Työpaikkaa vaihtamassa...

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

Työpaikkaa vaihtamassa...

ViestiKirjoittaja Aud-i » 10.1.2014 22:19

Mitäs mieltä täällä ollaan, kun tilanne olisi sellainen, että oon töissä eräässä pienen pienessä "nyrkkipajassa" asentajana (paja kuuluu yhteen korjaamo ketjuun ja toimii huoltoaseman yhteydessä). Sijainti on syrjäinen ja asiakkaat on suurimmaksi osaksi pers aukisia -80 ja -90 luvun autoilla ajavia. Selkeesti enemmän on noita autoja kuin esim. 2003 -> olevia autoja. Asiakkaat tuo autoja korjattavaksi, ei huollettavaksi :D
Nyt mua vähän niinkun pyydettiin töihin VW / Audi merkkikorjaamoon töihin. Palkkaa luvattiin maksaa vähän enemmän kuin nyt + mahdollisilla lisillä saisi huomattavastikkin enemmän. Edut olisi hyvät ja auto / asiakaskanta huomattavasti mielyttävämpää... (ei enää citroen, peugeot ja renaultteja :D)

Nykyinen työmatka on 6 km, uuteen paikkaan 20km. "Yksityisyrittäjällä" kun on töissä niin oon aina saanut sovittua esim. lasten sairaspoissaolot / hammaslääkärikäynnit ym... Työilmapiiri on "ihan jees", työkalut ja tilat aivan perseestä.

Mitäs mieltä ootte, kannattaako vaihtaa?

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 10.1.2014 22:51

Jos uudessa työpaikassa on mahdollisuus saada lisäkoulutusta, mahdollisuus kehittyä niin miksi ei? Koita kysellä tulevan paikan työntekijöiltä mitä he tykkäävät paikasta, siis jos satut jonkun sieltä tuntemaan.

Palkkka kannattaa neuvotella heti etukäteen kuntoon; jälkeenpäin voi olla vaikea saada palkankorotusta. Lomat palavat joten ensi kesän lomatkin kannattaa ottaa puheeksi. Jos oikein kovasti sinut haluavat töihin niin pääset ns vanhana työntekijänä ja lomat ym pyörivät kuten vanhassakin työpaikassa... Neuvottelukysymyksiä nämä ovat!

Älä polta siltojasi vanhaan työpaikkaan, voit tarvita niitäkin suhteita joskus myöhemminkin. Herneen yleensä nenukkaan vetävät kun hyvä ja tuottava duunari lähtee toisen leipiin. Voivat luvata palkankorotusta vanhassakin työpaikassa, silloin itselleni herää kysymys että miksei palkkaa ole tarjottu nostettavaksi jo aiemmin?

Keskustele myöskin asiasta perheen toisen osapuolen kanssa jos sellainen on. Uuden oppiminen ja työpaikan vaihto vie mehut hetkeksi aikaa kaikesta muusta, näin ainakin itselleni käy työpaikan vaihdon kanssa..

Isossa talossa voipi sitten olla niin että firaabelia ei saa tehdä, tai ainakaan heidän tiloissa.

Mutta kyllä se työpaikan vaihto piristää ja jos työajat/ työkalut ym vaihtuu parempaan palkapussin myöskin suurentuessa niin miksi ei?

Tuo 20 km työmatka ei mielestäni ole vielä kovin paha..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.1.2014 23:02

itse ollu niin isoissa kuin pienissä yrityksissä töissä ja paljon se riippuu esimiehistä miten saa sovittua noita menoja eikä niinkään yrityksen koosta.

työmatkoista ei kannata paljon ressiä ottaa. itsellä oli kesällä 3km työmatka ja nykyisin vähän alta 30km. joutuu tietenki vähän aikasemmin nousemaan sängystä ja ottaan sen pienen myöhästymisajan huomioon. polttoainettahan tuossa tulee kulumaan enemmän mutta verottajalta saa joitakin roposia takaisinkin. joskin myös isompi palkka kompensoi tätä

luultavasti sinut pukataan myös koulutuksiin koska merkkihuolto eli varaudu yöpymään hotellissa välistä. pääasiana kuitenki kannattaa huomioida että pääset itseäsi kehittämään työssä.

tuo "ihan jees" kuulosti olevan niin ja näin eli ei taida kuitenkaan olla täysin mieleinen paikka?

riskejä kannattaa ottaa. menipä perseelleen tai ei. mutta hoida nykyisen työpaikan kohdalla asiat loppuun asti hyvin

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 11.1.2014 0:02

No toi lomien palaminen ehkä eniten perseestä onkin... se on ainut asia mikä esim. emäntää harmittaa mutta kun tietää ja tuntee tilanteen niin ymmärtää syyn vaihtoon jne. Tottakai uudessa paikassa on koulutusta mulle tiedossa jo paljon. Mutta se on ihan tervetullutta, koska jarrupaloja ja pakoputkia on tullut vaihdettua ihan tarpeeksi.
Työaika on sama. Firabeliä ei saa firman tiloissa tehdä. Omat autot ja oman perheen autot saa laittaa kuntoon mutta ei muuta. Toisaalta sekin muutos hyvä :D

Sitä tuossa vaan mietin, että mitä ahneus tekee ihmiselle, jos nykyinen työnantaja lupaa hyvän palkankorotuksen, niin kannattaako sitä jäädä. 100%- varmasti tarjoo jotain....

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 11.1.2014 1:21

Oletetaan näin: palkkasi on nyt 15€/h, uusi työnantaja lupaa 16€/h. Kerrot työnantajalle saaneesi työtarjouksen ja hän nostaa palkkaa vaikkapa sinne 17€/h. Ja taas tulevan työnantajan luokse ja kerrot tarinan nostetusta tuntiliksasta ja siitä kuinka olet kovasti kiinnostunut ottamaan haasteen vastaan ja tulemaan töihin uudelle työnantajalle; ainut joka harmittaa on nuo kesälomien palamiset. Jos tosissaan haluavat sinut töihin niin lupaavat pari viikkoa palkallista kesälomaa ja mahdollisesti saat vielä ottaa pari viikkoa palkatonta; kun nuo kesän reissutkin on lyöty lukkoon kauan aikaa sitten. Lopullinen tarjous uudelta työnantajalta voi olla 17.5€/h ja täysi kesäloma vaikkakin maksat omasta pussista pari viikkoa...
2.5€/h enemmän liksaa x karkeasti 160h/kk= 400€/kk= 4800€/vuosi miinus verot

Ei paha minun mielestä, noinhan se menisi jos kaikki natsaa enkä itse enään miettisi. Tuolla rahalla ostaa paljon ja makselee niitä laskujakin...

Mieti ja neuvottele, mielestäni nämä loma-asiat ovat tosi tärkeitä työpaikan vaihdoksessa viihtyvyyden ja rahan lisäksi.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 11.1.2014 1:42

Noinkohan saa täysiä palkallisia kesälomia, jos menee mihin tahansa perus duuniin mihin saattaa olla pari muutakin tulijaa...
Eri asia sitten, jos on jotain erikoisosaamista, koulutusta, lupia, tms. jota muilla ei ole.
Että ei välttämättä kannata kovin suurista haaveilla, mutta aina kannattaa yrittää neuvotella tietty.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 11.1.2014 7:13

^Nyt on sen puolesta varmaan ihan hyvät neuvottelumahdollisuudet, koska on pyydetty töihin, eikä haettu työpaikkaa sadan muun kanssa.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 12.1.2014 22:18

ite olin kans keväällä jäämässä nykyisestä pois (reissuhommat) koska toinen muksu syntyi, pitää saada enemmän aikaa perheelle kuin viikonloput väsyneenä. Otin puheeksi ennen kesälomia että oon miettiny toista vaihtoehtoa ja kerron nyt hyvissäajoin että ehtivät ajatella eteenpäin puolin ja toisin. Pidän työstäni ja uus duuni ois ollu melko paljon sottasempaa, mutta päivätyö ja tossa 15km päässä. Pomo soitti viimesellä lomaviikolla että palaveerataan, olivat sumplineet mun keikat niin että sain oman 300km ringin minkä sisällä sahailen, jää yöhommat periaatteessa kokonaan veks, muutamia kertoja vuodessa sitten viikon reissu johonkin kauemmas tms. Jäin taloon. Sanoin heti asiasta ilmoitettuani ennen lomia ettei raha ole se asia mikä tässä on tapetilla. Silti seuraavassa liksassa oli 700€ lisää/kk ihan siitä että jäin. Tuntui aika kivalta... 4kk sen jälkeen alkoi yt, 2 huoltomiestä 7:stä lähti, minä jäin :)

Enkä kyllä ole katunu hetkeäkään. Eli kannattaa aika avoimesti puhella näistä puolin ja toisin


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa