Corrado:mallit,tyyppiviat yms.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

Corrado:mallit,tyyppiviat yms.

ViestiKirjoittaja leinoan » 8.7.2007 9:12

Corrado alkanut kiinnostamaan menopelinä ja tietoja nuista kaipailisin...
Eli valmistusvuodet, moottorivaihtoehdot, onko yhtenevää paljonkin esim:golffin kanssa? ja tietysti tyyppiviat sekä hyvät ja huonot puolet sekä mitä erityisesti ostaessa kannnattaisi huomioida....Kiitokset vastanneille vaivannäöstä

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.7.2007 10:00

Valmistettu vuosina 89-95

Moottorvaihtoehdot:

PG - 1.8 8V G60 remmiahdettu 118kw (9/88-7/93)
KR - 1.8 16V 102kw (4/89-7/92)
9A - 2.0 16V 100kw (8/91-7/95)
2E - 2.0 8V 85kw (4/93-9/94)
ADY - 2.0 8V 85kw (7/94-7/95)
ABV - 2.9 12V VR6 140kw (8/91-7/95)

Kattoluukuttomat versiot perin harvinaisia.

Teknisesti melko pitkälle sama auto esim. Golfin kanssa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 8.7.2007 10:18

Kattoluukuttomat versiot perin harvinaisia.


Nähtiinpä ruotsissa yksi jossa oli jopa veivi ikkunat. Ja sinäänsä hauska,että niistä taisi suurin osa olla kattoluukuttomia malleja. Mikähän siinäkin mahtoi olla.

Tyyppivikojahan noissa ei ole.On vain ominaisuuksia. Ja luulen,että ne selviää kun lueskelee noita vanhoja kirjoituksia.

Varaosat on ihan edullisia ja hyvin saatavilla,jopa ihan tarvikeliikkeestä.Aika pitkälti nivelet ja muut samoja,kun muissa saman ikäluokan volkkareissa.Jos ei muuten niin hiukan mälväämällä. Ja jos ei muuten niin yhteys mdcomprexiin,niin löytyy osia,kaikea tarvittavaa corradoon. Tai vaikka koko auto.

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 8.7.2007 20:53

Kaverilla on kattoluukuton corro ja siinäkin et lasit on veiveillä. Autossa on tosin ilmastointi. Vaikuttaakohan asiaan että auto on "suomiauto"? Kyseinen peli taitaa olla tälläkin hetkellä myynnissä.

Volkkarismi on sairaus
-
Viestit: 115
Liittynyt: 3.11.2006 0:31

ViestiKirjoittaja Volkkarismi on sairaus » 14.7.2007 0:46

Miksihän mulla kutittaa perseessä tuo sana "suomiauto" Corradon kohalla? Eikai niitä ole ikinä tuotu suoraan Suomeen? Ainakaan virallisesti. Ja Saksassa autoistahan on se kohtalaisen hyvin paikkansa pitävä totuus, että jos siinä on kattoluukku, siinä ei ole ilmastointia ja toisinpäin...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.7.2007 9:03

On tuotu ja ihan reilustikin, ihan maahantuojan toimesta. Tosin tainnut ylittää aikaa sitten nämä yksityiset tuonnit sen määrän mitä aikaisemmin oli maassa.

Scirocco kakkosia ei taidettu tuoda kuin muutaman vuoden, vaikka valmistettiin liki kymmenen vuotta, ja hinta oli kyllä aika kohdallaan niissäkin, määrä oli jossain 30 kpl hujakoilla, korinvaihtoja kyllä tehtiin aika paljon. Corradossa perus hinta taisi olla myös mukavan korkea.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 14.7.2007 11:00

Ja Saksassa autoistahan on se kohtalaisen hyvin paikkansa pitävä totuus, että jos siinä on kattoluukku, siinä ei ole ilmastointia ja toisinpäin...


jaa... minä kun olen aina ollut siinä uskossa,että tuo pätee pohjoismaihin.Ja että euroopassa on otetaan aina molemmat.En kovin "suomiautoa" muista missä olisi molemmat. Juuri joku aika sitten josssain kursseillakin sanoivat,että pikkuhiljaa rupeavat suomalaisetkin ottamaan uutta autoa ostaessa molemmat,mutta silti yllättävän harvat,jos vertaa vaikka eurooppaan.

Martti.K
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.7.2007 16:04

ViestiKirjoittaja Martti.K » 15.7.2007 19:48

Eli kerrotteko viisaammat et mihi sitäpitäs kiinnittää erityistä huomiota tommosen vr6 corradon ostossa? Mitä tyyppivikoja? Mahtuuko tommoset 9x16 (et15) vanteet tonne corradon perän alle?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 15.7.2007 20:08

Varmaa se tärkein et millo vaihettu ketju+hilut. Ei nois oo tyyppivikoja vaan ominaisuuksia ;D

Martti.K
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.7.2007 16:04

ViestiKirjoittaja Martti.K » 15.7.2007 20:15

No mitä ominaisuuksia Missä vaiheessa se ois hyvä vaihtaa ketju ja hilut. Mihi kannattaa kiinnittää erityistä huomiota ku menee kattoo?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 16.7.2007 16:41

Ketjut ja hilut jos edellinen omistaja ei ilmoita koska ne on vaihdettu kannattaa vaihtaa heti imo. Muuten aikalailla samanlaine ku perinteiset volkkarit, eli normi ruostevaurioiden kattelu yms. Vetareiden ja laakereiden kuuntelu, moottorin kuuntelu, kattoo savuttaako se jne.

Martti.K
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.7.2007 16:04

ViestiKirjoittaja Martti.K » 17.7.2007 11:05

Hmm. no tässä on semmonen tilanne et oisin siirtymässä bimmerin tallista volkkarin talliin. Et mitkä paikat näissä volkkareissa on kovia ruostumaan et erityisesti ne paikat missä yleensä esiintyy ruostetta?

Ps: Mahtuuko noi 9x16(et15) Borbetit ton corradon perän alle?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 17.7.2007 11:58

Mul oli pari pient reikää takapuskurin alla siin koris, jollain muulla tais olla kans samas kohtaa. Ja sit kato et toi ylävesiletku on kunnos se ku tahtoo kans poksahtaa ja maksaa vissii 80-90e. Ja noi takasatula tahtoo jäädä jumii. Ja kattoluukku on kans heikko kohta ;D Tossa noista vanteista http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=80359

Ja tossa kattoluukusta http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=54251

Q47
-
Viestit: 54
Liittynyt: 31.3.2005 10:42
Viesti:

ViestiKirjoittaja Q47 » 17.7.2007 12:50

Corradot on siitä hyviä että ne säilyy isältä pojalle (pitäs ainaki). Oikeastaan ainut ruostuva kohta jota olen nähnyt on juuri toi takapuskurin alla peltihelmassa. Noissa kun on sinkkikori ja kaikki hitsaussaumat on tehtaalla suojattu vielä asianmukaisilla aineilla.

Jos löydät Corradon jossa on korissa ruostetta muualla kuin tossa peltihelmassa niin silloin voi sanoa että kyseessä on kolaroitu ja huonosti korjattu. En halua kuitenkaan yleistää. Onhan näitä poikkeuksia vaan yleensä näin on.

Jos osaat englantia niin tossa on aika hyvä lista jolla pärjää Corradoa ostaessa.
http://the-corrado.net/wiki/index.php/The_Corrado_Buying_Guide_%26_Checklist

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 17.7.2007 13:35

Jos löydät Corradon jossa on korissa ruostetta muualla kuin tossa peltihelmassa niin silloin voi sanoa että kyseessä on kolaroitu ja huonosti korjattu. En halua kuitenkaan yleistää. Onhan näitä poikkeuksia vaan yleensä näin on.


aika monessa olen nähnyt(oma mukaan lukien) takalasin tiivisteen alta pukkaa ruostumaan.Ja aina samasta kohtaa. Ala reunasta oik. puolelta.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa