006 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt olis vihdoinkin vilkullinen etupuskuri saatu paikoilleen. raudathan tehtiin tuolta helma alta, koska lokareista oli läpiviennit hitsattu umpeen, eikä oikein innostanut avata aukkoja uudelleen, koska maalipintakin on vielä "ajamaton". Nämä raudat tehtiin uusista orkkis raudoista muokkaamalla, raudat sahattiin palasiksi, ja niihin tentiin tuumasesta rosteriputkesta lenkit. lampunkehyksiksi hankin vielä uudet kromiset joissa ei ole noita säätöruuvien reikiä. koska noi ykköskolffin umpiet eivät niitä tarvitse. nyt olis hakusessa virheetön palkkipuskuri taakse..olisko kellään ylimääräisenä??
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=94
ja koko kertomus projektista
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9713
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=94
ja koko kertomus projektista
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9713
takapuskuria soviteltiin paikoilleen.. nyt tarttiskeritä kaivaan vintistä ne kannakkeet viel, ni pääsis mittaileen millaiset alatukivarret niille vääntäisi
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=95
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=95
tuossa on juu volkkarin alusta napoineen päivineen. eli jako on 5x112 ja keskireikä 57,1mm
galaxy = sharan ja toisinpäin.. enenpi tuossa tuntuu olevan noita vw:n osia kuin foordin. mitä nyt olen sisustaa yms purkanut, niin wag merkinnät niistä on löytynyt, samoin kuin kaikki jarruosat ja navat yms. tekniikka on täysin volkkarin käsialaa samoin mittaristot
galaxy = sharan ja toisinpäin.. enenpi tuossa tuntuu olevan noita vw:n osia kuin foordin. mitä nyt olen sisustaa yms purkanut, niin wag merkinnät niistä on löytynyt, samoin kuin kaikki jarruosat ja navat yms. tekniikka on täysin volkkarin käsialaa samoin mittaristot
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
tuo lämmitettävä tuulilasi on muuten ehdoton varuste.. autossa on muuten 2 kpl lämmitettäviä laseja ja 6 kpl sähköllä aukenevia laseja
mut palataan takaisin kuplaan:
nyt olis rosteriset kannakkeet valmiit ja takapuskuri pantu paikoilleen.
kilvenpaikkaakin hahmoteltu (ei oma kilpi). auto tulee olemaan valmiina musta-kilpinen
tuo puskuri muuten on alkuperäinen vw:n eikä mikään brassi-lirpake. se oli tasaisen harma ja mattapintainen, kun kävin sen Jussilta hakemassa. hiova-vaha ja sen jälkeen kova-vaha sai ihmeitä aikaan
nuo takarenkaat on edelleen myynnissä 205/60R15 Nokian NRVi 100,- pari
mut palataan takaisin kuplaan:
nyt olis rosteriset kannakkeet valmiit ja takapuskuri pantu paikoilleen.
kilvenpaikkaakin hahmoteltu (ei oma kilpi). auto tulee olemaan valmiina musta-kilpinen
tuo puskuri muuten on alkuperäinen vw:n eikä mikään brassi-lirpake. se oli tasaisen harma ja mattapintainen, kun kävin sen Jussilta hakemassa. hiova-vaha ja sen jälkeen kova-vaha sai ihmeitä aikaan
nuo takarenkaat on edelleen myynnissä 205/60R15 Nokian NRVi 100,- pari
Galaxyssa hulppean näköiset vanteet ja renkaat. Voisivat sopia kivasti mun Caravelleen. :-) Jos vain kantavuudet ja offsetit sattuu kohdalleen. Sivuoven liukua joutuisi tosin fiksaamaan jotta ovi mahtuisi aukeamaan.
Mulla oli kans ennen tuollainen Galaxy VR6:lla ja automaatilla ja juurikin tuo Ghia-varustelu. Ihan kiva auto, mutta bensaa palaa ja auto ei kulje.
Mulla oli kans ennen tuollainen Galaxy VR6:lla ja automaatilla ja juurikin tuo Ghia-varustelu. Ihan kiva auto, mutta bensaa palaa ja auto ei kulje.
Re: kupla vm 70
Ohoh.. hetki on vierähtänyt edellisestä päivityksestä :)
Onneksi tämä ei aikanaan mennyt myydyksi. Liikenteessä ollaan oltu nyt vuoden 2014 kesästä.
Harmi kun nuo projektikertomuksen kuvat ovat jo hukkuneet tuolta palvelimelta, mutta tässä muutama kuva nyt valmiista autosta.
Kuvat facebookissa
Onneksi tämä ei aikanaan mennyt myydyksi. Liikenteessä ollaan oltu nyt vuoden 2014 kesästä.
Harmi kun nuo projektikertomuksen kuvat ovat jo hukkuneet tuolta palvelimelta, mutta tässä muutama kuva nyt valmiista autosta.
Kuvat facebookissa
- Liitteet
-
- 13754319_1733286893606820_5730363540632502407_n.jpg (70.02 KiB) Katsottu 26639 kertaa
-
- 11728739_1604817716453739_2975957363894251656_o.jpg (341.16 KiB) Katsottu 26639 kertaa
-
- 11425169_1595699154032262_5971815295799109470_o.jpg (454.98 KiB) Katsottu 26639 kertaa
-
- 1926818_1480196288915883_8562905723248123615_n.jpg (55.41 KiB) Katsottu 26639 kertaa
-
- 24893128.jpg (99.08 KiB) Katsottu 26639 kertaa
Viimeksi muokannut Previa, 15.10.2018 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: kupla vm 70
Kuvia voi laittaa suoraan foorumille
Re: kupla vm 70
Muutama räpsy lisää
- Liitteet
-
- IMG_0415.JPG (1015.54 KiB) Katsottu 26639 kertaa
-
- 13567139_1724773951124781_6662117993641056720_n.jpg (37.7 KiB) Katsottu 26639 kertaa
-
- mirko ja aleksi bif2018.jpg (312.63 KiB) Katsottu 26639 kertaa
-
- 24837444_1972441196358054_968719303803201285_o.jpg (223.7 KiB) Katsottu 26639 kertaa
-
- kupla talvisäilössä 15.10.2018.jpg (457.88 KiB) Katsottu 26639 kertaa
Re: kupla vm 70
ja vielä..
- Liitteet
-
- WP_20150410_19_02_01_Pro.jpg (2.43 MiB) Katsottu 26637 kertaa
-
- IMG_20181015_090855_resized_20181015_094847969.jpg (341.6 KiB) Katsottu 26637 kertaa
-
- IMG_20181015_090910_resized_20181015_094848470.jpg (387.96 KiB) Katsottu 26637 kertaa
Re: kupla vm 70
Kappas, kesällä pari kertaa näin tän kylillä ja noista puskurin raudoista muistin, että tällaista projektia joskus nuorena kloppina seurailin. Yritin löytää tätä topikkiakin, mutta nythän se nousi esiin! :O
Komeeta työnjälkeä!
Komeeta työnjälkeä!
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa