VOI POISTAA
Valvoja: ffp jäsenet
VOI POISTAA
Venton pölykapseleista hilseilee maali pois ja pitäis saada loputkin ennen uuden pinnan ruiskutusta. Testasin oikein maalinpoistoainetta mutta ei lähde, nykypäivän jarrunestekin sopii lähinnä käsien pesemiseen.
Onko muita keinoja kun lasikuulapuhallus? Muovit kun ei oikein vahvoista liuottimista pidä.
Onko muita keinoja kun lasikuulapuhallus? Muovit kun ei oikein vahvoista liuottimista pidä.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 14.11.2009 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiomalla ei noista pöläreistä maaleja saa pois, ovat alkuperäiset venton pölärit ja maali lohkeilee paikoista jonne ei hiomaan pääse ja mielellään poistaisin kaiken vanhan maalin ettei tulis kiehumis ym paskaa eli sais pohjustettua hyvin.
Täytyy vielä kokeilla töissä käytössä olevaa rasvanpoistoainetta jolla ainakin vuosia vanha vasaralakkamaali lähti jarrurummuista heti.
Täytyy vielä kokeilla töissä käytössä olevaa rasvanpoistoainetta jolla ainakin vuosia vanha vasaralakkamaali lähti jarrurummuista heti.
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 4.1.2009 19:41
No jo on kumma jos morssilla ei lähre. Luulisi olevan hirveetä myrkkyä jos kerta myyntikieltoonkin ovat jossain laittaneet. Itse olen saanut sillä lähtemään jos jonkinmoista pintaa ja paskaa esim. 30v vanhaa metalliin syöpynyttä ruosteen ja maalin sekoitusta.
Olet tainnut kostuttaa pinnan ennen morssilla läträystä? Silloin se ei vaikuta yhtä huolella.
Olet tainnut kostuttaa pinnan ennen morssilla läträystä? Silloin se ei vaikuta yhtä huolella.
Kuivalle pinnalle laitoin muutamaan kertaan ja annoin puolisen tuntia olla mutta vain muutamasta kohtaa alkoi maali kuplimaan, ei muuta. Hieman pehmeää maali on mutta ei lähde esim puulastalla.
Täytyy kokeilla vielä töissä käytettävää rasvanpoistoainetta, sillä lähti ainakin vasaralakka jarrurummuista.
Täytyy kokeilla vielä töissä käytettävää rasvanpoistoainetta, sillä lähti ainakin vasaralakka jarrurummuista.
Raaka Pineline toimii. Ei vahingoita muovia ja vie maalin mennessään. Liotus Pinelinessä ~vrk (pari tuntia riittää pehmittämään, mutta mitä pidempään, sen parempi) ja sitten jollain harjailee maalit hittoon. Tein ite ton toimenpiteen omille sisustamuoveille ja hyvin rokkas.
Varokaa sitten, ettei roisku tota silmiin.
Varokaa sitten, ettei roisku tota silmiin.
Nitromors, painepesuri ja hiomapaperi sillä itse poistanut muoveista maaleja tosin kannattaa olla varovainen ton aineen kanssa kun purkissa jo lukee että ei muoville.
Antaa morssin vaikuttaa jonkinaikaa ja sit pesee kovalla paineella osan puhtaaksi, sekin tuli huomattua että morssi toimii parhaiten kuumassa suorassa auringon paisteessa :D
Antaa morssin vaikuttaa jonkinaikaa ja sit pesee kovalla paineella osan puhtaaksi, sekin tuli huomattua että morssi toimii parhaiten kuumassa suorassa auringon paisteessa :D
No ei se pineline niin vaarallista voi olla. Kyllähän se mäntysoopakin silmissä kirvelee.. ;)
Itse asiassa pineline ja mäntysuopa on aika kaukana toisistaan.
Tässä joskus pesin golfin konehuonetta suhteella about 2,5 desiä pinelineä, loppu vettä (1,5l) pumppupulloon. No, siinä pesiessä käsi osui tuohon silmäkulmaan ja kunnon ihottuma / punotus siihen paikkaan. Hydrokortisonilla lähti se. Eli ainakin kunnon hanskat käteen kun pesee vahvalla Pinelinellä.
Itse asiassa pineline ja mäntysuopa on aika kaukana toisistaan.
Itse asiassa, riippuu tietenkin mistä pineline- pesuaineesta puhutaan. Osa on mäntyöljypohjaisia, osa taas on alkaalisia pesuainetiivisteitä.
Yleisimmät pineline -tuotteet:
Pineline tehopesu= mäntyöljypohjainen
Pineline painepesu= alkaalinen pesuainetiiviste
Ei oo kyllä mulla silmät ruvennu kirveleen tai muuten punottaan kun oon suihkupullon kanssa ruiskinu "vahvaa" pineline -seosta pesukohteeseen ja tuuli on käyny välillä päin naamaa.
..ja jos punottavat niin se on tullu vaan liiallisesta ryyppäämisestä...
No ei se pineline niin vaarallista voi olla. Kyllähän se mäntysoopakin silmissä kirvelee.. ;)
Joo, turha kommenttihan toi oli multa. Lukee siinä pullon kyljessä ne ohjeet. Ajattelin vaan varoitella, kun itellä tota raakaa kamaa roiskui silmään snadi määrä ja kaks päivää silmä vuoti ja oli liikennevalon punainen. Kaikki tietty on yksilöitä. Pullon kyljessä näyttää lukevan "...vakava silmävaurion vaara...". Toisaalta, kai noita varoituksia lätkitään jo kohta merkkareihinkin.
Nojoo, se jeesustelusta, parempaa kamaa se on maalin muovista poistoon kuin silmien pesuun kaikesta huolimatta. :)
Se on ihan makuasia, pitääkö peltivanteita ilman kapseleita parempana kuin ilman, mutta omasta mielestäni GL-mallin leveät vannekehät ja GT-mallin keskikapselit sopivat orkkisvanteeseen oikein passelisti.
En tiedä millaisesta keskikapselista tässä on kyse, mutta venton kapselien hinnat liikkuvat jossakin 10-30€ kappalehinnoissa. Minusta ainakin 120€ uuteen peltivanteitten kapselisettiin olisi aika paljon.
En myöskään lähtisi irrottelemaan maaleja kokonaan noista kapseleista: mikäli maalia on yhtään jäljellä, se kannataa vain hioa tasaiseksi ja ruiskuttaa uusi maali pintaan. Jos maalipinta rikkoontuu, on tiedossa iso työ: kun muovi tulee näkyviin, on maali hiottava kokonaan pois ja suoritettava maalaus muovipohjusteen kanssa uudelleen. Ilman pohjustetta ns. karva nousee pintaan ja se ei näytä hyvältä. BTDT viime viikolla vannekehiä kunnostaneena.
En tiedä millaisesta keskikapselista tässä on kyse, mutta venton kapselien hinnat liikkuvat jossakin 10-30€ kappalehinnoissa. Minusta ainakin 120€ uuteen peltivanteitten kapselisettiin olisi aika paljon.
En myöskään lähtisi irrottelemaan maaleja kokonaan noista kapseleista: mikäli maalia on yhtään jäljellä, se kannataa vain hioa tasaiseksi ja ruiskuttaa uusi maali pintaan. Jos maalipinta rikkoontuu, on tiedossa iso työ: kun muovi tulee näkyviin, on maali hiottava kokonaan pois ja suoritettava maalaus muovipohjusteen kanssa uudelleen. Ilman pohjustetta ns. karva nousee pintaan ja se ei näytä hyvältä. BTDT viime viikolla vannekehiä kunnostaneena.
Nii, noi vannekehät ja keskikapselit onkin sitten asia erikseen, ne on ihan hienot. Mutta tässä ei varmaan ollu kyse niistä koska on "vaikeita" paikkoja ja noissa kappaleissa ei niitä ole.
Mutta lukkarin viestin viimeinen osa ihan täyttä asiaa, koska tuon "karvan" tasoittaminen on aika työlästä hommaa.
Mutta lukkarin viestin viimeinen osa ihan täyttä asiaa, koska tuon "karvan" tasoittaminen on aika työlästä hommaa.
Laitetaan nyt pari kuvaa mistä on kysymys kun meikäläisen projektia näin kritisoidaan.
Eli jos alkuperäisistä kapseleista joutuu purkuosana maksamaan 40e/sarja niin tuskin niitä uutena parin kympin kappalehintaan marmoritiskiltä saa.
Kapselit on muijan ventosta talvirenkailta, ajattelin vaan jo nyt ottaa työn alle että sais Peekille maalaukseen muutaman muun osan mukana.
Tässä tulos maalinpoistoaineiden jäljiltä:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Plri2.jpg
Eli maali on pehmennyt mutta ei pahemmin lähtenyt.
Tässä Pinelinessä 24h lionnut versio:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Plri1.jpg
Eli se mikälie paukkumaali lähti ja jäljelle jäi alkuperäinen hopea maali joka kuitenkin on muutamasta kohtaa lähtenyt ja alta paistaa muovi.
Golffista löytyy nuo Lukkarin mainitsemat vannekehät talvivanteista mutta alkuperäiset keskikapselit jätin pois.
Ja eikös GT mallin keskikapselit ole tällaiset:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... nt=GT2.jpg
Eli jos alkuperäisistä kapseleista joutuu purkuosana maksamaan 40e/sarja niin tuskin niitä uutena parin kympin kappalehintaan marmoritiskiltä saa.
Kapselit on muijan ventosta talvirenkailta, ajattelin vaan jo nyt ottaa työn alle että sais Peekille maalaukseen muutaman muun osan mukana.
Tässä tulos maalinpoistoaineiden jäljiltä:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Plri2.jpg
Eli maali on pehmennyt mutta ei pahemmin lähtenyt.
Tässä Pinelinessä 24h lionnut versio:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Plri1.jpg
Eli se mikälie paukkumaali lähti ja jäljelle jäi alkuperäinen hopea maali joka kuitenkin on muutamasta kohtaa lähtenyt ja alta paistaa muovi.
Golffista löytyy nuo Lukkarin mainitsemat vannekehät talvivanteista mutta alkuperäiset keskikapselit jätin pois.
Ja eikös GT mallin keskikapselit ole tällaiset:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... nt=GT2.jpg
Vituix meni nämäkin, liuottelin maalit pois mitkä lähti ja loput hioin karheaksi.
Ostin purkin Inerta Primer 2k pohjamaalia kun piti lasikuituhelmatkin pohjata,pöläreihin laitoin kuitenkin muoviprimeriä kohtiin joista paljas muovi paistoi.
1 kerta meni ruiskun takkuamisen takia ketulle, no ruisku paloix ja putsausta.
Pölärit hiontaan uudelleen.
Toisella kerralla ruisku alkoi jostakin tippoja tiputtelemaan mutta sain jotenkin suihkittua, ruiskun peseminen sai jäädä, roskiin koko paska.
Taas piti hieman hioskella, lopuksi paukulla Motip vannehopeaa päälle, no jostakin kohtia nousi karvat pystyyn (kumma kun ei pohjamaalilla) ja kummasti kuultaa hiontakohdat läpi vaikka monta kerrosta maalia laitoin.
Eli jos pöläreistä alkaa maalit lähtemään niin lasikuulapuhallukseen tai heittää roskiin ja ostaa merkkitiskiltä uudet niin pääsee paljon vähemmällä.
Tarvikepöläreitä en suosi koska ne ovat liian kovaa muovia ja halkeavat pakkasella.
Ostin purkin Inerta Primer 2k pohjamaalia kun piti lasikuituhelmatkin pohjata,pöläreihin laitoin kuitenkin muoviprimeriä kohtiin joista paljas muovi paistoi.
1 kerta meni ruiskun takkuamisen takia ketulle, no ruisku paloix ja putsausta.
Pölärit hiontaan uudelleen.
Toisella kerralla ruisku alkoi jostakin tippoja tiputtelemaan mutta sain jotenkin suihkittua, ruiskun peseminen sai jäädä, roskiin koko paska.
Taas piti hieman hioskella, lopuksi paukulla Motip vannehopeaa päälle, no jostakin kohtia nousi karvat pystyyn (kumma kun ei pohjamaalilla) ja kummasti kuultaa hiontakohdat läpi vaikka monta kerrosta maalia laitoin.
Eli jos pöläreistä alkaa maalit lähtemään niin lasikuulapuhallukseen tai heittää roskiin ja ostaa merkkitiskiltä uudet niin pääsee paljon vähemmällä.
Tarvikepöläreitä en suosi koska ne ovat liian kovaa muovia ja halkeavat pakkasella.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 100 vierailijaa