Todella pitkäaikaisia foorumilaisia? (+5v)

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

Todella pitkäaikaisia foorumilaisia? (+5v)

ViestiKirjoittaja Petri R. » 27.9.2007 9:14

Noniin.

Tällainen sitten pätkähti mieleeni kun havahduin siihen tosiseikkaan, että olen pyörinyt tällä foorumilla melko aktiivisesti (luen päivittäin) yli puolenkymmentä vuotta. Taisi olla syksy 2001 kun loin tunnukset, kakkiksien kuvia tosin kävin katselemassa jo vuotta aiemmin.

Minusta tuo on tavallaan jo pitkä aika?
- 20 vuotiaasta tuoreesta ylioppilaasta on tuona aikana tullut 26 vuotias työelämään siirtynyt insinöörinketku
- Corollamiehestä on tullu kakkiksen, audin ja ooppelin kautta volvon omistaja
- Maantieteellisesti olen siirtnyt tuona aikana 200km lounaaseen opiskelun ja myöhemmän työpaikan vuoksi
- Vaimoke on edelleen sama jonka myös löysin syksyllä 2001
- Nickejä on olleet ainakin ptr, x10sion ja Petri R.

FFp Motorsportin foorumilla on lähes 12000 käyttäjätunnusta
- Noin 5 heistä tunnen "tosielämässä"
- Arviolta noin 30-40:stä minulla on jonkinlainen kirjoitusten, profiilin ja/tai ircin (#vw@ircnet) kautta syntynyt mielikuva. Nimimerkkejä on hankala luetella yhtäkkiä, mutta niin se vaan menee että kun vuosia lukee samojen käyttäjien kirjoituksia, syntyy jonkinlainen mielikuva.
- Paljon on myös nimimerkkejä, jotka ennen olivat hyvin aktiivisia mutta ovat jossain vaiheessa kadonneet täysin.

Itsestäni muille luomasta mielikuvasta en sitten tiedäkään.
Tiedän, että minulla on ilmeisesti jo alusta asti ollut taipumus kirjoittaa pitkästi ja jaaritella asioita. Sitä en sitten tiedäkään, kiinnostaako minun kirjoitukset oikeasti ketään. Ehkä jopa ärsyttää? Foorumin aihepiiriä sivuavat postaukset koskevat lähinnä lisävaloja ja kakkiksien joitain juttuja, muissa teknisissä asioissa en koe olevani niin valveutunut että mulla ois juuri varaa kirjoitella ;)

Vaikkei käyttöauton virkaa enää VAG hoidakaan (paitsi vaimokkeen kakkis), niin täällä sitä vaan tulee pyörittyä koska konsernin tuotteet kiinnostavat edelleen ja taitaa tuo yks ikuisuusprojekti (sain tallipaikan!) pitää minut vielä pitkään volkkareissa kiinni.

Varmaan myöskin tämä foorumin asiallisuus (kiitokset moderaattoreille) on yks mistä olen pitänyt koko tämän ajan. Oletteko muuten miettineet, että muiden merkkien suosituimmat foorumit (btcf, audifinns, ocf, volvolandia, saabclub yms.) liittyvät suoraan kaikille vapaaseen merkkikerhoon, jota FFp ei ole?

Eli: Henkilöt jotka ovat yli 5 vuotta aktiivisesti kirjoittaneet tälle foorumille, tulkaa esiin ja kertokaa vähän omia taustoja. Mitä tuo 5 vuotta on ollu teille?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 27.9.2007 10:15

Pitkään olen mäkin täällä roikkunu lähes päivittäin. Ekaks luin vain foorumilta juttuja, mutta jossain vaiheessa 2000 luvun alussa rekisteröidyin, kun tarvi kysyä jostain asiasta, josta ei vielä ollu topiccia. Autot on pysyny konsernin vehkeinä koko ajan (Audi-Vw-Vw-Seat).
Itse olen tänä aikana ehtiny opiskella parit ammatit ja opiskelijanrentusta tullut "inssinketku". Maantieteellinen sijainti vaihdellu ylä-Lapista pks:lle ja nykyäänkin aika kaukana "kotoa".
Apuja autoissa esiintyneisiin ongelmiin (ominaisuuksiin) on saanut foorumilta hyvin ja näin säästänyt useamman euron, ku ei ole tarvinnut hakea apuja merkkiliikkeistä. Olen myös pyrkinyt jakamaan kokemuksien perusteella saatua tietoa ilmenneistä ominaisuuksista, mikäli on aiheesta kyselty.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 27.9.2007 11:44

Mistäs sen näkis, millon on rekisteröitynyt ku eihän tollasia voi enää muistaa. 5 vuotta ei kuitenkaan varmaan ole täällä "pyörinyt", mutta aika pitkään kylläkin.

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 27.9.2007 11:51

Klikkaa tossa kirjotuksen vieressä olevaa nimimerkkiäsi.

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 27.9.2007 12:05

Klikkaa tossa kirjotuksen vieressä olevaa nimimerkkiäsi.


Muistaakseni tuo kertoo vaan sen foorumin viimeisimmän päivityksen jälkeisen kirjautumisen, silloinhan tunnarit tarvi luoda uusiks, tämmöisten hang-a-roundien, jotka ei ole ffp:läisiä.

Ite oon lueskellu batman.jypoly tms. ajoista alkaen ja kirjoitellutkin silloin tällöin:D
(eli noin vuodesta -98) Mua ei taida forumilta kovin moni tuntea / tietää kun ei noissa tapahtumissa tule pyörittyä.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 27.9.2007 12:07

Tuo ei kerro kaikkien osalta totuutta, foorumi kun on vaihtunut välillä!

Itse on tullut täällä pyörittyä pikkasen yli 5v (vuodesta 1996) jostain kumman syystä ja autot on muutamaan kertaan ehtinyt vaihtua toki konsernissa on pysytty ja tullaan pysymäänkin.
Työpaikka on pysynyt viimeiset +12v samana, toki rinnalle on tullut tää toinenkin "työpaikka".
Mikäli FFp:n porukka ei vielä ole tullut tutuksi niin X-tremessä tapaa livenä meistä monia ja samalla muutaman autoonkin pääsee tutustumaan.

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 27.9.2007 12:28

Byhyy, myönnän. Nimeni on Lauri ja mulla on ollu tää ongelma jo vuosia. Se on vaan vähän sellanen juttu, että aluks sitä lähtee vaan vähän kokeilemaan lukioikäsenä, kun kaveritki siinä pyörii ja sit napsahti, jäi pahasti koukkuun. Siitä se kierre sitten alko ja loppua ei näy. Oon miettiny jotain vierotushoitoja, mutta ei niistä varmaan ois apua. Kai sitä tarvii loppuelämä tälläsen kanssa sitte elää. Varmaan tuo toinen ruiskukin pysyy samana loppuun asti (k-jet).

Eli foorumia aloin seuraamaan en muista tarkkaan koska, mutta monen monta vuotta siitä on. Sitte taas tuolla Ircnetin puolella #vw kanavalla on tullu öristyä vähän liikaakin ja sieltä ihmisiä enemmänkin sitte tunnen ja tiedän, kuten Petrinkin. Petristä tosiaan jääny mieleen pitkät asialliset kirjoitukset, sekä legendaksi muodostunut laakeriskandaali.rtf .

Autona mulla on ollu aina tuo sama Golf 1 Cabrio, jota vaalin ku kukkaa kämmenellä. Käyttöpeliksi tuli hommattua Arc:lta Caddy. ( Tosi hyvä käyttis juu :D )

Vaikutan Turussa ja aina täällä vaikuttanut. Todella vapauttava fiilis, aina kun saa uusia naamoja nimimerkkien taakse. Viimekesän bugrunreissusta jäi taas liuta naamoja mieleen.

Terveisiä vaan tutuille. :)

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 27.9.2007 12:38

Jahas, mielenkiintoinen aihe.

Piti oikein miettiä, milloin ensikerran bongasin ffp:n sivut. Taisipa olla amk-aikoina, eli vuonna -97/98. Siitä lähtien on tullut seurailtua foorumia vaihtelevasti.

Autoja on ollut ja mennyt tuona aikana laidasta laitaan. Kuitenkin vag-konsernin vehkeissä pysyen, kuinkas muutenkaan.

Alussa oli g2, nyt tuo profiilin kulkine, eli A6 btq. Hieman on kehitystä tapahtunut.

Ikää oli 21v kun aloitin tämän "harrastuksen", eli äkkiä se on 9 vuotta vierähtänyt.

Sama puoliso kulkee vierellä kuin silloinkin.
Jälkikasvuakin on siunaantunut ja tulotaso vakiintunut.
Opiskelijakämpästä on parin vuokrakämpän jälkeen siirrytty paritalon kautta omakotitaloon maalle. Kaupunki on sentään pysynyt samana.

Työpaikkaa olen tänä 9-vuoden aikana vaihtanut yhden kerran. Nykyisessä duunissa jo reilun 6,5 vuotta.

Kiinnostus autoihin ja niiden laittamiseen ei ole paljoakaan vähentynyt, vaikkakin enään ei ihan "sellaista" fiilistä touhu anna kuin taannoin nuorempana.

Mitä tulee nimimerkkiin, niin samalla olen muistaakseni mennyt koko ajan tällä foorumilla.

Nimimerkin takaa en tunne kuin ehkä kourallisen ihmisiä, vaikka usean kanssa olen tekemisissä puhelimitse ja sähköpostilla ollutkin.

Foorumilaisten kanssa on tavaroita vaihdettu osto/myyntimielessä jos jonkinlaista, ja kaikki on tähän mennessä toiminut paremmin kuin hyvin.

Eiköhän täällä tule pyörittyä vielä jatkossakin.

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 27.9.2007 12:44

Just. Ite oon ollu rekisteröityneenä vasta kaks vuotta, ja mulla se päivä näkyy. Eihän se joo noissa tapauksissa kerro koko totuutta. En muistanu ajatella.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 27.9.2007 13:04

Joskus 2001 taikka 2002 muistaisin rekisteröityneeni ekan kerran Wanhalle BBS:lle.. Vuodet vierii, Lötköt kuitenkin pysyneet.

Joskus IRC:ssäkin palloilen, samoin joskus Pynsän miiteissä on tullut käytyä, nykyisin ehkä harvakseltaan, joskushan sitä tultiin Porista saakka Pynsälle, ja taisi Porin iskuryhmä joskus käydä Seinäjoenkin VAG miitissä.

Aika monia ihmisiä tullut nähtyäkin miiteissä.

Marko H.
-
Viestit: 2464
Liittynyt: 23.7.2003 13:15

ViestiKirjoittaja Marko H. » 27.9.2007 13:16

hah, 12.4.06 näköjään viimeeksi olin kirjautunut sisään sen jälkeen ollut hiljaisempaa ja sitä ennen kyl tuli käytyä vuosia lähes päivittäin.. jos sitä taas innnostuis :)

edit. näköjään 23.07.03 rekisteröitynyt..

ai niin mut sillohan tuli tää uus foorum, eli tod. näk. joku 01 tai jotain sellasta tullu mukaan..
Viimeksi muokannut Marko H., 27.9.2007 13:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 27.9.2007 13:16

Onhan sitä tullu täällä pyörittyä jo vuosia, tosiaan sieltä jo batman.jypoly -asti. Auto on vaihtunu muutamaan kertaan, opiskeluelämä jäi taakse ja ammatti tuli hankittua.
Aika monta ihmistä täältä boardiltakin alkaa oleen jo tuttuja, jäsenistäkin tiedän jo melkolailla kaikki länsirannikolla asuvat, yks niistä on jopa nukkunu mun konepellillä... :D

Tää on kaikinpuolin asiallinen boardi, niin ulkoasullisesti ku sisällöllisestikin ja siitä kiitos moderaattoreille.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.9.2007 13:30

Älkää nyt sitten kaikki peljästykö ja paetko vuorille, kun muutaman viikon sisällä koko sivusto menee uusiksi, myös värien puolesta ;)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 27.9.2007 13:32

Älkää nyt sitten kaikki peljästykö ja paetko vuorille, kun muutaman viikon sisällä koko sivusto menee uusiksi, myös värien puolesta ;)

Mitäs uutta tänne tulee? Se paljon puhuttu Showroomi? =)

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 27.9.2007 13:33

batman.jypoly ajoista muistan sen, että tuli katseltua lähinnä kakkisten kuvia, koska silloin omalla kylällä pyöri hieno golf. Yläasteella tuli tienattua kuviksen vihkoon plussia, ku olin piirtänyt sinne chiquita-golfia monelta eri kantilta. Foorumia saatoin joskus seurata.

2002 sitten ostin oman ensimmäisen volkkarin.

Koitin tässä mietiskellä nickkejä noilta "vanhoilta" ajoilta, mutta mieleen en saa muita kuin Polarbeerin. Jostain syystä jäänyt mieleen.

Mutta mites on Membereiden lukumäärä lisääntynyt vuosien aikana? Onko jäsenistöstä eronnut henkilöitä?

Omat foorumien seurailut alkoivat juuri FFp:ltä ja Fin-Tuning.net:istä.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 27.9.2007 13:38

Kyllähän sitä on tullu melko pitkään täällä pyörittyä. Opiskelijana ja -90 Passatin omistajana alotin. Sen jälkeen oonkin sitte valmistunu ja siirtynyt työelämään. Töitä on paiskittu n. 4vuotta ja auto vaihtunut ensin Audiin ja sitte takas Wolkkariin. Tuskinpa tästä VAG riippuvuudesta enää irti pääsee. :)

Päivittäin tätä tulee luettua. Muutaman tyypin tunnen ihan oikein. Paristakymmenestä nimimerkistä on tullut tuttuja. Modet ansaitsee ison kiitoksen, kun ovat jaksaneet pitää tän näin asiallisena. Jatkakaa samaan malliin.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 27.9.2007 14:37

Itsekin tullut pyörittyä tällä forumilla jo melko pitkään. En muista milloin ensimmäistä kertaa, mutta 03 tuli tällä nimimerkillä rekisteröidyttyä. Varmaan vuosi tai pari jo sitä ennen ihan vaan lueskelu mielessä ja autoja katsellessa. Taisi olla niin että kakkiksen oston jälkeen tuli aloitettua tänne kirjoittelu, kun sormi meni suuhun ekan kerran sen kanssa :D Silloin taisin tuolla kainuun suunnalla asusteltua ja tulihan sitä vuosi pyörittyä Joensuussakin intin takia. Siitä sitten meni Jyväskylässä muutama vuosi ja nyt Helsingissä. Töiden ja koulun merkeissä vuodet mennyt ja luulin että kouluun en enää mene kun 1,5 vuotta olin työelämässä, mutta taas tässä syksyllä vielä kerran piti koittaa opiskella. Autoja on ollut tuo gti kakkis ja nyt corrado. Kahta en vaihda, lakisääteiset tauot ja VAG. Aika harvan forumin käyttäjän olen livenä tavannut, mutta muutaman kuitenkin.

Älkää nyt sitten kaikki peljästykö ja paetko vuorille, kun muutaman viikon sisällä koko sivusto menee uusiksi, myös värien puolesta ;)

Oivoi, tämä voi olla rankka muutos elämässä, mutta eiköhän me siihen totuta. Ei se tapa, kai... ;)
Toivottavasti ei mitään tuttifrutti-väritystä tule :D

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 27.9.2007 14:54

Jokohan päästään mustasta taustasta eroon :)

aikalailla alusta, kai sitten joskus -98, itse rupesin foorumia seuraamaan (-97 tuli vaihdettua jetta kolmosgolffiin ja eka kosketus tuuninkiin otettua), nyt ei vesijäähdytteistä volkkaria talossa olekaan, käyttöautopuolellakin konserniin olis kyllä tarkoitus palata...
Viimeksi muokannut teemu, 9.10.2007 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 27.9.2007 15:03

Älkää nyt sitten kaikki peljästykö ja paetko vuorille, kun muutaman viikon sisällä koko sivusto menee uusiksi, myös värien puolesta ;)


Huhhuh, tätä on odotettu :D Aika aneemiset nää nykyset sivut :P

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 27.9.2007 15:30

Noin 6 vuotta tullut seurailtua näitä jutusteluja kun tuon Venton ostin. Kohta 4 vuotta kirjoitellut tänne, viimeisen parin vuoden aikana tosin aika vähän, tais olla tuo 30 rajapyykki jotenkin ratkaiseva ;) Päivittäin, aamulla ja iltapäivällä, käyn lueskelemassa päivän stoorit.

Ketään en henk.koht. tunne, mutta aika moni nicci on kyllä "tuttu". Foorumin taso on joihinkin muihin verrattuna ylivoimainen, ylimääräinen "tarinan" kerronta on kitketty tuon legendaarisen "Sana vapaa" topikin myötä. Tosin tuo topikki kyllä toimii eräällä pienemmällä foorumilla.

Täällä sitä pyöritään tulevaisuudessakin, kiitos siitä modeille!

ABE
-
Viestit: 135
Liittynyt: 20.1.2005 22:20

ViestiKirjoittaja ABE » 27.9.2007 16:01

Päivittäin tätä tulee lueskeltua, jo monen vuoden ajan, kirjoteltua sit taas vähemmän.
Onhan niitä kerhosta eronneitakin, ainakin itseni tunnen.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 27.9.2007 16:26

Ei ollut vielä vuosituhat läheskään vaihtunut kun tänne on tullut ensi kerran löydettyä, eli jypoly-aikoja varmaan. Kalliiksi se silloin tuli, koska sitten piti saada opelin tilalle Jetta. Sen jälkeen on tasaisesti joka toinen auto ollut vag-tuote, joten ihan täyttä merkkiuskollisuutta ei sivusto ole saanut aikaan, mutta näyttää siltä että paranemaan päin tämä vag-tauti ei ole.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 27.9.2007 16:31

miekin vissiin pyörinny voorumilla 97/98 vaihteesta lähtien. Ekaa nimimerkkiä en muista, mutta ku tuo jäsenyys alkoi lähestyä niin siitä asti samalla menty...

iikka.k
-
Viestit: 1395
Liittynyt: 23.7.2003 16:02

ViestiKirjoittaja iikka.k » 27.9.2007 16:53

Stormyn batman.jypoly url on varmaan vieläkin vanhan koneen kovalevyllä suosikeissa, 98/99 ensi visiitit kun kaveri näytti muutamia golfeja. Eli olisiko puhuttu tuosta frimanin g.stä sekä chiquitasta, joka tuli kylällä nähtyä.

Tunnukset ollut pitkään myöksin, mitään hyötyä musta ei oo täällä ollut, päin vastoin joskus typeriä kysellyt, oikeammin jäänyt nurkkiin pyörimään vaan kun on hyvin modattu boardi (jaksaa seurata) sekä toki kiinnostus vag-autoihin.

Nykyisinkiin on vaan pärrä sekä arvoauto...

Pheerdokii juurikin tuolta netin eksoottisemmalta puolelta tuttu pan...poromies.

Petri_P.
-
Viestit: 714
Liittynyt: 23.7.2003 8:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri_P. » 27.9.2007 17:12

Joskus 2000 tai 2001 tuli edelliselle foorumille rekisteröidyttyä Polosport96- nimimerkillä. Polo oli autona n. 4 vuotta ja kaikennäköistä kerkesi auton kanssa sattua ja tapahtua. Monesti ja moneen ongelmaan tai vikaan löytyi tämän foorumin kautta apuja ja samalla tuli tutustuttua toisiin kohtalontovereihin. Mukavaa ja suht asiallista toimintaa on ollut aina. Ja sitten kolarin kohdattua polon, auto vaihtui erimerkkiseksi, mutta silti tulee melkeinpä päivittäin tutkailtua foorumi läpi.

E: Date Registered: 11.11.01 at 14:53:00 ja sitä ennen varmaan noin vuoden päivät tuli lueskeltua juttuja
Viimeksi muokannut Petri_P., 28.9.2007 12:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

hemu
-
Viestit: 217
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 27.9.2007 18:23

vuodesta -99 säännöllisesti luettu ja kyselty tyhmiä. Kun kakkiksella ajaa niin voi sitä hyvää fiiilistä. Kumma juttu ja moni muukin varmaan täällä tuntee samoin.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 27.9.2007 18:52

1999-2000 Tuli putkahdettua tänne ensimmäisiä kertoja, kun jettaan piti saada 1,3 voimanpesän tilalle 1,8 GU mylly. Täältä sai loistavasti tietoa ja siitä se ajatus sitten lähti ja täällä pällistellään vieläkin. Joka päivä tulee käytyä jos mitenkään on mahdollista, vaikka en hirmu aktiivisesti äänessä olekkaan. Työ elämässä on tullut melkein kokoajan oltua, ensin graafisia hommia ja nyt sekoittelen värejä paikallisessa pakkaustehtaassa.

Smistik
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 13:44

since '98

ViestiKirjoittaja Smistik » 27.9.2007 19:15

Vuodesta 98 lukenut näitä juttuja melkein aina kun netin ääressä tullut oltua. Stormy silloin tänne eksytti ATK:n tunnilla...eipä ole kuitenkaan koskaan vagia ollut. Autot kun on kiinnostanut niin tämä ollut sellainen yleistiedon "mekka" :)

piritek
-
Viestit: 474
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja piritek » 27.9.2007 19:21

poistettu
Viimeksi muokannut piritek, 3.3.2008 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.9.2007 19:28

Ammattikoulussa tuli aloitettua pyöriminen,oisko joskus 98/99.Osoitteena palveli muistaakseni jotain welcome.to/ffp tai jotain. Rekisteröidyttyä tuli vuonna -02 kun tuli kakkis ostettua. Konsernin tuotteissa pysytty, kakkis-Golffeina GT sekä 2 kpl G60 sekä myös Audi A4 1,8T. JA eikai sitä kannata konsernia vaihtaa kun oma sukunimikin edustaa kyseisen konserniin tuotetta.

,tosin intin kävin Petri R:n kanssa lusimassa tammikuussa -02 Rovanniemellä jolloin kakkiskuume ei ainakaan vähentynyt kun Petrin massiivisilla15" monipuolavanteilla ollutta kakkista ihastelin. =D

Foorumilta tunnen henk.koht puolenkymmentä jamppaa sekä "virtuaalisesti" aika vahva kuva monesta.(Ja monesti kyllä se täällä saatu kuva pitänyt paikkansa kun sitten joskus tavannut,kuten esim. Ballsdeepin jannuja Runissa kesällä)

Ja mitä foorumiuudistukseen painavan toiveeni sanon niin toivottavsti ei mene sen näköiseksi kuin CRSC,BTCF ja datsunikerhon sivut,ovat perkeleen rasittavia lukea. Itse ainakin toivon että musta tausta säilyis vaikka se kyllä töissä vaikeuttaakin foorumin seuraamista kun on niin sodan aikaiset näytöt. =D

Edittiä: Löytyihän sieltä arkistoista meikäläisistä Auton ostin 15.10.02 ja 01.10.02 kyselin jo sumuvaloja siihen. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 2.9.2013 12:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 27.9.2007 19:29

^^ No perskele, mietiskelinkin tuossa yks päivä töissä eri nickejä joita ei ole näkynyt pitkään aikaan, ja kyllähän se ratiopääkin kävi mielessä :D Olihan se mies vielä ruodussa.

Itse löysin sivuille ammattikoulun aikaan eli -98 (tai myöhemmin, 90-luvun lopulla kuitenkin), kun sattui amiksen vastapäätä olevassa pihassa olemaan eräs violetti kakkis parkissa, jossa luki FFP Motorsport. Oiskohan altavistalla sit löytynyt legendaarinen batman.jypoly.fi/~tuokui etc. url :)

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 27.9.2007 20:38


Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.9.2007 21:14

Kaikki alkoi vuonna 2000 kun ostin työkaverilta -87 1.3 Jetan. Sitä tuli tuunailtua, tekniikkaa vaihdettua ja hifisteltyä. Samoihin aikoihin tutustuin jotain kautta Juiceen ja hetkeä myöhemmin Pekkaan.

Vuoden 2002 Paraisten VW Beach Partyjen jälkeisenä sunnuntaina krapulapäissäni rekisteröidyin muistaakseni foorumille ja siitä lähtien olen täällä vaikuttanut.

Vuonna 2003 minulla oli kunnia liittyä FFp:n jäsenistöön.

Paljon on tapahtunut. Turusta vuokrakämpästä Naantaliin kerrostalo-osakkeeseen ja sieltä tänne maalle 30 min Turusta, johon rakensimme omakotitalon ja riittävän kokoisen tallin rakasta harrastusta varten ;)

Emäntä on koko ajan pysynyt samana, naimisiin on tullut mentyä ja yksi tyttökin saatu. Toinen toukka tulossa noin kuukauden päästä.

Volkkareita on ollut tähän asti 8 kpl, joista tällä hetkellä 3 kpl.

Alkuaikoina olin CNC-koneistajan hommissa, mutta viime heinäkuusta asti olen ollut kaverin firmassa ajelemassa erilaisia koneita kaivurista kurottajaan. Tällähetkellä työskentelen tuollaisella aparaatilla.

Nimimerkeistä olen oppinut tuntemaan tietty jäsenistön, mutta myös monta muuta naamaa nimimerkkien takana on tullut tutuksi ajan saatossa.

Jännää, miten tutulta wanhat nimimerkit tuntuvat. (esim. edellä mainitut, ptr, x10sion, Polosport 96..)

Polarbeer on tosiaan yksi nimimerkki, jota ei ole näkynyt. Lisäksi ainakin RadioHead tuli mieleen..

edit: Ylläolevaa linkkiä vilkaisin, ja meinas tulla nauru kun katselin sen foorumin myyntiosastoa. En muistanutkaan aikaa, kun sielläkin sai replytä. Mahotonta vääntöä! :)

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 27.9.2007 21:20

Hehe :D Hyviä uutisia :D

"16.3.2001
Finns: Virallinen ilmoitus ratailloista Ahvenistolla ...

Myös uusi GTI Magazine on ilmestynyt!"

Do not copy, do not x-ray. ;)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 27.9.2007 21:52

Polarbeerille tais käydä kuten liian monille muillekin hyville entisille kakkiskuskeille on käynyt, eli loikkasi tuonne audifinssin puolelle. Nickki vaihtui myös samalla. Aika vähän "tällä puolen" enään Kurosen isäntäkään kirjoittelee, ja niin hieno musta G60 swapattu kakkis oli rallyekeuloineen kaikkineen ;)

Heh, löysimpä itsenikin tuolta: kliks

edit: ja tuossahan se lukee: "Date Registered: 12.10.01 at 09:25:25"

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 27.9.2007 22:28

Löysin kans itteni tuolta arkistoista... Aika kauan tullu oltua kirjoilla. :)

hah, kattelkaas pirruuttanne tota vanhaa Kävijöiden Galleriaa... LEGENDAARISTA! :D

edit. Oli muuten toi isoveljen Diudi ihan pirun siistin näkönen, mee likey.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 27.9.2007 22:57

Jeah. FFp on ainakin meitsin mielestä pysynyt rentona, mutta silti asiallisena mestana. OCF ja Bimmeri tuunaajien foorumi tuntuu varsin kököltä verrattuna tähän, myös Audifinns on meikäläisen mielestä aavistyksen turhan tiukkapipoinen. Harrastuksia nää vaan on, eikai se niin vakavaa aina ole:)

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 27.9.2007 23:05

Kappas, niin se aika vierii. 03.04.02 on rekisteröityminen tänne tapahtunut, sen jälkeen tullut seurailtua menoa. Jatkuvasti myös aktiivisemmin pirkanmaan briiffauksissa pyörinyt, joten jokunen tuttukin matkan varrella tullut :-)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.9.2007 23:38

albanzo, ettei vaan olis mennyt foorumi noihinkin aikoihin uusiksi, kun itsekin näytin rekisteröityneen heti seuraavan päivän aamuna.

Itse en ihan tarkkaan vuotta muista, milloin FFp:hen tutustuin. Muistaakseni joskus 90-luvun lopulla ihmettelin samalla kylällä olleen ex-memberin nelosgolffissa legendaarista värillistä tuulilasitarraa, ja Altavistahan se sitten kertoi, mistä oli kyse :)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 27.9.2007 23:43

Hahaa :D Sama täällä ;)

E: Liitän kertomukseni ja tarinani viikonloppuna, kun jaksaa kirjoittaa enemmän...
Viimeksi muokannut Murre, 27.9.2007 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.9.2007 23:49

Jo vain, muistaakseni joskus ennen vuosituhannen vaihdetta aloin pyöriä näillä sivuilla kattelemassa kakkosgolffeja, kun jostain iski takaraivoon ajatus silloin yläasteaikoina että punainen kakkis geen levikkeillä ja puskureilla on mun ensi auto :) (Niinkuin sellanen sitten olikin, mistä oli juttua hiljattain eräässä topikissa kun oli joku saatana ajanut tolppaan sen :(

Foorumille olen liittynyt vähän reilu 3 vuotta sitten, kun tuli ostettua samoihin aikoihin eräs sininen mk1 Gti sattumoisin ykköskoppa kuumeen vuoksi, kiitos tämän foorumin :) Siitä lähtien pyörinyt vähintäänkin aktiivisesti täällä ja kirjoitellutkin, suurimmaksi osaksi tuolla myynti/osto-puolella. Kaupantekoa tullutkin tehtyä aika monen täällä hyörivän kanssa. Muutamiin sälleihin törmäillytkin, kuten esim. paikallinen kakkisasiantuntija Sebastian :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.9.2007 0:05

ex-memberin


Ai teilläkö ei olekaan "kunnes kuolema erottaa...? =D

Edit: Niin tai mistäs minä tiedän onko se kuollut?
Viimeksi muokannut Sebastian, 28.9.2007 8:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.9.2007 0:08

Kyllä kaikki entiset ja nykyiset memberit taitaa ihan elävien kirjoissa olla. Jokunen on vuosien aikana kasvanut aikuiseksi ja on alkanut kiinnostaa muut asiat kuin autot :)

Sami H
-
Viestit: 81
Liittynyt: 11.6.2005 21:36

ViestiKirjoittaja Sami H » 28.9.2007 1:02

Vuonna 2000 ekan kerran rekisteröitynyt kun omistin ykkös gti:n. Viime vuodet olleet hiljaista kun Seatilla ajellut. No nyt taas Volsu.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

PERHONEN =D

ViestiKirjoittaja Kari.L » 28.9.2007 1:58

Tulee hiukan hölmö olo,
Koitin tässä mietiskellä nickkejä noilta "vanhoilta" ajoilta, mutta mieleen en saa muita kuin Polarbeerin. Jostain syystä jäänyt mieleen.


Eka asia mikä tuosta tuli mieleen oli vaaleansininen kakkakoppa aluilla, jonkun puun alla kuvattuna vastasataneen lumen päällä. Puskureissa tyylikkäät pinkit listat. Hetken kun tuota web archivea selasin, samainen mielikuvan auto oli siellä samaisella nimimerkillä =) Enkä tunne koko ihmistä! Tää ei voi olla ihan normaalia...

Muistaisin rekisteröityneeni joskus todella kauan sitten foorumille, mutta "05.02.03 at 09:51:32" näyttäisi olevan oikein... Taisin vaan lueskella muitten kirjoituksia melkosen kauan? ´99 tai 2000 tuli kakkis taloon ja varmuudella siitäasti näitä sivuja oon lukenu.

Yksi hauska tapausi on pakko mainita, topicin aloittajaan liittyen. Kauan aikaa sitten DC++ chatti toiminnolla juttelin jonkun täysin tuntemattoman tyypin kanssa erään ohjelman saloista. Kyseisen softan mainitseminen saa täällä topicin kuin topicin lukkoon alta aikayksikön =). No siinä tyypin kanssa höpistiin niitä näitä ja huomattiin olevamme molemmat kakkakoppakuskeja. Heppu pastesi oman kakkiksensa kuvan. Tokaisin "sähän oot x10sion" tms No ei mitään esittelin itseni sitte "Kape77 moro". Huvittava hetki kun kaksi täysin tuntematonta jamppaa oli kuin vanhoja tuttuja =)

Itsellä kakkiksesta kaikki kans lähteny, niitä onn ollu viis tai kuus lisäksi jetsonia ja poloa. Enemmän kyllä ollu muunmerkkistä kalustoa, lähivuodet tullu harrastettua enemmän ilmavehkeitä. Mutta nyt taas volkkari käyttiksenäkin.

Melko niukasti tullu tutustuttua foorumityyppeihin, tai no niukasti ja niukasti, mutta ne joita on tullut tavattua esim runissa ym on ollut kyllä ihan jees väkeä.

Onneks täällä ei oo sellasta laskuria, montako tuntia on ollut yhteensä kirjautuneena...

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 28.9.2007 8:32

albanzo:
Onko tuo veljesi audi ollut jossain autokoulun "liikennetilanne harjottelu ohjelmassa" mukana? Kun itse jokunen vuosi sitte harjottelin kuvilla, niin joissakin kuvissa oli mukana hyvin paljo samannäkönen audi. Hieno on!

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 28.9.2007 9:54

Quote: ex-memberin

Ai teilläkö ei olekaan "kunnes kuolema erottaa...? =D


Ei taida tämä klubi olla vielä "blood in blood out"- tasolla ;-)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 28.9.2007 13:34

OT:
Pete: Kyllä on sama peli. Se ohjelma ku on meijän isän tekemä.. ;)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 28.9.2007 14:30

Oliskohan tässä tullu jotain vuodesta 99 tjsp "pyörittyä" :-)
Osoite oli sillon muistaakseni joku "batman.jypoly.fi/jotain".

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 28.9.2007 15:24

Mitä h*lvettiä Albanzolla ollut tusinavanteet ja jotain amisteippiä tuulilasissa :)

Ja sama Jonella :) Oli kyllä jo kiiloitettu nuokin. Itse olen rekisteröitynyt vasta 2005, mutta pyörinyt sitä ennen varmaa 3 vuotta silloin tällöin tällä sivulla.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 28.9.2007 16:40

oisko toi Polarbeerin kakkis Turengissa nykyään? joku teini sillä riepoo aamusta iltaan pitkin kyliä, viimeks tänä aamuna ku tulin töistä kotiin 01.30 se pärräili keskustassa, mikä oli muuten täysin tyhjä :)

Eikös Polarbeer ollu Mäntsäläläinen jamppa? joku mielikuva siitä on jääny.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 28.9.2007 17:02

Käsittääkseni hän ja muinainen polarbeer on yksi ja sama henkilö. Audifinnsillä sama kaveri kertoi omistaneensa '87 golffin jossa oli 55 heppaa (topikki "omistamiesi autojen tehot"), ja muistaakseni se nukkumatinsininen kakkis oli 1.3 C-varustelulla eli ilman keskikonsolia ja mm. mittariston kelloa. Sama kaveri on irkkaillut vuosia #vw kannulla joten sitä kautta "tunnen" tapauksen.

Kautta aikojen eka postaukseni taisi käsitellä jotain hälytin/automurto/partaterät_ovenkahvaan-juttua. Kirjoittelun tahti kiihtyi sitten huomattavasti kesällä 2002 kun oli hankkinut kakkiksen muutamaa kuukautta aiemmin ja pääsin heinäkuussa armeijasta.

edit: No nyt tuli tuohon henkilöllisyyteen varmuus: poks

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 28.9.2007 17:22

Koneeltakin löytyy vaikka mitä kummallista kun hiukan hakee =)
http://i21.tinypic.com/10hltf4.jpg

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 28.9.2007 19:27

Mahtoi olla loppuvuotta 2001 kun eksyin ensin ultimatevw sivuille. Sieltä sitten nykyiselle pajalle.com sivulle ihmettelemään alkutekiöissä ollutta mk2 tdi projektia ja tänne kyselemään tyhmiä. ;)

Nimimerkkinä oli alunperin masaman jota käytänkin muilla foorumeilla. Täällä oli jossain välissä villitys vaihtaa nimimerkki muistuttamaan omaa nimeä ja siihen minäkin lähdin mukaan.

Isännän 1.6d jetasta kai tämä VW villitys alkoi ja nyt itselläni on kymmenes volkkari pihassa. Ykkös autona tosin tähtikeula.

Paljon kyllä näyttää tuolla vanhalla foorumilla olevan tuttuja nimimerkkejä. Empä muistanutkaan tuota vääntöä tuolla myyntipalstoilla ja verkostabongattua/roskista. :D

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

ViestiKirjoittaja PLe » 28.9.2007 19:38

Aikaa on vierähtänyt varmaankin yli 5 vuotta foorumin ensisilmäilyistä (silloin nimimerkillä qwe), kaksi Passattia ja kuusi kakkoskoppasta on ollut tänä aikana. Nyt ollaan ilman kakkoskoppasta ainakin toistaiseksi, jospa vaikka projektihommissa oltais sellaisen kanssa tulevaisuudessa. Foorumilla vietetty aikaa melko paljon osto-ja myyntipuuhissa, on keskusteltu tekniikoista, tutuksi tulleet mm. VAG-COM, ETKA ja ELSA, on autettu muita ja saatu myös itse hyviä apuja. Näin mielestäni homma saa jatkua edelleen ...
Viimeksi muokannut PLe, 28.9.2007 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 28.9.2007 20:41

Kyllä kait tätä on tullut luettua viimoset 5 vuotta, välillä vähän vähemmän ahkerasti.

PasiQ
-
Viestit: 127
Liittynyt: 23.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja PasiQ » 28.9.2007 21:29

Aika monta vuotta on itsekin tullut lueskeltua ja joskus aina kirjoiteltuakin foorumille. 2003 näyttää tuo nykysen nimimerkin rekisteröintivuosi olevan. Auto on ollut kokoajan jonkinlainen projekti G2, tällä hetkellä pari raatoa. Opiskelijana vielä vuoden verran treella, toivottavasti sen jälkeen muuttuu asuinpaikka lähemmäs harrastetiloja tai päinvastoin, että saisi taas oikeasti jotain puuhasteltuakin. Myös #vw on tuttu jo vuosien ajalta, siellä nimimerkissä Q-kirjain on korvattu ^ -merkillä.

passat35i
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.8.2003 19:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja passat35i » 28.9.2007 21:50

Itsekin olen foorumia seurannu karkeasti vuodesta -98 lähtien, muutama vuosi sitten vanhan foorumin aikaan loin tunnukset ja sitä mukaan jotain turhaa tulee löpistyä täällä. Nyttemmin jäänyt kommentointi vieläkin vähemmälle, mutta silti lähes päivittäin tulee foorumia seurattua...eli mukana ollaan!

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.9.2007 23:09

Mukana ollaan ihan siitä asti kun osoite oli jotain batman.jypoly.... Koko ajan muistaakseni samalla nimimerkillä. Auto on vaihtunut kahdesti, golffista (1.3 vm.87 audin (80 1.8s vm87.) kautta takasin nykyiseen golffiin. Opiskelut on valmistuneet ja työelämässä ollaan vahvasti kiinni.

Tää on kyllä hyvä foorumi, asiallinen ja hyvä, mutta ehkä sen "Sana vapaa" -topicin voisin herättää henkiin...

Näillä eteenpäin myös seuraavat vuodet.

JPeltsi
-
Viestit: 839
Liittynyt: 18.6.2004 17:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja JPeltsi » 29.9.2007 0:03

Jostain vuosituhannenvaihteesta lähtien tullut pyörittyä täällä, lähinnä lueskeltua.

Volkkaria en ole edelleenkään omistanut vaikka se on pariin otteeseen ollut lähellä.

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 29.9.2007 9:29

itse olen näköjään rekisteröitynyt 05.12.02 at 11:00:48

melko kauan sitä on täällä tullut pyörittyä, kun nyt rupeaa ajattelemaan..

tämän foorumin ehdottomat ykkösosastot ovat myynti- ja projektipalstat

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.9.2007 10:25

Ei kyllä yhtään muista milloin olisi ensimmäisen kerran täällä tullut käytyä. Joskus 01 paikkeilla varmaankin ja rekisteröityminen ajoittunee 02 vuodelle.

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 29.9.2007 13:47

Heh, legendaarista, löysin vanhoista kävijöiden kärryistä tämän, mitä ei olisi IKINÄ pitänyt myydä!!!

http://web.archive.org/web/200212180840 ... .php?id=78

ikola
-
Viestit: 494
Liittynyt: 23.7.2003 10:55

ViestiKirjoittaja ikola » 29.9.2007 19:57

Pikkusormi menetetty foorumille 11.10.01 at 09:44:08 nimellä Hi-tech_Jetta.

Nimimerkin vaihdoin pikkuisen ennen uuden foorumin tuloa, että kyllähän tälläkin nimellä on tullut kirjoiteltua.

Itsellä on menossa viides kilvellinen konsernin tuotos alla. Projekteja on ollut jos jonkinlaista.

Aluksi foorumilla tuli vietettyä aikaa liikaakin ja nyt vähän aikaa olen kyllä lueskellut juttuja, mutta kirjoittelu on jäänyt vähemmälle. Vw kanavalla tuli jossain vaiheessa oltua paljonkin, mutta opiskelujen alettua se jäi pois. Toisaalta kuka sitä turku vs. muu suomi taistelua koko ajan jaksaa ;D.

Jotkut nimimerkit on saanut kasvot vuosien varrella. Luetellut vanhat nimimerkit herätti kovasti muistoja. Jopa muisti millaisia autoja nimimerkkien takana on ollut.

Alihankintamessuilla tuli tutun näkönen kaveri vastaan. Nimi tuli mieleen pikkasen myöhemmin no Heikki J:hän se oli.

edit:

Niin joo jos joltain löytyis mun Jetan kuvia alku vaiheilta niin olis kiva. Eli se 16v hopeinen jetta. Aluksi oli niillä venton puskureilla, sen jälkeen vihreillä flair mallisilla ja sen jälkeen koko hopeana. Vois sitte verestellä muistoja.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 29.9.2007 20:29

28.3.2003 näkyi profiilissa olevan, mutta todellisuudessa aiemmin on kyllä rekisteröity. Joskus vuonna 2000 kun hankin Maxxlookin pojilta punaisen 16-tappisen kakkiksen valkoisen 1.3:n kaveriksi. Autot eivät ole monesti vaihtuneet, nykyisellä Passatilla on ajeltu jo tovin aikaa. Tosin arvonalennus harrasteautosta käyttikseksi tapahtui tänä kesänä kun iski eka kertaa jenkkikuume ja vei mennessään kaiken ajan ja rahan.

Jonkinlainen volkkari varmaan tulee kuitenkin aina löytymään, sen verran tutuksi ovat tulleet ettei osaa ilmankaan olla enää.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.9.2007 21:44

Alihankintamessuilla tuli tutun näkönen kaveri vastaan. Nimi tuli mieleen pikkasen myöhemmin no Heikki J:hän se oli.

Mä en ehtinyt kyllä juuri tuttuja siellä bongaamaan... pääsin paikalle vasta kahden jälkeen, ja kauhealla kiireellä piti käydä läpi firman alihankkijoiden osastot ja puolet tuostakin ajasta iso osa jo purki osastojaan. Mutta se tästä offtopicista...

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 30.9.2007 16:24

Hauska topicci! Rekisteröidyin varmaan joskus 2002 kun olin 17 vuotias ja hankin ensimmäisen auton, joka oli luonnollisesti kakkoskorinen golffi. Siitä asti on pyöritty aktiivisesti päivittäin, tosin kirjoteltua tulee nykyisin paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Autotkin on vaihtunu moneen kertaan ja yhtä bmw:tä lukuunottamatta olen konsernin laitteissa pysynyt.

Monta nimimerkkiä muistan vuosien varrelta ja muutaman olen tavannut todellisessa elämässäkin. Omia nimimerkkejä on vuosien varrella ollut: "Spinner", "Ville" ja "Wille".

Uskallan väittää että koulumenestykseen tällä boardilla on ollut negatiivinen vaikutus, kun on yötä myöten tullut täällä notkuttua. Halpaa täällä pyöriminen ei myöskään ole, kun kaikki rahat hupenee tuonne myynti-palstalle! :D

Nykyisellään työpaikkanani on VV-Auto, joten eiköhän tässä VAG-miehenä pysytä jatkossakin.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 30.9.2007 18:13

Onhan sitä foorumia tullut luettua joskus 2000 paikkeilla jo mutta kirjauduttu joskus -03 kun ostin silloisen seat leonin.

Eukko on välissä vaihtunut

150km on muuttunut asuinpaikka, porista turkuun.

nykyään ei ole mitään VAG kulkinetta kun kesällä myin "väliaikaisen" I koppasen avon pois.

nimimerkkejä on tullut miiteissä nähtyä. Vanhoja nimimerkkejä on ainakin "Lankinen"

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 30.9.2007 19:06

'03 on tullut rekisteröityä, taisi olla joku foorumisoftan vaihto silloin käynnissä tms?
En kirveelläkään muista olinko ja millä nikillä edellisellä voorumilla.

VW:tä ei ole talossa ollut kuin vasta vuoden verran (yhdellä tuli nyt vuosi täyteen, vuoden aikana sitten yksi rotta-look jetta tuli askarreltua joka näyttäisi olevan nyt nettiautossa kaupan uudella omistajalla sekä yksi takapotku Caravelle jonka kanssa sai jumpata iiihan riittävästi :D)
Täysin häng-ö-raundina siis on tullut luettua palstaa aikaisemmin. Nyt on kun vieroittanut itsensä BMW:stä (joita kerkesikin olla pikasella laskulla yli 10kpl teholuokassa 110hp->3XXhp) niin jostain kumman syystä on näihin VW kulkineisiin ihastunut totaalisesti. Itseasiassa ei edes kaipaa tuota toista Sakemannin merkkiä lainkaan vaan taidampa tulevaisuudessa myös pysytellä VW-leirissä.

Asuinpaikka on muuttunut ainakin kolme kertaa, joka kerralla sen 550km siivu ;)
Tulevaisuus näyttää siltä että paikka ei muutu hetkeen jos toiseenkaan, emäntäkin on pysynyt samana.

Toivottavasti tulevaisuudessa kerkiäisi juosta miiteissä/tapahtumissakin enemmän, nyt työ on vienyt joka kerta kuin pässiä narussa -> joko ei mahdollisuutta laisinkaan tahi kun pelipaikalle on kerennyt on puhelin pirrannut ja keikka tullut.

Tällä hetkellä ei varsinaista projektia ole, pelkkä tuo käyttispassatti. Tilanne tuskin tulee muuttumaankaan ennen kuin Oulun seudulta saa joko yksin tai kimpassa vuokrattua järkevän tallin järkevään hintaan, kolmessa vuodessa ei ole vielä tärpänny :-D

Nikki on vaihtunut pari kertaa vuosien saatossa.

Pitkäikäinen muttei kovin aktiivinen? :)

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 1.10.2007 0:22

Syksyllä 2001 tuli sekaannuttua Audiin ja kaverin vinkkaamana eksyin tälle sivulle. Tuo kuva on Audiclubin ratapäivän ajoista Botniaringiltä heinäkuun 2002 tienoilta.. Siisti oli auto, ei voi muuta sanoa. (jos jostain löytyy vielä noita vanteita, olen ehkäpä halukas ostamaan sellaiset nykyiseen peliin)

Edit: nyt ku tuota kuvaa kattoo, nii tekis kyllä mieli maalauttaa tuo nykyinen harraste90 tornado rot'n väriseksi..

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 1.10.2007 3:32

-00 syksyllä, kun aloin opiskelemaan ja internetin ääreen pääsin, niin tuli kirjauduttua foorumille. Autona silloin -88 Jetta.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 1.10.2007 4:05

Kyllähän siitä kauan on kun ensimmäisen kerran tänne eksyi, joskus 90-luvun lopulla se oli. Lienen sellainen ahkera lukija vähemmän ahkera postaaja.

Muutama vuosi meni hiljaisemmin ja harvemmin kun oltiin SCF perustettu (aikas lailla täällä sitä jauhettiin, Tipi ja Ola muistavat varmaan ja modetkin kun karkas vähän se aihe).

Autona taisi rekisteröintivaiheessa olla Astra Td ja Bj 40, tiedä sitten onko parempaan suuntaan menty, mutta onhan noita VAG-vehkeitä ollut säännöllisesti sen jälkeen :)

Onhan sitä elämä muuttunut, kolmekymmentä tullut muutama vuosi sitten täyten, opiskelut opiskeltua. Kiinnostus autoja kohtaan ei kuitenkaan ole hiipunut päinvastoin. On se hyvä kun on ymmärtävä vaimo (joka tosin ei halua liian matalaa autoa, mutta tehoa saa kuulemma olla vaikka kuinka. Kehui juuri kuinka 14mm vakaajan vaihto 22 mm tankoon teki kurveihin ajosta mukavampaa...)

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 1.10.2007 11:49

vuodesta 2000-2001 vaihteesta pyörinyt ja rekisteröitynyt näköjään 2003 eli kohta paukkuu omat 5v.t

2003 tuli autoikä täyteen ja alkoi tosiaan foorumi enempi kiinnostamaan.
Autoja ollut, 2kpl Golf mk2 1.3 ja 1.6. 1kpl carina II 1.6 1kpl Bmw 316 e30 touring, Audi 80 1.8, Opel omega 3000 24v, Bmw e32 730ia ja taas viisastuneena takaisin konsernin autoon. Passat b4 2.0 farkku.

Meni hieman sekavaksi mutta tulipa jotain kerrottua.

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 1.10.2007 15:29

2001 taisin ekan kerran eksyä sivuille, muistaaksen jonkun gti-lehdessä olleen messuesittelyn perusteella.

Bongasin siitä fast fruits performancen autot ja googletin ja löysin sivut:)

2003 on nykyinen nickki perustettu, mutta en muista millä nimellä olin sitä ennen.

Enemmän tulee lueskeltua juttuja, eikä ole hirveästi mitään järkevää tullut postailtua:)

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 1.10.2007 17:50

-98 ostin ekan Venton ja joskus -99 taisin eksyä foorumia seurailemaan.
2003 näköjään olen vasta rekisteröitymyt...muistaisin että aiemminkin olisin...
Eipä ole paljon tullut kirjoiteltua, mutta luettua tulee lähes päivittäin (hotelli elämä on tylsää...)

Autot vaihtuu..vaimo ei, nyt käyttöautona oikeastaan firman paku mutta
kyllä pihasta vieläkin muutama konsernin tuotekin löytyy.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 1.10.2007 18:11

Ekoista GTI-lehdistä bongasin welcome.to/ffp osoitteen, kun siinä oli joku kerhoesittely nopeista hedelmistä.
itse pyörinyt täällä vuodesta 01 varmaan, Paavon 80 Audi-projektia lueskelin, kiinnpostin saman lukion sällin auto. ensin lueskelin ja myöhemmin rekisteröidyin, eka nimimerkki oli allu-audisti, mutta eihän sitä audia taloon tullut.
Miten tuolta vanhalta palstalta voi etsiä tota omaa nimimerkkiä?
Olen lähinnä lueskellut täällä ja kysellyt aikoinaan, kun oli caddy.

speedster
-
Viestit: 506
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja speedster » 2.10.2007 14:19

FFp:lle tuli heilahdettua v.2000 alussa, kun oli ensimmäinen oma auto alla... legendaarinen vm.79 Golf kaikilla kauheuksilla (seeprapenkit ja biltemakalvot) oli tullut ostettua 2200 markalla Lahdesta v.99 joululahjaksi itselleni. Eka nimimerkki taisi olla jusu81 tms. jolla kyselin tyhmiä, nykyinen nick jäi www.sutii.com forumilta käyttöön, kun siihen aikaan vielä "opel" niminen virus vaikutti päätä sekoittavasti ja tuli ooppelikeskusteluja kahlattua.

Muistoja vanhoilta ajoilta http://www.youtube.com/watch?v=dNMLwFv9m4E video kuvattiin auton myyntiä varten v.2002 ja auto myytiin FFp:n forumin kautta tulleella kyselyllä jonnekin Lammin lähelle harrastetoimintaan. Rest in peace TMN-549!

Autoja on ollut vuosien varrella variant golf, Ladoja, bmw, nissan, toyota, pösöjä ja nykyään ajetaan toledolla. Elämäntilanne on vaihtunut tuoreesta abiturientista opiskelijavuosien kautta työelämään, seitsemän vuoden aikana tullut ikää lisää mutta jutut huonuntuneet. Naiset ovat tulleet ja menneet, nyt voisi nykyisen kanssa ensimmäistä vuosipäivää juhlia.

Forumilta ei tuttuja ole kuin Levis, muuten anonyyminä täällä pyöritty.

On se hurjaa jos bbs värimaailma mullistuu, ei paljoo mitkään television digitalisoinnit tunnu uudistuksilta sen rinnalla.

edit: Aivan unohtui, Kilpijoki myi minulle vuosi sitten kovan maastopyörän ffp-velihintaan jolla edelleen pyöräillään kun tarve vaatii. Täytyy kilpijokea kiittää, ehkäpä mieheen törmää SCF miiteissä kun Tampereen nurkilla molemmat asutaan

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 2.10.2007 18:53

hei, olen arto ja tässä on autoni. autossa oli valaistu subbariboxi, vaihdekepin nuppi ja tarroja.

2002 syksyllä hommasin ekan VW:n eli hiukan sitä ennen varmaan eksyin tänne, aika tarkalleen 5v sitten. sen jälkeen on pyörinyt muutama muu volkkaria jaloissa ja tällä hetkellä pari muuta vag autoa.

aika paljon on tullut opittua täältä tyhmien kysymysten myötä :) tullut myös tavattua enemmän täällä ihmisiä ihan oikeassa elämässä kun varmaan olisin kuvitellut-

j4k3
-
Viestit: 438
Liittynyt: 25.7.2003 4:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja j4k3 » 2.10.2007 20:19

Useampi vuosi on tullu oltua, batman-ajoista saakka. Tarkkaa vuosimäärää en tiiä mutta eiköhän se ole 5+. Aikoinaan muistaakseni PapaLJ-nickillä ja sittemmin j4k3-nickillä.

Autoja on ollut -89 Golf _MANHATTAN_ 1.8, -99 1.8t gti, yhen talven -89 1.4 343 volvo ja sen jälkeen turbodiesel coupe-mese sekä viimisenä hankintana -00 Audi 2.7T R6..

Tuttuja naamoja nickien takana on varmaan 10-20, ja mukavata sakkiahan
täällä pyörii.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 2.10.2007 21:55

oi niitä aikoja..
viosi oli jotain 1999 kun tähän tutustuin.. innostuttuani kakkoskoppaiseen golperoon ja sellainenhan sitten hommattiin ja sivua kovasti seurailtiin ja samalla kaikki mahdolliset rahat golffiin tungettiin myöhemmin itkettiin ja kaduttiin =)
golffi se sitten kiertoon lähti ja hyvä niin koska muutenhan tunkisin vieläkin siihen rahani =) Mutta mikäs ihme se tilalle tulikaan.. no Mazda kutonen tietysti=) ai miksi? ei mikkelissä myyty jussipojalle turbo boraa vaikka rahat oli miltei kauppiaan käsillä.. siitä suivaantuneena ostettiin ensimmäinen auto joka tuli vastaan.. ja sehän oli juuri maahantuotu matukka. Ei siitä sen enempää..
Mutta onhan mulla ollut vw koko sivujen selailun ajan, koska tuon ykköskoppaisen rahamagneetin hommasin muutamia vuosia sitten.

Autot ja naiset vaihtuu mutta kyllä tää foorumi suosikeissa on ollut ja pysyy..

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 2.10.2007 22:22

Heh, tänä aikana mulla on ollut ´69 kupla, ´74 Golf GTI, ´89 Golf 1,8CL, ´89 Golf GTI16V, ´92 Audi UrS4, ja ´97 Audi A4 Avant 1,8T quattro. Ja tottakai vaimolla 1,3CL Golf ´87, ja nyt 2,0 GTI ´92 :-)

Jotain saattoi unohtua välistä...

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 2.10.2007 22:48

Mistäs lähtien tämä foorumi on ollut nykyisen kaltainen, loppuvuodesta -03? Sen vanhempia rekisteröitymisiä en tän ketjun kommentoijista pikaisesti löytänyt. (edit: ilmeisesti silloin vaihtui joku softa, ok) Itsekin "05 Oct 2003". En kyllä yhtään muista mutta varmaan jostain vuosituhanteen vaihteesta on tätä tullut seurailtua. Täällä ei tule juuri kirjoiteltua, 90 viestiä tähän mennessä. :) Seurattua tulee aika paljon enemmän. Audifinnsin aamuhämärissä olin yahoon postilistalla joskus -99, siitä kaikki lähti, jo ennen ajokorttia joka tuli talvella -01.

Vuosien saatossa on ollut samat rakkineet, -77 satku ja -94 80 quattro jo pari vuotta sekin.

Mukava on ollut seurata foorumin juttuja. Erittäin asiantuntevaa sakkia tuntuu täälläkin olevan. Toisaalta välillä on kiva lueskella Ultimatevw:n juttuja vastapainoksi. ;) Audifinns vähän siltä väliltä, lähempänä tätä kuitenkin.

Täytyy sanoa että en tunne ketään puhtaasti tätä kautta, mutta Audi-piireistä muutaman joka täälläkin kirjoittelee.

rrock
-
Viestit: 161
Liittynyt: 23.7.2003 10:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja rrock » 3.10.2007 14:18

Löyty netin syövereistä tällainen: Date Registered: 14.09.01 at 22:43:46. Silloin kakkis ja sama peli edelleen. Niin se aika vierähtää ja mittariin pyörinyt 350tkm lisää noista ajoista.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 3.10.2007 21:02

Kyllähän tätä on tullut lueskeltua jo pitkälti yli 5 vuotta. Muistelen kun joskus jo pitkälti ennen ajokortti-ikää tuli täällä pyörittyä, tosin silloin lähinnä vain kuvia katselemassa. Yksi volkkari on ehtinyt olla koko aikana ja sekin oli mk2 golffi, mutta jostain syystä täällä tulee vieläkin käytyä joka päivä. Kirjoittelu on kyllä jäänyt aika vähälle ainakin lähiaikoina.

Huonoa tässä foorumissa on se, että Tuomas nimimerkki on aina ollut varattuna. Joskus aikoinaan noin kymmenen eri yrityksen jälkeen meni hermot ja kirjoitin nimeni väärinpäin "väliaikaiseksi" nimimerkiksi. Eipä jäänyt kovinkaan väliaikaiseksi, mutta eipä sitä enää viitsi mennä muuttamaankaan jos joku vaikka vahingossa muistaisi tuon.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 3.10.2007 23:04

Ei taida Tuomas nimimerkki vapautuakkaan hetkeen ;)

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 4.10.2007 11:33

Kattelin noita arkistolinkkejä, on sitä kai vähän tässä matkalla tullu kasvettuu. Sen verran lapsellisia on ensimmäiset kirjoitelmat, että hävettää. Nicki, josta tuli ikävä kyllä kutsumanimi, ja jolla mut vieläkin jossakin päin tunnetaan, oli alunperin haukkumanimi, jonka sain lukiossa.

Luulisin, että ekat kerrat tuli tätä foorumia selailtua jonkin verran ennen vuosituhannen vaihdetta.

Ensimmäisen postaukseni muistan, "jos vaihdan nokka-akselin, jossa on olennaisesti vakiota pienempi perusympyrä, pitääkö väkisin vaihtaa pitkät venttiilit, vai VOIKO NOKKAA AARPORATA ALASPÄIN(!!!)". No, siihen ei kukaan vastannut. Eikä nokkaakaan aarporattu alaspäin. Säätöpalat vain perkeleet lentelivät ympäri venttiilikoppaa, kun koski kaasuun. Ja tämä siksi, että kukaan ei kertonut, että se nostimen yläpuolinen säätöpala ei pysy paikoillaan liian pienellä perusympyrällä. Voinen siis syyttää ffp:n foorumin asiantuntemattomuutta, kun en tuohon asiaan saanut vastausta kuin kokeilemalla. Tuloksena melkonen kasa romua.

Toisenkin postaukseni muistan, se koski italiassa tehtyä kummallista etutasauspyörästön lukkoa, jota joissain vw-motorsportin rallipeleissä oli ollut. Kyselin, osaako sellaista joku suomessa huoltaa. Siihenkään ei kukaan vastaillut. Loppujen lopuksi valkeni, että vaikka aski myytiin mulle lukollisena, niin ei siellä sitten mitään lukkoa ollutkaan. Ajossa kummallinen käyttäytyminen johtui varmaan siitä, että toinen eturengas oli 13 ja toinen 14 tuumainen.

Silloin joskus RH:n kanssa kirjoiteltiin ahkerastikin, usein väiteltiin myös siitä, että oltiin samaa mieltä. Parhaimmat väännöt käytiin mm. RS-STW-nickin kanssa.

RH:n kanssa naureskeltiin ircissä, ja kommentoitiin kilpaa moninaisiin erilaisiin dumppikeskusteluihin, jollainen uusi tuli aina samantien, kun edellinen katosi foorumin etusivulta. Tarkoitti siis uutta, piiiitkää ja monimutkaista dumppidebattia aina parin kuukauden sykleissä.

Nyttemmin sitten on siunaantunut parempaakin tekemistä kuin kaiket illat kyttäillä foorumeita. Ehkä jopa löytynyt paljon puhuttu elämä. Silti tulee otsikot ainakin selailtua muutaman kerran vkossa.

Projektitkin ovat hieman muuttuneet matkan varrrlla. Olin kai foorumin ainoa turboilija silloin joskus, kunnes VW meni ja teki neloskoppaan turbokoneen. Nykyäänhän turboissa ei ole enää mitään eksoottista, ja kaikki tietää miten dumppi toimii. Eikö niin. Sillon muakaan ei enää täällä tarvita. Geekuuskymppimoottorista kun en vieläkään tiedä mitään.

Silloin jojotettiin ykköskoria, jossa ei kone kestänyt kertaakaan kasassa yli 20 kilometriä kerrallaan. Olisiko ekat G-tech-varttimailit olleet 13,4sek pinnassa ja loppunopeudet reilu 170km/h. Viimesistä projekteista ei ole uskaltanu paljoo huudella, ettei liikennepoliisin oma karhuryhmä tee tänne atakkia ja takavarikoi mun hitsauspuikkoja.

Kukas muistaa ffp:n tsättiä? Sitä kai käytti mun lisäksi lähinnä Tuomas ja Böse.

classIc
-
Viestit: 11
Liittynyt: 11.8.2005 22:14

ViestiKirjoittaja classIc » 4.10.2007 12:53

Kesällä -01 kuulin työkaverilta ffp:n silloisista sivuista. Loin samantien itselleni tunnukset, jotka aika piakkoin unohdin... myöhemmin tuli tarve saada uudet. Aika säännöllisesti seuraan varsinkin projektiosaston tapahtumia. Samassa pihassa on ffp:n tarroilla varustettu auto, jonka omistajan tunnen, mutten täällä sitä tunnistaisi.

ikola
-
Viestit: 494
Liittynyt: 23.7.2003 10:55

ViestiKirjoittaja ikola » 4.10.2007 19:52

Kukas muistaa ffp:n tsättiä? Sitä kai käytti mun lisäksi lähinnä Tuomas ja Böse.


Kyllähän toi muistetaan. Itse kans olin ahkerasti langoilla, kun ammattikoulussa ei paljoa tekemistä ollu. Vuosi tais olla 02 kun tuo kokeilu oli.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.10.2007 21:26

Ensimmäisen postaukseni muistan, "jos vaihdan nokka-akselin, jossa on olennaisesti vakiota pienempi perusympyrä, pitääkö väkisin vaihtaa pitkät venttiilit, vai VOIKO NOKKAA AARPORATA ALASPÄIN(!!!)". No, siihen ei kukaan vastannut. Eikä nokkaakaan aarporattu alaspäin. Säätöpalat vain perkeleet lentelivät ympäri venttiilikoppaa, kun koski kaasuun. Ja tämä siksi, että kukaan ei kertonut, että se nostimen yläpuolinen säätöpala ei pysy paikoillaan liian pienellä perusympyrällä. Voinen siis syyttää ffp:n foorumin asiantuntemattomuutta, kun en tuohon asiaan saanut vastausta kuin kokeilemalla. Tuloksena melkonen kasa romua.


Voipi johtua tuosta kirjoitustyylistäsi vastaamattomuus, tahikka vaan siitä ettei sattunu sellaista ihmistä kohdalle joka tietäisi.. Tämä vain lievänä offtopickina..

ART
-
Viestit: 514
Liittynyt: 28.7.2003 13:39

ViestiKirjoittaja ART » 5.10.2007 8:45

Voipi johtua tuosta kirjoitustyylistäsi vastaamattomuus, tahikka vaan siitä ettei sattunu sellaista ihmistä kohdalle joka tietäisi.. Tämä vain lievänä offtopickina..


Jotenkin minusta tuntuu että ko.henkilö oli tämän itsekin sittemmin oivaltanut?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.10.2007 11:01

Kaippa se minäkin olen kohta 5V täällä roikkunut. Eka VAG tuli hankittua -03 ja kyllä sitä hankintaa pohjustettiin ainakin puolenvuoden kyselyillä ympäri internettiä myös ffp:llä. Kyseinen GTi on edelleen alla joskin pieniä autokuumeen poikasia on ilmassa...

ffp:n porukasta tunnen muutaman memberin IRL ja muutaman muunkin. Diagnostiikka juttujen kautta puolituttuja on sitten vielä enemmän. Päivittäin täällä tulee kyllä käytyä ja juttuja lueskeltua. Joihinkin joskus vastattuakin.

Eipä tuossa 5v:ssa ihmeitä ole tapahtunut. Työ, eukko ja auto pysynyt samana. Tai no töitä on tullut toinen lisää, tyttöystävästä vaimo ja no auto on pysynyt edelleen samana mutta mopo sille on sentään hankittu kaveriksi.

Tampereen miitteihin en jostain syystä ole vielä ehtinyt. Jos vaikka ottaisi tavoitteeksi seuraavan 5v aikana päästä käymään... =)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.10.2007 17:10

Jotenkin minusta tuntuu että ko.henkilö oli tämän itsekin sittemmin oivaltanut?


Melko varmasti on tajunnut, ei vaan antanut minun ymmärtää niin lauseessaan :)

miisalo
-
Viestit: 169
Liittynyt: 23.7.2003 22:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja miisalo » 6.10.2007 8:53

FFp:tä kyllä tuli luettua jo joskus kauan aikaa sitten, kauan ennenkuin yhtään VAGia oli talouteen eksynyt. Tunnukset taisin regata 01 tai 02 silloisen urS4:n innoittamana. Sekin auto oli vielä siihen aikaan aikamoinen erikoisuus suomessa, varsinkin ku kyseessä oli ns. suomi auto.

Paljon tässä on sinä aikana oppinut, silloin en tajunnut YHTÄÄN MITÄÄN autojen tekniikasta, nyt sentään teoriatasolla tietoa varsinkin vagin sielunelämästä ja vähitellen tässä on oppinut jotain auton säätämisestäkin. Foorumiaktiivisuus on nyt on ollut vaihtelevaa, osin johtuen omista työjutuista ja osin siitä, että jossain vaiheessa audifinnsin tekniikka lepäsi vain omilla kapeilla hartijoillani, nyttemminhän asiaan on onneksi tullut muutosta.

Ihan suoranaisesti forumin kautta ei ole tullut tuttuja, mutta muista yhteyksistä on kyllä muutamat nimimerkit saaneet naaman.

Mieleenpainuvimmat:

Rolle tuli tutuksi LMS:n kautta (siellähän ne VAGit yleensä luuraa ;) ja onhan sitä autotapahtumissa jne tullut nähtyä. Iso rauhallinen mies, joka osaa vittuilla.

Repo on tullut tutuksi alunperin siitä kun kävin ostamassa urssin ECU:n ja myöhemmin muista autoprojekteista. Repo on myös osittainen syypää noin kuuteen lisäkiloon, jotka tulivat tässä muutama kesä sitten, kun melkein joka viikonloppu grillattiin ja juotiin bisseä. Jotenkin käsittämättömästi alle 50e ei saatu kertaakaan menemään kauppassa. Mutta kyllä sitä ruokaa ja juomaa sitten olikin. Tämä kaveri on viimeeksi jäänyt sanattomaksi kun synnytyslääkäri on taputtanut pepulle ja silloin se sanattomuus on kestänyt 10sekuntia.

RH on oikeastaan tuttu audipuolelta, satkuprojektin edistymistä tuli aikanaan seurattua huolella. Aina ollut mukava lukea dumppi ja hevosvoimakeskusteluita kun RH on pistänyt vähän faktaa kehiin. Muutaman kerran olen kaukoparannellut RH:n tietokonetta puhelimitse.

Tietysti naamatuttuja on myös se nimeltä mainitsematon pk-seudun tapaamisten porukka. Jos vielä yhtään homompaa juttua tapaamisissa olisi tullut, koko porukan olisi pitänyt muuttaa ruotsiin mieshuoriksi :D Kai sitä pitäis taas uskaltautua käymään paikalla.

vp74
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.11.2003 23:07

ViestiKirjoittaja vp74 » 6.10.2007 10:54

Rekisteröinti tapahtui marraskuussa 2003, mutta foorumia oli tullut seurattua ja kauan ennen tätä (tulikohan tarve myydä jotakin??). Foorumilaisista tunnen ainakin itseni ;).... En ole käynyt yhdessäkään miitissä, mutta tarpeellista tietoa ja tavaran vaihtumista on FFP:n kautta tapahtunut - joten siitä kiitos!

Autojen lukumäärässä käydään neljättäkymmentä, niinkuin iänkin puolesta (- on toki pääteltävissä nickistäkin). Suurin osa ollut vag-konsernin tuotteita.. ainakin kaikki viimeisimmät.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 9.10.2007 11:40

Joo.. ffp:n sivuilla oon käynyt kauemmin kuin te muut, jo ennen julkaisupäivääkin :)

Tässä jotain historiaa mun muististani:
- FFp on perustettu 1996
- Minä liityin kerhoon kesällä 1998 muistaakseni, jäsennro 5 tai 6 tjsp.
- Ekat webbisivut luotu 1998
- Boardi tuli mukaan kuvioihin joko 1998 tai 1999, ensin oli Ultimatebb jotain vuoden verran kunnes siirryttiin phpbb 2.0:aan joskus vuoden 2000 tienoilla.
- Nykyinen sivuston lookki on neljäs generaatio, ensimmäinen oli mustavioletti joka väistyi käytännössä heti 1998/99 tienoilla siniseen ulkonäköön missä oli iso pystypalkki vasemmalla. Kesällä 2002 opeteltiin php:n koodaus ja siirryttiin tuttuun edelliseen lookkiin joka olikin ihan viime viikkoihin asti kunnes nyt syksyllä 2007 vaihtui kokonaan uusi tyyli uudella värimaailmalla.

Boser
-
Viestit: 707
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Boser » 9.10.2007 13:47

Mitä mitä, vanhat parrut täällä verestelee. voi aikoja.

A. Koro
-
Viestit: 66
Liittynyt: 13.11.2003 17:45

ViestiKirjoittaja A. Koro » 11.10.2007 19:56

Muistelisin että sivuja on luettu melko alkuajoista alkaen, vaikkakin harvemmin tulee itse postattua kun muilla on ollut samat ongelmat jo aiemmin. Jotain pientä tietenkin on myyty ja ostettu palstan kautta. #caraudiolta varmaankin tänne on tullut stormyn kautta, ircin puolella nimimerkki on meza. Autot ja naiset on jo vaihtunut - nyt ei edes ole konsernin autoa tallissa, mutta kyllä se kesäpeli vielä joskus löytyy.

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 12.10.2007 13:19

Muistaakseni lukenu ensimmäistä kertaa silloin, ko neloskopan kolffi oli vaihtoautorivissä vasta vuoden vanhana. Foorumille tainnu kirjautua ensimmäistä kertaa silloin kun farmariversio nelosesta esiteltiin(huom.nämä ovat hataria muistikuvia, onhan siitä jo niin kauan). Silloin tuli oltua niin henkeen ja vereen volkkarinmiehiä että...nyt ei taida enää olla merkkiin paluuta (pl.Audi), muutakuin tuon harrasteammeen parissa, sikäli mikäli se päivänvalon joskus näkee.

Siis tiivistettynä, tulee luettua edelleen melkein päivittäin, kirjootettua enemmän tai vähemmän tyhmää ehkä kerran kuussa. Jotkut naamat pystyy yhdistämään nimimerkkeihin. Ja se muutosprosentti sitten:Auto on vaihtunu, emäntä on vaihtunu, kämppä on vaihtunu pari kertaa, ala on vaihtunu..perkale, uusix menny koko elämä, mutta tämä palsta ei oo vielä vaihtunu. Muutosta odotellessa...

Jyrki
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 10:01

ViestiKirjoittaja Jyrki » 12.10.2007 14:11

Seurattu ollaan batman.jypoly.fi -ajoista. Merkki on kyl jo vaihtunu vaginavehkeistä japonian ihmeisiin.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 12.10.2007 16:11

Hommaa on seurattu batman.jypoly.fi aijoista lähtien mutta kirjautuminen tapahtu muistaakseni joskus 2004 kai? noin 15nikkiä tiedän naamalta. Mitä siihen vaihto juttuun tulee niin kämppä on sama, duunit vaihtunut muutaman kerran tosin koulu aikoinahan tän selailu alkoi... ja sitten nikki vaihtu kerran, ennen ernesti ja nyt tuo muuallakin käyttämä eicca ja autot on vaihtunut monestikkin ja nyt käyttis on kyllä toisen saksalaisen tekemä mutta vaggineista silti en eroon ole päässyt tai lähinnä niitä tuntuu kerääntyvän vaan lisää :P Ite tulee kirjoiteltua harvakseltaan mutta muuten tulee selailtua melkeen päivittäin.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa