Talleilla tapahtuu
Valvoja: ffp jäsenet
Hmm.. kuntoon ja kuntoon. Tuolla kuntoon sanalla voidaan tarkoittaa monta (ainakin 2 eri) asiaa. Sivuissa ei ole mitään vikaa, vaan kuntoon tarkottamisella on kait kyse siitä että tahdotaan sivustoille loputkin kuvat/kertomukset viimmesimmästä (P)rojekista. Näin ainaki itte tyhmänä immeisenä käsitin.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
Mitä sillä on väliä mikä siellä ja täällä on muotia?
Katsojan silmien mukaan kuitenkin mennään, idässähän nuo "näkyvimmät" härpäkkeet autoihin pultataan. Mutta onko se näyttävää onkin toinen tarina.
Itse en ole näihin tummiin vanteihin oikeen tykästyny, livenä kyllä muutama yllättänyt positiivisestikin.
Joka tapauksessa live näkemisen jälkeen osaan vasta sanoa onko juicen laiskuus? tyydyttävää tasoa vai parempaa :)
Konepellin alle sijoittuva rojekti oli kyllä _o/
Katsojan silmien mukaan kuitenkin mennään, idässähän nuo "näkyvimmät" härpäkkeet autoihin pultataan. Mutta onko se näyttävää onkin toinen tarina.
Itse en ole näihin tummiin vanteihin oikeen tykästyny, livenä kyllä muutama yllättänyt positiivisestikin.
Joka tapauksessa live näkemisen jälkeen osaan vasta sanoa onko juicen laiskuus? tyydyttävää tasoa vai parempaa :)
Konepellin alle sijoittuva rojekti oli kyllä _o/
Lukekaa vwvortex.com, cabriolet-forum, nick: muistaakseni rolleboy...Siellä on tosiaan jotain ylösalas-liikkeestä kysymyksiä...Mä ihmettelen jos kyseessä on eri auto. :)
Milloinhan pajalle.comiin tulee uutta projektijuttua? Aika kauan mun mielestä ollu hiljaista...Vai pärähtääkö sitten kerralla 10 uutta kolarikorjausta..?
Milloinhan pajalle.comiin tulee uutta projektijuttua? Aika kauan mun mielestä ollu hiljaista...Vai pärähtääkö sitten kerralla 10 uutta kolarikorjausta..?
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Jarin, kyllä nykyään ilma"jouset" on ihan lailliset, kunhan on todistukset, että soveltuvat siihen autoon. Myöskin minimi maavara katsastuksessa on se 80mm.
Kaukualan kanssa joskus puhuin noista ilmatsydeemeistä ja hän sanoi, että jos vaan rahasta ei ole kiinni niin hän suosittelee ilmajousia. Siis tietenkin sellasta mallia mihin tulee ihan normaali iskari. Ei vaan sillon tullut mieleen pyytää audia testilenkille...
Kaukualan kanssa joskus puhuin noista ilmatsydeemeistä ja hän sanoi, että jos vaan rahasta ei ole kiinni niin hän suosittelee ilmajousia. Siis tietenkin sellasta mallia mihin tulee ihan normaali iskari. Ei vaan sillon tullut mieleen pyytää audia testilenkille...
Se oli tämä topic päässyt vajoamaan niin syvälle, että pannaan ny tännekin pientä päivitystä. Pajalle.com:ssa kierrättivät hiukan kalustoa:
http://pajalle.com/cars.php?id=022
http://pajalle.com/cars.php?id=022
www.mobile.de kertoo aika kattavasti Saksan hintatason ja www.tulli.fi osoitteesta löytyy verotaulukot.
Seatts, hinta Laitilaan toimitettuna n. 17500eur, verot sitten siihen päälle ovat mitä ovat. Mitä noita veropäätöksiä olen katsellut, voivat olla kai melkein mitä vaan 12 ja 17 tonnin välillä :)
Ja kyllä, Leonin vanteet olivat välillä kultaisetkin, nyt taas vaihteeksi kromiset, seassa ihan aavistus kellertävyyttä (vahingossa :)
Ja kyllä, Leonin vanteet olivat välillä kultaisetkin, nyt taas vaihteeksi kromiset, seassa ihan aavistus kellertävyyttä (vahingossa :)
Golf V kolarikorjaus.
Kauon tuota on odotettukkin. :) Paljon kyllä tekee tuo merkitön maski ja kolojen täyttäminen.
Kummaa säätämistä vakuutusyhtiöillä ja SVT:llä. Sekin on kumma että nuo vaatimukset korjauksesta vaihtelee nuin paljon yhtiöittäin. Esim mulla on nyt projektina pohjolan lunastama vento josta on airbagit menny niin se myytiin korjattavaksi ilman mitään vaatimuksia.
Kummaa säätämistä vakuutusyhtiöillä ja SVT:llä. Sekin on kumma että nuo vaatimukset korjauksesta vaihtelee nuin paljon yhtiöittäin. Esim mulla on nyt projektina pohjolan lunastama vento josta on airbagit menny niin se myytiin korjattavaksi ilman mitään vaatimuksia.
Kummaa säätämistä vakuutusyhtiöillä ja SVT:llä. Sekin on kumma että nuo vaatimukset korjauksesta vaihtelee nuin paljon yhtiöittäin. Esim mulla on nyt projektina pohjolan lunastama vento josta on airbagit menny niin se myytiin korjattavaksi ilman mitään vaatimuksia.
SVT ja vakuutusyhtiöthän ne määrittää oikean korjaustavan uusiin autoihin? Niinkö? Eikös se kuitenkin ole maahantuoja joka määrittää uusissa autoissa "oikean" korjaustavan? Saattoi tosin maahantuoja hiukan tuohtua uuden Golfin korjaustapojen esittelystä netissä, varsinkin kun se on hiukan hakusessa oikeillakin korjaamoilla... Sen verta uusi juttu, että osui hiukan arkaan paikkaan? Kaikella kunnioituksella heppujen osaamista kohtaan, ei siinä mitään.[/i]
SVT ja vakuutusyhtiöthän ne määrittää oikean korjaustavan uusiin autoihin? Niinkö? Eikös se kuitenkin ole maahantuoja joka määrittää uusissa autoissa "oikean" korjaustavan? Saattoi tosin maahantuoja hiukan tuohtua uuden Golfin korjaustapojen esittelystä netissä, varsinkin kun se on hiukan hakusessa oikeillakin korjaamoilla... Sen verta uusi juttu, että osui hiukan arkaan paikkaan? Kaikella kunnioituksella heppujen osaamista kohtaan, ei siinä mitään.[/i]
Vakuutusyhtiöt määrittää vaatimukset, eli autot on korjattava maahantuohan korjausohjeiden mukaisesti, jotka taasen ovat kaikkien saatavilla erWin palvelussa luottokorttisuoritetta vastaan.. Eli ei pitäisi olla mitään herneiden vetämisen aihetta.
Mutta kun autoa ei ole korjattu maahantuojan valtuuttamassa huoltopisteessä (joka ei taas tuollaista projektia edes aloita tekemään vaikka kuinka haluaisit, kun niillä on ns. "hyviä vakkarihommia" nurkat piukassa) ei maahantuoja luonnollisesti ole valmis allekirjoittamaan papereita auton oikeanlaisesta korjaamisesta, vaikka vakuutusyhtiöt niin haluaa ja vaatii.
Eli vakuutuyhtiöt kusevat asiassa niin kauan omaan pakkiinsa kun ei selkeitä pelisääntöjä uudelle koritekniikan korjaamiselle saada. Vaihtoehtonahan on myös se ettei lunastettuja uusia autoja enää myydä korvattavaksi, ja tämähän loppujen lopuksi lankeaa taas kuluttajan niskaan vakuutusmaksujen nostamisen muodossa.
Mutta kun autoa ei ole korjattu maahantuojan valtuuttamassa huoltopisteessä (joka ei taas tuollaista projektia edes aloita tekemään vaikka kuinka haluaisit, kun niillä on ns. "hyviä vakkarihommia" nurkat piukassa) ei maahantuoja luonnollisesti ole valmis allekirjoittamaan papereita auton oikeanlaisesta korjaamisesta, vaikka vakuutusyhtiöt niin haluaa ja vaatii.
Eli vakuutuyhtiöt kusevat asiassa niin kauan omaan pakkiinsa kun ei selkeitä pelisääntöjä uudelle koritekniikan korjaamiselle saada. Vaihtoehtonahan on myös se ettei lunastettuja uusia autoja enää myydä korvattavaksi, ja tämähän loppujen lopuksi lankeaa taas kuluttajan niskaan vakuutusmaksujen nostamisen muodossa.
Ei mitään herneitä, kunhan vaan ihmettelin. Eli maahantuojalla ei ole ollut antaa selkeitä ohjeita miten korjaus tulee suorittaa tai sitten ei ole ollut halua olla missään tekemisissä asian kanssa. Miten se on SVT:n tai vakuutusyhtiön vika?
Tässä tapauksessa oli nimenomaan kyse siitä, että auto oli turhan uusi ja uudella koritekniikalla varustettu ja selkeitä pelisääntöjä ei ollut. Ymmärrän kyllä että pulssi nousee kun on kallis "romu" työn alla ja homma menee vaikeaksi. Oman alansa pioneerityö tuokin, ei noita hirveästi ole tehty merkkiliikkeissäkään. Erään merkkiliikkeen työnjohtajan sanoin: "Se on ranteet auki jos tohon (Mk5 Golf) joutuu kattopellin vaihtamaan!" ;-)
Tässä tapauksessa oli nimenomaan kyse siitä, että auto oli turhan uusi ja uudella koritekniikalla varustettu ja selkeitä pelisääntöjä ei ollut. Ymmärrän kyllä että pulssi nousee kun on kallis "romu" työn alla ja homma menee vaikeaksi. Oman alansa pioneerityö tuokin, ei noita hirveästi ole tehty merkkiliikkeissäkään. Erään merkkiliikkeen työnjohtajan sanoin: "Se on ranteet auki jos tohon (Mk5 Golf) joutuu kattopellin vaihtamaan!" ;-)
No tuossa kyseisessä ranteet auki projektissa nimenomaan oli kyse siitä, että oli korjausoheet ("uutta koritekniikkaa, varmistettava maahantuojalta korjauksen oikeellisuus") ja niiden mukaa korjattu, mutta vakuutusyhtiöltä ei ymmärtääksni löytynyt tahoa joka olisi pystynyt yrityksistä huolimatta totetamaan korjauksen hyväksytyksi suoritetuksi.
Miksi siis myydään autoja korjattavaksi, jos ei ole toimintamalleja joiden mukaan toimitaan. Selitys "auto oli liian uusi" vaikuttaa vähän oudolle.
Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Kaikki ottavat varmaan tapahtuneesta oppia.
Miksi siis myydään autoja korjattavaksi, jos ei ole toimintamalleja joiden mukaan toimitaan. Selitys "auto oli liian uusi" vaikuttaa vähän oudolle.
Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Kaikki ottavat varmaan tapahtuneesta oppia.
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
Jotenkin järjettömältä tuntuu tuossa projektissa se, että tuo Ruotsista hankittu varaosakori näytti olevan todella hyvässä kunnossa verrattuna aihioon? Korin vaihdolla ei olisi tarvinnut leikellä eikä oikoa pilareita, tahi vaihtaa kattoa, vaan ainoastaan korjata keula? Vaikka tuo korjaus on nyt tehty prikulleen tehtaan ohjeiden mukaan, niin tuskin kuitenkaan voi luottaa siihen, että auto on nyt yhtä turvallinen noilta osin kuin mitä se oli tehtaalta tullensansa.
Mites muuten, kun noita kolarikorjattuja autoja myy eteenpäin hyvällä voitolla, niin onko ostajalle sanottava, että se on mällipelistä tehty?
Mites muuten, kun noita kolarikorjattuja autoja myy eteenpäin hyvällä voitolla, niin onko ostajalle sanottava, että se on mällipelistä tehty?
Tuo korin vaihtohan kiellettiin ilmeisti jokunen vuosi sitten. Itsekkin tuota on tullut mietittyä monet kerrat että on aika järjetöntä korjata kolaroitua autoa kun kenturalla ja romuttamoilla olisi ehjiäkin koppia josta sitten kuitenkin otetaan palasia korjaukseen.
Nuista AVK:n autoistahan tulee automaattisesti kaksikilpisiä eli otteessa näkyy vanha rekisteritunnus ja uusi rekisteröinti päivä. Nykyään myös merkataan otteeseen suurimmat vaihdetut osakokonaisuudet. Esim vaihdettu konepelti, etupuskuri, vas.lokasuoja jne. Prosentit merkataan myös otteeseen jos menee yli 10%.
Nuista AVK:n autoistahan tulee automaattisesti kaksikilpisiä eli otteessa näkyy vanha rekisteritunnus ja uusi rekisteröinti päivä. Nykyään myös merkataan otteeseen suurimmat vaihdetut osakokonaisuudet. Esim vaihdettu konepelti, etupuskuri, vas.lokasuoja jne. Prosentit merkataan myös otteeseen jos menee yli 10%.
kolarikorjattujen autojen kaupassa myyjän on velvollisuus ilmoittaa ostajalle kolaroinnista. Ymmärtääkseni ostaja voi perua kaupan jos asia ilmenee myöhemmin.
Onks tälläsestä ihan pykälä olemassa? ois mukava tietää.
Mites muuten, kun noita kolarikorjattuja autoja myy eteenpäin hyvällä voitolla, niin onko ostajalle sanottava, että se on mällipelistä tehty?
Viime vuosina tuo hintataso ja korjausohjeet/-menetelmät on sen verran tiukentuneet että ei noilla hirveesti businessta enää tehdä, mut lähinnä harrastukseksi ku rakentaa, ni kyllähän sieltä vähän halvemmalla saa, eihän kukaan kolariautosta maksa ehjän hintaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa