Ongelmia ruohonleikkurin kanssa

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

makelja
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.1.2008 14:31

Ongelmia ruohonleikkurin kanssa

ViestiKirjoittaja makelja » 14.7.2008 7:27

Jos joku osaisi neuvoa mitä tehdä kun Briggs&Stratton moottorillinen ruohonleikkuri oirehtii siten että sen käynti seilaa kokoajan. Jopa niin paljon että meinaa sammua. Se myös tuprauttelee mustia pakokaasuja.
Otin siitä ilmanputsarin irti ja sen alla kun on ne kaasarin jouset niin se pisin tekee sellasita edestakaista liikettä. Ilmanputsari ja tulppa on putsattu. Muuta en oikein osaa tehdä ko. värkille.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 14.7.2008 7:46

Kaasarin kalvo paskana?

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 14.7.2008 7:46

Kaasarin ja bensatankin välissä on kalvo, joka toimii tiivisteenä olon lisäksi myös bensapumppuna. Venyessään kalvo aiheuttaa tuota mainitsemaasi ongelmaa ja heikkoa käynnistyvyyttä. Toinen vaihtoehto tukkoinen kaasari, tankkiin kun tahtoo mennä kesässä noin seipäälinen heinää.

Edit. Kerkispä xite p*rkele... :)
Viimeksi muokannut HVM, 14.7.2008 7:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fallingdown
-
Viestit: 222
Liittynyt: 2.5.2008 8:35

ViestiKirjoittaja Fallingdown » 14.7.2008 7:46

Siellä kaasarissa on sellainen kalvo. Purkamalla tulee esille. Se on varmasti mennyt pilalle.

Edit: Tulikohan varmasti tarpeeksi monta vastausta :D

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 14.7.2008 7:54

Kaasarissa on kalvo joka luultavasti mennyt pilalle :D


Eiköhän riitä :D

makelja
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.1.2008 14:31

ViestiKirjoittaja makelja » 14.7.2008 10:51

Taisi tulla selväksi. Kiitos kaikille paneelin jäsenille.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 14.7.2008 15:51

Kalvo maksaa 5€, työkaluja 12 ja 13 millin listalenkki ja ristipääruuvimeisseli..

Katso sitten kun niitä regulaattorin jousia kasaat että menee varmasti oikein takaisin.. muuten kiertääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää BUUMM.....

Tuon kalvon pilaa muuten nykybensa, kun tuttiryypyt ja vastaavat kalvot tuli markkinoille niin ne kesti vuosia, nyt sen saa vaihtaa liki vuosittain..

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 14.7.2008 17:07

täällä lähes samat ongelmat...
Sattui unohtumaan että ruohonleikkurin bensaan ei sekoitetakkaan 2-tahti öljyä...
löin tankin täyteen moottorisahaan varattu öljytty bensaa ja johan alkoi käynti ontumaan.
Tajuttuani virheeni imin tankin tyhjäksi imuvaihtajalla ja ajoin 2 tankillista puhtaalla bensalla mutta käynti ei kun huononi kunnes loppui kokonaan. Nyt ei edes lupaa..pitänee siis katsoa tuo kalvo ja antaa vähän paineilmaa kaasarille jos se siitä tokenisi.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.7.2008 17:08

vaihoitko tulpan?

kilpijo
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.11.2003 18:07

ViestiKirjoittaja kilpijo » 14.7.2008 17:49

Kalvo tosiaan maksaa 5€ ja työkaulina saattaa joutua käyttämään tuumaisia avaimia.
Omassa Klipossa tankki oli kiinni tuumakoon hässäköillä.

Bensan sekaan kannattaa laittaa suoja-aine (olikohan se venttiilinsuoja-aine) nimeltään.
Kätevä annostelupurkki jossa pullosta puserretaan litkua pienempään säiliöön jossa on mitta-asteikko. Kun on tarpeeksi ainetta niin korkki auki ja se kaadetaan tankkiin. Itse laitan sitä jo jerrykannuun aina kun käyn sen täyttämässä niin ei tarvi niin usein läträtä.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa