Re: Golf II 20v/ Country
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Golf II 20v/ Country
Morjes!
Tein tämän projekti kertomuksen sen takia että saisin joitakin vastauksia matkalla tulleisiin/tuleviin kysymyksiin, ja myöskin jos jotakuta kiinostaa tämmösen seuraaminen. Tarinapää on erittäinki huono ja yritetään korvata sitä tekemisellä!
Lähtökohta on -90 Golf 2. Alunperin 1.6 kaasarilla, johon parivuotta sitten vaihoin 1.8 RP ykspisteruiskun. Kesällä oli tehostettu hammastanko hakusessa edelisen sylkästessä öljyt pihalle, joten selasin nettivaraosaa. Sieltä löytyikin 2.0l 16V passatti halvalla, jonka sitten hainki kokonaan pois. Tästä oli jakohihna menny poikki mutta ihmeen kaupalla ventiilit ehjät! Täksi kesäksi ei muuta siitä otettu kuin juuri tämä hammastanko. Nyt olisi talven aikana tarkoitus siirtää myös tekniikka ja jarrut yms alustan osat golffiin.
Tämmösenä tämä oli tämän kesän. Nykyisin purettu lähes täysin ja ruvettu ruosteita poistamaan. Muuten tuntuu olevan kova peltinen paitsi tankin takanta pyöränkaari on erittäinki mätä:
Kuuluisko tuossa olla joku kotelo vai mikähän toi mahtaa olla?
Tekniikasta sen verran että kone on 9A. Tällä hetkellä sekin on purettu täysin. Laakerit ja männänrenkaat uusitaan samalla. Millä sais kannen puhtaaks, vai onks ainut keino maalata se alumiinin väriseks? Koneesta puuttuu ainakin imusarja kaasuläppineen ja venttiilikoppa, näitä saa tarjota!
Golffi on tarkoitus saada keväällä taas tien päälle! Tässäpä tämä tällä kertaan, toivotaan että porukkaa kiinostaa. Lisää sitten ku saadaan jotain aikaseks!
Tein tämän projekti kertomuksen sen takia että saisin joitakin vastauksia matkalla tulleisiin/tuleviin kysymyksiin, ja myöskin jos jotakuta kiinostaa tämmösen seuraaminen. Tarinapää on erittäinki huono ja yritetään korvata sitä tekemisellä!
Lähtökohta on -90 Golf 2. Alunperin 1.6 kaasarilla, johon parivuotta sitten vaihoin 1.8 RP ykspisteruiskun. Kesällä oli tehostettu hammastanko hakusessa edelisen sylkästessä öljyt pihalle, joten selasin nettivaraosaa. Sieltä löytyikin 2.0l 16V passatti halvalla, jonka sitten hainki kokonaan pois. Tästä oli jakohihna menny poikki mutta ihmeen kaupalla ventiilit ehjät! Täksi kesäksi ei muuta siitä otettu kuin juuri tämä hammastanko. Nyt olisi talven aikana tarkoitus siirtää myös tekniikka ja jarrut yms alustan osat golffiin.
Tämmösenä tämä oli tämän kesän. Nykyisin purettu lähes täysin ja ruvettu ruosteita poistamaan. Muuten tuntuu olevan kova peltinen paitsi tankin takanta pyöränkaari on erittäinki mätä:
Kuuluisko tuossa olla joku kotelo vai mikähän toi mahtaa olla?
Tekniikasta sen verran että kone on 9A. Tällä hetkellä sekin on purettu täysin. Laakerit ja männänrenkaat uusitaan samalla. Millä sais kannen puhtaaks, vai onks ainut keino maalata se alumiinin väriseks? Koneesta puuttuu ainakin imusarja kaasuläppineen ja venttiilikoppa, näitä saa tarjota!
Golffi on tarkoitus saada keväällä taas tien päälle! Tässäpä tämä tällä kertaan, toivotaan että porukkaa kiinostaa. Lisää sitten ku saadaan jotain aikaseks!
Viimeksi muokannut Ande, 20.3.2017 8:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://www.partsbase.org/vw/passat-pa-us-1992-39-air-flow-meter-fuel-metering-valve-intake-connection-air-filter-with-connecting-parts/ tässä 1 ja 9. Vakkarin meinasin myös asentaa nii pitäis olla sit sellanen kaasuläppä kun niitäki näyttää olevan useempi. En sit tiiä mikä ero siinä on normaaliin että saako siitä sit rakeneltuu sopivan?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Päivitellääs vähän vaikka nää ruoste hommat tuskin kovin mielenkiintoisia on..
Kaaren sisällä olevan mätäongelman ratkasin näin että sain kaiken mädän pois:
Sitte olikii vähä enenpi kosmeettinen korjauskohde eli lommollee tunkattu helma. Tästä valitettavasti unohtu ottaa kuva ennen leikkailua mutta sen kyllä näkee tuosta ihan ensinmäisestäkin kuvasta. Tosin kun peltiä ruvettiin ottaa pois nii ei enää ollukkaa pelkkä kosmeettinen vika :D
Ei muuta ku askertelemaa; leikkaa ja liimaa..
Positiivistä taitaa olla se et ovi menee vielä paikalleen ja vieläpä suht nätisti. Ja tää taitaa myös olla osa syy miks ovet toimii vähä huonommin ku on tunkattu ennen ylös :D
Vielä olis takahelmapellin vaihto, vasemman puolentakakaari/kylki uusiks ja ainakin tuon helman korjailu sieltäkin puolelta. Ja kaikki pinta ruostekkiin poistetaan pohjasta. Toivotaa ettei ainakaa enää paljoo enempää löydy reikää. Tavoitteena ettei nyt ainakaan parii vuotee tarvis tuota pohjaa enää parsia kasaan..
Moottoriinki suurin osa osista on tullu ja lohko on tällä hetkellä apuakselin laakereiden asenuksessa, hoonauksessa sekä tasopinnan oikasussa. Ja ^^BeBe:lle vielä kiitos imusarjasta! :) Jatketaan taas kun on jotai kertoa!
Lisää kuvia löytyy täältä: http://aijaa.com/a/NUWtki
Kaaren sisällä olevan mätäongelman ratkasin näin että sain kaiken mädän pois:
Sitte olikii vähä enenpi kosmeettinen korjauskohde eli lommollee tunkattu helma. Tästä valitettavasti unohtu ottaa kuva ennen leikkailua mutta sen kyllä näkee tuosta ihan ensinmäisestäkin kuvasta. Tosin kun peltiä ruvettiin ottaa pois nii ei enää ollukkaa pelkkä kosmeettinen vika :D
Ei muuta ku askertelemaa; leikkaa ja liimaa..
Positiivistä taitaa olla se et ovi menee vielä paikalleen ja vieläpä suht nätisti. Ja tää taitaa myös olla osa syy miks ovet toimii vähä huonommin ku on tunkattu ennen ylös :D
Vielä olis takahelmapellin vaihto, vasemman puolentakakaari/kylki uusiks ja ainakin tuon helman korjailu sieltäkin puolelta. Ja kaikki pinta ruostekkiin poistetaan pohjasta. Toivotaa ettei ainakaa enää paljoo enempää löydy reikää. Tavoitteena ettei nyt ainakaan parii vuotee tarvis tuota pohjaa enää parsia kasaan..
Moottoriinki suurin osa osista on tullu ja lohko on tällä hetkellä apuakselin laakereiden asenuksessa, hoonauksessa sekä tasopinnan oikasussa. Ja ^^BeBe:lle vielä kiitos imusarjasta! :) Jatketaan taas kun on jotai kertoa!
Lisää kuvia löytyy täältä: http://aijaa.com/a/NUWtki
Kai tässä sivussa voipi esitellä nää loputki volkkarit mitä löytyy:
Volkwagen Country -92
Volkswagen Golf syncro 1.8 -96
Tässä on jotai ihmeelistä nelikon toiminassa kun vetää etee päin kaikilla jatkuvasti, mutta peruuttaen ei toimi neliveto. Sen verta oon kokeillu et murikalle tulee virta kun laittaa pakille ja murikassa tapahtuu ainakin jotain ku syöttää sinne virran. Alipaineletkusta vaan kokeiltu että ei vuoda.. Ja osaakohan joku kertoo et onks nää yleensäki näi paljo laiskemman tuntusia kun esim country tai toi kakkis 1.8 koneel?
Volkwagen Country -92
Volkswagen Golf syncro 1.8 -96
Tässä on jotai ihmeelistä nelikon toiminassa kun vetää etee päin kaikilla jatkuvasti, mutta peruuttaen ei toimi neliveto. Sen verta oon kokeillu et murikalle tulee virta kun laittaa pakille ja murikassa tapahtuu ainakin jotain ku syöttää sinne virran. Alipaineletkusta vaan kokeiltu että ei vuoda.. Ja osaakohan joku kertoo et onks nää yleensäki näi paljo laiskemman tuntusia kun esim country tai toi kakkis 1.8 koneel?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Golffii hommattu lisää peltiä ja vielä ois taka sekä etuhelmapellit hommaamatta. (Jos Lappeenrannan lähistöltä löytyy joltai romuautoo mis ois hyvässä kunnossa nii voipi ilmotella)
Lohkon hain tänään koneistamolta johon siis tehtii hoonaus sekä tasopinnan oikasu.
Apuakselin laakerit olikin puolivalmiit vaikka piti olla standarti laakerit.. Eikä ollu sopivaa aarporaa tuolla koneistamolla joten jäi nyt sit sekii vielä tekemättä. Mistähän näihin löytäis sopivat laakerit ilman että joutuu koneistamaan. Tai vaihtoehtoisesti taas jos lpr alueella on joku tän homman pystyy suorittamaan nii otappa yhteyttä! :) Ei oikee pääse mitään kasaamaan ennenku laakerit on saatu tuonne.. Lohko on viel kertaallee maalattava kun näköjään pesussa lähtenny maalit kävelemään.
Lohkon hain tänään koneistamolta johon siis tehtii hoonaus sekä tasopinnan oikasu.
Apuakselin laakerit olikin puolivalmiit vaikka piti olla standarti laakerit.. Eikä ollu sopivaa aarporaa tuolla koneistamolla joten jäi nyt sit sekii vielä tekemättä. Mistähän näihin löytäis sopivat laakerit ilman että joutuu koneistamaan. Tai vaihtoehtoisesti taas jos lpr alueella on joku tän homman pystyy suorittamaan nii otappa yhteyttä! :) Ei oikee pääse mitään kasaamaan ennenku laakerit on saatu tuonne.. Lohko on viel kertaallee maalattava kun näköjään pesussa lähtenny maalit kävelemään.
Päivtykset on jäänny vähän vähälle niiku aluks ajatelinki :D No täältä sitä taas tulee..
Oman kotteron rakentaminen on jäänny vähän vähemmälle ku hommattii talliporukalla lauluauto joka oli useemman vuoden jo kerinny seisomaan. Pari viikkoo tarvis remontoida ja saatiin inssin hyväksyntä sille :)
Sitten isäni projekti jossa olen ollu mukana paljon ja aikaa on menny paljon, onnes sekin alkaa olemaan loppusuoralla! Eli kyseessä Borgward Isabella Coupe -59
Kuten kaikilla projekteilla on tapana muuttua kiireiseksi, niin myös tämän kohalla on käymässä kun plussakelejä pitelee ja kevät rupee lähestymään.. Ja tänä vuona on tarkoitus saada liikenteesee ajoissa. Suunitelmat osan osien putsaamisesta ja maalaamisesta on siiretty ensi talveks. Joitakin osia on tietyst fiksailtu ja maalattu.
Kone rupee olemaan suunilleen kasassa, pikkuosia vielä puuttuu että voisi sovittaa konehuoneeseen että saisi tarvittavat läpivienit tehtyyn sinne.
Vaihteisto pestiin ja maalattiin. Öljyn vaihto myös tehään. Onko tämä vaihteisto jo sille korotetulla öljyn tarkistus reiällä vai ei?
Koppaa on myös vähän taas jaksettu hitsailla. Hitsailua olisi vielä takahiekkapellissä ja pohjassa letku/putkikannakkeitten kohilla. Muuten alkaisi olemaan ne tehty jo :)
Konehuoneeseen on hitsailtu kaikennäkösia kannakkeita säiliöille yms. Sähkö johtojakii soviteltu mutta vaatis sen koneen sinne että saisi tehtyä ne. Myös ilmastoinille on tehty reiät tulipeltiin.
Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki
Oman kotteron rakentaminen on jäänny vähän vähemmälle ku hommattii talliporukalla lauluauto joka oli useemman vuoden jo kerinny seisomaan. Pari viikkoo tarvis remontoida ja saatiin inssin hyväksyntä sille :)
Sitten isäni projekti jossa olen ollu mukana paljon ja aikaa on menny paljon, onnes sekin alkaa olemaan loppusuoralla! Eli kyseessä Borgward Isabella Coupe -59
Kuten kaikilla projekteilla on tapana muuttua kiireiseksi, niin myös tämän kohalla on käymässä kun plussakelejä pitelee ja kevät rupee lähestymään.. Ja tänä vuona on tarkoitus saada liikenteesee ajoissa. Suunitelmat osan osien putsaamisesta ja maalaamisesta on siiretty ensi talveks. Joitakin osia on tietyst fiksailtu ja maalattu.
Kone rupee olemaan suunilleen kasassa, pikkuosia vielä puuttuu että voisi sovittaa konehuoneeseen että saisi tarvittavat läpivienit tehtyyn sinne.
Vaihteisto pestiin ja maalattiin. Öljyn vaihto myös tehään. Onko tämä vaihteisto jo sille korotetulla öljyn tarkistus reiällä vai ei?
Koppaa on myös vähän taas jaksettu hitsailla. Hitsailua olisi vielä takahiekkapellissä ja pohjassa letku/putkikannakkeitten kohilla. Muuten alkaisi olemaan ne tehty jo :)
Konehuoneeseen on hitsailtu kaikennäkösia kannakkeita säiliöille yms. Sähkö johtojakii soviteltu mutta vaatis sen koneen sinne että saisi tehtyä ne. Myös ilmastoinille on tehty reiät tulipeltiin.
Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Dodiin, hommat etenee. Koneen käytin paikallaan ja koe käytin. Remontti oli ainaki siinä mielessä onnistunnu ettei ollu ihmeelisii ylimääräsiä ääniä käynissä ollessa :D Johtosarjat muutettu passatin sarjoista golffiin käypäseks. Ja teippailtu kasaan. Sitten kone joutikin pois keulilta ja heitettiin maalit konehuoneesee
Maalausten jälkee vedin kaikki jarruputket uusiksi.
Tulipahan imuroituu bensaputkien kolokii tyhjäksi :D
Kuten kuvasta näkee nii kone on heitetty takas paikalleenki, siitä ei nyt en sattunnu kuvaa ottamaan.
Mites, missäs kuuluisi olla flektin jälkikäynnin katkaisija(?)? Ite tökkäsin sen tuohon kun en muista mistä sen irrotin, enkä äkkiseltään löytynny kuvia sen paikasta. Ja samalla jos joku osaa kertoo et onko välii kummin päi noi pakosarjan tiivisteet kuuluu oikeesti olla?
Ai että tuntuu hyvältä heittää massat pohjaa ja lokareihin kaiken sen hitsaamisen jälkeen! :) Elikkäpä pohjasta on ruostehommat nyt tehty. Näkyvät paikat (kaaret) on vielä hiomatta ja maalamatta.
Viikonloppuna hommat jatkuu vakkarin, ilmastoinnin ja ajovalojen yms. johtosarjojen selvittelyssä sekä jatkojen teossa. Koitetaan saada johot vähän enemmän piiloon kun tehtaalta tullessa.
Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki
Maalausten jälkee vedin kaikki jarruputket uusiksi.
Tulipahan imuroituu bensaputkien kolokii tyhjäksi :D
Kuten kuvasta näkee nii kone on heitetty takas paikalleenki, siitä ei nyt en sattunnu kuvaa ottamaan.
Mites, missäs kuuluisi olla flektin jälkikäynnin katkaisija(?)? Ite tökkäsin sen tuohon kun en muista mistä sen irrotin, enkä äkkiseltään löytynny kuvia sen paikasta. Ja samalla jos joku osaa kertoo et onko välii kummin päi noi pakosarjan tiivisteet kuuluu oikeesti olla?
Ai että tuntuu hyvältä heittää massat pohjaa ja lokareihin kaiken sen hitsaamisen jälkeen! :) Elikkäpä pohjasta on ruostehommat nyt tehty. Näkyvät paikat (kaaret) on vielä hiomatta ja maalamatta.
Viikonloppuna hommat jatkuu vakkarin, ilmastoinnin ja ajovalojen yms. johtosarjojen selvittelyssä sekä jatkojen teossa. Koitetaan saada johot vähän enemmän piiloon kun tehtaalta tullessa.
Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Hienoa tarinaa ja hieno projekti muutenkin!
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Kiva että kiinostaa lukea :)
Konehuone rupeeki jo olemaan lähes tulkoon kasassa kun sai ilmastoinnin tiivisteet vihdoin hommattua. Kannen etupuoleltakii hajos letkulähtö nii onpaha sekii tehty nyt iha mustast raudast, luulis kestävän edellistä paremmin..
Pohja on massailta muutaman kerran läpi ja laitettu kaikki alle menevät osat paikalleen.
Käytinpä käynissäkii testatekseni riittääkö kaksi äänenvaimenninta, lopputuloksena oli iso lätäkkö bensaa auton alla :D Bensan kerääjäsäiliö vai mikälie vuoti, se pitää ettiä vielä uusi.. Pakoputkenki rakentelin kun äänenvaimentajia oli tarpeellinen määrä.
Mitenhän tuollanen kannake toimii? Metelöiköhä putki koria vaste, jos jollai on noista kokemusta?
Jarrut on joka kulmaa uusittu ja asennettu, kuten myös kaikki putket ja letkutkin. Onkos tuolle alb venttiilille jotai säätöohjeita vai onkos säätö tehtävä rullilla sitte. Ja mite paljo heikommat takana pitää olla kun eessä?
Muistakaaha laittaa jarrukilvet ensinmäisenä paikkalleen! ite en muistannu :D
Mukavaa kun näkee edistystä eikä tee jotai näkymättömii ruostehommia :D
Vieläkö jostai löytyis innokas paikkamaalari... Vedetää sitte kokonaa uusi pinta ens talven aikana :)
Vielä vähä fiilistelyä
Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki
Konehuone rupeeki jo olemaan lähes tulkoon kasassa kun sai ilmastoinnin tiivisteet vihdoin hommattua. Kannen etupuoleltakii hajos letkulähtö nii onpaha sekii tehty nyt iha mustast raudast, luulis kestävän edellistä paremmin..
Pohja on massailta muutaman kerran läpi ja laitettu kaikki alle menevät osat paikalleen.
Käytinpä käynissäkii testatekseni riittääkö kaksi äänenvaimenninta, lopputuloksena oli iso lätäkkö bensaa auton alla :D Bensan kerääjäsäiliö vai mikälie vuoti, se pitää ettiä vielä uusi.. Pakoputkenki rakentelin kun äänenvaimentajia oli tarpeellinen määrä.
Mitenhän tuollanen kannake toimii? Metelöiköhä putki koria vaste, jos jollai on noista kokemusta?
Jarrut on joka kulmaa uusittu ja asennettu, kuten myös kaikki putket ja letkutkin. Onkos tuolle alb venttiilille jotai säätöohjeita vai onkos säätö tehtävä rullilla sitte. Ja mite paljo heikommat takana pitää olla kun eessä?
Muistakaaha laittaa jarrukilvet ensinmäisenä paikkalleen! ite en muistannu :D
Mukavaa kun näkee edistystä eikä tee jotai näkymättömii ruostehommia :D
Vieläkö jostai löytyis innokas paikkamaalari... Vedetää sitte kokonaa uusi pinta ens talven aikana :)
Vielä vähä fiilistelyä
Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Oma arvaus on että toi kumi ei kestä tärinää ja heilutusta niin hyvin. Ja varmaan johtaa ääntäkin enemmän. Ei oo kuitenkaan itelle missään autossa tehtaan jäljiltä vielä tollasta tullu vastaan, että kai niissä kumilenkeissä joku hyväkin puoli sitten on.
Jos tarkoitat jarrupaineen säädintä taka-akselilla, niin muistaakseni omassa Bentleyn manuaali kertoi kahdesta testauksesta että edessä 50 bar, takana 100 bar ja edessä 100 bar, takana 200 bar. Eli taakse satulalle kaksinkertainen paine, semmonen olis jääny päälimmäisenä mieleen. Paineena kyllä kuulostaa melko suurelta?
TosiMies™ säätää ne soralla? :D
Jos tarkoitat jarrupaineen säädintä taka-akselilla, niin muistaakseni omassa Bentleyn manuaali kertoi kahdesta testauksesta että edessä 50 bar, takana 100 bar ja edessä 100 bar, takana 200 bar. Eli taakse satulalle kaksinkertainen paine, semmonen olis jääny päälimmäisenä mieleen. Paineena kyllä kuulostaa melko suurelta?
TosiMies™ säätää ne soralla? :D
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Äkkiseltää noi paine määrät kuulostaa kyl hurjilt :D Onnes pääsee töissä rulilla sen säätämää, taitaa riittää et se teho on etujarrujen alle..?
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Asiallinen projekti, mukava seurata!! Jatka samaan malliin :)
Tuossa jotain jarrupaineen säätämisestä kun tuli puolivahingossa vastaan nettiä kahlatessa: http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... ng_values/
Tuossa jotain jarrupaineen säätämisestä kun tuli puolivahingossa vastaan nettiä kahlatessa: http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... ng_values/
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Jep jep, taas on kuitettu turata jotain..
Menee melkeenpä noi jarrujen säätö jarrudynol töissä kun moista mittaria ei löydy, toki ois varmaa helppo rakentaakki..
Rupes toi pakoputki vielä vaivaamaa että laahais maata pitki tuolla ja ensinäkii jäis jo tallist pois ajaes matkalle :D Joten laikka laulamaan..
Vähä paska kuva mut idean varmaa saa, eipähän oo enää sekää alimpana sielä. Samalla siirsin kaheksan senttii etee päi nii sai tehä puolet putkest taas uusiks :D
SPL Black Goldii tuli heitettyy lattiat täytee, vielä olis ovet ja varmaanki katto eristämättä. Ja uusia käytettyjä volkkarin äänieristeitä odottelen vielä tuohon päälle ennen ku lattiamattoa pääsee laittamaan.
Samalla sitte pienii hifistely hommia ja ekaa kertaa lasikuidun kans leikkimistä. Elikkä subbarille kotelo pyöränkotelon takapuolelle et kontis olis tilaa tavarallekki. Vahvistimen oon suunitellu laittavan takapenkin alle et sais sen varapyörän säilytettyy kyydissä :)
Onkos kenelläkää tietoo löytyykö kakkiksee ilmastoituu versioo hanskalokeron alle erinlaista lokeroa/peitelevyä?
Vanteet sai tänää uuden maalin niskaa, ja perjantaina jos sais kumit kietastuu päälle. Korin paklausta maalauskuntoo on myös aloteltu. Tiukka deadline olis viikonlopun aika ajoo, mut saa nähä mite osaset kerkiää tulemaan..
Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki
Menee melkeenpä noi jarrujen säätö jarrudynol töissä kun moista mittaria ei löydy, toki ois varmaa helppo rakentaakki..
Rupes toi pakoputki vielä vaivaamaa että laahais maata pitki tuolla ja ensinäkii jäis jo tallist pois ajaes matkalle :D Joten laikka laulamaan..
Vähä paska kuva mut idean varmaa saa, eipähän oo enää sekää alimpana sielä. Samalla siirsin kaheksan senttii etee päi nii sai tehä puolet putkest taas uusiks :D
SPL Black Goldii tuli heitettyy lattiat täytee, vielä olis ovet ja varmaanki katto eristämättä. Ja uusia käytettyjä volkkarin äänieristeitä odottelen vielä tuohon päälle ennen ku lattiamattoa pääsee laittamaan.
Samalla sitte pienii hifistely hommia ja ekaa kertaa lasikuidun kans leikkimistä. Elikkä subbarille kotelo pyöränkotelon takapuolelle et kontis olis tilaa tavarallekki. Vahvistimen oon suunitellu laittavan takapenkin alle et sais sen varapyörän säilytettyy kyydissä :)
Onkos kenelläkää tietoo löytyykö kakkiksee ilmastoituu versioo hanskalokeron alle erinlaista lokeroa/peitelevyä?
Vanteet sai tänää uuden maalin niskaa, ja perjantaina jos sais kumit kietastuu päälle. Korin paklausta maalauskuntoo on myös aloteltu. Tiukka deadline olis viikonlopun aika ajoo, mut saa nähä mite osaset kerkiää tulemaan..
Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Sen verran tuota nyt ajamalla liikutin et kävin tallin pihal kääntääs ympäri, ja tuli taas toi vaihteiston säätäminen ajankohtaseks. Onks siihe joku ohje olemas mite säädetää vai kokeilemalla vaa tangot kohillee? Elikkä tanko vaihteisto kyseessä
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Siihen vaihteiston säätämiseen on työkalu jolla lukitaan vaihdekeppi vapaalle oikeaan asentoon.
Vaihteisto vapaalle ja kiristys.
Mulla on se "lukitsin". Jos tarviat niin laita yv. Kulkee ihan kirjekuoressa. Saat lainaan jos palautat :)
Vaihteisto vapaalle ja kiristys.
Mulla on se "lukitsin". Jos tarviat niin laita yv. Kulkee ihan kirjekuoressa. Saat lainaan jos palautat :)
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Hipille vielä iso kiitos tyäkalun lainasta!
Nyt ois tekniset suurimmat tekniset ongelmat selätetty ja saatu kakkis tien päälle :)
Mukavasti oli kaasuläpän liittimestä johot karannu, jonka syystä ei paljoo vehe toiminnu.. :D menihä senkii löytämisee paljon aikaa mut onnes ei kerinny euroja menemää montaa..
Penkeiksi olin ajatellu aluks kakkiksen omia puolikuppeja, mut ei ainakaa noi countryn vastaavat oo kovinkaan hyvät kolmosen penkkeihin verrattuna. Joten kun varastos sattu olee yhet kolmosen penkit ylinmääräsenä nii päätin laittaa ne. Nehän menee melko kivuttomasti kakkikseen ku vaihtaa alarungon kakkiksen omaa. Samalla purin kankaat irti ja käytin pesukoneessa ja paikkailtiin pienet reiät umpee.
Tulipahan lisätty vielä kolmaskin vaimennin että kehtaa ajella tasakaasullakii.. taitaapi olla nyt metreissä enemmän vaimenninta ku putkea auton alla :D
Paljon on vielä tekemistä lopullisee kuntoo mut nyt pääsee jo päivittäin ajelemaan tällä.
Lisää kuvia http://aijaa.com/a/NUWtki
Nyt ois tekniset suurimmat tekniset ongelmat selätetty ja saatu kakkis tien päälle :)
Mukavasti oli kaasuläpän liittimestä johot karannu, jonka syystä ei paljoo vehe toiminnu.. :D menihä senkii löytämisee paljon aikaa mut onnes ei kerinny euroja menemää montaa..
Penkeiksi olin ajatellu aluks kakkiksen omia puolikuppeja, mut ei ainakaa noi countryn vastaavat oo kovinkaan hyvät kolmosen penkkeihin verrattuna. Joten kun varastos sattu olee yhet kolmosen penkit ylinmääräsenä nii päätin laittaa ne. Nehän menee melko kivuttomasti kakkikseen ku vaihtaa alarungon kakkiksen omaa. Samalla purin kankaat irti ja käytin pesukoneessa ja paikkailtiin pienet reiät umpee.
Tulipahan lisätty vielä kolmaskin vaimennin että kehtaa ajella tasakaasullakii.. taitaapi olla nyt metreissä enemmän vaimenninta ku putkea auton alla :D
Paljon on vielä tekemistä lopullisee kuntoo mut nyt pääsee jo päivittäin ajelemaan tällä.
Lisää kuvia http://aijaa.com/a/NUWtki
Re: Golf II -> 2.0l 16V
Golffilla on vaa ajeltu.. Motivaatio vähän kadoksissa :D
Countryssä rupes olemaan jo nii paljo väljää alustassa et joutuu melkosen remontin tekemään.. Kardaanin molemmat laakerit, Vähintääki jokasen murroksen uudelleen rasvaus ( kaikki aivan kuivana melkeenpä), takapyöränlaakeri, vaihteisto. Öljynvaihdot perään´, vaihteistoon sekä kulmanvaihtimeen.
Vaihteestoon on tulossa uudet laakerit sekä tiivisteet. Melkosta kohinaa pitää kun pyörittelee. Eli jos jossai on hyvät ohjeet vaihteisto remonttii nii saapi vinkata :)
Mistähän löytyisi piiiitkät pultit apurunkojen kiinityksiin? 3 kappaletta meni poikki eikä taida olla normi kierre niissä.
Countryyn liittyvät loput kuvat löytyvät täältä
http://aijaa.com/a/zmOcWu
Countryssä rupes olemaan jo nii paljo väljää alustassa et joutuu melkosen remontin tekemään.. Kardaanin molemmat laakerit, Vähintääki jokasen murroksen uudelleen rasvaus ( kaikki aivan kuivana melkeenpä), takapyöränlaakeri, vaihteisto. Öljynvaihdot perään´, vaihteistoon sekä kulmanvaihtimeen.
Vaihteestoon on tulossa uudet laakerit sekä tiivisteet. Melkosta kohinaa pitää kun pyörittelee. Eli jos jossai on hyvät ohjeet vaihteisto remonttii nii saapi vinkata :)
Mistähän löytyisi piiiitkät pultit apurunkojen kiinityksiin? 3 kappaletta meni poikki eikä taida olla normi kierre niissä.
Countryyn liittyvät loput kuvat löytyvät täältä
http://aijaa.com/a/zmOcWu
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Vaihteistoo löytyki Briteistä kätevästi korjaussarja joka sisältää laakerit ja stefat. Ja tuli jopa kahessa päivässä sieltä kotiovelle!
Vaihteisto on räjäytettä atomeiksi ja sieltä löyty kaks huonosti voivaa laakeria näin äkkinäisesti..
Vaihteistonha sisältä löytyy magneetti mikä oli erittäin täynnä jo metallimujua..
Seuraavaks homma jatkuu kaikkien osien pesulla, ja muutamien varaosien ettimisellä tuonne. Periaattees kaikki osat pitää vielä käydä pesun jälkee läpi ettei löydy enempää yllätyksiä. Kai 25 vuotta vanha/ 400tkm ajettu saa olla jo vähä tän näkönen.. :D
Kulmavaihdekkii on purettu osiksi että saa senkii puhtaaksi kun samoissa öljyissä sekii lilluu.
Tässä vaihteiston purkamisessa tämä sivusto on kyllä yliveto! http://www.brokevw.com/
Vielä on Countryn putkirungon läpimenevät pultit hakusessa, eli nämä:
Osanumero N 10208301. Täältä löyty mutta vähän on kyllä suolanen hinta lähtee tilamaa kaikki 6 pulttia. Koitetaan nyt ekana saisko kaveri sorvattuu moiset. Vai onko joku saanu jostain hommattua? Tuskin jos volkkarilta löytyy nii hinta on varmaa sama ku tuo..
Täältä loput kuvat Countryy liittyen http://aijaa.com/a/zmOcWu
Pahottelen kuvien laatua. Kamera petti nii joutuu tabletilla räpsimää..
Vaihteisto on räjäytettä atomeiksi ja sieltä löyty kaks huonosti voivaa laakeria näin äkkinäisesti..
Vaihteistonha sisältä löytyy magneetti mikä oli erittäin täynnä jo metallimujua..
Seuraavaks homma jatkuu kaikkien osien pesulla, ja muutamien varaosien ettimisellä tuonne. Periaattees kaikki osat pitää vielä käydä pesun jälkee läpi ettei löydy enempää yllätyksiä. Kai 25 vuotta vanha/ 400tkm ajettu saa olla jo vähä tän näkönen.. :D
Kulmavaihdekkii on purettu osiksi että saa senkii puhtaaksi kun samoissa öljyissä sekii lilluu.
Tässä vaihteiston purkamisessa tämä sivusto on kyllä yliveto! http://www.brokevw.com/
Vielä on Countryn putkirungon läpimenevät pultit hakusessa, eli nämä:
Osanumero N 10208301. Täältä löyty mutta vähän on kyllä suolanen hinta lähtee tilamaa kaikki 6 pulttia. Koitetaan nyt ekana saisko kaveri sorvattuu moiset. Vai onko joku saanu jostain hommattua? Tuskin jos volkkarilta löytyy nii hinta on varmaa sama ku tuo..
Täältä loput kuvat Countryy liittyen http://aijaa.com/a/zmOcWu
Pahottelen kuvien laatua. Kamera petti nii joutuu tabletilla räpsimää..
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Omassa countryssa on X5 bmw kannenpultit laitettu niihin taka-akselin puslien kiinnitykseen kun sellaiset oli jääny lojumaan. Kierre on tosiaan pykälää erikoisempi tuon pituiseen pulttiin.
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Asiallisen näköistä toimintaa!
Itse purin osiksi countryn raakakorin johon joku ympännyt sähkölasit jokaiseen 4 oveen sekä kytkimet. Olisiko kiinnostusta ostaa ennekuin laitan yleiseen myyntiin. Yv:llä saa kiinni.
Itse purin osiksi countryn raakakorin johon joku ympännyt sähkölasit jokaiseen 4 oveen sekä kytkimet. Olisiko kiinnostusta ostaa ennekuin laitan yleiseen myyntiin. Yv:llä saa kiinni.
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Onkohan kansipultit miten hyviä tollasessa käytössä kun kuiteki venyvät? :D
_Wisse_ Tähän ei kiinosta kyllä moisia asennella mutta vihreestä puuttuis vielä sähkölasit takaovista.. :) Jäiks countrystä mitä muuta?
_Wisse_ Tähän ei kiinosta kyllä moisia asennella mutta vihreestä puuttuis vielä sähkölasit takaovista.. :) Jäiks countrystä mitä muuta?
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Ande kirjoitti:Onkohan kansipultit miten hyviä tollasessa käytössä kun kuiteki venyvät? :D
_Wisse_ Tähän ei kiinosta kyllä moisia asennella mutta vihreestä puuttuis vielä sähkölasit takaovista.. :) Jäiks countrystä mitä muuta?
Hiton hyväkuntonen takaluukku ja siinäpä oikeastaan kaikki. :D
Settinä koitan sähkölasit myydä, lie erilaiset 4ovisessa ja 2ovisessa koneistot ja liukumekanismit ( ? ).
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Vinkki: Hanskilla on ollut myynnissä uudet sähköiset nostimet takaoviin jo jonkin aikaa...
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
lie erilaiset 4ovisessa ja 2ovisessa koneistot ja liukumekanismit ( ? ).
Samat nostimet käy 2d/4d etuoviin.
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Kyllä sen vaa sanon et ku seuraavan kerran askin avaan nii sillo omistan muutaman sopivan ulosvetäjän :D Nyt ois vaiheloota öljyjä vaille valmis. Eipä löytynny muita yllätyksiä ku rikkinäisen laakerin sisäkooli oli myöskin halki.
Ennen öljyjä pitää vielä kulmavaihde putsailla ja lyödä kiinni. Onkos näis syncroissä samat öljyt kun vajaavetosissa? Entäpä perämurikan öljyt?
Rungon pultit kaveri sorvas rosteritangosta.. Ja niille kaveriks taakse polyuretaani puslat :)
Seuraavaks sit vaihellaa lähes kaikki murrokset mitä tuolta countryn alta löytyy.. 10kpl.
Jospa se siitä pikkuhiljaa..
http://aijaa.com/a/zmOcWu
Ennen öljyjä pitää vielä kulmavaihde putsailla ja lyödä kiinni. Onkos näis syncroissä samat öljyt kun vajaavetosissa? Entäpä perämurikan öljyt?
Rungon pultit kaveri sorvas rosteritangosta.. Ja niille kaveriks taakse polyuretaani puslat :)
Seuraavaks sit vaihellaa lähes kaikki murrokset mitä tuolta countryn alta löytyy.. 10kpl.
Jospa se siitä pikkuhiljaa..
http://aijaa.com/a/zmOcWu
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Joopa, homma etenee hitaasti, mut eteeneepähän kuiteki :D
Tosiaa murrokset on nyt vaihettu, muutama ihan uusi ja parii oli pakko vaihtaa vaa käytetyt toimivat.. Kardaaniki tuli askareltuu uudet kannatinlaakerit.
Tulipaha myöskii askereltuu peltisatsi tuonne, etuvetomallista nii eipähä menny iha heittämäl :) Muuteki putki rakennettu nyt nii ettei pitäis korii hakata, niiku ennen teki.
Peräkii tuli avattua, jo todettua et tännekkii vaihetaa laakerit. Laakerit oli kyllä ehjät mut ulkokooleista pinta oli kulunnu jo puhki. Oma hommasa tuokii taas, ja se ettei oo kunno vehkeitä :D
(Toises kuvassa VW Special Tool 3155. :D)
Välil pakko tehä jotai muutaki ku kynytä tuol auton alla nii tuli vaihettua kaikki etuvalot ja rakeneltuu semmonen ku se on tehtaalta tulleessaa ollu :) Toistaseks ovat halogeeneillä kaikki, katsastuksen jälkee tulee ledi polttimot ajovaloihi ja lisäpitkiin. Katolle olis tarkotus hommata ledbar :)
Näillä mennää nyt, perä siis laakereita vaille vielä. Muute alkais alusta olee kunnossa!
Koha ei kerkeis lumi maaha ennenku tämä on ajossa taas :D
Loput kuvat http://aijaa.com/qVCAxI
Tosiaa murrokset on nyt vaihettu, muutama ihan uusi ja parii oli pakko vaihtaa vaa käytetyt toimivat.. Kardaaniki tuli askareltuu uudet kannatinlaakerit.
Tulipaha myöskii askereltuu peltisatsi tuonne, etuvetomallista nii eipähä menny iha heittämäl :) Muuteki putki rakennettu nyt nii ettei pitäis korii hakata, niiku ennen teki.
Peräkii tuli avattua, jo todettua et tännekkii vaihetaa laakerit. Laakerit oli kyllä ehjät mut ulkokooleista pinta oli kulunnu jo puhki. Oma hommasa tuokii taas, ja se ettei oo kunno vehkeitä :D
(Toises kuvassa VW Special Tool 3155. :D)
Välil pakko tehä jotai muutaki ku kynytä tuol auton alla nii tuli vaihettua kaikki etuvalot ja rakeneltuu semmonen ku se on tehtaalta tulleessaa ollu :) Toistaseks ovat halogeeneillä kaikki, katsastuksen jälkee tulee ledi polttimot ajovaloihi ja lisäpitkiin. Katolle olis tarkotus hommata ledbar :)
Näillä mennää nyt, perä siis laakereita vaille vielä. Muute alkais alusta olee kunnossa!
Koha ei kerkeis lumi maaha ennenku tämä on ajossa taas :D
Loput kuvat http://aijaa.com/qVCAxI
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Sen verra oli vielä vaiheessa et joutu nöyrtyy ja vaihtaa nastat kesäautoo pariks päivää..
Mutta nytte se ois kasassa! Toistaseks kaikki muu tuntuis toimivan eikä piä ääntä paitsi et vitone hyppää pois silmästä pompussa, iso vai pien ongelma? Tätä ei oo keritty ees tutkii viel, ei ees netistä.
Katastuksesta meni lähes moiteita läpi, rupes nimittäi lämppärinkenno vuotaa nosturilla ja siitä tuli korjauskehotus. Onnes sekii on nii monta kertaa jo purettu näistä ettei siin mene ku 2 tuntia. Katastuksen jälkee tuli nakattua ledi polttimot ajovaloihi ja lisäpitkiin.
Ledibaria odotellassa ;)
Pitäis countrystäkii napata parit kunnon kuvat eikä vaa tallis pilarin takaa otettuja.
Kesägolffi on nyt tallin perukoilla muttei laitettu vielä lihoiksi. Ei uskalla, ennenku vähä aikaa on ajeltu vikoja ulos.. Tuppaa aina kaikki autot hajota samaa aikaa nii piätää yks kasas viel hetki varmuuden vuoks :D Mut suuniteltu on tulevaa talvea jo sen verra et maalataan uusiks, väri auki vielä. G60 jarrut tulee etee kun semmoset puol vahingos tuli hommattua. Sekä myös gti edition penkit tulee :)
Sekä jonkuun näkönen reikä tulee kattoon, se että onko se iha sähkönen lasikattoluukku golmosesta vaiko rättikatto, on auki. Tästä rattikatosta jos jollai on faktaa nii saako leimaan sillä?
Mutta nytte se ois kasassa! Toistaseks kaikki muu tuntuis toimivan eikä piä ääntä paitsi et vitone hyppää pois silmästä pompussa, iso vai pien ongelma? Tätä ei oo keritty ees tutkii viel, ei ees netistä.
Katastuksesta meni lähes moiteita läpi, rupes nimittäi lämppärinkenno vuotaa nosturilla ja siitä tuli korjauskehotus. Onnes sekii on nii monta kertaa jo purettu näistä ettei siin mene ku 2 tuntia. Katastuksen jälkee tuli nakattua ledi polttimot ajovaloihi ja lisäpitkiin.
Ledibaria odotellassa ;)
Pitäis countrystäkii napata parit kunnon kuvat eikä vaa tallis pilarin takaa otettuja.
Kesägolffi on nyt tallin perukoilla muttei laitettu vielä lihoiksi. Ei uskalla, ennenku vähä aikaa on ajeltu vikoja ulos.. Tuppaa aina kaikki autot hajota samaa aikaa nii piätää yks kasas viel hetki varmuuden vuoks :D Mut suuniteltu on tulevaa talvea jo sen verra et maalataan uusiks, väri auki vielä. G60 jarrut tulee etee kun semmoset puol vahingos tuli hommattua. Sekä myös gti edition penkit tulee :)
Sekä jonkuun näkönen reikä tulee kattoon, se että onko se iha sähkönen lasikattoluukku golmosesta vaiko rättikatto, on auki. Tästä rattikatosta jos jollai on faktaa nii saako leimaan sillä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Näkeekö noilla ledeillä mitään? Ite oon erittäin skeptinen noiden toimivuudesta...
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
No h4 en mee nyt oikee sanoo juuta enkä jaata, kuvio on ainaki päi persettä ihan uusilla umpioillakin. Tosin ei tunnu silti häikäsevän. Pitkissähä toimii hyvin, sanoisin saman veroset ku xenonitkii :) Voipi olla et vaihan ajovalot halogeeneiks takasin.. Sen verra ledejä pitää kehua et asentaminen mukavampi ku xenoneiden kun ei ole isoja ballasteja mukana. Ja jos on umpinaiset umpiot nii nää sopii kyllä niihin sisää et saa luukut kiinni.
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Itselläni oli myös linssi-ajovaloumpioissa h7-ledit ja ihan ok valoteho niissä on, jos ei paremmasta tiedä. Halogeeneihin verrattuna tosi ok, mutta xenoneihin verrattuna todella paljon vähemmän valotehoa. Hyvät xenon-(lisä)valot rakentaa myös kympeillä, kun vastaavaan valotehoon yltävät ledit maksavat satoja, jopa useita satoja. Led-baritkin ihan ok peruutus-/työvaloiksi, mutta ei vielä kaukovalo-käyttöön. Mutta käyttökohteita ja käyttäjiä on useita, ja joillekin sopii joku paremmin kuin toiselle.
Tuollainen country-cakkis kyllä herättää omistushaluja sillointällöin. Mahtava peli.
Tuollainen country-cakkis kyllä herättää omistushaluja sillointällöin. Mahtava peli.
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Pari suurempaa hankintaa on tehty Golffiin
Tuli foorumilaiselta poistettuu remontoitu AEB. Koitetaan se saada sopimaan tuonne nyt :) Kiitoksia vaan sinne Vantaan suuntaan! Tän suhteen saa sit vinkkejä ja neuvoja heitellä. Turbotus muutekii iha tuntematonta aluetta.. Mut kai senki tekemällä oppii :D (ja kai sitä vähä pitää opiskellakki.)
Tulipaha hommattuu rättikattokii. Huomattavasti helpompi asentaakki ku luukku. Ja onhan se nyt 100 kertaa siistimpi :D
Tämmöst täl kertaa. Tosiaa 1.8t tekniikasta kakkikseen liittyen saa heitellä vinkkei!
Tän talven projektille on uus kansio, jossa loput kuvat
http://aijaa.com/SaXrkt
Tuli foorumilaiselta poistettuu remontoitu AEB. Koitetaan se saada sopimaan tuonne nyt :) Kiitoksia vaan sinne Vantaan suuntaan! Tän suhteen saa sit vinkkejä ja neuvoja heitellä. Turbotus muutekii iha tuntematonta aluetta.. Mut kai senki tekemällä oppii :D (ja kai sitä vähä pitää opiskellakki.)
Tulipaha hommattuu rättikattokii. Huomattavasti helpompi asentaakki ku luukku. Ja onhan se nyt 100 kertaa siistimpi :D
Tämmöst täl kertaa. Tosiaa 1.8t tekniikasta kakkikseen liittyen saa heitellä vinkkei!
Tän talven projektille on uus kansio, jossa loput kuvat
http://aijaa.com/SaXrkt
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Kai tuo 16v möksähtää countryn konehuoneeseen ?
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Noo.. Kai tuo johoki pitää laittaa jossei kukaa osta.. ;) Country vois olla aika hyvä vaihtoehto..
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Tulipa rei'itettyy katto..
Rätti ei oo vielä mitekää kiinitettynä tuossa. Sen takia kaikki miten sattuu tuossa kuvassa :)
Operaationa toi ei oo kyllä paha ensinäkää. Onnistuu ilman maalaustakii jollei rälläkkä lipsaha ;) Katto on nyt siinä vaiheessa et pientä viimeistelyä joutuu tekemään ja sisäkaton leikkaus ja sovitus tuohon.
Moottorista maalailin lohkon mustalla Hammertitellä. Ja apulaitteet on harmaalla Hammertitellä. Apulaitteet kasailtu G3 ilmastoidun kilkkeistä.
Kaasuläppä aiheuttaa vähä harmia. Voikos tuon kääntää vaan nurinperin? Vai onko noita muunlaisia sopivia tähän? Myös jos tekis laipan imusarjan alle nii rupeis mahtumaan. Tai suoraan kaasuläpän alle.
Ottaa siis laturiin kiinni toi pistoke.
Turbostakii saa heittää jotai arvailuja. Tässä ei oo mitää merkintöjä..
Voisko toi olla diskopotun vastaava?
Lisää kuvia, myös ahtimesta http://aijaa.com/a/cQ5jn4
Rätti ei oo vielä mitekää kiinitettynä tuossa. Sen takia kaikki miten sattuu tuossa kuvassa :)
Operaationa toi ei oo kyllä paha ensinäkää. Onnistuu ilman maalaustakii jollei rälläkkä lipsaha ;) Katto on nyt siinä vaiheessa et pientä viimeistelyä joutuu tekemään ja sisäkaton leikkaus ja sovitus tuohon.
Moottorista maalailin lohkon mustalla Hammertitellä. Ja apulaitteet on harmaalla Hammertitellä. Apulaitteet kasailtu G3 ilmastoidun kilkkeistä.
Kaasuläppä aiheuttaa vähä harmia. Voikos tuon kääntää vaan nurinperin? Vai onko noita muunlaisia sopivia tähän? Myös jos tekis laipan imusarjan alle nii rupeis mahtumaan. Tai suoraan kaasuläpän alle.
Ottaa siis laturiin kiinni toi pistoke.
Turbostakii saa heittää jotai arvailuja. Tässä ei oo mitää merkintöjä..
Voisko toi olla diskopotun vastaava?
Lisää kuvia, myös ahtimesta http://aijaa.com/a/cQ5jn4
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Tässä on nyt vähä noita vesiletkuja mietiskelty ja rakeneltu. Siihe liittyen ois pari kyssäriä.
Tuleeko turbolle "paine" lohkon takana olevasta nipasta?
Tässä ois hahmotelmaa tuosta mitä oon ajatellu. Syyläri on siis mallia paisarillinen. Punanen ois vesipumpun tuottamaa "painetta". Sininen taas paluu vesipumpulle. Tuleeko tällä susteemillä toimimaan?
Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla
Tuleeko turbolle "paine" lohkon takana olevasta nipasta?
Tässä ois hahmotelmaa tuosta mitä oon ajatellu. Syyläri on siis mallia paisarillinen. Punanen ois vesipumpun tuottamaa "painetta". Sininen taas paluu vesipumpulle. Tuleeko tällä susteemillä toimimaan?
Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla
Re: Golf II 16V->20v/ Country
Touhuttu on kyllä vaikka hiljasta pitelee. Tosi harvoin muistaa kameran ottaa mukaa eikä tuo runo suoni syki.. :D
Vielä on auki toi jäähytysjärjestelmä. Kuitenki tuon mukaa sen nyt rakensin. Joten koeajoa tehdään tuolla jollei joku sitä pysty kumoamaan :)
Konehuoneesta poistin massat, ylinmäärräset kiinikkeet ja reiät. Huomattavasti fiksumman näkönen ku siellä ei ole noita tehtaan massoja.
Ohjaustehostimensäiliönki tökkäsin piiloo näkyvistä :)
Konehuoneesee ei tule kuin koneelle menevät piuhat, muut on vedetty lokareitten takana piilossa valoille yms.
Tosiaa koppa on nyt maalattu, ja harjoteltu muutaman kerran.. Ei vieläkää kovin hyvä mutta kai toi nyt kesäkäyttiksessä menee :) Ovet ja luukut on vielä värjäämättä. Ne koitetaa ensiviikolla tehä. Väristä parempia kuvia sitte ku saadaan se auringon valoon. On tuolla tallissa nii musta..
Kone ois tänää menny jo paikallee mut tuliki ongelmia koneen ja vaihteiston välisen pellin kanssa. Eli jos joltai löytyy 02A vaihteistoon sopiva pelti nii saapi tarjota!
Loput kuvat http://aijaa.com/a/cQ5jn4
Vielä on auki toi jäähytysjärjestelmä. Kuitenki tuon mukaa sen nyt rakensin. Joten koeajoa tehdään tuolla jollei joku sitä pysty kumoamaan :)
Konehuoneesta poistin massat, ylinmäärräset kiinikkeet ja reiät. Huomattavasti fiksumman näkönen ku siellä ei ole noita tehtaan massoja.
Ohjaustehostimensäiliönki tökkäsin piiloo näkyvistä :)
Konehuoneesee ei tule kuin koneelle menevät piuhat, muut on vedetty lokareitten takana piilossa valoille yms.
Tosiaa koppa on nyt maalattu, ja harjoteltu muutaman kerran.. Ei vieläkää kovin hyvä mutta kai toi nyt kesäkäyttiksessä menee :) Ovet ja luukut on vielä värjäämättä. Ne koitetaa ensiviikolla tehä. Väristä parempia kuvia sitte ku saadaan se auringon valoon. On tuolla tallissa nii musta..
Kone ois tänää menny jo paikallee mut tuliki ongelmia koneen ja vaihteiston välisen pellin kanssa. Eli jos joltai löytyy 02A vaihteistoon sopiva pelti nii saapi tarjota!
Loput kuvat http://aijaa.com/a/cQ5jn4
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Huomasin omasta kulkineesta myös, että konehuone siistiytyy kummasti kun sieltä raaputtaa massat ja ylimääräiset kiinnikkeet pois.
Ja tuo on kyllä hyvä oivallus piilottaa tehostimen purkki tuonne loksun alle.
Siistiltä näyttää, tsemiä jatkoon!
Ja tuo on kyllä hyvä oivallus piilottaa tehostimen purkki tuonne loksun alle.
Siistiltä näyttää, tsemiä jatkoon!
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Tehostimen purkissa kannattaa huomioida että jää pumppua ylemmäs ja letku menee jouhevasti. Pitäs mennä aineen pumpulle omalla painollaan tai alkaa kavitoimaan pumppu ja huutaa ikävästi.
Kuvia ei muuten näy linkistä, ilmeisesti joku salasanahomma. Laita vaan suoraan niin mukavampi katella.
Kuvia ei muuten näy linkistä, ilmeisesti joku salasanahomma. Laita vaan suoraan niin mukavampi katella.
Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia
Nyt pitäis näkyä loputkii. Ei kehtaa iha joku ikistä kuvaa postailla mitä on napsinnu :)
Säiliön pitäis kyllä olla viel korkeemmalla ku pumppu. Mutta tarkistellaa nytte vielä ettei satu vahinkoa :D
Säiliön pitäis kyllä olla viel korkeemmalla ku pumppu. Mutta tarkistellaa nytte vielä ettei satu vahinkoa :D
Re: Golf II 20v/ Country
joopa joo, "kesä" senku etenee ja varmaa kaikki aurinkoiset päivät tältä vuodelta käytetty. TAAS ollaan myöhässä :D
Kone hommat alkais toistaseks olee aika redi, muutamaa silikoonin pätkää ootellaa vielä. Niistä sitten maholisesti kuvia ku saan valmiiks.
Vesihionta ja myllytys juttuja on siiretty koko aja edemmäs ja edemmäs. Mut väistämätöntä ei voi väistää nii nyt se on sit vihdoin tehty. Just kohtaa kaupan parkkii jättää mut ei muuten kehuttava :D Värikii tuntuis olevan nii musta et voi olla et ens talven taas harjotellaa tuota maalausta. Toivotaa et auringon valo pelastais tuon viel..
Sisäkaton rakensin twingon sisä osista ja golffin alkuperäs katosta. Uretaanilla sai näppärästi katonpalat yhtee ja samal sit tehtyy muodot toisiisa sopiviks. Lopuks verhoilu mustalla kankaalla. Sisusta on muuten penkkejä ja mittaristoa vaile valmis :)
Akun ja lasipesunestesäiliön sijainta on tämä tällä hetkellä. Lasipesuneste kannun saa kerralla vaihettuu uuden, ei tarvii kaadella mihikää ;) Tulipaha myös satsattuu "palovakuutuksee" varmuuden vuoks kun on noita sähköjäkii kovasti räpeletty tässä.. :D
Tällä hetkellä oikeestaa ootellaa osien saapumista. Ecukii on ajoneston poistossa vielä..
Loput kuvatukset : http://aijaa.com/CQPkQ5
Kone hommat alkais toistaseks olee aika redi, muutamaa silikoonin pätkää ootellaa vielä. Niistä sitten maholisesti kuvia ku saan valmiiks.
Vesihionta ja myllytys juttuja on siiretty koko aja edemmäs ja edemmäs. Mut väistämätöntä ei voi väistää nii nyt se on sit vihdoin tehty. Just kohtaa kaupan parkkii jättää mut ei muuten kehuttava :D Värikii tuntuis olevan nii musta et voi olla et ens talven taas harjotellaa tuota maalausta. Toivotaa et auringon valo pelastais tuon viel..
Sisäkaton rakensin twingon sisä osista ja golffin alkuperäs katosta. Uretaanilla sai näppärästi katonpalat yhtee ja samal sit tehtyy muodot toisiisa sopiviks. Lopuks verhoilu mustalla kankaalla. Sisusta on muuten penkkejä ja mittaristoa vaile valmis :)
Akun ja lasipesunestesäiliön sijainta on tämä tällä hetkellä. Lasipesuneste kannun saa kerralla vaihettuu uuden, ei tarvii kaadella mihikää ;) Tulipaha myös satsattuu "palovakuutuksee" varmuuden vuoks kun on noita sähköjäkii kovasti räpeletty tässä.. :D
Tällä hetkellä oikeestaa ootellaa osien saapumista. Ecukii on ajoneston poistossa vielä..
Loput kuvatukset : http://aijaa.com/CQPkQ5
Re: Golf II 20v/ Country
Mites tuo pissapoika on toteutettu, pumppu korkista sisään, vai?
Re: Re: Golf II 20v/ Country
Pumppu on korkissa kiinni, letkun pätkä pohjaa. Putki eestä taakse on entinen takalasin nesteputki. Kaks pumppuu, toine tuulilasin alla ja toine korkin päällä.
Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla
Re: Golf II 20v/ Country
jotain huhuja että tää liikkuis jo?
Re: Golf II 20v/ Country
Mitä ne oikee huhuilee siel..
Golffia kasailin rivakkaasti kun tuo kesä rupes painamaan päälle parina aurinkoisena päivänä. Juhanusta edeltävänä viikkona muistaakseni ensisavut ja metrit otettii. Ja sieltähä löyty heikko lenkki heti. KIINANturbo antautui 20metrin ajon jälkeen :D Laakerit petti, tiiä sitte mikä sen aiheutti? Öljyt kiersi kuiteki. No onnes naapurikunnast sattu löytymää täysin vastaava vehe, mut aito garretti. Eiku kiinne ja koeajoa. Kaikki tuntu rokkaavan hyvin. Nyt rupes tosissaa polttelemaan tien päälle pääsy. Eiku auto kokonaan nippuun..
Juhannusviikolla rupes hommat luistamaa oikein urakalla. Tiistaina käytiin pyörät säätämässä ja torstaina käytiin tehonmittauksessa. Sieltä sit suoraa kokeilemaan leimaa vehkeeseen kun muutoskatsastukseen vaadittavat paperit sain alan harrastajalta ;)
Ja kui ollakkaa, kaikki oli Golffissa kohallaan ja läpäs muutoskatsastuksen sekä vuosikatsastuksen. Mikäs sen parempaa ku saada kesäauto juhannukseks liikenteesee!
Kiitoksia AMWeelle nopeasta mittausajasta ja Saimaan autokatsastukselle joustosta aukioloajoista! :)
Pari viikkoa ajeltiin näin. Sit rupes ohjelmointi polttelemaan ajatuksissa. Yhteyttä Lemille Erikoimoottoriin (aka Porkkis) ja säätöön. Johan rupes pikkukoppero liikkumaan muutamilla lisähevosilla. Ei ruveta nyt mutuilee tehoista ennen ku on todisteita lyödä esille :)
Jep, säädetää peräpää alemmas koha saadaan akseli keskelle.. :D Ja maalaustakii harjotella ens talvena uudestaan. Jospa jostai löytäis maalarin joka opettais tätä hommaa enempi..
Löytyyks nestekytkimelle säätöä? Ei tunnu oikeen irrottavan enää 7tonnin jälkee.. ilmausta jo kokeiltu. 02A laatikko passatin kytkinhiluilla. Ja mites samaisen laatikon säätö? vähä tuntuis olevan vaihteet hukassa.
Mut kaikenkaikkiaa aika hyvä fiilis kun on siirtynny joka päiväistestä tallilla elosta tuon kanssa tien päälle :) vaikkakii paljon tekemistä jäi ens vuodellekkii. Vaik ne väittää et suomes on pitkä talvi, nii ei se kyllä oo! Ainakaa tarpeeks pitkä :D
Ja vielä Samzalle kiitoksia kaikest avusta mitä sieltä suunasta on saanu.
Loput kuvat : http://aijaa.com/CQPkQ5
Golffia kasailin rivakkaasti kun tuo kesä rupes painamaan päälle parina aurinkoisena päivänä. Juhanusta edeltävänä viikkona muistaakseni ensisavut ja metrit otettii. Ja sieltähä löyty heikko lenkki heti. KIINANturbo antautui 20metrin ajon jälkeen :D Laakerit petti, tiiä sitte mikä sen aiheutti? Öljyt kiersi kuiteki. No onnes naapurikunnast sattu löytymää täysin vastaava vehe, mut aito garretti. Eiku kiinne ja koeajoa. Kaikki tuntu rokkaavan hyvin. Nyt rupes tosissaa polttelemaan tien päälle pääsy. Eiku auto kokonaan nippuun..
Juhannusviikolla rupes hommat luistamaa oikein urakalla. Tiistaina käytiin pyörät säätämässä ja torstaina käytiin tehonmittauksessa. Sieltä sit suoraa kokeilemaan leimaa vehkeeseen kun muutoskatsastukseen vaadittavat paperit sain alan harrastajalta ;)
Ja kui ollakkaa, kaikki oli Golffissa kohallaan ja läpäs muutoskatsastuksen sekä vuosikatsastuksen. Mikäs sen parempaa ku saada kesäauto juhannukseks liikenteesee!
Kiitoksia AMWeelle nopeasta mittausajasta ja Saimaan autokatsastukselle joustosta aukioloajoista! :)
Pari viikkoa ajeltiin näin. Sit rupes ohjelmointi polttelemaan ajatuksissa. Yhteyttä Lemille Erikoimoottoriin (aka Porkkis) ja säätöön. Johan rupes pikkukoppero liikkumaan muutamilla lisähevosilla. Ei ruveta nyt mutuilee tehoista ennen ku on todisteita lyödä esille :)
Jep, säädetää peräpää alemmas koha saadaan akseli keskelle.. :D Ja maalaustakii harjotella ens talvena uudestaan. Jospa jostai löytäis maalarin joka opettais tätä hommaa enempi..
Löytyyks nestekytkimelle säätöä? Ei tunnu oikeen irrottavan enää 7tonnin jälkee.. ilmausta jo kokeiltu. 02A laatikko passatin kytkinhiluilla. Ja mites samaisen laatikon säätö? vähä tuntuis olevan vaihteet hukassa.
Mut kaikenkaikkiaa aika hyvä fiilis kun on siirtynny joka päiväistestä tallilla elosta tuon kanssa tien päälle :) vaikkakii paljon tekemistä jäi ens vuodellekkii. Vaik ne väittää et suomes on pitkä talvi, nii ei se kyllä oo! Ainakaa tarpeeks pitkä :D
Ja vielä Samzalle kiitoksia kaikest avusta mitä sieltä suunasta on saanu.
Loput kuvat : http://aijaa.com/CQPkQ5
Re: Golf II 20v/ Country
^ Kytkimen temppuiluun löyty syy: kytkinletku laski nestettä läpi itse letkusta. Ja varmaan käytössä pullistuukii niin ei enää irrottannu.. Kaikkee ne myyki kytkinletkuiks.
Turbojakii meni pari ennen ku sain vehkeet pysymää nipussa. Muuten kaikki toimi hyvin ja oli kone kyllä erittäin hyvä muutos golffii. Loppujen lopuks koneen lukemiks jäi 260hv/360nm
Mut tähän talveen.
Tää homma oikeestaan alkoi jo viimekesän säädön jälkeen kun porkkis myi kakkis syncron raadon säädöön jälkeen. Kesän sutien yhdellä pyörällä ajatus vetotavan muutoksesta vahvistui kaiken aikaa.
Syncro oli kaikenkaikkiaan aivan laho, mut ihme kyllä nelivetoon liittyvät osat (kontinpohja/kardaanintunneli ja perä) oli kaikki kuitenkin käyttökelpoisia.
Sit vaan leikkaa leikkaa ja vielä kerran leikkaa tarvittavat peltiosat irti. Irrotuksen jälkee vielä purin pellit irti toisistaan et saan ruosteet väleistäki pois.
Monien sovituksien jälkeen oli aika hitsailla pellit kasaa ja näin saada golffin kori vastaamaan syncroa :)
Ja näin ku kori on nyt näiltä osin kunnosa nii oli aika miettiä nelivetotekniikkaa.. Tällä hetkellä oli vain käsissä kakkis syncron omat nelivedon osat. Tankovaihteistolla. plääh. Nettiä selailessa törmäsin Syncro->Haldex konversioon. Toki tälläkii foorumillä yksi on jo :)
Lähimaastosta löytyki sopivast IV farkku golffi 4Motion. Siitä sitte nelivetotekniikka talteen ja loput metän laitaa oottamaan tulevaa.
Haldex muutoksestaha on netti täynä asiaa joten tää on lähinnä kuvien katteluu miten joku on tehny. Ja eiku apinoimaa.
Eli Haldexin perälle uudet kannakkeet. Pieni kotelointi mihi perän saa pultattua kiinni. Tällä hetkellä perä pää on yhtä kannaketta ja vetareiden lyhenystä vaille valmis. Syncron rumpujarrutkii muuttu levyjarruiks suht helposti: Täyttö hitsaus tukivarteen ja sitten 2 kpl reikiä johon pultataa satulan kannakkeet kiinni. Taakse syncroo sopii 1.3 golffin etulevyt (239mm) suoraa. Ja käsijarruvaijereiks käypi rallyen vaijerit.
Peräpää lähes valmis tällä hetkellä siis. Kardaanin sovitteluu on alustavasti tehty mut se on vielä iha auki miten se toteutetaa.
4Motionista tulikii 6 lovinen laatikko tähän. 02M. Kulmavaihteen lisääntyminen moottorin takapuolella lisäskii ongelmia. Turbo ei enää mahu pakosarjan alapuolelle. Siitä sitte uutta pakosarjaa netistä ettimää ja totean et noi suuria rahoja mokomasta en maksa. Eli harjotellaa nyt sit pakosarjan tekokii.
Valmis tuotos:
Moottoria siirsin noin 20mm eteenpäi suurien vetarin laippojen takia. Vaihteiston puolella on kopio epytecin kannaakesta. koneen takakannake on myös itsetehty, matalan mallinen nii sopii pakoputkikii paremmin menemää. Seuraavaks täytyy konehuoneessa sovitella taas kaikki paikalleen ja tehä maholliset kiinikkeet ennen maalausta. Myös cooleri vaihtu isompaa : 300x600x80
Tän hetkinen on jokakuinki tämä.. koitetaan jaksaa kirjotella enemmän kun taas tapahtuu :)
Ja loput kuvat täältä https://aijaa.com/a/1fQwFX
Turbojakii meni pari ennen ku sain vehkeet pysymää nipussa. Muuten kaikki toimi hyvin ja oli kone kyllä erittäin hyvä muutos golffii. Loppujen lopuks koneen lukemiks jäi 260hv/360nm
Mut tähän talveen.
Tää homma oikeestaan alkoi jo viimekesän säädön jälkeen kun porkkis myi kakkis syncron raadon säädöön jälkeen. Kesän sutien yhdellä pyörällä ajatus vetotavan muutoksesta vahvistui kaiken aikaa.
Syncro oli kaikenkaikkiaan aivan laho, mut ihme kyllä nelivetoon liittyvät osat (kontinpohja/kardaanintunneli ja perä) oli kaikki kuitenkin käyttökelpoisia.
Sit vaan leikkaa leikkaa ja vielä kerran leikkaa tarvittavat peltiosat irti. Irrotuksen jälkee vielä purin pellit irti toisistaan et saan ruosteet väleistäki pois.
Monien sovituksien jälkeen oli aika hitsailla pellit kasaa ja näin saada golffin kori vastaamaan syncroa :)
Ja näin ku kori on nyt näiltä osin kunnosa nii oli aika miettiä nelivetotekniikkaa.. Tällä hetkellä oli vain käsissä kakkis syncron omat nelivedon osat. Tankovaihteistolla. plääh. Nettiä selailessa törmäsin Syncro->Haldex konversioon. Toki tälläkii foorumillä yksi on jo :)
Lähimaastosta löytyki sopivast IV farkku golffi 4Motion. Siitä sitte nelivetotekniikka talteen ja loput metän laitaa oottamaan tulevaa.
Haldex muutoksestaha on netti täynä asiaa joten tää on lähinnä kuvien katteluu miten joku on tehny. Ja eiku apinoimaa.
Eli Haldexin perälle uudet kannakkeet. Pieni kotelointi mihi perän saa pultattua kiinni. Tällä hetkellä perä pää on yhtä kannaketta ja vetareiden lyhenystä vaille valmis. Syncron rumpujarrutkii muuttu levyjarruiks suht helposti: Täyttö hitsaus tukivarteen ja sitten 2 kpl reikiä johon pultataa satulan kannakkeet kiinni. Taakse syncroo sopii 1.3 golffin etulevyt (239mm) suoraa. Ja käsijarruvaijereiks käypi rallyen vaijerit.
Peräpää lähes valmis tällä hetkellä siis. Kardaanin sovitteluu on alustavasti tehty mut se on vielä iha auki miten se toteutetaa.
4Motionista tulikii 6 lovinen laatikko tähän. 02M. Kulmavaihteen lisääntyminen moottorin takapuolella lisäskii ongelmia. Turbo ei enää mahu pakosarjan alapuolelle. Siitä sitte uutta pakosarjaa netistä ettimää ja totean et noi suuria rahoja mokomasta en maksa. Eli harjotellaa nyt sit pakosarjan tekokii.
Valmis tuotos:
Moottoria siirsin noin 20mm eteenpäi suurien vetarin laippojen takia. Vaihteiston puolella on kopio epytecin kannaakesta. koneen takakannake on myös itsetehty, matalan mallinen nii sopii pakoputkikii paremmin menemää. Seuraavaks täytyy konehuoneessa sovitella taas kaikki paikalleen ja tehä maholliset kiinikkeet ennen maalausta. Myös cooleri vaihtu isompaa : 300x600x80
Tän hetkinen on jokakuinki tämä.. koitetaan jaksaa kirjotella enemmän kun taas tapahtuu :)
Ja loput kuvat täältä https://aijaa.com/a/1fQwFX
Re: Golf 20vt/ Country/ Tölkki
Tulipa ostettuu viikko ennen juhanusta tämmönen matkailutölkki. Ensi kosketus tölkkeihin ja veti kyllä mukaansa iha täysin!
1.6td JX ~420tkm ajettu
5 hengelle rekisteröity
Liesi
Jääkaappi
2x2 nukkumapaikat
Ilma eeperi (tietoa missä sais vanhan eeperin lukon avattua?)
Sisustan entinen omistaja oli muuttannu punaseks kokonaa mikä oli aivan karsee, ja täysin homeessa.. Juhannus tulossa ja keli näytti siltä et ei veneellä pääse juhannuksen viettoo. Siitä alko kiireinen viikko et saatii tölkki juhannuskuntoon.
Enempää kuvia ei näköjää jostai syystä nyt sisältä ollukkaa ennen remonttia.. :?
Ei ehkä kovin viisas ratkasu laittaa lasivillat seinille eristeeks, mut on ne toiminnu monta vuotta Astronkii seinissä nii miksei tässäki? Kuitenki väliaikaisratkaisu siihe asti ku kunnostan tän kokonaan kuntoo 8-)
Eli lasivillat seinille ja uudet pahvit kovalevyistä. (Taakse saa tarjota alkuperäsiä pahveja, ainakin mustia. Mitä kaikkia värejä niitä näissä onkaa?)
Lattiaks perus laminaattia..
Kyllä se suunillee viikossa valmistu ja päästii juhannuksen viettoo tölkillä 8-) Vähä jäi viimeisteltävää mut tehää niitä sit pikkuhiljaa.
Penkin pehmusteet kans väliaikasia kun edelliset oli kaikki homeessa..
Tekniikan osalta on selvitty usean öljyvuodon korjauksella ja perushuololla. Juhanuksen jälkee tuli leimakii senku haki vaa.
Kakkiskaa ei iha täysin oo unohtunnu. On maalattu ja suunillee kasassa. Liikkuuki jopa muttei vaa kone toimi :( Pari viikkoo ennen juhanusta oli jo ajokunnos mut ku ei toiminnu nii on jääny motivaatio nyt tölkin takia. Jospa se ennen lumia liikkuis jo kunnolla..
1.6td JX ~420tkm ajettu
5 hengelle rekisteröity
Liesi
Jääkaappi
2x2 nukkumapaikat
Ilma eeperi (tietoa missä sais vanhan eeperin lukon avattua?)
Sisustan entinen omistaja oli muuttannu punaseks kokonaa mikä oli aivan karsee, ja täysin homeessa.. Juhannus tulossa ja keli näytti siltä et ei veneellä pääse juhannuksen viettoo. Siitä alko kiireinen viikko et saatii tölkki juhannuskuntoon.
Enempää kuvia ei näköjää jostai syystä nyt sisältä ollukkaa ennen remonttia.. :?
Ei ehkä kovin viisas ratkasu laittaa lasivillat seinille eristeeks, mut on ne toiminnu monta vuotta Astronkii seinissä nii miksei tässäki? Kuitenki väliaikaisratkaisu siihe asti ku kunnostan tän kokonaan kuntoo 8-)
Eli lasivillat seinille ja uudet pahvit kovalevyistä. (Taakse saa tarjota alkuperäsiä pahveja, ainakin mustia. Mitä kaikkia värejä niitä näissä onkaa?)
Lattiaks perus laminaattia..
Kyllä se suunillee viikossa valmistu ja päästii juhannuksen viettoo tölkillä 8-) Vähä jäi viimeisteltävää mut tehää niitä sit pikkuhiljaa.
Penkin pehmusteet kans väliaikasia kun edelliset oli kaikki homeessa..
Tekniikan osalta on selvitty usean öljyvuodon korjauksella ja perushuololla. Juhanuksen jälkee tuli leimakii senku haki vaa.
Kakkiskaa ei iha täysin oo unohtunnu. On maalattu ja suunillee kasassa. Liikkuuki jopa muttei vaa kone toimi :( Pari viikkoo ennen juhanusta oli jo ajokunnos mut ku ei toiminnu nii on jääny motivaatio nyt tölkin takia. Jospa se ennen lumia liikkuis jo kunnolla..
Re: Golf II 20v/ Country
Golffin käytin muistaakseni helmi-maaliskuussa leimalla ja muutoskatsastuksessa nelivetoseks. Sielä ei ollu ongelmia muutoksen suhteen. Puhtain paperein auto muuttu nelivetoseks myös papereissa :) Nyt sielä on siis 02m 6lovinen laatikko haldexilla. Haldexia ohjataan ecumasterilla. Katastuksen jälkeen eka kiihytys ja jako sekasi.. prkl.
Kone vaihtu aeb:ista awt:eeks. Uudempi lohko teetti vähän muutostöitäkii. Nyt on uus kone siis paikallaan ja käyty säädössä edelisten muutosten takia.
Nii ja vaihtu toi väriki taas :D Sisustan suurin päivitys oli mittaristo, eli digifiz..
Dynosta tuli 331hv/405nm. Pakoputki jäi ahistamaan vielä.. Syylärikii pitäis vaihtaa johoki mikä jäähyttäis paremmin. Jääpi nää paranukset johoki tulevaisuuteen. Nyt nautitaa ajamisesta tällä vehkeellä :)
Tölkki on nyt työn alla, ja siihen on kohta 2 neliöö suoraa peltiä hitsailtu+valmiit palat.. :D
Kone vaihtu aeb:ista awt:eeks. Uudempi lohko teetti vähän muutostöitäkii. Nyt on uus kone siis paikallaan ja käyty säädössä edelisten muutosten takia.
Nii ja vaihtu toi väriki taas :D Sisustan suurin päivitys oli mittaristo, eli digifiz..
Dynosta tuli 331hv/405nm. Pakoputki jäi ahistamaan vielä.. Syylärikii pitäis vaihtaa johoki mikä jäähyttäis paremmin. Jääpi nää paranukset johoki tulevaisuuteen. Nyt nautitaa ajamisesta tällä vehkeellä :)
Tölkki on nyt työn alla, ja siihen on kohta 2 neliöö suoraa peltiä hitsailtu+valmiit palat.. :D
Viimeksi muokannut Ande, 23.4.2019 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf II 20v/ Country
Peukkuja täältä. Tulen koeajolle :)
Re: Golf II 20v/ Country
Katoin, että tutun näköinen rekisterikilpi. Sitten leikkasi, että tuo oma ffp cup kilpuri on CAJ-787, ei paljoa eroa.
Pieni typo tuossa tehojen kohdalla...
Pieni typo tuossa tehojen kohdalla...
Re: Golf II 20v/ Country
Millai muuten toteutit kardaanin? Mulla on tuossa vierekkäin A3 Audin (mistä muu tekniikka on) sekä tuo Rallyen orggis kardaani, jonka tukilaakerit pitäis uusia joka tapauksessa. A3:ssa on yksi nivel vähemmän.
Re: Golf II 20v/ Country
Mitähän siitä valehtelis.. Kardaani on kolmessa osassa. Syncro kakkiksen oma alkuperänen muuten, mutta kulmavaihteen pää vaihettu 02m lootaan sopivaks. En muista pitikö lyhenellä. En muista sitäkää menikö perään kakkiksen pää suoraa vai pitikö se rättinivel vaihtaa sinne :D Nii paljo oli tekemistä kerralla ja vuos välissä nii ei muista enää ulkoo mitä siel missäki oli :D
Näköjään pien härö tuli sinne tehoihoin :)
Näköjään pien härö tuli sinne tehoihoin :)
Re: Golf II 20v/ Country
Jos haldexia laittaa, niin TT:n kardaani on edelleen se oikea, oli muistaakseni 5mm sisään oikean mittainen.
Ja joku muuten jos haaveilee hyvästä countrysta, niin täältä löytyy tallin kulmasta yksi. Oma aika ei riitä ja muutakin kalustoa riesaksi asti.
Ja joku muuten jos haaveilee hyvästä countrysta, niin täältä löytyy tallin kulmasta yksi. Oma aika ei riitä ja muutakin kalustoa riesaksi asti.
Re: Golf II 20v/ Country
Olikos tt kardaani kaks osanen? Kaks osanen tuotti omassa jotaki ongelmaa. Olikohan nii et kannatinlaakeri oli just vaihekepin lootan kohalla ja näin ollen ois jääny aivan liaan alas et putki ois enää mahtunnu. Se oli kyllä 4 koppasesta golffista, TT voi olla täysin eri asia
Re: Golf II 20v/ Country
Tuolla kuvatkin kun sovitettu normi golffiin haldexia. Ehkä tuosta on apua.
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=1013420#p1013420
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=1013420#p1013420
Re: Golf II 20v/ Country
Sanokaas miksi en käyttäisi syncron orggis kardaania? Ainakin se näyttäis sopivan paikalleen ihan bolt-on. Eikö kestä isoja tehoja (omassa projektissa ei ole tarvetta)?
Kannatinlaakerit tuossa toki on valmiit ja niitä ilmeisesti ei orggiksia enää mistään saa, joten hiukan joutuu askartelemaan tuon alkuperäisenkin kanssa.
Kannatinlaakerit tuossa toki on valmiit ja niitä ilmeisesti ei orggiksia enää mistään saa, joten hiukan joutuu askartelemaan tuon alkuperäisenkin kanssa.
Re: Golf II 20v/ Country
Laakerit ja ne kumiset päätylimput on itse askarreltavia kun tosiaan saatavuus on 0.
Siksi tuollainen uudempi osa mihin tarvittaessa saa jokaiselta varaosatiskiltä osia on ollut kätevä.
Mutta teillä ei tunnu olevan projektit kiinni siitä pienestä säädöstä, niin ei mikään estä käyttämästä alkuperäistä.
Siksi tuollainen uudempi osa mihin tarvittaessa saa jokaiselta varaosatiskiltä osia on ollut kätevä.
Mutta teillä ei tunnu olevan projektit kiinni siitä pienestä säädöstä, niin ei mikään estä käyttämästä alkuperäistä.
Re: Golf II 20v/ Country
Oletan et siulle on tulossa 02m laatikko kans. Siihe päähä syncron kardaani ei käy suoraa.
Re: Golf II 20v/ Country
Tuo on muuten ihan 02J... siihen tuo näyttäis sopivan suoraan. tästä ei ole tulossa mitään tehomyllyä ja kun tuon paketin aikanaan edullisesti sai, niin tällä mennään.
Re: Golf II 20v/ Country
Ei kai siin sit mitää muuta ku lyö vakio karmaanin jos se vaa on passeli sinne :)
Re: Golf II 20v/ Country
ei ainakaan yhtään vastustanut, kun paikalle nosti :) Mutta tosiaan ne kannatinlaakerit tosiaan pitää askarrella. Päätylimput vaikuttais hyväkuntoisilta.
Re: Golf II 20v/ Country
Pääty limput löytyy motonetistä tarvittaessa. Mersun kannakelaakerista saa pienel vaival passelin.
Re: Golf II 20v/ Country
Onko tuohon mersun laakeriin joku tarkempi malli? Mistä mersun mallista jne?
Takavetareita täytyy alkaa myös suunnitella. Eteen meni ihan G60 orggikset.
Takavetareita täytyy alkaa myös suunnitella. Eteen meni ihan G60 orggikset.
Re: Golf II 20v/ Country
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/184227/353210?ajoneuvo=293
Siintä. Olikohan niin et reikiä vaa levitti nii laakeri sopi koriin. Countryyn tosin vaati toisee laakeriin vähä latikkaa kaveriks :) Perus syncroo luulisin käyvän vaa just reikiä levittämällä molemmat.
Siintä. Olikohan niin et reikiä vaa levitti nii laakeri sopi koriin. Countryyn tosin vaati toisee laakeriin vähä latikkaa kaveriks :) Perus syncroo luulisin käyvän vaa just reikiä levittämällä molemmat.
Re: Golf II 20v/ Country
Kovasti näyttää olevan samat hommat korissa kuin omassakin?
samallai on helmaa luntussa.. kontissakin tutut paikat täyttöaukon likellä. Mut genuine nelikon kopan haluan pitää niin mintti kunnossa kun vain mahdollista
Mites ku sä oot countryä laitellu niin oliko tuonne vakio tankkiin sopivaa siirtopumppua olemassaa jo. en mitään ulkoista siirtopumppua viittis alkaa asentelee.
samallai on helmaa luntussa.. kontissakin tutut paikat täyttöaukon likellä. Mut genuine nelikon kopan haluan pitää niin mintti kunnossa kun vain mahdollista
Mites ku sä oot countryä laitellu niin oliko tuonne vakio tankkiin sopivaa siirtopumppua olemassaa jo. en mitään ulkoista siirtopumppua viittis alkaa asentelee.
Re: Golf II 20v/ Country
Countryssä on vakiona siirtopumppu tankissa.Ja semmosen samanlaisen hommasin golffiin. Pohjassa sit vween vakiokeruusäiliö. Sielä sit joku kopio pumppu :D
Re: Golf II 20v/ Country
Näin epäilinki et countrys on vakiona...
golffis ei näemmä ole.. eli pitää jostian countryn pumpun jalka pumppuineen sit ehtiä
golffis ei näemmä ole.. eli pitää jostian countryn pumpun jalka pumppuineen sit ehtiä
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa