Gps ajanotto- ja tiedonkeruujärjestelmät
Valvoja: ffp jäsenet
Gps ajanotto- ja tiedonkeruujärjestelmät
Tuleeko kenellekkään mieleen ohjelmistoja pc:lle tai s60 puhelimille jotka osaisivat laskea reaaliajassa kierrosajan ja nopeuden?
http://www.blacklinegps.com/fuel.html
http://www.driftbox.com/
Tuommoiset vaihtoehdot löytyivät internetin ihmeellisestä maailmasta. Blacklinessä oli hyvänä lisänä tuo radan opetus laitteelle. Saapahan sitten seurata miten pahasti on menny kierrokset pihalle =)
Mitä muita vastaavanlaisia ohjelmistoja mahtaakaan löytyä?
http://www.blacklinegps.com/fuel.html
http://www.driftbox.com/
Tuommoiset vaihtoehdot löytyivät internetin ihmeellisestä maailmasta. Blacklinessä oli hyvänä lisänä tuo radan opetus laitteelle. Saapahan sitten seurata miten pahasti on menny kierrokset pihalle =)
Mitä muita vastaavanlaisia ohjelmistoja mahtaakaan löytyä?
Driftbox on rantautunut Suomeenkin eli edustamme sitä Suomessa. Jos teillä on joku tapahtuma, minne haluatte laitteen esittelyyn, niin mun kanssa voi sopia aiheesta niin järjestetään laite halukkaille testiin.
Lisätietoja: http://www.driftbox.fi / 040 5585 853 / SIM Racing Oy[/url]
Lisätietoja: http://www.driftbox.fi / 040 5585 853 / SIM Racing Oy[/url]
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tutustuppa tuohon:
www.racechrono.com
www.racechrono.com
Tosiaan tuo jaripetterin mainitsema RaceChrono on ajanotto-ohjelmisto Series 60 puhelimiin (2nd ja 3rd tuettu). Ohjelmisto on ilmainen ja tarvitsee puhelimen lisäksi ainostaan Bluetooth GPS vastaanottimen. Se on tarkoitettu pääasiassa kierrosaikojen mittaukseen ja kierrosten analysointiin. Onnistuu sillä kiihtyvyyksien mittailukin (siinä missä tempesilläkin) mutta GPS ei ole kovin luotettava väline siihen hommaan.
^^ Minäkin asentelin tuon tempestin tänään.. Huomasin saman ongelman 0-100 tuloksissa. En saanut kirveelläkään alle 5 sek. aikaa.. Toisaalta vartin loppunopeutta sain 202, mikä on ihan realistinen arvo, mutta aika oli 12.jotain, jonka ehkä pitäisi olla huomattavasti vähemmän, tuolla loppunopeudella?
Ei taida olla gps:tä, kuin leluksi tuossa kiihdytys mittailussa..
1100 zetorilla testailin ja huvitti kun oli 50:een asti melkein rinnan mennyt golfin kanssa, siis lokien mukaan.. :)
Ei taida olla gps:tä, kuin leluksi tuossa kiihdytys mittailussa..
1100 zetorilla testailin ja huvitti kun oli 50:een asti melkein rinnan mennyt golfin kanssa, siis lokien mukaan.. :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No niin, tuli tuossa mieleen että nuo mopolla ajetut ajat on ajettu puhelin taskussa.. Eli pysähdytty ja odotettu hetki ennen lähtöä. Vaikka ajanoton pitäisi käynnistyä vasta liikkeestä, niin varmaan pitäisi kuitenkin lähtä siitä "go" merkistä, koska vatkaahan tuo nopeus navicorellakin 0 ja pari km/h väliä pysähdyksissä, eli ajanotto laukeaa heti kun mokkula antaa nopeustietoa.. Tämä selittää nuo huonot ajat, suhteessa loppunopeuteen..
ehkä...
ehkä...
^ Ei o osunut ainakaan omalle kohdalle tomtomiin. Ja noita seuraaviakaan ei päässyt testaamaan, kun oli liian vanha versio.. :/
OT : Pystyykö tomtomia päivittämään ? Karttoja pystyi, mutta sitten tuli uusi versio niin eipä onnaa enää vai onnistuuko? Tomtomi on siis 5.xx versio.
Laitevaatimukset:Tomtom GOx10 vähintään versiolla 6.11. toimii myös Go Classic, Rider ja One versiolla 6.12.
Kuvaus:
# nmealogger: tallentaan nmea tiedot lokiin siinä järjestyksessä kuin ne taivaalta tulee
# offroad: näyttää oikeaa sijaintitietoa kun ajelee teiden ulkopuolella
# speedcontrol: ylinopeus varoitin
# tripmaster:reittiloggeri, ylinopeusvaroitin, autom yö/päivä vaihto, skinneja, matka-aika, matkan pituus, kompassi, tarkka sijainti ja korkeus merenpinnasta, käyttökielenä myös suomi
# ttexplorer: tomtom tiedostojen selaaminen tomtom:lla(ole varovainen)
# reverseitn: valmis reitin kääntämistä vastakkaissuuntaiseksi
# suntime: yö/päivä tilan automaattinen vaihto
OT : Pystyykö tomtomia päivittämään ? Karttoja pystyi, mutta sitten tuli uusi versio niin eipä onnaa enää vai onnistuuko? Tomtomi on siis 5.xx versio.
Tempes GTx (Nokia E50 & Sigmatel InsSiRF III, 11 satelliitin yhteydellä) näyttää seuraavanlaisia arvoja, poimittu ne tärkeimmät:
0-1/4 mi: 14,9 s
0-1/4 mi: 152,6 km/h
0-100 km/h: 7,6 s
0-100 km/h: 128 m
0-200 km/h: 26,6 s
0-200 km/h: 995 m
0-1000 m: 200,2 km/h
0-1000 m: 26,7 s
Tehtaan ilmoittamiin 0-100km/h lukemiin en pääse mutta lähdössä on varmasti parannettavaa eikä kovin rankalla kädellä viitti autoa piiskata. 2-3kpl mittauksia samaa reittiä takasin ajaen eikä kovin suuria eroja synny. ESP & ilmastointi pois, tankki 1/4 täynnä ja yksin kyydissä. Olisi mielenkiintoinen kokeilla aikaa oikeaa mittauskalustoa käyttäen.
0-1/4 mi: 14,9 s
0-1/4 mi: 152,6 km/h
0-100 km/h: 7,6 s
0-100 km/h: 128 m
0-200 km/h: 26,6 s
0-200 km/h: 995 m
0-1000 m: 200,2 km/h
0-1000 m: 26,7 s
Tehtaan ilmoittamiin 0-100km/h lukemiin en pääse mutta lähdössä on varmasti parannettavaa eikä kovin rankalla kädellä viitti autoa piiskata. 2-3kpl mittauksia samaa reittiä takasin ajaen eikä kovin suuria eroja synny. ESP & ilmastointi pois, tankki 1/4 täynnä ja yksin kyydissä. Olisi mielenkiintoinen kokeilla aikaa oikeaa mittauskalustoa käyttäen.
En ole lähtenyt heti, GO-tekstin kanssa voi seisoa paikallaan ja valmistautua lähtöön ihan rauhassa. Kun auto liikahtaa näyttöön ilmestyy teksti ACCELERATE ja sitten keskittyä vaan optimaalisiin vaihtokohtiin. Vanhemmilla GPS-palikoilla on se ongelma että vaikka olet paikallaan esim. Tomtom näyttää auton liikkuvan 1-2km/h, tuo saattaa aiheuttaa ongelmia myös Tempesiä käytettäessä. Itselläni on tuo palikka: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3202
Lindroos: Mulla ihan sama gepsi-palikka ja olen koittanut molemmilla tavoilla, eli suoraan lähteä kun GO pamahtaa näkyviin ja sitten ihan tavallisesti venaillut ja lähtenyt. No, voi olla, että on käyttäjässä vikaa kun en saa siitä sellasia "luotettavan" tuntuisia aikoja! Enkä nyt tarkoita, että jos nykyisen autoni todellinen kiihtyvyys on 11s niin toivoisin sen menevän alta kymmenen ja olisin tyytyväinen tuohon Tempesiin... =)
Otetaanpa tämä taas ylös, kun täytyy hiukan perua noita epäluottamus-lauseita gepsi mittailua kohtaan..
Käytiin tuossa kelin pitkästä aikaa salliessa taas testailemassa.. Huonot ajat oli miehestä kiinni :) ja kun vetoja tehtiin useampia ja samassa paikassa, niin jouduimme toteamaan että kyllä sillä sen viisi kertaa peräkkäin suht samat ajat kellottaa..
Sekin tuli todettua, että japsi pyörälle tehtaan ilmoittamaan 0-100km/h aikaan on suht mahdotonta yrittää, ainakaan kömpelön 95kg suomalaisen.. :) Mutta vartin ajoistahan puuttuu juurikin se sähläys siellä lähdössä.. Eli kaikenkaikkiaan on todettava että "toimii se sittenkin"....
Käytiin tuossa kelin pitkästä aikaa salliessa taas testailemassa.. Huonot ajat oli miehestä kiinni :) ja kun vetoja tehtiin useampia ja samassa paikassa, niin jouduimme toteamaan että kyllä sillä sen viisi kertaa peräkkäin suht samat ajat kellottaa..
Sekin tuli todettua, että japsi pyörälle tehtaan ilmoittamaan 0-100km/h aikaan on suht mahdotonta yrittää, ainakaan kömpelön 95kg suomalaisen.. :) Mutta vartin ajoistahan puuttuu juurikin se sähläys siellä lähdössä.. Eli kaikenkaikkiaan on todettava että "toimii se sittenkin"....
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa