86c Projektia
Valvoja: ffp jäsenet
86c Projektia
Pistänpä nyt esille tämän projektin,hitaasti tulee tehtyä koska en ole asettanut minkäänlaisia ajankohtaa jolloin auton tulisi olla valmis.
Eli autohan on tämä volkswagenin surullisen kuuluisa paskapolo.kyseinen yksilö hämmästytti oston jälkeen 1,3 diesel tekniikallaan josta oli menny jakoremmi.Vaihdoin uuden remmin koska se tuli kaupan mukana ja konehan piti "pientä"elämää kuten yleensä remmin katkeamisen jälkeen.no tekniikkahan oli tuhoon tuomittu jo ostohetkellä eli bensatekniikka olis tarkoitus laittaa. Ensin kuitenkin päätin aloittaa purkamisella jotta näkee mitä autosta löytyy,muovikaarien alta löytyikin hapanta peltiä sopivasti
kaari
helmaa
helmaa 2
lokari
helmat päätin aukoa kokonaan koska oli sen verran paljon ruostetta,löytyipä sieltä pieni yllärikin klik!
uuden pyyhkijänsulat,onpahan valmiina sitten kun niitä tarvii!
kävin hakemassa golf2tuningilta hieman tekniikkaa,huokeaan hintaan tietenkin!
tekniikkaa
aikani pähkäiltyä totesin että eihän sinne mahdu isolohko,muutkin totesi näin. jotenka se siis mahtuu silloin sinne! pikkusen piti vaan tehdä tilaa.muutella muutamia kohtia...näitä kun tehtaalta lähti vain suurimmillaan 1,3 pikkulohkoilla...pahus....
kuva1
kuva2
sitten piti tietenkin KAIKKI koneen ja laatikon korvakot tehdä itse uudestaan. tässä mallia vaihdelaatikon päädyssä olevasta kiinnikkeestä
korvakko
korvakko2
näitähän riittää...klik!
onneksi tuli otettua tuommonen toinen kone niin purin sen ja sillä saan sovitettua koneenkin korvakkeet kohilleen.noin
pituus suunnassa tulee tekniikalla hieman ahdasta.jakopäähän/runkoaisaan jää muutamia millejä "heiluma varaa".alkuperäisellä imu ja pakosarjalla ei ole asiaa tähän rojektiin koska ne ei yksinkertaisesti mahdu sinne.kone tulee siis olemaan 1,6 ja laatikko 020 mallinen. todella paljon pitää vaihtaa osia ja/tai rakentaa itse.onneksi ei ole kiirettä tämän kanssa.vanteiksi sain hankittua joulun alla 13" ats classicit...että tämmönen tämä nyt sitten on.ideoita on aivan valtavasti auton suhteen.toivottavasti muistan kaikki sitten kun niiden aika rakentelussa tulee.
tontitusta se VAATII
alle mahtuu ilman tunkkausta nyt look
lisäilen tässä sitten kuvia ja juttua kun jotain saan tehtyä.nyt on niin kova krapula että ei uskalla rälläkkää käynnistää.
Eli autohan on tämä volkswagenin surullisen kuuluisa paskapolo.kyseinen yksilö hämmästytti oston jälkeen 1,3 diesel tekniikallaan josta oli menny jakoremmi.Vaihdoin uuden remmin koska se tuli kaupan mukana ja konehan piti "pientä"elämää kuten yleensä remmin katkeamisen jälkeen.no tekniikkahan oli tuhoon tuomittu jo ostohetkellä eli bensatekniikka olis tarkoitus laittaa. Ensin kuitenkin päätin aloittaa purkamisella jotta näkee mitä autosta löytyy,muovikaarien alta löytyikin hapanta peltiä sopivasti
kaari
helmaa
helmaa 2
lokari
helmat päätin aukoa kokonaan koska oli sen verran paljon ruostetta,löytyipä sieltä pieni yllärikin klik!
uuden pyyhkijänsulat,onpahan valmiina sitten kun niitä tarvii!
kävin hakemassa golf2tuningilta hieman tekniikkaa,huokeaan hintaan tietenkin!
tekniikkaa
aikani pähkäiltyä totesin että eihän sinne mahdu isolohko,muutkin totesi näin. jotenka se siis mahtuu silloin sinne! pikkusen piti vaan tehdä tilaa.muutella muutamia kohtia...näitä kun tehtaalta lähti vain suurimmillaan 1,3 pikkulohkoilla...pahus....
kuva1
kuva2
sitten piti tietenkin KAIKKI koneen ja laatikon korvakot tehdä itse uudestaan. tässä mallia vaihdelaatikon päädyssä olevasta kiinnikkeestä
korvakko
korvakko2
näitähän riittää...klik!
onneksi tuli otettua tuommonen toinen kone niin purin sen ja sillä saan sovitettua koneenkin korvakkeet kohilleen.noin
pituus suunnassa tulee tekniikalla hieman ahdasta.jakopäähän/runkoaisaan jää muutamia millejä "heiluma varaa".alkuperäisellä imu ja pakosarjalla ei ole asiaa tähän rojektiin koska ne ei yksinkertaisesti mahdu sinne.kone tulee siis olemaan 1,6 ja laatikko 020 mallinen. todella paljon pitää vaihtaa osia ja/tai rakentaa itse.onneksi ei ole kiirettä tämän kanssa.vanteiksi sain hankittua joulun alla 13" ats classicit...että tämmönen tämä nyt sitten on.ideoita on aivan valtavasti auton suhteen.toivottavasti muistan kaikki sitten kun niiden aika rakentelussa tulee.
tontitusta se VAATII
alle mahtuu ilman tunkkausta nyt look
lisäilen tässä sitten kuvia ja juttua kun jotain saan tehtyä.nyt on niin kova krapula että ei uskalla rälläkkää käynnistää.
Viimeksi muokannut P.i.t, 5.2.2005 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään aikaan saatua:
vähän pyörän"tuenta"hommia...vakaaja
ja tästä näkee kuinka ahdasta siellä konetilassa on.
Lisäksi saavutettu haluttu korkeus jotta saa tehtyä vakaajalle oikeaan kohtaan kiinnityspalkin johon olisi myös tarkoitus tehdä koneen etukiinnike kuin golffeissa konsanaan
nyt sinne ei tahdo mahtua tunkinkaan kanssa :)
vähän pyörän"tuenta"hommia...vakaaja
ja tästä näkee kuinka ahdasta siellä konetilassa on.
Lisäksi saavutettu haluttu korkeus jotta saa tehtyä vakaajalle oikeaan kohtaan kiinnityspalkin johon olisi myös tarkoitus tehdä koneen etukiinnike kuin golffeissa konsanaan
nyt sinne ei tahdo mahtua tunkinkaan kanssa :)
Tuli tuossa eilen käytyä taas vähän roplaamassa.pistin pari metriä rautaa keulille jotta saa tuon pyöräntuennan vähän paremmalle mallille.
vaatii vielä viimeistelyä
kuva 1
kuva 2
kuva 3
alkoi rattaat pysymään suunnassaan huomattavasti tukevammin kuin alkuperäisillä peltikiinnikkeillä.
tulipa tuota haettua helmapeltiäkin,ei muuten ko.automalliin tunne opukset omaa helmaa mutta se tasaperäpolon helma näky passaavan,tai ainahan ne nuo tarvikehelmat on semmoset "hyvät aihiot" muodoltaan.Myöskään takakaaria ei tunnu olevan saatavilla. täytynee laittaa derbyn kaaret sitten mikäli niiden muoto on lähelläkään noita.
uusi helma
vaatii vielä viimeistelyä
kuva 1
kuva 2
kuva 3
alkoi rattaat pysymään suunnassaan huomattavasti tukevammin kuin alkuperäisillä peltikiinnikkeillä.
tulipa tuota haettua helmapeltiäkin,ei muuten ko.automalliin tunne opukset omaa helmaa mutta se tasaperäpolon helma näky passaavan,tai ainahan ne nuo tarvikehelmat on semmoset "hyvät aihiot" muodoltaan.Myöskään takakaaria ei tunnu olevan saatavilla. täytynee laittaa derbyn kaaret sitten mikäli niiden muoto on lähelläkään noita.
uusi helma
no niin elikkä tuommonen se vakaajan tellinki nyt on.ja toimii hyvin ja sinne pitäis kaikki nyt mahtua.
tässä
no ei ehkä ihan vielä sitä cooleria kumminkaan,ehkä sit evo2 vaiheessa.jos nyt ensin sais valmiiksi tuolla tekniikalla.on vielä niin pirusti hommaa.ois jo kiva päästä tuosta teknikka puolesta muihin hommiin,no parsin pikkusen ku oli niin omituisista paikoista ruostunut(?)...
perästä
kyljestä
toinen kylki
ja sit löytyi nuo kangas matot jotka joku on joskus näköjään halunnu "hyvät"...matot
tässä
no ei ehkä ihan vielä sitä cooleria kumminkaan,ehkä sit evo2 vaiheessa.jos nyt ensin sais valmiiksi tuolla tekniikalla.on vielä niin pirusti hommaa.ois jo kiva päästä tuosta teknikka puolesta muihin hommiin,no parsin pikkusen ku oli niin omituisista paikoista ruostunut(?)...
perästä
kyljestä
toinen kylki
ja sit löytyi nuo kangas matot jotka joku on joskus näköjään halunnu "hyvät"...matot
tänään käväsin pakosarja/imusarja tekijän luona vähän antamassa "mittoja"...ja sitten hoksasin että tallin sumbeam imp harrastajalla on härskisti levittävät compomotiven koottavat kenno vanteet! pakko kysellä niistä tarkemmin kunhan sitä näkyy paikan päällä! tuommosta sovittelin varsin...älkää pelätkö kyllä sitä oldskuulia vielä tulee!
enpä ole sitä mitannu.mutta noissa kuvissa on kuitenkin tilanne se että jousia ei ole ollenkaan,eli auto on niin lintassa kuin vakiotolpat/iskarit antaa myötä,maasta tuohon on nyt jotain 7cm. Auton todellinen korkeus määrittyy varmaan sitten tuon tellingin mukaan myöhemmin kunhan pääsee alustaa rakentamaan.tuli tuossa loppuviikosta hankittua sisustaa hieman. voisin illemmalla laittaa kuvia penkeistä kunhan käyn siivoamassa tuota varastokoppia.tahtoo olla aika paljon kaikenlaista polo roinaa siellä....=)
niin näyttihän se ruosteettomalta ku oli nuo muovikaaret ja helmat mutta kun ne otti pois niin alla oli aika paljolti ruostetta.pohja on onneksi säilyny suht hyvänä että sitä ei tarvi alkaa paikkaamaan. paikoin on kuitenkin massa kulunut joten pohjan puhdistus ja massaus on myös ohjelmassa myöhemmin...huomenna taidan lähtä kyselemään lokasuojia...jos sais kohtuu hintaan ne...=)
eipä ole mitään muovikaaria http://i2.photobucket.com/albums/y15/putkone/dd2d0ccb.jpg
^kyllä sopii hyvin
antsa:tarkoituksena kun olis nuo kaaret pitää suht orkkiksena,siis meinaan että ei tulis levitystä kovin paljoa.voipi näyttää vähän hölmöltä sit ku etukaaret on lähes olemattomat verrattuna takakaariin...mutta voihan se olla että vielä joskus pitää ykköskopan kaaret mallata tuohon joka nurkalle...=)
antsa:tarkoituksena kun olis nuo kaaret pitää suht orkkiksena,siis meinaan että ei tulis levitystä kovin paljoa.voipi näyttää vähän hölmöltä sit ku etukaaret on lähes olemattomat verrattuna takakaariin...mutta voihan se olla että vielä joskus pitää ykköskopan kaaret mallata tuohon joka nurkalle...=)
no yritin sitäkin mutta vakaajaa ois pitäny takoa/tehdä uusi kun muoto on
\_/ tuollainen vakaajassa. niin nuo päädyt ois pitäny kääntää ihan nurin päin. oishan sen tietenkin voinu myös jossain teettää uudenkin vakaajan mutta vanhassa vara parempi. täytyi tuohonkin kuiteskin kääntää toisinpäin että mahtuu paremmin tuo tekniikka paikoilleen...
edit: tässähän ei ole apurunkoa lainkaan kuten kakkakopissa...vaan ainoastaan yksi ohut tukivarsi ja sit tuo vakaaja toimii pyöräntuentana.
\_/ tuollainen vakaajassa. niin nuo päädyt ois pitäny kääntää ihan nurin päin. oishan sen tietenkin voinu myös jossain teettää uudenkin vakaajan mutta vanhassa vara parempi. täytyi tuohonkin kuiteskin kääntää toisinpäin että mahtuu paremmin tuo tekniikka paikoilleen...
edit: tässähän ei ole apurunkoa lainkaan kuten kakkakopissa...vaan ainoastaan yksi ohut tukivarsi ja sit tuo vakaaja toimii pyöräntuentana.
Viimeksi muokannut P.i.t, 27.3.2005 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen tuli motonetistä tilaamani osat ja asentelin/modasin heti uuden etuhelman paikoilleen,tietenkin alemmas mitä orkkiksena..tänään sit uusi lokasuoja sai laikkaa ja lisää peltiä itseensä.melkoista palapeliä,mutta olen todella tyytyväinen lopputulokseen,huomenna teen toisen puolen lokarin kunhan saan peedro:lta toisen lokarin paloittelua varten...kameraa ei ollu mukana mutta laitan kuvia keulasta kunhan saan niitä otettua...
no hyvää tietenkin kuuluu projektille.toissa päivänä ruutailin pohjamaalit konehuoneeseen. ja taas toi matkahuolto osia hieman thänx to jii_bee.
huomenna illalla maalataan tuo konetila opc:n kanssa niin pääsee tiputtelemaan tekniikkaa paikoilleen ku kaikki osat alkaa oleen hankittu(teknikan osalta), onhan sitä vielä paljon ostettava tavaraa, voi ku oiskin massia niin paljon että ostais kaikki kerralla ja niputtelis vaan hyllystä uusilla osilla menemään...voi voi...
seuraava isompi satsaus taitaa sit olla alustan osto ja teko.
huomenna illalla maalataan tuo konetila opc:n kanssa niin pääsee tiputtelemaan tekniikkaa paikoilleen ku kaikki osat alkaa oleen hankittu(teknikan osalta), onhan sitä vielä paljon ostettava tavaraa, voi ku oiskin massia niin paljon että ostais kaikki kerralla ja niputtelis vaan hyllystä uusilla osilla menemään...voi voi...
seuraava isompi satsaus taitaa sit olla alustan osto ja teko.
maali höyryt ovat pahasta...
no onko niitä kuvia?
No niin kone meni sit tänään paikoilleen.helposti tietenkin ku oli tarkasti tehdyt korvakot...toki jakopää täytyi purkaa että mahtui muljauttamaan koneen paikoilleen...pikku homma....
KUVA
ja lisäksi raivasin hieman tilaa uusille valoille ja pakollinen sovittelukuva kirkaslasi valoista,tosin maskia en saanut samaan kuvaan...nooh...hyvin ne siihen saa lopulta istumaan....
edit 28.3.05 : lampuille tein uudet kiinnikkeet ja kuva vaihdettu:
tuossa uusi kuva
KUVA
ja lisäksi raivasin hieman tilaa uusille valoille ja pakollinen sovittelukuva kirkaslasi valoista,tosin maskia en saanut samaan kuvaan...nooh...hyvin ne siihen saa lopulta istumaan....
edit 28.3.05 : lampuille tein uudet kiinnikkeet ja kuva vaihdettu:
tuossa uusi kuva
Viimeksi muokannut P.i.t, 28.3.2005 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei siinä nyt oo eessä jousia ollenkaan paikoillaan. pitää nyt katsoa minkä alustasarjan siihen laittaa. tänään hitsasin toiselle puolelle takakaaren ja tietysti hieman orkkista alemmas sen asensin =) jos sais tässä viikonlopun aikaan myös toiselle puolelle sen vaihdettua...vähän työläs asentaa nuo golffin kaaret ku se on sen verran pitempi ja muutenkin erilainen muodoltaan, vaikea saada se niin että ei tulisi liian "ulos" kaarilinja verrattuna polon omiin takakehiin.
jos jollakulla on kuvaa polosesta jossa on joku alustasatsi niin toivoisin näkeväni kuvan,että kuinka tonttiin menee milläkin sarjalla. se olisi tärkeää infoa jatkoa ajatellen kun on tullut tuota autoa rakennettua maata kohti erinäisistä paikoista...=)
jos jollakulla on kuvaa polosesta jossa on joku alustasatsi niin toivoisin näkeväni kuvan,että kuinka tonttiin menee milläkin sarjalla. se olisi tärkeää infoa jatkoa ajatellen kun on tullut tuota autoa rakennettua maata kohti erinäisistä paikoista...=)
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
kirkasvalosarjasta..
paljos tuollaset kirkkaat valoset maksaa p.i.t.??
en oo nyt oikein päässy laittamaan ku on tallipaikalla muita rojekteja, lisäksi ollut vähän motivaatio kadoksissa. kone on paikoillaan.sähköt pitäis vetää konehuoneeseen ja rakentaa vaihdevivustot sopivaksi.vänkärinpuolen lokasuoja pitää vielä rakentaa,sitten ois peltityöt valmiit.
oishan tuota kaikennäköistä pikku näprättävää...=)
oishan tuota kaikennäköistä pikku näprättävää...=)
jipii sain valmiiksi tuon vänkärin loksun... =) tuli vähän ongelmia kun varaosa lokasuojassa oli ruostunut juuri se osa kaaresta mitä olisin tarvinut. täytyi leikata kaarta eri kohdasta ja sitten sen istuvuus oli hieman huonolla mallilla.mutta lopputulokseen täytyy kuitenkin olla tyytyväinen.
tuossa
tuossa
en ole vielä konttorilla käyttäny tuota.
Golfin isolohkokone on hankala sinne sovittaa,en suosittele kellekkään. (1.5/1.6/1.8/2.0/1.8 16v/2.0 16v), mutta noissa uudemmissa Poloissa (6n eteenpäin) on varmaankin varteenotettavia vaihtoehtoja, eli 1.4 16v ja 1.6 16v koneet.
Jos G40:ssä on 113hv, niin saa sinne laittaa max. 135,6hv moottorin (20% nimellisteholtaan suuremman moottorin). Iskutilavuutta saa olla 1296cm3 +25% eli 1620cm3.
Suurin moottori saa siis olla 1620cm3, joka tuottaa 135,6hv.
Nuo neloskopan Golfin ja 6n Polon pikkukoneet on samanhenkisiä, kun se vanha 1.3, joten jos vaihteisto ei sovi suoraan, niin ottaa sen samasta autosta kuin moottorin.
Kaiken tämän voi siis toteuttaa rumpujarruin, lisäämällä taakse vakaajan ja laittamalla 239cm halkaisijalla olevat jäähdytetyt levyt eteen.
Muista muutoksista saavat ottaa selvää ne, jotka jaksavat.
Golfin isolohkokone on hankala sinne sovittaa,en suosittele kellekkään. (1.5/1.6/1.8/2.0/1.8 16v/2.0 16v), mutta noissa uudemmissa Poloissa (6n eteenpäin) on varmaankin varteenotettavia vaihtoehtoja, eli 1.4 16v ja 1.6 16v koneet.
Jos G40:ssä on 113hv, niin saa sinne laittaa max. 135,6hv moottorin (20% nimellisteholtaan suuremman moottorin). Iskutilavuutta saa olla 1296cm3 +25% eli 1620cm3.
Suurin moottori saa siis olla 1620cm3, joka tuottaa 135,6hv.
Nuo neloskopan Golfin ja 6n Polon pikkukoneet on samanhenkisiä, kun se vanha 1.3, joten jos vaihteisto ei sovi suoraan, niin ottaa sen samasta autosta kuin moottorin.
Kaiken tämän voi siis toteuttaa rumpujarruin, lisäämällä taakse vakaajan ja laittamalla 239cm halkaisijalla olevat jäähdytetyt levyt eteen.
Muista muutoksista saavat ottaa selvää ne, jotka jaksavat.
Jos G40:ssä on 113hv, niin saa sinne laittaa max. 135,6hv moottorin (20% nimellisteholtaan suuremman moottorin). Iskutilavuutta saa olla 1296cm3 +25% eli 1620cm3.
Suurin moottori saa siis olla 1620cm3, joka tuottaa 135,6hv.
Tuo G40 on Coupe malli ja eihän sitä voi rinnastaa Classiciin? Ei tuota Classic mallia kai G40 tekniikalla ole saatavana?
lainasi tuolta teksteistä polskig40 kirjoittamaa:
Alussa oli todella paljon vaikeuksia saada vihreää valoa koko projektille. Ei kotona, vaan katsastuskonttorilla. Konttorilla ei oltu kuultukaan G40 tunnuksen omaavista poloista ja sitä piti jonkun aikaa selitellä, että se oikeasti on alkuperäinen tehtaan malli ja on euroopassa myyty malli.
Lisää vaikeuksia oli mallisarjoissa, kun omani on 86/87 (vm 82-90) mallisarjaa ja uusi olisi siinä vaiheessa voinut olla 86C/87C (vm 90-94) mallisarjaa ja lisää löylyä saatiin, kun maahantuoja kertoi, että G40 oli tyypitetty vielä erikseen 80 mallisarjaksi ja jokusen päivän kuluttua saatiin selville että 80-mallisarja vastaa 86C-mallisarjaa.
Onkos näissä 86c Polosissa startilla samanlainen päätyholkki kuin 020- laatikoissa? Eli se messinkinen siellä montun pohjalla. On vaan se verran älyttömässä paikassa tuo startti, että milläs tarkistat sen kuntoa? Pitäs vaan serkun Poloseen startti vaihtaa... Ja Laakkoseltahan se holkki on varmaan haettava ?
ps. ei viitsinyt uutta topikki moisen takia laittaa...
ps. ei viitsinyt uutta topikki moisen takia laittaa...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 154 vierailijaa