CBAB vihjeet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

CBAB vihjeet

ViestiKirjoittaja 3AHG » 2.9.2015 16:39

Eli, ehkä cbab paskatti tulossa -08 vuosikertaa. Heikosti löytyi infoa, oliko näissä jotain tauteja, mitä täytyis ottaa huomioon/ tarkastaa ennen ostoa ? Kyseessä nähtävästi railikone, etuina sievempi käynti ja ehkä kulutus (?), bmp oli toinen vaihtoehto, mutta DPF:ää vierastan senverran että unohdin sen heti.

qwe2
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.5.2009 20:34

ViestiKirjoittaja qwe2 » 2.9.2015 16:51

CBAB Tiguanissa on ollut ongelmaton. Ei syö öljyä vaikka on LL huollossa. Ajettu 225 000 km. dpf alkuperäinen.
Jakohihnan vaihto oli 180 000 kohdalla.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 2.9.2015 18:00

Ah, tosiaan tuli pieni ajatuskatkos. CBAB:issakin on DPF. Onko näissä railikoneissa ollut perinteistä kaksoismassajumppaa?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.9.2015 22:05

Rail koneet kyl pirun hyviä.. osta pois vaa :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.9.2015 4:45

Perinteinen kaksoismassajumppa taitaa olla hyvinkin perinteinen, ihan moottorista riippumatta. Oli se sitten PD tai CR, diesel tai bensa, volkkari tai joku muu...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.9.2015 5:19

Cr koneissa kestänyt paremmin vauhtiksetkin.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

Re: CBAB vihjeet

ViestiKirjoittaja apche » 19.12.2019 21:31

Tulipa tällainen CBAB commonrail taloon ku halvalla sai :) Alkuperäinen turbo, kytkin ja kaksoismassa. Ajettu jo 300tkm. Kaksoismassa ei kolise, eikä turbossakaan tunnu olevan mitään vikaa, vetoja näin talvikeleillä jopa liikaa. Varoitteleeko turbo tai kaksoismassa mitenkään ennen hajoamista? Aiemmassa 1.9 TDi:ssä turbo laukesi varoittelematta, kaksoismassasta kuului selkeä kolina...

Imusarjan läpät tästä ostoksesta otettiin ohjelmalla pois, jotta sai moottorin vikavalon pois. EGR -myös ohjelmoitiin samalla pois. Pitäisikö noilla tehdä myös "mekaanisesti" jotain, eli EGR -tulppaa tai läppien poistoa?

Luin myös jostain öljynkiertoon liittyvästä öljypumpun akselista (6-kulma-akseli) joka kuluu ja aiheuttaa sitten isompia murheita. Onko täällä kokemuksia moisesta?

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: CBAB vihjeet

ViestiKirjoittaja PLe » 17.1.2020 1:43

Mä tarkastutin ja vaihdoin kuusioakselin jotain 200 tkm, ei siinä ollut mitään kulumaa. Vaihdoin, kun olin ostanut n. 7€ osan. Näissä koneissa on sitten kahden mittaista akselia, jos olet vaihtamassa niin ota vaikka molemmat varalle. Akseleiden pituuksia en muista, mutta mulle piti olla se pitempi akseli. Auto Passat 3C MY10.

ruhis
-
Viestit: 155
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

Re: CBAB vihjeet

ViestiKirjoittaja ruhis » 23.1.2020 22:08

Alle - 10 vuotisissa öljy pumpun akseli on 72mm ja jossain vaiheessa vuonna 2010 vaihtui 100mm akseliin tällöin myös tasapainoakselissa oleva reikä on syvempi eli 100mm ei käy 72mm tilalle.

Juuri itse vaihdoin omaan CBBB skodaan englannista tilatun muutetun tasapainoakselin+100mm öljy pumpun akselin.

Jos vakio 72 mm akseli on väljä niin pelkän 7e öljypympun akselin vaihto ei korjaa koko vikaa, koska myös tasapainoakselissa oleva potero on kulmat pyöreänä.

Omalla autolla 282tkm ajettu ja täytyy sanoa että oli kyllä korkea aika vaihtaa romut, olisi saattanut seuraavan 50 tkm aikana tulla moottorinvaihtourakkaa.

Osat maksoi n. 150puntaa rahteineen. Tammikuun lopun jälkeen vähän enemmän jos ne eroaa eu:sta


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa