G3 farmarista peräkärryksi

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

pete78
-
Viestit: 65
Liittynyt: 22.5.2006 7:40

G3 farmarista peräkärryksi

ViestiKirjoittaja pete78 » 9.5.2012 17:28

Siis aikeessa olis tuossa alkaa touhuamaan g3 farkusta peräkärry ja asiaa tiedusteltu katsastuskonttorilta jossa näyttivät ilosesti vihreää valoa... no asiaan.. nettiselailua suoritettuani muutaman päivän en ole vieläkään törmännyt oikeastaan minkäänlaisiin kuviin/ kertomuksiin tällaisesta rojektista... eikös kukaan ole muka tehnyt?? elikkäs oliskos teillä arvoisat lajitoverit mitään linkkejä mistä vois em. projektin löytää??
Kiitosta vaan jo etukäteen..

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 9.5.2012 21:25

Tähän tyyliin kun tekaiset, niin tulee aika komea

Kuva

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.5.2012 21:43

Onkos tuossa ny mitään järkeä jos käytännöllisyyden kannalta ajattelee? Painaa ainaki ku synti. Kovan kantavuudenhan lie kärrylle saa, mutta taas sisätila rajottaa kantavuuden hyväksikäyttöä, jossei nyt ihan betoniharkkoja kuljeta. Helkutin kovan kuorman myös tuo vetoauton taka-akselille ja vetokoukulle, jos käyttää omaa taka-akselia omalla paikallaan kärryn akselina, kuten tuossa passatissa. Elukoille tieten kiva oma yksiö, ja ainakin hassun näkönen perässä kiskottuna.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.5.2012 23:57

Hanki vanha kilvissä oleva peräkärry.
Pura kärryn lava pois ja poista Variantin tyngästä lattia.
Sovita kori kärryn rungon niskaan, tee tarvittavat rakennelmat, joilla kori ja kärry saadaan yhdistettyä.
Muutoskatsasta kärry umpiperävaunuksi.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 10.5.2012 12:02

Auton näköisen peräkärryn teko ei ole ihan läpihuuto juttu, kannattaa mennä konttorille ekaksi juttelemaan mitkä ovat rajoitukset.

Kuvan kärry on aika perseestä, kun akseli on noin takana, aisapaino oletettavasti nousee jo tyhjänäkin lähelle maksimia.

Joka tapauksessa paras lähtökohta on vanha kärry. Muuten saa selvitellä aisan hyväksytää sun muuta mukavaa.

Kyllä, eurostoliitto on sarvikuonojen maa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.5.2012 12:54

Meneekä liian pieneksi jos jostain etuovien puolesta välin nappais poikki,tai jopa taempaa?

pete78
-
Viestit: 65
Liittynyt: 22.5.2006 7:40

ViestiKirjoittaja pete78 » 10.5.2012 18:49

Tuo meirän "kärry" laitetaan poikki b palakin etupuolelta eli takaovet jäävät käyttökelpoiseksi.. kärry on vaan nyt siksi teossa että se vois olla nätin näköinen... kokeillaan miltä se nyt näyttää ja osaako sitä... ei muuta syytä.. ja tavoite olis bug run 2013.. niin ja jos siellä sisällä vois nukkua ko. tapahtuman ajan... siis yöt... tai aamut... tai iltapäivällä vähän aikaa...

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 10.5.2012 18:54

Saattaa niskat olla jumissa aamulla..

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 10.5.2012 19:12

miksi??

pete78
-
Viestit: 65
Liittynyt: 22.5.2006 7:40

ViestiKirjoittaja pete78 » 10.5.2012 19:19

Eiköhän tuolla mahu persjalat "nukkumaan"... sitä vaan tuossa äaken autoa purkaessa mietimme että mitenköhän jos istuttais eteenkin takaoven joka myös aukeaa.... joo kyllä kori kapenee taaksepäin mutta peltihän peittää...

rimako
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.5.2009 12:33

ViestiKirjoittaja rimako » 10.5.2012 20:51

Moron.
Kyselin tollaseen katsastus asemalta vuonna 2010 lupia.
Mutten saanut kun kuulemma tarvitsisi jotkut hyväksynnät seuraaville: Aisalle ja aksilistolle sekä sähköille yms.

Eipä siinä sitten muu auttanut kun poistua kädet taskussa kiroillen.

Btw. Kaverin veli on tehnyt joskus 90-luvun loppupuolella mitsu lancerista venetrailerin, kun vetoautonakin oli lancer oli yhdistelimä aika hulvaton.

Nähtävästi ois kantsinut kysellä vähän toisiltakin katsastus asemilta mielipidettä.

Onnea projektiin..!

Lopputulos on varmaan jotain ainutlaatuista.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 10.5.2012 21:48

Jokapaikan asiantuntija tässä terve...

Konttorilla myyvät n. 3€ hintaan tuollaisia ohjekirjasia kärryn tekijöille ja niissä kerrotaan yksityiskohtaisesti kaikki vaadittavat asiat.

Kun asiaan paremmin perehtyy, jos lain pykälät saadaan täytettyä, on rakentajalla loppu peleissä melko vapaat kädet lopputulokseen. Eli en usko, ainakaan näillä tiedoilla, että miksi et saisi kärryä rakennettua ja leimattua. Siitä vaan tekemään, mutta hanki tuo vihkonen ( ainakin jyvskylän K1 myy)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 11.5.2012 8:17

Meinasitkos siitä jarrullista vai jarrutonta? Jos tulee vaan huvikäyttöön, eikö tuon saisi jarruttomana rekisteröityä 750kg kokonaispainolle. Ja eikös noita hyväksyttyjä aisoja myydä, kiinnityksen koriin kun vaan tekee määräysten mukaisesti niin ei kai tuo järin ihmeellistä ole.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 11.5.2012 8:57

Kuten joku jo totesi, aisapaino lienee yksi suurimmista ongelmista jos tekee h-autosta peräkärryn.

pirikka
-
Viestit: 31
Liittynyt: 8.9.2004 13:44

ViestiKirjoittaja pirikka » 11.5.2012 9:12

Jarruton tästä mun ja Peten rojektista on tulossa
Se varmaan saadaan rekisteröityä 750kg:n kokonaispainolle.Paljonko kantavuutta tulee nii
sillä ei tässä vaiheessa ole merkitystä.Kuitenki ns "hupilaite"

Vetoaisa tehdään tämmöstä tekstiä noudattaen

"Vetoaisan siis voi valmistaa itse, kunhan aisan rakenne jatkuu yhtenäisenä koko akselistorakenteen yli . Aisan kiinnitys tehdään holkitetuin pulttiliitoksin. Aisaan käytetyn materiaalin profiilin täytyy pysyä muuttumattomana. Mahdolliset välituet ja lisävarusteiden, kuten nokkapyörän kiinnitys tulee myös tehdä pulttiliitoksilla.
AISASSA EI SAA OLLA YHTÄÄN HITSISAUMAA!!! "

Eli aisalle ei tarvi erillistä hyväksyntää jos on tehty kuten tossa mainitaan

Aisapaino alkaa tässä vähä hahmottumaan kunhan saadaan rälläkkä laulamaan ja toi keulaosa pusketaan mehtään pois haitolta.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 11.5.2012 10:13

GTI 5/2002 On myyntipalstalla mk2 golf + golffistä tehty peräkärry???

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 11.5.2012 10:47

Tein tollasesta 2 korisesta golffista peräkärryn..... lahjoitin keskeneräisenä pois..oisko ollu 2006,lähti muistaakseni johonkin rauman suuntaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.5.2012 12:05

Jos tosta hupi/nukkumakärryn tekee, panostasin tuuletukseen. Ikävä nukkua jos siellä on kostea yms. Eli kunnon ilmanvaihto.
Vaikka akku+tuuletin tjsp..

pete78
-
Viestit: 65
Liittynyt: 22.5.2006 7:40

ViestiKirjoittaja pete78 » 11.5.2012 14:24

Takaovet jäävät aukeaviksi ikkunoineen päivineen.. Lattia ja katto muokataan asianmukaiseksi ja parhaalla katsomalla tavalla.. ja tosiaan kun jepjep jne.... laittoi jo aiemmin niin meillä on selkeät ohjeet miten ja kuinka tekemällä tuo saadaan leimaan..

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 11.5.2012 15:02

Muistakaa tuet nurkkiin ja pyörä aisan päähän ;) Vittumainen nukkua kulmassa.. Säilyttäkää myös keskuslukitus jos on. Mielellään tietysti kauko-ohjattava.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 11.5.2012 15:10

ja tarinaa projektiosastolle kuvien kera

pirikka
-
Viestit: 31
Liittynyt: 8.9.2004 13:44

ViestiKirjoittaja pirikka » 12.5.2012 19:10

Tossa vähä värkkäiltiin ja koitanpas laittaa salakuvan
rojektiosastolle tehään juttua jossai vaiheessa

Salakuva

pirikka
-
Viestit: 31
Liittynyt: 8.9.2004 13:44

ViestiKirjoittaja pirikka » 16.5.2012 11:36

Nyt näpättiin kärry vetokuntoon
Madaltaa vielä täytyy ja aisaki lyhenee jonkin verran

Tämmönen

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 16.5.2012 12:02

Vanteet ja tonttiin! :D Kyllä siittä hyvä tulee...
Mitä jos jatkaiskin aisaa ja laittaisi ikään kuin keulan tohon väliin? A-pilarista eteenpäin tuulilasi, nokkapelti, puskuri ja lokarit jotenkin muotoiltuna sopivasti?

pirikka
-
Viestit: 31
Liittynyt: 8.9.2004 13:44

ViestiKirjoittaja pirikka » 16.5.2012 17:00

Aisapaino taitais karata äärettömyyksiin,ois kiva semmosta sit kiskoa..
Kyllä tosta hyvä tulee ku otetaan koppaa lähemmäs veturia ja pikkusen tontitetaan

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 16.5.2012 22:40

Onko nykyajan ihmiset lyhyempiä vai miten tonne mahtuu nukkumaan?

Ei siinä, hieno proggis ja päheetä että joku saa tehtyäkin jotain.

pirikka
-
Viestit: 31
Liittynyt: 8.9.2004 13:44

ViestiKirjoittaja pirikka » 17.5.2012 0:24

Pikku "sievissään" sopii nukkumaan vaikka olis puolta lyhyempikin koppi.
Täällä pohjosessa ei puutkaan kasva äkäsesti ku on melkein aina pimmeää

pete78
-
Viestit: 65
Liittynyt: 22.5.2006 7:40

ViestiKirjoittaja pete78 » 17.5.2012 6:35

Ei se pituus vaan se paksuus... Pitkiä poikiahan me ollaan.... Lappalaisiksi...

pirikka
-
Viestit: 31
Liittynyt: 8.9.2004 13:44

ViestiKirjoittaja pirikka » 17.5.2012 12:38

Rojektiosastolle aloteltu tarinaa....


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa