Kortti lähti... ostetaan polkupyörä...
Valvoja: ffp jäsenet
Kortti lähti... ostetaan polkupyörä...
Eli näin sitten kävi tänään... 3kk ajokieltoa näillä näkymin...
Jokseenkin meinaa ahdistaa...
Jokseenkin meinaa ahdistaa...
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
joskus oli
mullakin kerran kuivamassa mut vain 3vk
mut ei se siihen jäänyt ku piti ajella kortti uusiks kun ei ollut silloin 2 vaihetta käyty...
mut ei se siihen jäänyt ku piti ajella kortti uusiks kun ei ollut silloin 2 vaihetta käyty...
Osto ilmoitukset tonne -> http://ffp-motorsport.com/bb/viewforum.php?f=11 :)
Itsellä on ollut 15 vuotta kortti eikä yhtään sakkoa.
Nössö mikä nössö.
E: Joo olen tottakai ajanut ylinopeutta, mutta järjettömiä (yli 30km/h ylityksiä) vain kerran muistaakseni
Nössö mikä nössö.
E: Joo olen tottakai ajanut ylinopeutta, mutta järjettömiä (yli 30km/h ylityksiä) vain kerran muistaakseni
Viimeksi muokannut Ville R, 22.11.2005 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Multa ei ainakaan heru myötätuntoa.
Multa heruu, tietyin varauksin. Minäkin ajelin joskus kauniina kesäaamuna 05:10 220km/h mittarinopeutta @ 80 alue. Silloin tosin ajelen ihimsiksi kun on muita tielläliikkujia. Jokainen meistä on ajanut ylinopeutta, se on sitten enemmän tuurista kiinni että kenelle se poliisi sattuu kohdalle. "Päiväkodin ohi kaahaavat" ym. ei varmaan saa ymmärrystä keneltäkään, nämä öiset moottoritiehurjastelijat ja muut on sitten asia erikseen. Yksi ylinopeussakko on itellä, 90 ja jotain 80 alueella joskus. Oma moka, vitutti maksaa ja se hidasti vauhtia.
Juu... en mitään myötätuntoa tässä haekkaan... ja enkä tietenkään ketään muuta syytä... Aiheestahan nuo sain...
Laittaa vaan tosiaan luonnollisesti vituttamaan kun olis ihan hyödyllinen toi auto kun koulussa ja töissä pitäis kulkee... pitäis käydä siellä kuulusteluissa niin sitten selviää kuinka pitkä ajokielto lopulta tulee...
Ylinopeutta oli sen verran reilusti että lähti suoraan toi kortti ja oli vielä kolmas sakko vuoden sisään... eli pitkä ajokielto taitaa tulla... kaikkenihan yritän kuitenkin selittää...
Jospa oppisin tästä jotain...
Laittaa vaan tosiaan luonnollisesti vituttamaan kun olis ihan hyödyllinen toi auto kun koulussa ja töissä pitäis kulkee... pitäis käydä siellä kuulusteluissa niin sitten selviää kuinka pitkä ajokielto lopulta tulee...
Ylinopeutta oli sen verran reilusti että lähti suoraan toi kortti ja oli vielä kolmas sakko vuoden sisään... eli pitkä ajokielto taitaa tulla... kaikkenihan yritän kuitenkin selittää...
Jospa oppisin tästä jotain...
Quote:
Ei muutakun kehittämään syytä, että tarviit korttia välttämättä
Jostain olen ymmärtänyt ettei pitäs vaikuttaa enää mitenkään, kortti lähtee jos lähtee.
Kyllä se vaan vaikuttaa, sen kuukauden se on joka tapauksessa pois, mutta sit sen voi saada takas jos ajokielto muutetaan ehdolliseksi ajokielloksi. Tähän siis tarvitsee olla pätevä syy.
pitäis käydä siellä kuulusteluissa niin sitten selviää kuinka pitkä ajokielto lopulta tulee...
Taitaapi olla niin, että ei se siellä kuulusteluissa ratkea vaan vasta käräjillä, jos kerta sitä nopeutta oli rutkasti.
Viimeksi muokannut Eemeli, 22.11.2005 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuurista se on kiinni enempi kuin mistään muusta.
Sakotuskäytännössä pitäs ottaa huomioon vuosittainen ajomäärä. Koska onhan tuo nyt ihan prseestä että joku ajaa 5tkm/vuosi ja toine 50tkm/vuosi, Yhtälailla molemmilla lähtee kortti samoista rikkeistä/yhtä monesta rikkeestä.
Toki voidaan jeesustella, että kaikkien pitää noudattaa sääntöjä ajomäärästä riippumatta joten järjestelmä on oikeudenmukainen ja lässyn lää.
Tosiasiassa jokainen ajaa yli, toiset enempi ku toiset. Todennäkösesti ne ajaa enempi jotka siellä enempi on...
Itellä on kerran(10v sitten) ollut 2vko kortti pois, oli 88 50km/h:n alueella. Sen jälkeen on tullut yksi rikesakko pienestä ylinopeudesta, yhet sakot vääristä valoista ja yhet kuminpoltosta. Kuitenkin tulee 20-30tkm/vuosi, että aika vähällä on päässyt. Ikä ilmeisesti opettaa väistelemään... :)
Sakotuskäytännössä pitäs ottaa huomioon vuosittainen ajomäärä. Koska onhan tuo nyt ihan prseestä että joku ajaa 5tkm/vuosi ja toine 50tkm/vuosi, Yhtälailla molemmilla lähtee kortti samoista rikkeistä/yhtä monesta rikkeestä.
Toki voidaan jeesustella, että kaikkien pitää noudattaa sääntöjä ajomäärästä riippumatta joten järjestelmä on oikeudenmukainen ja lässyn lää.
Tosiasiassa jokainen ajaa yli, toiset enempi ku toiset. Todennäkösesti ne ajaa enempi jotka siellä enempi on...
Itellä on kerran(10v sitten) ollut 2vko kortti pois, oli 88 50km/h:n alueella. Sen jälkeen on tullut yksi rikesakko pienestä ylinopeudesta, yhet sakot vääristä valoista ja yhet kuminpoltosta. Kuitenkin tulee 20-30tkm/vuosi, että aika vähällä on päässyt. Ikä ilmeisesti opettaa väistelemään... :)
En kyllä nyt ole asiasta yhtään varma, mutta oliko niin että tänä vuonna säädettiin laki, jonka perusteella ajokielto ei lyhenisi selityksillä, ellei ole todella painavat syyt?
Joo, uusi laki teki juuri sen että kortti on sen kuukauden pois vaikka itse Isä Jumala olisi selittämässä. Mutta sen varsinaisen ajokiellon (mitä ne nyt sitten keksii määrätä) voi edelleen saada muutettua ehdolliseksi ajokielloksi joka on tosin sitten varsin pitkä verrattuna ehdottomaan. 1kk ehdotonta on 6kk ehdollista.
Jaa, no sit sä et ole ollut tarpeeksi tuhma päästäksesi käräjöimään. Sitten sulla on pullat varsin hyvin uunissa. Olet vaan nöyrää poikaa siellä laitoksella ja kadut tekojas. Niinkuin kuuluukin.
No näin täytyy yrittää... sillä kuukaudella varmaan muuten aika varmasti pääsisin... mutta arveluttaa vaan ne kaksi aikasempaa sakkoa tässä joku aika sitten, että kuinka paljon ne vaikuttaa...
Noh... olen aivan täysin valmistautunut siihen että 3kuukautta kortitta ollaan... mutta täytyy silti toivoa muuta...
JariN kirjoitti:Sakotuskäytännössä pitäs ottaa huomioon vuosittainen ajomäärä. Koska onhan tuo nyt ihan prseestä että joku ajaa 5tkm/vuosi ja toine 50tkm/vuosi, Yhtälailla molemmilla lähtee kortti samoista rikkeistä/yhtä monesta rikkeestä.
Toki, ja pysäköintisakoistakin pitäis saada rabattia jos työkseen joutuu sakkopaikoille jättämään eikä vaan kyläreissuilla.
Jos ne edellisetki sakot on menny päiväsakoille niin varmaan on kortti ainaki sen 3kk nykyään pois. Eikai tämä ylinopeus sentään törkeäksi menny? Sillon nimittäin tulee varmasti käräjäreissu ja kortti nykyään pois sen 3-6kk.
On menny edelliset sakot päiväsakoille... sitähän juuri tarkoitin että tuon takii se varmaan se 3kk on... ei mennyt törkeäksi...
Itellä ei onneksi kokemusta tästä uudistuneesta käytännöstä :) Poliisit oli vaan eräälle todennu, kun kortti oli lähteny, että jos ylinopeus menee törkeänä nykyään käräjille niin alle 3kk:n ajokiellolla ei selviä.
Voihan näissä tietysti pieniä poikkeuksiaki olla.
Erään henkilön tiedän, joka sai pitää kortin vaikka tuli tässä syksyllä jo neljäs sakko vuoden sisään. Siitä viikko tai kaks niin tuli viides! Sitte ei enään selittelyt auttanu :)
Voihan näissä tietysti pieniä poikkeuksiaki olla.
Erään henkilön tiedän, joka sai pitää kortin vaikka tuli tässä syksyllä jo neljäs sakko vuoden sisään. Siitä viikko tai kaks niin tuli viides! Sitte ei enään selittelyt auttanu :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Poliisit oli vaan eräälle todennu, kun kortti oli lähteny, että jos ylinopeus menee törkeänä nykyään käräjille niin alle 3kk:n ajokiellolla ei selviä.
No tämä taas osoittaa että ei ne poliisit kaikkea tiedä. Tai siis joo, onhan se ehdollinen ajokieltokin ajokieltoa, joten ei se tavallaan ole väärin sanonut. Mutta jos se on tarkoittanut että kortti on pois vähintään 3kk (eli et saa ajaa autoa laillisesti 3kk aikana) niin sitten se on puhunut paskaa. Jos napsahtaa törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, niin kortti pysyy pois vähintään sen kuukauden joka yleensä menee jo siinä käräjiä odotellessa, ja käräjillä tuomitaan tietääkseni vähintään 3kk ehdotonta ajokieltoa. Joka taas voidaan tarpeen vaatiessa muuttaa ehdolliseksi ajokielloksi, jossa muuntokertoimena on tuo jo mainitsemani 1kk ehdotonta = 6kk ehdollista
No ei kai sellasta rikosnimikettä olekkaan kun törkeä ylinopeus (vai onko?), vaan törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja se taas ei ole pelkästään nopeudesta riippuvainen vaan siihen vaikuttaa mm. keli, muu liikenne, nopeusrajoitus ym. tapauskohtaiset tekijät. Myöskin yksi, mutta ei niinkään virallinen tekijä, on poliisitädin mielentila... ;)
Viimeksi muokannut Eemeli, 23.11.2005 0:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toi 3 sakkoa per vuosi jne. käytännöt on aika persiistä. Ymmärrän ajokiellot rattijuopoille, yms. Mutta, anteeksi puolustelu, en ymmärrä naurettavien ajokieltojen määräämistä esim. maantiellä ajetuista n. 10 - 20% ylinopeuksista jotka eivät välttämättä ole vaarantaneet kenenkään henkeä. Törkeät kaahaukset ovat sitte asia erikseen..
Ei kuitenkaan tunnu oikealta, jos esim. 3 vuotuisen maksetun sakon jälkeen menee kortti esim. 3kk ajaksi vaikka sitä tarvitsisi työssään.
Etenkään kun samaan aikaan esim. autovarkaudesta, pahoinpitelystä, rattijuopumuksesta, tms.. ei saa kunnon tuomiota.
Koskahan kirjoitellaan lehdissä ja itketään sitä kunnei ajokieltoja varmaankaan kaikki jaksa noudattaa?
Ei kuitenkaan tunnu oikealta, jos esim. 3 vuotuisen maksetun sakon jälkeen menee kortti esim. 3kk ajaksi vaikka sitä tarvitsisi työssään.
Etenkään kun samaan aikaan esim. autovarkaudesta, pahoinpitelystä, rattijuopumuksesta, tms.. ei saa kunnon tuomiota.
Koskahan kirjoitellaan lehdissä ja itketään sitä kunnei ajokieltoja varmaankaan kaikki jaksa noudattaa?
Joo niinhän se on rikosnimikkeellä törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Sitä rajaa ei tosiaan kyllä osaa sanoa mikä se on, kun se tuntuu vaihtelevan niin paljon, mutta mulle on aikoinaan poliisi todennu, että hän pitää rajana semmoista 42-44 km/h ylitystä, josta kirjoitetaan heti vakava piittaamattomuus ja otetaan kortti pois. Sitte jos on esim muutaki liikennettä niin se on törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Nykyään tosin taitavat saada ottaa kortin pois jo 30:n ylityksestä.
Onhan täälläkin "pahojapoikia" joukossa =)
Mites joku varmaan omaa varmaa tietoa. Mitä seuraa jos jää kiinni ajelusta kun kortti on hyllyllä? Kolmisen vuotta sitten tuo kiinnosti kovasti, mutten koskaan jaksanut ottaa selvää. 8v kerkesin ajella puhtailla papereilla ja ajatus kortinlähdöstä tuntui aika utopistiselta. Kerran sitten napsahti 64kmh yli sallitun, jonka jälkeen jalka on keventynyt aika huomattavasti. Puhtaaksi pulmuseksi tai foorumimoralistiksi on silti vieläkin matkaa..
Mites joku varmaan omaa varmaa tietoa. Mitä seuraa jos jää kiinni ajelusta kun kortti on hyllyllä? Kolmisen vuotta sitten tuo kiinnosti kovasti, mutten koskaan jaksanut ottaa selvää. 8v kerkesin ajella puhtailla papereilla ja ajatus kortinlähdöstä tuntui aika utopistiselta. Kerran sitten napsahti 64kmh yli sallitun, jonka jälkeen jalka on keventynyt aika huomattavasti. Puhtaaksi pulmuseksi tai foorumimoralistiksi on silti vieläkin matkaa..
Mulla riitti 53 ylinopeutta, että meni törkeäksi, eikä siitä kellekkään soitettu. Tämä oli kyllä 60:n alueella, kun rajoitus vaihtu lyhyellä matkalla 100->80->60. Käräjille ja kortti pois 4,5kk ja 50 päiväsakkoa. Ei auttanu vaikka se oli ensimmäinen sakko ja kortti oli silti jo 2,5 vuotta ehtiny olla ja ajoaki oli jo noin 80tkm takana.
No niin.. no kommentoin vielä sen verran tuota minun tapaustani eli... tai tapauksiani... nopeutta oli siis eilen juuri se 120km/h 80kympin alueella... eli meni prkl just sen yli...
Toinen tapaus oli sitten muutama kk sitten kun ajoin yöllä erään risteyksen ohi johon poliisit juuri tulivat niin aika reilua ylinopopeutta ja eivät saaneet edes mun nopeutta tutkattua mutta sakko tuli silti jne...
Ja se kolmas minkä sain kesällä oli 136km/h 100sen alueella...
Eli tuossa nyt noi rikkeet....
Toinen tapaus oli sitten muutama kk sitten kun ajoin yöllä erään risteyksen ohi johon poliisit juuri tulivat niin aika reilua ylinopopeutta ja eivät saaneet edes mun nopeutta tutkattua mutta sakko tuli silti jne...
Ja se kolmas minkä sain kesällä oli 136km/h 100sen alueella...
Eli tuossa nyt noi rikkeet....
Sanoit, että ahdistaa. Eikös ole kuitenkin ihan itse aiheutettu olotila. Onhan se hyvä, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla, mutta kyllä se tietysti ottaa päähän kun omasta mielestä saa täysin turhasta sakot. 4-5 vuotta sitten oltiin menossa Kuusamosta Suiningille kalaan. Kello oli jotain 2.30 maanantai-tiistai välisenä yönä ja kaveri ajoi keskellä "ei mitään" 80 alueelta, hiljentämättä risteysalueen ohi, jossa 60 rajoitus. Yhtään autoa ei oltu nähty viimeiseen tuntiin liikkeessä. Ei edes Kuusamon keskustassa. Ja sieltä puskistahan ne poliisit tulivat ja sakot päälle. Siinä sitä sitten naurettin itkunaurua keskellä yötä yli 1000 mk sakko kädessä niille poliiseille ja tapahtuneelle. Kyllä siinä tuli tämä klassinen "eikö teillä todellakaan ole mitään muuta tärkeämpää tekemistä"-lause mieleen. Kai niitä otti päähän, että joku helsinkiläinen taksikuski kaahailee Kuusamossa keskellä yötä uudella isolla tila-autolla.
Tässä oli muutakin ihmeellistä tässä jutussa, mutta perusasiat tossa.
Tässä oli muutakin ihmeellistä tässä jutussa, mutta perusasiat tossa.
On se kumma homma suomessa kun joku Ville (nimi muutettu) menee ja pöllii auton ja ajelee sillä lujaa ja sitten pällii toisen auton ja kaahailee sillä ja pelottelee mummoja ja hakkaa pari hemmoa kylillä ja ryöstää Erkiltä (nimi muutettu) lompakon ja kännykän ja murtautuu siwaan ja pöllii kaljaa, ja sitten joutuu kaikista rötöksistä tuomiolle. Tuomari laskee suuressa viisaudessaan ja palkkansa motivoimana Villelle tuomiota tyyliin "jahas, 2 kertaa autovar.. eikunsiis luvaton käyttö, pistetään sakkoja... liikenteen vaarantaminen.. noo sakkoja... mommojen kiusaus: 2kk ehdotonta, pahoinpitelyt 2 kertaa 2kk ehdotonta, ryöstö: 2kk ehdotonta, sivan keikka sakkoja." Sitten nämä lasketaan yhteen, niin huomataankin että tulee vain 4kk linnaa, ja koska korvauksia joutuu maksamaan myös niin kohtuullistetaan lisää, eli 3kk + sakkoja + korvauksia, ja muutetaan sitten koko paska yhdyskuntapalveluksi 90 päivää ja vähän korvauksia maksettavaksi (ja kukapa nuista Villeistä niitä makselisi oikeasti...).
Sitten kun Babar (nimi muuttamaton) ajaa yöllä hyvällä kelillä 93 km/h@80 km/h tutkaan, niin saa sakot. Ja voi onnetonta, menee kolme kuukautta niin sama homma uudestaan, ja sakkoa. Sitten vielä kiireessä puolen vuoden päästä uudestaan tutkaan vähän ylinopeudella niin HIPHEI, YLLÄTYSBONUSSEKTORI, ja sakko + ajokieltoa.
Voi herrajumala että on kovasti rikollista, nyt tuntuu oikein rikolliselta olo. Jos tekee semmosia rikoksia jotka oikeasti merkkaa jotain muille ja yhteiskunnalle, niin paljon tekemällä saa alennusta. Jos sitte näihin "tavallisten ihmisten" rikoksia sorrut tekemään 3 vuodessa tai 4 kahdessa vuodessa niin saat bonussanktion kaupan päälle.
Sitten kun Babar (nimi muuttamaton) ajaa yöllä hyvällä kelillä 93 km/h@80 km/h tutkaan, niin saa sakot. Ja voi onnetonta, menee kolme kuukautta niin sama homma uudestaan, ja sakkoa. Sitten vielä kiireessä puolen vuoden päästä uudestaan tutkaan vähän ylinopeudella niin HIPHEI, YLLÄTYSBONUSSEKTORI, ja sakko + ajokieltoa.
Voi herrajumala että on kovasti rikollista, nyt tuntuu oikein rikolliselta olo. Jos tekee semmosia rikoksia jotka oikeasti merkkaa jotain muille ja yhteiskunnalle, niin paljon tekemällä saa alennusta. Jos sitte näihin "tavallisten ihmisten" rikoksia sorrut tekemään 3 vuodessa tai 4 kahdessa vuodessa niin saat bonussanktion kaupan päälle.
Kaverin kyydissä tuossa kesällä olin niin ajettiin kello 2 yöllä lahden motaria eikä ketään missään. Niin eiks se sivarit pysäyttänyt meidät ja antoi sakot siitä, kun oli 100km/h alueella 119km/h. Tuohon on aivan normaali ylinopeus jossain lahden motarilla jopa päivisin ja me oltiin keskellä yötä ja ei ketään missään. Autokaan ei ollut mikään pommi, jonka takia poliisit olisivat siitä kiinnostuneet.
Tämän takia kaverilla nyt kortti kuivumassa, kun tuli 4 sakkoa 2vuoden sisällä. Jos tämä viimeinen olisi tullut 2 päivää myöhemmin olisi 2 vuotta mennyt umpeen. No kortti kuivumaan kaheksi kuukaudeksi. Kivaa kun kaveri ajaa vielä kuorma-autoa työkseen eikä sekään muutaanut tuomiota, vaikka työpaikka pyysi, että jos saisi kortin nopeammin takaisin.
No itsepähän mokasi, mutta kyllä mun mielestä oli aika lapsellista poliisien antaa sakot jostain 19km/h ylityksestä keskellä yötä ja vielä motarilla.
Tämän takia kaverilla nyt kortti kuivumassa, kun tuli 4 sakkoa 2vuoden sisällä. Jos tämä viimeinen olisi tullut 2 päivää myöhemmin olisi 2 vuotta mennyt umpeen. No kortti kuivumaan kaheksi kuukaudeksi. Kivaa kun kaveri ajaa vielä kuorma-autoa työkseen eikä sekään muutaanut tuomiota, vaikka työpaikka pyysi, että jos saisi kortin nopeammin takaisin.
No itsepähän mokasi, mutta kyllä mun mielestä oli aika lapsellista poliisien antaa sakot jostain 19km/h ylityksestä keskellä yötä ja vielä motarilla.
ylinopeutta 50km/h tai vähemmän on liikenneturvallisuuden vaarantaminen, mutta sen yli menee jo törkeeks!!! ite ajoin kesällä tutkaan 70 alueella 125. seuraukset::: kortti pois välittömästi (3kk). 35 päiväsakkoa... kakkosvaihe ajamatta, mutta ei ilmeiseti piä ajaa ykköstä uudelleen. ei ainakaa oo mulle ilmotettu et pitäs??? kortti on ollu jo varmaan kuukauden taas mun hallussa.ja sen voin sanoa et tavat on muuttunu sen verran et iltasella ei oo niin palioo vauhtia ku ennen mut töihin mennessä mennään eikä meinata
Tuo ylinopeuden määrittäminen et millon menee törkeäksi on kyllä aika hankalaa kun itse ajoin 80km/h alueella talvi keli, melko paljon liikenettä luminen tie ja vielä ohitus tilanne 61km/h oli ylitys ja "vain" vakava liikenne turvallisuudesta piittamattumuus. Toki kortti lähti heti ja sakot oli tuntuvat.
Eli taitaa se olla posliinista kiinni kummaksi merkkaa.
2viikkoa oli kortti hyllyllä kun työn takia kortti on välttämätön, Tuo kyllä tapahtu enne kun sitä lakia tiukennettiin.
Eli taitaa se olla posliinista kiinni kummaksi merkkaa.
2viikkoa oli kortti hyllyllä kun työn takia kortti on välttämätön, Tuo kyllä tapahtu enne kun sitä lakia tiukennettiin.
Mullakin on ollut kortti hyllyllä.
Ei ainakaan ylinopeudesta, ei liikenteen vaarantamisesta, eikä rattijuoppoudesta. Tänä päivänä siitä ei voi saada edes sakkoja...kuka arvaa miksi?
Mahdanko muistaa väärin, mutta muistelisin tämän jo kerran ratkaisseeni, vuosi pari sitten vastaavassa keskustelussa..
Olikos kyseessä 80 lätkä?
mpo kirjoitti:Mahdanko muistaa väärin, mutta muistelisin tämän jo kerran ratkaisseeni, vuosi pari sitten vastaavassa keskustelussa..
Olikos kyseessä 80 lätkä?
Kyllä. En löytänyt sitä vanhaa keskustelua, mutta kyse oli todellakin 80-lätkästä. Kaksi kertaa unohtu tuo 80-lätkä laittaa ja siitä 2 viikkoa kortti hyllyllä. Oli niin rikollinen olo, että ruoskin itseäni kellarissa joka päivä sen kahden viikon ajan.
Onhan se totta, että ei noissa sakoissa aina hirveästi ole ideaa.
Itse tuossa pari vuotta sitten hipaisin puista katupylvästä. Sisäkaarteeseen vielä, kun perä irtosi u mutkassa. Tästä sit joku silminnäkijä oli soittanu poliisit. Poliisit tuli n. 10 min päästä n. 300m päähän pihaan kyselee, että kuka ajoi tuota autoa. En siis kereny ees vit**ukseen (puskuri meni särki) tupakkaa polttaa, kun oli poliisi pihassa.
No käytiin siinä kattelemassa paikka ja poliisit lähti. Yli 2kk myöhemmin tulee sakko kotiin liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kolaripaikalta poistumisesta tilannetta selvittämättä. Sen pylvään kanssako minä oisin jutellu? Vai yliuteliaiden sivustakatsojien.
No minä poika kirjoittelin valituksen ja taas meni reilu vuosi. Sakko tuli sit muuttamattomana takaisin. Olisi voinut vielä hoviin valittaa, mutta en jaksanu.
Tästä eteenpäin valitan kirjallisesti joka prkln lapusta ihan kiusallani, että saa noi pyrokratian rattaat vielä enemmän jumiin. En ihmettele miksi suomessa noi käsittelyt kestää, kun on aikaa tuommosien selvittelyyn.
Itse tuossa pari vuotta sitten hipaisin puista katupylvästä. Sisäkaarteeseen vielä, kun perä irtosi u mutkassa. Tästä sit joku silminnäkijä oli soittanu poliisit. Poliisit tuli n. 10 min päästä n. 300m päähän pihaan kyselee, että kuka ajoi tuota autoa. En siis kereny ees vit**ukseen (puskuri meni särki) tupakkaa polttaa, kun oli poliisi pihassa.
No käytiin siinä kattelemassa paikka ja poliisit lähti. Yli 2kk myöhemmin tulee sakko kotiin liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kolaripaikalta poistumisesta tilannetta selvittämättä. Sen pylvään kanssako minä oisin jutellu? Vai yliuteliaiden sivustakatsojien.
No minä poika kirjoittelin valituksen ja taas meni reilu vuosi. Sakko tuli sit muuttamattomana takaisin. Olisi voinut vielä hoviin valittaa, mutta en jaksanu.
Tästä eteenpäin valitan kirjallisesti joka prkln lapusta ihan kiusallani, että saa noi pyrokratian rattaat vielä enemmän jumiin. En ihmettele miksi suomessa noi käsittelyt kestää, kun on aikaa tuommosien selvittelyyn.
-
- -
- Viestit: 217
- Liittynyt: 17.1.2004 1:25
^itselleni kävi kanssa vähän samanlainen tilanne. ajoin ekoilla liukkailla jyrkkään mutkaan alle sallitun nopeuden ja auto lähti luisuun kohti sähkö/valo tolppaa ja siinä oli semmoinen suht syvä mutta kuitenkin aika loiva reunainen kuoppa ja aattelin että ohjaan sinne kun aattelin että pääsen sitten toiselta puolelta ylös. rupesin painamaan kaasua ja kaikki meni siihen asti hyvin kunnes siellä olikin siltarumpu pohjalla jota ei näkynyt ja auto jäi siihen. nousin ylös autosta lähdin kävelemään ylös sieltä, pääsin tielle ja soitin hinausauton. puhelu kun päättyi niin setä sininen oli paikalla ja 150 e sakkoa. oli joku taksi kuski soittanut poliisin. sain 150 e sakkoa, kiistin sen sitten se peruttiin.
Tästä eteenpäin valitan kirjallisesti joka prkln lapusta ihan kiusallani, että saa noi pyrokratian rattaat vielä enemmän jumiin. En ihmettele miksi suomessa noi käsittelyt kestää, kun on aikaa tuommosien selvittelyyn.
Sain sakot 4.1.1997. Poliisi ei ollut muistanut, että vuosi oli vaihtunut 4 päivää aikaisemmin vaan kirjasi sakon 380 mk 4.1.1996. Maksoin sakon 5.1.1997. Meni hetki aikaa ja tuli viivästysmaksu, sillä olihan lasku kirjanpidon mukaan vuoden myöhässä. Valitin asiasta ja pyysin, että vaihtakaa se eräpäivänne siellä oikeaksi. Ei kelvannut. Piti maksaa uudestaan, jonka jälkeen minulle palautettaisiin se sama summa takaisin. Syyksi sanoivat, että menee koko kirjanpito sekaisin. Ilmoitin, että en todellakaan rupea pelleilemään ja maksa sitä uudestaan. Meni hetki ja minuuun otettiin taas yhteyttä. Nyt haluttiin maksaa minulle se väärinkirjattu 380 mk:n sakko takaisin. Se maksettiin takaisin. Nyt odottelin uutta sakkoa eli sellaista sakkoa, joka olisi kirjattu 4.1.1997 ja summana 380 mk. Meni aikaa ja tuli sakko viivästyskorkoineen, sillä olihan alkuperäisen sakon antamisesta mennyt jo muutama kuukausi. Sitten oli jo pakko soittaa ja keskustella asiasta ISOILLA KIRJAIMILLA. Meni lopulta perille, että lähettavät mulle vain sen 380 mk sakon ilman mitään kikkailuja. Siihen vaan meni varmaan 6 kk. Että kyllä se välillä aika jäykkää toimintaa tuntuu olevan.
Lohduttaudu sillä, että ei sitä autoa sillä kortilla ajeta (normaalisti ajellen kukaan ei pysäytä kuin korkeintaan puhaltamaan ja silloin ei paljoa korttia kysellä)
< Ylläoleva ei ole kehoitus eikä yllytys mihinkään >
Kerrotaan nyt omakohtainen tarina 90-luvun lopulta. Oli väliaikainen ajokortti eli kakkosvaihe ajamatta ja yksi sakko pohjalla (stop-merkin noudattamatta jättäminen klo 02.00 risteyksessä, jossa näkee about 500m molempiin suuntiin (tosin en nähnyt sitä sivari poliisia pimeällä bussipysäkillä ilman valoja:) ).
Poliisi setä sitten päätti esitutkinnassa, että haetaas juipille törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta 90 km/h 50-alueella ja ottivat kortin pois. Homma ei ollut todellakaan mikään selkeä, joten kävin sitten syyttäjän kanssa turisemassa että kortilla olisi oikeasti käyttöä (päättötyö vaiheessa ja matkaa kohteeseen sopivasti). Enpä saanut korttia oikeudenkäynnin ajaksi takaisin (toteutuu hienosti tuo oikeusvaltion "syytön kunnes toisin todistetaan" väittämä). Sen lisäksi syyttäjä nosti vaatimusta 110 km/h 50-alueella.
Oikeudenkäyntiäkin mulkut ilmeisesti venyttivät sopivasti (about 3kk kesti kortin lähdöstä) ja kappas tuomio: 70 km/h 50-alueella, normi rikesakko (perus liikenneturvallisuuden vaarantaminen) ja kortti taskuun (tosin laillisesti ei olisi saanut edes oikeuden käynnin jälkeen ajaa, koska kortti oli laitoksella). Syyttäjä ei ollut edes vaivautunut ottamaan korttia mukaan sen varalta että törkeässäkin tapauksessa oikeus olisi todennäköisesti palauttanut korttini koska se oli ollut kuivumassa jo niin kauan.
Itse esitutkinnassa yms. väitin nopeuteni olleen max. 60 km/h (tuosta ei voi antaa edes sakkoja vaikka esitutkinnassa tuon myöntäisi :) )
Itse asiassa oikeusavustaja kertoi kun kysyin tuomion jälkeen, jatko mahdollisuuksia (syyttäjälle/sekä jokaiselle juttuun osallistuneelle polisiille virka virhe tai virka-aseman väärinkäytös, sekä korvauksia itselle aiheutuneesta haitasta).
- "Syyttäjää et tässä maailmassa saa tuota juttua puolestasi ajamaan (sen verran korruptio porukkaa), mutta siviilioikeudessa (häviäjä maksaa viulut) voisit jopa voittaa jutun. Noh, lottovoittajana olisi takuuvarmasti lähdetty koittamaan, mutta ei millään normi opiskelija tai työssäkäyvän budjetilla (voisin vaan kuvitella nuo valtion edustajien oikeudenkäyntikulut).
Kaiken huipuksi tuo oikeudesta saatu sakko oli vuoden sisällä toinen, joten kortti lähti viikoksi vielä sen perusteella (väliaikainen kortti nääs). Sitten ehdein ajaa kakkosvaiheen yms. Mutta kappas korttia ei voinutkaan muuttaa pysyväksi, koska se oli ollut kahden sakon takia kuivamassa tuon viikon. Sitten ajeltiin inssi uusiks ja ooteltiin ilman kortin lähtöä 1½ vuotta jolloin kortti muuttui pysyväksi. Eli runkkareiden piti ottaa tuo kortti pois vaikka se oli ollut 3kk aiheetta kuivamassa, jotta joudun ajaan ykkösvaiheen uudelleen (koska tuo 3kk aiheetta ei olisi käynyt siihen syyksi).
3kk ajettiin siis ilman korttia, ja sitten tuon viikon aikana 4 kertaa päissään (ihan vaan kostoksi yhteiskunnalle ja pitihän sitä mökille ja burgerille päästä).
< Ylläoleva ei ole kehoitus eikä yllytys mihinkään >
Kerrotaan nyt omakohtainen tarina 90-luvun lopulta. Oli väliaikainen ajokortti eli kakkosvaihe ajamatta ja yksi sakko pohjalla (stop-merkin noudattamatta jättäminen klo 02.00 risteyksessä, jossa näkee about 500m molempiin suuntiin (tosin en nähnyt sitä sivari poliisia pimeällä bussipysäkillä ilman valoja:) ).
Poliisi setä sitten päätti esitutkinnassa, että haetaas juipille törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta 90 km/h 50-alueella ja ottivat kortin pois. Homma ei ollut todellakaan mikään selkeä, joten kävin sitten syyttäjän kanssa turisemassa että kortilla olisi oikeasti käyttöä (päättötyö vaiheessa ja matkaa kohteeseen sopivasti). Enpä saanut korttia oikeudenkäynnin ajaksi takaisin (toteutuu hienosti tuo oikeusvaltion "syytön kunnes toisin todistetaan" väittämä). Sen lisäksi syyttäjä nosti vaatimusta 110 km/h 50-alueella.
Oikeudenkäyntiäkin mulkut ilmeisesti venyttivät sopivasti (about 3kk kesti kortin lähdöstä) ja kappas tuomio: 70 km/h 50-alueella, normi rikesakko (perus liikenneturvallisuuden vaarantaminen) ja kortti taskuun (tosin laillisesti ei olisi saanut edes oikeuden käynnin jälkeen ajaa, koska kortti oli laitoksella). Syyttäjä ei ollut edes vaivautunut ottamaan korttia mukaan sen varalta että törkeässäkin tapauksessa oikeus olisi todennäköisesti palauttanut korttini koska se oli ollut kuivumassa jo niin kauan.
Itse esitutkinnassa yms. väitin nopeuteni olleen max. 60 km/h (tuosta ei voi antaa edes sakkoja vaikka esitutkinnassa tuon myöntäisi :) )
Itse asiassa oikeusavustaja kertoi kun kysyin tuomion jälkeen, jatko mahdollisuuksia (syyttäjälle/sekä jokaiselle juttuun osallistuneelle polisiille virka virhe tai virka-aseman väärinkäytös, sekä korvauksia itselle aiheutuneesta haitasta).
- "Syyttäjää et tässä maailmassa saa tuota juttua puolestasi ajamaan (sen verran korruptio porukkaa), mutta siviilioikeudessa (häviäjä maksaa viulut) voisit jopa voittaa jutun. Noh, lottovoittajana olisi takuuvarmasti lähdetty koittamaan, mutta ei millään normi opiskelija tai työssäkäyvän budjetilla (voisin vaan kuvitella nuo valtion edustajien oikeudenkäyntikulut).
Kaiken huipuksi tuo oikeudesta saatu sakko oli vuoden sisällä toinen, joten kortti lähti viikoksi vielä sen perusteella (väliaikainen kortti nääs). Sitten ehdein ajaa kakkosvaiheen yms. Mutta kappas korttia ei voinutkaan muuttaa pysyväksi, koska se oli ollut kahden sakon takia kuivamassa tuon viikon. Sitten ajeltiin inssi uusiks ja ooteltiin ilman kortin lähtöä 1½ vuotta jolloin kortti muuttui pysyväksi. Eli runkkareiden piti ottaa tuo kortti pois vaikka se oli ollut 3kk aiheetta kuivamassa, jotta joudun ajaan ykkösvaiheen uudelleen (koska tuo 3kk aiheetta ei olisi käynyt siihen syyksi).
3kk ajettiin siis ilman korttia, ja sitten tuon viikon aikana 4 kertaa päissään (ihan vaan kostoksi yhteiskunnalle ja pitihän sitä mökille ja burgerille päästä).
Juu... onhan noi kaverit naureskelleet että ajelet vaan... mutta taidan jättää väliin kumminkin... toi mun audikin on kuitenkin sellainen "silmätikku" mustine ikkunoineen jne... että en ala riskeeraamaan...
Harmittaa myös se että toi talvinen kelkkaharrastuskin ehtii kärsiä tästä... Kortin saan 20.päivä helmikuuta...
Mutta nooh... kavereiden kyydillä nyt mennään ja loput pyörällä... :)
Harmittaa myös se että toi talvinen kelkkaharrastuskin ehtii kärsiä tästä... Kortin saan 20.päivä helmikuuta...
Mutta nooh... kavereiden kyydillä nyt mennään ja loput pyörällä... :)
Quote:
Aijai.. toi päissään ajo ei kyl kerää ku halveksuntaa vaikka ois mikä syynä.
Tuota nyt toitotetaan joka paikassa, ja tuostakin asiasta voipi olla montaa mieltä, mutta jätetään tuo moralisointi ja mielipiteet tämän threadin ulkopuolelle...
ööh.. yhtään sen kummemmin moralisoimatta, kuinka montaa mieltä tuosta voi olla? itselle ei tuu kuin yks mieleen.
Kortitta ajamisessa kannattaa ottaa huomioon semmonen asia, että vaikkei poliisi olis pysäyttäny viiteen vuoteen ja ajat ekaa päivää kortitta niin se on varma että jossain puhalluttavat ja kysyy korttia. Ainakin minun tuurilla, "mikä voi mennä pieleen, se myös menee pieleen".
Tunnen yhden tyypin joka on jotain tyyliin 26 ja se ei ole koskaan käynyt ajokortin toista vaihetta. Onko se ajanut sitten 6 vai montako vuotta ilman korttia. Muutaman kerran jäänyt kiinni ja saanut sakot, MUTTA koska tämä kaveri ei ole ajokiellossa jonku liikennerikkomuksen takia, on sakotki pienemmät. Laskeskeli se että tällä tahdilla vuoteen se ja se asti on halvempaa ajaa ilman korttia ja maksella sakkoja ku maksaa se toinen vaihe. Meitä on moneksi...
Tuota "kostoksi päissään ajamista" en ymmärrä, muiden tielläliikkujien kostoksiko siinä ollaan oltu liikkeellä? Kortitta vittuillessaan ajamisen vielä ehkä ymmärrän...
Tunnen yhden tyypin joka on jotain tyyliin 26 ja se ei ole koskaan käynyt ajokortin toista vaihetta. Onko se ajanut sitten 6 vai montako vuotta ilman korttia. Muutaman kerran jäänyt kiinni ja saanut sakot, MUTTA koska tämä kaveri ei ole ajokiellossa jonku liikennerikkomuksen takia, on sakotki pienemmät. Laskeskeli se että tällä tahdilla vuoteen se ja se asti on halvempaa ajaa ilman korttia ja maksella sakkoja ku maksaa se toinen vaihe. Meitä on moneksi...
Tuota "kostoksi päissään ajamista" en ymmärrä, muiden tielläliikkujien kostoksiko siinä ollaan oltu liikkeellä? Kortitta vittuillessaan ajamisen vielä ehkä ymmärrän...
Tunnen yhden tyypin joka on jotain tyyliin 26 ja se ei ole koskaan käynyt ajokortin toista vaihetta. Onko se ajanut sitten 6 vai montako vuotta ilman korttia. Muutaman kerran jäänyt kiinni ja saanut sakot, MUTTA koska tämä kaveri ei ole ajokiellossa jonku liikennerikkomuksen takia, on sakotki pienemmät. Laskeskeli se että tällä tahdilla vuoteen se ja se asti on halvempaa ajaa ilman korttia ja maksella sakkoja ku maksaa se toinen vaihe. Meitä on moneksi...
Tää nyt on täysin OT, mutta tämä perkeleen kakkosvaihe on kyllä maailman kolmanneksi turhin asia (Heti Paavin pallien ja nunnan nännien jälkeen). Ideana on ilmeisesti se että autokoulut saa vain rahastaa sillä.
Helakammo: Jos oikein tarkkaan luet niin se STOP-merkki sakko oli aikaisemmin tapahtunutta... Tuo toinen tapaus on sitten tapaus sinänsä ja siihen johtaneet syyt yms eivät ole relevantteja tuota prosessia tarkastellessa.
Helakammokin voisi miettiä seuraavaa hetken...
Miten nuo 0-toleranssi maat tai 0,2 raja tai jokin muu (tai jopa maat joissa ei ole rajaa ollenkaan. Eli jos Suomessa ajelet esim. 2 kaljan jälkeen sanotaan vaikka about 0,25 promillen "maistissa" (tästä nyt tarvi oikeasti vetää mitään herneitä) etkä nää tässä mitään ongelmaa, niin ruoskitko itseäsi ja otat oma-alotteisesti kortin kuivumaan jos teet tämän saman maassa jossa raja on 0,2?
Jos joku ei hyväksy edes tuota, niin hän kuitenkin todennäköisesti hyväksyy helvetillisessä väsymystilassa ajamisen ja saattaapi jopa itsekin syyllistyä tähän (hei huom... tutkimuksien mukaan tämä vastaa about 0,5 promillea), mutta kappas toiminta on ihan ok koska se ei ole kriminalisoitua... 8)
Tämä juupas eipäs. Moraali, mikä se on? Ei oikeasti johda mihinkään, sillä jokaisella on oma moraalikäsityksensä, joka sitten lakien avulla yritetään saada samaksi (mahdotonta, mutta voidaan säätää sitten esim lisää hands-free ja muita turhuuksia (taas ei herneitä) )
Helakammokin voisi miettiä seuraavaa hetken...
Miten nuo 0-toleranssi maat tai 0,2 raja tai jokin muu (tai jopa maat joissa ei ole rajaa ollenkaan. Eli jos Suomessa ajelet esim. 2 kaljan jälkeen sanotaan vaikka about 0,25 promillen "maistissa" (tästä nyt tarvi oikeasti vetää mitään herneitä) etkä nää tässä mitään ongelmaa, niin ruoskitko itseäsi ja otat oma-alotteisesti kortin kuivumaan jos teet tämän saman maassa jossa raja on 0,2?
Jos joku ei hyväksy edes tuota, niin hän kuitenkin todennäköisesti hyväksyy helvetillisessä väsymystilassa ajamisen ja saattaapi jopa itsekin syyllistyä tähän (hei huom... tutkimuksien mukaan tämä vastaa about 0,5 promillea), mutta kappas toiminta on ihan ok koska se ei ole kriminalisoitua... 8)
Tämä juupas eipäs. Moraali, mikä se on? Ei oikeasti johda mihinkään, sillä jokaisella on oma moraalikäsityksensä, joka sitten lakien avulla yritetään saada samaksi (mahdotonta, mutta voidaan säätää sitten esim lisää hands-free ja muita turhuuksia (taas ei herneitä) )
Minä taas en tuota nollatoleranssia kannata, sitä voi helposti olla 0.2 promillea tai jotain ryyppäystä seuraavan päivän iltana vaikka muuten olis aivan täydessä iskussa eikä krapulaa/humalaa ole ollu enää aikoihin niin että ite huomais mitään saatikka että sillä olis vaikutusta ajamiseen. Joku olematon promillemäärä ei kuitenkaan vaikuta ajamiseen millään tavalla, ja siitä rangaistaessa tilanne alkais olla se että haittaa on enemmän rattijuoppouslainsäädännöstä ku rattijuopoista. Mietitään nyt vaikka että ylinopeuteen tulis joku nollatolernassi, ajaisit 120 alueella 121 niin kortti lähtis kahdeksi vuodeksi ja tulis vielä linnareissu, noin kärjistetysti. Järkeä?
Viimeksi muokannut Petri R., 24.11.2005 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mietitään nyt vaikka että ylinopeuteen tulis joku nollatolernassi, ajaisit 120 alueella 121 niin kortti lähtis kahdeksi vuodeksi ja tulis vielä linnareissu, noin kärjistetysti. Järkeä?
Odota 5 - 10 vuotta niin saattaapi hyvin olla arkipäivää, mikäli samat kukkahattu tädit/sedät ovat asialla 8). Ja tuollekin kyllä löytyy kannattajia Suomesta, mutta onneksi jokaisella on oikeus mielipiteeseen.
Ja voi sen rattijuomussyytteen saada vaikka ei ajaisi autolla metriäkään (lykkääppä jollain festareiden leirintäalueella autoa hieman syrjenpään, jotta saisi nukkua rauhassa). Se on komiaa kun tuosta tulee tuomio (joidenkin mielestä vielä jopa aiheesta :) ) esim. 2,5 promillesta ja näitä tapauksia on oikeasti Suomen kesässä.
Rattijuopumussyytteeseen riittää se, että poliisien nähden syytetyllä on aikomus ajaa autoa. Kuuntelet päissään musiikkia omassa autossa kuskin paikalla (riittääkö peräti hanttimiehen penkkikin?) ja that's it.
edit: Ja tuo toinen vaihe. Minun kohdalla se oli sitä, että kävin heittään silloisella corollalla parit jarrutukset ja väistöt jääradalla, sen jälkeen Teboilille kahvittelemaan pariksi tunniksi jotta edellisen kerran inssissä 2 vuotta sitten ajaneet hihhulimuijat saa sen lukkojarrutuksen tehtyä autokoulun autolla. Kahvittelun jälkeen pieni rupattelutuokio autokoululla, "niin...ajelkaahan sitten varovaisesti, siellä saattaa olla talvisin liukasta." Lähtiessä lasku kouraan, 1250mk. RAHASTUSTA. Liekö kukaan jäänyt saamatta toista vaihetta läpi? Jotain "kontrollia" kyllä kannatan, mutta tuo ei ollu sitä...
edit: Ja tuo toinen vaihe. Minun kohdalla se oli sitä, että kävin heittään silloisella corollalla parit jarrutukset ja väistöt jääradalla, sen jälkeen Teboilille kahvittelemaan pariksi tunniksi jotta edellisen kerran inssissä 2 vuotta sitten ajaneet hihhulimuijat saa sen lukkojarrutuksen tehtyä autokoulun autolla. Kahvittelun jälkeen pieni rupattelutuokio autokoululla, "niin...ajelkaahan sitten varovaisesti, siellä saattaa olla talvisin liukasta." Lähtiessä lasku kouraan, 1250mk. RAHASTUSTA. Liekö kukaan jäänyt saamatta toista vaihetta läpi? Jotain "kontrollia" kyllä kannatan, mutta tuo ei ollu sitä...
Rattijuopumussyytteeseen riittää se, että poliisien nähden syytetyllä on aikomus ajaa autoa. Kuuntelet päissään musiikkia omassa autossa kuskin paikalla (riittääkö peräti hanttimiehen penkkikin?) ja that's it.
Höpöjä puhelet. Voit istua vaikka kuskinpaikalla, auto käynnissä ja kännissä, kuhan auto ei liiku.
albanzo: En toki ole, mutta sanotaanko nyt näin että inssin kyllä olisin varmaankin päässyt läpi ilmankin.
Mutta ihan oikeasti tuossa kakkosvaiheessa ei ole mitään järkeä, käydään istumassa pari teoria tuntia, ajellaan vähän pilistä opettajan kanssa ja sit kuunnellaan sen löpinät ("ajoit muuten 40 alueella 44"...) ja kiitos hei hei, maksa itses kipeeksi tuossa mennessä. Ja liukkaalla tottakai ajeltiin, mutta on sitä tullut autolla jäällä leikittyä ihan tarpeeksi muutenkin. En sitä sano että välttämättä olisin hyvä kuski, mutta ei se kakkosvaihe mulle mitään antanut, otti sitäkin enemmän.
Mutta ihan oikeasti tuossa kakkosvaiheessa ei ole mitään järkeä, käydään istumassa pari teoria tuntia, ajellaan vähän pilistä opettajan kanssa ja sit kuunnellaan sen löpinät ("ajoit muuten 40 alueella 44"...) ja kiitos hei hei, maksa itses kipeeksi tuossa mennessä. Ja liukkaalla tottakai ajeltiin, mutta on sitä tullut autolla jäällä leikittyä ihan tarpeeksi muutenkin. En sitä sano että välttämättä olisin hyvä kuski, mutta ei se kakkosvaihe mulle mitään antanut, otti sitäkin enemmän.
Viimeksi muokannut Eemeli, 24.11.2005 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Babar: No näin ainaki armeijassa muuan kuljetusyliluutnantti kerto, joka meille siellä piti autokoulua. Sama se mulle, voi olla väärä tieto, todennäköisyys on minun kohdalla kuitenkin aika pieni ottaen huomioon, ettei mulla ole tapana luukuttaa musiikkia jossain amisparkissa. Mökin tms. pihaan tuskin tulevat puhalluttamaan :)
Perhana.. Tarvii varmaan alkaa käyttää quad-layer foliohattua baarista kotiopäin kävellessä ettei pojjaat pääse pään sisään.
No tuossa "aikomuksessa" on sentään se bonus että oikeudessa nähdään sitten oliko sitä aikomusta vai ei, tiedän ainakin että toinen on joutunut odottaan syyttäjän syyttämättäjättämispäätöstä ja toisen juttua poliisit eivät vieneet ees eteenpäin (eli pojjaat lähti donitsille kun olivat ensin tiedustelleet miksi auto on käynnissä ja skrapa kädessä)...
Homma oli seuraava: kylmähkö talvi-ilta -> ankaraa juopottelua -> tekee mieli lähteä viihteelle -> soitetaan kuski -> mennään pihalle -> löydään pata pöhiseen ja aletaan skrapaan laseja, jotta kaikki on valmista kun kuski saapuu. (HUOM ei aikomustakaan ajaa itse autolla)
Laki on mikä laki on, mutta siinä on sitten noita boonus tekijöitä jotka vaikuttavat mathrandomilla...(ja olet kriminaali jos ajat autolla tuon ajan kun syyttäjä pohtii onko edes jutussa ainesta pidemmälle..)
No tuossa "aikomuksessa" on sentään se bonus että oikeudessa nähdään sitten oliko sitä aikomusta vai ei, tiedän ainakin että toinen on joutunut odottaan syyttäjän syyttämättäjättämispäätöstä ja toisen juttua poliisit eivät vieneet ees eteenpäin (eli pojjaat lähti donitsille kun olivat ensin tiedustelleet miksi auto on käynnissä ja skrapa kädessä)...
Homma oli seuraava: kylmähkö talvi-ilta -> ankaraa juopottelua -> tekee mieli lähteä viihteelle -> soitetaan kuski -> mennään pihalle -> löydään pata pöhiseen ja aletaan skrapaan laseja, jotta kaikki on valmista kun kuski saapuu. (HUOM ei aikomustakaan ajaa itse autolla)
Laki on mikä laki on, mutta siinä on sitten noita boonus tekijöitä jotka vaikuttavat mathrandomilla...(ja olet kriminaali jos ajat autolla tuon ajan kun syyttäjä pohtii onko edes jutussa ainesta pidemmälle..)
Quote:
En toki ole, mutta sanotaanko nyt näin että inssin kyllä olisin varmaankin päässyt läpi ilmankin.
Tossa lauseessa juuri kyllä kerroit mulle, että olet.
No mun mielestä autokoulun ainoa tarkoitus ei ole opettaa miten inssistä pääsee läpi. Vaan myös se että miten sen jälkeen pysyt hengissä tuolla liikenteessä, etkä tapa ketään muutakaan.
okkraj: Humalassa ei ajeta. Silloin otetaan taksi, selvä kuski tai sitten kävellään. Itsestäänselvyys normaalilla ajattelukyvyllä varustetuille ihmisille. Idiootit ja "kovat jätkät" ajelee humalassa, kostona yhteiskunnalle. Turha alkaa narisemaan mistään rajoista tai nollatoleransseista, jos tietoisesti ajaa silloin kun veressä on promilleja.
Tero V.: onko tässä joku jostain rajoista narissut? Itse olen ainoastaan puhunut ihmisten moraalikäsityksistä.
Määrittele sana humala? Onko se jotain jonka voi määritellä laissa? Jos on niin miten eri maissa sitten tuo humalatila on määritelty eri tavalla (jossain maissa ilmeisti humalaan ei voi tulla ollenkaan ja jossain maissa olet umpijurrissa jos otat puolikkaan kaljan). Se että on ajanut "päissään" ei ole sama kuin, että olisi ajanut kaatokännissä (ihmettelee aamusti, että mites vitussa mä tuon auton kanssa oon tänne suhaillu). Ja nykyään tuo ylinopeus alkaa olemaan sanktioina tarkasteltuna huomattavasti vakampi "rikos".
Toisinaan kun löydään lekalla päähän etkä mitään voi (vrt. oma tapaus) niin jostain sitä yleensä hyvitystä hakee. Se,että onko siinä mitään järkeä on sitten asia erikseen. Alkuperäisenä tarkoituksena ei todellakaan ollut provosoida ketään mihinkään tätä tyhjempään jauhamiseen vaan tuoda esille, että ei se kortin lähtö oikeasti nykymaailmassa mitään meinaa kun ei sitä asiallisesti ajellen kuitenkaan kysytä (Mr. Murphy on sitten kyllä pakkaa hivenen sekottamassa:) ).
Jaksaahan väki tuostakin vittuilla (aiheetta veivät? tms...) kun toiselta lähti kortti kun kukkahattu tädit ja sedät ovat säätäneet toinen toistaan fiksumpia pykäliä... (jos tuolla omaa egoa saa ponkitettyä niin hyvä).
Määrittele sana humala? Onko se jotain jonka voi määritellä laissa? Jos on niin miten eri maissa sitten tuo humalatila on määritelty eri tavalla (jossain maissa ilmeisti humalaan ei voi tulla ollenkaan ja jossain maissa olet umpijurrissa jos otat puolikkaan kaljan). Se että on ajanut "päissään" ei ole sama kuin, että olisi ajanut kaatokännissä (ihmettelee aamusti, että mites vitussa mä tuon auton kanssa oon tänne suhaillu). Ja nykyään tuo ylinopeus alkaa olemaan sanktioina tarkasteltuna huomattavasti vakampi "rikos".
Toisinaan kun löydään lekalla päähän etkä mitään voi (vrt. oma tapaus) niin jostain sitä yleensä hyvitystä hakee. Se,että onko siinä mitään järkeä on sitten asia erikseen. Alkuperäisenä tarkoituksena ei todellakaan ollut provosoida ketään mihinkään tätä tyhjempään jauhamiseen vaan tuoda esille, että ei se kortin lähtö oikeasti nykymaailmassa mitään meinaa kun ei sitä asiallisesti ajellen kuitenkaan kysytä (Mr. Murphy on sitten kyllä pakkaa hivenen sekottamassa:) ).
Jaksaahan väki tuostakin vittuilla (aiheetta veivät? tms...) kun toiselta lähti kortti kun kukkahattu tädit ja sedät ovat säätäneet toinen toistaan fiksumpia pykäliä... (jos tuolla omaa egoa saa ponkitettyä niin hyvä).
okkraj kirjoitti:Miten nuo 0-toleranssi maat tai 0,2 raja tai jokin muu (tai jopa maat joissa ei ole rajaa ollenkaan. Eli jos Suomessa ajelet esim. 2 kaljan jälkeen sanotaan vaikka about 0,25 promillen "maistissa" (tästä nyt tarvi oikeasti vetää mitään herneitä) etkä nää tässä mitään ongelmaa, niin ruoskitko itseäsi ja otat oma-alotteisesti kortin kuivumaan jos teet tämän saman maassa jossa raja on 0,2?
Ja mitä tulee humalatilan määrittelyyn autoillessa, niin Suomen lain mukaan 0,5 promillen humala on rangaistava teko jos ajat autoa. Tuon suhteen ei pitäisi sinullakaan olla mitään valittamista, kun aika harvassa sivistyneessä valtiossa on korkeampaa rajaa. Jos tuon yli menee promillet niin ihan varmasti ajokunto on sen verran huono että sinne tielle ei ole asiaa. Ampukoot vaikka itsensä ennemin kuin että lähtee vaarantamaan muiden terveyttä autollaan.
okkraj:
Tämä kuitenkin kertoo jotain humalatilasi tasosta, eli voit itsekin todeta olleesi päissäsi, ja käsitykseni kirjoituksistasi oli, että selkeästi yli puolen promillen rajan.
Kyllä joskus ruoan kanssa otan kaljan vaikka olen autolla liikkeellä, ehkä sen annoksen viiniäkin, mutta en kahta. Tuolla juomisella jäädään alle rajan, ja varsinkin kun siinä syödessä ja istuskellessa se yksi palaa oikeastaan jo pois. Nykyinen raja minusta on kohtuullinen, ihan jo senkin takia, että alkoholin palamista on todella vaikea itse arvioida, nollaan menee todella kauan. Tosin ehkä se 0,2 riittäisi, ainakin omasta mielestäni, mutta nolla on jo liioittelua.
Lisäksi tekstisi osa kostosta yhteiskunnalle on vähintäänkin kyseenalainen.
Tästä sen enempää kinaamatta,
3kk ajettiin siis ilman korttia, ja sitten tuon viikon aikana 4 kertaa päissään (ihan vaan kostoksi yhteiskunnalle ja pitihän sitä mökille ja burgerille päästä).
Tämä kuitenkin kertoo jotain humalatilasi tasosta, eli voit itsekin todeta olleesi päissäsi, ja käsitykseni kirjoituksistasi oli, että selkeästi yli puolen promillen rajan.
Kyllä joskus ruoan kanssa otan kaljan vaikka olen autolla liikkeellä, ehkä sen annoksen viiniäkin, mutta en kahta. Tuolla juomisella jäädään alle rajan, ja varsinkin kun siinä syödessä ja istuskellessa se yksi palaa oikeastaan jo pois. Nykyinen raja minusta on kohtuullinen, ihan jo senkin takia, että alkoholin palamista on todella vaikea itse arvioida, nollaan menee todella kauan. Tosin ehkä se 0,2 riittäisi, ainakin omasta mielestäni, mutta nolla on jo liioittelua.
Lisäksi tekstisi osa kostosta yhteiskunnalle on vähintäänkin kyseenalainen.
Tästä sen enempää kinaamatta,
Miksi sitä ei voisi noudattaa kaikkia sääntöjä
mitä on laissa annettu. Onko se niin vaikeaa.
Olen itse yhdet sakot saanut ja ei ollut mukava
maksaa, se hiljensi vauhtia.
Laissa annettuja määräyksiä ei tarvitse rikkoa
jos ei halua olla hankala henkilö. Ne jotka rikkovat
lakia voivat mennä itseensä jos ovat sen vuoksi
sakkoja saaneet.
turha valitus pois jos rike on tehty ja siitä sakko saatu.
Laki on kaikille loppujen lopuksi aika lailla sama.
(pieniä poikkeuksia lukuunottamatta)
mitä on laissa annettu. Onko se niin vaikeaa.
Olen itse yhdet sakot saanut ja ei ollut mukava
maksaa, se hiljensi vauhtia.
Laissa annettuja määräyksiä ei tarvitse rikkoa
jos ei halua olla hankala henkilö. Ne jotka rikkovat
lakia voivat mennä itseensä jos ovat sen vuoksi
sakkoja saaneet.
turha valitus pois jos rike on tehty ja siitä sakko saatu.
Laki on kaikille loppujen lopuksi aika lailla sama.
(pieniä poikkeuksia lukuunottamatta)
No ei tuota kakkosvaihetta välttämättä tarvitsisi poistaa mutta tällä hetkellä se on varsin turha. Kun ei ketään kiinnosta pätkänkään vertaa mitä siellä "opetetaan" koska se kortti on ja pysyy siitä huolimatta. Mulle kerto kakkosvaiheessa opettaja että pari jannua oli vissiin päättänyt että annetaampa opettajalle vähän kyytiä. Kaikkia punasia päin, jatkuvasti ylinopeutta, ei kertaakaan vilkkua ym. Siinä se on sitten opettajan mukava kertoa mitä virheitä kuski teki, kun kaverit vaan oli lähtenyt leikkimään sinne.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 124 vierailijaa