Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

superlindgren
-
Viestit: 112
Liittynyt: 14.8.2016 20:10

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja superlindgren » 18.2.2018 12:06

Hyvä että tulee käyttöön
,hienoa tulee =)

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 13.7.2018 22:51

Hommaa yritetty taas viedä eteenpäin jo tuttuun tapaan, eli hitaasti ja ei niin varmasti...
Sähköt on jo lähestulkoon valmiina ja moottorinohjaus on liitetty osaksi auton omaa sähköjärjestelmää.

Kuva

Aikamoinen johto ja rele/sulake- hässäkkä tuonne nyt tulee, mutta ei voi mitään.

Kuva

Moottoritilakin alkaa olla lähes valmis. Enää puttuu huohotuksen letkutus, syylärin yläletku ja hukkaportin ohjauksen letkut.

Kuva

Myös auton alla on tapahtunut. Pakoputken olen saanut jo heppailtua kasaan, hukkaportin putki pitäisi vielä tehdä ja liittää se putkistoon.

Kuva

Kuva

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 16.7.2018 23:14

Polttoainejärjestelmäkin alkaa olemaan jo hyvällä mallilla. Keruusäiliö, suodatin ja pumppu on löytänyt paikkansa pohjasta. Nämä asentelin alumiini levyyn, joka on kiinnitetty alkuperäisiin kiinnityspisteisiin.
Muutama klemmari vielä puuttuu ja paikoillaan olevat täytyy muistaa kiristää.

IMG_20180715_001500.jpg
IMG_20180715_001500.jpg (448.83 KiB) Katsottu 16780 kertaa
IMG_20180715_001536.jpg
IMG_20180715_001536.jpg (512.43 KiB) Katsottu 16780 kertaa


Seuraavaksi työlistalla olisi hukkaportin putken teko ja bensa linjojen viimeistely konehuoneessa.
Viimeksi muokannut getari16vee, 3.11.2022 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 7.10.2018 21:35

Tätä yritetty kahden viikon ajan herätellä eloon, mutta ei ole vielä käynnistynyt. Aluksi oli vähän allekirjoittaneen sähkökytkennöissä puutteita/virheitä ja myös ajoitukset oli vähän metsässä.
Tarkistettu, että suuttimet ruiskuttaa ja nostettu tulpat puolineen ylös ja tarkistettu, että niistätulee kipinä. Mutta kun katsoo tulpan reijistä sylintereihin, niin kaksi mäntää loistaa aivan kirkkaana, mutta kuitenkin bensan voi havaita männän päältä. Kaksi mäntää on nokisia.

Voiko nuo puolat kuitenkin olla rikki, vaikka kipinän silmällä näkeekin?

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.10.2018 21:39

Tässäkin taas on valoa tunnelin päässä. Vihdoinkin moottori suostui käynnistymään ja Golf saatu liikkumaan lähes neljän vuoden tauon jälkeen omin voimin hallista ulos ja takaisin sisään.

Kuva

Tästä siirrytään viimeistelyyn konehuoneessa ja ryhdytään sisustan kasaukseen.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 18.4.2019 13:15

Tätäkin on talven ja kevään aikana rakennettu eteenpäin. Sisustaa on tullut kasailtua ja viimeistelty sähköjärjestelmä toiminta kuntoon.
IMG_20190417_234008~2.jpg
IMG_20190417_234008~2.jpg (1.82 MiB) Katsottu 34496 kertaa

Tarkoitus olisi päästä kesällä ajelemaan ja fiilistelemään....

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.4.2019 22:50

Laitetaanpa nyt vähän enemmän kuvia samaan päivitykseen, kun kuitenkin jotain pientä on tullut puuhailtua talvella:

Etupenkit kävi verhoilussa helmikuussa ja niiden keskiosat verhoiltiin Werk34.de tilatulla kankaalla joka piti olla samaa kuin takapenkin originaali verhoilu. No ei aivan ollut, vaan on huomattavasti kirkaamman värinen ja kuosi on jonkin verran erilainen, mutta kuitenkin lopputulos on parempi kuin ennen uudelleen verhoilua.

Kuva

Ja tuon mittariston kanssa tuli painittua jonkin aikaa, kun en saanut kierroslukumittaria toimimaan tuon Tatech:n kanssa. Tuohan olisi vaatinut modausta itse kierroslukumittariin, johon omat taidot ja ymmärrys ei olisi yltänyt. Tai sitten jonkinlaisen muuntimen hankkiminen kierrosluku signaalijohtoon. Päädyin kokeilemaan saisinko itse rakennettua tuollaisen muuntimen netin ohjeiden pohjalta, ja sainhan minä. Osat ei tullut maksamaan kuin n.5€.
Tuolla kytkennällä tein, mutta ainut ero että meni 1K ja 100ohmin vastukset sekaisin pussissa ja tuli tuo vastus laitettua nyt sitten 100ohmisella.

Kuva

Ja tuollain möykky siitä muotoitui:

Kuva

Ja moottorinlämpötila mittarihan myös vaati vastuksen johtoon, jotta näyttämä olisi lähellä oikeaa. Tämä ratkesi laittamalla kaksi 100ohmin vastusta rinnan.

Kuva

Tuli myös pääsiäisen aikana suoritettua ensimmäinen pesu tuolle autolle. Oli jo jonkin verran päässyt likaa kertymään pintaan reilun vuoden aikana.

Kuva

Kuva

Myös vanteet sain hiekapuhallettua ja maalautettua ne pulverilla hopeisiksi. Vanteethan ovat "legendaariset" TSW EVO R 17" koossa. Näille kietaistiin sitten Michelin PilotSport 4 kumit päälle perinteisessä 205/40 R17 koossa.

Kuva

Kuva

tex-
-
Viestit: 74
Liittynyt: 3.3.2018 18:56

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja tex- » 22.4.2019 10:09

Hieno projekti.
Heräsi kysymys tuosta Werk34.de tilatusta kankaasta. Yritin etsiä missä siellä noita on tarjolla, mutta en löytänyt. Oman GTI Golfini alkuperäinen kuskin penkki on rikki ja olen katsellut mistä voisi löytää kankaita. Tosin minulla on erilainen kuosi kuin tuo. Minulla ei ole kiire koska autooni on asennettu nahkapenkit.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.4.2019 10:48

Etupuskurin reiässä oleviin ”pystytolppiin” vielä mustat suojat paikalleen niin sehän on aika täydellisen näköinen keula.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.4.2019 14:40

Juu, tuo ei ole kaikista selkein sivusto navigoida tuo Werk34 jotta sieltä löytää etsimänsä. Mutta sieltä se löytyy sisustan tarvikkeiden kohdalta, ainakin tänään oli tällainen: https://www.werk34.de/de/wassergekuehlt ... ugsstoffe/
Ja kuosit tuntuu vaihtelevan useasti mitä on tarjolla.

tex-
-
Viestit: 74
Liittynyt: 3.3.2018 18:56

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja tex- » 22.4.2019 14:57

Kiitos. Täytyy vilkuilla sillointällöin mitä tuolla on tarjolla. Tuon sivun saa englanniksi ylhäältä valikosta.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja samza » 22.4.2019 15:39

Hieno kakkis kyllä. Valkoinen on oikein hyvä väri näihin!
Ja hyvä että sait tuon mittariston pelaamaan vihdoinkin :)

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.4.2019 18:02

Onhan tuo värin valinta vaikea homma, kun on oikeastaan kaikki mahdolliset värit käytössä. Todella pitkään tuota silloin mietin, mutta kun tuon värin näki useassa Lexus:ksessa aurinkoisella kesä ilmalla, niin valinta oli aika helppo :)

Tuli tosiaan jonkin verran tuskailtua ton mittariston kanssa, mutta onneksi tuurilla alkoi toimimaan. Ja kohtuullisen edullisesti vielä, joten kannatti kokeilla.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 9.6.2019 12:38

Tämäkin saatu jo laillistettua viikko sitten. Leimalla ei tullut mitään yllättävää vastaan, kun olin selvittänyt tarvittavat liput ja laput etukäteen. Ainoa mitä joutui "vääntämään", oli moottorin alkuperä.


Kuvatuksia ulkoa...

Kuva

Kuva

Kuva

Sekä epäselvä kuva sisältä...

Kuva

Nyt on tullut mittariin jo reilu tuhat kilsaa kaikkineen testauksineen päivineen. Hyvin auto toiminut :)

ToySport
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.5.2019 16:35

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja ToySport » 24.6.2019 16:08

Mites sulla heräilee tuo holsetti? omaan käyttökiesiin pitäs vähän isompaa ahinta laittaa ja 35/40 vois olla omaan makuun sopiva. Ihan järkky aasinpotkua ei talvikiesiin vihtis kuitenkaa laitella.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 24.6.2019 20:55

Parin tonnin kieppeillä alkaa jotain pihinää kuulumaan ja potku tulee n. 3500rpm kohdilla. Silleen ihan kiva, kun tuossa kylillä/nurkissa pyörii niin ei koko ajan oo täysi tohina päällä, vaan voi silleen rauhaksiin ajella...

corsa84
-
Viestit: 23
Liittynyt: 20.7.2015 19:34

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja corsa84 » 24.6.2019 21:21

Laita dynolappu näkyviin

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 29.6.2019 8:47

Tässä on nyt jonkinlainen käppyrä tuolta dynosta.

Screenshot_20190629_084549_com.adobe.reader.jpg
Dynolappu
Screenshot_20190629_084549_com.adobe.reader.jpg (1.14 MiB) Katsottu 33342 kertaa

VWarre-00
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.11.2015 20:29

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja VWarre-00 » 29.6.2019 20:07

Sillähän on kiva valoissa kiusia :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja samza » 29.6.2019 23:26

eikös tuolla ole vielä ihan reilusti potentiaalia ahtimen puolesta ainakin ;) toki kyllä noillakin ehtii :)

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 2.7.2019 21:23

Kyllä tuolla ahtimessa taitaa löytyä vielä paukkuja, mutta tuppaa potentiaali olevan suuttimista ja vakionokista olevan lopussa :) katsotaan sitten talvella, jos ne vaikka vaihtuisi ja kenties polttoaine muuttuisi etanoliin... nyt siis mennään ihan 98-linjalla.

Ja kiva tolla kyllä ajella noillakin tehoilla, hymy on korvissa joka kerta ;)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Dona » 6.8.2019 23:03

Ei lopu vakio nokista hönkä vielä reiluun sataan heppaan. Painetta reilusti lisää, kun vääntö jääny noin miedoks.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 2.4.2020 22:20

Pieni katsaus menneen talven tapahtumista...

Jarrut päivitin isompiin, levy on ihan perus 312mm joka löytyy konsernin monesta mallista. Ja sopivasti löytyi kanssa harrastajalta Brembon satulat jotka on peräisin Alfa-Romeo GTV:stä
IMG_20191229_231035.jpg
IMG_20191229_231035.jpg (2.71 MiB) Katsottu 29504 kertaa

IMG_20200117_152129.jpg
IMG_20200117_152129.jpg (2.49 MiB) Katsottu 29504 kertaa

Pikkuisen täytyi satuloita koneistaa, jotta sai mahtumaan olka-akseleihin.

Ja kyllähän nuo sitten maalattiin ja laitettiin uudet Brembo decalit.
IMG_20200402_201500.jpg
IMG_20200402_201500.jpg (2.33 MiB) Katsottu 29504 kertaa
IMG_20200402_200702.jpg
IMG_20200402_200702.jpg (3.41 MiB) Katsottu 29504 kertaa

IMG_20200402_201528.jpg
IMG_20200402_201528.jpg (2.37 MiB) Katsottu 29504 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 2.4.2020 22:35

Ja sitten myös etupuskuri vaihtui originaaliksi, se kävi korjauksen ja maalauksen kautta. Istuu huomattavasti paremmin paikalleen kuin tuo edellinen tarvikemalli.
Vanha puskuri ei oikein istu
IMG_20200402_181926.jpg
IMG_20200402_181926.jpg (2.73 MiB) Katsottu 29503 kertaa

Uusi kunnostettu istuu paremmin
IMG_20200402_200738.jpg
IMG_20200402_200738.jpg (1.84 MiB) Katsottu 29503 kertaa


IMG_20200402_201441.jpg
IMG_20200402_201441.jpg (2.25 MiB) Katsottu 29503 kertaa

Tuli sitten vielä laitettua 10mm spacerit joka nurkaan niin täyttyy pyörän aukot paremmin

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Markus L » 3.4.2020 13:38

Kannattaa ainakin bensapumpun imupuolen banjoliitos vaihtaa paremmin virtaavaan, jos tehoja mielii enemmän ottaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 3.4.2020 14:36

Pikkuisen rajaa noi pumpun lähtö/tuloliitäntöjen kierrekoot noita liitin vaihtoehtoja... Kun kierteet on M10x1, niin ihan turhaa noihin on mitään 1/2" nippaa kiertää. Nyt kuitenkin on banjot missä on 3/8" letkulähdöt... Vai virtaako sitten joku toisen mallinen paremmin kuin juuri banjo?
Valmistaja kuitenkin lupailee että pumppu riittää bensalla n.500hv asti, niin ihan hyvin pitäis reserviä vielä olla?

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Markus L » 4.4.2020 2:36

Huh, onpa pienet kierteet pumpussa. Yleisesti banjoliitos on huonoimmasta päästä virtauksen kannalta, mutta eipä noin pienellä kierteellä taida mitään hyviäkään vaihtoehtoja olla. Suorat letkulähdöt on tietysti aina parhaat, mutta kai tuollainen 90 asteen hydrauliletkuliitinkin menisi. AN:t tietty virtauksiltaan vähän parempaa luokkaa kuin hydrauliliittimet.

VWarre-00
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.11.2015 20:29

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja VWarre-00 » 4.4.2020 14:22

Ai että valkonen sopii hyvin kakkikseen väriksi. Hieno vehje.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 31.1.2021 15:14

Aikaa päässyt vierähtämään taas aika tovi viime päivityksestä. Volkkari on toimittanut kahden edellisen kesän ajot ilman ongelmia, joten voi todeta paketin olevan melko hyvä.

Tämän talven projekti on vaihtaa vaihdelaatikko 02A:sta 02M:ään ja samoin varmastikin mittariston vaihto mk3 VR6 mittaristoon...

Ilmeisen lähellä ollut suurempikin katastrofi, kun päässyt polttoaine putket hiertämään downpipeä.
IMG_20210131_115330.jpg
IMG_20210131_115330.jpg (2.93 MiB) Katsottu 25622 kertaa
IMG_20210131_115301.jpg
IMG_20210131_115301.jpg (2.78 MiB) Katsottu 25622 kertaa


Laatikon vaihdossa ei pitäisi olla mitään ihmeellisempää, vanha pois ja uutta tilalle. Hommasin vaihteiston kannakkeet Epyteciltä, kun eivät todellakaan ole hinnan kiroissa.
IMG_20210131_141515.jpg
IMG_20210131_141515.jpg (3.4 MiB) Katsottu 25622 kertaa

Ja tuli todettua livenä, että joutuu siirtämään tuota takakannakkeen kuppia reilun sentin taaksepäin, jotta vetari mahtuu pyörimään.
IMG_20210131_141534.jpg
IMG_20210131_141534.jpg (1.72 MiB) Katsottu 25622 kertaa

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja samza » 31.1.2021 16:43

Mitkä vetarit tulee, vai Epyteciltä nekin?

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 31.1.2021 17:45

Juu. Kyllä ne vetarirkin tulee suoraan Epyteciltä, ei niitäkään kannata itse alkaa virittelemään.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 6.8.2021 13:56

Puhalletaan vähän taas liekkiin eloa.

Elikkäs tosiaan talven/kevään aikana vaihteisto vaihtui 02M:ään ja mittaristo myöskin mk3 malliin, koska nopeusmittarin tieto tulee nykyään anturilta.

IMG_20210513_220945.jpg
IMG_20210513_220945.jpg (2.26 MiB) Katsottu 22472 kertaa


Ja uudet vanteet piti tottakai saada ja mielellään siten, että spacereita ei tarvitsisi käyttää. Se olikin vähän vaikeampi homma, sillä käytössä olleilla etusatuloilla ja levyillä ET:n olisi pitänyt olla ~20 ja jaon olisi pitänyt olla vielä 4x100, useammasta paikasta kyselin ja myytiin "ei oota".

IMG_20210413_215049_866.jpg
IMG_20210413_215049_866.jpg (337.78 KiB) Katsottu 22472 kertaa


No satulat ja levyt vaihtoon :) satuloiksi tuli Cayennen takasatulat Epytecin adapterilla ja levyiksi valoikoitui Volvon 322x28mm levyt, joista keskireikä sorvattiin millin isommaksi ja porattiin 4x100 jako. Näillä sai juuri passelisti satulat tarpeeksi sisään. Nyt pystyy käyttämään leimalla noita TSW:n evoja ja käytössä voi käyttää adapterilla muita vanteita.

Tässä tapauksessa tuli Porsche Cayanteesta. Nämä kävi Rimpula.com:lla puhalluksesta ja maalauksessa. Omaan silmään tuli hyvät. Jaonmuutos adaptereilla kiinni ja kovaa ajoa.
IMG_20210604_150609.jpg
IMG_20210604_150609.jpg (3.69 MiB) Katsottu 22472 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 3.10.2021 18:57

Vähän puuhaa tällekin suoritettu. Jo viime kesänä (2020) tuli havaittua ajoittaista sinistä savutusta, kun esim. seisoi liikennevaloissa vähän pidempään.
Tälle en mitään viitsinyt/jaksanut viime talvena tehdä, kun oli vanne ja jarru hommia.
No ei se savutus itsestään korjaantunut, vaan pikkuhiljaa alkoi lisääntymään. Kesällä nappasin ahtimen pois ja siihen vaihdettiin tarvike tiivistesarja. Akseli oli todella karstoittunut ja tästä syystä päästi öljyä pakopuolelle.

IMG-20210805-WA0001.jpg
IMG-20210805-WA0001.jpg (104.96 KiB) Katsottu 21731 kertaa


Tämän jälkeen tuli autolla ajettua ja nautittua kauniista kesästä, kunnes lähes salamaniskusta savutus alkoi ehkä jopa kovempana kuin aikaisemmin. No eipä muuta kun auto talviunille ja itse motivaatiota keräämään...

Tänään tuli napattua Holsetti taas irti ja tarkoitus lähettää se tarkempaan syyniin Fin-Turbolle, jos vaikka siinä olisi jokin oikea vika?
IMG_20211003_153244.jpg
IMG_20211003_153244.jpg (3.6 MiB) Katsottu 21731 kertaa
Liitteet
IMG_20211003_153314.jpg
IMG_20211003_153314.jpg (3.29 MiB) Katsottu 21731 kertaa

tex-
-
Viestit: 74
Liittynyt: 3.3.2018 18:56

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja tex- » 3.10.2021 21:27

Onko venttiilinohjurin kumit koskaan vaihdettu? Savutus voi johtua niistäkin.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 3.10.2021 22:00

Venttiilinohjureiden kumit vaihdettiin samalla kun tuo moottori kasattiin, joten niiden pitäisi olla kunnossa.
Tosiaan savutus oli poissa sen jälkeen, kun ahtimeen vaihdettiin tiivistesarja kesällä.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 8.11.2021 17:43

Holsetti saapui viime viikolla Fin-turbolta ja diagnoosi oli epätasapaino ja pieni karstoittuminen laakeripinnoilla. Joten uusi korjaussarja sisään ja tasapainotus, niin nyt pitäisi olla ahdin tikissä.

Ennen Holsetin paikalleen asennusta tuli vielä napattua pakosatsikin irti varmuuden maksimoimiseksi... No venttiilinvarren kumithan ne siellä rikki taitaapi olla...

IMG_20211108_152600.jpg
IMG_20211108_152600.jpg (3.22 MiB) Katsottu 21150 kertaa
IMG_20211108_152756.jpg
IMG_20211108_152756.jpg (1.47 MiB) Katsottu 21150 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 6.12.2021 14:38

Tulipahan vaihdettua uudet venttiilinvarren kumit eilen. Vanhat olivat Victor Reinzit ja kuusi kumeista oli pompannut pois paikaltaan, sai ihan sormilla nappaista ylös. Kaksi oli vähän tiukemmassa paikoillaan.
Nyt tilalle tuli laitettua Elringit ja vaikutti varsin tiukoilta nämä, jospa nyt olisi savukone ongelmat takana....

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 20.3.2022 20:58

Jotta talvi ei olisi ollut liian tylsä, niin päätinpä sitten päivittää tuon, ehkä jopa antiikkisen Tatechin vähän modernimpaan moottorin ohjaimeen. Eli tällä kertaa valittiin Maxxecu Sport ja sille kaveriksi valmis sulake/rele taulu.

Johtosarjahan täytyi tehdä kokonaan uusiksi, jotta sai uudet lämpö ja paineanturit kytkettyä matkaan mukaan. Ja nyt tuli tehtyä muutenkin enemmän ajatuksen kanssa tuo johdotus.
IMG_20220205_181936.jpg
IMG_20220205_181936.jpg (3.15 MiB) Katsottu 19489 kertaa


IMG_20220212_112411.jpg
IMG_20220212_112411.jpg (3.52 MiB) Katsottu 19489 kertaa


Ja ECU ja sulakerasian löysi paikkansa orggis paikalta, vähän tiukka paikka, mutta jäävät sadevesi muovin alle piiloon.
IMG_20220320_150238.jpg
IMG_20220320_150238.jpg (2.22 MiB) Katsottu 19489 kertaa
IMG_20220320_150249.jpg
IMG_20220320_150249.jpg (2.46 MiB) Katsottu 19489 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.5.2022 10:04

Tuli suoritettua penkitys/säätö reissu Porvooseen RuuvausPajan Janille jokin aikaa sitten. Hyvin tuntui vehkeet toimivan ja ihan kivat käppyrät piirtyi paperille.
Skannaa 22.5.2022_1.jpg
Skannaa 22.5.2022_1.jpg (264.68 KiB) Katsottu 18785 kertaa


Ja tuli leimaa varten laitettua alle TSW:t, jotenkin vaan ne näyttää hyvältä omaan silmään. Varsinkin punaisilla keskimuttereilla.
IMG_20220521_183818.jpg
IMG_20220521_183818.jpg (3.72 MiB) Katsottu 18785 kertaa


Näillä eteenpäin, listat pitäisi vielä kiinnittää kylkiin kunnolla. Reiät pitäisi porailla oviin kiinnitys nipsuille, vähän jännittää osuuko miten kohdalleen?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa