TurqoiseVento Mk3""
Valvoja: ffp jäsenet
Re: TurqoiseVento Mk3""
Ei olisi alkuun uskonut. Hatun noston arvoinen suoritus.
Re: TurqoiseVento Mk3""
^ +1
Etukilpi vaihtoon asap.
Etukilpi vaihtoon asap.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Etukilpi joo vaihtoon ja sen vois ottaa reijättömänä ja laittaa vaikka 3m dual lockilla kiinni tai ihan perus tarranauhalla
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: TurqoiseVento Mk3""
Kyllä uudet kilvet on pakko saada tähän myös se alustasarjakin on tulossa.. Jatkellaas :)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Auto valmistunut viimeinkin, Vihreä vento ollut vara-autona joka nyt myynnissä nettiautossa, tulkaa ostamaan pois.. Kuvia on siis luvassa kuhan säät sallii ;)
Re: TurqoiseVento Mk3""
No perkele. Sehän näyttää autolta.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Autoon laitettu uudet Led rekisterikilven valot koska vanhat sanoivat itsensä loppuun, myös talvivanteet hyvillä nastarenkailla vaihdettu alle :)
Konepellistä oli pakko ottaa kuva että miten kiiltelee :D
Kyljestä pikkasen samanlaista kuvaa :)
Muutaman viikon päästä auto myllytetään ja heitetään Colliniten vahat päällensä ;)
Näihin kuviin ja tunnelmiin, hyvää viikon jatkoa!
-l4t3z11
Konepellistä oli pakko ottaa kuva että miten kiiltelee :D
Kyljestä pikkasen samanlaista kuvaa :)
Muutaman viikon päästä auto myllytetään ja heitetään Colliniten vahat päällensä ;)
Näihin kuviin ja tunnelmiin, hyvää viikon jatkoa!
-l4t3z11
Re: TurqoiseVento Mk3""
Eikai vastamaalattua pintaa kannata myllytellä? Ainakaan hirveän leikkaavalla kombolla.. karvalaikalla nyt ei taida saada kun holoja aikaseks.
Puhdista vaan pinta kunnolla ja paiskaat sitten ne collit pintaan mää sanosin.
Puhdista vaan pinta kunnolla ja paiskaat sitten ne collit pintaan mää sanosin.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Kyllä kannattaa ainakin kuukausi odottaa ennen vahausta saati myllytystä.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Perjantaina tuli pestyä auto puhtaaksi, kylkilistat vaihdettu mustiin & Ta-Technix säädettävä alustasarja tulossa ens viikolla myös kuten early maski vaihdetaan keulalle, autohan alkaa jo näyttää paljon paremmalta 8-)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Niin kuin täällä jo mainittiinkin, musta tankin luukku passaa turkoosiin kylkeen kuin finni nenään. Jos jotain on pakko dipata, kokeile ennemmin takaluukun muovipaneeliin ja maskin mustaan osaan..?
Niin ja lokasuojien listan pätkät varmaan vaihtuvat myös mustiin..?
Niin ja lokasuojien listan pätkät varmaan vaihtuvat myös mustiin..?
Re: TurqoiseVento Mk3""
Tankin luukku sopii yhtä hyvin kuin hirvelle kiikarit. Itse heittäisin kyllä nuo sairaan rumat etuvalot roskiin ja laittaisin alkuperäiset tilalle, paranisi huomattavasti.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Ei tuosta tankinluukusta varmaa enää tarvitse jauhaa, se kyllä jossain vaiheessa vaihtuu.. Angeleyes ajovalot pysyvät koska olen kyllästynyt orkkis ajovaloihin, eivät näytä miltään.
Sitten seuraavaan asiaan, olen aloittanut Barzetta aluvanteiden kesäkuntoon laittamisen elikkä huulet kiilloitetaan kromiseksi ja keskiöt näillä näkymin maalataan uudella värillä.
Maalien poisto / Vanteiden pesu.
Jokaisessa vanteessa hieman hapettumaa kertynyt jotka poistetaan.
Vanteet hiottu siis vesissä: p320,400,500,600,800,1000,1200,1500,2000,3000 & 6000 paperilla, jonka jälkeen hieman vanteelle näytettiin Kiilloitus konetta vahan kera & muutaman kerran sitä sai kiillottaakkin että sai sopivan kiillon :D
Vielä keskiöiden uudelleen maalaus ja Vanteet olisivat ensi kesäksi valmiit :) !
Saa kertoa oman mielipiteensä vanteiden duunauksesta, kova homma tässä kyllä on mutta onneksi lopputulos kiittää vaivan :)
-l4t3z11
Sitten seuraavaan asiaan, olen aloittanut Barzetta aluvanteiden kesäkuntoon laittamisen elikkä huulet kiilloitetaan kromiseksi ja keskiöt näillä näkymin maalataan uudella värillä.
Maalien poisto / Vanteiden pesu.
Jokaisessa vanteessa hieman hapettumaa kertynyt jotka poistetaan.
Vanteet hiottu siis vesissä: p320,400,500,600,800,1000,1200,1500,2000,3000 & 6000 paperilla, jonka jälkeen hieman vanteelle näytettiin Kiilloitus konetta vahan kera & muutaman kerran sitä sai kiillottaakkin että sai sopivan kiillon :D
Vielä keskiöiden uudelleen maalaus ja Vanteet olisivat ensi kesäksi valmiit :) !
Saa kertoa oman mielipiteensä vanteiden duunauksesta, kova homma tässä kyllä on mutta onneksi lopputulos kiittää vaivan :)
-l4t3z11
Re: TurqoiseVento Mk3""
Kovasti olet kyllä vaivaa nähnyt vanteiden kiillotukseen, siitä +. En vain ymmärrä miksi nähdä vaivaa tuollaisiin parinkympin vanteisiin joista ei saa hienoja tekemälläkään..
Näenkö oikein vai hämääkö kuva että pientä sävyeroa havaittavissa etupuskurissa ja peilissä kun vertaa lokasuojaan.
Helmojem päädyt vielä mustiksi sekä päätylistapalat myös.
Näenkö oikein vai hämääkö kuva että pientä sävyeroa havaittavissa etupuskurissa ja peilissä kun vertaa lokasuojaan.
Helmojem päädyt vielä mustiksi sekä päätylistapalat myös.
Re: TurqoiseVento Mk3""
huulet kiilloitetaan kromiseksi
Voin luvata et kiillotatpa niitä miten paljon tahansa, ni kromisiksi ne ei sillä muutu. ;)
Ton värin kanssa tossa autossa ois melkosesti potentiaalia, mut itse oisin muutamia asioita tehny hieman eri tavalla ton värityksen suhteen.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Hyvin lähti käyntiin toi kun auto tuli maalauksesta, nyt taas alkaa vähän lähteä lapasesta kun ostellaan sitä sun tätä... Puskurin lippa johonkin mikä istuu siihen kunnolla ja nuo eriväriset listat ja tankinluukut samaan väriin.
Kyllä se siitä. Tsemppiä!
Kyllä se siitä. Tsemppiä!
Re: TurqoiseVento Mk3""
Perjantaina tulikin postista tuo Ta-Technix Säädettävä alustasarja uusilla iskarin yläpäillä laakereineen & tummat etuvilkut myös etupuskuriin haettua, siinä menikin muutama tunti asenneltaessa ja säädeltäessä sopivaan korkeuteen talvea ajatellen ettei nyt ihan jokasessa töyssyssä ottaisi kiinni jostain.. Kesäksi kyllä lasketaan tuostakin muutama sentti lisää :)
Kylkilistoihin käyn ostamassa uudet kiinnikkeet ja laitan ne paikalleen, bensatankin luukusta on turha keskustella.. Se vaihtuu kyllä jossain vaiheessa korinväriseksi!
mites tuo esijännityksen säätö tuossa alustassa menee, nyt säädetty aikas jäykälle että ei paljoo jousta töyssyissä, mutta ei kyllä tartte pelätä että ottais kaareen renkaat kiinni missään :D
Kylkilistoihin käyn ostamassa uudet kiinnikkeet ja laitan ne paikalleen, bensatankin luukusta on turha keskustella.. Se vaihtuu kyllä jossain vaiheessa korinväriseksi!
mites tuo esijännityksen säätö tuossa alustassa menee, nyt säädetty aikas jäykälle että ei paljoo jousta töyssyissä, mutta ei kyllä tartte pelätä että ottais kaareen renkaat kiinni missään :D
Re: TurqoiseVento Mk3""
Sehän näyttää hyvältä!
Minkä kokoiset pyörät on tällä hetkellä alla ja paljonko madallettu = etäisyys pyörän navasta kaareen..?
Ja kyllä se auto saa talvella olla vähän vähemmän "stance": teiden kunto ja hoito kun on nykyään vähän mitä sattuu.
Vaihtaisin talveksi tuon VR6 lipankin alkuperäiseen spoilerin soiroon. Jos nykyinen on tarvike-lippa, ensimmäinen jääkokkare on todennäköisesti spoilerin surma.
Minkä kokoiset pyörät on tällä hetkellä alla ja paljonko madallettu = etäisyys pyörän navasta kaareen..?
Ja kyllä se auto saa talvella olla vähän vähemmän "stance": teiden kunto ja hoito kun on nykyään vähän mitä sattuu.
Vaihtaisin talveksi tuon VR6 lipankin alkuperäiseen spoilerin soiroon. Jos nykyinen on tarvike-lippa, ensimmäinen jääkokkare on todennäköisesti spoilerin surma.
Re: TurqoiseVento Mk3""
oon saanut jousen esijännityksen säätöön ohjeen että sitä ei saa vetää jäykäksi. jousi pitää säätää sillain että se on kevyesti jännityksessä tai hyppyjousien välissä sillain sopivasti löysästi. jos ei onnistu ni sitte on jousien kg väärät kyseiseen kokonpanoon. auton korkeus säädetään muualta ku jousta kiristämällä.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Esijännitystä kyllä saa yläpäästä kiertämällä, Korkeutta sain säädettyä iskarin alatolpasta kiertämällä, Talvirengastus: 185/65r14 & navasta pyörän kaareen nyt säädettynä 30cm / auto suunnillee suorassa ja maavara etulippaan 10cm..
Vr6 etulippa tosiaan vaihdetaan alkuperäiseen tässä piakkoin tilalle :D
Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa kyllä rakentuu hienommaksi ;) !
-l4t3z11
Vr6 etulippa tosiaan vaihdetaan alkuperäiseen tässä piakkoin tilalle :D
Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa kyllä rakentuu hienommaksi ;) !
-l4t3z11
Re: TurqoiseVento Mk3""
terve taas tännekkin, tuossa viikolla tuli kokeiltu noita Barzettoja autoon että miten istuu ja paljonko tarvitsee vielä tuoda ulommas että näyttäis hyvältä, aluksi voisin kokeilla 10-15mm lätyillä ja kattoa ottaako kiinni kaareen vai vedänkö suoraan mankelilla leveemmäksi :)
Perjantaina tulikin ventoon sitten mukava yllätys kun kävin tankkaamassa, matka jatkui muutaman kilometrin kunnes alkoi nykimään ja paukkumaa / ei tahtonut pysyä edes käynnissä kunnolla tai saattoi sammuakkin valoihin muutaman kerran.. eikun vaa ympäri ja kotia kohti ajamaan ettei vaan jätä nyt tienposkeen.. Kotiin päästiin hissukseen paukkuen ajamalla, eilen tuli sitten mätänetissä käytyä ja tarttui mukaan suorilteen ensimmäiseksi:
-sytytystulpat
-tulpanjohdot
-virranjakaja
-uus pyörijä
-sytytyspuola
No osat vaihdettiin ja lähdettiin koeajamaan, kylmänä toimii normaalisti kunnes moottori lämpes 90" asteeseen, alkoi paukkuminen ja nykiminen uudelleen... mikä tässä nyt siis mättää, bensaa saa ja kipinä tulee mutta vetäsee tulpat mustaksi ??
netistä hetken selailtuani tajusin että oiskohan se vika lämpötila anturissa / ruiskun kumilaipassa.. Eikun taas uudelleen mätänettiin ja hakemaan nuo kyseiset osat:
-lämpötila anturi
-ruiskun kumilaippa
-bensapumpun rele
-bensasuodatin uus
Lämpötilan anturi paikalleen ja uus bensapumpun rele samalla, auto käyntiin ja koeajolle.. pelko perseessä toivoen alkaako nykiminen uudellee ku lämmöt nousee, huh auto kulkee taas täysin normaalisti ja käy paljon paremmin, on ainaski nyt vaihdettu uusia osia sitten ;)
elikkä uutta osaa vaihdettiin tuohon nyt 250e edestä että sain kuntoon vaikka vika olikin niin halvassa osassa kuin lämpötilan anturissa joka oli ilmeisesti hajonnut no mutta näistä opitaan :D
Perjantaina tulikin ventoon sitten mukava yllätys kun kävin tankkaamassa, matka jatkui muutaman kilometrin kunnes alkoi nykimään ja paukkumaa / ei tahtonut pysyä edes käynnissä kunnolla tai saattoi sammuakkin valoihin muutaman kerran.. eikun vaa ympäri ja kotia kohti ajamaan ettei vaan jätä nyt tienposkeen.. Kotiin päästiin hissukseen paukkuen ajamalla, eilen tuli sitten mätänetissä käytyä ja tarttui mukaan suorilteen ensimmäiseksi:
-sytytystulpat
-tulpanjohdot
-virranjakaja
-uus pyörijä
-sytytyspuola
No osat vaihdettiin ja lähdettiin koeajamaan, kylmänä toimii normaalisti kunnes moottori lämpes 90" asteeseen, alkoi paukkuminen ja nykiminen uudelleen... mikä tässä nyt siis mättää, bensaa saa ja kipinä tulee mutta vetäsee tulpat mustaksi ??
netistä hetken selailtuani tajusin että oiskohan se vika lämpötila anturissa / ruiskun kumilaipassa.. Eikun taas uudelleen mätänettiin ja hakemaan nuo kyseiset osat:
-lämpötila anturi
-ruiskun kumilaippa
-bensapumpun rele
-bensasuodatin uus
Lämpötilan anturi paikalleen ja uus bensapumpun rele samalla, auto käyntiin ja koeajolle.. pelko perseessä toivoen alkaako nykiminen uudellee ku lämmöt nousee, huh auto kulkee taas täysin normaalisti ja käy paljon paremmin, on ainaski nyt vaihdettu uusia osia sitten ;)
elikkä uutta osaa vaihdettiin tuohon nyt 250e edestä että sain kuntoon vaikka vika olikin niin halvassa osassa kuin lämpötilan anturissa joka oli ilmeisesti hajonnut no mutta näistä opitaan :D
Re: TurqoiseVento Mk3""
Minkäskokoista rengasta Barseettojen ympärillä tällä hetkellä on..?
Suurin osa vaihtamistasi osista ovat ihan normaaleja määräajoin vaihdettavia kulutusosia, joten ei tuo investointi ihan hukkaan mennyt.
uutta osaa vaihdettiin tuohon nyt 250e edestä että sain kuntoon vaikka vika olikin niin halvassa osassa kuin lämpötilan anturissa joka oli ilmeisesti hajonnut no mutta näistä opitaan :D
Suurin osa vaihtamistasi osista ovat ihan normaaleja määräajoin vaihdettavia kulutusosia, joten ei tuo investointi ihan hukkaan mennyt.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Itsellä tuli tuohon B5:een swapin jälkeen käyntihäikkää, jonka takia tuli kanssa ihan kiitettävästi laitettua rahaa uusiin lambdoihin ja tulppiin, ja melkein jo maffiinkin. Viaksi paljastui lopuksi löysälle jäänyt bensapumpun johto. Mutta olihan nuo osat vanhoja, joten tulipahan kerralla sitten uusittua nekin :D
Mutta tähän projektiin sanoisin kyllä että hyvää jälkeä tullut. Ja se että teet ilmeisesti juttuja ekaa kertaa, niin minun mielestäni täysin ymmärrettävää, että jotkut asiat on tullut tehtyä omaan tyyliin sillä hetkellä saatavilla olevien resurssien mukaan.
Mutta tähän projektiin sanoisin kyllä että hyvää jälkeä tullut. Ja se että teet ilmeisesti juttuja ekaa kertaa, niin minun mielestäni täysin ymmärrettävää, että jotkut asiat on tullut tehtyä omaan tyyliin sillä hetkellä saatavilla olevien resurssien mukaan.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Hyvät joulut ja uudet vuoden tänne, vento taas saanu kaikkea uutta hilpettä koska torstaina päätti sitten takapyörän laakeri hajota ni vaihdettiin nekin uusiin molemmin puolin uusilla rummuilla tietysti.. Mitäköhän seuraavaksi tästä hajoaa :D
Aluvanteiden keskiöt maalasin kiiltävän mustaksi, näyttää hyvältä
Etupäähän kanssa saatu uutta soitinta & kajaria ostettua..
Sonyn 4" 3tie kojelautaan 220w / 80db
Pioneerin 6,5" 2tie etuoviin 240w / 100db
Nyt alkaa jo musiikki myös kuulumaan reippaasti ulospäin ja ääntä lähtee tarpeeks kovaa subbarin kanssa pauhaten :D
Jatkellaas taas, l4t3z11
Aluvanteiden keskiöt maalasin kiiltävän mustaksi, näyttää hyvältä
Etupäähän kanssa saatu uutta soitinta & kajaria ostettua..
Sonyn 4" 3tie kojelautaan 220w / 80db
Pioneerin 6,5" 2tie etuoviin 240w / 100db
Nyt alkaa jo musiikki myös kuulumaan reippaasti ulospäin ja ääntä lähtee tarpeeks kovaa subbarin kanssa pauhaten :D
Jatkellaas taas, l4t3z11
Re: TurqoiseVento Mk3""
minkä takia se myynnissä on? Ei kyllä varmaan tolla pyynnillä kauheeta kysyntää ole :D
Re: TurqoiseVento Mk3""
"Nopeet upit"
Re: TurqoiseVento Mk3""
Se oli vain hetkisen aikaa, juuri sen takia että tahtoisin tietää tämän hinta-arvion noin suunnillee, Eikä tämä vento muutenkaa minulta vaihda omistajaa alle 2500e koska lisää uutta osaa on tulossa & muutosta myös kevään mittaan ;) !
Re: TurqoiseVento Mk3""
Eikä tämä vento muutenkaa minulta vaihda omistajaa alle 2500e koska lisää uutta osaa on tulossa & muutosta myös kevään mittaan ;) !
En nyt haluu spoilata, mut kulutusosien ja ns. "markan lisävarusteiden" hankkimisen jälkeen ton auton arvo ei nouse euroakaan...
Re: TurqoiseVento Mk3""
^ Joo, noin se menee. Kun hankit vaikka ne uudet taatekniksin coiloverit tai anneli-valot, niiden arvo putoaa 50% pelkästään kun ruuvaat ne paikalleen.
Jos haluaa rakennella autoja ja ihan välttämättä laskea harrastukseen kuluvaa rahamäärää, kannattaa autoaan muuttaa vähän ja pitää vakio-osat tallessa.
Kun tulee hetki hankkitua autosta eroon, vakio-osat paikalleen ja "tuuninki-osat" erikseen myyntiin. Auton mukana ne menee ikään kuin "kaupan päälle".
Mutta itse tästä topicin aiheesta:
Ventostahan tuli ihan näppärän näköinen laite. Nyt kun vain pidetään maltti mukana ja laitetaan ne puuttuvat listat yms. yksityiskohdat paikalleen että voidaan sitten keväällä ihastella sitä "valmista" Ventoa.
Jos haluaa rakennella autoja ja ihan välttämättä laskea harrastukseen kuluvaa rahamäärää, kannattaa autoaan muuttaa vähän ja pitää vakio-osat tallessa.
Kun tulee hetki hankkitua autosta eroon, vakio-osat paikalleen ja "tuuninki-osat" erikseen myyntiin. Auton mukana ne menee ikään kuin "kaupan päälle".
Mutta itse tästä topicin aiheesta:
Ventostahan tuli ihan näppärän näköinen laite. Nyt kun vain pidetään maltti mukana ja laitetaan ne puuttuvat listat yms. yksityiskohdat paikalleen että voidaan sitten keväällä ihastella sitä "valmista" Ventoa.
Re: TurqoiseVento Mk3""
ei näistä saa koskaan sitä hintaa myytäessä mitä ite on rahaa laittanut.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Terve taas, vähän jääny vähiin tämä kirjoittelu koska unohdin tänne tuon salasanan mutta kummiskin nyt päästiin kirjoittelemaan päivitystä ventosta mitä kaikkea siihen on tullu joulun jälkeen.. Uutta osaa siihen on nyt laitettu ihan riittävästi että saa ajella huoletta pitkään..
Viimeiset huollot
Brembo jarrulevyt + jarrupalat
Takajarrukengät + jouset
Alapallonivelet OE laatu
Raidetangopäät OE laatu
Kallistuksenvakaajan helat
Sitten vähän mielenkiintoisempaa luettavaa, ajatus käynyt: 2,8 VR6 swapista eli koko tekniikka uusiks kesän aikana jarruineen päivineen aihiosta & sitten tietysti muutokset ois hyvä saada otteeseen..
Muutenki tuota ventoa nyt tässä ollaan rakentamassa ihan uusiksi kokonaan niinku tähänki mennessä tehty kaikkea pientä ni eikös se ois sama sit vaihtaa loputki palikat ja pikkasen enemmän tehoo saada persiin alle, mutta siitä tulee sit ihan kunnon juttua enemmän ku saa tarvittavat vehkeet ja paikat hommattua ;)
Pientä muutosta tiedossa:
Helmalevikkeet
Kattospoileri
Uudet takavalot
Penkit verhoillaan
Konepeltiin teippaus
Kaukokeskuslukitus
Early maski saatava
-l4t3z11
Viimeiset huollot
Brembo jarrulevyt + jarrupalat
Takajarrukengät + jouset
Alapallonivelet OE laatu
Raidetangopäät OE laatu
Kallistuksenvakaajan helat
Sitten vähän mielenkiintoisempaa luettavaa, ajatus käynyt: 2,8 VR6 swapista eli koko tekniikka uusiks kesän aikana jarruineen päivineen aihiosta & sitten tietysti muutokset ois hyvä saada otteeseen..
Muutenki tuota ventoa nyt tässä ollaan rakentamassa ihan uusiksi kokonaan niinku tähänki mennessä tehty kaikkea pientä ni eikös se ois sama sit vaihtaa loputki palikat ja pikkasen enemmän tehoo saada persiin alle, mutta siitä tulee sit ihan kunnon juttua enemmän ku saa tarvittavat vehkeet ja paikat hommattua ;)
Pientä muutosta tiedossa:
Helmalevikkeet
Kattospoileri
Uudet takavalot
Penkit verhoillaan
Konepeltiin teippaus
Kaukokeskuslukitus
Early maski saatava
-l4t3z11
Re: TurqoiseVento Mk3""
Sitten vähän mielenkiintoisempaa luettavaa, ajatus käynyt: 2,8 VR6 swapista eli koko tekniikka uusiks kesän aikana jarruineen päivineen aihiosta
En halua tyrmätä hienoa ajatusta, mutta silti kehoitan tuumailemaan tätä hieman pitemmälle...
VR6-swappiin kuluu
- 1 kpl VR6-tekniikalla varustettuja Gollf III:ia tai Ventoja.
X00€-1000€
Halvin tekniikanluovuttaja-yksilö harvoin on se paras, joten normaaleja kulueriä ovat
alustaan
- jarrulevyt + palat x4, raidetangon päitä, palloniveliä, jarruletkuja, ABS-antureita
moottoriin
- jakopääsetti, kytkinpaketti, puolapaketti tai jakajan osat, tulpat, tulpanjohdot, jäähdytysjärjestelmän muoviosat, antureita
Yhteensä X00€-1000€
VR6:sta pitää tietenkin "virittää", joten jossain vaiheessa ostoslistalle ilmestyy
- putkisto, peltisarja, vapaavirtaussuodatin
X00€-800€
Ja tietenkin moottorin vaihdon muutoskatsastus
X0€-100€
Laske nuo maksimi-euromäärät yhteen (sen summan saa tuohon kulumaan taatusti), avaa nettiauto.com ja katsele mitä VR6-tekniikkaista kalustoa tuolla rahalla saisi. Mieti kannattaako tämä moottorin vaihto oikeasti.
Eikä siinä vielä kaikki: muutoksen tuloksena nämä vasta hankitut osat jäävät tarpeettomiksi:
Uutta osaa siihen on nyt laitettu ihan riittävästi että saa ajella huoletta pitkään..
Viimeiset huollot
Brembo jarrulevyt + jarrupalat
Takajarrukengät + jouset
Alapallonivelet OE laatu
Raidetangopäät OE laatu
Kallistuksenvakaajan helat
ja
eilen tuli sitten mätänetissä käytyä ja tarttui mukaan suorilteen ensimmäiseksi:
-sytytystulpat
-tulpanjohdot
-virranjakaja
-uus pyörijä
-sytytyspuola
kuten myös
Eikun taas uudelleen mätänettiin ja hakemaan nuo kyseiset osat:
-lämpötila anturi
-ruiskun kumilaippa
sekä
Kesäks tuli ostettua vähän isommat aluvanteet: Barzetta Volante 7x17" Et35 Kr60 -- 215/40r17" renkailla
Vanteita lukuunottamatta (ne voi myydä eteen päin) yllä mainitut osat ovat tavallaan roskiskamaa. Laske paljonko niihin on kulunut euroja... :)
Jos alkaa harmittaa, ajele nuo jo hankitut osat loppuun ja pohdi sen jälkeen kiehtooko VR6-tekniikka edelleen.
Jos arveluttaa, hanki ilmajousitus ja Barzettojen tilalle koottavat vanteet. Noilla saa mahdollisesti jopa VR6-tekniikkaa enemmän "stance ja skene-pisteitä" ja ketään ei enää kiinnosta mikä motti siellä pellin alla luuraa. Selviät halvemmalla ja voit edelleen ajella sen ruiskun kumilaipan loppuun.
Jos ei harmita tai arveluta, anna mennä.
Kävin vähän aikaa sitten itse läpi tuon edellä olevan pohdinnan ja minua arvelutti. ;)
Tosin vanteiksi valikoituivat laadukkaat yksiosaiset Saksalaiset koska sellaiset oli jo olemassa.
Autoharrastelua ei voi perustella järkisyillä ja siihen saa kulumaan euroja tasan niin paljon kuin niitä löytyy. Tuota rahakasan kokoa saa tosin hieman rajattua kun miettii ja laskee hetken... :)
Barzetta Volante 7x17" Et35 Kr60 -- 215/40r17" renkailla
Jos nuo renkaat ovat edelleen Barzettojen ympärillä, suosittelen vaihtamaan ne matalampiin esim. 195/40/17.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Jos kiinnostaa niin minulta voit tulla hakemaan verkun motin parilla kaljakopalla, kunhan viet loppugolfinkin pois. Ja hyvän värinen on vento, itselläni on melkein samanlainen, hieman vaaleampi.
Re: TurqoiseVento Mk3""
No totta puhut joo, rahaa tulisi joka tapauksessa tähän autoon menemään oli se sitten vr6 tekniikalla taikka tällä 1.8 55kw moottorilla.. Ehkä nyt kesään asti voisin harkita tuota tekniikka swappia, kattoo pikkuhiljaa miten etenee.. ainaskin ulkonäköä panostetaan muutamalla satasella, kiva kun joku seurailee tätä rakentelua ja antaa palautettta myös ni voi hyvillä mielin edetä tämän venton kanssa ;) !
Renkaat tulee olemaan juuri nuo 195/40r17" ja kaaret tietysti mankeloidaan ennen kesän ajokautta kuin myös lättyä tulee väliin, tarkoitus käydä auto-tapahtumissa kesän aikana paljon :)
Viikko sitten tulikin ajettua ylös aika mukavasta kanttarista parkkikselle ja siinä sitten otti veeran etulippa aika huolella kiinni, pakitin pois ni eikös se revennyt kolmeen osaan siihen maahan samantien, uskomattoman kovaa muovia ku tuolleen hajoaa palasiks.. Noh nyt sitä on parsittu kasaan kaverin kanssa muutama päivä / samalla sitä vois pidentää päädyistä, kyllä siitä hyvä vielä tulee ja toivottavasti vähän kestävempi :D
-l4t3z11
Renkaat tulee olemaan juuri nuo 195/40r17" ja kaaret tietysti mankeloidaan ennen kesän ajokautta kuin myös lättyä tulee väliin, tarkoitus käydä auto-tapahtumissa kesän aikana paljon :)
Viikko sitten tulikin ajettua ylös aika mukavasta kanttarista parkkikselle ja siinä sitten otti veeran etulippa aika huolella kiinni, pakitin pois ni eikös se revennyt kolmeen osaan siihen maahan samantien, uskomattoman kovaa muovia ku tuolleen hajoaa palasiks.. Noh nyt sitä on parsittu kasaan kaverin kanssa muutama päivä / samalla sitä vois pidentää päädyistä, kyllä siitä hyvä vielä tulee ja toivottavasti vähän kestävempi :D
-l4t3z11
Re: TurqoiseVento Mk3""
Jos helmalevikkeet olet ostamassa/laittamassa niin mulla olis kaupan, läheltäkin löytyy ja eiköhän hinnastakin päästä yhteisymmärrykseen. :D
Re: TurqoiseVento Mk3""
Uskaltaisin väittää että etulippa tulee kestämään vielä huonommin kuidutettuna kuin alkujaan. Kuidutuksen jälkeen siitä tulee niin kova, että varmasti pirahtaa hajalle jos vähänkään ottaa kontaktia johonkin. Helpoimmalla pääset kun hankit alkuperäisen Ventoon tarkoitetun lipan, on joustavaa muovia eikä vähästä hajoa. Samalla olisi päädytkin oikein mittaiset
Re: TurqoiseVento Mk3""
Siihen VR6 swappiin kannattaa tosiaan varata kokonainen auto mistä tekniikan ottaa.
Sulla menee siinä kuitenkin etutukivarsia myöden kaikki uusiksi keulassa ja aika kasa sähköjä. Sähköt on kyllä aika kivoissa nipuissa, jotka vaan napsii sulakerasialta irti jne. mutta joitain irtopiuhoja kulkee sinnesun tänne ja kun mittariston vaihdat niin joku vuosimalli ero tulee kuitenkin vastaan..
Kannattaa myös varmistaa pariltakin konttorilta mitä mieltä ovat nykyään, tarvitseeko sulla olla ABSit vai ei. (oletus että sulla ei niitä nyt ole) Ennen ei teoriassa tarvinnut, kun mallisarjaa saanut absittomana, vaikka VR6sia ei vissiin olekkaan saanut.
PS kaarethan ois ehkä kannattanu mankeloida ennen väriä? ;)
Sulla menee siinä kuitenkin etutukivarsia myöden kaikki uusiksi keulassa ja aika kasa sähköjä. Sähköt on kyllä aika kivoissa nipuissa, jotka vaan napsii sulakerasialta irti jne. mutta joitain irtopiuhoja kulkee sinnesun tänne ja kun mittariston vaihdat niin joku vuosimalli ero tulee kuitenkin vastaan..
Kannattaa myös varmistaa pariltakin konttorilta mitä mieltä ovat nykyään, tarvitseeko sulla olla ABSit vai ei. (oletus että sulla ei niitä nyt ole) Ennen ei teoriassa tarvinnut, kun mallisarjaa saanut absittomana, vaikka VR6sia ei vissiin olekkaan saanut.
PS kaarethan ois ehkä kannattanu mankeloida ennen väriä? ;)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Juu varmasti ois kannattanu mankeloida muttakun ei ollu vehkeitä siihen koulussa.. Nyt pystyis duuni paikalla sen tekemään ni katsotaan nyt sitten keväällä miten onnistuu, jos menee vituiks ni eikun maalaukseen vaa etulokarit.. Etulippa nyt kasataan ja laitetaan kuntoon kävi miten tahansa.. Kestää sit jonkun aikaa :3
Kesävanteiden suunnitelmat hieman muuttunut nyt, saisin sopivaan hintaan ihan näppärät aluvanteet uusilla 195/40r16" renkailla.. Barzetat saavat väistyä :)
Jdm Work Nezart 7x16" Eli tuollaiset vanteet kyseessä ;)
Kesävanteiden suunnitelmat hieman muuttunut nyt, saisin sopivaan hintaan ihan näppärät aluvanteet uusilla 195/40r16" renkailla.. Barzetat saavat väistyä :)
Jdm Work Nezart 7x16" Eli tuollaiset vanteet kyseessä ;)
Re: TurqoiseVento Mk3""
uskomattoman kovaa muovia ku tuolleen hajoaa palasiks..
Juuri tuon takia VR6-näköisspoilereita kannattaakin tilata kerralla kassillinen. Onneksi eivät ole enää hinnalla paiskattu...
Jos alkuperäistä Venton VR6-lippaa ei onnistu löytämään, toinen vaihtoehto on hankkia '96> Golfin etupuskuri (enemmän Venton mallinen kuin vanhempi) ja siihen tietenkin Golfin lippa.
Siihen VR6 swappiin kannattaa tosiaan varata kokonainen auto mistä tekniikan ottaa.
Moottorin, voimansiirron ja akseleiden osalta 1.8 Venton osista käyttökelpoisia VR6-swapissa ovat etuakselipalkki, hammastanko ja polttoainetankki. Suurinpiirtein kaikki loput osat menevät vaihtoon.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Hammastankoonkin taitaa joutua vaihtamaan pidemmät raidetangot, kun raideväli levenee. Onkohan vr6sen hammastanko nopeampi kuin perus 1.8 tanko?
Tosin melkein mikätahansa tehoa lisäävä moottoriswappi aiheuttaa kyseiset toimenpiteet. FS tyyppisiin kiinteälänkisiin etuolkiin on vaikea rajumpia jarruja asentaa.
Tosin melkein mikätahansa tehoa lisäävä moottoriswappi aiheuttaa kyseiset toimenpiteet. FS tyyppisiin kiinteälänkisiin etuolkiin on vaikea rajumpia jarruja asentaa.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Itse vaihdoin ainoastaan raidetangon päät. Mielestäni tangot olivat "turvallisen pitkät" pelkästään näinkin tehden. Raidetanko oli TDI:stä.
Re: TurqoiseVento Mk3""
^^BeBe kirjoitti:. Onkohan vr6sen hammastanko nopeampi kuin perus 1.8 tanko?
tämä kiinnostaa muakin ;)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Vähän kuvatusta ventosta, mustat kylkilistat paikallaan nykyään.. Muistutuksena siitä millainen vento oli ostaessa heinäkuun alussa, eli hyvin se on vain saanut uutta elämää tuo auto tässä puolen vuoden aikana ;)
Jatkellaas taas !
Jatkellaas taas !
Re: TurqoiseVento Mk3""
Eilen vento käväs vihdoin korjaamolla nelipyörä suuntauksessa, katsastukseen sain tarvittavat paperit tuosta & samalla vaihdettiin Hammastangon suojakumi kuskinpuolelle kun vanha oli riekaleina, 16" Kesävanteet siis muutoskatsastetaan samalla kun tuo säädettävä alustasarjakin otteeseen.. Saa nähdä miten venton käy ;)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Nyt on haettu lisää hilpettä nimittäin Thöning Helmalevikkeet kesäks alle raapimaan, onneks ei ollu kalliit eikä ny silleen edes mitenkää pahassa kunnossa, vähän joutuu pakkeloimaa halkeemia umpeen ja myös maalataan uudelleen mustaksi kun saadaan pohjatyöt valmiiks ;)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Ah, nämä olivat "pakolliset" varusteet silloin kun GTI Magazine alkoi ilmestyä.
Miten sen nyt muotoilisi... rohkea valinta! :)
Miten sen nyt muotoilisi... rohkea valinta! :)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Nyt on saatu helmalevikkeiden pohjatyöt valmiiks ja Mustaa pintaväriä päälle maalattua, onnistui todella hyvin, eikä hintakaan päätä huimannut loppujen lopuksi :D
Jatkellaas, näihin kuvii ja tunnelmiin ;)
Jatkellaas, näihin kuvii ja tunnelmiin ;)
Viimeksi muokannut l4t3z11, 12.3.2017 19:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: TurqoiseVento Mk3""
melekonen sekametelisoppa tuloillaan...
Re: TurqoiseVento Mk3""
Pientä muutosta taas jälleen tapahtumiin, Ventoa on pikkasen kyllä nostettu katsastukseen & käytetty eilen katsastuksessa + muutokset myös otteeseen saatava eli tuo säädettävä alustasarja, 17" aluvanteet 215/40 kesärenkailla & tuo väri autosta samalla ettei poliisisedät pysäyttele..
Katsastusinssi antoi kehuja kunnosta.
Leima ois muuten tullut heittämällä kyllä, mutta korjaamolla olivat tehneet jotain väärin nelipyöräsuuntauksessa, Camber kulmat oli vähän pielessä josta sit jäi saamatta tuo ajoaika. eli muutokset keskeytettiin & kirjottivat ohjeet että uudelleen pyöränkulmat kohdilleen säädettävä, noh tuli sitten korjaamolla säädettyä autoa muutama tunti että ne saivat kulmat kohdilleen edes jotenki & Ei tullut vieläkää leimaa, taka-akselin auraus on kuullemma vieläkin pielessä vaikka on säädätetty uudelleen, etupää kelpas.. Pitääkö tätä oikeesti nyt sit nostaa ylemmäs että ne asettuu kohdilleen vai ostanko suosiolla vakioalustan alle ja katsastan uudelleen :/ ?
Katsastusinssi antoi kehuja kunnosta.
Leima ois muuten tullut heittämällä kyllä, mutta korjaamolla olivat tehneet jotain väärin nelipyöräsuuntauksessa, Camber kulmat oli vähän pielessä josta sit jäi saamatta tuo ajoaika. eli muutokset keskeytettiin & kirjottivat ohjeet että uudelleen pyöränkulmat kohdilleen säädettävä, noh tuli sitten korjaamolla säädettyä autoa muutama tunti että ne saivat kulmat kohdilleen edes jotenki & Ei tullut vieläkää leimaa, taka-akselin auraus on kuullemma vieläkin pielessä vaikka on säädätetty uudelleen, etupää kelpas.. Pitääkö tätä oikeesti nyt sit nostaa ylemmäs että ne asettuu kohdilleen vai ostanko suosiolla vakioalustan alle ja katsastan uudelleen :/ ?
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: TurqoiseVento Mk3""
http://www.ebay.co.uk/itm/231410119735 noilla varmaan saisi auraukset säädettyä..
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
Re: TurqoiseVento Mk3""
kirjottivat ohjeet että uudelleen pyöränkulmat kohdilleen säädettävä, noh tuli sitten korjaamolla säädettyä autoa muutama tunti että ne saivat kulmat kohdilleen edes jotenki & Ei tullut vieläkää leimaa, taka-akselin auraus on kuullemma vieläkin pielessä vaikka on säädätetty uudelleen, etupää kelpas..
Se on aina mukavaa että kun asiakas ei itse tiedä tai älyä etsiä tietoa, häntä voidaan juoksuttaa (ja rahastaa) ihan turhaan...
trafi kirjoitti:
"Pyörien asentokulmista on esitettävä selvitys muutoskatsastuksessa,mikäli auton tai
alustan osien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellyttää. Muulloin todistus pyöränkulmista edellytetään vain, mikäli siihen on erityistä syytä.
Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen mukaisia, ellei auton tai alustan osien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellytä, vaan todistuksesta voidaan varmistaa kulmien symmetrisyys auton eri puolilla.
Varsinkin uudehkojen autojen kyseessä ollen valmistajat usein ilmoittavat eri arvoja
jousista riippuen. Katsastajan harkinnassa on, ovatko muutetun auton pyöränkulmat sellaiset, että niillä on oleellisen haitallinen vaikutus auton hallittavuuteen. Asiakasta tulee kuitenkin informoida pyöränkulmien tarkastuksen tarpeellisuudesta."
Edellä olevan tekstin lainasin tuolta
Ja tosiaan, "kärryn akselilla" varustetun volkkarin takapyörien aurausta ei säädetä muuten kuin noilla shimmilevyillä tai lekalla... Tietävät sen taatusti konttorilla ja korjaamolla.
Akselin kulkusuuntaa koriin nähden voidaan kyllä muuttaa ihan vain ruuveja löysäämällä ja kiristämällä, mutta on työmääränä sellainen että monikaan korjaamo ei siihen ryhdy, tai sitten laskutus menee tuntiveloituksena.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Re: TurqoiseVento Mk3""
Noita inssejäkin on melko moneen junaan. Yhden -97 Venton olen muutoskatsastanut pelkillä Tüv lapuilla, 3bg passatin korkeutta muuttaessa kelpasi edellisellä alustalla ja korkeudella tehdyt suuntauspaperit jotka varoiksi skannasin myöhempää käyttöä varten. Kolmantena yhden b5 audin muutoskatsastin vakioalustan suuntauspapereilla jotka tuli taka-akselin puslien vaihdosta ja nekin inssi pyysi sähköpostiin korjaamolta jossa toimenpide oli tehty parivuotta ennen tuota hetkeä. Tärkemäpää kai tuossakin olisi että ne on tarkistettu ja mahdollisuuksien mukaan säädetty mitä säädettävissä on. -11 octavia ei ainakaan mennyt ohjearvoihin puolivuotta vanhana vakioalustallakaan. Aurausten säätökään kun ei mitään rakettitiedettä ole ja huittisten laatuautosta olen tuon yllämainitun etuveto 3bg:n hakenut etupyörät 9mm harituksella papereiden ollessa niin ok kun madallettuna ne nyt oletettavasti saa.
Re: TurqoiseVento Mk3""
kilpinenatte kirjoitti:http://www.ebay.co.uk/itm/231410119735 noilla varmaan saisi auraukset säädettyä..
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
miten nuo kiekot niiku toimii?
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: TurqoiseVento Mk3""
jaketech kirjoitti:kilpinenatte kirjoitti:http://www.ebay.co.uk/itm/231410119735 noilla varmaan saisi auraukset säädettyä..
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
miten nuo kiekot niiku toimii?
Tuossa on kaksi epäkeskeistä kiekkoa päällekkäin, joilla voi säätää sekä camberia ja aurausta tai vaikka pelkästään camberia.
Mukana tulee iso lakana jossa löytyy säätöarvot ja sen mukaan noista naksitaan kiinnityspulttien kohdalta liuskoja poikki että asettuvat navan ja taka-akselin oikein.
Mun piti joskus noilla säätää kolmosesta camberit miinukselle, mut jäi tekemättä ennen auton vaihtoa
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: TurqoiseVento Mk3""
Eli auton nostaminen ei välttämättä hyödytä mitään takapään aurauksien kulmissa, pitääkö se korjaamolla sanoa että ottakaa vaikka auto ylhäällä se nelipyörä suuntaus siitä jos sitten sais arvot vaikka kohdilleen, pystyykö katsastamaan uudelleen toisella konttorilla jos laitanki vakio alustan takaisin ja menen sillä normaalisti vai pitääkö nyt odottaa että kuukaus loppuu ;)
On tämä kyllä todellakin hankala tapaus saada alustasarja otteeseen, 17" vanteet & uuden värin kyllä saisin tuohon ;D
On tämä kyllä todellakin hankala tapaus saada alustasarja otteeseen, 17" vanteet & uuden värin kyllä saisin tuohon ;D
Re: TurqoiseVento Mk3""
Sen mitä olen 3 kertaa muutos katsastanut itse noita alustasarjoja ventoon ja golfeihin ei yhdessäkään olla valitettu takapään aurauksesta, en muista enään tarkkaan mutta noissahan on muutenkin sitä aurausta siellä valmiina.
Audeissa ainakin on vakiona aurausta enemmän takana kun laki sallii ja ikinä ei ole konttorin setä valittanut.
Ehkä kannattaisi kokeilla konttorin setää jolla on hyvä päivä?
Audeissa ainakin on vakiona aurausta enemmän takana kun laki sallii ja ikinä ei ole konttorin setä valittanut.
Ehkä kannattaisi kokeilla konttorin setää jolla on hyvä päivä?
Re: TurqoiseVento Mk3""
On tämä kyllä todellakin hankala tapaus saada alustasarja otteeseen, 17" vanteet & uuden värin kyllä saisin tuohon ;D
Ei siinä mitään hankalaa ole, tietämätöntä on vain vähän "koijattu".
Kannattaa kysyä joltain asiansa osaavalta konttorilta, onko tieto väärin suunnatuista takapyöristä tietokannassa vain tuon 1kk korjausajan. Jos näin on, aja kuukausi ja vie auto sen paremman suuntauslapun kanssa määräaikaiskatsastukseen johonkin paremmin palvelevalle konttorille.
Niin ja tietysti ihan ensimmäisenä olisi hyvä tietää onko auto nyt HYLÄTTY noiden auraavien takapyörien takia vaiko vain katsari sanonut että tämä ei ole hyvä..?
Re: TurqoiseVento Mk3""
Kokeilkaapas lappua jollain GT/VR6 Venton arvoilla. Muistaakseni ovat löyhemmät ja katsurille voi kertoa, että nekin on normia matalampia. En nyt muista miten lähellä raja-arvoja ollaan oltu, mutta hyvin nuo on kelvanneet.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Millainen auraus siellä nyt sitten on?
Sitä pystyy säätämään yksinkertaisesti olkatapin ja akselipalkin väliin laitettavalla sopivan paksuisella luiskalla. Itellä oli teräksisen nippusiteen pätkä joka vaikutti (muistaakseni) noin pari milliä 17" vanteesta mitattuna.
Laita vaikka kuva mittauslapusta jos sen tulkinnassa on epävarmuutta...
Sitä pystyy säätämään yksinkertaisesti olkatapin ja akselipalkin väliin laitettavalla sopivan paksuisella luiskalla. Itellä oli teräksisen nippusiteen pätkä joka vaikutti (muistaakseni) noin pari milliä 17" vanteesta mitattuna.
Laita vaikka kuva mittauslapusta jos sen tulkinnassa on epävarmuutta...
Re: TurqoiseVento Mk3""
nyt kahdessa katsastus konttorissa käynyt kyselemässä tuosta nelipyörä suuntaus lapusta, kaikki arvot pitävät olla täysin kuin lapussa annetaan ohjeeksi eli raja +1.35% ventossa heittää takapään auraus oikealla +1.73% eli pikkasen liikaa... vasen on juuri tuon +1.35% "vihreänä" ja katsurille kelpasi tuo arvo hyvin, mutta pitää olla molemmat oikeassa arvossa ennenkuin voidaan jälkitarkastus hyväksyä ja että auto on varmasti turvallinen liikenteessä madallettuna... Huomenna menee jälleen nelipyörä suuntaukseen heti aamusta, katsotaan mitä korjaamolla saavat nyt aikaiseksi :D
Perjantaina uudelleen jälkkäriin...
Määräaikaskatsastus + muutoskatsastus = Keskeytetty !
Perjantaina uudelleen jälkkäriin...
Määräaikaskatsastus + muutoskatsastus = Keskeytetty !
Re: TurqoiseVento Mk3""
l4t3z11 kirjoitti:nyt kahdessa katsastus konttorissa käynyt kyselemässä tuosta nelipyörä suuntaus lapusta, kaikki arvot pitävät olla täysin kuin lapussa annetaan ohjeeksi eli raja +1.35% ventossa heittää takapään auraus oikealla +1.73% eli pikkasen liikaa... vasen on juuri tuon +1.35% "vihreänä" ja katsurille kelpasi tuo arvo hyvin, mutta pitää olla molemmat oikeassa arvossa ennenkuin voidaan jälkitarkastus hyväksyä ja että auto on varmasti turvallinen liikenteessä madallettuna... Huomenna menee jälleen nelipyörä suuntaukseen heti aamusta, katsotaan mitä korjaamolla saavat nyt aikaiseksi :D
Perjantaina uudelleen jälkkäriin...
Määräaikaskatsastus + muutoskatsastus = Keskeytetty !
Ei muuten pidä paikkaansa, että pitää olla ohjearvoissa. Asetuksessa lukee nimenomaan, ettei madalluksen jälkeen pyöränkulmien tarvitse olla annetuissa ohjearvoissa. Ja jotta ei menisi pelkäksi väittämäksi, niin viime viikolla hain juuri leiman ja samalla muutoskatsastettiin alustasarja, takapää ei ollut ohjearvoissa ja läpi meni ongelmitta.
Re: TurqoiseVento Mk3""
no pitää käydä konttorilla vähän keskustelemassa asiasta että ei tarvitse madallettuna olla ohjearvojen mukaisia ja sanoo että tuolla trafin sivuillahan lukee noin muutoskatsastuksesta alustan kanssa.. Toivottavasti ny kelpais nuo uudet säädöt...
Viimeksi muokannut l4t3z11, 9.2.2017 7:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Auto on vihdoin saanut vuoden leiman ja muutokset otteeseen kirjattuna, säädöt saatu kohdilleen ja näytetty konttorilla.. Ei ollut enää mitää sanomista alustasarjasta, joten nyt voi vähän laskea alemmas :D
Re: TurqoiseVento Mk3""
l4t3z11 kirjoitti:Auto on vihdoin saanut vuoden leiman ja muutokset otteeseen kirjattuna, säädöt saatu kohdilleen ja näytetty konttorilla.. Ei ollut enää mitää sanomista alustasarjasta, joten nyt voi vähän laskea alemmas :D
Saivatko ohjearvoihin vai hyväksyivätkö muuten?
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: TurqoiseVento Mk3""
l4t3z11 kirjoitti:
Kesävanteiden suunnitelmat hieman muuttunut nyt, saisin sopivaan hintaan ihan näppärät aluvanteet uusilla 195/40r16" renkailla.. Barzetat saavat väistyä :)
Leimasitko ihan varmuuden vuoksi 17" otteeseen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: TurqoiseVento Mk3
kilpinenatte kirjoitti:l4t3z11 kirjoitti:
Kesävanteiden suunnitelmat hieman muuttunut nyt, saisin sopivaan hintaan ihan näppärät aluvanteet uusilla 195/40r16" renkailla.. Barzetat saavat väistyä :)
Leimasitko ihan varmuuden vuoksi 17" otteeseen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
mun käsityksen mukaa uus muutoskatastus edessä? ainaki mulle sanotiin ku katastin 18 vanteet että vain saa olla ne renkaat/vanteet mitä on muutoskatastettu, halkasijat ja leveydet ei saa olla erit.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Jos alkuperäinen rengaskoko on 15" (?), niin 16" ei vaadi muutoskatsastusta. Tuumanhan saa alkuperäisestä (otteeseen merkitystä) koosta kasvattaa vanteen halkaisijaa ja 30mm renkaan leveyttä ilman että tarvitsee muutoskatsastaa.
Tosin näitä taitaa jonkin verran olla 14" vakiopyörilläkin...
Ja tosiaan oman autoni muutoskatsastin lapuilla, joissa arvot olivat ihan "päin persettä", mutta perustelin sitä inssille sillä, että ne on säädetty tarkoituksella noin. Meni läpi, koska tämähän oli ihan totta. Ilman reippaahkoa negatiivista camberia ei vanteet & renkaat olisi mahtuneet kaaren sisään. :) Heittoa alkuperäisiin ohjearvoihin oli siis camberissa (ylläri).
Tosin näitä taitaa jonkin verran olla 14" vakiopyörilläkin...
Ja tosiaan oman autoni muutoskatsastin lapuilla, joissa arvot olivat ihan "päin persettä", mutta perustelin sitä inssille sillä, että ne on säädetty tarkoituksella noin. Meni läpi, koska tämähän oli ihan totta. Ilman reippaahkoa negatiivista camberia ei vanteet & renkaat olisi mahtuneet kaaren sisään. :) Heittoa alkuperäisiin ohjearvoihin oli siis camberissa (ylläri).
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Re: TurqoiseVento Mk3""
Itse muutoskatsastin joskus ventooni tietämättömyyttäni 16'' pyörät. Vuoden päästä tuosta nuorempi katsuri kertoi sen olleen turhaa ja opasti seuraavasti että rekkariotteen vaihtoehtoiset rengaskoot kohdasta(jotka siis alunperin vaihtoehtoina otteessa) saisi noukkia tietoja kuin rusinoita pullasta. Esim suurimman tuumakoon josta voi kasvattaa sen 1'', Suurimman leveyden josta voi kasvattaa sen 30mm vaikkei tämä olisikaan samasta vaihtoehdosta kuin tuo tuuma koko ja profiili samalla tavalla. Lisäsi kyllä että mittarin tulee silti näyttää oikeaa nopeutta tai korkeintaan liikaa kuten monesti alkujaan. Tuon on toinen katsuri itselleni vielä vahvistanut kysymättä kun menin b5 audilla 215/45-18 pyörillä leimalle vaikka otteessa oli muutoskatsastus vain 19'' ja siitä tuontivessasta kun puuttui alkuperäinen vaihtoehto 225/45-17 otteesta.
Noita alkuperäisiä kokoja saisi kai noihin jollain pelillä lisättyä kun tuossa audissakin oli kyllä bensatankinluukussa ja ohjekirjassakin rengaspaineet ilmoitettuna 225/45-17 kokoon.
Noita alkuperäisiä kokoja saisi kai noihin jollain pelillä lisättyä kun tuossa audissakin oli kyllä bensatankinluukussa ja ohjekirjassakin rengaspaineet ilmoitettuna 225/45-17 kokoon.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Topicin aloittaja katsoo näitä viestejään 10v päästä ja pohtii että mitähän ihmettä sitä liikkui mielessä silloin kun sitä turkoosia ventoa aloin tuunaamaan.
Tässä on paljon hyvää, mutta paljon myös ihan täyttä paskaa.
No itselle rakennetaan jne. mutta aika rajuja linjavetoja mm. helmojen kanssa näytät tehneen.
Hattu päästä silti koska tämä on oikeasti aika hyvin dokumentoitu ja mielenkiintoinen seurattava siitä huolimatta.
Tässä on paljon hyvää, mutta paljon myös ihan täyttä paskaa.
No itselle rakennetaan jne. mutta aika rajuja linjavetoja mm. helmojen kanssa näytät tehneen.
Hattu päästä silti koska tämä on oikeasti aika hyvin dokumentoitu ja mielenkiintoinen seurattava siitä huolimatta.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Pientä roadtrippiä Salon suuntaan tuli perjantaina tehtyä heti töitten jälkeen, kävin sieltä hakemassa ventoon uudet kylkilistojen kiinnikkeet kun vanhat olivat hajonnut, GT kylkilistat takaoviin, Hood bra kiveniskusuoja kevään ajaksi suojaamaan kivien osumalta, Bensatankin luukku joka maalataan korin väriin & Kanariankeltainen takakontinluukku jos vaikka tulee inspiraatiota tehdä merkin poistot siihen ja maalata, ni pystyy sitten vaihtamaan :)
Auto vahattuna + Helmalevikkeet saatu laitettua vihdoin paikalleen..
Auto vahattuna + Helmalevikkeet saatu laitettua vihdoin paikalleen..
Re: TurqoiseVento Mk3""
No mikä on oma mielipide helmoista..?
Minun, ja foorumin linjaa ajatellen varmasti kaikkien mielestä tuohon autoon sopii tosi hienosti nuo helmat, paremmin kuin jopa bemariin!
Se tankin luukku mistä sanoit + sopiva korotus ja "36 all-terrainit alle niin tuohan rupeais näyttämään vielä paremmalta, mikäli se on edes mahdollista?
Minun, ja foorumin linjaa ajatellen varmasti kaikkien mielestä tuohon autoon sopii tosi hienosti nuo helmat, paremmin kuin jopa bemariin!
Se tankin luukku mistä sanoit + sopiva korotus ja "36 all-terrainit alle niin tuohan rupeais näyttämään vielä paremmalta, mikäli se on edes mahdollista?
Viimeksi muokannut VMJ, 15.2.2017 16:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Ihmeellinen dissaus koko ajan tässä topicissa. Nuori rakentaja kuitenkin tekee itse omaan autoonsa kaikenlaisia juttuja ja esittelee niitä täällä kuvien kera; minusta siihen voisi suhtautua vähän suopeammin. Jokainen duunaa niillä taidoilla ja resursseilla, mitä on kerennyt karttumaan.
Ja se tässäkin pariin kertaan kuulutettu "vanteetjatonttiin" on jo aika nähtyä touhua. Rakentelisitte ennemmin jotain sellaista, mitä ei näy joka kadun kulmassa.
Ugh.
Ja se tässäkin pariin kertaan kuulutettu "vanteetjatonttiin" on jo aika nähtyä touhua. Rakentelisitte ennemmin jotain sellaista, mitä ei näy joka kadun kulmassa.
Ugh.
Re: TurqoiseVento Mk3""
VMJ kirjoitti:No mikä on oma mielipide helmoista..?
Minun, ja foorumin linjaa ajatellen varmasti kaikkien mielestä tuohon autoon sopii tosi hienosti nuo helmat, paremmin kuin jopa bemariin!
Se tankin luukku mistä sanoit + sopiva korotus ja "36 all-terrainit alle niin tuohan rupeais näyttämään vielä paremmalta, mikäli se on edes mahdollista?
Helmat näyttää omasta mielestä hyvältä ;)
Tule ostamaan Vento pois ja rakenna tästä itselles loppuun kunnon tylsä kesäauto joka ei näytä miltään koska kaikki on samanlaisia "Vanteet & Tonttiin" vehkeitä, kusikalvot ja sit paaliin. Eihän se muuta tarvii :D
Re: TurqoiseVento Mk3""
Itse muokkaisin vielä hieman että auton linjat menisi samaa tasoa. Eli etupuskuriin joku musta lippa niin takapuskurista etupuskuriin olisi musta alaosa. Samalla kylkilistojen tasoon etupuskuriin ja takapuskuriin oleva pieni viiva mustaksi.
Muuten minun silmään ihan jees peli. Hyvä vaan että jaksaa näiden vanhojen kanssa puuhailla. Toki kesäksi vähän nätimmät vanteet niin ei muutaku ajaa auringon laskua kohti!
Muuten minun silmään ihan jees peli. Hyvä vaan että jaksaa näiden vanhojen kanssa puuhailla. Toki kesäksi vähän nätimmät vanteet niin ei muutaku ajaa auringon laskua kohti!
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Re: TurqoiseVento Mk3""
Nuo helmat ei oikein noineen tuohon nippuun istu. VR etupuskurin helma tuota vähän helpottaa, mutta silti jää vielä kiilto ero enkä välttämättä lähtisi kiiltävän mustiksi noita alaosia maalaamaan. Ehkä sittenkin korinväriin ja yläosat mustaksi tai pyytäisivät kaverikseen jonkun toisen etupuskurin ja tuon helman muodon vuoksi takapuskurinkin. Noiden alkuperäisten puskurien kaveriksi ei oikein tahdo istua kuin alkuperäiset muovihelmat. Ei se silti ainoa oikea vaihtoehto ole. Muistaakseni tämän foorumin linjaan on lasikuitu/tuningpuskureita kuulunut ennenkin ja voisi olla piristävääkin nähdä välillä jotain muuta kun sitä mitä nykyään taidetaan pitää jo kaikkien muidenkin kuin cdlc foorumin linjana. Ryhdikkään näköisenä kun pyrkii pitämään ja miettii mikä oikeasti sopii toistensa kanssa yhteen eikä valitse aina sitä ensimmäistä. Aihioita luulisi ainakin olevan hyvin ja edukkaastikin tarjolla nykyisen hallitsevan rakentelukulttuurin vuoksi. Bemariin nuo helmat saattaa sopia jo ihan senkin tähden kun muodot lienee sieltä alkujaan lainattu.
Tähän asti ollut positiivista luettavaa aikaisempiin nähden vaikka välillä lähtee vähän rönsyilemään, mutta silti pääasiassa palattu aina kohti jonkunlaista määränpäätä. Kelläpä ei alkuun joskus olisi lähtenyt. Tässä niitä ei niin lopullisia juttuja on vaan tuotu innostuksissaan vähän enemmän näkyviin.
Tähän asti ollut positiivista luettavaa aikaisempiin nähden vaikka välillä lähtee vähän rönsyilemään, mutta silti pääasiassa palattu aina kohti jonkunlaista määränpäätä. Kelläpä ei alkuun joskus olisi lähtenyt. Tässä niitä ei niin lopullisia juttuja on vaan tuotu innostuksissaan vähän enemmän näkyviin.
Re: TurqoiseVento Mk3""
^ Aikalailla samaa ehdottelin tuossa ylempänä, mutta taas jollakin meni hiekkaa p#lluun kun arvostelin julkisesti esiteltyä autoa.. Sen takia oli pakko muokata tuo viesti uusiksi...
Pienet (sopivat) muutokset, ja auto on oikeasti hyvännäköinen, ihme palsta tullut tästäkin kun pitää selitellä kirjoituksia..
Pienet (sopivat) muutokset, ja auto on oikeasti hyvännäköinen, ihme palsta tullut tästäkin kun pitää selitellä kirjoituksia..
Re: TurqoiseVento Mk3""
Puuttumatta itse topicin autoon sen kummemmin (koska mielipiteeni siitä on synkkä ja menee kuuroille korville kuitenkin):
Tämänkin foorumin autot ovat ihan syystä rakennettu sitä tiettyä linjaa silmälläpitäen. Ihan vain, koska se yksinkertaisesti miellyttää silmää. Niitä oikeasti hyvin ja hyvällä maulla rakennettuja autoja tuskin vielä niin montaa on, etteikö tästäkin voisi sellaisen tehdä. Jos siis pelkona on, että sulautuu massaan.
Sen sijaan amisrasseja rumine korisarjoineen, enkelinsilmävaloineen, rakentelutyylinä "vitusti kaikkee" on ja tulee aina olemaan. Liikaa. Eikä näytä hyvälle.
Tee mitä teet, mutta toteuta se hyvällä maulla. Jos ei hyvää makua omaa, niin foorumin neuvoista voi jotain tekemisiinsä ammentaa.
Tämänkin foorumin autot ovat ihan syystä rakennettu sitä tiettyä linjaa silmälläpitäen. Ihan vain, koska se yksinkertaisesti miellyttää silmää. Niitä oikeasti hyvin ja hyvällä maulla rakennettuja autoja tuskin vielä niin montaa on, etteikö tästäkin voisi sellaisen tehdä. Jos siis pelkona on, että sulautuu massaan.
Sen sijaan amisrasseja rumine korisarjoineen, enkelinsilmävaloineen, rakentelutyylinä "vitusti kaikkee" on ja tulee aina olemaan. Liikaa. Eikä näytä hyvälle.
Tee mitä teet, mutta toteuta se hyvällä maulla. Jos ei hyvää makua omaa, niin foorumin neuvoista voi jotain tekemisiinsä ammentaa.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Pienet (sopivat) muutokset, ja auto on oikeasti hyvännäköinen, ihme palsta tullut tästäkin kun pitää selitellä kirjoituksia..
Täällähän ollaan melko suvaitsevaisia. Kermafoorumilla tämä rakennelma näytti saaneen jo lukkoa.
Tule ostamaan Vento pois ja rakenna tästä itselles loppuun kunnon tylsä kesäauto joka ei näytä miltään koska kaikki on samanlaisia "Vanteet & Tonttiin" vehkeitä, kusikalvot ja sit paaliin. Eihän se muuta tarvii :D
Kolmoskorisia on tähän maailmaan jokunen tuotettu ja niitä on rakenneltu oman näköiseksi jo sieltä ysäriltä alkaen. Saa siis olla melkoinen seppä että keksii jotain ennen näkemätöntä eikä kopioi ketään... siihen ei pelkät M3-helmat riitä. :)
Omasta mielestä nuo aiemmin mainitut Work:in vanteet vaikuttaisivat ihan toimivilta tämän kamppeen look:iin. Niiden kaveriksi sopisi hiilikuitusen näköiset
- orggis-sivuhelmat
- takaluukun muovipaneeli
- etulippa
- maskiritilä
- takapuskurin musta osa
- sivulistat
Miksi?
En tiedä, se vaan voisi käydä tähän. Se on varmaan tuo väri mikä sen tekee.
Niitä oikeasti hyvin ja hyvällä maulla rakennettuja autoja tuskin vielä niin montaa on, etteikö tästäkin voisi sellaisen tehdä. Jos siis pelkona on, että sulautuu massaan.
Tuohon massaan sulautumisen pelkoon törmää usein autoharrastelun parissa. Se vaikuttaa olevan tietyn ikävaiheen juttuja ja poistuu kyllä aikanaan. :)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Aina muutokset saa tietysti otettua pois, ei ole tehty vielä mitään peruuttamatonta näissä jutuissa.. Eihän sitä tiedä vielä mitä kaikkea mukavaa tähän autoon tehdään ennen kesän ajoja & tapahtumia ;)
Kevään ensimmäiset vahaukset suoritettu..
Kevään ensimmäiset vahaukset suoritettu..
Re: TurqoiseVento Mk3""
Vanteet ja tonttiin on perus fraaseja ja ne vaan näyttää hyvältä yleisesti autossa kun autossa. Tuosta on hyvä lähteä jatkojalostamaan koska pelkkä värikin on massasta suuresti poikkeava. Kuvia katsellassa itselle tulee heti pari muutosta mieleen mitä itse tekisin. Peilin kiinnikkeet mustiksi, takapönttö normaaliksi ja hillitty ulostulo, tupakkimuovit myös takaikkunoihin linjan jatkamiseksi, hiilaria hillitysti ja etupuskuri vaikka sheivaten. Tässä vaiheessa on helppo palata etusivulle ja kysyä mitä mieltä itse olet esimerkki kuvasta jossa auton väriä esitellään.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Muutama asia jotka tuosta ottavat heti ainakin omaan silmään :
- helmojen väri
- konepellin/lokasuojan/maskin raot heittää
- ovilistojen väriheitot
- yleisesti liikaa turkoosia, pitäisi olla vähän mustaa kontrastina.
- helmojen väri
- konepellin/lokasuojan/maskin raot heittää
- ovilistojen väriheitot
- yleisesti liikaa turkoosia, pitäisi olla vähän mustaa kontrastina.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Kuskin etulokari ei oikeen istu tuohon koska on tarvikeloksu, pitäis kiinnikkeitä vähän muokata ja maskista puuttuu se musta takatukiosa ni sen takia repsottaa vähän mutta maskihan vaihtuu siihen vanhempaan. Kuskin etuovi ei myöskään ole ihan linjassaan, aika vaikea oli saada jokaista ovea kohdilleen säädettyä jotenkin että näyttäis autolta.. Jostain aina jäi repsottamaan joku kulma ovesta, pitää tässä ku kerkee töitten ohella ni kokeilla vielä kerran säätää vähän saranoita :/
Vr6 etulippa tuli haettua ;)
Helmalevikkeet otetaan pois, ei oikeen pysy tuo tuulilasiliima massan päällä kunnolla :D
Vr6 etulippa tuli haettua ;)
Helmalevikkeet otetaan pois, ei oikeen pysy tuo tuulilasiliima massan päällä kunnolla :D
Viimeksi muokannut l4t3z11, 22.2.2017 8:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Ehkä parempi vaan ettei helmat pysy kiinni.
Jos haluat laittaa helmat takas niin päädyistä ruuveilla, sekä pitkä pätkä 3m kakspuolista vaahtomuovi teippiä. Eikä sitte mitään halppis paskaa. Nuilla kyllä pysyy
Jos haluat laittaa helmat takas niin päädyistä ruuveilla, sekä pitkä pätkä 3m kakspuolista vaahtomuovi teippiä. Eikä sitte mitään halppis paskaa. Nuilla kyllä pysyy
Re: TurqoiseVento Mk3""
Netistä selailtuani sattui sopivasti eteeni Gti Oem mk3 kolmepuolanen nahkaratti tikkauksilla, vieläpä ihan hyvässä kunnossa.. Hintaa tuli ratille bensoineen 160e :D
Kuvaa tulee kun saan asennettua tämän ihanuuden paikalleen :)
Kuvaa tulee kun saan asennettua tämän ihanuuden paikalleen :)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Nahkaratti saatu vihdoin vaihdettua, airbägi poistettu käytöstä, leimalle takaisin paikalleen jos en sitten käy muutoskatsastamassa tätä ilman airbägiä olevalla ratilla että ois laillinen ;)
Keskikonsolista vaihtuu nuo takaisin hiilikuitulook tarraan :D
Ratti on todella mukavan tuntuinen :)
Keväistä kuvaa venton kanssa käyty ottamassa..
Jdm Work Nezart 7x16" Et38 eli lättyä huutaa 20mm ainaski.
Jatkellaan taas kun jotain tapahtuu !
-l4t3z11
Keskikonsolista vaihtuu nuo takaisin hiilikuitulook tarraan :D
Ratti on todella mukavan tuntuinen :)
Keväistä kuvaa venton kanssa käyty ottamassa..
Jdm Work Nezart 7x16" Et38 eli lättyä huutaa 20mm ainaski.
Jatkellaan taas kun jotain tapahtuu !
-l4t3z11
Re: TurqoiseVento Mk3""
Vanteita alettu poistamaan hapettumista & kanttari ihottumasta, muutama hassu tunti siinä vierähti yhessä vanteessa mutta on nuo paljon paremman näköiset nykyään ja kelpaa laittaa alle huhtikuun alussa, siihen mennessä kerkeen kunnostamaan nämä vanteet kyllä valmiiksi ;)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Tulipas vaihdettua vihdoin Joey Modatut orkkis ajovalot takaisin keulaan, saavat nyt olla koko kesän paikallaan ehkä hieman tummennettuna jos jaksaa tehdä kalvotukset noihin.. Muutaman viikon päästä autoa lasketaan kesävanteille sopivaksi ja eteen tulee 15mm & taakse 20mm spacerit että saadaan vanteet edes vähän kaaren tasolle / kaaret varmaan joutuu mankeloimaan sopivaksi mutta siitä lisää infoa ja kuvaa luvassa enemmän muutaman viikon päästä ;)
Early maski on pakko saada jostain kyllä hommattua ennen Maailmanlopun vehkeitten avaustapahtumaa lohjalla jonne olis tarkoitus kyllä tulla näyttämään ventoa :D
Early maski on pakko saada jostain kyllä hommattua ennen Maailmanlopun vehkeitten avaustapahtumaa lohjalla jonne olis tarkoitus kyllä tulla näyttämään ventoa :D
Re: TurqoiseVento Mk3""
Kyllä, huomattavasti parempi! Omasta mielestä tuo nykyaikaisin venton maski toimii tässä aivan hyvin, ennemmin early venton puskurinlippa, joka toimii paremmin helmalinjan kanssa.
Re: TurqoiseVento Mk3""
^ Samaa mieltä J'ni:n kanssa.
Omasta mielestä' 7" vanteen "kaarelle tuomisen" järkevyys on vähän niin ja näin.
Jos vanne on kapea niin se on kapea vaikka välissä olisi kuinka paksut leepu-spacerit tahansa.
Laittaisin lätyt ennemmin taakse > näyttää fiksummalta kun etu- ja takapyörät ovat samassa linjassa.
Tarjotaan sitten taas pari omiin yritys & erehdys-kokemuksiin perustuvaa vinkkiä:
Jätä etukaaret rauhaan. Niitä on hankala saada mankeloitua niin ettei mene maalaushommiksi. Jos eteen on tarve saada hieman tilaa, laita puskurin alle jäävän takimmaisen kiinnitysruuvin kohdalle lokasuojan ja korin väliin joku holkki tms. joka tuo lokasuojaa hieman ulospäin.
eteen tulee 15mm & taakse 20mm spacerit että saadaan vanteet edes vähän kaaren tasolle / kaaret varmaan joutuu mankeloimaan
Omasta mielestä' 7" vanteen "kaarelle tuomisen" järkevyys on vähän niin ja näin.
Jos vanne on kapea niin se on kapea vaikka välissä olisi kuinka paksut leepu-spacerit tahansa.
Laittaisin lätyt ennemmin taakse > näyttää fiksummalta kun etu- ja takapyörät ovat samassa linjassa.
Tarjotaan sitten taas pari omiin yritys & erehdys-kokemuksiin perustuvaa vinkkiä:
Jätä etukaaret rauhaan. Niitä on hankala saada mankeloitua niin ettei mene maalaushommiksi. Jos eteen on tarve saada hieman tilaa, laita puskurin alle jäävän takimmaisen kiinnitysruuvin kohdalle lokasuojan ja korin väliin joku holkki tms. joka tuo lokasuojaa hieman ulospäin.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Ehkä tuo 20mm spacer on vähän turhan paljon näille vanteille, kokeillaan ekaksi 10mm lättyjä eteen että taakse eli vanteiden ET 28 siinä vaiheessa on varmaa ihan hyvä, Pitää vaa samalla tilata 1cm pidemmät pultit ettei renkaat putoa matkalle mihinkää :D
Eikös se niin mene jos on nyt orkkis aluvanteen pultti 28mm kierteen pituus & spacereiden kanssa 38mm eli sen 10mm pidemmät kun Et:kin muuttuu tuon verran, vai riittääkö jos ostan 35mm pultit kun ois suoraan tuollaset hieman halvemmalla :) ?
Eikös se niin mene jos on nyt orkkis aluvanteen pultti 28mm kierteen pituus & spacereiden kanssa 38mm eli sen 10mm pidemmät kun Et:kin muuttuu tuon verran, vai riittääkö jos ostan 35mm pultit kun ois suoraan tuollaset hieman halvemmalla :) ?
Re: TurqoiseVento Mk3""
Kyllä juuri niin eli 10mm spacer tuo pultin pituuteen 10mm lisää. Yleensä puhutaan että pultin pitäisi mennä kierteille pultin paksuuden verran eli tässä tapauksessa 12mm.
Re: TurqoiseVento Mk3""
Näin muutaman viikon aikana kesävanteista saatu melkeen kiilloitettua huulet valmiiksi, merkitön maski tuli ostettua ja maalattua korinväriseksi tuossa duunin ohella :)
Eikun öljyjen vaihtoon + suodattimet tietysti samalla ;)
Eikun öljyjen vaihtoon + suodattimet tietysti samalla ;)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Kesävanteet saatu vihdoin laitettua autoon, eteen ostin 12mm & taakse 16mm spacerit, pikkasen täytyy etupään pultteja lyhentää että saa spacerit kiinni kun ei ihan noin pitkät pultit oikeen kelpaa, mutta näillä nyt mennää tää kesäkausi.. Jotain pientä muutosta kylläkin vielä tulossa!
Alemmas tuota on kyllä saatava
-l4t3z11
Alemmas tuota on kyllä saatava
-l4t3z11
Re: TurqoiseVento Mk3""
Hyvää pääsiäistä jäsenet, ventoa pikkaisen laskettu alaspäin kesäkautta varten ja ajovaloihin laitettu kalvotukset.. Pesty & Vahattu siinä samalla ;)
Re: TurqoiseVento Mk3""
Vento on päätynyt uuteen kotiin Hyvinkäälle hyvään rahaan, joten tämän voi lukottaa.. Uusi omistaja toivottavasti pitää autosta huolen, ettei nyt ihan kiertopalkinnoks joutuisi :)
Varmasti auton tulee näkemään kesän tapahtumissa !
-l4t3z11
Varmasti auton tulee näkemään kesän tapahtumissa !
-l4t3z11
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa