Slamit.net:n tukivarret
Valvoja: ffp jäsenet
Slamit.net:n tukivarret
Eli onko kellään kokemusta (mekki/laatu) slamit.net:issä myytävästä passat/audi tukivarsi-sarjasta? Aika edullinen olis 299e. Onko "laatu" samaa luokkaa, kuin motonetin tukivarsi sarjalla?
ehtiikö perjantaiksi kuopioon jos tilaan huomenna?
Joo, sähköposti/pikaviesti/puhelin tavoittavat hiukan nopeammin. ;)
Sarjoja hyllyssä, eli perjantaiksi ehtii vieläkin...
Mihinkäs kaikkiin malleihin nuo käy?
A4, passat, a6 ja a8 ??
Link, link: http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3886
Vahvistettu tukivarsisarja seuraaviin automalleihin:
- VW Passat 1997-2004
- Audi A4/S4/RS4 1995-2001
- Audi A4 8E 2001-2007
- Audi A6 1997-2004 (SARJAN ALATUKIVARRET EIVÄT KÄY 2001-2004)
- Audi A8/S8 1997-2003 (SARJAN YLÄTUKIVARSI EI KÄY)
- Skoda Superb
Nostetaas vanhaa aihetta. Vieläkö täällä näytetään tuolle setille vihreää valoa, vai joko käyttökokemuksina tulee risuja? Nuo kaikki muut vahvistetut tarvike-tukivarsisarjat on ainakin foorumeilla haukuttu enemmän tai vähemmän paskoiksi, mutta näistä slamitin sarjoista ei ole vielä kauhutarinoita näkynyt.
1 ylätukivarsi on alkanut mennä väljäksi 170tkm kohdalla. Mietin ostaako tuo sarja, ja laittaa kaikki kerralla uusiksi, vai alkaako vaihtelemaan orkkisosilla "pikkuhiljaa"...
1 ylätukivarsi on alkanut mennä väljäksi 170tkm kohdalla. Mietin ostaako tuo sarja, ja laittaa kaikki kerralla uusiksi, vai alkaako vaihtelemaan orkkisosilla "pikkuhiljaa"...
Samaa settiä saa myös suoraan saksasta 168€ postikuluineen.
Tänään tuli oma sarjan tuolta DHL:llä suoraan kotiin 4 päivässä.
...rupes äkkiä tuo 299€ tuntumaan taas kalliilta.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400044608400
Tänään tuli oma sarjan tuolta DHL:llä suoraan kotiin 4 päivässä.
...rupes äkkiä tuo 299€ tuntumaan taas kalliilta.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400044608400
Ite suunnitellu tuon slamitin setin hankkimista. Autolla ajettu 190tkm ja vasen etukulma hieman kolisee ja alustasatsikin olisi kohta tulossa. Kait tehtaalta nuo kaikki osat vielä on. Vakavoituuko auton käsiteltävyys? vai miten joskus mainostettu "vahvitsettu tukivarsisarja"? Kestää kauemmin ja kovempi (kivireki) ajaa?
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eikai noita voi pelkästään kilometrien perusteella arvottaa ja vertailla, jos vaikka joku paukuttelee pääasiassa hiekkateillä ja toinen ajaa pitkää matkaa pikitietä pitkin....
Mulla oli viimesyksyn leimalla vielä kaikki hyvin ja ehjiä, mutta kovan pakkanen varmaan halkoi suojakumit ja keväällä jo olikin kaikki muut nivelet paskana paitsi raidepäät. En tiedä minkä valmistajan tukivarret edellinen omistaja oli laitattanut, kuitin perusteella edulliset. Parisen vuotta ja noin 100tkm ne näköjään kesti, pääasiassa maantieajoa. Nyt on slamitin sarja paikallaan, mun mielestä ihan riittävän hyvä hinta/laatusuhde jos noilla mennään taas satatonnia. Jää nähtäväksi.
Mulla oli viimesyksyn leimalla vielä kaikki hyvin ja ehjiä, mutta kovan pakkanen varmaan halkoi suojakumit ja keväällä jo olikin kaikki muut nivelet paskana paitsi raidepäät. En tiedä minkä valmistajan tukivarret edellinen omistaja oli laitattanut, kuitin perusteella edulliset. Parisen vuotta ja noin 100tkm ne näköjään kesti, pääasiassa maantieajoa. Nyt on slamitin sarja paikallaan, mun mielestä ihan riittävän hyvä hinta/laatusuhde jos noilla mennään taas satatonnia. Jää nähtäväksi.
Slamitin tukivarsista:
Olemme myyneet tukivarsia vuodesta 2006 ja nykyisellään varmasti noin +600 sarjaa.
Olemme vaihtaneet samana ajanjaksona ehkä MAX 30 yksittäistä tukivartta.
Sarja on 14 osainen: 600 x 14 = 8400 niveltä
30/ 8400 = viallisia tukivarsia 0,3%
Jos tavallisen autoilijan perussuorite on 25000km / vuodessa on lopputulema ensimmäisillä myymillämme sarjoilla ajettu jo 150000km ja Passatin ja A4:set ovat perinteisesti matkaautoja, jolloin keskimääräinen suorite on suurempi.
Ja tukivarsien kesto riippuu kovasti auton käytöstä, ajellaanko vain hiekkatietä vai tasaista moottoritietä, onko autossa jäykkä alustasarja vai pehmeä vakioalusta jne.
Sarjoja on myyty S4 ja RS4 Audeihin ja mm metsätöihin valjastettuihin 4Motion Passatteihin, joissa sarjoilla on hankalissakin olosuhteissa ajettu reilusti.
Olemme myyneet tukivarsia vuodesta 2006 ja nykyisellään varmasti noin +600 sarjaa.
Olemme vaihtaneet samana ajanjaksona ehkä MAX 30 yksittäistä tukivartta.
Sarja on 14 osainen: 600 x 14 = 8400 niveltä
30/ 8400 = viallisia tukivarsia 0,3%
Jos tavallisen autoilijan perussuorite on 25000km / vuodessa on lopputulema ensimmäisillä myymillämme sarjoilla ajettu jo 150000km ja Passatin ja A4:set ovat perinteisesti matkaautoja, jolloin keskimääräinen suorite on suurempi.
Ja tukivarsien kesto riippuu kovasti auton käytöstä, ajellaanko vain hiekkatietä vai tasaista moottoritietä, onko autossa jäykkä alustasarja vai pehmeä vakioalusta jne.
Sarjoja on myyty S4 ja RS4 Audeihin ja mm metsätöihin valjastettuihin 4Motion Passatteihin, joissa sarjoilla on hankalissakin olosuhteissa ajettu reilusti.
Niin tuota, eikö tuollainen ajomäärä mene halvimmillakin?
Jos nivelelle 150...200 tkm on normaali niin eikö jotain 300 tkm ole sitten todellä hyvä?
Olisi hienoa nähdä 200 000km ajettu aito Suomi-auto, johon ei ole vaihdettu ainuttakaan alustan niveltä. Siis merkistä riippumatta, on merkki KIA tai Volkswagen, eli kuluvia osiahan nuo ovat.
Passat / A4 Tukivarsihässäkkä ei ole rakenteeltaan yksinkertaisimmasta ja onnistuneimmasta päästä.
Mutta jos sitä verrataan esim samanikäiseen Golf IV- koriin, saadaan ehkä perspektiiviä: Golf IV:ssakin uusitaan usein heti 100000km jälkeen uusitaan usein alkuperäiset repeytyneet alatukivarren taaimmaisen helat tai vakaajan helat tai vakaajanpystytangot, riippuen millaisessa käytössä auto on ollut.
Ihan käytännön kokemusta asiasta.
Itsellä on tuo IV Golf ja tosiaan vajaa 150tkm ajettu ja helat edestä loppu. "Kaikkitietävä" kaveri jo kehtasi väittää, että mittaria on ruuvvailtu paljon taaksepäin kun ne nyt "jo" ovat loppu. Taitaapi olla vielä alkuperäiset paikallaan. Tuo alustan vaihto oikein korosti sitä, olis pitäny siinä vaiheessa kun auto oli ylhäällä niin vaihdella ne samalla, mutta haluan sinne Powerflexiä niin tässä parasta aikaa mailaillaan Mikon kanssa asiasta. ;)
Itsellä on tuo IV Golf ja tosiaan vajaa 150tkm ajettu ja helat edestä loppu. "Kaikkitietävä" kaveri jo kehtasi väittää, että mittaria on ruuvvailtu paljon taaksepäin kun ne nyt "jo" ovat loppu. Taitaapi olla vielä alkuperäiset paikallaan. Tuo alustan vaihto oikein korosti sitä, olis pitäny siinä vaiheessa kun auto oli ylhäällä niin vaihdella ne samalla, mutta haluan sinne Powerflexiä niin tässä parasta aikaa mailaillaan Mikon kanssa asiasta. ;)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Äipän -98 A3:ssa meni alapallonivelet 180 tkm kohdilla, omassa -90 golfissa jossain 210 tkm paikkeilla ja siskolla on 190-200 tkm ajettu -01 nelosgolfi johon ei ole vielä vaihdettu niveliä.Olisi hienoa nähdä 200 000km ajettu aito Suomi-auto, johon ei ole vaihdettu ainuttakaan alustan niveltä.
Matkaa noilla millään ei ole erityisemmin ajettu. Siitä päättelin että olisi normaalia että nivel kestää 200 tkm.
Sarja on 14 osainen: 600 x 14 = 8400 niveltä
30/ 8400 = viallisia tukivarsia 0,3%
*nus* Tukivarsia tulee 8kpl / sarja, jolloin viallisten -tukivarsien- suhde on 30 / 4800 = 0,6%. Tukivarsia on myyty vuodesta 2006, jos oletetaan, että joku setti on hajoamatta todella kestänyt viisi vuotta, niin kuinka monen uskotte reklamoineen esim. kolme tai neljä vuotta vanhoista hajonneista tukivarsista? Eli ei se totuus ehkä nyt ihan niin ruusuinen ole... */nus*
Muttei paha silti, jos tuo 0,6% jo pitää paikkansa, niin eipä nuo mitään huttua tunnu olevan. Ehkä täytyy itsekin tilailla, jos tarve tulee.
[/quote]
Lainaus:
Olisi hienoa nähdä 200 000km ajettu aito Suomi-auto, johon ei ole vaihdettu ainuttakaan alustan niveltä.
Äipän -98 A3:ssa meni alapallonivelet 180 tkm kohdilla, omassa -90 golfissa jossain 210 tkm paikkeilla ja siskolla on 190-200 tkm ajettu -01 nelosgolfi johon ei ole vielä vaihdettu niveliä.
Matkaa noilla millään ei ole erityisemmin ajettu. Siitä päättelin että olisi normaalia että nivel kestää 200 tkm.
Opel Vectrat tuntuu olevan kans sellaisia joissa alapallonivelet kestää yli 200tkm, kokemusta on vm.1993,2001,2000. Alkuperäinen alapallonivel on niittaamalla ja uusi pulteilla.
Juu mulla oli kanssa passatissa (3b 1.8t) alkup. nivelet, tukivarret ja iskarit, sekä jarrulevyt. Autolla ajettu nyt 199 tkm ja vaihtoon meni vasta iskarit ja etuvakaajan yhdystangot.
Mielestäni laatu on aika kohdillaan näissä vehkeissä!
Tosin muistan kyllä sukulaisen mitsubishi coltin jolla oli ajettu 250 tkm, kun siihen vaihdettiin ekat jarrupalat :D
Mielestäni laatu on aika kohdillaan näissä vehkeissä!
Tosin muistan kyllä sukulaisen mitsubishi coltin jolla oli ajettu 250 tkm, kun siihen vaihdettiin ekat jarrupalat :D
Ylemmät tukivarret meni eka kerran vaihtoon vasta 223 tkm kohdalla meikäläisen -98 Passatissa. Ei olisi vieläkään välttämättä tarvinnut mutta iskarien vaihdossa en laittanut enää vanhoja takaisin. Alemmat on kestäneet 48-150 tkm. Ajo on ollut sekalaista, kaupunkiajoa, maantietä ja soratietäkin. Tässä koko historia:
5.2.1998 Auton luovutus
18.1.2000, 32 500 km (kesto 32 500 km) Raidetangon päät (VAG, takuu)
15.1.2001, 48 066 km (kesto 48 066 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu)
12.8.2003, 93 412 km (kesto 93 412 km) Alatukivarret taakse ja vakaajan tuet (TRW)
30.6.2004, 104 812 km (kesto 56 746 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu (kutsukampanja))
8.11.2007, 165 000 km (kesto 132 500 km) Raidetangon päät (VAG)
14.1.2009, 189 611 km (kesto 96 199 km) Alatukivarsi vasen taakse (Moog)
21.6.2010, 223 867 km (kesto 223 867 km) Ylätukivarret (Moog)
Tukivarsihomma on maksanut yhteensä 1150 € (osat 750 € + työt 400 €).
5.2.1998 Auton luovutus
18.1.2000, 32 500 km (kesto 32 500 km) Raidetangon päät (VAG, takuu)
15.1.2001, 48 066 km (kesto 48 066 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu)
12.8.2003, 93 412 km (kesto 93 412 km) Alatukivarret taakse ja vakaajan tuet (TRW)
30.6.2004, 104 812 km (kesto 56 746 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu (kutsukampanja))
8.11.2007, 165 000 km (kesto 132 500 km) Raidetangon päät (VAG)
14.1.2009, 189 611 km (kesto 96 199 km) Alatukivarsi vasen taakse (Moog)
21.6.2010, 223 867 km (kesto 223 867 km) Ylätukivarret (Moog)
Tukivarsihomma on maksanut yhteensä 1150 € (osat 750 € + työt 400 €).
Slamit vs Lemförder vs ?
Eli kertokaas nyt kumman sarjan ostan Slamit va Lemförder? Hinta eroa taitaa olla 160€ jos fixukselta lem.. sarjan ostan. Tuntuu että porukalla on molemmista vaihtelevia kokemuksia. Jotkut jopa meinaa että osat on samoja, mutta kulkee vaan eri nimellä? Toivottavasti osaatte edes vähän selventää... Kyseessä vm 98 1.8T Passat Variant
305 tkm kohdalla vaihdoin koko slamit satsin ja nyt vajaa 4 vuotta ja 100 tkm myöhemmin ensinmäinen ylätukivarsi on menny ihan kunnolla väljäksi. Sisemmät raidetangon päät jäi hyllyyn. Muuten on ihan jämäkästi toiminu. Ajattelisin että hintaan nähden ihan kannattava ostos, aika huoleton satatuhatta oli ainakin tukivarsien osalta =)
Onkohan nämä samaa tavaraa?
http://www.revotec.fi/tukivarsisarja-va ... p-567.html
Ainakin tuote seloste viittais että olis, mutta takuu hiukan pidempi 12kk ja hinta alempi
http://www.revotec.fi/tukivarsisarja-va ... p-567.html
Ainakin tuote seloste viittais että olis, mutta takuu hiukan pidempi 12kk ja hinta alempi
OFFTOPIC
Aiemmin ketjussa peräänkuulutettiin esim. IV Golffia jossa orig nivelet ois 200tkm ajettuja.
Lähipiiristä löytyy IV GOLF Variant 1.9TDI 2005 jossa mittarissa n.230tkm. Tähän kilometrimäärään on vaihdettu ainoastaan laturin vapaakytkin, ja nyt hiljattain jarruvalokatkaisija.
Kaikki nivelet, helat, puslat, jarrut, pyöränlaakerit, iskarit jne. on alkuperäisiä. Auto ollut samalla omistajalla viimeiset 200tkm, ja ajo on pääasiassa matka-ajoksi luokiteltavaa asfaltti tietä aina 40km siivu.
Käytöstä, käyttäjästä ja käyttöympäristöstähän se on paljolti kii...
Aiemmin ketjussa peräänkuulutettiin esim. IV Golffia jossa orig nivelet ois 200tkm ajettuja.
Lähipiiristä löytyy IV GOLF Variant 1.9TDI 2005 jossa mittarissa n.230tkm. Tähän kilometrimäärään on vaihdettu ainoastaan laturin vapaakytkin, ja nyt hiljattain jarruvalokatkaisija.
Kaikki nivelet, helat, puslat, jarrut, pyöränlaakerit, iskarit jne. on alkuperäisiä. Auto ollut samalla omistajalla viimeiset 200tkm, ja ajo on pääasiassa matka-ajoksi luokiteltavaa asfaltti tietä aina 40km siivu.
Käytöstä, käyttäjästä ja käyttöympäristöstähän se on paljolti kii...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa