1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Välitysten muuttuminen aiheuttaa mietintää aivokopassa. Miten olette valinneet laatikon ko. tekniikan muutoksissa, oletteko jopa vaitaneet laatikon rattaita? Nyt avoimesti kertomaan mielipiteenne.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Eikö yleensä ole ollut tapana laittaa samasta moottorista laatikkokin, vai olenko vallan hakuteillä?
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
No mihin käyttöön meinasit autoa?
Mk4 02a laatikolla saat kakkikseen yms pienipyöräisiin kohtuu lyhyet välitykset. Näistä on iloa radalla ainakin.
Corradon/35i passatin/yms 02a bensakoneisen laatikko on sitten hieman pidempi välityksiltään. Dsl koneisen lootat sitten vielä pidempiä ja kyllähän pitkä vitonen maantiellä on mukava.
Minulla on koodin mukaan corradon laatikko, ja välitykset on aika sopivat omaan makuun. Vitosella n2600rmp & 100kmh. Lähtee kiihtymään kyllä mukisematta eikä ohituksiin välttämättä tarvitse pienempää kaivella.
Nämä laatikot siis menevät sillä 228mm kytkinlevyllä+"g60" vauhtiksella.
6vaihteinen loota voisi olla myös kiva.. :)
Mk4 02a laatikolla saat kakkikseen yms pienipyöräisiin kohtuu lyhyet välitykset. Näistä on iloa radalla ainakin.
Corradon/35i passatin/yms 02a bensakoneisen laatikko on sitten hieman pidempi välityksiltään. Dsl koneisen lootat sitten vielä pidempiä ja kyllähän pitkä vitonen maantiellä on mukava.
Minulla on koodin mukaan corradon laatikko, ja välitykset on aika sopivat omaan makuun. Vitosella n2600rmp & 100kmh. Lähtee kiihtymään kyllä mukisematta eikä ohituksiin välttämättä tarvitse pienempää kaivella.
Nämä laatikot siis menevät sillä 228mm kytkinlevyllä+"g60" vauhtiksella.
6vaihteinen loota voisi olla myös kiva.. :)
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Corrado aski ATB osuu ainakin aika hyvin välityksiltä. Enemmän jos voimaa meinaa ruveta ottamaan niin sit suoraan joku 6v 02M aski. Näissä monesti pitää osia jumppailla bensan ja dieselin välillä kun kaikki noista autoista on ollut iso pyöräisiä.
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Kyllähän auto tehdään katukäyttöön, toki radallakin olis mukava käydä testaamassa, miksei varttimailiakin. Todellisuudessa maantieajo jää minimiin eli kaupungissa kiihdyttelyt ym. olis mukavia. Pitkää lootaa en siis tarvi.Nykyisin löytyy tallista A3 AGUn perästä, sit -94vm. bensa Passatin kaksilitraisesta, kakkoskoppasesta 1.8 koneestakin löytyy parikin.
Viimeksi muokannut PLe, 14.6.2018 9:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Samza mainitsi kuuslovisen, näistä olen lukenutkin jotain. Mistä vehkeestä noita löytyy ja millä koodilla, josko sellaista metsästelisin. Tosin joku näistä jo nyt omistamisista menee moottorin jatkeeksi alkuun.
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Itselläni on kakkiksessa 1.8T:n perässä DQY-koodin 02J. Dieselistä peräisin, joten 1- ja 2-vaihteet ovat melko lyhyitä, mutta mukava ajettava matkanopeuksissa, sillä 100 km/h vauhdissa kierroksia on noin 2500 rpm ja 3000 rpm menee jo yli 120 km/h.
Aikanaan vaihtoehtoja miettiessäni värkkäilin taulukon, jolla voi rengaskoon ja välityssuhteiden mukaan vertailla eri laatikoiden välityksiä keskenään.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VkGB9zR6mtmqb6IRdXaExNx3rCAuCRYBo1wvUFGRv1c/edit#gid=0
Aikanaan vaihtoehtoja miettiessäni värkkäilin taulukon, jolla voi rengaskoon ja välityssuhteiden mukaan vertailla eri laatikoiden välityksiä keskenään.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VkGB9zR6mtmqb6IRdXaExNx3rCAuCRYBo1wvUFGRv1c/edit#gid=0
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Jokerina heitän ilmoille pelkän laatikon perävälityksen vaihdon. On varmasti työläin ja hankalin tehdä, mutta silloin vaihteiden keskenäiset välityserot pysyvät sellaisena kuin alunperin on suunniteltukin. Mielestäni se on eduksi, jos on tarkoitus ajaa pääasiassa normaalissa liikenteessä.
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Perävälityksen vaihtokin voi hyvin tulla kyseeseen, sillä hankittavaksi tulee lukko lisääntyneen ptehon välittämäksi asfalttiin.
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
02A ja 02j askeja kun vertailee niin äkkiä huomaa että vaihdevälityksiä ei kauhean montaa variaatiota ole. Perävälityksellä eniten väliä. Tasaisimmat välitykset taisi löytyä ainakin ccm laatikosta vr6 koneen jatkona. Se tosin ei ilman toisia kuoria nelipyttyiseen istu. Jos 02A 02J askiin päädyt, hanki 02J vaihteiston siirtäjätorni ja vaihdekeppi. Siirtäjä torniin saa kaikki holkit ja laakerit marmorilta ihan ok rahalla jos ovat väljiä. 02A siirtäjä on huono vaikka olis uusi. 02J (mk4->) keppi on myös paljon parempi.
Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko
Tietoa vaihdelaatikoista: https://www.google.com/url?q=http://garystransaxles.com/gearratios.pdf&sa=U&ved=0ahUKEwiupNC00ebbAhWDWywKHTb7C8IQFggNMAE&usg=AOvVaw1k8e_VZj-0lAAeYuhsjvUu
1.8t AGU:n aski voi jopa olla ihan viisas. Joissain tapauksissa niitä on ollu hyvinkin lyhyellä perävälityksellä. Oli se välitys mikä tahansa kunhan vaan ei dieselin niin todennäköisesti homma pelaa.
1.8t AGU:n aski voi jopa olla ihan viisas. Joissain tapauksissa niitä on ollu hyvinkin lyhyellä perävälityksellä. Oli se välitys mikä tahansa kunhan vaan ei dieselin niin todennäköisesti homma pelaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 60 vierailijaa