Automaattilaatikon öljynvaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Automaattilaatikon öljynvaihto
Löytyisikö mistä ohjeita tuohon 1.9TDI vm:2000 Passatin automaatilaatikon öljynvaihtoon ja mitkä öljyt tuonne kannataa laittaa
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Automaatin öljynvaihto
Olis varmaan helpompi vastailla jos tietäis mnkä tyyppisestä automaatista on kysymys?
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
automaatin öljy
Eipä sitä öljyä sieltä turbiinista saa pois kun ei ole tyhjennys propua, se olis hyvä kun tietäis onko siellä keltaista vai punaista öljyä, se punainen on yleensä kendallin öljy se keltainen on sitte jonkun muun valmistajan ite oon käyttäny juurikin tuota punaista menee noin 6 L eivät alan ammattilaiset suosittele sekoitamaan niitä, suodatin kannattaa vaihtaa samalla kuin öljytkin, PS syytä varmistaa kun öljyä ostaa et se käy VW laatikkoon,
Turbiininkin ölberöt saa huuhtelemalla vaihdettua.Vaihteiston öljyt propun kautta ulos.Poista myös punainen holkki kuusiokolo avaimella.Proppu kiinni.Uutta öljyä täytön kautta 4 litraa.Tee kumiletkusta ja tratista paketti että suppilo on siinä jn.paisarin korkeudella.Laatikolta menee ja tulee motin vasenta puolta putket.Liitokset motin kohdalla josta auki.Kaukalo alle.Moottori käyntiin.Se kumpi on imu laita kiinni.Josta soosia tullee pidä levällään.Kun öljyn tulo loppuu putkesta sammuta moottori.Lisää täytön kautta 4 litraa öljyä.Käyntiin,kun taas öljyn tulo loppuu motti tainnoksiin.Toista kunnes öljy näyttää tuoreelta.
Putket kiinni.Vaihteiston ö-prop auki ölberit pois,pohja auki ,suodin uus ,pohja kiinni.Ö-prop reikään se pun holkki paikoilleen ja lisää täytön kautta 4 litraa.Motti tulille.Muista pitää palju sen vaihteiston ö-poiston alla.Käytä vaihteita jarrun kanssa.Lisää öljyä niin paljon jotta tulee ylivuotona sen holkin yli paljuun.Proppu kiinni.
Joo ja varmasti unohtui joku juttu mutta miettikää kun teette ja jos on epävarmaa niin sitten unohtakaa koko homma ja viekää korjaamolle.On turvallisempaa.Tuossa voi käyttää vaikka Magin öljyjä /JN-Trading Kaarinassa tuo maahan.
Nämä on taas näitä: tein ja itkin ja säästin.Yleisellä tasolla. En viittaa kysyjään.
Kannattaa harkita mitä tekee ja mitä teettää. nim. kohtuu paljon oppibakseja bungannut.
Eikä se väri sano valmistajastaan mitään paitsi jos on pinkki niin se on Madonnan color off love and peace.
Täälläkin nämä ohjeet on ollut kaks tai kuus kertaa.En kyllä löytänyt ohjeita haulla.Itse ennenkin laittanut.
Putket kiinni.Vaihteiston ö-prop auki ölberit pois,pohja auki ,suodin uus ,pohja kiinni.Ö-prop reikään se pun holkki paikoilleen ja lisää täytön kautta 4 litraa.Motti tulille.Muista pitää palju sen vaihteiston ö-poiston alla.Käytä vaihteita jarrun kanssa.Lisää öljyä niin paljon jotta tulee ylivuotona sen holkin yli paljuun.Proppu kiinni.
Joo ja varmasti unohtui joku juttu mutta miettikää kun teette ja jos on epävarmaa niin sitten unohtakaa koko homma ja viekää korjaamolle.On turvallisempaa.Tuossa voi käyttää vaikka Magin öljyjä /JN-Trading Kaarinassa tuo maahan.
Nämä on taas näitä: tein ja itkin ja säästin.Yleisellä tasolla. En viittaa kysyjään.
Kannattaa harkita mitä tekee ja mitä teettää. nim. kohtuu paljon oppibakseja bungannut.
Eikä se väri sano valmistajastaan mitään paitsi jos on pinkki niin se on Madonnan color off love and peace.
Täälläkin nämä ohjeet on ollut kaks tai kuus kertaa.En kyllä löytänyt ohjeita haulla.Itse ennenkin laittanut.
Kumpi noista laatikolla olevista putkista on tuo paluuputki vastaan itse itselle, paluuputki on tuo joka lähtee jäähdyttäjän ala reunasta ja on vaihdelaatikkoa lähempänä oleva putki.
Öljyt ja suodatin vaihdettu sekä järjestelmä huuhdeltu öljyä meni noin 11 litraa tuossa homassa laatikko rupesi toimimaan vähän paremmin vielä jonkilainen nykäisy kakkoselta kolmoselle vaihtaessa sekä pieni luistaminen kakkoselta kolmoselle vaihtaessa kylmänä
Öljyt ja suodatin vaihdettu sekä järjestelmä huuhdeltu öljyä meni noin 11 litraa tuossa homassa laatikko rupesi toimimaan vähän paremmin vielä jonkilainen nykäisy kakkoselta kolmoselle vaihtaessa sekä pieni luistaminen kakkoselta kolmoselle vaihtaessa kylmänä
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa