satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

siiri maallinen
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 6.1.2018 15:08

satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja siiri maallinen » 6.1.2018 15:30

Moikka! Istun työssäni paljon tietokoneen äärellä, selkä-ja hartia-kivut on välillä täyttä tuskaa. Lääkäri todennut, että kipu johtuu istumiseni määrästä ja istuma-asennostani. Olen tutkinut internetin ihmeellistä maailmaa ja löysin satulatuolin, joka auttaa netin mukaan selkä-ja hartia-vaivoihin tehokkaasti. Olen nyt päättänyt tällaisen tilata ja katsoa mitä käy, mutta olisiko kellään kokemuksia satulatuoleista ja jommasta kummasta näistä firmoista:

Mode edit: Poistettu mainoslinkit

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.1.2018 15:44

Millanes jakkara sulla nyt on?

Mulla autto selkävaivoihin parempaan normi työtuoliin siirtyminen. Ehkä myös petauspatjan vaihto vähän parempaan.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja PLe » 6.1.2018 17:32

Mä olen kuntoutustuella kotosalla jo neljättä vuotta. Vasen jalkani loukkaantui tapaturmaisesti jäähallilla, kun kaverilla lipesi ote ja luistinteroituskone tärväsi jalkapöytäni. No ei siinä kaikki, viime kesänä lipesin mökillä tyhjentäessäni astianpesukonetta. Oikea sääriluu katkesi kahdesta kohdasta. Siinä mennyt loppuvuosi ja kuntoutuminen jatkuu. Vakuutusyhtiö maksoi kotiin satulatuolin keittiöhommiin. Tilasin Salli satulatuolin kuopiolaisesta Satulatuolikeskuksesta. Voin kyllä suositella, mahtavan tukeva tuoli ja hyvin hoidettu toimitus. Maksoi kyllä vähän helvetillisesti, 800€ laskun saa vakuutusyhtiö. Tuollainen pitäisi saada talliinkin, sen verran hyvä tuoli tämä on. Sieltä saa myös koekäyttöön, joten ei rarvi ostaa sikaa säkissä.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja PLe » 6.1.2018 17:39

Tuohon petarin vaihtoon voi kokeilla myös ensin aaltopahvin laittamista petarin ja patjan väliin, tulee meinaan vähän erilainen tunne selälle.
Viimeksi muokannut PLe, 6.1.2018 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Rikardo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.9.2010 11:25

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja Rikardo » 6.1.2018 23:20

Tämähän on vaan jotain mainostelua aloittajan osalta. Oli tuolla btcf:n foorumilla samanlainen aloitus lähes samalla nimimerkilläkin...

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja myyrä » 7.1.2018 1:59

^ihanko totta...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.1.2018 23:32

Aihe sinänsä ihan OK, itselläkin selkävaivoja ja töissä jokunen on päätynyt samoista syistä satulatuoleja käyttämään.

Poistin kuitenkin mainoslinkit - ylläpitoon voi ottaa yhteyttä jos haluaa mainostaa täällä.

makelja
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.1.2008 14:31

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja makelja » 11.1.2018 14:29

Mulla myös on selkäongelmia. Olen niistä päässyt aika hyvin eroon kun sain seisomapöydän. Eli seison 2-3h/työpäivä. Olen myös kokeillut tuota satulatuolia sekä sellaista vastaavaa, joka laitetaan normi tuolin päälle. Ne olivat vain mielestäni epämukavia ja niitä ei tullut käytettyä. Satulatuoleja on sitten muuten miesten ja naisten malleja erikseen. Anatomia näes. Naisten versio miehellä on todella epämukava, kun siitä puuttuu se halkio siitä istuimesta.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja tepi3 » 11.1.2018 18:46

Meillä kanssa näitä satulatuoleja on mallia kallis ja halpa, molemmat ainakin itselle aika epämukavia. Tosin naisten tilaamia, ilman aukkoa, joten siksi alkaa jalkoväli puutumaan pienen istumisen jälkeen. Selkänojallisena yhtä hankala.

Ja kyllä näissäkin pystyy istumaan yhtä huonosti kun tavallisella toimistotuolillakin. En toki väitä että kaikille kuraa, mutta itse otin mieluummin laadukkaamman toimistotuolin.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja Styroks » 4.2.2018 21:14

Mulle tuli uusi tempur-petari, tuntuu kanssa auttavan aika paljon.

mippo84
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.10.2010 20:17

Re: satulatuoli selkä-ja hartia-vaivoihin?

ViestiKirjoittaja mippo84 » 5.2.2018 8:24

Ite oon käyny nyt 3 kertaa kiropraktikolla, ku oli ongelmia mm olkapään, selän ja niskan kanssa. Kuopiosta löytyi yksi tekijä jolla tuntui olevan homma hanskassa. En ole muilla käynyt, mutta vaikutti semmoselta touhulta, että en uskalla ihan kenelle tahansa siihen käsittelyyn mennä.
Helpotus tuli samantien ja kroppa täysin kunnossa n1-2 viikon päästä käynnistä. 4v välein oon käyny ja tuntuu olevan ihan sopiva.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa