elikkä jako pääsi menemään pieleen kun kaveri vaihtoi vesipumppua kyseiseen autoon...
jospa joku jaksaisi kertoa yksityiskohtaisesti miten saan jaon taas kohdilleen (mistä löytyy ajoitusmerkit yms.) ja muitakin vinkkejä otetaan vastaan..tai jos joku haluaa tulla laittamaan sen kohdilleen niin tervetuloa, auto jkl:ssä :) kiitos jo etukäteen!
t4 2.4 -92 jakopää ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Kampiakselin merkki:
Löytyy vauhtipyörältä, näkyy siitä vaihteiston päällä olevasta reiästä. Tosin merkki on ainakin omassani niin huonosti stanssattu, että tarvitsee hyvän valon ja tarkat silmät että löytyy.
Nokka-akselin merkki:
Siinä ei varsinaista merkkiä ole, mutta kun nokan pumpun pään hihnapyörän ottaa irti, niin sen hihnapyörän alta löytyy hahlo, jonka pitää olla samansuuntainen venttiilikopan tiivistepinnan kanssa (ykkösen nokat ylöspäin) - tähän on oma erikoistyökalunsa, mutta mielikuvitusta käyttämällä senkin saa paikoilleen.
Pumpun merkki:
Pumpun pyörässä on reikä, josta sen saa lukittua sopivalla tapilla. Tämä 2,4D:ssä hieman hankalaa, koska kaikki hihnapyörän reiät ovat lähes saman kokoisia, joten oikean valinta voi olla ongelmallista. Pumpun pyörässä on myös lovi, joka muistaakseni pitää osoittaa pumpun yläpuolelle (eli etuviistoon), on siellä valussa joku viivantapainen vastapuolellakin, ei näy kovin hyvin sekään.
Tarkka ajoitus sitten mittakellolla ja adapterilla. Teoriassa onnistuu tarkalla työntömitallakin, mutta T4:ssa se jää niin ikävään paikkaan että käytännössä todella hnakalaa. Tästä löytyy ohjeita hakemalla vanhempia artikkeleita.
---
Varovasti sitten, siellä ei hirveitä tiloja ole venttiilien ja mäntien välissä männän ollessa yläkuolokohdassa.
Löytyy vauhtipyörältä, näkyy siitä vaihteiston päällä olevasta reiästä. Tosin merkki on ainakin omassani niin huonosti stanssattu, että tarvitsee hyvän valon ja tarkat silmät että löytyy.
Nokka-akselin merkki:
Siinä ei varsinaista merkkiä ole, mutta kun nokan pumpun pään hihnapyörän ottaa irti, niin sen hihnapyörän alta löytyy hahlo, jonka pitää olla samansuuntainen venttiilikopan tiivistepinnan kanssa (ykkösen nokat ylöspäin) - tähän on oma erikoistyökalunsa, mutta mielikuvitusta käyttämällä senkin saa paikoilleen.
Pumpun merkki:
Pumpun pyörässä on reikä, josta sen saa lukittua sopivalla tapilla. Tämä 2,4D:ssä hieman hankalaa, koska kaikki hihnapyörän reiät ovat lähes saman kokoisia, joten oikean valinta voi olla ongelmallista. Pumpun pyörässä on myös lovi, joka muistaakseni pitää osoittaa pumpun yläpuolelle (eli etuviistoon), on siellä valussa joku viivantapainen vastapuolellakin, ei näy kovin hyvin sekään.
Tarkka ajoitus sitten mittakellolla ja adapterilla. Teoriassa onnistuu tarkalla työntömitallakin, mutta T4:ssa se jää niin ikävään paikkaan että käytännössä todella hnakalaa. Tästä löytyy ohjeita hakemalla vanhempia artikkeleita.
---
Varovasti sitten, siellä ei hirveitä tiloja ole venttiilien ja mäntien välissä männän ollessa yläkuolokohdassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa