Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Jonde
-
Viestit: 2051
Liittynyt: 23.7.2003 12:23
Auto: Golf ja TT

Re: Golf 2 20vt

ViestiKirjoittaja Jonde » 22.3.2016 18:00

Country on samaa korinumero sarjaa kun mikä tahansa muu syncro malli, kaikki yksilöt on ensin wolfsburgissa rakennettu syncroksi ja sitten erä on lähetetty itävaltaan muokattavaksi sen jälkeen. Ja tämän takia nelikkoja kun vertaillaan keskenään on kaikki mallit samaa sarjaa. Contryn saa nykyään ilman veroseuraamuksia madallettua kun lisäsivät edellisessä uudistuksessa verolle kuoleentumisajan. Oulun messuilla nähty "citycountry" on taas vanhana muutoksena edelleen verottajan hampaissa, jos inssi vaan tajuaa tehdä työnsä kun muutos on tehty vanhan lain aikaan.

Ja Poikkeuslupa olisi kai se suoraviivaisin tapa tehdä valmiiksi mitä haluaa. Muuten kai nyky säännöilläkin pitää ensin rakentaa syncro viskolla ja sitten vasta sen leimaamisen jälkeen vaihtaa haldexiin kun tehdään vetotavan muutosta joka tuli helpommin sallituksi uusien pykälien myötä.

palikka2
-
Viestit: 260
Liittynyt: 1.1.2004 14:18
Auto: Golf variant IV 20VT 4-motion

Re: Golf 2 20vt

ViestiKirjoittaja palikka2 » 22.3.2016 21:06

Halvin tapa toteuttaa tuo haldex on virta pumpulle esim. katkaisijan kautta ja vaihtaa ohjainlaitteeseen insertti. Tämän jälkeen pelaa kyllä pelkällä pumpulla ja pitäisi olla ns. maksimit takaalla vetoa, jota hieman itse epäilen. Itsellä tuollainen käytössä. Tulosaa kyllä tuo sqs venttiili korvaamaan ohjain, jotta saadaan varmasti max paineet haldex kytkimeen.

http://m.ebay.com/itm/200947138407?_mwBanner=1

^^BeBe
-
Viestit: 513
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

Re: Golf 2 20vt

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 22.3.2016 22:41

Niin tuo vissiin työntää säätöventtilin sulki tai auki kokonaan?joten pitäisi olla kokoajan nolla luisto. Tuossa sqs kalliimassa ohjaimessa on tuo vapautus mahdolliuus vissiin jollain solenoidilla ratkaistuna.

palikka2
-
Viestit: 260
Liittynyt: 1.1.2004 14:18
Auto: Golf variant IV 20VT 4-motion

Re: Golf 2 20vt

ViestiKirjoittaja palikka2 » 24.3.2016 15:50

Sulkee, mutta ei kokonaan. Tällöin max veto taka heti kun luistoa ilmenee... Jos tuon tulppaa kokonaan, ei vapaudu ollenkaan. Been there, done that. Oli vähän raju, kun kääntäessä sisä mutkan puoleinen takarengas sutkuttaa tyhjää :D

Eppup
-
Viestit: 11
Liittynyt: 6.8.2015 7:00
Auto: Mk1 jetta -83 1.9 mtdi

Re: Golf 2 20vt

ViestiKirjoittaja Eppup » 9.10.2016 16:55

Kyllä vaan näytti golffi hyvältä iltahämärissä, pelkistetty ilme ja ei kyllä kaipaa mitään ylimääräistä (y)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

Re: Golf 2 20vt

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.10.2016 23:54

Jos haluaa, että takapää vetää koko aika niin sillo SQS:llä on myös halvempi vaihtoehto: http://www.sqsracing.com/produkt/314:40 ... oler-valve

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt

ViestiKirjoittaja Pellikka » 10.10.2016 7:43

Kiitoksia! Hyvältähän se jettaki näytti.

Kaipais tosiaan vaan sen nelivedon. Hirveetä hommaa ku luistelee väärän pään renkaat nelosella. Tuo sqs oliki yks päivä jo mietinnässä. Ilmeisesti tuolla korvataan haldexin boxi ja pumpulle kytketään virrat? Insertti ajanee saman asian boksin kanssa.

Hallin lattialla pötköttäs 6-lovinen 02M, taka-akseli, S3 takajarrut ja pinkka vetareita sekä kardaani valmiina...

Kohta vois olla kaupan läjä 02A laatikoita, kevyt vp ja sintteri.
Viimeksi muokannut Pellikka 23.6.2017 9:07, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.12.2016 20:54

Pikkuhiljaa golffin parissa aloiteltu ja talvi tarkoitus keskittyä tähän. Syksyllä lopetin ajokauden pesemällä joka paikasta kurat pois. Viime talvi meni liikaa käyttöautojen kimpussa ja keräiltiin voimia tulevaan.

Laatikosta kuului kesällä soraääniä hieman sähäkämmässä kiihdytyksessä ja kolmosvaihde meni. Viimeiset ajot ajoin syksyllä Wisse:n lainalaatikolla. Ei se huhua ole että kolmosvaihde on heikko kohta kun rupeaa olemaan enemmän tehoa, yhtään hammasta ei jääny pienempään rattaaseen. Eli ei kestä, pakko päivittää :D

Kuva

Ässästä ja countrystä purin syksyllä kaikki tarpeelliset voimansiirto-osat.

Kuva

Ja hahmottelin lattialla tulevan voimansiirtopaketin. Turhat himmelit purin pois ja nuokin purin jo valmiiksi että sai pienempään tilaan jemmaan.
Kuva

Countrykin tuli ennen pakkasia silvottua. Onneks ei ollu paras yksilö niin ei säälittänyt. Melkonen ranka se olikin tuon jälkeen ja lähes kaikki jo myyty ja purettu ennestään. Otin isoina paloina että oli helppo leikellä ja sai nätisti sisätiloissa purettua ylimääräset pellit pois.

Kuva

Irrotettujen peltiosien siistimiseen menikin yllättävän paljo aikaa kun massaa on paikoitellen pari senttiä ja onhan se tiukassakin. Ja luonnollisesti piti saada ehjänä tarvittavat palat ja niin että on helppo tulppahitsata pisteet. Lähtikin siitä melko kasa ylimäärästä pois. Ei pahasti ollu ruostetta, yks paikka pitää laittaa varapyöräkoteloon.

Kuva

Kuva

Kuva

Kardaanitunneli oli muuten simppelimpi vaan poistin samalla bitumit siitä. Pitää irtaallaan hiekkapuhaltaa ruostetta ottaneet paikat. Yllättävän paksua peltiä oli tuo ja ehjä, pientä pintaruostetta vain.

Kuva

Sitten alkoikin itse auton purku lainalaatikon irrottamisen takia ja 02M sovittamiseksi seuraavana paikalleen.

Kuva

Parin illan puuhastelun jälkeen tilanne olikin tämä. Kaikki vanhat voimansiirron osatkin meni kaupaksi niin sai tilaa uusille hallille.

Kuva

Tuon lämpöeristeen revin jo pois kun oli irti osittain. En suosittele Arlowsin evästä tuohon. Välissä oli joku kuitumatto mutta se ei ollut kiinni tuossa alumiinissa kunnolla.

Kuva

Uuteen kytkinpakettiin tuli PO-metalin sintterilevy, Sachs paineasetelma, Valeo irrotusmekanismi ja samalla Febin öljyt laatikkoon ja perään. Vaihteensiirtoon tuli muutamat kuluneet osat uusia Suomen Autohuollosta. 240mm kytkin siis tulee nyt tuohon, pitääpähän sitten ja ei tarvii soveltaa niin paljoa. Vanhankin ois adapterilla ilmeisesti voinut käyttää.

Kuva

Laatikko ja jakolaatikko oli toimivia niin ajatus laittaa tässä vaiheessa vain stefat ja öljyt uusiks. Muutama tunti meni että sai tuon puhtaaksi vuosien paskasta ja hapettumasta. Pesty sitruunahapolla, Würthin vannehapolla, liuotinpesulla ja bräkleenillä hulluna. Ja harjasin pikku messinki- ja teräsharjoilla. On muuten älyttömän hintasia stefoja tuohon alkuperäset, 90e kpl osa. Muutama vielä hakusessa ku ei raskinu. Uus kytkinakselin stefa ja irrotusmekanismi jo paikallaan. Maalailin pultitkin kun oli hapettumaa ottaneet.

Kuva

Kuva

Vaihteensiirto tulee S3:sta jo siksi että siinä on keppi huomattavasti tunnokkaampi. Vaihteenvälinlyhentimiä tutkin tuohon ja meinasin jo ostaa mutta ei näyttäny ihmeelliseltä niin tein ite. Vielä pitää maalata nuo. Hioin vanhat niittaukset palloista pois, porasin reiät ja tein m5 kierteet. Sitten ite vipuihin valmiiden osien kuvista mallia ottaen uudet reiät ja nyt pitäs olla jotaki 35% lyhemmät välit. Ja saa palattua takasin jos ei miellytä kun niittaus on korvattu pultilla. Ja vähä kevensin ja muotoilin uusiks tuon vastapainon.

Kuva

Kuva

Kuva

Ja vuosien kyttäilyn jälkeen löyty 16" OZ futurat espanjasta. Vaatii läpikäynnin mutta jako on 4x100 ja 8,5" ja 9,5" leveinä oli mieleiset muilta osin. Tasalevyiset ois ollut vielä mieleisemmät mutta menee ne leveämmätkin takaset, jos on vetävä akseli :)

Kuva

Kuva

AnttiL
-
Viestit: 384
Liittynyt: 23.7.2003 10:56
Auto: G4 cabrio -02,Audi A3 -12. T6 G2 KR ,jetta mk1, lt55hook

Re: Golf 2 20vt

ViestiKirjoittaja AnttiL » 18.12.2016 22:13

Hienoa rakentelua. ISO peukku.

Dona
-
Viestit: 1685
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd vaihteiston sovittelua.

ViestiKirjoittaja Dona » 20.12.2016 18:05

Kuka lainaa 0a2 askia turboautoon :D

_Wisse_
-
Viestit: 208
Liittynyt: 8.5.2007 21:53
Auto: ViistoperäJetta Vr6, mk1 G-cabrio, oooo 80 b1, w219 AMG 55, V-Max 1.2,

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd vaihteiston sovittelua.

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 21.12.2016 10:36

Dona kirjoitti:Kuka lainaa 0a2 askia turboautoon :D



Hep! :D

Dona
-
Viestit: 1685
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd vaihteiston sovittelua.

ViestiKirjoittaja Dona » 21.12.2016 13:16

Lainaa mullekkin, niin voin kanssa kokeilla vähän ;)

_Wisse_
-
Viestit: 208
Liittynyt: 8.5.2007 21:53
Auto: ViistoperäJetta Vr6, mk1 G-cabrio, oooo 80 b1, w219 AMG 55, V-Max 1.2,

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd vaihteiston sovittelua.

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 21.12.2016 19:44

Haha. Laitetaan pari kpl tulemaa. :D
Pellikalla liian hieno auto hinautettavaksi, ajamalla ne täytyy omalle paikkakunnalle saada. (:

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd vaihteiston sovittelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 8.1.2017 19:47

Epytec.de toimitti kasan tavaraa tähän ja pariin muuhunkin autoon samalla. Oli kyllä laatu palikoissa jopa parempaa kuin odotin ja pikaisella sovittelulla ainakin osa palikoista tuntu olevan sopivia.

Kuva

Tähän projektiin tuli kevyt kiinteä vp 240mm kytkimelle, taka-akselin auraus- ja cambersäätöpalat, taakse 280mm levyille kannakkeet S3-satuloille ja 02m laatikon takakannake. Päätin ostaa valmiit ajan säästämiseksi.

Laatikon kannaketta aattelin vahvistaa kuvien perusteella, mutta olikin niin jämäkkää tekoa ettei kyllä tarvii kuin maalata. Eikä tuohon hintaan kannata edes ite tehdä enää tuota kiinnikettä. Edellisestä kuvasta näkyykin että se on tuon vp:n kokonen :)

Kuva

Vauhtipyörä näytti hyvältä. 5,5kg lupaavat painoksi. Muuten sopivuus oli hyvä mutta offsetit vielä pitää vertailla vanhaan kunhan kerkee.

Kuva

Kuva

Futurat kävi tarkistuksessa/oikaisussa Wheel Doctor Eerolla. Pikkusta heittoa oli ja ne tuli kuntoon. Lähinnä hipistelyn vuoksi kaikki hiplattiin, yhdessä oli näkyvämmin heittoa lähtiessä. 8" ja 9" oli oikeat mitatut leveydet. Pitänee käydä vielä toinen reissu ja ottaa siivut sorvissa että saa kasattua leveämmäksi sandwich tyyliin.

Sisäkehät on jo puhallettavana, keskilätkät työn alla, ulkokehistä maalit poistettu ja keskiöiden maalaus sovittu.

Kuva

Vaihdevälinlyhentimet on maalattu ja paikallaan.

Kuva

Kardaanitunneli vaati pientä muokkausta että uusi vaihdekeppi solahtaa paikalleen. Sama periaate etuvedossakin. Etummainen kiinnike piti irrottaa, porata pari reikää ja lähinnä varalta pikku kolon kepin reikään kairasin.

Kuva

Ite vaihdekepin etummaiset kiinnityspultit vaihoin kierretangon pätkiin ja putkenpätkät tulee vielä holkiksi tuohon. Takimmaiset reiät piti vinguttaa aika reilusti vinoon että saa oikeaan kohtaan tuon. Kepin päähän väänsin M12 kierteet nupille. Puhalsin ja maalasin mattamustalla kun oli ottanut hapettumaa. Kasatessa uudet rasvat joka väliin ja kepin pallonivelen kuppi tuli uus. On kyllä ihan eri tiukka rakenne ku 02a kepissä.

Kuva

Sitten kevyen purkuoperaation jälkeen leikkelin kardaanitunnelin ympäriltä vähä vaimennusmattoja pois.

Kuva

Päistä ja penkin kiskojen päistä porailin pistehitsit auki ja ajoin puukkosahalla irti vanhan pakoputkitunnelin.

Kuva

Aika iso ero niissä oli kun vierekkäin vertailin. Syncron malli leveämpi etuosasta ja paljon korkeampi. Käsijarrun vaijerien läpiviennit etuvedossa on tunnelin päällä ja syncrossa sivuilla.

Kuva

Kuva

Kartongista leikeltyjen mallien ja muutaman sovitusyrityksen jälkeen uusi tunneli alko käydä paikalleen. Melkonen savotta oli putsailla kaikki massat ja maalit pois tieltä ja valmistella hitsausta varten. 3cm välein tuli pisteillä kiinni kuten oli tehtaaltakin ollut syncrossa. Oli siinä kaikkiaan varmaan viikon työtunnit countrysta irrottamisesta tuohon asentamiseen kun hiekkapuhalsin ja putsasin vanhat bitumit jne.

Kuva

Kuva

Uusille käsijarruvaijerien läpivienneille oli niin selvän näköiset paikat jo tehtaalta että riitti kun porasi reiät ja siisti ympärykset.

Kuva

Taka-akseliston kaikki hilut ja vanteen kehät on paikallisella konepajalla. Puhaltavat puhtaaksi ja maalaavat epoksipohjan niihin. Sen verran aikaa vievä homma 100-litrasella kompuralla puhaltaa että päätin jättää isommilla vehkeillä tehtäväks.
Viimeksi muokannut Pellikka 23.6.2017 9:25, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 21.1.2017 21:01

Kuva

Kardaanitunneli sai maalit päälle. Sisälle tuli 2-k uretaani kun oli valmiina semmosta. Saumoihin tuli molemmin puolin tiivisteeksi liimamassa.

Kuva

Alapuolelle kiveniskumassalla häivytin vanhan massan rajan ja yks kerros koko tunneliin. Sama hammer päälle sitten ku pohjassa jo olikin. Pääsis jo vähä kasaamaan vaihteensiirtoakin nyt.

Kuva

Muiden projekteja tutkin ja suunnittelin, niin saattas riittää että on kahdessa osassa tuo kontinpohja. Purin sitten siitä pisteet ja raaputtelin liitoskohtien ympärykset massasta puhtaaksi.

Kuva

Tuossa näkyykin syy kontinpohjan vaihdolle. Tuohon poikkipalkkiin tulee taka-akselin takapusla kiinni.

Kuva

Kuva

Kytkintä ja vauhtipyörää mittailin ja vertailin vanhaan ja tulin siihen tulokseen että pitäs toimia. Lohkon ja laatikon välinen suojapelti piti ottaa ässästä. Vp uusilla pulteilla momenttiin ja kytkin ja asetelma päälle. Näyttää että kaukana lohkosta kun puuttuu se juriseva kaksoismassan möykky.

Kuva

Kuva

Kuva

Lootan nostin paikalleen ja pultit putsasin aiemmin sitruunahapossa enimmästä moskasta. Hyvinhän se lohkoon passasi kun tuommonen siihen kuuluukin oikeasti. Öljynpaluun letku on jakolaatikon tiellä ja siihen tulossa uus aihio. Downpipe tulee justiin kardaanin kohalle ja sekin pitää muokata. Tunnelissa oli oikealla puolen hyvä kolo putkelle. Muuten tuntus kaikki passaavan nätisti. Nopeusmittarille pitää jotain keksiä kun tuossa lootassa on sähköinen, ei oikein ymmärrä vaijerimittari sitä.

Kuva

Kuva

Osatkin tuli jo puhalluksesta, epoksipohjamaali pinnassa. Mukava lähtee maalaamaan pintaväriä nyt. Osa oliskin suoraan valmiita pintaväriin. Vakaaja unohtu kuormasta niin pitää sekin ite töhäyttää muutaman pikkuosan kans.

Kuva

Vanteen keskilätkät piti maalinpoistolla putsata ku oli jotaki huonoja spraymämmejä päällä. Tekstit piti puhaltaa alumiinioksidilla. Ja lopuks kiillotus.

Kuva

Keskiöt kävi Wheel Doctorilla uuden keikan ja nyt voi kasata sandwich-tyyliin kehien väliin keskiöt. Pieni keskityssyvennys sisäkehällä sorvattu. Kuvan kehä oli huonoin ja testikiillotettu puoliks että saako vielä tehtyä elävät. Radinoxit kyllä houkuttas mutta ehkä ens konkurssiin sitte. Nuo lähtikin jo maalattaviksi kaverille. Saa uunissa maalata kunnon pinnan. Väri on vielä vähä auki.
Viimeksi muokannut Pellikka 23.6.2017 9:11, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 5.3.2017 8:39

Kuva

Pikkusatsi osia piti maalata että pääsi kasaamaan hieman. 2k uretaanimaali tuli pintaan ja epoksi pohjalle. Muutamat osat joutu puhaltamaan hiekalla ennen maalausta.

Kuva

Turbon öljynpaluu oli yllättäen kulmavaihteen tiellä. Hain S3:n jo myydyn öljynpaluun takaisin paikalliselta kanssaharrastajalta. Yks katkos piti tehdä, asentoa kääntää ja hitsata tigillä kasaan. Muutenhan se ässän versio kävis mutta kakkiksen moottorinkannake oli tiellä.

Kuva

Melkonen sovittelu siinä jo ahtauden vuoksi on, pitää olla oikea järjestys. Mutta nyt on vaihteston osalta kaikki kiinni. Takimmainen kannake pitää vielä maalata ja se tulee syncrosta. Ottaa vetarin suojakumiin kiinni tuo etuvedon malli.

Kuva

Etummaiselta moottorin kannakkeelta jäi yksi kiinnityspiste pois laatikon puolelta. Hitsailin siihen uuden rakenteen parista levyn palasta ja holkista. Tulee laatikonkin puolelta tuettua nyt. Startti piti laittaa ässän 12mm pulteista poiketen 10mm pulteilla tuon kannakkeen takia.

Kuva
Kuva

Epytec lupaili ettei tarvitse apurunkoa muokata tuolla heidän kiinnikkeellä 02M swapissa. Äkkiä näyttäs että on siellä tilaa riittävästi vetarille.

Kuva

Parit puslat ja konehuoneeseen uus lämpöeriste piti tilata maailmalta.

Kuva

Taakse tuli nyt vanhemman mallinen kannake, johon vaihdoin kumin tilalle Powerflexin puslan. Josko nyt loppus koneen keikkuminen. Febin edellinen hydraulinen kannake kesti ehkä 5tkm ja on ihan lötkö. Tuo ainakin tuntuu jämäkältä, toki saattaa sisälle tärinöitä tulla. Lienee mukavuus muutenki jäänyt vähä taka-alalle...

Kuva
Kuva

Alatukivarsien puslat vaan nitisee ja natisee kun tukivarret on kulmassa madalluksen takia. Nyt investoin Powerflexin race-versiot, joissa on uretaaniin ujutettu kuulanivel. Nuokin S3/TT ja muihin neloskorin sukupolven vehkeisiin tarkoitettu kuten edelliset umpikumiset. Ja pitäs loppua eläminen myös kiihdyttäessä. Lähinnä ääntely, osien kuluminen ja löystyminen ollut se ongelma aiemmin.

Kuva

Hammastanko piti ottaa taas työn alle kun alkanut vuotamaan öljyä kun vähän rajummin kierrättää pitemmän hetken. Uusi tiivistesarja tulee taas. Jos vielä vuotaa jossain vaiheessa niin pitänee päivittää tehostamaton tanko nopealla välityksellä ja laittaa sähkönen tehostin.

Hammastangon kun saa nippuun, takakannakkeen maalattua ja lämpöeristeen liimattua, olisi koneen takaisin noston aika. Ensi viikolla sitten kontinpohjan vaihto ohjelmassa loman kunniaksi.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1553
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja samza » 5.3.2017 11:04

ei voi muuta kun hattua nostaa! :)
Tuosta hammastanko asiasta; taisin audifoorumilta joskus lueskella että muillakin ollut vastaavia ongelmia tehokkaissa ja kiertävissä koneissa.. Tainneet ratkaista muuttamalla tehostimen välityksiä, eli siis hihnapyörän kokoa?

jaketech
-
Viestit: 308
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja jaketech » 5.3.2017 12:36

samza kirjoitti:ei voi muuta kun hattua nostaa! :)
Tuosta hammastanko asiasta; taisin audifoorumilta joskus lueskella että muillakin ollut vastaavia ongelmia tehokkaissa ja kiertävissä koneissa.. Tainneet ratkaista muuttamalla tehostimen välityksiä, eli siis hihnapyörän kokoa?


tehostimen pumpun pyörintänopeutta piennemmäksi tai sitte sähkönenpumppu. rallinetissä oli että öljynvirtausta muuttaa mutta en nyt muista pitikö paluu puolelta jotain isontaa vai painepuolelta kuristaa.

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.3.2017 8:12

Kiitoksia!

Löysin jostain rallifoorumilta että polosta oli painepuolen lähtöä avarrettu muutama kymppi. Pitäshän siinä pumpussa paineraja olla suojaksi, mutta lieneekö sitten jotain vikaa. Siellä kuitenkin pitäs olla sama paine koko ajan. Muutenhan tehot ei vaikuta mitään sen että ne kierrokset pysyy siellä korkealla herkemmin ajossa. Pumppu on A3 1.8t orkkis ja samaa pumppua kaupataan ebayssa näihinkin. 7500rpm on rajotin niin onhan se toki vakioon nähden vähän ylempänä

pioneer86
-
Viestit: 64
Liittynyt: 27.9.2006 12:19
Auto: VW golf II GTI 20vt (02M)

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 6.3.2017 14:47

Omassa golfissa joutui tuota kannaketta apurungosta siirtämään taaksepäin. Murroksella ei olisi muuten ollut mitään toivoa mahtua.

Mikko__
-
Viestit: 377
Liittynyt: 21.10.2003 18:02
Auto: Golf III

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 7.3.2017 22:17

Samoin kanssa joutu corradossa kannaketta siirtämään, muuten otti nivel kiinni.

Mahtuuko muuten vaihdevälin lyhennysten jälkeen vaijerit kulkemaan kunnolla? Ettei ota tuo paino kiinni siihen ylempään vaijeriin nyt kun sen kiinnitys tuli alaspäin?

hartokki
-
Viestit: 208
Liittynyt: 28.7.2011 21:02
Auto: Golf Mk2 GTI 16V Golf mk3 1.9 tdi variant

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja hartokki » 28.3.2017 20:32

miten muuten toi kulmvaihde on kiinni tossa laatikossa? omassa syncro golffissa olen ollut katsovinani että vuotaisi öljyä tuolta laatikon ja kulmavaihteen välistä. millainen tiivistys siinä on? stefa vai?

pete73
-
Viestit: 2002
Liittynyt: 11.2.2011 17:45
Auto: Leon ASZ, Cordoba AGR, Polo ATD, Renault 19 16v

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd vaihteiston sovittelua.

ViestiKirjoittaja pete73 » 28.3.2017 21:30

Vaihdevälinlyhentimet on maalattu ja paikallaan.

Kuva


Tietääkö joku mistä löytäisi noita nivelpalloja (joihin vaijerit kiinnittyy) kierre/mutterikiinnityksellä? Kun alkuperäiset näyttää olevan niittaamalla kiinni. Ja mikä on pallon halkaisia?
Kun nuo alkuperäiset palikat olis sellaisilla helposti muokattavissa lyhetämään kepin liikettä.
Ei millään anna luonto periksi ostaa uutta vivustoa muutaman satkun käyttöautoon mutta olisi tarvetta tuota kepin liikettä vähän muokata ;)

Ande
-
Viestit: 213
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Ande » 28.3.2017 21:40

hartokki kirjoitti:miten muuten toi kulmvaihde on kiinni tossa laatikossa? omassa syncro golffissa olen ollut katsovinani että vuotaisi öljyä tuolta laatikon ja kulmavaihteen välistä. millainen tiivistys siinä on? stefa vai?


O-rengas siellä on. Omassakii vuoti sieltä.

http://fi.realoem.me/Volkswagen/RDW/GOSY/1991/67/R/4/409/101010
Tuossa kuva mistä saa käsityksen, vaikkei ehkä juuri oikea ole.

Ja tuossa 020 vaihteiston kulmavaihteesta;
http://fi.realoem.me/Volkswagen/RDW/GOSY/1991/67/R/4/409/100000

hartokki
-
Viestit: 208
Liittynyt: 28.7.2011 21:02
Auto: Golf Mk2 GTI 16V Golf mk3 1.9 tdi variant

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja hartokki » 28.3.2017 21:57

Ande kirjoitti:
hartokki kirjoitti:miten muuten toi kulmvaihde on kiinni tossa laatikossa? omassa syncro golffissa olen ollut katsovinani että vuotaisi öljyä tuolta laatikon ja kulmavaihteen välistä. millainen tiivistys siinä on? stefa vai?


O-rengas siellä on. Omassakii vuoti sieltä.

http://fi.realoem.me/Volkswagen/RDW/GOSY/1991/67/R/4/409/101010
Tuossa kuva mistä saa käsityksen, vaikkei ehkä juuri oikea ole.

Ja tuossa 020 vaihteiston kulmavaihteesta;
http://fi.realoem.me/Volkswagen/RDW/GOSY/1991/67/R/4/409/100000




eli parilla pultilla kiinni laatikossa? uskaltaako tuota mennä irrottamaan tuosta leviääkö käsille koko helahoito?

Ande
-
Viestit: 213
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Ande » 28.3.2017 22:01

Ei leviä. Tulee vaa toi holkki ja öljyt pihalle :D Sitä en kyllä osaa sanoa pystyyks sen irrottaa auton alla, mahtuuko?

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 28.3.2017 23:31

Niittaamalla nuokin vaihteensiirtäjien pallot oli. Tein ite kierteet niihin. Uniball-nivelen palloa kokeilin vaan oli pikkusen liian pieni niin ei kehannut välyksellisiä tehdä.

Jakolaatikko kiinni neljällä pultilla lootassa ja yks pultti vetarin laipan sisällä syvällä. Tiivisteenä on kolme o-rengasta. Stefat makso 90e kappale alkuperäsenä ja latviasta löysin johonkin 10-15e hintaan itelle uudet. Tämähän ei oo siis syncron jakolaatikko ja en tiedä mistä syncrosta oot irrottamassa.

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 29.3.2017 0:34

Vaihdevaijeri näyttäis mahtuvan äkkiseltään ja tuli tuotakin painoa pienennettyä jonkin verran.

Kuva

Moottorin takakannake tuli nyt countrystä. Puhalluksen ja maalauksen se vaati luonnollisesti ja tilan kairaamisen ahtimen vesiletkun banjolle. Ero etuvedon vastaavaan on melko selkeä kuvassa.

Kuva

Konehuoneeseen tuli Demontweeksilta takapuslan kanssa DEI reflect-o-cool lämpöeristettä. Tuntui olevan varsin tiukkaan tarttuvaa herkkua. Melkosen tympee liimata kaareviin muotoihin kun lasikuitu on takana. Ei liene pikku rypyt menoa hidasta. Vähän tuli hammastankoonkin kun pakoputki tulee menemään aika läheltä. Hammastanko tuli uusilla tiivisteillä kasaan ja näemmä kuvia ei öljysillä käsillä tullut yhtään.

Kuva

Kuva

Tekniikan asennuksen jälkeen laskin alas pukeilta, käytettiin pihalla haistelemassa ulkoilmaa ja käänsin toisinpäin auton koloonsa. Sitten taas pukeille ja vanhat osat pois alta. Ensin tankki ja taka-akseli. Loputkin verhoilut takaosasta purin pois tieltä kans.

Kuva

Viimeiset kuvat vanhasta kontinpohjasta samalla.

Kuva

Kuva

Sitten enimpiä äänieristeitä pois ja äänisahalla ajoin pohjan pois.

Kuva

Vanhan pohjan reunojen poisto sitten pienempinä osina että säilyy itse autoon jäävät osat ehjänä. Tältä se näytti kun oli pisteet porattu auki ja kaivettu vanhat osat alta pois.

Kuva

Kuva

Runkoaisoihin tulevien korottavien palojen tieltä piti leikata pois osa vanhaa. Ensin laitoin korottavat osat ja kontinpohjan paikalleen ja sovitin kohdalleen. Kun paikat löytyi, porasin kiinni muutamilla poraruuveilla ja nostin kontinpohjan pois. Nyt kun palat oli paikoillaan, runkoaisat sai leikattua sopiviksi näppärästi. Leikkelyn jälkeen porasin vielä reiät hitsauspisteille. Kaikki väleihin jäävät pinnat hioin ja väliin tuli 3M pistehitsausspray.

Kuva

Kuva

Luonnollisesti lukuisia sovitus ja hinkkaushommia oli välissä. Jokaista osaa hieroessa valmiiksi on mennyt tunteja ihan reilusti. Hiekkapellin ja aisan päätylapun välissä oli ruostetta niin otin ja leikkasin samalla hiekkapellin irti. Ei enää tässä vaiheessa kehdannut jättää ruostetta kun arvelin että sitä löytyy välistä kivasti.

Kuva

Pakoputken ja jarruputkien kannakkeet piti poistaa myös pohjasta. Hiekkapeltiin porailin reiät valmiiksi hitsauspisteille sovituksen jälkeen.

Kuva

Kuva

Yhtenä aamuna aloitin palat valmiina asennettavaksi. Hinauslenkki kävi välissä olleen ruosteen takia kans irti ja tehtaan linjan kannakeosat poistin samalla takakulmista.

Kuva

Kuva

Ensin hitsasin korottavat palat ruuvien avulla kiinni oikeille paikoille.

Kuva

Sitten poikkipalkki akselin kannaketta varten väliin ja kiinni.

Kuva

Lopuksi kontinpohja päälle kuoreksi. Arviolta pari sataa hitsattavaa pistettä tuli hitsattua, saumat hiottua, osat tuli paikalleen ja epoksipohjamaali kaikkiin saumoihin. 15 tuntia meni hallilla yhtä soittoa hitsaillessa. Muutamaan kertaan sai jumpata jännissä asennoissa :) Enemmän kuvia löytyy https://www.flickr.com/photos/[email protected]/?

Kuva

Seuraavana päivänä sitten kaikkiin saumoihin liimamassat ja sisäpuolelle 2k polyuretaanimaali pensselillä. Korotus kontinpohjassa näkyy hyvin kuvassa.

Kuva

Alapuolelle kiveniskumassat päälle.

Kuva

Ja lopulta pintaväri. Pyöräkoteloissa näkyykin massa kun hitsauksen jäljiltä vaati uutta massaa ja maalia sinnekkin.

Kuva

Kuva

Sinne se vain sujahteli kaikki palikat ja kori vastaa nyt Syncroa. Seuraavana taka-akselin mallaus ja kardaanin mittaus. Pitää saada lyhennettäväksi ja painotukseen pikaisesti.
Viimeksi muokannut Pellikka 23.6.2017 9:14, yhteensä muokattu 1 kertaa.

hartokki
-
Viestit: 208
Liittynyt: 28.7.2011 21:02
Auto: Golf Mk2 GTI 16V Golf mk3 1.9 tdi variant

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja hartokki » 29.3.2017 7:59

Pellikka kirjoitti:Niittaamalla nuokin vaihteensiirtäjien pallot oli. Tein ite kierteet niihin. Uniball-nivelen palloa kokeilin vaan oli pikkusen liian pieni niin ei kehannut välyksellisiä tehdä.

Jakolaatikko kiinni neljällä pultilla lootassa ja yks pultti vetarin laipan sisällä syvällä. Tiivisteenä on kolme o-rengasta. Stefat makso 90e kappale alkuperäsenä ja latviasta löysin johonkin 10-15e hintaan itelle uudet. Tämähän ei oo siis syncron jakolaatikko ja en tiedä mistä syncrosta oot irrottamassa.


Johan on hintaa stefoilla :0. Kolmoskoppanen vr6 syncroon pitäs vaihdella stefat kun jostain sieltä jakolaatikon seudulta tihmii tosiaan öljyä :/

pete73
-
Viestit: 2002
Liittynyt: 11.2.2011 17:45
Auto: Leon ASZ, Cordoba AGR, Polo ATD, Renault 19 16v

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja pete73 » 29.3.2017 9:43

Pellikka kirjoitti:Niittaamalla nuokin vaihteensiirtäjien pallot oli. Tein ite kierteet niihin. Uniball-nivelen palloa kokeilin vaan oli pikkusen liian pieni niin ei kehannut välyksellisiä tehdä.


Jaa tuokin oli itse tehty, hienoa!
Eli ilmeisesti porasit niittauksen auki, sitten sopivan reiän ja kierteet (M5 M6?) palloon. Ja lopuksi vipuun uusi reikä sopivaan kohtaan ja pienellä pultilla pallo kiinni?

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 29.3.2017 10:46

Juurikin niin. Aiemmin on topikissa niistä ollutkin jo kuvia ja resepti.

pete73
-
Viestit: 2002
Liittynyt: 11.2.2011 17:45
Auto: Leon ASZ, Cordoba AGR, Polo ATD, Renault 19 16v

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja pete73 » 29.3.2017 11:15

Täytynee kahlata taaksepäin ja katsoa :)

hanski
-
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja hanski » 29.3.2017 19:02

..ja väliin tuli 3M pistehitsausspray.

miten toi toimii hitsatessa, palaako puhtaasti läpi, vai räkiikö pahasti?

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 30.3.2017 7:45

Hyvin toimii. Sinkkimaaliahan se on periaatteessa mutta noissakin on isoja eroja. Joskus oli töissä ongelmaa ettei pistehitsaus meinannu onnistua ja wurthin tavarasta kun vaihtoi tuohon, alkoi sujumaan samoilla systeemeillä oikein.

Ainahan se puhdas pelti ois paras mutta ei tuo juuri huononna. Ja toiveita on ettei ihan heti ota ruostetta. Kotelosuojaakin on kaks litran kannuja jo hyllyssä niin pitää suojata tuo kontin ympäristö hyvin.

Kardaania mietin että oisko jopa helpoin unohtaa syncron osat kokonaan ja laittaa suoraan S3 kardaani ja lyhentää toinen osa.
Viimeksi muokannut Pellikka 23.6.2017 9:15, yhteensä muokattu 1 kertaa.

MXU
-
Viestit: 420
Liittynyt: 2.5.2005 23:04
Auto: Golf 4motion, corrado syncro

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja MXU » 30.3.2017 8:53

Ainakin se takimmainen kardaanin tukilaakeri vie ikävästi pakoputkelta tilaa. Ellei sit vie kahta putkea siltä kohtaa.. Eikös se rättinivel ole sama edessä ja takana. Erona vain se vaimenninlimppu. Vai eikö sen jakokehä ja/tai "nappulat" satu perän kanssa?

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 31.3.2017 15:17

Etummainen kuminivel on suhteellisen ahtaassa paikassa, joten joutu ottamaan päältä suojapellin pois. Muokkaamalla meni mallikkaasti.

Kuva

Kardaaneja mallailin ja ihmettelin. Joku 10-15 cm pidempi kokonaisuus on tuo S3 kardaani kuin syncron. Kunhan saa taka-akselin ja perän paikalleen niin näkee paljonko vaatii muokkausta. Vähä jämäkämmän olonen tuo ässän osa on ja yhdellä jopa ehjällä laakerilla niin tulee varmaan se laitettua.

Kuva

Moottorin tukikumit uusin koneen rakennuksen aikaan ja ne kesti yhen kesän hyvin ja viime kesänä oli jo melkosen löysät. Koneen heiluminen aiheutti ikäviä efekteja ajossa niin nyt pitäs loppua. Vanha etukannake ja päivitysosaksi iso kumipusla.

Kuva

Selvisi rälläköidessä halki sekin miksi nuo vanhat hydrauliset menee pilalle. Melkosta kokkaretta oli liemet sisällä.

Kuva

Mallasin paikallaan kohdat kohilleen ja mittailin korkeuden sopivaksi. Vanhaan kannakkeen pohjaan hitsasin 3mm levyä ja pultin keskelle. Siihen vain pusla kierteellä kiinni ja ei muuten heilu. Saa nähdä paljonko aiheuttaa tärinää umpikuminen pusla.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Pellikka 23.6.2017 9:16, yhteensä muokattu 1 kertaa.

VWarre-00
-
Viestit: 23
Liittynyt: 25.11.2015 20:29
Auto: AUDI 100 2.5TDI R5 (telakalla) , A6 4F 2.0TDI

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja VWarre-00 » 31.3.2017 15:28

On siinä hommaa vaan hyvin tuntuu asettuvan pellit paikalleen. Kuola valuen saa katella jospa joskus moisen edes etuvetotekniikalla tekasis. 1.8T tekniikalla siis. Tuot kyllä nyt jonnekki kesällä nähtäväksi tämän!

Jonde
-
Viestit: 2051
Liittynyt: 23.7.2003 12:23
Auto: Golf ja TT

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Jonde » 1.4.2017 0:22

Etkassa ei ole enää noita kardaanin mittoja, mutta vanhasta ulkomuistista sanoisin että, TT kardaani oli lähes 10cm lyhyempi kuin muut kun joskus niitä ihmettelin. Joten jos löydät faktaa niin kannattaa tarkistaa se.

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 1.4.2017 9:37

Kiitoksia vinkistä. Tutkin ja googlettelin tuota niin näyttäs että TT kardaani on sentin pidempi kuin syncron. Nythän se 5 mm lyhennys tapahtuu jo syncron takarätillä. Toisen 5 mm saa kyllä helposti pois kun koneistaa joka paikasta vähän pois. Ei tarviis hitsailla ja tasapainotuttaa. Tukilaakerin kiinnityksen siirto nyt ei kauaa ota, kun rakentaa adapteria siihen.

Ostin TT kardaanin niin siinäpä se selviää kun saa ensi viikolla osat perille.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.4.2017 11:44

Tuo s3 kardaani näyttää aika samalta kun 3 koppasen syncron mutta 3 koppasessa on lyhyempi etuosa. Onkos s3 kardaani takaosa kuidutettu kans?

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 9.4.2017 9:30

Ei oo kuitua missään kohti. Onko mk3 kans kaksiosainen kardaani?

Ande
-
Viestit: 213
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Ande » 9.4.2017 14:13

On, taaempi jotai kuitua.

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 11.4.2017 7:46

Ok. Näyttää siltä ettei ihan mahdu TT kardaani. Muutamasta millistä kiinni niin saanee jo rälläköityä sen verran. Just vaihdekepin kohdalla on nivel niin täytyy koittaa vielä saada tilaa nostamalla keppiä ylemmäs. Tarpeeks ku ois race niin sama heittää tunnelin päälle koko keppi..

Kiireisen aikataulun takia maailmalta matkalla muun muassa uudet vetarit ja nivelet. Kuulemma testattu yli tuhannella hepalla niin vielä jää varaa viritellä :)
Viimeksi muokannut Pellikka 23.6.2017 9:17, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dona
-
Viestit: 1685
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Dona » 11.4.2017 9:21

Kerro oitis mitkä kepit ja nivelet...

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.4.2017 11:34

http://www.international-speed-parts.de/

Tuolta tulossa vetarit. Kertoi että testattu yli tuhannella hepalle, ettei tarvitse huolehtia minun kestosta. Nivelien kestosta ei tiedä mutta kokeillaan, uudet Meylet tilasin eri paikasta. Vahvistaa sitten jos ei kestä. Pikkusen arvelutti että lyhennettyinä ei kepit tule kestämään ja pahimmassa tapauksessa melkonen tuho kun katkeaa vauhdissa. Plussana melkosesti säästää aikaa ja toiveita saaha vapuksi kasaan.

Kuva

Tuosta näkee hyvin kardaanien erot. Ylhäältä alas, Syncro, TT ja S3. Takapään laippa samalla kohtaa kaikissa kuvassa.

Kuva

Tuon verran se TT:n kardaani on pidempi. Ihan muutamia millejä kun saa pituudesta pois niin sopii paikalleen.

Hiekkapellin joutui maalaamaan kun se kävi irti ja hitsauskohdista maalit piti hioa. Saumat liimattu tiiviiksi ja massa päälle. Aiemmin oli jopa kittailtu siistiks, mutta nyt ei jaksanut. En aio pikkupuskureita laittaa ja tuohon jää kokonaan piiloon. On kuitenkin sama väri niin ei paista välistä.

Kuva

[url=https://flic.kr/p/TCAoHL]Kuva

Yksi ilta yötä myöten maalailin osia mustaksi. Ensin muokattuihin tai vielä hiottuihin kohtiin tuli epoksi. Päälle polyuretaanimaali. Molemmat Hempel 2-k teollisuusmaaleja. Melko telineviritykset tuli kun osia oli jo enempi kerralla. Samalla meni akselisto, jarrut ja vanteen sisäkehät.

Kuva

Kuva

Varsin siistit tuli. Hopealla liuotinbasella ja 2-k lakalla maalattiin hallikaverin kanssa molempien hopeat osat yks ilta. Akselin kannakkeet, perämurikka ja tankin pannat tuli hopealla. Enää kardaani ja vakaaja on maalaamatta.

Kuva

Kuva

Ranskasta Mecatechnic toimitti uudet valot, akselien kiinnikelevyt ja puskuriin peitelevyt ilmanottoreiän pystytolpille. Löyty tummat valot ristikolla ilman kristalliefektiä niin ostin pois. Pitää golffin keulaa seuraavaksi kokeilla vaihtelun vuoksi. Muut osat jo olikin.

Kuva

Trodo.lv toimitti kauhu paketin vetoniveliä, tulee nyt kaikki uusia. Samassa tuli rallye käsijarruvaijerit, kardaaniin rätit, taakse jarrupalat ässän satuloille ja kardaanin tukilaakeri 202 mersusta. Kaikki nivelet ja rätit tuli pultteineen niin mukava kasata paikalleen. Öljytkin hain koneeseen.

Kuva

Kuva

Kuva

Vanteen keskiöt tuli maalarilta, kiitoksia Tommi Kummala! Tuli kyllä hyvät ja värikin oli just hyvä omaan silmään. BMW sterling grey tuli tällä kertaa valittua sävyksi. Uudet pultit, mutterit, hiilikuitu keskiörinkulat ja venttiilit on maailmalta jo tulossa. Kehien kiillotus taitaa jäädä suosiolla ens kuun hommiksi ja alkuun mennään Borbeteilla vielä.
Viimeksi muokannut Pellikka 23.6.2017 9:20, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2051
Liittynyt: 23.7.2003 12:23
Auto: Golf ja TT

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Jonde » 15.4.2017 22:42

Nopeasti löysit TT:n kardaanin, vissiin vappuajelulle tarkoitus tuolla tahdilla päästä?

clust
-
Viestit: 116
Liittynyt: 8.7.2008 19:10
Auto: A4 B7 1.8T Avant quattro, Golf mk2 1.8T, Znen BT50 kiinaskootteri

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja clust » 2.7.2017 13:07

Mitäs tälle kuuluu? Onko jo leimalla käyty? Sen verran vakuuttavan näköistä tekemistä, että olisi kiva nähdä "loppuraportti" nelivetokonversiosta. Iso peukku!

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 28.7.2017 7:46

Paljastettakoon että ajossa on. Pitää päivitellä jossain välissä tarinaa.

Ei muuten sudi enää.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja J`ni » 17.6.2018 9:57

Joko uskaltaa huudella sen päivityksen perään? :)

Lateski
-
Viestit: 28
Liittynyt: 15.7.2013 8:25
Auto: Caddy m-TDI, A4 2.0Tq, A4 1.8Tq

Re: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

ViestiKirjoittaja Lateski » 6.8.2019 14:47

J`ni kirjoitti:Joko uskaltaa huudella sen päivityksen perään? :)

Nykytilanne kiinnostaa myös täällä


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

© since 2000 - ffp