Verkostomarkkinointi ja pyramidihuijaukset (Oli: Movestore?)

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 11.2.2006 12:29

^Älä mee. Jo pelkästään et meet sinne saa nää kaikenmaailman huijarit uskomaan että niitä uskotaan. Jos sinne menee jengiä vaan "hyvän esityksen" takia niin tottakai nää kusettajat saa sieltä seasta jonku hölmön huijattua. Mitä vähemmän noissa esityksissä käy porukkaa sitä nopeemmin ne katoaa.

tebu
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.1.2005 22:59

ViestiKirjoittaja tebu » 19.2.2006 23:20

Move Networks Oy tuntuu olevan aktiivisena hakemassa uusia innokkaita jäseniä puuhiinsa Jyväskylästä. Petri R. kuvailee tekstissään hyvin osuvasti toimintaa. Vaikea on kuunnella hymyilemättä, kun kaverit kertoo suu vaahdossa kuinka rahaa tuolla taotaan. Täytyy vain toivoa että kovin moni ei tuohon rahojaan laita.
Viimeksi muokannut tebu, 20.2.2006 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 20.2.2006 0:50

Moven uusin aikaansaannos

Katsokaapa sitä autokauppaa ja kertokaa miltä näyttää ja onko tuttuja autoja kaupan.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 20.2.2006 1:51

Oonko mä vaan jotenki pihalla vai onko noi hinnat pikkasen kaukaa haetut saksantuontivehkeistä?

Johny
-
Viestit: 99
Liittynyt: 19.2.2004 10:55

s2e

ViestiKirjoittaja Johny » 20.2.2006 21:54

Heh, vai myy ne ulkomailta tuotuja leasing-autoja.. no ei itelle kyllä tuu ainakaa mielee ostaa ees suomesta leasing-autoa, tietenki jokaisella oma mielipide mutta itelle tulee ekana mieleen ett ne on iha loppuu kengitettyjä vehkeitä ku "eihän tää on mun oma ees!!!" Ja esim. toi BMW cabrio muka 100tkm ajettu!! Kattoo vaik kuskin penkkiä nii hohhoijaa..itellä 160tkm samanlainen BMW ja penkit kuin uudet!

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 20.2.2006 21:56

joooops.. tämä on tämä uusin...

Meikälle kun tuosta vaahdottiin joskus sain kuvan että liikut 3d mallina tuola. nyt tuo voisi olla tyyliin pari linkkiä yms. ei vakuuta.

yrittävät vielä kosiskella firmaakin tuohon perkele :/

jikes
-
Viestit: 70
Liittynyt: 7.9.2005 21:27

ViestiKirjoittaja jikes » 23.2.2006 15:26

Meillä kävi tänään puhumassa just ton gnld joku nainen. Onneks olin täältä näitä juttuja lukenu ja vähän osasin varautua niin oli mukava sen kanssa väitellä.

Heti kun mainitsi pyramidi huijauksesta niin alko suu käymään.Kysyin sit miten tämä eroaa siitä niin eipä naikonen osanut vastata. Muutenkin kun oikein tentas niin jäi aina vastaus saamatta mutta helppo raha oli koko ajan päällä. Hänkin puhu että nyt saa ostettua oma koti talon ilman lainaa ja turvattua lasten tulevaisuuden.

Puuhis
-
Viestit: 198
Liittynyt: 6.9.2003 21:08

ViestiKirjoittaja Puuhis » 23.2.2006 22:21

Mites se menikään: Ei ole kuin yhdenlaista JULKISUUTTA... ? ;)

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 24.2.2006 8:13

Ei juma...Sais ampua nuo kusettajat. Niin törkeää hommaa. Just luin tuon luottojutun..."Markkinoiden halvimmat lainat.." Ei s**tana.
Tutkinnan perseet ylös penkistä ja moven johdolle syytteitä. Ei tuo hyväuskoisten lopettaminen muuten lopu.
Kerkesivätköhän saada hyvin rahaa kun taas vaihtu nimi...? Millähän lie perustelevat nimenvaihtoaaan taas? Taas tulee jotain uutta ja mahtavaa tuotetta niin firman nimen pitää vastata sitä tai jotain. ;)
Viimeksi muokannut jazma, 24.2.2006 8:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johny
-
Viestit: 99
Liittynyt: 19.2.2004 10:55

ViestiKirjoittaja Johny » 24.2.2006 8:15

Sai taas hyvät naurut -->"Arpalahden mukaan Moven toiminta perustuu pelkästään tuotteiden myyntiin. Mitään aloitusmaksuja ja aktivointimaksuja ei hänen mukaansa ole olemassakaan." Ei tietenkää, iha ilmasta hommaahan toi on.. ;) Viel noitten alotusmaksujen ja aktivointimaksujen lisäksi jokainen koulutus maksaa 8-40€! Ett tommoset "pikku seikat" jää yleensä "vahingossa" huomioimatta..

Useri
-
Viestit: 393
Liittynyt: 17.5.2005 13:33

ViestiKirjoittaja Useri » 24.2.2006 9:33

Nuo movestoren tai s2e tai minkälie autothan tulevat Täältä

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 24.2.2006 9:58

eikös eventit maksa useita satoja euroja?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 24.2.2006 11:00

Täytyy tässä antaa tunnustusta nuille moveherroille ym. verkostokusetuksien keksijöille, onhan tuo aika monimutkainen systeemi kaikkine lainahommineen, koulutuksineen ja movecardeineen...ja kun kaikki on hoidettu vieläpä niin että tuhannet ja taas tuhannet ihmiset uskoo tuohon shittiin ja ryhtyvät rahoittamaan näiden Arpalahtien ja muiden jehujen bemareita.

Mutta yleensä ihmisillä on omatunto ja ammattiylpeys, harvapa meistä haluais ostella hienoja autojaan kavereiltaan kusettamilla rahoilla tai olla ammatiltaan kusettaja.

Toivon virkavallalta kovia otteita tämmösen touhun lopettamiseksi ja tarvittaessa jotain lakimuutoksia että sen lain kiertäminen näissä pyramidihommissa tulee entistä vaikeammaksi ellei mahdottomaksi. Ne on enimmäksene opiskelijoita ja työttömiä joiden vähätki rahat tuolla touhulla lypsetään, se tässä minusta lisää homman halveksittavuutta.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 24.2.2006 13:18

Vissiin on keinot vähissä tälläisen pysäyttämiseksi kun hommaa pystyy tekemään ihan pokerina omalla naamalla julkisesti ja vakavasti väittäen että eihän tässä mitään, laillista touhua. Mutta kai idea on nopeasti kääriä rahat, siirtää piiloon ja käydä istumassa parin vuoden kakku. Sen jälkeen voikin olla "varaton" ja aloittaa uuden bisneksen taas. Äkkirikastuminen ja palkka tekemättä mitään on aika hyvä markkinointikeino ja vaikka miten mainostetaan niin kyllä siihen haksahtaa aina joku.

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 24.2.2006 17:41

movellahan muuten on tienvarsimainoksia ainakin kolmostiellä. viimeviikonloppuna katselin pitkään että "mitäs helvettiä?! oliko ne moven mainoksia!"

SekoKupu
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.5.2006 0:22

ViestiKirjoittaja SekoKupu » 23.5.2006 0:32

Huh, johan rupes tulemaan tuttuja piirteitä vastaan, juurikin kaveri (jopa oikeasti hyvä) osallistui juuri moven toimintaan (josta kyllä viimisenä olisi uskonut semmoseen höyrähtävän), ja kovasti yritti saada minua kuuntelemaan jorinoita kahville, mutta sittenhän riemu repes kun kysy että onkohan minulla hieman aikaa, niin sanoin että on, muttei aikaa kuunnella mitään moven p**kanjauhantaa. Ensimmäisenä tulee vihaista kommenttia, että mitä minäkin moven toiminnasta tiedän. Hieman tuli vihasensävystä tekstiä kun morkkasin movea, mutta tulkoot. Minä en pidä hyvinä kavereina semmosta, joka yrittää saada johonkin kusetetuks/kusettaa minua, ja varsinkin jos siitä sanoo, niin vielä suuttuu hieman siitä.
Kauheasti ei ole tarvetta kavereille jotka aliarvioi omaa älyäni noin rankasti :)

Niin no, oishan niissä kahvitteluissa voinu käydäkkin, mutta ois pitänyt ottaa tuo Volvon kardaanin pätkä takapihalta mukaan konttiin, ja näyttää moven puolijumalalle/moosekselle mikälieneekään, että mitä mieltä ite olen siitä :)

Edit: anteeksi suhtkoht vanhan topicin nostamisesta ylös, mutta sattui olemaan kiinnostava aihe.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 23.5.2006 18:50

Vastataanpas nyt kun juttu ylös nostettiin. Itse joitakin vuosia sitten työkaverin vetämänä lähdin Natures Own bisnekseen mukaan. Kaikki täällä mainittu on kovin tuttua, aloituspaketti piti olla ainoa mitä tarvitaan ja kuukausittaista tilausta(joka edellytetään että rahaa saa) ei tarvitse tehdä jos rahaa ei ole tulossa itsellekään. Siinä kohtaa kun tuli toisen kuukausiostoksen aika, nämä uplinen "aina auttavat" tyypit sanoivat kylmästi että eivät tee töitä epäaktiivisten(=ei koko ajan maksavien) kanssa. Jos haluan ne pitämään itselleni noita kahvitteluita niin mun pitää myös itse koko ajan maksaa. Pari tuttua lähti alapuolelleni mukaan, ja päädyin itsekin pitämään useamman värväyspuheen (helposti sen litanjan oppi muutaman kerran katsottua), mutta siihen homma sitten loppuikin. Yksi alapuolellani olijoista päätyi asianajajan välityksellä perimään rahojaan takaisin koska oli lopettanut oikeaoppisesti kuukauden sisällä aloittamisesta eikä rahoja kuulunut. En tiedä mitä siinä kävi, ei ole kuulunut mitään muutamaan vuoteen. Omat rahat meni (n.500€ aloituspaketti + yksi kuukausitilaus n.70€) ja mitään ei tullut siihen mennessä takaisin kun päätin lopettaa pään seinään hakkaamisen. Kaikki tilaisuudet (joihin upline olettaa sinun osallistuvan uhkaamalla lopettaa yhteistyön muutoin) olivat maksullisia ja vieläpä sangen kalliita oheismateriaaleineen. Onneksi kukaan parhaista kavereista ei lähtenyt mukaan vaikka naiivina pyysinkin, eipähän tarvitse heidän puolestaan tuntea huonoa omaatuntoa tms. Voin hyvin samaistua muihin "hurahtaneisiin", sillä itse uskoin hommaan täysillä ja hetken aikaa se tuntui jopa toimivalta. Homma itse asiassa kusi lähinnä siihen että kaikki olivat jo kuulleet jostain tv-ohjelmista tms paikoista että homma on huijausta eivätkä tulleet edes kuulemaan juttua. Tämä tietysti vihastutti kun kaverit eivät usko minua (joka en siis ollut huijaamassa heitä vaan neuvomassa [tai edes kertomassa] mukaan hyvään bisnekseen) vaan mieluummin jotain vitun tv-ohjelmaa. Jälkeenpäin ajateltuna, minähän se tyhmä olin. Natures Own muuten mainosti tuolloin PG One liittymää joka tultaisiin avaamaan soneran verkkoon. Ilmeisesti se ennen avaamistaan sitteen muutettiin PGFreeksi vai mikä onkaan. Kuulostaa ainakin tutulta

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 23.7.2006 21:20

Luulin että tämäkin homma on jo kuopattu, hieman yllätyin kun lähdin kaverin kanssa kahville ja mukana olikin joku mukava pimu joka rupesi jauhamaan hirveistä tienesteista ja ohessa bileistä ja 750hp Suprasta ja M3 Bemarista jotka oli jollain kouluttajilla. Enpä tiennyt että ton systeemin nimi on nykyään S2E.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.7.2006 21:39

^Semmonenhan se nykyään on! On muaki yritetty mukaan, mutta pokka piti! En lähteny!

En oo ilenny kysyä kaverilta joka mua mukaan pyysi, et joko on uusi mersu tilattu!? Jotenki vaan tuntuu, ettei sekään tolla bullshitillä tuu rikastumaan! Toivottavasti olen väärässä! Ettei 1000€ starttipaketti ois menny ihan kankkulankaivoon!

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 23.7.2006 22:54

^Ei oo totta??..Siis vieläkö joku urpo noihin uskoo? Kyllä suomalaiset on tyhmiä:))

Supi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 12.10.2005 1:00

ViestiKirjoittaja Supi » 24.7.2006 0:15

Törmäsin vajaa vuosi sitten tällaiseen
http://www.bubble.fi/etusivu2006
Olisi pitänyt lähteä promotytöksi muutaman tunnin lanseerausjuhliin, jotka pidettiin Hesperiassa, ja vielä hankkia muitakin promotyttöjä. Palkaksi ei saanut rahaa, vaan ainoastaan yhdet farkut (n.100€) ja Lontoonlennot (ehkä 50€) tai MP3-soittimen. Itse en suostunut lähtemään, mutta pari tuttua tyttöä lähti tienaamaan farkkuja muun tekemisen puutteessa..

Keilaniemessä Kone Buildingissä oli pienenpieni toimisto ja siellä muutama oikein innokas nuori tekijä, kovasti olivat tohkeissaan, kuinka Bubblesta tulee ennennäkemätön web-tavaratalo, jossa myydään mm. noita tuotteita, joita tytöt saivat palkaksi. Minulla ei ainakaan edes toimi kunnolla nuo sivut. Mikäköhän mahtaa olla tämän homman huijaus?

Korrre
-
Viestit: 70
Liittynyt: 25.7.2003 13:25

S2E

ViestiKirjoittaja Korrre » 24.7.2006 5:25

tulihan itekin käytyä kuuntelemassa ton S2E:n yritystoiminta esittely.. kaveri pyysi jonneki paikkaaan poikkeen.. kyselin että mitä siel oikeen on, nii vastaukseks sai että "jotain mukavaa". kieltämättä siinä vaiheessa heräs epäilykset että joku tällänen tapahtuma siel olis kyseessä..

paikalle saavuttaessa homma selvis mulle heti ja täytyhän siinä heti paljastaa omii mielipiteitä ko. toiminnasta.. heti olisin voinu lähtee pois siitä mutta täyty sitä mennä kuuntelemaan mitä hassua niillä oli sanottavana :D

aika hupasaa oli että kun tilaisuus alko nii heti siel pomppii joku nuori sälli kertomassa että on ollu nyt muutaman viikon töissä ko. firmaan ja kuulemma nii mahtavaa oli ollu töissä! ja aina kun jotain kysyttiin niin nää jo "huijatut" innoissaan huutaa että on kaikki ollu tosi mahtavaa ja kivaa :D

jännää oli koko esittelyssä oli se että firman hallinnosta ei ollu mitää puhetta että kuka on firman pomo jne tai paljonko liikevaihto on ollu.. sisänsä ihmetystä heräti myös omalla kohdalla se että tätä ah nii autuaaks tekevää creditti järjestelmää pelostanu kaveri ei tuntunu tietävän mitään normaaliin liiketoimintaan liittyvistä termeistä kuten liikevaihto..

ei sinäänsä jääny paha maku suuhun ko tapahtumasta, mitä nyt vaa lähinnä alko säälittämään että miten ihmiset voi olla herkkäuskosia ja kuinka hassulta koko toiminta näyttää ihmisen silmin joka jo asiasta vähän entuudestaan ties :D

tulipa otettua ko tilaisuudesta pieni tallenneki ;D

Colt
-
Viestit: 25
Liittynyt: 27.5.2006 11:14

ViestiKirjoittaja Colt » 24.7.2006 11:30

Nuo movestoren tai s2e tai minkälie autothan tulevat Täältä


Ilmankos muutama auto näytti tutulta. Autohaussi joutui yllättäen vaihtamaan liiketiloja avarampaan ja luonnonläheisempään huoltiksen pihaan. Mikä lie tuli.....ehkä ne ajatteli et tuotteet psremmin esillä.....

huppumies
-
Viestit: 24
Liittynyt: 23.1.2006 13:28

ViestiKirjoittaja huppumies » 24.7.2006 13:12

Mua on nyt kk-päivät yritetty saada kuuntelemaan jotain juttua, joka kertoo nettitavaratalosta, jossa jokaisella tuottellaa on 3kk vai oliko se jopa 6kk palautusoikeus.
Ei kuulemma tarvitse kuin perustaa oma T:mi ja pääsee hommaan mukaan..

ajattelin joku päivä ihan huvikeni mennä kuuntelemaan mitä saissea ne siellä höpötellään..

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 24.7.2006 13:40

Sillähän siitä eroon pääsee kun käy kuuntelemassa. Itse menen vastaisuudessakin katsomaan mitä selittävät. Nyt on itsellä kokemusta sekä firman pyörittämisestä useamman vuoden ajalta että rahan menettämisestä pyramidipaskaan joten voi olla että löydän ne oikeat kysymykset esitettäväksi ;)

H-Tech
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.3.2005 18:27

ViestiKirjoittaja H-Tech » 24.7.2006 15:23

Valitan pitkää tekstiä, mutten voinut mitään.

Taitaa tälläinenkin kuin Amway kuulua samaan pyramidipaskaan. Törmäsin siihen ensimäistä kertaa jo puolivuotta sitten, kun kaveri kertoi puhelimessa, että on eräs juttu josta hän haluaisi kertoa minulle.

No luulin siinä, että on menossa naimisiin tai jotain vastaavaa, niin suurelta asia tuntui. En nähnyt kaveria pitkään aikaan ja nähdessä totuus paljastui, mutta älysi sentään jättää rauhaan, kun sanoin ettei ainakaan minua kiinnosta lähteä mukaan. Tuotteista sovittiin niin, että minä kysyn jos sattuu kiinnostamaan.

Nyt sitten puoli vuotta myöhemmin eräs toinen kaveri soitteli ja kyseli "olisinko kiinnostunut hyvästä liiketoiminta ideasta." No heti epäilin jotain verkostomarkkinointia ja kyselin muutamia kysymyksiä puhelimessa. Ei kuulemma tarvinnut suuria investointeja, eikä vaatinut mahdotonta työpanosta. Ei ollut lomakkeiden täyttämistä, mutta jotain sai myydä jos halusi. Tosin myynnillä ei kuulemma suurimpiin rahoihin heti pääsisi käsiksi. Siinä vaiheessa totesin, ettei ole minun juttu.

No viikko tästä näin kaverin sattumankautta baarissa. Aiemmin päivällä ei kuitenkaan kerinnyt tulemaan kaveriporukan mukana kaljalle, koska oli bisnekset kesken. Ei varmaan kiinnostanut, kun kaikki kaljalla istujat olivat sanoneet ei jo puhelimessa. No baariin tullessa oli oikein puku päällä ja siinä muutamia kullattuja pinssejä. Yhdessä komeili teksti Amway jota hän ylpeänä esitteli.

Totesin sitten, että kaikesta muusta voidaan puhua kuin tosta, sillä tiedän riittävästi ja ettei asia kiinnosta. Ei viihtynyt pitempään meidän seurassa, ja unohti kiiressä yhden värväystilaisuudessa olleen sinne meidän baariin. Saatiin sentään sälli ajattelemaan hetki itsekseen ja tulemaan samaan lopputulokseen kuin me muut aiemmin.

Nyt onkin sitten jännittevä seurata kuinka kavereiden käy. Ensimmäisen kanssa olen asiasta keskustellut syvällisesti ja on tainnut itse tajuta missä on, mutta ei vielä halua lopettaa, muttei kuitenkaan olla kovin aktiivinen (käyttää tuotteita ja on jonkin verran myyntiä, ei rakenna alalinjaa). Ja onkin huomannut ettei ylälinja enää paljoa pidä yhteyttä huonoon myyjään. Että sellasta puljusta nimeltä Amway.

Ps. Olen ostanut paketin pesuainetta tältä ensimmäiseltä kaverilta ennen toisen kaverin liiketoimintaideoita. Kerrottakoon kokemuksia myöhemmin, jos niin halutaan, mutta kallista se pesuaine silti on. Tilannetta seurataan tarkkaavaisesti.

maspe
-
Viestit: 433
Liittynyt: 5.9.2003 14:59

ViestiKirjoittaja maspe » 24.7.2006 18:46

Erään firman esittelyssä olin joku aika sitten. Firma välitti jotaki matkoja tms. ja niihin liittyviä palveluita. Laskin sitten esittelyn aikana, että siitä osuudesta minkä firma saa välityspalkkiota, niin se jakaa jälleenmyyjilleen yli 100%. Mietin vaan, että millä rahalla tuo firma hoitaa ne pakolliset hallinnolliset hommat ja ottaa omansa pois välistä? Kovin on antelias firma, jos se antaa "palkkaa" enemmän mitä itse saa, liekö omistajat maksavat omastaan sen ylimenevän osuuden.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 24.7.2006 21:40

Heinäkuu lähentelee jo loppuaan, eikä vielä ole "kaveri" tullut esittelemään uutta autoaan :D Talvella kävin kuuntelemassa sitä move-paskaa kuten tuolla aiemmin jo kirjoitin, ja kun en siihen touhuun hurahtanut niin uhkailtiin tulla näyttämään uutta autoa heinäkuussa 2006.

Tuo Amway tosiaankin on samaa sarjaa muiden pyramidikusetusten kanssa. Viime syksynä muuan tytön tyllerö kotikylästäni soitteli kylän rouvia läpi ja kutsui kyläkoululle johonkin tapahtumaan. No siellähän oli ollut oikein kunnon aivopesua powerpoint-esityksineen kaikkineen, ja kylän mummoista parhaat olivatkin tilanneet jotain kattiloita 300€:lla heti saman tien. Myytävää/ostettavaa tavaraa oli kaikkea makaronipusseista astioiden kautta polttoaineeseen(?!). Ja rahaa tietysti tulee sormia napsauttamalla niin ettei ne mahdu edes pankkiin.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 24.7.2006 21:46

Törmäsin vajaa vuosi sitten tällaiseen
http://www.bubble.fi/etusivu2006


=>

bubbleone.fi on saneerauksen alla


Heh, liekö velkasaneerauksen? :-D

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 25.7.2006 10:41

Ja aina löytyy idiootteja näköjään jotka "käy vaan kuuntelemassa"..ja aina siellä joukossa on joku isompi idiootti joka siihen haksahtaa. Yrittäkää nyt jo ymmärtää ettei noita "herätystilaisuuksia" järjestettäis ellei siel joku kävis..eli kun tekin meette vaan "kuuntelemaan" niin totta vitussa ne niitä järjestää.Hölmöt!

Supi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 12.10.2005 1:00

ViestiKirjoittaja Supi » 25.7.2006 11:00

:D OT: Vähän näyttäisi olevan vanhoja nuo Bubblen viihdeuutisetkin: "Nightwish antoi potkut Tarja Turuselle".. Ei kai? Eikä ainakaan nykyisellä näytönohjaimellani/käyttömuistillani liikuta kovin sulavasti tuolla "virtuaalisessa ostoskeskuksessa". Mietin vain, että milläköhän nuo innokkaat nuoret ovat eläneet viime kuukaudet? Farkuilla? Starttirahoilla?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 25.7.2006 20:55

Ja älkää oikeasti menkö edes mielenkiinnosta kuuntelemaan! Ne on melkosen taitavia aivopesijöitä ne heput ja heikompi voi vaikka haksahtaakin vaikka etukäteen tietäisi.

btw: yks tuttu on siinä hommassa enää vain sen aikaa että toivottavasti saa sen starttirahan takasin. valitettavasti ei näe vieläkään metsää puilta kunnolla. vaan eipä oo näkyny sitä sen paljon mainostettua audia vielä. ja tuskin tulee näkymäänkään.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 3.8.2006 21:26

Tapasin tässä päissään yhden tyypin elämäni ensimmäistä kertaa (häävieraita molemmat), ja esittelyn jälkeen mies kysyi välittömästi; kiinnostaako passiivinen tulo? Sanoin että ei kiitos movepaskaa tälle illalle, mutta siitähän se sitten juttu alkoikin. En voinut vastustaa kiusausta haastaa kaveria pieneen väittelyyn, ja selvisi seuraavaa:

- Movettanut aktiivisesti 11/2005 lähtien, oli ties kuinka monta kymmentä höynäytettyä "toisessa jalassa" ja toisessakin jokunen, tämä tyyppi pitää jotain koulutuksia yms.
- Polkupyörät ja vastaava scheisse tilattu 999€:lla siis jo viime vuonna.
- Jätkällä on myös oikea päivätyö, ts. hyvinkin kunnioitettava ammatti.
- Rahaa ei ole tullut ja hienot autot puuttuu, alla oli nippusiteillä korjattu '87 sunny ja melkoisen tiukkaa tuntui muutenkin olevan. Tämä ihmetyttää kun huomioi edellisen kohdan. Silti movettaa, "koska se on mahdollisuus" :D
- Tyyppi kertoi huolestuneensa poliisitutkinnasta, mutta uskoi että siitä selvitään koska "move on räätälöity Suomen lakia silmälläpitäen", eikö kuulosta aika pahalta?
- Myönsi sen aloituspakettikusetuksen, ettei 999€:n paketissa saa ku parin sadan euron edestä paskaa, mutta "se on vapaaehtoinen, tosin en ala kouluttamaan tyyppiä joka ei sitä ole ostanut". Kertoo aika paljon touhusta.

Mutta tämä kaikkihan oli vain vanhan kertausta. Ihmetyttää vaan joka kerta kun nuita "uskovaisia" haastattelee :)

TDM
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.8.2006 2:14

ViestiKirjoittaja TDM » 7.8.2006 11:35

Itselleni pidetty kahvilassa s2e:n presentaatio. Kaikki klassiset tunnusmerkit täyttyivät. Täytyy myöntää, että koska en ollut aiemmin tutustunut verkostohuijauksiin, kotimatkallani mietin ihan tosissani, josko perkele liittyisin.. Onneksi irtautuminen aivoepesutilanteesta ja ajattelu omassa rauhassa sai järjen päähän ja 999€:n aloitusmaksukin kuulosti jo niin isolta riskiltä lukionsa päättäneelle, että sanoin kaverille ei.

Toki jossain kohdissa, esimerkiksi tulojen suuruudessa, (10k€/kk) hieman nauratti ja hälytyskellot soivat, mutta kuuntelin kiinnostuneen oloisena loppuun asti sillä en halunnut "loukata" kaveriani joka istui vieressä.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 7.8.2006 12:29

mitenkähän se poliisitutkinta on asian tiimoilta muuten edistynyt? jokohan menee syyttäjälle millloin? on kuitenkin aika hävytöntä kusetusta tuo että ihme kun eivät ole laittaneet firmaa toiminta kieltoon tutkinnan ajaksi.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 7.8.2006 16:04

^Tämä tapaamani sankari kertoi jonkun lakimiehen tms. lainoppineen nimen ja sen kesäloman päättymispäivän, jonka jälkeen sitten aletaan ajamaan tuota movejuttua oikeudessa ja "meitä movettajia v*tuttaa se ihan s**tanasti, mutta kyllä siitä selvitään" :D Humalan määrästä ja taajuudesta johtuen ei nimi- ja numeromuistini oikein ollut terävimmässä kunnossa joten tuon tarkempaa tietoa minulla ei ole.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 31.8.2006 13:45

Verkkokaupan perustajille syytteet
Turkulaisen verkkokauppa Move Networksin perustajajäsenet joutuvat Turun käräjäoikeuteen vastaamaan tekemisistään. Turun kihlakunnansyyttäjä nosti syytteet kolmea miestä vastaan rahankeräysrikoksesta, rekisterimerkintärikoksesta ja markkinointirikoksesta. Verkkokauppaa epäillään pyramidihuijauksena tehdystä laittomasta rahankeräyksestä. Pyramidihuijauksessa organisaation jäsenet saavat tuloja uusien jäsenten maksamista liittymismaksuista, eivät aidosta kaupankäynnistä. Myyntiä voi olla, mutta se on vähäistä. Kolme Turun seudulla asuvaa alle kolmekymppistä miestä perusti Move Networksin keväällä 2005.

Lähde: http://www.turunsanomat.fi

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 31.8.2006 19:25

no oli jo aikakin!

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 31.8.2006 21:26

No tiedämmehän että syytteen nostaminen ei välttämättä vielä tuo rangaistusta lakien rikkomisesta, tosin syytteen nostaminen kuitenkin itsessään jo täyttää jonkinlaisen rikoksen määreen, jonka siis poliisi on tutkinut ja se selvitetään käräjäoikeudessa.

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 1.9.2006 10:42

ja sitten sitä tuomiota vaan!

gol3
-
Viestit: 93
Liittynyt: 23.4.2006 15:07

ViestiKirjoittaja gol3 » 7.9.2006 13:38

no onko kukaan kuullut tälläsestä ku herbalife eiks se ole aika vanha verkostomarkkinointi "firma" ??

maspe
-
Viestit: 433
Liittynyt: 5.9.2003 14:59

ViestiKirjoittaja maspe » 7.9.2006 13:44

Herbalifessä ei ole kai muuta epäilyttävää kuin ne tuotteet, joku uskoo että ne auttaa lihavuuteen, sydänkipuun, suruun, vasemman jalan isovarpaan kolotukseen... Ehkä ne jollekin ovat avuksi, toiselle ei. Itse en ole kokeillut mutta tiedän muutaman jotka ovat noita kokeilleet. Ihan rehellisen oloisia ihmisiä ne tietämäni henkilöt, jotka noita kauppaavat.

Lydes
-
Viestit: 196
Liittynyt: 11.2.2004 12:50

ViestiKirjoittaja Lydes » 12.9.2006 1:53

Tänään kuittasin yhelle kaverille tosta Käräjä jutusta. Ei kuulema vaikuta mitenkään heidän bisneksiinsä....Noinkohan toiminta jatkuu.......Buahahahahaha.

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 12.9.2006 13:46

kaveri taas kuittasi että siinä on kuulema neljä asiavirhettäkin siinä syytteessä....

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 13.9.2006 8:22

Taitavat "kaverukset" kuittailla muutenkin kuin sanallisesti?

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0:

Urheiluhenkistä touhua olla mukana ja/tai ulkopuolella verkostomarkkinoinnin. Suomalaiseen tapaan? :))

Ondalf
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.9.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Ondalf » 8.10.2006 22:55

Joo-o... Sama toistui tänään Rovaniemellä. Itse uhrina. Sama kaava. Firmana S2E. Kaverini huijattu mukaan (inttikavereitani) ja kaverista sen uskonkin, että se olisi menny tuollaseen retkuun helposti. Ei nimittäin ollut mikään järjenjättiläinen.
Käytiin eilen kaffeella. Menin pöljä kirjottaan paperit ja sain kortit. Sovittiin tälle päivälle treffit alkukoulutusta varten. Olin viksumpi ja käytin viimeyön pelkästään tämän s2e:n tutkimiseen ja juurikin tämän lakin pykälän 255/2006 ja pari muuta verkkosivua selville.
Luin, laskin 1+1=2, joten päätin tänään, että tahdon allekirjoittamani paperit pois. Sain pois, annoin kortin ja toivon, ettei tuosta mitään muuta tule. Soitin parit kaverini lävitte, jotka nimettiin ja sanottiin, että hekin ovat mukana. Olihan ne ja päätin kertoa asian esimerkein ja lakipykälien avulla.
Taitavia äijiä nämä on puhumaan! Autokauppiaiksi joutaisivat, niin ne tekisivät oikeastikkin sitä rahaa!

jami
-
Viestit: 120
Liittynyt: 17.9.2006 21:19

ViestiKirjoittaja jami » 10.10.2006 18:11

kävin itsekkin kerran juomassa kahvit ja kuuntelemassa et miten saa helposti rahaa.
Homman idea oli myydä kännykkä liittymiä ja ohessa mainostaa jotain nettipelejä??
He sanoivat että kun tulee tarpeeksi osallistujia niin sitten bisnes laajenee ja ostetaan suoraan sähköyhtiöltä sähköä ja myydään sitä hyvään hintaan!?! siinä vaiheessa poistuin paikalta..
liittymismaksu oli 100€

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 10.10.2006 19:06

Miksi kukaan ostaisi sähköä verkostofirmalta jos kuka vaan voi ostaa sitä suoraan sähköfirmalta? Vai onkohan tuonkin sähkön myynti tarkoitettu vaan downlinelle..

jami
-
Viestit: 120
Liittynyt: 17.9.2006 21:19

ViestiKirjoittaja jami » 11.10.2006 17:09

En usko et sen ostaminen olis edes mahdollista..
parasta oli et miten sitä oltais myyty.. ihan vaan ovelta ovelle ja kysymään et haluatko ostaa sähköä.
ja kun sitä myyjän puhetta kuunteli niin se vaikutti ainoalta joka uskoi siihen.
hulluja riittää!

-Sonic-
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.4.2006 14:14

ViestiKirjoittaja -Sonic- » 12.10.2006 22:10

http://www.zapera.com/member/Default.asp?cmd=Rules

En nyt tiedä onko niinkään verkostomarkkinointi firma yms..
Mut ite rekisteröidyin ja keräsin n.4000 pistettä ja sit loppui into. Mut toi juttu toimii, en senttiäkään laittanu likoon tohon hommaan ja pari tuntia aikaani kulutin niin sain tuon 4000 pistettä. Tänään tuli tilaamani tavarat kotiin eikä maksanut mitään, ei edes postimaksuja.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 5.3.2007 9:09

(Epä)rehellisiä ihmisiä "taas" syytteenluvussa ;)

Lainaus tämänpäivän TS:stä;

Verkkokauppa Move Networks käräjille
Turun käräjäoikeus alkaa maanantaina käsitellä verkkokauppa Move Networksiin liittyviä rikosepäilyä. Neljälle miehelle luetaan syyte rahankeräys-, markkinointi- ja rekisterimerkintärikoksista. Verkkokauppaa epäillään niin sanotusta pyramidihuijauksesta eli siitä, että se ei käy todellista kauppaa vaan kerää uusia edustajia, joilta perityt aloitusmaksut kertyvät organisaatiossa ylempänä olevien taskuun.

Julkaistu 5.3.2007 8:07:00

Random Hero
-
Viestit: 50
Liittynyt: 3.10.2004 20:28

ViestiKirjoittaja Random Hero » 5.3.2007 11:12

Juu nyt tarjottiin sitten tämmöistä. Sähköpostiin tuli faktaa. Taitaa mennä samaan kategoriaan...?

Mikä on GPP?

GPP on kaikessa yksinkertaisuudessaan vakuutus, jonka ryhmä eurooppalaisia sijoittajat Trust Partnerin nimissä toteuttaa teidän puolestamme antaen teille mahdollisuuden saada eläkevakuutuskorvaus kymmenien vuosien odottamisen sijasta vain muutamassa kuukaudessa.

Ketkä ovat oikeutettuja osallistumaan?

Kaikki iästä riippumatta.
- maksimissaan 66-vuotiaat ovat oikeutettuja saamaan vakuutuksen
- 67-vuotiaat ja sitä vanhemmat voivat hyötyä ohjelmasta sponsoroimalla alle uusia, alle 66 vuotiaita

Mitä jäsenet tästä ohjelmasta hyötyvät?

Jäsenmäärän saavutettua 100,000 tulevat jäsenet saamaan seuraavan korvauksen:
- alle 67-vuotiaat saavat vakuutuskorvauksen, arvoltaan €55,000
- kaikki iästä riippumatta saavat sponsoroinnista €2,000 aina 12. tasolle saakka riippumatta siitä, kuka organisaatiosta on sponsoroinut jäsenen ohjelmaan

Miten osanottaja saa rahansa?
- rahat maksetaan jäsenyyteen kuuluvalle pankkitilille, johon on sidottu nostokortti
- kortti lähetetään siinä vaiheessa, kun ohjelma on suljettu ja maksupäivästä on tarkempi käsitys (kortti on voimassa yhden vuoden ja se uusitaan automaattisesti vuosittain)
- Trust Partner siirtää varat tilille ja käyttää samaa pankkia kuin mistä jäsentilit ovat peräisin

Näkökohtia Trust Partnerin näkökulmasta...

Toiminnan rahoitus

Trust Partnerin hankkima eläkevakuutus €200,000

Vakuutuksen kiinnitysarvo 60% €120,000

Vakuutusmaksu (korvaus) jäsenelle €55,000

Sponsorointipalkkiot (12 tasoa*€2,000) €24,000

Vakuutuksen hyöty sijoittajalle €41,000

Yhteensä €120,000

Trust Partner on pieni joukko eurooppalaisia liikemiehiä, jotka ovat toimineet vastaavassa pienempimuotoisessa liiketoiminnassa aiemminkin. Rahoitusjärjestelyt on rakennettu aikaisemmin käytettyjen rahalaitosten antolainauksen varaan.

Jäsenyys ja liittyminen

K: Mitä maksaa liittyminen?

40e tarvittavat tiedot mulle, niin minä jatkan eteen päin.

Nimi

Syntymäaika

Osoite

Postinumero ja kaupunki

Maa

Syntymäaika

emailosoite

Haluttu käyttäjänimi

Haluttu salasana (voit vaihtaa myöhemmin)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 5.3.2007 18:03

ainakin mulle tuosta tulee kyllä shaiban tuulahdus nenään.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 5.3.2007 20:34

Joo kyllä tuossa odour tuoksuu. Ilmaista rahaa ei ole kuin hiirenloukussa...

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 5.3.2007 22:38

sijoittajat Trust Partnerin nimissä toteuttaa teidän puolestamme antaen teille mahdollisuuden saada eläkevakuutuskorvaus kymmenien vuosien odottamisen sijasta vain muutamassa kuukaudessa.


ja etenkin tuossa kohti alkoi jo armoton lemu

KaMu78
-
Viestit: 500
Liittynyt: 23.7.2003 8:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja KaMu78 » 5.3.2007 23:17

Töissä yks äijä kerää porukkaa tohon... Ja jotkut idiootit on vielä lähteny mukaan. Ei hyvää päivää!!!

johka
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.10.2003 0:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja johka » 30.3.2007 14:55

No niin nyt saatiin käräjäoikeuden päätös toiminnan laittomuudesta. Onneksi olkoon vaan kaikille, jotka ovat sijoittaneet rahansa firmaan:

mtv3 kirjoitti:Turkulaisen verkostomarkkinointiyrityksen Move Networksin kolme perustajaa on tuomittu sakkoihin rahankeräys- ja markkinointirikoksista Turun käräjäoikeudessa.

Tuomio tuli siitä, että yrityksen verkostomarkkinoinnin ja nettikaupan yhdistelmä oli oikeuden mielestä laitonta rahankeräystä. Toiminnan tarkoitus ei ollut niinkään myydä tavaroita ja palveluja vaan hankkia uusia edustajia organisaatioon.

Oikeuden mukaan uusien edustajien ostama 999 euron ns. kampanjatuotepaketti ei ollut hintansa arvoinen eli vastikkeellinen. Syytteen kohteena olevan ajankohdan myynnistä valtaosa oli vain näitä kampanjatuotepaketteja, mikä oikeuden mukaan kertoo siitä, että toiminnan todellinen tarkoitus oli hankkia uusia edustajia organisaatioon. Näiden rekrytoinnissa on oikeuden mukaan annettu harhaanjohtavaa tietoa siitä, miten edustajana voi ansaita ja kuinka paljon eli markkinointirikoksen tunnusmerkistön on täyttynyt.


Yrityksen kolme perustajaa tuomittiin kukin 70 päiväsakkoon. Lisäksi kaksi tuomituista määrättiin menettämään valtiolle kumpikin 15 000 euroa rikoksen tuottamaa taloudellista hyötyä.

Koko juttu: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /03/515804

okkraj
-
Viestit: 199
Liittynyt: 31.8.2005 14:28

ViestiKirjoittaja okkraj » 30.3.2007 15:25

Sitten vain kaikki kipin kapin laskemaan paljonko pojat veti rahaa tempauksellaan omaan taskuun. Jotenkin voisi veikata, että tuosta tuli massia vähän enemmän kuin pelkät taskurahat vaikka tuon 15keur antaakin pois (olivathan he kuitenkin pyramidin huipulla). Eihän tuosta sällit saaneet edes merkintää rikosrekisteriin kun tuli vain sakkoja, kannattava bisnes sanoisin...

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 4.6.2007 12:05

http://www.keyangel.fi/kumppanit.htm

Vakuuttavia yhteistyökumppaneita.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 4.6.2007 20:22

^ja koko homman ideakin on ihan yhtä vakaalla pohjalla mietitty kuin sponsoritkin. lukekaapa se idea kohta sieltä. huhhuh mitä soopaa...

johka
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.10.2003 0:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja johka » 4.6.2007 20:41

Saman palvelun saa Punaiselta ristiltä hiukkasen halvempaan hintaan ja menee rahat vielä hyvään tarkoitukseen:

http://www.redcross.fi/verkkokauppa/tuotekuvasto/fi_FI/bumerang-avaimenpera/

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 4.9.2007 21:24

hahaa!varmaan joo! mitähän ne nyt alkaa "kauppaamaan"

näin muuten tänään audi aakutosen kaupungilla missä luki etuovissa movenetworks. vetääköhän tuommonen teksti ilkivaltaa puoleensa magneetin lailla?

Balle
-
Viestit: 38
Liittynyt: 17.3.2004 2:16

ViestiKirjoittaja Balle » 5.9.2007 0:54

Voi voi... Eikö isi ja äiti opettanut pienenä että helppoa rahaa ei ole olemassakaan!? Mulle ainakin opettivat enkä ole kuuna päivänä pieraissutkaan ns. "rahanteko mahdollisuuksien" perään...

Noita vitun pyramidi huijauksia, nigerialaiskirjeitä ynnä muita tulee niin kauan kun kuin on höynäytettäviä ihmisiäkin. ts. ei ne lopu koskaan vaikka mitä lakia säädettäisiin.

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 5.9.2007 12:23

Tota sivustoa on tosiaan "päivitetty" vähintään 3 kuukautta, sillä työkaverin tuntien jankutuksen jälkeen pyysin sitä näyttämään firman tuotteita joskus kesäkuuun alussa. Ylläri ylläri sivuja just päivitettiin. Sama perhanan iilimato soitteli viikottain kunnes sanoin suoraan et ei kiinnosta, ei oo aikaa, haluan nähdä omin silmin toimivan esimerkin (lähipiiristä) ja ei oikeasti kiinnosta. Kaveri tuntu menettäneensä sen 999€ heittämällä, joten nyt saarnaa hyvinkin epätoivoisesti jokaiselle firman tontilla pörräilevälle. Kysyin et mites oot tiliä tehny, niin sanoi, että ei ole oikein joutanu panostamaan, kun tuli tuota perheen lisäystä (2v sitten).Kun useamman kerran olen kuunnellut tuota heppua, niin olen huomannut, että kaveri kumoaa omia tarinoitaan jatkuvasti.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 18.3.2008 9:27

Aamulehden mukaan Wincapita / Winclub:iin pöljähtäneet eivät saaneetkaan 400% tuottoa sijoittamalle rahalleen. Päinvastoin; rahat taisivat mennä sen sileän tien. Kas ihme ja kumma...
Siinä taidettiin harrastaa sijoitusvipu -toimintaa vain "asiakkaisiin". Ei voi kun nauraa makeasti :)))

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 18.3.2008 13:38

Luulen että Wincapitan ylläpitäjät ovat saaneet vähintään 400% voittoa sijoituksilleen ;)

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 19.3.2008 13:11

Joku on jotakuta uhannut väkivallalla :))

Keskusrikospoliisi vetoaa, että mieliä kuohuttavan WinCapita-sotkun ratkaisemisessa ei käytettäisi väkivaltaa.

- Kahdesta lähteestä on tullut tietoa, että olisi jo tapahtunut jotain, ja että olisi myös suunniteltu jotain, joka ei ole kovin järkevää. Eli että käytettäisiin väkivaltaa. Nyt olisi syytä rauhassa viettää pääsiäistä ja antaa poliisille työrauha, sanoo rikostarkastaja Markku Ranta-aho keskusrikospoliisista.


http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/75087.shtml

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 19.3.2008 15:20

Pääsiäinenhän on tunnetusta kärsimysaikaa joten ajankohta vaikuttaa sopivalta :)

kinelo
-
Viestit: 138
Liittynyt: 1.1.2005 16:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja kinelo » 19.3.2008 16:59

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1507144

WinCapita yhtiöön pettyneet sijoittajat ovat ottaneet käyttöönsä järeät aseet. Verkoston niin kutsuttuja sponsoreita on uhkailtu asein ja heidän talojaan kohti ammuttu.


Siinä on kusetetulla mennyt hermot.. voi voi kun hölmöjä riittää.

Arzi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 11.11.2006 10:50

ViestiKirjoittaja Arzi » 19.3.2008 17:06

Nettikirjoittelun mukaan tuohon on moni laittanut viisinumeroisia summia ja vielä lainarahalla. Ei voi käsittää mitä lainarahalla tuollaiseen sijoittaneiden päässä liikkuu.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.3.2008 17:34

No ei kai tuosta nyt prkl voi kun syyttää itseään jos on rahansa moiseen paskaan mennyt työntämään.
Toisaalta ymmärrän ihan hyvin, että moisia kusipäitä tekisi mieli kovemmillakin otteilla käsitellä.
Onneksi mulla ei ole rahaa mitä alkaa sijoittelemaan niin ei mikään/kukaan niitä voi viedäkään :D

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 19.3.2008 19:15

On se muuten hämästyttävää miten näihin huijauksiin langetaan kerta toisensa jälkeen, vaikka lopputulos on poikkeuksetta aina sama. Omastakin tuttavapiiristä löytyy ihmisiä joita olen pitänyt ihan täysijärkisinä, mutta tästäkin huolimatta nämä ovat kaupanneet minulle milloin pesuaineita, milloin ternimaitokapseleita tai muuta vastaavaa joutavaa p*skaa, jotka eivät tuota ansaan menneelle pösilölle muuta kuin taloudellisia tappioita ja murhetta.

Kehottaisin äkkirikastumisesta haavailevia tekemään ennemmin vaikka pankkiryöstön, siitä kun saattaa hullun tuurilla selvitä rahojen kanssa vaikka kuivillekin. Pyramidi-p*skasta jää aina luu vetävän käteen, se on varmaa. (Ei saa oikeasti ryöstää pankkeja)

Outoa.

V-A
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.3.2004 11:25

ViestiKirjoittaja V-A » 19.3.2008 20:35

Netin keskustelupalstoilla sanankäyttö on ollut hyvinkin värikästä:

- Moomma viämäs Paukanevalle Nurmoohin ensimmääsiä akitaattoria, eli niitä Wincapitan sponsoria täältä Kauhavalta. Kyythin sopiis viälä jos Lapualta joutaas muutama niin tulis halavemmaksi molemmille. Ei kai tartte seliitellä mitä me teemmä niille siälä", kirjoitettiin Suomi24.fi:n keskustelupalstalla keskiviikkoiltapäivänä, Aamulehti kertoo.

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 19.3.2008 20:54

^..Buhahaaa...nuijat:)..Tyhmiä sakotetaan:)..Jos on niin tyhmä että pistää (laina)rahat tollaseen kusetukseen ni lapsellista uhota netissä väkivallalla. Toisaalta jos on niin prkleen tyhmä että lähtee moiseen mukaan niin kaipa sitä on sitten niin tyhmä että myös käyttää väkivaltaa ja ilmoittaa siitä vielä netissä. Kun on lusikalla annettu niin kauhalla ei voi ottaa..

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.3.2008 21:12

On se muuten hämästyttävää miten näihin huijauksiin langetaan kerta toisensa jälkeen, vaikka lopputulos on poikkeuksetta aina sama. Omastakin tuttavapiiristä löytyy ihmisiä joita olen pitänyt ihan täysijärkisinä, mutta tästäkin huolimatta nämä ovat kaupanneet minulle milloin pesuaineita, milloin ternimaitokapseleita tai muuta vastaavaa joutavaa p*skaa, jotka eivät tuota ansaan menneelle pösilölle muuta kuin taloudellisia tappioita ja murhetta.

Sanoppa muuta. Ite oon ihmetelly kans samaa, vuosia. Kai se on se ilmainen raha? Sitähän ei tunnetusti ole ku hiirenloukussa ;)

Tuosta lainarahasta vielä, käsittääkseni aika paljon näistä movettajistakin oli opiskelijoita jotka sitten nosti opintolainan ja sijoitti kaikki movettamiseen. Tai sitten työttömiä jotka hommas ittensä jonku koulun kirjoihin ja sitten "sijoittivat" tuota valtion takaamaa lainaa äkkirikastumisen toivossa movetukseen.

Jos nuilla moveherroilla yms. pyramidimiehillä ois edes pienen pieni ripaus moraalia tallella, niin ne tekis robin hoodit ja varastais rikkailta, eikä köyhiltä :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.3.2008 21:47

Mulle kävi emännän kaveri joskus kertoilemassa vaahto suunpielesä jostakin uudesta ja hienosta verkkokauppasysteemistä.
Ensimmäinen kysymys multa oli, että onko tää taas jotain helvetin pyramidikauppaa, niin se sitten siihen, että ei ei ei ollenkaan, tämä on PUTKISTOMARKKINOINTIA! :DD Että keräät allesi "putken" ihmisistä, jotka liittyy mukaan ja saat niiden provikasta provikat. Ja että mitä enemmän putkia on, sitä enemmän tulee rahaa luonnollisesti! Siinä hiljaa mielessäni mietin, että mitenkähän tämä nyt mahtaa erota pyramidikäytännöstä? :D
Ja taas oli joku serkunkumminkaimanvelipuoli tehnyt miljoonia ja lopettanut päivätyönsä...

Hauskaa tässäkin oli se, että sun piti liittyä siihen systeemiin, ennekuin pääsit edes kirjautumaan sinne verkkokauppaan sisään ja tutustumaan tuotteisiin. Ja että saat ensimmäiset 6-12kk käytännössä palkkaa (provikkaa) vain omista ostoistasi, joita verkkokaupassa teet. Ja omien ostojesi määrä taas vaikuttaa provikkaprosenttiin... Kysyin tältä suu vaahdossa selittäneeltä naisihmiseltä, että paljonko itse tienaat, kun kerta niin tätä systeemiä hehkutat (hän oli tehnyt tätä hommaa liki puoli vuotta). Viimein jankkaamalla sain hänet vastaamaan, että noh, muutamia kymppejä kuussa. Ai että meinasin revetä. :D

Noh, toinen emännän kaveri sitten maksoi sen summan, olikohan 70 euroa, mitä piti maksaa liittyäkseen, kävi verkkokaupassa katselemassa tuotteita, totesi, ettei hänellä ole varaa mihinkään niistä (kahvipaketti maksoi 12 euroa!!!) ja erosi ko. systeemistä. Eroaminen tapahtui kuulemma yllättävän kivuttomasti ja maksetut rahatkin palautettiin.

Että tällaista rikastumista tälläkertaa. Jotenkin kummassa ei ihan saanut meikäläistä vakuutettua, että noin 15 tunnin viikottaisella panostuksella tienaan parin vuoden päästä 8000 euroa kuussa tällä hienolla järjestelmällä... :D

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 10.4.2008 13:06

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008041 ... 4_uu.shtml
WinCapitaan sijoitettu ainakin 69 miljoonaa euroa
10.4.2008 10:46 (Päivitetty 10.4.2008 13:11)
Sijoitusklubi WinCapitaan on sijoitettu varoja vähintään 69 miljoonaa, kertoo keskusrikospoliisi.

Tämä on käynyt KRP:n mukaan ilmi WinCapitan toimintaa koskevassa esitutkinnassa.

KRP arvioi, että summa tulee tästä vielä kasvamaan. Sijoittajia arvioidaan olevan noin 10 000.

KRP:n mukaan tutkinnan edetessä on vahvistunut näyttö siitä, että WinCapitaan liittyy rikollista toimintaa. Suomesta on oltu yhteydessä ulkomaisiin viranomaisiin ja pyydetty epäiltyjen ulkomailla olevia varoja jäädytettäväksi 69 miljoonan euron edestä. Poliisi ei toistaiseksi kerro, mihin maihin pyynnöt kohdistuvat.

Esitutkinnan perusteella WinCapita lakkasi tulouttamasta varoja viime vuoden syyskuussa. Sisäministeriön arpajais- ja asehallintoyksikkö tiedotti samassa kuussa sijoitusklubiin liittyvistä ongelmista ja mahdollisista lainvastaisuuksista. Vielä tämän jälkeenkin klubiin tehtiin huomattava määrä sijoituksia.

Klubin toiminnassa on kyse pyramidihuijauksesta. KRP:n mukaan klubin perustajina ja toiminnan varsinaisina pyörittäjinä näyttää olleen pieni ryhmä, jonka alapuolella olevat henkilöt, niin sanotut sponsorit, ovat värvänneet verkostoon uusia sijoittajia usein omasta tuttavapiiristään. Klubin johtoon kuuluvat henkilöt ovat ainakin pääosin suomalaisia.

Toimintaa tutkitaan rahankeräysrikoksena. Toisena päälinjana selvitetään, ovatko jotkut klubilaiset syyllistyneet petoksiin.

MTV3: Iso joukko oleilee Pattayalla

Neljä-viisikymmentä WinCapita-sijoituksilla rikastunutta suomalaista asuu Thaimaassa Pattayan alueella, kertoi MTV3:n 45 minuuttia taannoin.

Ohjelman mukaan neljän-viidenkymmenen suomalaisen yhteisö piti Thaimaassa kriisikokousta meneillään olevan WinCapitan rikostutkinnan takia.

Keskusrikospoliisi (KRP) etsii muutama viikko sitten rahoineen kadonneen sijoitusklubin pääosin suomalaisia vetäjiä. Heitä epäillään laittomasta rahankeräyksestä.

MTV3: Epäilty tuomittu pedofiliasta

Kaikki sijoittajat eivät välttämättä ole rikoksen uhreja. Osalle sijoittajista on ilmeisesti kertynyt myös tuottoja.

WinCapitan johtohahmoilla on aiempia rikostuomioita. MTV3:n mukaan yksi mies on tuomittu kahden lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Toinen on saanut tuomion törkeästä velallisen epärehellisyydestä ja kirjanpitorikoksesta.




Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa