Transporter T5
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter T5
Oon toiselle foorumille tästä kirjotellut jonkin verta. Ajattelin jatkaa tänne foorumille kun täällä on vag tuntemus vahvempi, mahdollisissa ongelma tilanteissa. :)
Kyseessä melkein 500tkm ajettu vanha poliisiauto. 2.5tdi 130hv axd? koneella ja dsg laatikkolla. -06 vm.Ainoa lisävaruste taitaa olla ilmastointi :D
Tämän näköinen tullessa.
2 viikon jälkeen, käsijarrua kiristäessä tuli liekit penkin alta. Webaston johdot oli käyneet lämpösenä ja sulattanu hupiakun latausjohdon. Sulanu johto oli ottanut penkin runkoon kiinni ja syttynyt palamaan.
Vahingot eivät olleet loppu viimein suuria kun sain nopeasti sammumaan. Uusien johtojen vetämistä ja kolvaamista.
Tässä oli kyllä palovakuutus mutta eivät korvanneet mitään..
Palon syttymis syy oli jonkun aikasemman omistajan " tee ihan ite" webaston johtosarja. Tästä oli sulake sulanut, mutta sulakkeen lanka oli edelleen ehjä... Tässä johtosarjassa oli 2 katkaisijaa peräkkäin ja releitä myös muutama.
Sisustan ollessa purettu ajattelin samalla ottaa ruosteita kiinni ja äänieristellä sisätiloja.
Sekä vuotava katto piti tilkitä. Katon läpiviennit oli jo alkaneet päästämään vettä sisälle. Sisäkattoa pois ottaessa sain pienen suihkun samalla.
Katon hiomista aloiteltu, läpivientejä oli yllättävän paljon...
Näihin hitsasin pienet laput. Ja sitten pakkelit ja maalit päälle.
Katto maalattu väliaikasesti paukkupullolla, ensi kesänä olisi tarkoitus ylimaalata uudella värillä.
Kyseessä melkein 500tkm ajettu vanha poliisiauto. 2.5tdi 130hv axd? koneella ja dsg laatikkolla. -06 vm.Ainoa lisävaruste taitaa olla ilmastointi :D
Tämän näköinen tullessa.
2 viikon jälkeen, käsijarrua kiristäessä tuli liekit penkin alta. Webaston johdot oli käyneet lämpösenä ja sulattanu hupiakun latausjohdon. Sulanu johto oli ottanut penkin runkoon kiinni ja syttynyt palamaan.
Vahingot eivät olleet loppu viimein suuria kun sain nopeasti sammumaan. Uusien johtojen vetämistä ja kolvaamista.
Tässä oli kyllä palovakuutus mutta eivät korvanneet mitään..
Palon syttymis syy oli jonkun aikasemman omistajan " tee ihan ite" webaston johtosarja. Tästä oli sulake sulanut, mutta sulakkeen lanka oli edelleen ehjä... Tässä johtosarjassa oli 2 katkaisijaa peräkkäin ja releitä myös muutama.
Sisustan ollessa purettu ajattelin samalla ottaa ruosteita kiinni ja äänieristellä sisätiloja.
Sekä vuotava katto piti tilkitä. Katon läpiviennit oli jo alkaneet päästämään vettä sisälle. Sisäkattoa pois ottaessa sain pienen suihkun samalla.
Katon hiomista aloiteltu, läpivientejä oli yllättävän paljon...
Näihin hitsasin pienet laput. Ja sitten pakkelit ja maalit päälle.
Katto maalattu väliaikasesti paukkupullolla, ensi kesänä olisi tarkoitus ylimaalata uudella värillä.
Viimeksi muokannut Bäri, 5.11.2020 0:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Transporter T5
Sähköjä peratessa tuli vastaan kaikenlaisia virityksiä mm. Tämä lisävalojen asennus. Ei ollut sopivan mittasta johtoa niin ollaan jatkettu kuvan mukaisella tyylillä johtoja.
Auton sisustan ollessa aikalailla purettu, aloittelin vaimentamisen.
Koko auto olisi tarkoitus vaimentaa spl goldilla, kyljissä ja katossa käytin myös rouhepuristelevyä 20mm.
Ovista löytyi pioneerin ts-131prs erillissarja.
Vanha omistaja oli jättänyt onneksi jotain hyvääkin. :D
Transporteri on jossain vaiheessa ylimaalattu, jäljestä päätellen lauantai yön pikku tunneilla.
Ulkopinnan lisäksi sisäosat oli saanu osansa.
Koko kojetaulu täynnä valkoista sumua katkaisijoita myöden, enkä saanut näitä putsattua enään.
Ja nyt päästään tähän mikä jakaa mielipiteet..
En halunnut uutta ostaa niin maalasin kaiken uusiksi.
Tästä jatkan myöhemmin lisää..
Auton sisustan ollessa aikalailla purettu, aloittelin vaimentamisen.
Koko auto olisi tarkoitus vaimentaa spl goldilla, kyljissä ja katossa käytin myös rouhepuristelevyä 20mm.
Ovista löytyi pioneerin ts-131prs erillissarja.
Vanha omistaja oli jättänyt onneksi jotain hyvääkin. :D
Transporteri on jossain vaiheessa ylimaalattu, jäljestä päätellen lauantai yön pikku tunneilla.
Ulkopinnan lisäksi sisäosat oli saanu osansa.
Koko kojetaulu täynnä valkoista sumua katkaisijoita myöden, enkä saanut näitä putsattua enään.
Ja nyt päästään tähän mikä jakaa mielipiteet..
En halunnut uutta ostaa niin maalasin kaiken uusiksi.
Tästä jatkan myöhemmin lisää..
Re: Transporter T5
Bongasin torista aikaisemmin golfin gt ratin.
Lattiamatto sai kanssa oman osansa.
Pohjustusaine ja pintaväriä. Saa nähdä kuinka kauan kestää.
Ovipahvit sai myös värin päälle. Vaativat pientä siistimistä vielä.
Tosin nuo kotelot tekisi mieli päällystää kankaalla, ettei tavarat pääsisi resonoimaan.
Taakse spl vaahtomuovia.
Laitoin autodocilta tilaukseen uudet takavalot sekä valokatkaisijan.
Tästä olisi tarkoitus jalostaa oman näköinen matkailu/minibussin sekoitus. Sekä samalla kunnostaa paikkoja pikku hiljaa. Päivitys tahti ei tule kovin nopea olemaan tallin vuokrauksen loppumisen johdosta. Samoin lompakon paksuus sanelee myös aika paljon. Tässä topicissa ei siis tulla esittelemään viimeisiä vanne trendejä. :D
Vaikkakin ensi kesäksi pitäisi etsiä 19" tai 20" vannetta.
Madallusjouset on valmiina jo, jos ne saisi talven aikana asenneltua. Samoin uudet lisäpitkät pitäisi asennella loppuun.
Penkkejä varten on kankaat jo hommattu, niitä en tee itse. Omat kokemukset ompelukoneesta rajoittuu peruskoulun ompelukoneen ajokortti testiin. :) Jätän siis suosiolla verhoilun muille.
Matkustamoon olisi tarkoitus tehdä vanerointi, ja jonkilainen valaistus toteuttaa.
Ulkopuoli ei vuoden tai edes kahden vuoden sisään koe mitään dramaattista. Haaveissa olisi faceliftaus, mikä olisi toisaalta kätevintä tehdä maalauksen yhteydessä.
Koneeseen pitäisi pientä piristystä tehdä, maltillista 220hv paikkeille. Tämän pitäisi pysyä kumminkin luotettavana kulkineena. Tähän otettaisiin mielellään neuvoja vastaan.
Sekä jos jollain olisi faktaa poliisin tekniikan muutoksista, vai onko pelkkää legendaa?
Auto on pidenmällä kun kuvista näkee, aika ei millään riitä tekemään kerralla loppuun, sen takia kirjotan tekstin tässä hetkessä enkä menneessä muodossa. Toki nämäkin menevät sekaisin, en ole kovin häävi kirjailijakaan.. :D
Lattiamatto sai kanssa oman osansa.
Pohjustusaine ja pintaväriä. Saa nähdä kuinka kauan kestää.
Ovipahvit sai myös värin päälle. Vaativat pientä siistimistä vielä.
Tosin nuo kotelot tekisi mieli päällystää kankaalla, ettei tavarat pääsisi resonoimaan.
Taakse spl vaahtomuovia.
Laitoin autodocilta tilaukseen uudet takavalot sekä valokatkaisijan.
Tästä olisi tarkoitus jalostaa oman näköinen matkailu/minibussin sekoitus. Sekä samalla kunnostaa paikkoja pikku hiljaa. Päivitys tahti ei tule kovin nopea olemaan tallin vuokrauksen loppumisen johdosta. Samoin lompakon paksuus sanelee myös aika paljon. Tässä topicissa ei siis tulla esittelemään viimeisiä vanne trendejä. :D
Vaikkakin ensi kesäksi pitäisi etsiä 19" tai 20" vannetta.
Madallusjouset on valmiina jo, jos ne saisi talven aikana asenneltua. Samoin uudet lisäpitkät pitäisi asennella loppuun.
Penkkejä varten on kankaat jo hommattu, niitä en tee itse. Omat kokemukset ompelukoneesta rajoittuu peruskoulun ompelukoneen ajokortti testiin. :) Jätän siis suosiolla verhoilun muille.
Matkustamoon olisi tarkoitus tehdä vanerointi, ja jonkilainen valaistus toteuttaa.
Ulkopuoli ei vuoden tai edes kahden vuoden sisään koe mitään dramaattista. Haaveissa olisi faceliftaus, mikä olisi toisaalta kätevintä tehdä maalauksen yhteydessä.
Koneeseen pitäisi pientä piristystä tehdä, maltillista 220hv paikkeille. Tämän pitäisi pysyä kumminkin luotettavana kulkineena. Tähän otettaisiin mielellään neuvoja vastaan.
Sekä jos jollain olisi faktaa poliisin tekniikan muutoksista, vai onko pelkkää legendaa?
Auto on pidenmällä kun kuvista näkee, aika ei millään riitä tekemään kerralla loppuun, sen takia kirjotan tekstin tässä hetkessä enkä menneessä muodossa. Toki nämäkin menevät sekaisin, en ole kovin häävi kirjailijakaan.. :D
Re: Transporter T5
Päivitellään loppuja.
Ovipahvit paikallaan
Turkoosi väri loistaa aika hyvin ikkunan läpi, miettiny jos kevyesti kalvottaisi ikkunat. Periaatteessa voisin tuulilasin myös kalvottaa, siihen saisin luvatkin. Mut näin pimeää vuoden aikaa todella epäkäytännöllinen.
Hanttarin penkki on nyppästy ilmeisesti t4 korimallista. On n.7cm alenpana kuskinpenkkiä. Täytyy koittaa keksiä miten sen järkevästi korottaisi.
Tähän pisteeseen se jäi. Matkustamo olisi seuraavaksi vuorossa. Lattian ja katon vanerointi ja valaistus.
Pitäisi myös laittaa ekoissa kuvissa näkyvät 17" vanteet renkaineen myyntiin.
Ovipahvit paikallaan
Turkoosi väri loistaa aika hyvin ikkunan läpi, miettiny jos kevyesti kalvottaisi ikkunat. Periaatteessa voisin tuulilasin myös kalvottaa, siihen saisin luvatkin. Mut näin pimeää vuoden aikaa todella epäkäytännöllinen.
Hanttarin penkki on nyppästy ilmeisesti t4 korimallista. On n.7cm alenpana kuskinpenkkiä. Täytyy koittaa keksiä miten sen järkevästi korottaisi.
Tähän pisteeseen se jäi. Matkustamo olisi seuraavaksi vuorossa. Lattian ja katon vanerointi ja valaistus.
Pitäisi myös laittaa ekoissa kuvissa näkyvät 17" vanteet renkaineen myyntiin.
Re: Transporter T5
Itse tein aikoinaan faceliftin. Valojen pinnijärjestys on eri.
Konepelti tuli Alvadista, valot löysin torista. Puskuri purkaamosta, kehikon vaihdoin siihen uudempaan; jostain muoviseoksesta tehtyyn.
Jotain osaakin saattaa olla nurkkiin jäänyt. Imusarjaa, egr/sammutinläppää, etutolppia ym. Egr kannattaa modata pois; itse työstin koko egr-kellon ym pois ja tein siihen ahtomittarille lähdön. Ahtoputkiston tein 3” Bilteman alukäyristä ja keulalle tuli 300x600 yleismallin ic.
Myös uudemman puskurin alempien lätkien tilalle tulevat päivänajovalot saattaa löytyä. Axd: stä sai softalla sen 180hp. Axe eli 174 heppaisesta saattaapi tuon reilu 200 saada ulos. Suuttimet ja ahdin on eri. Puolivalmis 3” dp löytyy myös; tässä jousto valmiiksi hitsattuna tigillä.
Konepelti tuli Alvadista, valot löysin torista. Puskuri purkaamosta, kehikon vaihdoin siihen uudempaan; jostain muoviseoksesta tehtyyn.
Jotain osaakin saattaa olla nurkkiin jäänyt. Imusarjaa, egr/sammutinläppää, etutolppia ym. Egr kannattaa modata pois; itse työstin koko egr-kellon ym pois ja tein siihen ahtomittarille lähdön. Ahtoputkiston tein 3” Bilteman alukäyristä ja keulalle tuli 300x600 yleismallin ic.
Myös uudemman puskurin alempien lätkien tilalle tulevat päivänajovalot saattaa löytyä. Axd: stä sai softalla sen 180hp. Axe eli 174 heppaisesta saattaapi tuon reilu 200 saada ulos. Suuttimet ja ahdin on eri. Puolivalmis 3” dp löytyy myös; tässä jousto valmiiksi hitsattuna tigillä.
Re: Transporter T5
Bäri kirjoitti:Periaatteessa voisin tuulilasin myös kalvottaa, siihen saisin luvatkin.
Mikä taho antaa katsastuksessa kelpaavan luvan tuulilasin kalvottamiseen?
Re: Transporter T5
Tero-75 kirjoitti:Bäri kirjoitti:Periaatteessa voisin tuulilasin myös kalvottaa, siihen saisin luvatkin.
Mikä taho antaa katsastuksessa kelpaavan luvan tuulilasin kalvottamiseen?
Esim. Neurologi. Toki vaativat oikeasti painavat syyt.
Re: Transporter T5
peeki kirjoitti:Itse tein aikoinaan faceliftin. Valojen pinnijärjestys on eri.
Konepelti tuli Alvadista, valot löysin torista. Puskuri purkaamosta, kehikon vaihdoin siihen uudempaan; jostain muoviseoksesta tehtyyn.
Jotain osaakin saattaa olla nurkkiin jäänyt. Imusarjaa, egr/sammutinläppää, etutolppia ym. Egr kannattaa modata pois; itse työstin koko egr-kellon ym pois ja tein siihen ahtomittarille lähdön. Ahtoputkiston tein 3” Bilteman alukäyristä ja keulalle tuli 300x600 yleismallin ic.
Myös uudemman puskurin alempien lätkien tilalle tulevat päivänajovalot saattaa löytyä. Axd: stä sai softalla sen 180hp. Axe eli 174 heppaisesta saattaapi tuon reilu 200 saada ulos. Suuttimet ja ahdin on eri. Puolivalmis 3” dp löytyy myös; tässä jousto valmiiksi hitsattuna tigillä.
Muistatko mitä tuli facelift muutoksen lopulliseksi hinnaksi? Mistä hommasit kehikon?
Egr olisikyllä tarkoitus poistaa. Niistä ei oo muuta kun ongelmia ollut.
Re: Transporter T5
Olisiko ollut 600€ paikkeilla. Hinnat varmasti laskeneet, tästä on jo aikaa... tuon voi tehdä ilman sitä kehikkoakin. Joutuu vain kehittelemään umpion alakiinnityksen.
Re: Transporter T5
peeki kirjoitti:Olisiko ollut 600€ paikkeilla. Hinnat varmasti laskeneet, tästä on jo aikaa... tuon voi tehdä ilman sitä kehikkoakin. Joutuu vain kehittelemään umpion alakiinnityksen.
Tuo ei olisi pahan hintainen muutos.
Nyt oliskin ensinmäinen ongelma. Tässä on ostaessa jo ohjaustehostin ääntänyt. Se ei haitannut ennen äänenvaimentamista. Nyt se on moottoritiellä ajaessa varsinkin on huomattavaa.
Ei ole oikein selvinnyt mistä tulee mutta kuullostaa hydrauliselta vinkunalta. Samanlaista mitä trukitkin pitää kääntäessä. Tämä eaiintyy pelkästään rattia kääntäessä. Eli jos motarilla ajaa suoraa eikä käännä yhtään rattia, ei ääntä esiinny. Ja sit taas ihan vähäsen edes kääntäessä alkaa vinkumaan.. Nestettä on ja vaikuttaa kohtuu tuoreelta. Laturia ja sen vapaakytkintä on epäilty. Mutta en oikeen usko siihen. Oisko ideoita? Onko perustyyppivikoja? Renkaat on perus 17".
Re: Transporter T5
Kokeile tuota
https://www.rvs.fi/tuote/p2/
meille tullessa 3b Passatin ratti täristi ja ohjaustehostimen pumppu piti kovaa jyrinää, laitoin tuota joukkoon kovasti epäillen, mutta siihen loppui oireet.
Tästä nyt 5vuotta aikaa ja edelleen toimii erinomaisesti.
https://www.rvs.fi/tuote/p2/
meille tullessa 3b Passatin ratti täristi ja ohjaustehostimen pumppu piti kovaa jyrinää, laitoin tuota joukkoon kovasti epäillen, mutta siihen loppui oireet.
Tästä nyt 5vuotta aikaa ja edelleen toimii erinomaisesti.
Re: Transporter T5
Kiitos vinkistä. Kokeilen tuota tämän viikon aikana. Laitoitko koko pullon vai miten annostelit?
Re: Transporter T5
Kaikki kerralla.
Tuossa on pieni tuubi geeliä, joka sotketaan tehostin öljyn kanssa juoksevaan muotoon ja lisätään joukkoon.
Mukana on hyvät ohjeet ja kaikki tarpeellinen.
Ohjeet kannattaa tosiaan lukea ja noudattaa, saa kaiken hyödyn irti.
Tuossa on pieni tuubi geeliä, joka sotketaan tehostin öljyn kanssa juoksevaan muotoon ja lisätään joukkoon.
Mukana on hyvät ohjeet ja kaikki tarpeellinen.
Ohjeet kannattaa tosiaan lukea ja noudattaa, saa kaiken hyödyn irti.
Re: Transporter T5
Tää meneeki kokeiluu kans. Ei oo kova usko aineesee mut kannattaaha se kokeilla. Countryn pumppu toimii muute hienosti mut ulisee iha järkkyttävän paljon, ja kova äänisesti.
Re: Transporter T5
Sen verta saanu aikaseksi että ohjaustehostimen öljyt ja rvs haettu. Öljyt vaihdoin jo vielä ei lisätty rvs, kun vanhat öljyt oli aika palaneen hajuset ja vaihdon jälkeen huomattiin pientä vaahtoamista. Vaihdetaan ens viikolla kerran vielä nesteet ja lisään sitten rvs joukkoon.
Autodocin lähetys tuli.
Takavalot asenneltu samoin uudet lisäjarruvalot.
Talvirenkaat vaihdettu myös. Talvivanteissa olikin uuden karheet hankookit alla.
Talvivanteissa oli painoja aika paljon. Lisäksi osa painoista hinkkasi jarrusatulaa vasten. Poistin hinkkaavat painot pois, näitä olikin 120g per vanne kun poistin... Kaiken lisäksi huomasin etteivät edes ravista ilman painoja. :D
Autodocin lähetys tuli.
Takavalot asenneltu samoin uudet lisäjarruvalot.
Talvirenkaat vaihdettu myös. Talvivanteissa olikin uuden karheet hankookit alla.
Talvivanteissa oli painoja aika paljon. Lisäksi osa painoista hinkkasi jarrusatulaa vasten. Poistin hinkkaavat painot pois, näitä olikin 120g per vanne kun poistin... Kaiken lisäksi huomasin etteivät edes ravista ilman painoja. :D
Re: Transporter T5
Vaihdoin uudestaan ohjaustehostimen öljyt. Ja tällä kertaa laitoin rvs mukaan. Ääni hiljeni aika paljonkin muttei poistunut. Mutta öljy on vieläkin tummempaa ja vaahtoaa hieman. Miten paljon tuossa järjestelmässä on öljyä? Koitin googletella mutten löytänyt vastausta.
Re: Transporter T5
Tuon rvs:n kans kannattaa sitten muistaa, että se tarvii käyttötunteja ennenkuin vaikuttaa yhtään mitenkään. Eli välittömästi lisäyksen jälkeen havaitut erot (jos ovat todellisia) johtuu jostain muusta, tässä tapauksessa mahdollisesti vaihdetusta öljystä..
Re: Transporter T5
Äänen lisäksi ohjaus keveni, eihän tuo voikkaan vaikuttaa heti kun tuossa tuntuu letkuilla olevan pelkästää jonki verta mittaa.
Mutta edelleen pitää ääntä. Reilu 300km ajettu rvs kanssa. Odotellaa. Varmaankin teen vielä yhden öljyn vaihdon, jos sit olis nesteet varmasti vaihtunut.
Mutta edelleen pitää ääntä. Reilu 300km ajettu rvs kanssa. Odotellaa. Varmaankin teen vielä yhden öljyn vaihdon, jos sit olis nesteet varmasti vaihtunut.
Re: Transporter T5
Nyt olis oudompi pähkinä purtavaksi. Auto sammu muutama päivä sitten kesken ajon, eikä lähtenyt käyntiin. 15min odottelua ja starttas kun palmun alta. Mittaristossa hehkunvalo rupesi vilkkumaan ja laturin valo sytty kanssa. Laturi ja hehkut ilmeisesti on ok. Vikakoodeja ei tullut. Välillä on aamusin joutunut kahteen kertaan starttaa ennen kuin käynnistyy. Ja tänään korjaamon pihassa lähti taas kuin palmun alta vaikka oli pakkasta. Olisiko kokemuksia ideoita mistä vikaa etsiä?
Re: Transporter T5
Viaksi paljastu kampiakselin asento anturi. Nyt starttaa kerrasta, eikä ole sammuillut. Kohtuu ikävään paikkaa vaan laittaneet volkkarilla anturin... Tästäkin onneks selvittiin rahalla. ;(
Re: Transporter T5
Bäri kirjoitti:Vikakoodeja ei tullut.
millä nämä luettiin?
ilmeisesti tuo kampiakselin anturin vika ei löydy aina kaikilla vikakoodin lukijoilla.
Re: Transporter T5
Korjaamon testerillä. Olisko ollut bosch tai vastaava. Tuo koodi kyllä näky mutta se oli tullut 20tkm sitten... Sen takia ajattelin ettei liity tähän. En ollut ajanut 2 päivään autolla. Ja tänään sai taas starta 2 kertaan ennen kuin käynnisty. Ilmeisesti vika ei ollut tuossa anturissa kokonaan. Siirtopumppua on miettiny mahdolliseksi viaksi.
Re: Transporter T5
Aeromotorsin tilaus tuli, asentelin samantien. Raikkaria ei edellinen omistaja ollu raaskinu ostaa, koko kotelo täynnä lehtiä ja muuta kompostoituvaa ainesta..
Nyt on ilmansuodatin, raikkari, ja dieselsuodatin vaihdettu.
Kattonverhoilun sain tehtyä, samoin spoteille sähköt. Hupiakku on kytketty. Ja sulakerasia akulle.
Nyt on ilmansuodatin, raikkari, ja dieselsuodatin vaihdettu.
Kattonverhoilun sain tehtyä, samoin spoteille sähköt. Hupiakku on kytketty. Ja sulakerasia akulle.
Re: Transporter T5
Alkaa järki lähteä tän vehkeen kanssa. Käynnistys ongelmat tuli takaisin, samoin nyt on alkanut matalilla kierroksilla nykiminen, eli alle 2000 kierroksen nykii vedättäessä. Tyhjäkäynti on normaali, samoin jos antaa paikallaan kaasua ei ongelmaa.
En keksi muuta kun suuttimien tiivisteet vuotaa? Tai tandempumppu?. Periaatteessa maffikin vois tuota tehdä, kokeilen ottaa maffin johdon irti.
Ajatuksia?
Edit. Osa oireista johtui ilmeisesti keulassa olleesta pahvista. Taisi saada liian vähän viileetä ilmaa. Enää ei täristä, ainakaan että huomaisin. Voiko tämä oikeasti olla syynä? Näistähän poistettiin moottorin suojamuovit, lämpö ongelmiem takia.
En keksi muuta kun suuttimien tiivisteet vuotaa? Tai tandempumppu?. Periaatteessa maffikin vois tuota tehdä, kokeilen ottaa maffin johdon irti.
Ajatuksia?
Edit. Osa oireista johtui ilmeisesti keulassa olleesta pahvista. Taisi saada liian vähän viileetä ilmaa. Enää ei täristä, ainakaan että huomaisin. Voiko tämä oikeasti olla syynä? Näistähän poistettiin moottorin suojamuovit, lämpö ongelmiem takia.
Re: Transporter T5
Sammumiset ja odottelun jälkeen starttaaminen niin voisi olla myös siirtopumppu.
Vastaavilla oireilla oli omassa Passatissa aikoinaan.
Vastaavilla oireilla oli omassa Passatissa aikoinaan.
Re: Transporter T5
Puoli miljoonaa ajetussa pumpparissa on hyvin todennäköistä, että suuttimien tiivisteet ovat enemmän tai vähemmän kuluneet. Tosin ei niiden polttoainelinjaan ja -suodattimeen päässeiden kaasujen pitäisi sieltä mihinkään hävitä odottamalla. Omassa Passatissa joutui tiivisteviasta seuranneen sammumisen jälkeen täyttämään suodattimen ja senkin jälkeen lähti pitkällä startilla yksi pytty kerrallaan sytyttämään ennen kuin vaivoin käynnistyi.
Suuttimien johtosarjavikojan näissä on ollut. En tosin tiedä, onko niistä tuota sammuilua aiheutunut, nykimistä ainakin. Tandem- tai siirtopumppuvian voi selvittää mittaamalla niiden tuottama paine.
MAF-vika selviää VCDS:llä loggaamalla. Voi aiheuttaa nykimistä, mutta ei sammumista tai pitkää starttia.
Lämpimällä imuilmalla ahdin vaatii enemmän tehoa, jolloin huonosta palamisesta aiheutuvat oireet voivat pahentua. Tosin coolerin peittämisen pitäisi helpottaa syttymistä, kun sylinteriin menevän ilman lämpötila nousee.
Suuttimien johtosarjavikojan näissä on ollut. En tosin tiedä, onko niistä tuota sammuilua aiheutunut, nykimistä ainakin. Tandem- tai siirtopumppuvian voi selvittää mittaamalla niiden tuottama paine.
MAF-vika selviää VCDS:llä loggaamalla. Voi aiheuttaa nykimistä, mutta ei sammumista tai pitkää starttia.
Lämpimällä imuilmalla ahdin vaatii enemmän tehoa, jolloin huonosta palamisesta aiheutuvat oireet voivat pahentua. Tosin coolerin peittämisen pitäisi helpottaa syttymistä, kun sylinteriin menevän ilman lämpötila nousee.
Re: Transporter T5
Kiitos vinkeistä, tarkistan nuo pumput. Millä nimellä tandempumppua myydään suomessa? Siirtopumpun voisi joka tapauksessa vaihtaa, jos löydän edullisesti. Onko vag vehkeisiin jossain jonkinlaista osaluetteloa? Bemareihin löytyy sellanen missä näkee purkukuvana osat ja siinä on osanumerot myös.
Re: Transporter T5
hanski kirjoitti:http://www.oemepc.com/
Ei valitettavasti päästä mua eteen päin, ilmeisesti joku bugi.
Re: Transporter T5
http://www.oemepc.com/vw/main_group/mar ... 480/lang/g
tuossa 2006 vuoden autoon suora linkki.
mulla ainakin tuo toimii, toimiiko mulla?
tuossa 2006 vuoden autoon suora linkki.
mulla ainakin tuo toimii, toimiiko mulla?
Re: Transporter T5
Chromella ei toiminu mutta Operalla toimi. Tabletilla selailen..
Re: Transporter T5
Operalla pääsin pidenmälle, valittaa ettei Vin numerolla ole tuloksia. Kopioin tuon vinin suoraan bilteman sivuilta, tuskin väärin on. Liittyykö tämäkin siihen että on vanha valtion auto? Vai onko tuo urbaanilegenda ettei pystyisi näkemään varusteita tai huoltoja?
Tuolla suoralla linkillä pääsin chromen kanssakin. Ja tulin huomattavasti viisammaksi jo. Kaikille iso kiitos avusta. :)
En tiennyt tässä olevan polttoaineen cooleri, ilmeisesti diesel suodattimessa jonkinlainen termostaatti.
Menin pysäkoimään pakun alamäkeen, meillä on pihalla pieni kallistus. Takapää alas ja keula ylhäällä. Ilmeisesti tyhjeni suodatinki, sen verta kauan sain sahata että pelkäsin akun loppuvan. Tasasella joutuu myös sahaa pitkään, mutta lähtee kumminki jo toisella yrittämisellä käyntiin.
Ajattelin kokeilla laittaa tuohon tankilta tulevaan letkuun takaiskuventtiilin. Jos se poistaa käynnistys ongelmat niin vaihdan kaikki letkut samantien. Ennen kuin rupeen kalliimpia osia vaihtelee, toki tähän tarvitsisi vaihdella pumppua jos jonkinlaista näillä kilsoilla.
Tuolla suoralla linkillä pääsin chromen kanssakin. Ja tulin huomattavasti viisammaksi jo. Kaikille iso kiitos avusta. :)
En tiennyt tässä olevan polttoaineen cooleri, ilmeisesti diesel suodattimessa jonkinlainen termostaatti.
Menin pysäkoimään pakun alamäkeen, meillä on pihalla pieni kallistus. Takapää alas ja keula ylhäällä. Ilmeisesti tyhjeni suodatinki, sen verta kauan sain sahata että pelkäsin akun loppuvan. Tasasella joutuu myös sahaa pitkään, mutta lähtee kumminki jo toisella yrittämisellä käyntiin.
Ajattelin kokeilla laittaa tuohon tankilta tulevaan letkuun takaiskuventtiilin. Jos se poistaa käynnistys ongelmat niin vaihdan kaikki letkut samantien. Ennen kuin rupeen kalliimpia osia vaihtelee, toki tähän tarvitsisi vaihdella pumppua jos jonkinlaista näillä kilsoilla.
Re: Transporter T5
Eipä taida toimia nuissa epävirallisemmissa palveluissa VIN-haku...
Re: Transporter T5
Webaston käytin Raision Autolife nimisessä pajassa korjattavana. Webaston ohjainkello sai lähteä ja tilalle tuli puhelinohjaus johon oon ollu tosi tyytyväinen.
Pari päivää aikasemmin kun lähdin pihasta ampu volkkari ahtoletkun paikaltaan. Jumalaton pamaus ja kunnon savut...
Egr ventiililtä lähtevästä letkusta oli "klunssit" kulunu osittain pois. Samalla katselin ventiiliä ja näytti olevan kohtuu karstanen ja tukkonen.
Tähän ei auttanu muu kuin mr.muscle :D
Irti lähteneen letkun kynnet sain sen verta väännettyä että pitävät. Uuden tilasin jo. Aeromotors myi 38€ ja vw pyysi siitä 190€. Ei tarvinnut kauaa miettiä mistä ostaa.
Tuon egr putsaamisen myötä käynnistys ongelmat hävisi. Ilmeisesti egr ollut koko ajan vähän auki, eikä olisi tästä syystä käynnistynyt ilman pitkää sahaamista?
En oikein muutakaan selitystä keksi.
Pari päivää aikasemmin kun lähdin pihasta ampu volkkari ahtoletkun paikaltaan. Jumalaton pamaus ja kunnon savut...
Egr ventiililtä lähtevästä letkusta oli "klunssit" kulunu osittain pois. Samalla katselin ventiiliä ja näytti olevan kohtuu karstanen ja tukkonen.
Tähän ei auttanu muu kuin mr.muscle :D
Irti lähteneen letkun kynnet sain sen verta väännettyä että pitävät. Uuden tilasin jo. Aeromotors myi 38€ ja vw pyysi siitä 190€. Ei tarvinnut kauaa miettiä mistä ostaa.
Tuon egr putsaamisen myötä käynnistys ongelmat hävisi. Ilmeisesti egr ollut koko ajan vähän auki, eikä olisi tästä syystä käynnistynyt ilman pitkää sahaamista?
En oikein muutakaan selitystä keksi.
Re: Transporter T5
peeki kirjoitti:Laita tukkoon tuo egr.
Olisi tarkoitus. Heti kun tästä perhe arjesta irtoaa aikaa omalle tekemiselle... Riittääkö pelkkä tulppaus, vai pitääkö koodailla? Jos pitää niin sit vien samalla ohjelmoitavaksi. Toki ohjelmointi olisi muutenkin tulossa, mutta ei ihan vielä.
Re: Transporter T5
imusarja on myös melko tukossa, jos egr on tuon näköinen. sekin olisi hyvä ottaa irti ja puhdistaa, kulkupuoli paranee.
jos tuon egr poistaa, kuten nykykäytäntö on, kone lämpenee hitaammin, kun kuuma pakokaasu ei sitä lämmitä.
mutta sulla on nyt toimiva webasto, sillä saa korjattua tuon. (jos voi käyttää myös ajon aikana, kaikkia kun ei voi)
jos tuon egr poistaa, kuten nykykäytäntö on, kone lämpenee hitaammin, kun kuuma pakokaasu ei sitä lämmitä.
mutta sulla on nyt toimiva webasto, sillä saa korjattua tuon. (jos voi käyttää myös ajon aikana, kaikkia kun ei voi)
Viimeksi muokannut hanski, 30.1.2021 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Transporter T5
Bäri kirjoitti:Riittääkö pelkkä tulppaus, vai pitääkö koodailla?
mun mielestä pelkkä tulppaus pitäisi toimia.
eli peitelevy pakosarjaan ja egr alle kiinni (tämä ehkä ei pakollinen, jos pakosarjassa jo peitelevy on?) ja alipaineletkuun esim. 6mm pultti.
Re: Transporter T5
Voi käyttää ajon aikana. Sen takia halusin sen toimimaan kun tuo ei oikeen lämpeä ajon aikana.
Imusarjan otan irti kyllä, tuo pakkanen ja lumisade ei houkuta tekemään kun pakolliset. :)
Riittääkö pari millinen peitelätkä, vai tarviiko paksumman?
Imusarjan otan irti kyllä, tuo pakkanen ja lumisade ei houkuta tekemään kun pakolliset. :)
Riittääkö pari millinen peitelätkä, vai tarviiko paksumman?
Re: Transporter T5
Jos tekisin omaan autoon, melkein laittaisin 4-5mm levystä. Ei ainakaan pääsisi vuotamaan.
Vanha, yksinkertainen, joidenkin mielestä ruma, mutta erittäin toimiva, on laittaa pahvia keulaan.
Lämpenee paremmin, eikä koneeseen pääse kertymään hikivettä, joka kovalla pakkasella sitten jäätyy ja hajoittaa koneen.
Vanha, yksinkertainen, joidenkin mielestä ruma, mutta erittäin toimiva, on laittaa pahvia keulaan.
Lämpenee paremmin, eikä koneeseen pääse kertymään hikivettä, joka kovalla pakkasella sitten jäätyy ja hajoittaa koneen.
Re: Transporter T5
Pahvia kokeilin kyllä, mutta rupee käymään liian lämpimänä. Kaverin T5 kanssa on sama homma. Rupee laatikko nykii ja tehot häviää. Weban kanssa lämpee hyvin. Toki joutuu akkua latailee ahkerammin.
Re: Transporter T5
Mulla on noita imusarjoja muutama ylimääräinen. Muistaakseni jopa pesty sellainen. Säästyy aikaa ja pesuainetta.. 40€, sis postit jos innostut
Re: Transporter T5
peeki kirjoitti:Mulla on noita imusarjoja muutama ylimääräinen. Muistaakseni jopa pesty sellainen. Säästyy aikaa ja pesuainetta.. 40€, sis postit jos innostut
Laitaks viestinä sun numeron, olen kyllä kiinnostunut.
Käynnistys murheet jatkuu, jotenki outoa että ongelmat poistuvat ja palaavat uusiksi. Vikakoodeja ei edelleenkään, ihan sama millä laitteella lukee. Nyt uutena on ruvennut lämpimänäkin sahaamaan. Tilasin uuden ilmamassamittarin sekä nokkien asentotunnistimen.
Akun kun lataa täyteen ja starttaa niin startti lyö ekalla yrityksellä yli. Ilmeisesti kulunut? Täytyy hommata uusi.
Lueskelin etten ole ainoa jolla on tälläsiä vaivoja. Asiaa vaan tuntuu yhdistävän ettei ratkaisua ole keksitty. Tai ei ole kerrottu. Osa taitaa olla laittanu ihan vaan vahingon kiertämään. :D
Re: Transporter T5
Mun numero on 0505649964 jos jotain osaa tarvitset.
Taitaapi löytyä myös startti ulkovarastosta.
Noihin käynnistysongelmiin saattaa syy löytyä kannesta.
Suuttimet ovat vain 1 käpälällä kiinni ja suuttimien reijät tulevat ovaaleiksi aikaamyöden..
Jos eteesi tulee halvalla vähän ajettu tai vaihtokoneella oleva halpa/kolaroitu T5 niin kannattaa harkita sen ostoa itselle. Vaihdat sitten koko moottorin.
Täytyy kyllä sanoa että minun entinen ex-poliisiauto oli kyllä monikäyttöinen peli. 1+1+3 henkilön retkeilyautona verot oli pienet ja toimitti hienosti perheauton ja työauton virkaa.
T5 on tosi mukava ajettava ja jopa 130hp softattuna on ihan tarpeeksi ripeä Suomen teille
Taitaapi löytyä myös startti ulkovarastosta.
Noihin käynnistysongelmiin saattaa syy löytyä kannesta.
Suuttimet ovat vain 1 käpälällä kiinni ja suuttimien reijät tulevat ovaaleiksi aikaamyöden..
Jos eteesi tulee halvalla vähän ajettu tai vaihtokoneella oleva halpa/kolaroitu T5 niin kannattaa harkita sen ostoa itselle. Vaihdat sitten koko moottorin.
Täytyy kyllä sanoa että minun entinen ex-poliisiauto oli kyllä monikäyttöinen peli. 1+1+3 henkilön retkeilyautona verot oli pienet ja toimitti hienosti perheauton ja työauton virkaa.
T5 on tosi mukava ajettava ja jopa 130hp softattuna on ihan tarpeeksi ripeä Suomen teille
Re: Transporter T5
Onko uusi startti?
Nämä on kyllä hyviä ajaa, ja toimii arjessa enenmän kuin hyvin. Varsinkin kun on muksu kulkee rattaissa. Ei ole ikänä tarvinnut miettiä tarviiko rattaita jättää pois kyydistä. Parasta on että ne mahtuu kokonaisena kyytiin.
Tota varaosa autoa oon miettiny, mut tilaa ei oikein olis säilyttää sellasta missään. Ja jos sit koittais löytää oikeesti vähän ajetun moottorin.
Eilen vaihdoin ilmamassamittarin ja tänään aamulla lähti kuin palmun alta. Toki joka kerta osia vaihtaessa on tehnyt saman, mut huomenna sen näkee. Nyt on yöllä kumminkin 20 astetta pakkasta.
Nämä on kyllä hyviä ajaa, ja toimii arjessa enenmän kuin hyvin. Varsinkin kun on muksu kulkee rattaissa. Ei ole ikänä tarvinnut miettiä tarviiko rattaita jättää pois kyydistä. Parasta on että ne mahtuu kokonaisena kyytiin.
Tota varaosa autoa oon miettiny, mut tilaa ei oikein olis säilyttää sellasta missään. Ja jos sit koittais löytää oikeesti vähän ajetun moottorin.
Eilen vaihdoin ilmamassamittarin ja tänään aamulla lähti kuin palmun alta. Toki joka kerta osia vaihtaessa on tehnyt saman, mut huomenna sen näkee. Nyt on yöllä kumminkin 20 astetta pakkasta.
Re: Transporter T5
Eipä nuo käynnistys ongelmat korjaantunut. Samalla tuli pintakaasulla ajaessa nykimiset takaisin. Ei taida muu auttaa kun ottaa kansi irti ja katsoo onko vika siinä. Samalla uusia suuttimien tiivisteet
Re: Transporter T5
Käynnistys ongelmat näyttäis johtuvan tandempumpusta, pientä vuotoa havaittavissa. Lms servicen korjaajan kanssa jutellessa, tuli ilmi että heillä on ollu vastaavanlainen t5 työn alla samoilla oireilla. Siihen vaihdettu tankinpumppu ja tandemi, ja ongelmat poistu. Töineen päivineen 1600€ homma. Virosta sais osat 460€. Jos saan talli paikan pidenmäksi aikaa niin vaihdan itse. Tuollainen säästö kannustaa kummasti itse tekemään.
Samalla tullut hommattua erillaisia vanteita.
Volkkariin tulisi kesäksi 19". Löyty torista 100€.
Näistä parempia kuvia kun saan vietyä noi puhallettavaks ja maalaukseen. Lupailivat sarjan tehdä 250€. En tiedä onko tuo halpa hinta? Ei kuullosta pahalta. Tulisi sarjan hinnaksi 350€, mikä on aika kohtuu hinta tuon kokoisista vanteista.
Isofix kiinnike hitsattu paikalleen. Etupenkki just passelin kokonen kahdelle aikuiselle ja muksulle istuimen kanssa.
Samalla tullut hommattua erillaisia vanteita.
Volkkariin tulisi kesäksi 19". Löyty torista 100€.
Näistä parempia kuvia kun saan vietyä noi puhallettavaks ja maalaukseen. Lupailivat sarjan tehdä 250€. En tiedä onko tuo halpa hinta? Ei kuullosta pahalta. Tulisi sarjan hinnaksi 350€, mikä on aika kohtuu hinta tuon kokoisista vanteista.
Isofix kiinnike hitsattu paikalleen. Etupenkki just passelin kokonen kahdelle aikuiselle ja muksulle istuimen kanssa.
Re: Transporter T5
Katso pumppuja autodocista. Kannattaa toki verrata alvadin hintoihin. Ja sitte Boschia tms merkkitavaraa..
Re: Transporter T5
Pierburgia ja hellaa on tulossa. Tarkoitus olis tilata molemmat pumput, ohjaistehostimen pumppu, takajarru hilppeet. Jarrukamat olis brembon tekeleet. Sit oli pienempiä nippeleitä yms.. koko setti olis 899€. Aeromotorsilta katsoin. Toi autodoci on pirun hidas ja palautusten kanssa aika mahdoton. Alvadia en oo viel kattonu minkä hintasta siel olis.
Suomessa romuttamolta käytetty tandempumppu 700€. :D
Ei taida suomessa maksaa uutenakaan ihan noin paljoa.
Suomessa romuttamolta käytetty tandempumppu 700€. :D
Ei taida suomessa maksaa uutenakaan ihan noin paljoa.
Re: Transporter T5
Spareton hintataso kannattaa kans katsoa.
Ite ollu tyytyväinen hintaan ja toimituksiin. Aika paljon tullut vuosien varrella sieltä tilattua. Vuosi-pari nyt mennyt ettei oo ollu tarvetta (toivottavasti ei heti jotai hajoa ku menin sanomaan) :D
Ite ollu tyytyväinen hintaan ja toimituksiin. Aika paljon tullut vuosien varrella sieltä tilattua. Vuosi-pari nyt mennyt ettei oo ollu tarvetta (toivottavasti ei heti jotai hajoa ku menin sanomaan) :D
Re: Transporter T5
Tandem pumppu vaihdettu samoin nokka akselin asentoanturi.
Toimi taas pari päivää hyvin kunnes alko temppuilu.
Nytten tuli uutena ominaisuutena sellainen tsutsu ääni imupuolelta. Vein korjaamolle, ei enään itsellä aika riitä ihmetellä.
Purkivat suuttimet ja testasivat. Kaikki kunnossa. Huomasivat että nokka akseli on aika rujon näköinen. Eli vaihtoon menee nokka akseli seuraavaksi. Ja suuttimille uudet tiivisteet. Jos sitten saisin edes viikon ajaa ilman murheita...
Katsastettu ilman huomautuksia viime kuussa.
Päivitys tahti hitaantunut, johtuen lompakon paksuudesta tai enemmänkin paksuuden puutteesta. Katotaan monta tonnia tähän kierrokseen tällä kertaa menee. :s
Toimi taas pari päivää hyvin kunnes alko temppuilu.
Nytten tuli uutena ominaisuutena sellainen tsutsu ääni imupuolelta. Vein korjaamolle, ei enään itsellä aika riitä ihmetellä.
Purkivat suuttimet ja testasivat. Kaikki kunnossa. Huomasivat että nokka akseli on aika rujon näköinen. Eli vaihtoon menee nokka akseli seuraavaksi. Ja suuttimille uudet tiivisteet. Jos sitten saisin edes viikon ajaa ilman murheita...
Katsastettu ilman huomautuksia viime kuussa.
Päivitys tahti hitaantunut, johtuen lompakon paksuudesta tai enemmänkin paksuuden puutteesta. Katotaan monta tonnia tähän kierrokseen tällä kertaa menee. :s
Re: Transporter T5
1850€ oli tämän kierroksen hinta. Ja nyt tuntuisi pelittävän. Tehojakin tuli takaisin. Ei ole näin iloisesti kulkenut koskaan omassa omistuksessa.
Vaihdoin puhaltimen moottorin ja vastuksen. Seuraava olis ohjaustehostimenpumppu. Tuohon on nyt kokeiltu kaikenlaisia lisä aineita. Eikä mikään auta. Ei auta kun tilata uusi.
Vaihdoin puhaltimen moottorin ja vastuksen. Seuraava olis ohjaustehostimenpumppu. Tuohon on nyt kokeiltu kaikenlaisia lisä aineita. Eikä mikään auta. Ei auta kun tilata uusi.
Re: Transporter T5
Volkkarilla tehty ennätys melkeen 3 viikkoa ollut ehjänä. :)
Tämän johdosta, ostin volkkarille lahjaksi optimoinnin.
Nyt pitäis olla reilu 180hv ja ~420nm. Paperissa taso2 tehot, koska tilasin sen ensin. Mutta kun paikan päällä kysyttiin uusiksi, niin pyysin että otetaan kaikki irti mitä saadaan. Iloisesti tuntuu ainakin kulkevan. Penkitkin taakse saatu valmiiksi. Hifien asentelua seuraavaksi. Kuvia lisäilen myöhemmin.
Puhaltimen moottoria varten ei kauheasti joutunut purkamaan.
Enemmän kuin simppeli homma.
Tämän johdosta, ostin volkkarille lahjaksi optimoinnin.
Nyt pitäis olla reilu 180hv ja ~420nm. Paperissa taso2 tehot, koska tilasin sen ensin. Mutta kun paikan päällä kysyttiin uusiksi, niin pyysin että otetaan kaikki irti mitä saadaan. Iloisesti tuntuu ainakin kulkevan. Penkitkin taakse saatu valmiiksi. Hifien asentelua seuraavaksi. Kuvia lisäilen myöhemmin.
Puhaltimen moottoria varten ei kauheasti joutunut purkamaan.
Enemmän kuin simppeli homma.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa