Vinlantia-katoluukun asennus?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

Vinlantia-katoluukun asennus?

ViestiKirjoittaja HVM » 7.1.2008 19:26

Nyt ois tarjolla haastetta niin jotta piisaa - nyt ois mahollisuus mahollisesti ja ehkä tuhota Jetasta katon vesitiiviys aidolla Vinlantia-luukulla, ja laittaa se viheltämään kuin myrskytuuli!

Onko kukaan asennellut näitä? Miten huomioidaan eri autojen eripaksuiset katot? Ei kai näitä mitenkään merkkikohtaisina ole myyty, vai? Eikös voidakin olettaa, että käytetty KE10 Corollasta purettu 1800-luvulla valmistettu räppänä pitää edelleen vettä kuin uutena? Ei kai voida olettaa että tiiviste olisi korppuuntunut?

Nouskaahan haudoistanne wanhat kattoluukkuasentajat ja neuvokaa kokematonta. Olen kyllä tiivistellyt sataa räppänää sikatötkällä, mutta asentanut en ole ensimmäistäkään. :(

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.1.2008 20:27

Kahteen volkkariin olen itse asentanut, ekan kädiin ja sitten viime kesänä Caravelleen. Nuo ovat pitkälti yksilöitä ja molemmat asentamani olivat ilmeisesti hieman eri sukupolvea, koska avaussalpa oli erilainen. Tiiviste on molemmissa ollut ehjä, muistaakseni parantelin tiiviyttä laittamalla alkuperäisen tiivisteen alle kumista tiivistenauhaa, jolloin tiiviste nousi hieman ylös ja piti paremmin.

Luukku kiristetään kiinni kattopeltiin. Kannattaa huolella leikata sopivan kokoiseksi se luukun reikä eli tehdä siitä ensin sapluuna ja hiljalleen isonnella reikää, kunnekka karmi istuu paikoilleen. Kattoverhoilu kannattaa jättää hieman pienemmäksi ja hiljalleen isonnella ja leikellä verhoilua sopivammaksi jos on tarvis. Caravellessa oli välissä uretaanilevy, joka piti leikata juuri oikean kokoiseksi.
Sisäpuolelle tuleva H -kehys kiristää sen luukun paikoilleen ja verhoilukangas tulee siihen väliin. Tuolla profiilikehyksellä sovitetaan luukku eri paksuisiin kattoihin. Vaikea selittää, mutta hieman tuumimalla selviää. Kiristysruuveja ja tiivistemassaa ei pidä säästellä.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 7.1.2008 20:44

Tsiisas! Paljonkos sitä lukkarilla oli sitä ikää? 113 vuotta? Luulin ihan oikeasti, että takuulla yksikään näitä luukkuja asennellut ei ole enää hengissä - tai on ainakin niin heikossa hapessa, ettei kykene könyämään tietokoneelle saakka. :D

Leikki leikkinä. Suuret kiitokset erittäin hyvistä ja vaikeasti saatavilla olevista neuvoista. Nyt laitetaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että saan murjottua luukusta kaupat ja se on tiivisteet mukaanlukien järjissään.

Kiitos!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.1.2008 21:01

Ikää ei ole aivan puoltakaan mainitusta.
80 -luvun puolivälissä nuo olivat suuri hitti ja minunkin piti saada poloseen sellainen. Asennutin ihan verhoiluliikkeessä ja taisi maksaa 600 silloista valuuttaa.
Ei tuossa montaa osaa ole: raami, lasi ja H-profiili. Ruuvit saa kaupasta. saattaa siihen ruuviuraan olla joku peitelista, muta se on yleensä hävinnyt. Kannattaa hankkia suoraan oikeanmittaisia ja -värisiä uppokantaruuveja, jos ne puuttuvat.
Kun menee romikselle itse purkamaan, saa kaikki kilkkeet mukaan. Noista saa ihan käyttökelpoisen ikkunan, kun vain asentaa huolella. Mainittakoon, että Caravellessani on edessä orkkis lasi-ikkuna. joka viime kesän sateilla alkoi vuotaa tiivisteistä: havaitsin, että ulkopuolen sauman tiivistemassa oli jotenkin kovettunut ja kiinnitys runkoon oli löysä. Tiiviys palasi, kun kiristin karmin ruuvit.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 7.1.2008 21:11

Jepjep. Muuten menee nyt ihan hyvin, mutta joku vatipää osti sen luukun Overdrivella meikäläisen nenän edestä. :(

Nyt pitää soitella romiksille - nimittäin tahtoo sen räppänän.

Kiitoksia vielä lukkarille.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.1.2008 21:22

Otappas herppaan yhteyttä! Sillä saattaa olla tommonen!

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 7.1.2008 21:55

multakin muuten taitaa löytyä kyseinen kattoluukku! varmistan huomenna asian!

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 7.1.2008 22:17

No nyt on yht'äkkiä luukkua tarjolla niin että Jetasta nytkähtää takuulla koppa poikki. :D

Luukkua on tarjottu jo ilman, ja jos tämä lahjoittaja luukun löytää ja toimittaa, niin taidan ottaa sen nuukuuksissani vastaan. Jos ei taas sieltä kautta onnistu, otan teihin luukkua tarjonneisiin hurmureihin yhteyttä yyveellä. Kiitos! :)

jate2
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.2.2006 22:35

ViestiKirjoittaja jate2 » 7.1.2008 23:51

Jep jep. Älä sitte käytä silikonia siihen tiivistämiseen, vaan ihan autoon tarkoitettua tiivistemassaa, esim. Kent lasiliima tms. Kunnolla massaa väliin ja niitä ruuvejakaan ei tarvi säästellä.
Asennusoluita sitävastoin kannattaa käyttää projektissa harkiten...

Äkkiähän thommonen räppänä thempashtaan khiinni. Annas ku shetä nhäyttää. Tuos uush olut shieltä...

Nhonni, komee o.

Eiiisullaniinkiire nukkumaan, heitäs meidät eka baarille... kyllä sulle 4 tuntia unta riittää...


Seuraavana päivänä tuli soitto että se luukku lensi h*lvettiin. Oli avannu sen räppänän motarilla ja aamutokkurassa ei ollu ajatellu että ompas oudosti avauskahva, etureunassa... Nike-logoa tullu kalsareihin...
(Oli sellainen takareunasta aukeava puolenkaton räppänä...)

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 8.1.2008 0:37

muista laittaa se se legendaarinen pioneer-tarra siihen luukkuun sitte jollainen minulla ja kaikilla muillakin oli DX:ssä...
mieluiten vielä sillai että se on luettavissa ulkoapäin eikä niinkuin se suurimmalla osalla oli..

EDIT:ja ihan isältä lainatulla kuviosahalla minä sen asensin silloin vuonna pottu...tiivistys??nytkö te vasta kerrotte minulle että se jonkin tiivistyksen olisi tarvinnut!!
minä jo luulin että minulla oli tuon ikäisenä housut ihan muusta syystä märkänä....

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.1.2008 9:52

Kuviosaha ja siihen hienohampainen metalliterä, niin saa kaarroksetkin kohilleen. Muistaa vain suojata pinnat naarmuilta ja sisätilat kannattaa suojata muovilla tms. muuten sitä purua on kaikkialla. Itse olen käyttänyt tiivistämiseen (olisiko ollut Bostikin) kumibitumikittiä.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.1.2008 13:29

Nauraa jutuille ja kiittää vinkeistä :)

Asennus dokumentoidaan tarkasti kun sen aika on. ;)

(300 kuvaa ja novelli)

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 8.1.2008 14:32

Lainaan hieman topiccia, ei kellään olis sattunut jäämään tuollaisen luukun pelkkää tiivistettä nurkkiin pyöriin, tai jos kohtuu hintaan löytyy koko luukku tiivisteineen jos ei halua pelkkää tiivistettä myydä.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 8.1.2008 16:38

Luukkuhommia.

Laittakaa ny pirulauta jalkatiloihin ne luukut, siinä se tuuninki oliski, saa pallihien näppärästi kuivamaan kun vauhissa raottaa luukkua hieman ja turbulenssi pyöräyttää kiveksen leukaan asti pienempikassiselta kaverilta.

Hienoa, että jaksavat jotkut näitä vielä väkystää.

On muuten alkanut huumorin kukka kukkimaan tälläkin forumilla kun HVM on liittynyt joukkoon sakeaan. :)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 8.1.2008 17:11

^ ja onhan se luukku siinäki mielessä hyvä lattiassa että saa jetsonista vedet pois lattialta ku eikös nuissa oo tyyppivikana et tulee veet sisään:-)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.1.2008 17:36

No huumorista en osaa sanoa mitään, koska en ole tätä foorumia kerennyt vielä lyhyestä läsnäolostani johtuen kääntämään nurinniskoin, eli lukemaan tätä läpi. Olette kuitenkin tehneet minuun syvän vaikutuksen tietämyksellänne, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ei muistu äkkiseltään mieleen yhtään foorumia jolla oikeasti tiedettäisiin ja paneuduttaisiin kanssaeläjän ongelmiin tällaisella intensiteetillä. No sanotaan sitten mielenkiinnolla tai intohimolla, koska suositushan oli pitää metaforat..eikun siis kielikuvat yksinkertaisina. :)

Tuntuu mukavalta tuntea itsensä näin aloittelevanakin vesi-VW -miehenä tervetulleeksi. Kiitos.

Ja asiaan:

Kävin miettimään sellaista asiaa, että näkyykö näitä wanhan kunnon ajan Vinlantia-kattoluukku -miehiä kolmine antenneineen enää oikeastaan ollenkaan liikenteessä? Ainakaan näillä kulmin ei näy, mikä on mielestäni iso sääli. Moni wanhempi jäärä muistaa vielä LA-puhelinten ajan ja viisimetrisillä antenneilla varustetut "radio-ohjattavat" ykköskopan Escortit ja muut sen aikalaiset pim*pimagneetit, eikö? Onnettomimmat meistä ovat näitä vehkeitä päässeet ohjastamaankin - mukaanlukien minä. *pyyhkii silmäkulmiaan*

Aika entinen ei koskaan enää palaa, kuten laulussa sanotaan, mutta aikaa voi yrittä huijata, eikö? :)

No olipas taas asiaa..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.1.2008 17:48

No ainakin täällä Kuusamon korkeudella ja lähipaikkakunnilla vielä kiitettävästi törmää noihin amiksiin jotka vielä vaalivat tätä esi-isiemme kunniaa ja perinnettä Dextereillään ja muilla sen aikakauden magneeteilla. On keltaiset sumuvalot, finlandia luukku auki kesät talvet johon on liimattu jokin tarra (nykyään näyttäs vallalla olevan DeWalt- racing tarra), perä korotettu tai sitten rälläkkämadallussarja,"teinireikämangelsit", takalasiritilä sekä takaluukun päällä se kuminen spoileri. Unohtamatta noita lukuisia antenneja sekä myöskin n.10 kpl lisävaloja.

Voin elää myötähäpeää heidän puolestaan vaikka monesti on mielessä itselläkin ollut rakentaa kunnon 80-luvun teiniauto edellämainittuine virityksineen.

Ehkä paras viritys johon isäni törmäsi Toyota huollossa työskennellessään oli takavetoinen corollan tjsp etupenkkien välissä ollut sellainen vanhan ajan pumpattava öljyämispurkki. Ihmetteli sen olemassaoloa sitten ja tutki tarkemmin niin siitä ku pumppasi niin se ruikki öljyä molempiin takarenkaisiin… =D ja p*llun saanti on taattu.

No siinäpä sitä olikin.

Edit: Hitto, jostain kumman syystä tuli mieleeni... kliketi klik

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.1.2008 18:54

Polosesta löytyi silloin joskus Mocoman LA, antenni oli tosin ei-niin-katu-uskottava lyhyempi malli. Mangelsin valkoiset teräsvanteetkin oli, ei tosin reikämallia. Kuminen takaspoikka löytyi myös. Hurja patteri lisävaloja keulalla -toki myös keltaiset Hellan huomiovalot. Niin, ja se Finlandia.

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 8.1.2008 18:54

Terve
Onhan mukava seurata vanhana ukkona että on se muillakin ollut teinihirvityksiä, ja ettei yksinään tartte kotona olutta ottaessaan itkeä tihertää saunannurkassa, vasta kasvoilla suruaan. "Laitteita on ollut monenlaista..." menneen juhlan lauluja mukaellen.... noita luukkuja on tullut asennettua useampaan härveliin muta ensimmäinen niistä varsinaisesti mieleen on jäänyt. 128 fiiun katon ääressä, sapluunalla merkattua rajallista aluetta tuijottaen, peltileikkuria hikisessä kourassa puristaen ja jumalille rukouksia mumisten. Ja voi sitä onnistumisen tunnetta kun istui fiiussa torin nurkassa, uuden kattoikkunan alla, odotellen sitä kuuluisaa "Pi*lua" saapuvaksi... Olihan tuo LA- hupelinkin olemassa, tosin ei tuossa salamannopeassa fiiussa, vaan 142 Volvossa, jossa se EI kaatanut autoa tuulessa, niinkuin se taisi Nissan Cherryn kohdalla tehdä, muistattehan sen hirvityksen, heh. Kiva oli katsella kun pelti vetkusi auton katolla, kun siellä tojotti 5 metrinen lällärinantenni. Ihania*kamalia*, ihania*kamalia, ihania*kamalia* muistoja kaikki kylläkin Kortin sain siis vuonna -83, joten ymmärtäkää setää :) "Tapahtumapaikka Porvoo, kertoja elää"
T: Kari

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.1.2008 19:03

Suuunnattoman suuri kiitos, Sebastian, huomiostasi "Talmu-huomiovaloista" - olin jo itse -dementikkona- ennättänyt unohtamaan moisen ylellisyyden. :D

Eläkkä nyt, p*rhana, puhu mistään "myötähäpeästä"- ole mieluummin rehellinen itsellesi, ja ole salaa kateellinen meille natural born -amiksille. :)

Tai sitten tyypeille, jotka taistelevat aikaa vastaan... :/

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 8.1.2008 19:21

Tulee vanhat ajat mieleen =)

Ensimmäisessä autossa, -83 Ford Escortissa oli Finlandia luukku, vuotava sellainen =)
Ja kuminen takaspoileri, 13" alut, madallettu keula ja korotettu perä.
Älyttömät sumarit ja lisäpitkät, LA-puhelin, sonyn kasettisoitin ja taajuuskorjain =) Loppuaikana oli oikein Cantonin 3-tie erillissarja 80-luvulta, on vieläkin kaapissa tallessa.
Luisi nibbio ralliratti, kattopaneelikin oli yhdessä välissä. Ja se toisessa topickissa ihmetelty kokoleveä peili. Ja pakolliset lisämittaritkin löytyi.

Piti ihan vanhoja valokuvia katsella, näin pitkän ajan jälkeen se auto näyttää aika erikoiselta :D

Nick on myös jäänyt noilta ajoilta, kun ei jaksa miettiä uutta...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.1.2008 19:59

Ollos tervehditty,oi veljeni suossa! Sopuli sialle antaa ,eli eikö näitä ajankuvia olekin hauska kuullla? Itse ainakin tykkään - vaikka "vähän" OT:ksi meneekin. :)

Olkaa kärsivällisiä, kylllä se luukkukin pian asennetaan - ja ihan kuvien kera.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.1.2008 20:19

Jos haluat LA-puhelinta astetta jupimman viestintävälineen, ois mulla tarjolla sulle toimiva Nokia 2110! Siittä ku nykäset antennin ylös ja nostat luun pihalle, ni jo on tunkua Jettan jousille! =)

Yks aiva "must" 80`s teenage-kikotin on puluportaat takalasille! Voi vaan olla kiven alla...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.1.2008 21:22

Elä pyöritä puukkoa haavassa, olin nimittäin 90-luvulla niitten 2110 -öh..veijareiden turv..öh jossain. :D No se siitä. LA toki kiinnostaa, mutta mistä löytyy joku joka vastaa kutsuun? En liiku vatateillä. :(

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 8.1.2008 23:45

Hönn
Tuo "puluporras" kulki nimellä "Homonhoukutin" Kamalaa, Escortissa oli tuollainen *Brrr...* Keltaiset Talmut tais jossainvaiheessa loppua tarvikediilereiltä :D Ja kun Alpinen stereot velaksi ekakerran osti ja paikalleen asensi, niin katukredu oli taivaissa.Niissä EI ollu nuppeja kahta kappaletta... Leopardikuvioinen istuinpäällissarja venytettiin penkkeihin ja reikiä tehtiin kajareille joka prkl paikkaan, uuuhhhh sitä popin pauketta... Aluvanteita ei monella silloin ollut ja kun itellä oli kesäkiekoissa MoMon turpiinivanteet, niin kyllä kelpas, fiiu kiihty ainaki 0,05s kiihkeemmin sataseen. Ton LA antennin lisäksi oli katolla Mobiran jerrykannun antennikin sitten kun sellainen tuli kauppoihin, oikeen magneetilla että varmasti raappi katon paskaksi. Oli se kuulia aikaa... *Simmu sumeena, kuuma rommi flunssalääkkeenä* OI aikoja, oi tapoja, sanoi joku prkl roomalainenki...
T: Kari

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 9.1.2008 0:32

Kun nyt olette aiheeseen päässeet, niin tunnelmoikaa lisää lukemalla seuraavat jutut...:)
http://www.angelfire.com/emo/puhuva/tuninghakemisto.htm hyvät naurut saa, voin kertoo...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.1.2008 0:37

On nämä meidän wanhojen väliinputoajien tarinat kyllä liikuttavia - lukekaa nyt vaikka tuo Karin kohtalo. Äijät painaa (kuten minä) veren maku suussa hommia museoviraston päämäärien eteen, ja jätkät sen kun repii leukojaan. :/


Yski kaikijen ja kajki matija teponnpuolesta!!!

Nespa
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 12:45

ViestiKirjoittaja Nespa » 9.1.2008 11:10

HVM kirjoitti:LA toki kiinnostaa, mutta mistä löytyy joku joka vastaa kutsuun? En liiku vatateillä. :(


No ei muuta kun roppaat sinne konehuoneeseen komentokajarin lällärin kaveriks. On se kumma jos ei sellaseen kutsuun piiraat kylän raitilla vastaa. ;)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.1.2008 11:47

Jaha - sanoisinko että loistava idea. Ilman vertaistukea jäisi moni homma tekemättä, on se pakko myöntää. :D

Saa tarjota LAA-puhelinta. Sopuhintaan - luonnollisesti.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.1.2008 11:52

Juu, omassa lällärissäkin oli toki se komentokaiutinkin. Kummasti sillä sai huomiota herätettyä, kun pisti Modern Talkingin soimaan mikrofonin kautta.
Koska sain juuri radioamatööritutkinnon suoritettua, olen jo hieman katsellut mobiilimallista radiokalustoa Caravelleen -noissahan ne vasta kunnon antennit on!

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 9.1.2008 12:25

Ai perkules kun ollut haikee olo tätä lukiessa. Oma ketju tällaiselle "nostalgia" aiheelle. Kuulis nykynuorisokin mitä se oli kun oli auton....... ööö... autoja ja varaosaliikkeissä kaikkea kivaa. Tuo Lukkarin Modern Talking olikin se mikä tuolta vielä puuttui. Tosin Popedan Pitkä Kesäkin toimi sekin vapusta itsenäisyyspäivään. Meinaan, jos metästi jotain suomipoppi hilleriä. Motern Talkinkilla sai sitä diskokansaa...

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 9.1.2008 12:30

Modern Talkingissa oli sekin etu, että se kuulosti aivan samalta komentokaiuttimen läpi soitettuna, kuin varsinaisten poppivehkeidenkin kautta... saundimaailma kun oli tuon ajan syntikkapopissa kauniisti sanoen ohuehko :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.1.2008 12:50

Ohut saundimaailma? Pöh - teillä on olleet väärät vehkeet autoissanne. Kotikajarit takapenkille+pitkät piuhat--->kaiuttimet voi nostaa Marinan katolle houkuttelemaan joraamaan naaraita, joiden farkkujen vyötärö alkoi kainalosta ja peppareikä naposteli haarakiilaa.

Älkää nyt hyvä ihme ihan pehmeitä puhuko...ohut saundimaailma...kaikkea sitä...

Nespa
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 12:45

ViestiKirjoittaja Nespa » 9.1.2008 15:11

Eiks tohon kuuluis vielä rengaskynällä korostetut kumit alle? Ohan se aika reteen näköstä,kun on alla oikein Kuutjöörit tai Miseliinit. Vai mitä mieltä?

Tollasta B kohdan kynää siis meinaan.

http://www.jokaosa.fi/cardic2002/1060.html

(Juu, en osaa paremmin linkittää.)

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 9.1.2008 15:31

njaaa. siinä ja siinä tuo renkaiden korostaminen. Ei mielestäni ihan main streamia. Tosin olen itse nähnyt sellaiset joissa oli korostettu se hieno ulkomainen sana "regummerat" ;)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.1.2008 15:53

No kyllähän se rangasliidulla pieleen ja reunojen yli töritty "Avon", "Semperit", "Hakkapeliitta 06" tai jo mainittu "Pinnoitettu" (Ässä-rengas) näyttäisi komealta emätinloukun alla, mutta tästäkin huolimatta annan ääneni liimattaville valkosivulutteroille. Liekkö niitä enää missään? No kohta ainakin varmasti on, koska tämän topikin myötä tämä über-thyyning -varuste kokee takuulla renesanssin. Tyhmä se mies, joka ei heti huomenna tiedustele valkosivuja lähi-varaosaliikkeestään. Sietäisi huutia muoinen mäntti.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.1.2008 17:37

tuli noista valkosivuista sellanen tarina mieleen kun olin aikanaan pika-autopesulassa töissä missä ensin siinä liukuhihnalla pestiin auto painepesureilla niin yhen papan vanhasta mersusta irtos noi valkosivut kun pesin renkaita. En tiennyt, että niitä on irtotavaranakin saanut niin pikkasen ihmettelin et mites se kumi nyt tolleen erkanee.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.1.2008 17:43

RUAHAHAHA! :D

On niitä irtaallaan saatavilla, ja hifi-mallit asennetaan -tai ainakin joskus asennettiin- vanteen ja renkaan väliin - siis asennus vaati renkaan irrottamista ja liimaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.1.2008 18:15

50 -luvun jenkeissä aika yleinen varuste ja taisi HotCars noita irrallisena kaupata kupliinkin. Valkosivulla varustettuja renkaita taisi olla ihan kaupankin.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.1.2008 18:24

Valkosivurenkaita tuodaan myös vieläkin maahan erään tahon toimesta, mutta en viitsi mainostaa. Uusia siis, että kyllä niitä saa, mutta koot saattaa olla "hiukan" jenkkipainotteisia, eikä 40-sarjaa :-D

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 9.1.2008 19:23

Onneksi aikanaan pääsin töihin heti 18 kesäsenä, kortin saatuani, virmaan missä valkosia maalikyniä oli hyllyt pullollaan... Olin kingi... "Good Year" kumien sivussa valkoisella oli kadehdittavaa, ja tosiaankin baassonjytkeen näihin poppimusiikin helmiin sai kotikajareilla, jotka takajalkatilassa juNputtivat kansaa kiihottaen. Lukuisilla festareilla myös katolla, kuten HVM jo kertoikin. Boosteri, tuo taajuuskorjaimella varustettu, jumalaksi aateloiva kohinanlisäin, mahtavaa... Ainakin 5W tehoa lisää vanhaan Philipsin nuppiruuvvattavaan "mankkaan" tuo laite toi, joskin päällä luki 4x200W ja takaikkunalla suhisevat 6x9 Astonit :P Ei meinannu 80-lätkä pysyä ikunalla siinä pärinässä. Hauskoja muistoja. LAAlla joskus karkoitettiin metästä marjastajat tuolla ulkokajarilla, huutaen että "Aseet on ladattu, ulkopuoliset pois metsästäni"-tyyliin, rivakkaa oli puskien suhina...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.1.2008 20:25

Väliin hieman OT:tä, jos sallitaan:

Luukku odottaa postissa, se taisi jo tulla jossain kerrottuakin, en muista. Alustava haravointi on myös ajanut rysään yhden luukun asentamisesta kokemusta omaavan mercedes-alkoholistin, joka krapulan uhallakin on kertomansa mukaan hanakka konsultoimaan räppänän asennuksessa. Vetää kyllä nöyräksi tällainen pyyteetön auttamisenhalu ja uhrautuminen, ei voi muuta kuin s*uihinvetokanava ympyrällä hämmästellä.

No ei tässä taas sen kummempaa, jatketaan keskustelua. :)

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 9.1.2008 21:53

Älkäähän unohtako michelin-ukkoja (polttimoilla varustettuja) keulalta :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.1.2008 21:55

^voi elämä, ne vielä puuttuikin. =D

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 9.1.2008 23:14

Mulla ainakin oli siinä lällärin antennissa se oranssi valo, joka syttyi kun paino tangenttia.
Ja se komentokajari mun sininen/harmaan värisessä 99-saabissa poiki hämärässä helkutin monta hupaisaa tilannetta.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 10.1.2008 15:25

Homma etenee, pannaas kuva tännekin. Luukku on nyt lihaa ja verta:

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2459.jpg

Kiittää jaloja lahjoitajia. :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 10.1.2008 15:45

Sanokaas puuttuuko tästä jotain? Luukku vaan liimataan reikään, ja ruuvataan tuo kehys sisäpuolelle verhoilua vasten kiinni?

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2460.jpg

Voipipahan olla vatta meleko notkealla, kun alan tekemään reikää... :D

Petri_P.
-
Viestit: 714
Liittynyt: 23.7.2003 8:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri_P. » 10.1.2008 17:11

kannattanee askarrella sopivasta pahvista sapluuna, jolla ensin piirtelee paikkaa tolle luukulle ennen kuin alkaa sahailee.. ja sitä ennen teippailee sen pellin pinnan kunnolla maalarin teipillä tarpeeks isolta alalta.

Itselläkin joskus muinoin olin Nissan Cherryssä jälkiasennus kattoluukku :)

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 10.1.2008 19:30

Tere
Eikö tuosta puutu se kourulista, jolla katon verhoilu painetaan tuon katkonaisen llistan, jolla se luukku paikalleen kiristetään laitaan kiinni? Eli tuo kattoluukkuosa vaan ulkokautta tiivisteliiman kanssa pudotetaan paikalleen ja sitten tuo katkonainen lista ruuvataan alakautta kiinni luukkuun ja se kiristää luukun paikalleen, jonka jälkeen verhoilu kuuluisi kiristää sisintä reunaa vasten sillä kumiuratiivisteellä.?
Hienot kuraläpät ja kajarit, taitaa lauluauto olla tulossa...
T: Kari

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 10.1.2008 19:47

Juu, tulee sellainen lauluauto jotta alta pois, vaikka en enää pilistä harrastakaan - tai ole harrastanut ainakaan viiteentoista vuoteen. Opahan kitenkin välineet kunnossa jos sattuu joskus yht'äkkiä pilistyttämään. Kaikkeen pitää varautua.

Ois tosiaan kiva tietää onko luukku vaillinainen, ja jos on, niin vielä kivempi olisi löytää siihen puuttuvat kikottimet. Asiantunjat (pussihousujuntit) haloo? :)

k.j
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.7.2003 15:55

ViestiKirjoittaja k.j » 10.1.2008 20:20

Ei tuosta mitään puutu? Tai pätkiikö muisti? Tuommoisia asenneltiin , joskus 80-luvulla. Tsemppiä vaan asennukseen.. :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 10.1.2008 20:31

Sitä on ollut jo joku muukin mieltä, että ei tuosta puutu mitään. Ja sama kait tuo vaikka puuttuisikin, laitetaan kumminkin liimaa sen verran reippaasti jottei räppänä takuulla lennä takana ajavan nymfomaaniletkan päälle.

Luukku liimalla kattoon ja tuo lista sisäpuolelle verhoilun ja reunan somisteeksi. Eikö se oo suunnilleen siinä?

Kiitokset tsempin toivotuksista, voi olla että ne tulevat tarpeeseen. =D

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 11.1.2008 7:58

Eikö tuosta puutu se kourulista, jolla katon verhoilu painetaan tuon katkonaisen llistan, jolla se luukku paikalleen kiristetään laitaan kiinni? Eli tuo kattoluukkuosa vaan ulkokautta tiivisteliiman kanssa pudotetaan paikalleen ja sitten tuo katkonainen lista ruuvataan alakautta kiinni luukkuun ja se kiristää luukun paikalleen, jonka jälkeen verhoilu kuuluisi kiristää sisintä reunaa vasten sillä kumiuratiivisteellä.?

muistelen samaa mitä tuollaisia tosiaan joskus muinoin tuli turattua.
eikös tuollaisessa tullut uutena mukana kaksi eri sapluunaa,toinen itse kattopellille ja toinen sisäverhoilulle,sisäpuoli luonnollisesti aavistuksen pienempi että oli ruttausvaraa...
vai muistelenkohan minäkin ihan omiani...


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa