Vinlantia-katoluukun asennus?
Valvoja: ffp jäsenet
Vinlantia-katoluukun asennus?
Nyt ois tarjolla haastetta niin jotta piisaa - nyt ois mahollisuus mahollisesti ja ehkä tuhota Jetasta katon vesitiiviys aidolla Vinlantia-luukulla, ja laittaa se viheltämään kuin myrskytuuli!
Onko kukaan asennellut näitä? Miten huomioidaan eri autojen eripaksuiset katot? Ei kai näitä mitenkään merkkikohtaisina ole myyty, vai? Eikös voidakin olettaa, että käytetty KE10 Corollasta purettu 1800-luvulla valmistettu räppänä pitää edelleen vettä kuin uutena? Ei kai voida olettaa että tiiviste olisi korppuuntunut?
Nouskaahan haudoistanne wanhat kattoluukkuasentajat ja neuvokaa kokematonta. Olen kyllä tiivistellyt sataa räppänää sikatötkällä, mutta asentanut en ole ensimmäistäkään. :(
Onko kukaan asennellut näitä? Miten huomioidaan eri autojen eripaksuiset katot? Ei kai näitä mitenkään merkkikohtaisina ole myyty, vai? Eikös voidakin olettaa, että käytetty KE10 Corollasta purettu 1800-luvulla valmistettu räppänä pitää edelleen vettä kuin uutena? Ei kai voida olettaa että tiiviste olisi korppuuntunut?
Nouskaahan haudoistanne wanhat kattoluukkuasentajat ja neuvokaa kokematonta. Olen kyllä tiivistellyt sataa räppänää sikatötkällä, mutta asentanut en ole ensimmäistäkään. :(
Kahteen volkkariin olen itse asentanut, ekan kädiin ja sitten viime kesänä Caravelleen. Nuo ovat pitkälti yksilöitä ja molemmat asentamani olivat ilmeisesti hieman eri sukupolvea, koska avaussalpa oli erilainen. Tiiviste on molemmissa ollut ehjä, muistaakseni parantelin tiiviyttä laittamalla alkuperäisen tiivisteen alle kumista tiivistenauhaa, jolloin tiiviste nousi hieman ylös ja piti paremmin.
Luukku kiristetään kiinni kattopeltiin. Kannattaa huolella leikata sopivan kokoiseksi se luukun reikä eli tehdä siitä ensin sapluuna ja hiljalleen isonnella reikää, kunnekka karmi istuu paikoilleen. Kattoverhoilu kannattaa jättää hieman pienemmäksi ja hiljalleen isonnella ja leikellä verhoilua sopivammaksi jos on tarvis. Caravellessa oli välissä uretaanilevy, joka piti leikata juuri oikean kokoiseksi.
Sisäpuolelle tuleva H -kehys kiristää sen luukun paikoilleen ja verhoilukangas tulee siihen väliin. Tuolla profiilikehyksellä sovitetaan luukku eri paksuisiin kattoihin. Vaikea selittää, mutta hieman tuumimalla selviää. Kiristysruuveja ja tiivistemassaa ei pidä säästellä.
Luukku kiristetään kiinni kattopeltiin. Kannattaa huolella leikata sopivan kokoiseksi se luukun reikä eli tehdä siitä ensin sapluuna ja hiljalleen isonnella reikää, kunnekka karmi istuu paikoilleen. Kattoverhoilu kannattaa jättää hieman pienemmäksi ja hiljalleen isonnella ja leikellä verhoilua sopivammaksi jos on tarvis. Caravellessa oli välissä uretaanilevy, joka piti leikata juuri oikean kokoiseksi.
Sisäpuolelle tuleva H -kehys kiristää sen luukun paikoilleen ja verhoilukangas tulee siihen väliin. Tuolla profiilikehyksellä sovitetaan luukku eri paksuisiin kattoihin. Vaikea selittää, mutta hieman tuumimalla selviää. Kiristysruuveja ja tiivistemassaa ei pidä säästellä.
Tsiisas! Paljonkos sitä lukkarilla oli sitä ikää? 113 vuotta? Luulin ihan oikeasti, että takuulla yksikään näitä luukkuja asennellut ei ole enää hengissä - tai on ainakin niin heikossa hapessa, ettei kykene könyämään tietokoneelle saakka. :D
Leikki leikkinä. Suuret kiitokset erittäin hyvistä ja vaikeasti saatavilla olevista neuvoista. Nyt laitetaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että saan murjottua luukusta kaupat ja se on tiivisteet mukaanlukien järjissään.
Kiitos!
Leikki leikkinä. Suuret kiitokset erittäin hyvistä ja vaikeasti saatavilla olevista neuvoista. Nyt laitetaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että saan murjottua luukusta kaupat ja se on tiivisteet mukaanlukien järjissään.
Kiitos!
Ikää ei ole aivan puoltakaan mainitusta.
80 -luvun puolivälissä nuo olivat suuri hitti ja minunkin piti saada poloseen sellainen. Asennutin ihan verhoiluliikkeessä ja taisi maksaa 600 silloista valuuttaa.
Ei tuossa montaa osaa ole: raami, lasi ja H-profiili. Ruuvit saa kaupasta. saattaa siihen ruuviuraan olla joku peitelista, muta se on yleensä hävinnyt. Kannattaa hankkia suoraan oikeanmittaisia ja -värisiä uppokantaruuveja, jos ne puuttuvat.
Kun menee romikselle itse purkamaan, saa kaikki kilkkeet mukaan. Noista saa ihan käyttökelpoisen ikkunan, kun vain asentaa huolella. Mainittakoon, että Caravellessani on edessä orkkis lasi-ikkuna. joka viime kesän sateilla alkoi vuotaa tiivisteistä: havaitsin, että ulkopuolen sauman tiivistemassa oli jotenkin kovettunut ja kiinnitys runkoon oli löysä. Tiiviys palasi, kun kiristin karmin ruuvit.
80 -luvun puolivälissä nuo olivat suuri hitti ja minunkin piti saada poloseen sellainen. Asennutin ihan verhoiluliikkeessä ja taisi maksaa 600 silloista valuuttaa.
Ei tuossa montaa osaa ole: raami, lasi ja H-profiili. Ruuvit saa kaupasta. saattaa siihen ruuviuraan olla joku peitelista, muta se on yleensä hävinnyt. Kannattaa hankkia suoraan oikeanmittaisia ja -värisiä uppokantaruuveja, jos ne puuttuvat.
Kun menee romikselle itse purkamaan, saa kaikki kilkkeet mukaan. Noista saa ihan käyttökelpoisen ikkunan, kun vain asentaa huolella. Mainittakoon, että Caravellessani on edessä orkkis lasi-ikkuna. joka viime kesän sateilla alkoi vuotaa tiivisteistä: havaitsin, että ulkopuolen sauman tiivistemassa oli jotenkin kovettunut ja kiinnitys runkoon oli löysä. Tiiviys palasi, kun kiristin karmin ruuvit.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No nyt on yht'äkkiä luukkua tarjolla niin että Jetasta nytkähtää takuulla koppa poikki. :D
Luukkua on tarjottu jo ilman, ja jos tämä lahjoittaja luukun löytää ja toimittaa, niin taidan ottaa sen nuukuuksissani vastaan. Jos ei taas sieltä kautta onnistu, otan teihin luukkua tarjonneisiin hurmureihin yhteyttä yyveellä. Kiitos! :)
Luukkua on tarjottu jo ilman, ja jos tämä lahjoittaja luukun löytää ja toimittaa, niin taidan ottaa sen nuukuuksissani vastaan. Jos ei taas sieltä kautta onnistu, otan teihin luukkua tarjonneisiin hurmureihin yhteyttä yyveellä. Kiitos! :)
Jep jep. Älä sitte käytä silikonia siihen tiivistämiseen, vaan ihan autoon tarkoitettua tiivistemassaa, esim. Kent lasiliima tms. Kunnolla massaa väliin ja niitä ruuvejakaan ei tarvi säästellä.
Asennusoluita sitävastoin kannattaa käyttää projektissa harkiten...
Äkkiähän thommonen räppänä thempashtaan khiinni. Annas ku shetä nhäyttää. Tuos uush olut shieltä...
Nhonni, komee o.
Eiiisullaniinkiire nukkumaan, heitäs meidät eka baarille... kyllä sulle 4 tuntia unta riittää...
Seuraavana päivänä tuli soitto että se luukku lensi h*lvettiin. Oli avannu sen räppänän motarilla ja aamutokkurassa ei ollu ajatellu että ompas oudosti avauskahva, etureunassa... Nike-logoa tullu kalsareihin...
(Oli sellainen takareunasta aukeava puolenkaton räppänä...)
Asennusoluita sitävastoin kannattaa käyttää projektissa harkiten...
Äkkiähän thommonen räppänä thempashtaan khiinni. Annas ku shetä nhäyttää. Tuos uush olut shieltä...
Nhonni, komee o.
Eiiisullaniinkiire nukkumaan, heitäs meidät eka baarille... kyllä sulle 4 tuntia unta riittää...
Seuraavana päivänä tuli soitto että se luukku lensi h*lvettiin. Oli avannu sen räppänän motarilla ja aamutokkurassa ei ollu ajatellu että ompas oudosti avauskahva, etureunassa... Nike-logoa tullu kalsareihin...
(Oli sellainen takareunasta aukeava puolenkaton räppänä...)
muista laittaa se se legendaarinen pioneer-tarra siihen luukkuun sitte jollainen minulla ja kaikilla muillakin oli DX:ssä...
mieluiten vielä sillai että se on luettavissa ulkoapäin eikä niinkuin se suurimmalla osalla oli..
EDIT:ja ihan isältä lainatulla kuviosahalla minä sen asensin silloin vuonna pottu...tiivistys??nytkö te vasta kerrotte minulle että se jonkin tiivistyksen olisi tarvinnut!!
minä jo luulin että minulla oli tuon ikäisenä housut ihan muusta syystä märkänä....
mieluiten vielä sillai että se on luettavissa ulkoapäin eikä niinkuin se suurimmalla osalla oli..
EDIT:ja ihan isältä lainatulla kuviosahalla minä sen asensin silloin vuonna pottu...tiivistys??nytkö te vasta kerrotte minulle että se jonkin tiivistyksen olisi tarvinnut!!
minä jo luulin että minulla oli tuon ikäisenä housut ihan muusta syystä märkänä....
Luukkuhommia.
Laittakaa ny pirulauta jalkatiloihin ne luukut, siinä se tuuninki oliski, saa pallihien näppärästi kuivamaan kun vauhissa raottaa luukkua hieman ja turbulenssi pyöräyttää kiveksen leukaan asti pienempikassiselta kaverilta.
Hienoa, että jaksavat jotkut näitä vielä väkystää.
On muuten alkanut huumorin kukka kukkimaan tälläkin forumilla kun HVM on liittynyt joukkoon sakeaan. :)
Laittakaa ny pirulauta jalkatiloihin ne luukut, siinä se tuuninki oliski, saa pallihien näppärästi kuivamaan kun vauhissa raottaa luukkua hieman ja turbulenssi pyöräyttää kiveksen leukaan asti pienempikassiselta kaverilta.
Hienoa, että jaksavat jotkut näitä vielä väkystää.
On muuten alkanut huumorin kukka kukkimaan tälläkin forumilla kun HVM on liittynyt joukkoon sakeaan. :)
No huumorista en osaa sanoa mitään, koska en ole tätä foorumia kerennyt vielä lyhyestä läsnäolostani johtuen kääntämään nurinniskoin, eli lukemaan tätä läpi. Olette kuitenkin tehneet minuun syvän vaikutuksen tietämyksellänne, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ei muistu äkkiseltään mieleen yhtään foorumia jolla oikeasti tiedettäisiin ja paneuduttaisiin kanssaeläjän ongelmiin tällaisella intensiteetillä. No sanotaan sitten mielenkiinnolla tai intohimolla, koska suositushan oli pitää metaforat..eikun siis kielikuvat yksinkertaisina. :)
Tuntuu mukavalta tuntea itsensä näin aloittelevanakin vesi-VW -miehenä tervetulleeksi. Kiitos.
Ja asiaan:
Kävin miettimään sellaista asiaa, että näkyykö näitä wanhan kunnon ajan Vinlantia-kattoluukku -miehiä kolmine antenneineen enää oikeastaan ollenkaan liikenteessä? Ainakaan näillä kulmin ei näy, mikä on mielestäni iso sääli. Moni wanhempi jäärä muistaa vielä LA-puhelinten ajan ja viisimetrisillä antenneilla varustetut "radio-ohjattavat" ykköskopan Escortit ja muut sen aikalaiset pim*pimagneetit, eikö? Onnettomimmat meistä ovat näitä vehkeitä päässeet ohjastamaankin - mukaanlukien minä. *pyyhkii silmäkulmiaan*
Aika entinen ei koskaan enää palaa, kuten laulussa sanotaan, mutta aikaa voi yrittä huijata, eikö? :)
No olipas taas asiaa..
Tuntuu mukavalta tuntea itsensä näin aloittelevanakin vesi-VW -miehenä tervetulleeksi. Kiitos.
Ja asiaan:
Kävin miettimään sellaista asiaa, että näkyykö näitä wanhan kunnon ajan Vinlantia-kattoluukku -miehiä kolmine antenneineen enää oikeastaan ollenkaan liikenteessä? Ainakaan näillä kulmin ei näy, mikä on mielestäni iso sääli. Moni wanhempi jäärä muistaa vielä LA-puhelinten ajan ja viisimetrisillä antenneilla varustetut "radio-ohjattavat" ykköskopan Escortit ja muut sen aikalaiset pim*pimagneetit, eikö? Onnettomimmat meistä ovat näitä vehkeitä päässeet ohjastamaankin - mukaanlukien minä. *pyyhkii silmäkulmiaan*
Aika entinen ei koskaan enää palaa, kuten laulussa sanotaan, mutta aikaa voi yrittä huijata, eikö? :)
No olipas taas asiaa..
No ainakin täällä Kuusamon korkeudella ja lähipaikkakunnilla vielä kiitettävästi törmää noihin amiksiin jotka vielä vaalivat tätä esi-isiemme kunniaa ja perinnettä Dextereillään ja muilla sen aikakauden magneeteilla. On keltaiset sumuvalot, finlandia luukku auki kesät talvet johon on liimattu jokin tarra (nykyään näyttäs vallalla olevan DeWalt- racing tarra), perä korotettu tai sitten rälläkkämadallussarja,"teinireikämangelsit", takalasiritilä sekä takaluukun päällä se kuminen spoileri. Unohtamatta noita lukuisia antenneja sekä myöskin n.10 kpl lisävaloja.
Voin elää myötähäpeää heidän puolestaan vaikka monesti on mielessä itselläkin ollut rakentaa kunnon 80-luvun teiniauto edellämainittuine virityksineen.
Ehkä paras viritys johon isäni törmäsi Toyota huollossa työskennellessään oli takavetoinen corollan tjsp etupenkkien välissä ollut sellainen vanhan ajan pumpattava öljyämispurkki. Ihmetteli sen olemassaoloa sitten ja tutki tarkemmin niin siitä ku pumppasi niin se ruikki öljyä molempiin takarenkaisiin… =D ja p*llun saanti on taattu.
No siinäpä sitä olikin.
Edit: Hitto, jostain kumman syystä tuli mieleeni... kliketi klik
Voin elää myötähäpeää heidän puolestaan vaikka monesti on mielessä itselläkin ollut rakentaa kunnon 80-luvun teiniauto edellämainittuine virityksineen.
Ehkä paras viritys johon isäni törmäsi Toyota huollossa työskennellessään oli takavetoinen corollan tjsp etupenkkien välissä ollut sellainen vanhan ajan pumpattava öljyämispurkki. Ihmetteli sen olemassaoloa sitten ja tutki tarkemmin niin siitä ku pumppasi niin se ruikki öljyä molempiin takarenkaisiin… =D ja p*llun saanti on taattu.
No siinäpä sitä olikin.
Edit: Hitto, jostain kumman syystä tuli mieleeni... kliketi klik
Terve
Onhan mukava seurata vanhana ukkona että on se muillakin ollut teinihirvityksiä, ja ettei yksinään tartte kotona olutta ottaessaan itkeä tihertää saunannurkassa, vasta kasvoilla suruaan. "Laitteita on ollut monenlaista..." menneen juhlan lauluja mukaellen.... noita luukkuja on tullut asennettua useampaan härveliin muta ensimmäinen niistä varsinaisesti mieleen on jäänyt. 128 fiiun katon ääressä, sapluunalla merkattua rajallista aluetta tuijottaen, peltileikkuria hikisessä kourassa puristaen ja jumalille rukouksia mumisten. Ja voi sitä onnistumisen tunnetta kun istui fiiussa torin nurkassa, uuden kattoikkunan alla, odotellen sitä kuuluisaa "Pi*lua" saapuvaksi... Olihan tuo LA- hupelinkin olemassa, tosin ei tuossa salamannopeassa fiiussa, vaan 142 Volvossa, jossa se EI kaatanut autoa tuulessa, niinkuin se taisi Nissan Cherryn kohdalla tehdä, muistattehan sen hirvityksen, heh. Kiva oli katsella kun pelti vetkusi auton katolla, kun siellä tojotti 5 metrinen lällärinantenni. Ihania*kamalia*, ihania*kamalia, ihania*kamalia* muistoja kaikki kylläkin Kortin sain siis vuonna -83, joten ymmärtäkää setää :) "Tapahtumapaikka Porvoo, kertoja elää"
T: Kari
Onhan mukava seurata vanhana ukkona että on se muillakin ollut teinihirvityksiä, ja ettei yksinään tartte kotona olutta ottaessaan itkeä tihertää saunannurkassa, vasta kasvoilla suruaan. "Laitteita on ollut monenlaista..." menneen juhlan lauluja mukaellen.... noita luukkuja on tullut asennettua useampaan härveliin muta ensimmäinen niistä varsinaisesti mieleen on jäänyt. 128 fiiun katon ääressä, sapluunalla merkattua rajallista aluetta tuijottaen, peltileikkuria hikisessä kourassa puristaen ja jumalille rukouksia mumisten. Ja voi sitä onnistumisen tunnetta kun istui fiiussa torin nurkassa, uuden kattoikkunan alla, odotellen sitä kuuluisaa "Pi*lua" saapuvaksi... Olihan tuo LA- hupelinkin olemassa, tosin ei tuossa salamannopeassa fiiussa, vaan 142 Volvossa, jossa se EI kaatanut autoa tuulessa, niinkuin se taisi Nissan Cherryn kohdalla tehdä, muistattehan sen hirvityksen, heh. Kiva oli katsella kun pelti vetkusi auton katolla, kun siellä tojotti 5 metrinen lällärinantenni. Ihania*kamalia*, ihania*kamalia, ihania*kamalia* muistoja kaikki kylläkin Kortin sain siis vuonna -83, joten ymmärtäkää setää :) "Tapahtumapaikka Porvoo, kertoja elää"
T: Kari
Suuunnattoman suuri kiitos, Sebastian, huomiostasi "Talmu-huomiovaloista" - olin jo itse -dementikkona- ennättänyt unohtamaan moisen ylellisyyden. :D
Eläkkä nyt, p*rhana, puhu mistään "myötähäpeästä"- ole mieluummin rehellinen itsellesi, ja ole salaa kateellinen meille natural born -amiksille. :)
Tai sitten tyypeille, jotka taistelevat aikaa vastaan... :/
Eläkkä nyt, p*rhana, puhu mistään "myötähäpeästä"- ole mieluummin rehellinen itsellesi, ja ole salaa kateellinen meille natural born -amiksille. :)
Tai sitten tyypeille, jotka taistelevat aikaa vastaan... :/
Tulee vanhat ajat mieleen =)
Ensimmäisessä autossa, -83 Ford Escortissa oli Finlandia luukku, vuotava sellainen =)
Ja kuminen takaspoileri, 13" alut, madallettu keula ja korotettu perä.
Älyttömät sumarit ja lisäpitkät, LA-puhelin, sonyn kasettisoitin ja taajuuskorjain =) Loppuaikana oli oikein Cantonin 3-tie erillissarja 80-luvulta, on vieläkin kaapissa tallessa.
Luisi nibbio ralliratti, kattopaneelikin oli yhdessä välissä. Ja se toisessa topickissa ihmetelty kokoleveä peili. Ja pakolliset lisämittaritkin löytyi.
Piti ihan vanhoja valokuvia katsella, näin pitkän ajan jälkeen se auto näyttää aika erikoiselta :D
Nick on myös jäänyt noilta ajoilta, kun ei jaksa miettiä uutta...
Ensimmäisessä autossa, -83 Ford Escortissa oli Finlandia luukku, vuotava sellainen =)
Ja kuminen takaspoileri, 13" alut, madallettu keula ja korotettu perä.
Älyttömät sumarit ja lisäpitkät, LA-puhelin, sonyn kasettisoitin ja taajuuskorjain =) Loppuaikana oli oikein Cantonin 3-tie erillissarja 80-luvulta, on vieläkin kaapissa tallessa.
Luisi nibbio ralliratti, kattopaneelikin oli yhdessä välissä. Ja se toisessa topickissa ihmetelty kokoleveä peili. Ja pakolliset lisämittaritkin löytyi.
Piti ihan vanhoja valokuvia katsella, näin pitkän ajan jälkeen se auto näyttää aika erikoiselta :D
Nick on myös jäänyt noilta ajoilta, kun ei jaksa miettiä uutta...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Hönn
Tuo "puluporras" kulki nimellä "Homonhoukutin" Kamalaa, Escortissa oli tuollainen *Brrr...* Keltaiset Talmut tais jossainvaiheessa loppua tarvikediilereiltä :D Ja kun Alpinen stereot velaksi ekakerran osti ja paikalleen asensi, niin katukredu oli taivaissa.Niissä EI ollu nuppeja kahta kappaletta... Leopardikuvioinen istuinpäällissarja venytettiin penkkeihin ja reikiä tehtiin kajareille joka prkl paikkaan, uuuhhhh sitä popin pauketta... Aluvanteita ei monella silloin ollut ja kun itellä oli kesäkiekoissa MoMon turpiinivanteet, niin kyllä kelpas, fiiu kiihty ainaki 0,05s kiihkeemmin sataseen. Ton LA antennin lisäksi oli katolla Mobiran jerrykannun antennikin sitten kun sellainen tuli kauppoihin, oikeen magneetilla että varmasti raappi katon paskaksi. Oli se kuulia aikaa... *Simmu sumeena, kuuma rommi flunssalääkkeenä* OI aikoja, oi tapoja, sanoi joku prkl roomalainenki...
T: Kari
Tuo "puluporras" kulki nimellä "Homonhoukutin" Kamalaa, Escortissa oli tuollainen *Brrr...* Keltaiset Talmut tais jossainvaiheessa loppua tarvikediilereiltä :D Ja kun Alpinen stereot velaksi ekakerran osti ja paikalleen asensi, niin katukredu oli taivaissa.Niissä EI ollu nuppeja kahta kappaletta... Leopardikuvioinen istuinpäällissarja venytettiin penkkeihin ja reikiä tehtiin kajareille joka prkl paikkaan, uuuhhhh sitä popin pauketta... Aluvanteita ei monella silloin ollut ja kun itellä oli kesäkiekoissa MoMon turpiinivanteet, niin kyllä kelpas, fiiu kiihty ainaki 0,05s kiihkeemmin sataseen. Ton LA antennin lisäksi oli katolla Mobiran jerrykannun antennikin sitten kun sellainen tuli kauppoihin, oikeen magneetilla että varmasti raappi katon paskaksi. Oli se kuulia aikaa... *Simmu sumeena, kuuma rommi flunssalääkkeenä* OI aikoja, oi tapoja, sanoi joku prkl roomalainenki...
T: Kari
Kun nyt olette aiheeseen päässeet, niin tunnelmoikaa lisää lukemalla seuraavat jutut...:)
http://www.angelfire.com/emo/puhuva/tuninghakemisto.htm hyvät naurut saa, voin kertoo...
http://www.angelfire.com/emo/puhuva/tuninghakemisto.htm hyvät naurut saa, voin kertoo...
Juu, omassa lällärissäkin oli toki se komentokaiutinkin. Kummasti sillä sai huomiota herätettyä, kun pisti Modern Talkingin soimaan mikrofonin kautta.
Koska sain juuri radioamatööritutkinnon suoritettua, olen jo hieman katsellut mobiilimallista radiokalustoa Caravelleen -noissahan ne vasta kunnon antennit on!
Koska sain juuri radioamatööritutkinnon suoritettua, olen jo hieman katsellut mobiilimallista radiokalustoa Caravelleen -noissahan ne vasta kunnon antennit on!
Ai perkules kun ollut haikee olo tätä lukiessa. Oma ketju tällaiselle "nostalgia" aiheelle. Kuulis nykynuorisokin mitä se oli kun oli auton....... ööö... autoja ja varaosaliikkeissä kaikkea kivaa. Tuo Lukkarin Modern Talking olikin se mikä tuolta vielä puuttui. Tosin Popedan Pitkä Kesäkin toimi sekin vapusta itsenäisyyspäivään. Meinaan, jos metästi jotain suomipoppi hilleriä. Motern Talkinkilla sai sitä diskokansaa...
Ohut saundimaailma? Pöh - teillä on olleet väärät vehkeet autoissanne. Kotikajarit takapenkille+pitkät piuhat--->kaiuttimet voi nostaa Marinan katolle houkuttelemaan joraamaan naaraita, joiden farkkujen vyötärö alkoi kainalosta ja peppareikä naposteli haarakiilaa.
Älkää nyt hyvä ihme ihan pehmeitä puhuko...ohut saundimaailma...kaikkea sitä...
Älkää nyt hyvä ihme ihan pehmeitä puhuko...ohut saundimaailma...kaikkea sitä...
Eiks tohon kuuluis vielä rengaskynällä korostetut kumit alle? Ohan se aika reteen näköstä,kun on alla oikein Kuutjöörit tai Miseliinit. Vai mitä mieltä?
Tollasta B kohdan kynää siis meinaan.
http://www.jokaosa.fi/cardic2002/1060.html
(Juu, en osaa paremmin linkittää.)
Tollasta B kohdan kynää siis meinaan.
http://www.jokaosa.fi/cardic2002/1060.html
(Juu, en osaa paremmin linkittää.)
No kyllähän se rangasliidulla pieleen ja reunojen yli töritty "Avon", "Semperit", "Hakkapeliitta 06" tai jo mainittu "Pinnoitettu" (Ässä-rengas) näyttäisi komealta emätinloukun alla, mutta tästäkin huolimatta annan ääneni liimattaville valkosivulutteroille. Liekkö niitä enää missään? No kohta ainakin varmasti on, koska tämän topikin myötä tämä über-thyyning -varuste kokee takuulla renesanssin. Tyhmä se mies, joka ei heti huomenna tiedustele valkosivuja lähi-varaosaliikkeestään. Sietäisi huutia muoinen mäntti.
tuli noista valkosivuista sellanen tarina mieleen kun olin aikanaan pika-autopesulassa töissä missä ensin siinä liukuhihnalla pestiin auto painepesureilla niin yhen papan vanhasta mersusta irtos noi valkosivut kun pesin renkaita. En tiennyt, että niitä on irtotavaranakin saanut niin pikkasen ihmettelin et mites se kumi nyt tolleen erkanee.
Onneksi aikanaan pääsin töihin heti 18 kesäsenä, kortin saatuani, virmaan missä valkosia maalikyniä oli hyllyt pullollaan... Olin kingi... "Good Year" kumien sivussa valkoisella oli kadehdittavaa, ja tosiaankin baassonjytkeen näihin poppimusiikin helmiin sai kotikajareilla, jotka takajalkatilassa juNputtivat kansaa kiihottaen. Lukuisilla festareilla myös katolla, kuten HVM jo kertoikin. Boosteri, tuo taajuuskorjaimella varustettu, jumalaksi aateloiva kohinanlisäin, mahtavaa... Ainakin 5W tehoa lisää vanhaan Philipsin nuppiruuvvattavaan "mankkaan" tuo laite toi, joskin päällä luki 4x200W ja takaikkunalla suhisevat 6x9 Astonit :P Ei meinannu 80-lätkä pysyä ikunalla siinä pärinässä. Hauskoja muistoja. LAAlla joskus karkoitettiin metästä marjastajat tuolla ulkokajarilla, huutaen että "Aseet on ladattu, ulkopuoliset pois metsästäni"-tyyliin, rivakkaa oli puskien suhina...
Väliin hieman OT:tä, jos sallitaan:
Luukku odottaa postissa, se taisi jo tulla jossain kerrottuakin, en muista. Alustava haravointi on myös ajanut rysään yhden luukun asentamisesta kokemusta omaavan mercedes-alkoholistin, joka krapulan uhallakin on kertomansa mukaan hanakka konsultoimaan räppänän asennuksessa. Vetää kyllä nöyräksi tällainen pyyteetön auttamisenhalu ja uhrautuminen, ei voi muuta kuin s*uihinvetokanava ympyrällä hämmästellä.
No ei tässä taas sen kummempaa, jatketaan keskustelua. :)
Luukku odottaa postissa, se taisi jo tulla jossain kerrottuakin, en muista. Alustava haravointi on myös ajanut rysään yhden luukun asentamisesta kokemusta omaavan mercedes-alkoholistin, joka krapulan uhallakin on kertomansa mukaan hanakka konsultoimaan räppänän asennuksessa. Vetää kyllä nöyräksi tällainen pyyteetön auttamisenhalu ja uhrautuminen, ei voi muuta kuin s*uihinvetokanava ympyrällä hämmästellä.
No ei tässä taas sen kummempaa, jatketaan keskustelua. :)
Homma etenee, pannaas kuva tännekin. Luukku on nyt lihaa ja verta:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2459.jpg
Kiittää jaloja lahjoitajia. :)
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2459.jpg
Kiittää jaloja lahjoitajia. :)
Sanokaas puuttuuko tästä jotain? Luukku vaan liimataan reikään, ja ruuvataan tuo kehys sisäpuolelle verhoilua vasten kiinni?
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2460.jpg
Voipipahan olla vatta meleko notkealla, kun alan tekemään reikää... :D
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2460.jpg
Voipipahan olla vatta meleko notkealla, kun alan tekemään reikää... :D
Tere
Eikö tuosta puutu se kourulista, jolla katon verhoilu painetaan tuon katkonaisen llistan, jolla se luukku paikalleen kiristetään laitaan kiinni? Eli tuo kattoluukkuosa vaan ulkokautta tiivisteliiman kanssa pudotetaan paikalleen ja sitten tuo katkonainen lista ruuvataan alakautta kiinni luukkuun ja se kiristää luukun paikalleen, jonka jälkeen verhoilu kuuluisi kiristää sisintä reunaa vasten sillä kumiuratiivisteellä.?
Hienot kuraläpät ja kajarit, taitaa lauluauto olla tulossa...
T: Kari
Eikö tuosta puutu se kourulista, jolla katon verhoilu painetaan tuon katkonaisen llistan, jolla se luukku paikalleen kiristetään laitaan kiinni? Eli tuo kattoluukkuosa vaan ulkokautta tiivisteliiman kanssa pudotetaan paikalleen ja sitten tuo katkonainen lista ruuvataan alakautta kiinni luukkuun ja se kiristää luukun paikalleen, jonka jälkeen verhoilu kuuluisi kiristää sisintä reunaa vasten sillä kumiuratiivisteellä.?
Hienot kuraläpät ja kajarit, taitaa lauluauto olla tulossa...
T: Kari
Juu, tulee sellainen lauluauto jotta alta pois, vaikka en enää pilistä harrastakaan - tai ole harrastanut ainakaan viiteentoista vuoteen. Opahan kitenkin välineet kunnossa jos sattuu joskus yht'äkkiä pilistyttämään. Kaikkeen pitää varautua.
Ois tosiaan kiva tietää onko luukku vaillinainen, ja jos on, niin vielä kivempi olisi löytää siihen puuttuvat kikottimet. Asiantunjat (pussihousujuntit) haloo? :)
Ois tosiaan kiva tietää onko luukku vaillinainen, ja jos on, niin vielä kivempi olisi löytää siihen puuttuvat kikottimet. Asiantunjat (pussihousujuntit) haloo? :)
Sitä on ollut jo joku muukin mieltä, että ei tuosta puutu mitään. Ja sama kait tuo vaikka puuttuisikin, laitetaan kumminkin liimaa sen verran reippaasti jottei räppänä takuulla lennä takana ajavan nymfomaaniletkan päälle.
Luukku liimalla kattoon ja tuo lista sisäpuolelle verhoilun ja reunan somisteeksi. Eikö se oo suunnilleen siinä?
Kiitokset tsempin toivotuksista, voi olla että ne tulevat tarpeeseen. =D
Luukku liimalla kattoon ja tuo lista sisäpuolelle verhoilun ja reunan somisteeksi. Eikö se oo suunnilleen siinä?
Kiitokset tsempin toivotuksista, voi olla että ne tulevat tarpeeseen. =D
Eikö tuosta puutu se kourulista, jolla katon verhoilu painetaan tuon katkonaisen llistan, jolla se luukku paikalleen kiristetään laitaan kiinni? Eli tuo kattoluukkuosa vaan ulkokautta tiivisteliiman kanssa pudotetaan paikalleen ja sitten tuo katkonainen lista ruuvataan alakautta kiinni luukkuun ja se kiristää luukun paikalleen, jonka jälkeen verhoilu kuuluisi kiristää sisintä reunaa vasten sillä kumiuratiivisteellä.?
muistelen samaa mitä tuollaisia tosiaan joskus muinoin tuli turattua.
eikös tuollaisessa tullut uutena mukana kaksi eri sapluunaa,toinen itse kattopellille ja toinen sisäverhoilulle,sisäpuoli luonnollisesti aavistuksen pienempi että oli ruttausvaraa...
vai muistelenkohan minäkin ihan omiani...
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa