Puhelin kaupustelijat

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

Puhelin kaupustelijat

ViestiKirjoittaja helmut » 25.11.2009 20:10

Äsken tuli kohdalle tilanne jossa suu loksahti auki, nais henkilö soitti ja esitteli itsensä olevan Ellokselta, no arvelin et se tarjoaa jotain järettömällä korolla olevaa rahoitusta tai -50% alennusta kuviokellunta varusteista mutta ei, se tarjosi vakuutusta syöpää vastaan!!! Nyt on aikoihin eletty et ellokselta saa syöpään vakuutuksia yms.

Seuraavaks soittaavat varmaan sivasta ja tarjoavat kotivakuutusta..

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 25.11.2009 21:45

https://www.ellos.fi/YourPages/Accounts ... ryId=38633

Näköjään löytyy vähän kaikenlaista...

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 25.11.2009 21:48

Joo, aikanaan pidin ko. lafkaa paikkana josta voi tilailla verhoja, mattoja jne. muita muijien tykkäämää tavaraa, mutta sitte tuli jotain ellos laina mainoksia. Tarjoavat jotain ylihintaisia lainoja myös.

Mutta näinä aikoina ne rahat on otettava sieltä mistä ne vain saa, joten syövän pelolla rahastamaan vain. Go go!

edit)

Tuli mieleen toinenkin juttu. Tuossa keväällä soittelivat jostain Alexandriasta tms. sijoituspaikasta, että tulla kahvittelemaan ja neuvottelemaan sijoituksista. Siinä sitten vähän ihmettelin ja totesin että ei mulla ole mitään sijoituksia enkä aio sijoittaakaan vähään aikaan koska olen opiskelija. Toivottivat menestystä opiskeluun ja kuulemiin.

Ei siinä mitään, mutta sitte ehkä kuukauden päästä puhelin soi ja soittaja oli Japanista! Kertoi japskienglannilla kovasti heidän firmastaan välillä varmistaen että ymmärrän asiaa. Olisivat halunneet, että sijoitan heidän firmaansa sillä ovat tulossa kuulemma Euroopan alueelle ja EU:n markkinoille. Totesin vain, että ko. firman toimiala ei kiinnosta minua joten kuulemiin.

Lienen siis jollain ihme sijoittaja nettilistalla puhelinnumeroineni kanssa?? :D
Viimeksi muokannut Pete I, 25.11.2009 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 25.11.2009 21:56

Mulle ovat soitelleet eräästä isosta rahoituslaitoksesta ja pyytäneet käymään. Ilmaisia neuvoja kuinka voi säästää ja tienata isoja summia vuodessa, jotain taloushallinta hommaa. Monta kertaa vetkutin asiaa ystävällisesti vetoamalla kiireisiin yms.
Vihdoin maanantaina sain soittajalle sanotuksi että, ilmeisesti ei kovin hyviä neuvoja teiltä saa kun sinäkin vielä roikut puhelimessa etkä makaile bangkokissa palmujen alla, hetken änkytti ja sit tuli luuria korvaan.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 26.11.2009 12:15

Tuntuu myös että pankit ovat jälleen aktivoituneet rahan tarjoamisessa, parin kk aikana soiteltu lähes jokaisesta suuremmasta pankista.

Muutamassa käynyt enkä enää aio juosta kuuntelemassa jotain bonus systeemi kusetusta.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 26.11.2009 12:33

Tää on toiminut ainakin omassa E63 luurissa.

Niin ja tietysti tuo esto noille suoramarkkinointi hässäköille. Ja sitten jos on myyjä läpi päässyt, niin olen ystävällisesti, mutta hyvin jämäkästi pyytänyt poistamaan mun numeron soittelu listalta. Puhelut on vähentyneet kahdesta puhelusta viikossa -> yhteen puheluun kuukaudessa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 26.11.2009 13:16

Mistäs sen suoramarkkinointi kiellon sai?
Ja mahtaneeko moinen toimia myös noiden galluppien kanssa?
Mua noi gallupit on pommitaneet jonkin aikaa ihan urakalla.
Tilastokeskuksessa ollaan erityisen sinnikkäitä. Yhdestä numerosta on soitettu varmaan jo 20 kertaa ja en niihin viitsi vastata. Noh, sittenhän sielä alkoi tulemaan jo teksiviestiäkin ja loppujen lopuksi oikein kirjeellä lähestyttiin. "Olemme toistuvasta yrittäneet saada teitä puhelimella kiinni hyvinvointipalvelujen gallupin merkeissä, voisitteko ilmoittaa milloin teillä olisi aikaa haastattelulle..." Vittu ei ikinä!
Missäköhän vaiheessa tämä nais henkilö ymmärtää, että minulla ei ole aikomustakaan vastata... Tietysti tuosta pääsisi eroon vastaamalla joskus ja kertomalla tuo asia, mutta katsotaan nyt kuinka pitkään jaksaa soitella.
Muutenkin jatkuvasti soitellaan ja tarjotaan jotain lehteä, vakuutusta, sijoitusneuvoa tai muuta vastaavaa. sähköäkin koittivat kovasti myydä tässä yksi päivä. Mutta kun sähkö kuuluu mulla vuokraan niin ymmärsi sentään heti, että turha on kaupitella.
Noi sijoitusneuvotkin on mulle myös aika turhia kun ei opiskelijalla ole senttiäkään ylimääräistä rahaa. Tosin tuon kertomalla ymmärtävät yleensä asian varsin äkkiä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 26.11.2009 16:39

Pete I:
Minäkin olin 2005 vuoden yksi kovimmista sijoittajista suomessa :D
Soitteli Hongki kongista mies joka kauppas mulle American Patriot-ohjusfirman osakkeita ja satelliittiseuranta-laitteita valmistavaan firmaan ois saanut palan.
Kusetin sitä jätkää 100-0 kun rupes vituttaan kun se soitti töihin koko ajan.

Sanoin että joo, oishan se Kiva trakcata tuota mun F50 Ferraria ja voishan tommosen 1miljoona dollaria sijoittaakin.
Sitten rupes tulee muualtakin puheluita ja viimeiseen johon jaksasin vasta sano että olet suomen top 6 sijoittajien listan kärkipäässä :D

hemmetin sekopäät...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 26.11.2009 16:58

Onko se niin suunnattoman vaikeata, kertoa ettei puhelimessa tarjottu asia kiinnosta? - Sen sijaan, että kikkailee ja veivaa on "kiireinen"?

Itse sanon suoraan jos en ole kiinnostunut, 90% kiitää ajasta ja toivottaa mukavat päivänjatkot.

-karhu-
-
Viestit: 18
Liittynyt: 27.1.2008 18:13

ViestiKirjoittaja -karhu- » 26.11.2009 19:12

Onko se niin suunnattoman vaikeata, kertoa ettei puhelimessa tarjottu asia kiinnosta?


ON!

Suoramarkkinointikielto 0600 13404

Gallupit tulee läpi ja jotain yksittäisiä mm. Hesarin myyjä.
Mutta esim. tuolta mahtavasta pankista ei o enää kuulunnu mitään...

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 26.11.2009 19:24

Toissa viikolla väittelin kaverin kanssa joka halusi myydä rekisterinumeron kaiverrukset laseihin. Estää kuulemma autovarkauksia. Sanoin että ei pihasta lähde ilman hinausta, siinä ei kaiverrukset estä. No kuulemma estää. No ei sekään auttanut ymmärtämään että jos joku sen katiskan nyt haluaa ajonestosta huolimatta viedä sitä tuskin kiinnostaa onko laseissa kaiverrukset, ei kiitos kiinnosta. No sitten olisin jo saanut 500€ jos auto olisi varastettu kaiverrettuna. Ei kiinnosta sittenkään mutta vielä sitä saatana kaupataan. Lopulta totesin vain että en ymmärrä mitä me tässä vielä jutellaan kun en todellakaan aio niitä laseja kaiverruttaa, ei kiitos. Johan lopetti.

Sen jälkeen onkin viikon sisään sitten tarjottu vakuutuksia, Mikrobittiä jo miljoonannen kerran ja tänään vielä DNA:n liittymää. Täytyy tuota estolistaa kokeilla puhelimeen.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 26.11.2009 19:49

lasikaiverruksia mullekki tarjosivat.totesin että autossa ajonestolaite,ei oo ihan helppo viedä.meinas että nykyään saavat varastetuksi ajonestollisenkin auton.vastasin,että siinä vaiheessa ei varmaan kaiverruksesta ole apua,jos kerran niin kovasti auton haluavat.lopuksi totesin että vakuutus korvaa jos auton vievät...

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 26.11.2009 20:17

mulle soitti heebo jostain estopalvelusta, jonka pitäisi kys. henkilön mukaan Oikeasti estää nämä kyseiset soitot. maksoi 19,90e vuosi, joten otin ja kokeilin.
ei yhtään soittoa sen puhelun jälkeen:)

Eli se firma oli soittokielto.fi

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 26.11.2009 21:36

Maneesi; Hyvä jos toimii mutta huomioitko töllöstä torstaina illalla tämän?
Noista puhelinmyyjistä yleensä pääsee sillee eroon kun tekee samat ku systeri: Puhelinmyyjäthän on kuulemma koulutettu vastaamaan lähes kaikkin vastaantuleviin kysymyksiin. Sit tuli systerille taas soitto ja kaupattiin suut-silmät täyteen sitä ja tätä. Systeri siihen että "en osta"... Johon tuli kyssäri että "miksi et osta"? Systeri vaan vastas että "kuule ei mun tarvii kertoo sulle syytä miksi en osta!" Luurissa pikkunen hiljaisuus jonka jälkeen kuului "kiitos ja hyvää illan jatkoa". :)

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 26.11.2009 21:43

siihen asti yksi lysti jollei tuu soittoja.
ok. parikybää meni. pitää ostaa yksi kaljasalkku vähemmän;)

Jeppe.
-
Viestit: 94
Liittynyt: 12.6.2008 2:51

ViestiKirjoittaja Jeppe. » 26.11.2009 22:35

Mulla oli monta vuotta soneran liittymä ja sama numero, puhelinkauppiaat härnäsivät lähes päivittäin tarjoamalla milloin mitäkin sukista boksereihin ja autobildiin. Vaihdoin sitten muutenkin liittymän ja samalla vaihtui numerokin jonka laitoin salaiseksi. Eipä enää tämän jälkeen ole myyntitykit häirinneet päivää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.11.2009 0:04

Ensiksi kannattaa sanoa ettei ole rahaa. Siihen tarjotaan osamaksua johon on hyvä todeta että "Sehän tulee vielä kalliimmaksi!"

Yhden hyvätapaisen lehtimyyjän sain sanattomaksi jotenkin seuraavasti: Myyjä kertoo että nyt olisi lehti halvalla. Totesin että lehti ei kiinnosta. Myyjä siihen että "mutku olis joku übertarjous?". Sanoin että ei vaikuta asiaan. Sitten oli sekunti hiljaisuutta ja myyjä toivotti kohteliaasti jotain vuorokaudenaikaan sopivaa.

Jotain liittymää tarjottiin kolme kertaa kahden päivän aikana. Viimeinen kuulosti jopa hemaisevalta, mutta piti kertoa asianlaita ja pyysin että mun numero laitetaan kieltolistalle. Myyjä pahoitteli ystävällisesti ja ei ole sen jälkeen lafkasta kuulunut mitään.

Toimii myös muilla kunniallisilla puhelinmyyjillä että sanoo haluavansa numeronsa kieltolistalle.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 27.11.2009 8:56

Sanoma magazinesilla ei ainakaan toimi. Oon sanonut monta kertaa että laittavat mun numeron mustalle listalle, mutta aina vaan ne sieltä soittelee.

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 27.11.2009 9:32

vituttaa tuollaiset sen verran etten yleensä jaksa kuin ilmaista ettei kiinnosta ja sen jälkeen punaista luuria.
Kuitenkin tuossa kesällä niin soittivat ja onnistuivat saamaan sellaisen illuusion että olisin voittanut tuulilasilehden, sekä jotain muita a-lehden paskalehtiä. Että ihan ilmasiks tulis. Ihan puhelun lopussa selvisi kuitenkin että joutuisin joitain käsittelymaksuja maksamaan, ei suostunut kertomaan länttisummaa mutta se oli jotain "roposen euron" per lehti. No tekihän se kuiten yhteensä yli 60euroa. Hassu "lahja".
No kun olin näin kauan jaksanut kyseistä jannua kuunnella, niin ajattelin tehdä niinkuin työkaveri kerrain kertoi toimivaksi havainneensa, ottaa vastaan kaiken vaan ja jättää maksamatta. Ei kuulemma enää sen jälkeen ole tarjottu. Tein näin ja lehti tuli, pokka petti ja lähetin sähköpostia ettei tarvitse toista lähettää. Tämän jälkeen vielä soittelivat perään ihmetelleen miksei kelvannut, ihan asiallisesti otti tämän ja lupasi selvittää mikä markkinointitoimisto noin katalasti asiakkaita huijaa.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 27.11.2009 9:35

Ite oon kokenut järkevämmäksi vastata että nyt sulla on kyllä väärä numero, et ei oo tämän nimistä heppua kyllä tästä liittymästä ikinä löytynyt. Yleensä meneevät aikalailla hämilleen ja toivottavat päivänjatkot. :D

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 27.11.2009 10:37

Ei kannata pyrkiä mihinkään puhelinmyyjien "mustalle listalle" tai vittuilla turhia, siirtäävät iltavuoroon tai seuraavalle päivälle. Suoramarkkinointikiellon pitäs toimia, mutta ei ole kuin 3 vuotta voimassa kerrallaan.

FarOs
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.7.2004 15:25

ViestiKirjoittaja FarOs » 27.11.2009 11:16

ite oon tallennellu numerot joista ovat soittaneet ja sitten olen vain jättänyt seuraavaan vastaamatta.
Aika helposti on vähentyny soittelut, kun eivät ole saaneet yhteyksiä..

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 27.11.2009 13:30

Tänään koin puhdistavan tunteen kun pääsin lyömään puhelinmyyjälle luurin korvaan. Pari kertaa olen tilannut lehtiä puhelinmyynnistä, kun on ollut mielenkiintoinen lehti ja hyvä tarjous. Useimmiten myyjät ymmärtävät jos ilmoitan ettei valikoima kiinnosta, ja toivottavat hyvät päivänjatkot. Tänään oli toisin.
Likka alkoi paasata että vuoden ilmaiset lehdet saa jos kahdeksi vuodeksi ottaa. Sitten alkoi luetella lehtiä, Yhtyneiltä Kuvalehdiltä oli tarjonta. Kysyi lopuksi että mikä kiinnostaisi, niin sanoin että noista ainoastaan Tekniikan Maailma, mutta sitä en tilaa koska se tulee isälleni ja siellä sen pääsen lukemaan ja tarvittaessa saan vaikka itselleni nuo lehdet. Sanoin aika selkeästi että ei kiitos. Likka alkoi silti vängätä että saako hän kertoa tarjouksen 14 kuukauden paketista, ja jostain kumman syystä sanoin että kerro nyt sitten. Ajattelin että tulee varmaan paremmalle mielelle. Kuuntelin koko litanian, ja mietin itsekseni että suunnilleen kaikki samat edut (DVD:t, Miesten maailmat yms.) tulee myös sille isäukolle, joka on ollut TM:n kestotilaaja jo noin 300 vuotta. Litanian lopuksi vielä selvitettiin juurta jaksain kuinka helppo homma on maksaa 96 euron lasku neljässä osassa. Sanoin että no, eipä silti kiitos. Likka alkoi kysyä että miksei, niin sanoin että eipä kiinnosta tilata, ja kuitenkin pääsen halutessani lehteä lukemaan jo nyt. Sitten alkoi tulla tarjousta seitsemän kuukauden paketista, ja taas alkoi se hengästyttävä luettelointi, joten löin luurin korvaan.

En siis halua väheksyä tuota työtä, ja tosiaan hiljattain tilasinkin Pelaaja-lehden kun sain sieltä mieluisan tarjouksen, mutta on se nyt perkele jos ei uskota kun kahdesti sanon kuuluvasti ja selkeästi että ei kiitos.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 27.11.2009 13:40

Joo, jotkut on kyllä sinnikkäitä. Tieteenkuvalehden kauppias kerran soitteli ja kun en alkanut lehteä tilaamaan niin olisi voinut vielä jonkun kirjan edes tilata. Ei maksanut, kun jotain alle 3€, mutta vittuako sitä tilaamaan kun en sillä mitään tee. Noh, alkoi sitten jo perustelemaan että, eihän sitä tarvitse heti lukea, mutta jos joskus tulevaisuudessa innostuisin. Tai edes joku tuttu vaikka kylässä käydessä haluaisi lukaista. Ja eihän se maksa kun sen vajaa 3€, joten ei varmasti ole rahasta kiinni. Lopussa alkoi jo olemaan äänensävy myyjällä sellainen että rivien välistä luettuna se jo halveksu, että ei voi olla niin perseaukinen että ei noin pienellä rahalla voi kirjaa tilata...No en ole, mutta silti mä en sillä opuksella mitään tee, niin siksi en sitä tilaa. Joten ei siinä auttanut kun luuri lyödä korvaan sille.

Soneralta myös joskus soittelevat, mutta niiden juttuja on tullut kuunneltuakin. Kerran soittelivat ja ehdottivat että vaihdettas liittymätyyppia, kun silloinen oli jo tolkuttoman vanhan ja kallis. Kyllähän se mulle kävi. Eli siis jo ennestään oli Soneran liittymä, mutta löytyi ihan oikeasti huomattavasti halvempikin mulle. Ja tuossa viime viikolla soittelivat ja kyselivät onko mitään ongelmia. 10 vuotta ollut kuulemma tuo liittymä mulla ja halusivat vaan kiittää ja varmistaa että kaikki kunnossa :) Samalla ehdotti että josko liitettäs joku euron sunnuntai tarjous.
Heh, ja sitten kyseli kaipaanko jotain mobiilipalveluita. Mutta kun itse en tasan tarkkaan tee mitään muuta puhelimella kun soittelen ja lähetän vähän tekstiviestejä niin eipä moiset kiinnosta. Eikä tuolla mun luurilla mitään muuta oikeestaan voi tehdäkään.
Kyseli siinä samalla kuinka vanha luuri on ja kiinnostaako vaihtaa. Kerroin että vanha ja vaihtaminen kiinnostaa sitten kun tuo lopettaa toimintansa. Ymmärsi asian hyvin :D

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 27.11.2009 13:57

Hanurista (taikka heidän kouluttajansa) on ne parin euron tuntiliksalla olevat, opiskelijat jossain riistofirmassa. - Joskus mielenkiinnosta kysyin että oikeestikko lähetät x kuukauden lehdet ilmaiseksi? - Ei millään saanut selvää vastausta, lukevat jostain paperista myyntipuhettaan... - Näiden kanssa usein vain on pakko todeta, että ei kiitos.

Isommat lafkat usein on ihan fiksuja, tuotteen hinta selviää samantien, eikä yleensä mitään isompaa hurttaakaan ole haudattuna, joskus jotain tilannutkin.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 27.11.2009 15:21

Mulle nää luurimyyjät tulee ryöppyinä. Välillä menee puolikin vuotta, että ei yhtää soittoa ja sitten tulle pari kuukautta 1-2 soittoa päivässä ja sitten taas on hiljasta kun ne alkaa uskoa, että toi urpo ei mitään osta.

Noilla firmoilla on pakko olla joku numerolista jota ne keskenään vaihtelee, ei tää muuten ole mahdollista. Ja mulla on sentään tietojen luovutuskielto akessa ja väestörekkarissa, kun kyllästyin osoitteelliseen mainontaan. (S-tana aina postilaatikko täynnä mainoksia yms. roskaa, jotka sitten pitää omakotiasujana varastoida kellarissa ja kuskata jonnekin keräykseen toiselle puolen kylää.)

On sitä muutamia legendaarisia keskusteluja joskus tullut käytyä etenkin naismyyjien kanssa, mutta nykyään linja on aika tiukka ei. Eikä sitä enää jaksa edes alkaa vänkkäämään oikein kenenkään kauppahenkilön kanssa.

Kerran olin yhden pankin sijoitusneuvojalla. Varmaan olisi pitänyt sijoittaa jotakin johonkin ja nyt olisin vissiin jo varhaiseläkkeellä tai jotakin, mutta kun on köyhä ja tyhmä, niin en sit tajunnut mitä se jamppa mulle yritti valottaa.

Toisaalta onpahan nekin rahat joka tapauksessa tullut hukattua johonkin: juotu tai sitten kannettu autokauppaan.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 27.11.2009 15:33

^Kannattaa laittaa rajoitus myös asiakkuusmarkkinointiliittoon ja postilaatikon kylkeen tarra "Ei mainoksia" --> osoitteettoman jakelun pelisäännöt, niin vähenee soitot ja paperisaasteen määrä aika paljon.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 27.11.2009 16:03

Tossa kun oli puolitoista vuotta sitten vähän pitempään saikulla niin tuli tilattua vähän lehtiä. Nyt soi puhelin vähintään pari kertaa kuussa, tänään viimeksi a-lehdiltä soittelivat mikä tuntuu olevan tihein soittelija.

Eilen heräsin sohvalta ovikellon soittoon ja olin vähän tutkalla niin lux-kauppias tunkeutui väkisin eteiseen mutta sitten kun rupesi tosissaan vääntämään juttua ja kampeamaan pitemmälle kämppään niin oli pakko laittaa pihalle. Ärsyttää kun tunkevat puoliväkisin ihmisten asuntoihin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.11.2009 16:11

Itse jos lehtiä tms tilaan mistä on riski että soitellaan myöhemmin perään,jätän puhelinnumeroni laittamatta. Ja varsinainen numero on salainen niin soittelevat tuohon "pöytälaatikkonumeroon" jonka saa tiedustelusta.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 27.11.2009 16:14

Suurin osa puhelin myyjistä tilaa numeronsa enirolta ihan pikku vinkkinä ;)

Kyseitä työtä tehneenä aikanaan, tuli asiakkaiden numerot aina enirolta, en muista paljonko tilattiin kerralla, mutta isoja määriä kuitenki. Varsinkin puhelin operaattorit tekevät näin ja ainut millä saa estettyä on markkinointikielto tai salainen numero.

Jos sanotaan, että laittakaa kielto listalle ei tapahdu mitään, joku muu soittaa uudestaan kun numero järjestelmästä tulee kohdalle.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 21.1.2010 19:46

Antavat näemmä AKEsta tietoja noille firmoille. Tänään soitteli täti tuning.fi lehdestä:

Minä: haloo.
Kaupustelija: tuning.fi lehdestä iltaa, soittelisin tällaista tarjousta kun olet näköjään alan miehiä.
M: ?
K: niin, sinullahan näyttää olevan muutoskatsastettu auto.

Kai ne pian soittelee suurimmalle osalle tämänkin foorumin väestä...

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 21.1.2010 20:55

Jaksaa ne tota plustvtä tarjota, kuten muitakin kanavapaketteja, olen aina sanonut ku ei oo tiki-teeveetä ni ei voi kattoo, sori.

velemu
-
Viestit: 93
Liittynyt: 25.7.2003 16:34

ViestiKirjoittaja velemu » 23.1.2010 16:47

Tästä tuli mieleen kun enolle soittelivat ja kauppasivat jotain kalanmaksa öljy pillereitä tms. Ja yrittivät selventää että ihmisen pitäis viikossa syödä niin ja niin paljon kalaa plaa plaa plaa.. Johon eno tokaisi että siinä vaiheessa kun ihminen syö viikossa noin paljon kalaa niin se alkaa muuttumaan jo hauen näköiseksi. Hetken hiljaisuus ja päivän jatkojen toivotukset :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 23.1.2010 20:22

Antavat näemmä AKEsta tietoja noille firmoille.
AKE:lle (nykyinen Trafi) voi tehdä tietojen luovutuskiellon, tosin sen jälkeen ei esimerkiksi Etumatkaa-lehti enää tule automaattisesti vaan se täytyy VW:ltä tilata.

Jeppe.
-
Viestit: 94
Liittynyt: 12.6.2008 2:51

ViestiKirjoittaja Jeppe. » 23.1.2010 20:48

No eeeei helevetti.

Tuli viesti puhelimeen, lähettäjä "FREEMSG"

"Pakko nahda kotivideo xxx! selvita taalta miksi..." ja linkki: http://wap.mob365.net...jne

Jos haluun jynkkyä nähdä niin kyllä taidan löytää sitä ihan itsekin googlettamalla, miksi pitää puhelimeen tollaisia lähettää... Varmaan kun erehtyy menemään vielä puhelimella kyseiseen linkkiin niin tuleekin mukava lisä laskuun. Kalevassa olikin vasta juttua että 7v pojan puhelimeen oli tullut myös aikuisviihdettä tarjoava tekstiviesti.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa