Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Valvoja: ffp jäsenet
Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Tuossa muita foorumeita selaillessa jäi hieman epäselväksi, sopiiko Teboilin Diamond Diesel 5w40 nimenomaan 2.0 TDI moottoriin DPF:n kanssa?
BMM on moottori (8 tappinen) 2008vm vitoskoppasessa Golf Variantissa.
Ilman DPF:ää sopii, näin olen ymmärtänyt. Mutta mitä ongelmia käytännössä ko. öljy voi aiheuttaa JOS se ei sovi em. moottoriin?
Minkälaista/Mitä öljyä porukka on käyttänyt ko. tyyppisissä moottorissa?
BMM on moottori (8 tappinen) 2008vm vitoskoppasessa Golf Variantissa.
Ilman DPF:ää sopii, näin olen ymmärtänyt. Mutta mitä ongelmia käytännössä ko. öljy voi aiheuttaa JOS se ei sovi em. moottoriin?
Minkälaista/Mitä öljyä porukka on käyttänyt ko. tyyppisissä moottorissa?
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
DPF-koneessa pitää käyttää 507.00 luokan öljyä. Vähätuhkainen öljy kyseessä ja paineenkestoa lisätty.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Ok...
No mitä käytännössä tuo TDD sitten tekee, DPF kärsii vaan, vai hajoittaako sen muuten tekniikkaa? Just vaihdoin öljyt,ei vissiin kannata ajaa 15 tkm noilla öljyillä?
No mitä käytännössä tuo TDD sitten tekee, DPF kärsii vaan, vai hajoittaako sen muuten tekniikkaa? Just vaihdoin öljyt,ei vissiin kannata ajaa 15 tkm noilla öljyillä?
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Tuolle koneelle pitäisi Teboilin öljyistä valita Diamond Carat III 5W-30.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
On syytä olettaa, että autosi dpf ei ole enää uusi. Ne täyttyvät ajan ja kilometrien karttuessa muutenkin; kannattaako muutaman kympin säästön takia kiirehtiä tonniluokan kustannusta?
Dpf:n täyttyessä auto yrittää regeneroida tiheämmin, öljyn sekaan tulee dieseliä joka taas ohentaa öljyä ja heikentää voitelua.
Minä en suoraan sanoen ymmärrä. Esim Mobilin ESP 5W-30 maksaa tarvikkeessa vajaa 9e/litra, ja sillä voi ajaa sen ll-huoltovälin, eli max 30 tkm.
Idea "ajaa väärällä halvemmalla öljyllä että saa vaihtaa tuplatiheydellä?"
Dpf:n täyttyessä auto yrittää regeneroida tiheämmin, öljyn sekaan tulee dieseliä joka taas ohentaa öljyä ja heikentää voitelua.
Minä en suoraan sanoen ymmärrä. Esim Mobilin ESP 5W-30 maksaa tarvikkeessa vajaa 9e/litra, ja sillä voi ajaa sen ll-huoltovälin, eli max 30 tkm.
Idea "ajaa väärällä halvemmalla öljyllä että saa vaihtaa tuplatiheydellä?"
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Axi kirjoitti:On syytä olettaa, että autosi dpf ei ole enää uusi. Ne täyttyvät ajan ja kilometrien karttuessa muutenkin; kannattaako muutaman kympin säästön takia kiirehtiä tonniluokan kustannusta?
Dpf:n täyttyessä auto yrittää regeneroida tiheämmin, öljyn sekaan tulee dieseliä joka taas ohentaa öljyä ja heikentää voitelua.
Minä en suoraan sanoen ymmärrä. Esim Mobilin ESP 5W-30 maksaa tarvikkeessa vajaa 9e/litra, ja sillä voi ajaa sen ll-huoltovälin, eli max 30 tkm.
Idea "ajaa väärällä halvemmalla öljyllä että saa vaihtaa tuplatiheydellä?"
Mielummin ajaisin hieman halvemmalla öljyllä ja vaihtaisin useammin kuin uskoisin kovinkaan vahvasti LL-hömpötykseen. Näin tekee kai moni muukin, tosin ajakoot joku 30tkm öljyillään jos haluavat.
Teboil Carat III on 507.00 öljy ainakin. Teboil DD on mulla toiminut hyvin, mutta vaatimus onkin 505.01 eli pumppusuutinkoneelle eikä DPF:ää ole.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Kyllähän tuolla LL, sekä myös muillakin öljyillä _voi_ ajaa vaikka 30 tonnia, mutta minä en myöskään suoraan sanoen ymmärrä hyötyjä noin pitkästä vaihtovälistä. Ennemmin halvempi öljy, tai miksipä ei vaikka tuo LL öljy ja vaihto mielllään kolminkertaisella tiheydellä. Kunhan on vain dpf:lle soveltuva, jos sen aikoo säilyttää.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Kiitokset vastanneille mielipiteistä ja neuvoista!
Nykyinen auto on ensimmäinen DPF:llä varustettu. Aiemmin on tuo TDD ollut käytössä ja hyväksi olen sen todennut.
Täytyy varmaan tiputella noi diamondit kohta pois ja etsiä järkevin 507.00 standardin täyttävä öljy kiinteälle vaihtovälille. En tiedä olenko liiaksi kaavoihin kangistunut, mutta LL periaattetta en sovella omaan autooni. Tuskin sellaista öljyä on, joka OIKEASTI säilyttää ominaisuutensa 30-40 tkm syklin. Jos olen väärässä,niin korjatkaa ihmeessä!
Nykyinen auto on ensimmäinen DPF:llä varustettu. Aiemmin on tuo TDD ollut käytössä ja hyväksi olen sen todennut.
Täytyy varmaan tiputella noi diamondit kohta pois ja etsiä järkevin 507.00 standardin täyttävä öljy kiinteälle vaihtovälille. En tiedä olenko liiaksi kaavoihin kangistunut, mutta LL periaattetta en sovella omaan autooni. Tuskin sellaista öljyä on, joka OIKEASTI säilyttää ominaisuutensa 30-40 tkm syklin. Jos olen väärässä,niin korjatkaa ihmeessä!
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Axi tuossa esittikin ihan hyvän vaihtoehdon; Mobil esp 5w30.
Ei kyllä ole paha hinta jos on 9e litra...
Jos tuohon Mobiliin päädyn, se on max. 15 tkm ja vaihto.
Yhtä 3c Passattia kävin autoliikkeessä katsomassa ja huoltokirjaa selatessa huomasin, että yksillä LL öljyillä oli ajettu 50tkm... Ilmoitin myyjälle, että tämä ei ole meikäläisen seuraava auto.
Täysin käsittämätöntä... 50tkm yksillä öljyillä!
Ei kyllä ole paha hinta jos on 9e litra...
Jos tuohon Mobiliin päädyn, se on max. 15 tkm ja vaihto.
Yhtä 3c Passattia kävin autoliikkeessä katsomassa ja huoltokirjaa selatessa huomasin, että yksillä LL öljyillä oli ajettu 50tkm... Ilmoitin myyjälle, että tämä ei ole meikäläisen seuraava auto.
Täysin käsittämätöntä... 50tkm yksillä öljyillä!
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
-03 Polossa ainakin oli 50 tkm huoltoväli, teoriassa.
Mutta, mutta... tuli korjaamolle lavetilla auto jostain Norjan rajalta... autolla oli ajettu 50 tkm huoltoväleillä, mutta oli tankattu itärajan takaa halpaa toverin tiisseliä, jolloin öljyt olisi pitänyt vaihtaa 7500 km välein.
Öljypohja käytettiin irti ja KAAVITTIIN puhtaaksi. Sattuneesta syystä ei ollut öljynpaineita, mutta kaapimisen ja sihdin puhdistamisen jälkeen asiakkaat lähtivät jatkamaan matkaa ajamalla.
Uudemmissa hyötyautoissa on 40 tkm huoltoväli; T5GP, Amarok, Crafter ainakin, T6 tai uudesta Crafterista en tiedä.
Ajosta nämä öljyhommat ovat kiinni, kaverilla on taksissa 3C-Passat, ajettu reilu 600 tkm LL-väleillä. Mutta autolla ajetaan, eikä käytetä tyhjäkäynnillä
Mutta, mutta... tuli korjaamolle lavetilla auto jostain Norjan rajalta... autolla oli ajettu 50 tkm huoltoväleillä, mutta oli tankattu itärajan takaa halpaa toverin tiisseliä, jolloin öljyt olisi pitänyt vaihtaa 7500 km välein.
Öljypohja käytettiin irti ja KAAVITTIIN puhtaaksi. Sattuneesta syystä ei ollut öljynpaineita, mutta kaapimisen ja sihdin puhdistamisen jälkeen asiakkaat lähtivät jatkamaan matkaa ajamalla.
Uudemmissa hyötyautoissa on 40 tkm huoltoväli; T5GP, Amarok, Crafter ainakin, T6 tai uudesta Crafterista en tiedä.
Ajosta nämä öljyhommat ovat kiinni, kaverilla on taksissa 3C-Passat, ajettu reilu 600 tkm LL-väleillä. Mutta autolla ajetaan, eikä käytetä tyhjäkäynnillä
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Miksi ei käyttäisi LL öljyä jos moottorit on nykyään suunniteltu toimimaan sellaisilla? Ei se ainakaan huonoa rasvaa voi olla. Vaihtaa huoltovälin puoleen ja käyttää edelleen niitä oikeita öljyjä mitä valmistaja suosittelee? Näin ainakin itse teen, castrollin tuotteilla ei mitään rajua eroa ole, kun olen 2.5tdi V6seen vaihdellut.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
^^BeBe kirjoitti:Miksi ei käyttäisi LL öljyä jos moottorit on nykyään suunniteltu toimimaan sellaisilla? Ei se ainakaan huonoa rasvaa voi olla. Vaihtaa huoltovälin puoleen ja käyttää edelleen niitä oikeita öljyjä mitä valmistaja suosittelee? Näin ainakin itse teen, castrollin tuotteilla ei mitään rajua eroa ole, kun olen 2.5tdi V6seen vaihdellut.
Monella täällä on kone ajalta ennenkuin koko long life-öljyjä tuskin oli keksittykään. Ei varmaan ainakaan 1.9TDI:ta luodessa kaiketi ollut mitään LL-käsitettä? Oliko edes 2.0 TDI:n kehityksen aikaan?
Edelleenkin olen sitä mieltä, että varsinkin jos tekee itse öljynvaihdot niin ostaa vaan sitä halvinta luokitukset täyttävää öljyä ja vaihtaa mahdollisimman usein.
Sama esimerkiksi renkaissa, fiksumpaa ostaa keskihintaista "Hankookkia" kahden vuoden välein kuin Continentaalia joilla ajaa nuukuuksissaan vielä sen kolmannen/neljännen kesän/talvenkin.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
2004vuoden A6nen oli minulle tullessaan 30t huoltovälillä. LL öljyissä on omat lisäaineistuksensa, voi hyvin olla että eivät vaikuta 15t aikana, mutta onko järkeä kuluttaa jo valmiiksi turhan paljon kuluviksi osiksi huomattuja nokka-akseleita. Esim osassa pumppareita, laahain kantisia v6 2.5tdi ja myös rullakantisia.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Aihe on herättänyt keskustelua ja eri näkemyksiä on tullut,se on hyvä.
Jos haluaa ajaa oikean 507.00 luokituksen öljyillä, niin tuo Axin esitys Mobil esp 5w30 öljystä on mielestäni hyvä ja järkevä. Ko. öljy maksaa motonetissä alle 9e/litra 4 litran kannussa ja tätä öljyä pörssi kestää vaihtaa kiinteällä vaihtovälillä, joka on itselleni ehdottomuus.
Edelleenkään en voi kenellekään suositella LL ohjelman mukaista 30tkm++ vaihtoväliä.
Mielestäni rauta on edelleen rautaa ja en jaksa uskoa LL öljyjen ominaisuuksien kestoon.
Tiedä sitten absoluuttista tutkittua tieteellistä totuutta,petrokemiaan kun en ymmärrykseni riitä. :)
Jos haluaa ajaa oikean 507.00 luokituksen öljyillä, niin tuo Axin esitys Mobil esp 5w30 öljystä on mielestäni hyvä ja järkevä. Ko. öljy maksaa motonetissä alle 9e/litra 4 litran kannussa ja tätä öljyä pörssi kestää vaihtaa kiinteällä vaihtovälillä, joka on itselleni ehdottomuus.
Edelleenkään en voi kenellekään suositella LL ohjelman mukaista 30tkm++ vaihtoväliä.
Mielestäni rauta on edelleen rautaa ja en jaksa uskoa LL öljyjen ominaisuuksien kestoon.
Tiedä sitten absoluuttista tutkittua tieteellistä totuutta,petrokemiaan kun en ymmärrykseni riitä. :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Eikö tuo long life -väli ole aina mukautuva?
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Eikö tuo long life -väli ole aina mukautuva?
Onhan se. Mutta käsitykseni mukaan kilometrejä tulee liian paljon yhdelle vaihtovälille.
Viisaammat korjatkoon. Tämä on vähän tälläinen aihe, missä luullakseni on monta "totuutta" tietyin varauksin.
Onhan se. Mutta käsitykseni mukaan kilometrejä tulee liian paljon yhdelle vaihtovälille.
Viisaammat korjatkoon. Tämä on vähän tälläinen aihe, missä luullakseni on monta "totuutta" tietyin varauksin.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Pikkuisen OT, mutta:
Volkkareiden (ja useimpien muidenkin automerkkien) puutteena huoltovälin määrityksessä on käyttötuntimittari. Se antaisi paljon todellisemman kuvan huollontarpeesta.
Tuossa kaivoksella tehdään töitä 24/7. Ja talvikautena autot käyvät yötä päivää.
Lähdetäänpä purkamaan asiaa: Hyötyautojen 40 tkm huoltoväli tarkoittaisi 800 tunnin ajoa 50 km/h keskinopeudella, tai 1000 tuntia 40 km/h keskinopeudella.
Auton käydessä 24/7, tuo 1000 tuntia tulee täyteen 42 vuorokaudessa, eli vajaassa 1,5 kuukaudessa. Vastaavasti CR-koneen hammashihnan vaihtoväli (ohjekirjan mukaan) 180-210 tkm (noin 5000 tuntia) täyttyy reilussa puolessa vuodessa. Ja olosuhteet ovat jotain muuta kuin inhimilliset.
Suuremmalla nopeudella tuntimäärät suhteessa kilometreihin pienenevät, jolloin esim. 70 km/h keskinopeudella huoltoväli olisi alle 600 tunnin. Joka taas olisi yhtäjaksoista käyttöä alle kuukausi.
Volkkareiden (ja useimpien muidenkin automerkkien) puutteena huoltovälin määrityksessä on käyttötuntimittari. Se antaisi paljon todellisemman kuvan huollontarpeesta.
Tuossa kaivoksella tehdään töitä 24/7. Ja talvikautena autot käyvät yötä päivää.
Lähdetäänpä purkamaan asiaa: Hyötyautojen 40 tkm huoltoväli tarkoittaisi 800 tunnin ajoa 50 km/h keskinopeudella, tai 1000 tuntia 40 km/h keskinopeudella.
Auton käydessä 24/7, tuo 1000 tuntia tulee täyteen 42 vuorokaudessa, eli vajaassa 1,5 kuukaudessa. Vastaavasti CR-koneen hammashihnan vaihtoväli (ohjekirjan mukaan) 180-210 tkm (noin 5000 tuntia) täyttyy reilussa puolessa vuodessa. Ja olosuhteet ovat jotain muuta kuin inhimilliset.
Suuremmalla nopeudella tuntimäärät suhteessa kilometreihin pienenevät, jolloin esim. 70 km/h keskinopeudella huoltoväli olisi alle 600 tunnin. Joka taas olisi yhtäjaksoista käyttöä alle kuukausi.
Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Öljynvaihto + suodatin maksaa kilometriä päälle 0,003€ (50€ / 15 000km)
rengaskulut maksaa 0,01 €/km (400€ / 40 000km)
polttoaine maksaa 0,09 €/km (1,3€/l , 7l/100km)
Polttoaine siis kymmenen kertaa enemmän kuin renkaat joka on taas 3 kertaa enemmän kuin öljyn kulutus. Eli polttoaine maksaa 30 kertaisesti öljyihin verrattuna.
Öljynvaihto itse tehtynä on kokonaisuudessa kyllä ihan ilmaista.
rengaskulut maksaa 0,01 €/km (400€ / 40 000km)
polttoaine maksaa 0,09 €/km (1,3€/l , 7l/100km)
Polttoaine siis kymmenen kertaa enemmän kuin renkaat joka on taas 3 kertaa enemmän kuin öljyn kulutus. Eli polttoaine maksaa 30 kertaisesti öljyihin verrattuna.
Öljynvaihto itse tehtynä on kokonaisuudessa kyllä ihan ilmaista.
Viimeksi muokannut alspe, 23.12.2017 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Öljynvaihto on yksi tyhmimmistä paikoista säästää. Itse en kyllä 30tkm näillä suomen olosuhteilla samoilla öljyillä aja, vaikka olisi kuinka ll-öljyt koneessa...
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
No niin, nyt sitten realisoitui kenties LL-öljyn käytöstä tekninen vika meikäläisen Golffiin...
Alkoi tuossa ennen joulua varsinkin kylmänä aluksi, vähän myöhemmin myös normaalilämmöillä kolistamaan ja kalkattamaan metallisen terävästi venttiilikopan suunnalta.
Soitto Tammer Dieseliin, kuvaus oireista, suositus ei yhtään ajoa, muutakuin ajoin auton ko.pajalle. Kun tutkivat auton, diagnoosi; nokka-akseli menossa rikki. Joten nokkaremontti; uusi akseli, laakerit, paininkupit etc.
Onni onnettomuudessa oli, että ostin auton liikkeestä hiljattain ja reilu ja rehti kauppias(näköjään niitäkin on) otti kontolleen vastuun remontista, hyvä näin!
Omaksi kustannukseksi tulee samassa yhteydessä tehtävä jakopääremontti. Vaikka 50tkm on kilometrien mukaiseen vaihtoon, eipä sinne kannata vanhoja osia jättää kun on samalla auki. Voi muuten käydä kalliiksi säästö siinä hommassa.
Joten tälläistä. Liekö LL provosoiva vika vai ei? Empä osaa sanoa.
Edit; autolla ajettu 245tkm.
Alkoi tuossa ennen joulua varsinkin kylmänä aluksi, vähän myöhemmin myös normaalilämmöillä kolistamaan ja kalkattamaan metallisen terävästi venttiilikopan suunnalta.
Soitto Tammer Dieseliin, kuvaus oireista, suositus ei yhtään ajoa, muutakuin ajoin auton ko.pajalle. Kun tutkivat auton, diagnoosi; nokka-akseli menossa rikki. Joten nokkaremontti; uusi akseli, laakerit, paininkupit etc.
Onni onnettomuudessa oli, että ostin auton liikkeestä hiljattain ja reilu ja rehti kauppias(näköjään niitäkin on) otti kontolleen vastuun remontista, hyvä näin!
Omaksi kustannukseksi tulee samassa yhteydessä tehtävä jakopääremontti. Vaikka 50tkm on kilometrien mukaiseen vaihtoon, eipä sinne kannata vanhoja osia jättää kun on samalla auki. Voi muuten käydä kalliiksi säästö siinä hommassa.
Joten tälläistä. Liekö LL provosoiva vika vai ei? Empä osaa sanoa.
Edit; autolla ajettu 245tkm.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Niinkuin tuolla ylempänä sanoin että tuskimpa johtuu LL öljyistä, vaan LL öljynvaihto välistä… Vaikuttavia tekiöitä on myös esim ajotapa, 6vaihde päällä oli nopeus mikä hyvänsä. Eli kierrokset jatkuvasti niin alhaalla ettei meinaa voitely riittää. Lisäksi ne nokat on ilmeisesti kulutus tavaraa.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Tarkoitin juuri tuota vaihtoväliä, en moiti LL öljyjen ominaisuuksia kunhan vaihtaa max.15tkm.
Vaihtovälit on mun autossa ollut liian pitkiä, kun huoltokirjaa selaa.
Eipä tuo nokka-akseli mielestäni kuulu normaalisti olla vaihtokunnossa ~250tkm kohdalla.
Itse ajanut n.7000km ja käytän 5. ja 6. vaihteita manuaalisesti juuri noiden liian alhaisten kierrosten takia.
Vaihtovälit on mun autossa ollut liian pitkiä, kun huoltokirjaa selaa.
Eipä tuo nokka-akseli mielestäni kuulu normaalisti olla vaihtokunnossa ~250tkm kohdalla.
Itse ajanut n.7000km ja käytän 5. ja 6. vaihteita manuaalisesti juuri noiden liian alhaisten kierrosten takia.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
OPP81 kirjoitti:Eikö tuo long life -väli ole aina mukautuva?
Onhan se. Mutta käsitykseni mukaan kilometrejä tulee liian paljon yhdelle vaihtovälille.
Viisaammat korjatkoon. Tämä on vähän tälläinen aihe, missä luullakseni on monta "totuutta" tietyin varauksin.
Itselläni vm. 2011 Skoda Superb 2.0 TDI CR:ssä on tällä hetkellä päällä long life-huoltovälit. Ainakaan tämän auton huoltovälissä ei ole mitään muuta mukautuvaa kuin maksimi päivämäärä huoltojen välillä, muuten huollot on aina 30 tkm välein. Mittaristosta näkee aina Status-valikosta seuraavan huollon ajankohdan ja se näyttää sadan kilometrin tarkkuudella seuraavan huollon TAI montako päivää on matkaa huoltoon jos kilometrimäärä ei täyty ensin.
Itse vaihdan öljyt 15 tkm välein itse, ja 30 tkm välein merkkihuolto tekee tarvittavat huollot ja öljynvaihdot.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Polttomoottorissa syntyy palamisjätteitä ja ne on siellä öljyssä aika hiovia ja samalla öljyn voiteluominaisuudet huononee. Sylinterit, männät, männänrenkaat, nokka-akselit, hammaspyörät, ketjut, kaikki mitkä tarvitsee öljyä kuluu nopeammin.
Kun öljynvaihto on niin halpaa, ( saan ehkä 20L bensaa samalla rahalla ) niin en kehtaa likaisilla öljyillä ajella.
Kun öljynvaihto on niin halpaa, ( saan ehkä 20L bensaa samalla rahalla ) niin en kehtaa likaisilla öljyillä ajella.
Re: Teboil Diamond Diesel 5w40 sopivuus 2.0Tdi dpf pumppariin
Tänään vaihtu Golffiin Mobil ESP 5w30 öljyt, jossa siis VW 507 luokitus joka passaa DPF:n kanssa.
Kiinteällä 15 tkm. vaihtovälillä mennään, joten öljyjen osalta case closed.
Kiinteällä 15 tkm. vaihtovälillä mennään, joten öljyjen osalta case closed.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa