Automaattilaatikon öljynvaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

burgen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.9.2011 20:42

Automaattilaatikon öljynvaihto

ViestiKirjoittaja burgen » 24.9.2011 20:52

Löytyisikö mistä ohjeita tuohon 1.9TDI vm:2000 Passatin automaatilaatikon öljynvaihtoon ja mitkä öljyt tuonne kannataa laittaa

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

Automaatin öljynvaihto

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 25.9.2011 15:33

Olis varmaan helpompi vastailla jos tietäis mnkä tyyppisestä automaatista on kysymys?

burgen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.9.2011 20:42

ViestiKirjoittaja burgen » 25.9.2011 15:40

Tuon laatikon tyyppi on AG4/01N miten nuo vanhat öljyt saa mahdolisimman tarkasti pois myös turbiinista

burgen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.9.2011 20:42

ViestiKirjoittaja burgen » 26.9.2011 21:31

Kävisikö tuoho laatikoon:
Esso LT71141 tai Motonetissä myytävä VAG-G052162 öljy??

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

automaatin öljy

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 26.9.2011 21:58

Eipä sitä öljyä sieltä turbiinista saa pois kun ei ole tyhjennys propua, se olis hyvä kun tietäis onko siellä keltaista vai punaista öljyä, se punainen on yleensä kendallin öljy se keltainen on sitte jonkun muun valmistajan ite oon käyttäny juurikin tuota punaista menee noin 6 L eivät alan ammattilaiset suosittele sekoitamaan niitä, suodatin kannattaa vaihtaa samalla kuin öljytkin, PS syytä varmistaa kun öljyä ostaa et se käy VW laatikkoon,

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 26.9.2011 23:10

Turbiininkin ölberöt saa huuhtelemalla vaihdettua.Vaihteiston öljyt propun kautta ulos.Poista myös punainen holkki kuusiokolo avaimella.Proppu kiinni.Uutta öljyä täytön kautta 4 litraa.Tee kumiletkusta ja tratista paketti että suppilo on siinä jn.paisarin korkeudella.Laatikolta menee ja tulee motin vasenta puolta putket.Liitokset motin kohdalla josta auki.Kaukalo alle.Moottori käyntiin.Se kumpi on imu laita kiinni.Josta soosia tullee pidä levällään.Kun öljyn tulo loppuu putkesta sammuta moottori.Lisää täytön kautta 4 litraa öljyä.Käyntiin,kun taas öljyn tulo loppuu motti tainnoksiin.Toista kunnes öljy näyttää tuoreelta.
Putket kiinni.Vaihteiston ö-prop auki ölberit pois,pohja auki ,suodin uus ,pohja kiinni.Ö-prop reikään se pun holkki paikoilleen ja lisää täytön kautta 4 litraa.Motti tulille.Muista pitää palju sen vaihteiston ö-poiston alla.Käytä vaihteita jarrun kanssa.Lisää öljyä niin paljon jotta tulee ylivuotona sen holkin yli paljuun.Proppu kiinni.
Joo ja varmasti unohtui joku juttu mutta miettikää kun teette ja jos on epävarmaa niin sitten unohtakaa koko homma ja viekää korjaamolle.On turvallisempaa.Tuossa voi käyttää vaikka Magin öljyjä /JN-Trading Kaarinassa tuo maahan.
Nämä on taas näitä: tein ja itkin ja säästin.Yleisellä tasolla. En viittaa kysyjään.
Kannattaa harkita mitä tekee ja mitä teettää. nim. kohtuu paljon oppibakseja bungannut.
Eikä se väri sano valmistajastaan mitään paitsi jos on pinkki niin se on Madonnan color off love and peace.
Täälläkin nämä ohjeet on ollut kaks tai kuus kertaa.En kyllä löytänyt ohjeita haulla.Itse ennenkin laittanut.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 27.9.2011 7:28

Kävisikö tuoho laatikoon:
Esso LT71141 tai Motonetissä myytävä VAG-G052162 öljy??

Tämä on se "oikea" keltainen öljy, mitä volkkari sinne suosittelee.
Öljypohja kannattaa pudottaa pois ja putsata, löytyy lietettä...

burgen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.9.2011 20:42

ViestiKirjoittaja burgen » 27.9.2011 20:51

Mitä öljyjä olette automaatiin laitanee ja mistä niitä hankineet täällä alkuperäinen öljy maksaa 22,40€/L tuo motonetin öljy olis halvempaa mutta liekkö hyvää

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 28.9.2011 8:06

No tuossahan se ylemmässä viestissäni lukee!!

burgen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.9.2011 20:42

ViestiKirjoittaja burgen » 28.9.2011 14:44

Soittelin paikaliseen öljypisteelle ja tiedustelin tuota Esso LT71141 öljyä sieltä sanotiin että Esson öljyä ei ole enää saatavilla vain öljy on nyt Mobil ATF 71141

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 28.9.2011 16:19

Essoa on saatavilla, mutta sitä on tilattava. Tällöin hinta nousee kohtuuttomaksi.
Tämä johtuu siitä, että esso on lopettanut suome varastot.

Z1ppo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.6.2009 12:38

atf

ViestiKirjoittaja Z1ppo » 29.9.2011 14:39

Minulla on käytössä mag1 type f:t ranen neuvosta, ja hyvin ovat kohta vuoden verran toimineet. Hintansa puolesta suosittelen sitä :) Motonetissä taisi maksaa 6,90€ purkki.

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 30.9.2011 21:02

Esso LT71141 tätä öljyä suosittelivat laittamaan monessa paikassa vaikka hinta on kova mut eipähän tule ongelmia ja ainakin auttas vähentämään kalliitten ongelmien syntyä.

burgen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.9.2011 20:42

ViestiKirjoittaja burgen » 2.10.2011 21:56

Kumpi noista laatikolla olevista putkista on tuo paluuputki vastaan itse itselle, paluuputki on tuo joka lähtee jäähdyttäjän ala reunasta ja on vaihdelaatikkoa lähempänä oleva putki.
Öljyt ja suodatin vaihdettu sekä järjestelmä huuhdeltu öljyä meni noin 11 litraa tuossa homassa laatikko rupesi toimimaan vähän paremmin vielä jonkilainen nykäisy kakkoselta kolmoselle vaihtaessa sekä pieni luistaminen kakkoselta kolmoselle vaihtaessa kylmänä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa