Golf mk2 Gti G60
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 Gti G60
Terve vaan kaikille!
Nyt on sitten ykkösen tilalle hankittu kakkonen eli tommonen G60 malli.
Tarkoitus olisi pitää mahdollisimman orkkiksena ja parannella vähä vuosien jättämiä jälkiä..
Tuossapa jotain kuvia tältä illalta kun uusi kulta saapui kotiin ; )
---
---
kuvat näyttää vähä siltä että ne ois juoksussa otettu mutta se on vaan sitä kun ei osaa :D
Tietoja sen verran että:
Saksantuonti 2006 kilometrein "139tkm"
Olevinaan GTI G60 Fire&ice malli... uskoo ken tahtoo ;)
Alustana kuittien perusteella säädettävä H&R alusta
vanteet on TSW takana 16" 9,5j ja edessä 16" 7,5j (renkaita en nyt muista)
Putkisto 2,5"+kisakittimirri
koneelta ja muulta tekniikalta ilmeisesti vakio.
Lisätietoja laittelen tuossa lisää kun pääsen huomenna tarkemmin nosturille tutkimaan ja kuvia myös ;)
Auto jää suoraan seisontaan ainakin kuukaudeksi polvileikkauksen takia mutta koitetaan saada siinä sivussa kaikkea pientä hommailtua..
Voi tietty olla että kakkis vilahtelee pk-seudulla jos kuskin satun löytämään välillä =)
Nyt on sitten ykkösen tilalle hankittu kakkonen eli tommonen G60 malli.
Tarkoitus olisi pitää mahdollisimman orkkiksena ja parannella vähä vuosien jättämiä jälkiä..
Tuossapa jotain kuvia tältä illalta kun uusi kulta saapui kotiin ; )
---
---
kuvat näyttää vähä siltä että ne ois juoksussa otettu mutta se on vaan sitä kun ei osaa :D
Tietoja sen verran että:
Saksantuonti 2006 kilometrein "139tkm"
Olevinaan GTI G60 Fire&ice malli... uskoo ken tahtoo ;)
Alustana kuittien perusteella säädettävä H&R alusta
vanteet on TSW takana 16" 9,5j ja edessä 16" 7,5j (renkaita en nyt muista)
Putkisto 2,5"+kisakittimirri
koneelta ja muulta tekniikalta ilmeisesti vakio.
Lisätietoja laittelen tuossa lisää kun pääsen huomenna tarkemmin nosturille tutkimaan ja kuvia myös ;)
Auto jää suoraan seisontaan ainakin kuukaudeksi polvileikkauksen takia mutta koitetaan saada siinä sivussa kaikkea pientä hommailtua..
Voi tietty olla että kakkis vilahtelee pk-seudulla jos kuskin satun löytämään välillä =)
Viimeksi muokannut RABBITI, 12.5.2008 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Originaalin Fire&Icen tunnistaa mm. sisustasta:
http://www1.garaget.org/archive/1/638/5 ... 262163.jpg
http://www1.garaget.org/archive/1/638/5 ... 262163.jpg
Jepulijee
Mo!
Juu toi sisusta nyt ei minua vakuuta 100% vaikka se siellä kaikkine penkkeineen nököttääkin
koska sehän voi olla vaihdettu jostain mällätystä F&I mallista toho g60 mutta koitan selvittää onko kyseessä ihka-aito F&I malli..ehdotuksia aitouden selvittämiseen otetaan vastaan! =)
siinä vielä kuvotus tosta kyseisestä sisusta
sisustaa on "raiskattu" maalailemalla nuppeja ja nappeja violetiksi ilmeisesti teeman mukaan mutta mitä nyt tänään hallilla vähän maalinpoisto-aineella kokeilin niin aika hyvin muoviosat saa takaisin omaan alkuperäiseen kuosiinsa..
penkkien kunto on kyllä vähän niin ja näin mutta pienellä pesulla ja tukivanujen vaihdolla saa vielä kohtalaiset ;)
Seuraavaksi olisi ainakin tehtävä listalla:
Etutassujen vaihto 195/45 R16 gummeihin kun semmoiset ylimääräisenä tuolla roikkuu
sisustan ehostusta (nupit,napit,nippelit jne jne)
Mittariston valojen/pohjien vaihto alkuperäisiin (nyt siniset ledit :DDD)
putkiston suoristelu (kun raapii maata jokapaikassa roikkumisen takia)
takaluukun lukon korjaus
tummaoptiikkaisten rallyvalojen metsästys/asennus
tuossapa jotain niin en lupaile liikoja ;)
Lämmintä kesän odotusta kaikille!
Juu toi sisusta nyt ei minua vakuuta 100% vaikka se siellä kaikkine penkkeineen nököttääkin
koska sehän voi olla vaihdettu jostain mällätystä F&I mallista toho g60 mutta koitan selvittää onko kyseessä ihka-aito F&I malli..ehdotuksia aitouden selvittämiseen otetaan vastaan! =)
siinä vielä kuvotus tosta kyseisestä sisusta
sisustaa on "raiskattu" maalailemalla nuppeja ja nappeja violetiksi ilmeisesti teeman mukaan mutta mitä nyt tänään hallilla vähän maalinpoisto-aineella kokeilin niin aika hyvin muoviosat saa takaisin omaan alkuperäiseen kuosiinsa..
penkkien kunto on kyllä vähän niin ja näin mutta pienellä pesulla ja tukivanujen vaihdolla saa vielä kohtalaiset ;)
Seuraavaksi olisi ainakin tehtävä listalla:
Etutassujen vaihto 195/45 R16 gummeihin kun semmoiset ylimääräisenä tuolla roikkuu
sisustan ehostusta (nupit,napit,nippelit jne jne)
Mittariston valojen/pohjien vaihto alkuperäisiin (nyt siniset ledit :DDD)
putkiston suoristelu (kun raapii maata jokapaikassa roikkumisen takia)
takaluukun lukon korjaus
tummaoptiikkaisten rallyvalojen metsästys/asennus
tuossapa jotain niin en lupaile liikoja ;)
Lämmintä kesän odotusta kaikille!
hmm
Noiki on kyllä mielenkiintoisen näköset O.o
En ainakaan itse ole törmännyt yhteenkään..
Ajattelin kyllä vähä tähän tyyliin.
mutta "koko tummat" en vain googlettamalla nopeasti löytänyt kuin tuollaiset ;)
ainiin ja palatakseni aikaisempaan slaten kommenttiin
"Tossa ny ei fire önd icestä muuta oo jälellä ko sisusta, seki raiskattuna? :)"
Niin mitäs muuta erillaista F&I mallissa on kuin sisusta ja ne logot kyljissä? kertokaas kun olen näissä vielä aika keltanokka.. =)
En ainakaan itse ole törmännyt yhteenkään..
Ajattelin kyllä vähä tähän tyyliin.
mutta "koko tummat" en vain googlettamalla nopeasti löytänyt kuin tuollaiset ;)
ainiin ja palatakseni aikaisempaan slaten kommenttiin
"Tossa ny ei fire önd icestä muuta oo jälellä ko sisusta, seki raiskattuna? :)"
Niin mitäs muuta erillaista F&I mallissa on kuin sisusta ja ne logot kyljissä? kertokaas kun olen näissä vielä aika keltanokka.. =)
Taitaa olla sisusta,logot sivuvilkkujen paikalla,logo takapilarissa ja väri. Ainakin aikaisemmi ku tuosta vessasta on kättä tällä foorumilla väännetty että tuohon olis sisusta vaan vaihdettu,tiedä sitten.
Tekeekös joku noita rallye valoja edes tarvikkeena/tuninkiversiona? Ettei olis ite ruikittu tummiksi.
Edittiä: selviäiskö runkonumerolla mahdollinen alkuperäisyys?
Tekeekös joku noita rallye valoja edes tarvikkeena/tuninkiversiona? Ettei olis ite ruikittu tummiksi.
Edittiä: selviäiskö runkonumerolla mahdollinen alkuperäisyys?
ni
kyllä minäkin sen niin pidän että tuo on "sisustan vaihto" koska mitään pitävää todistetta minulla ei aitoudesta ole..
Niin en ole vielä tarkasti perehtynyt tuohon valohommaan mutta jos ei valmiina löydy on itse ne suihkittava ; )
Nuita paikallaan olevia en tohdi alkaa ruiskimaan koska toisessa on kiveniskeymä ja se se vasta ruma olisi kun tummalla taustalla siinä näkyisi :/
vanhat meinasit sitten laittaa ratakäyttöön X teipillä :))
Ärsyttää aivan hulluna kun juuri sattui tämä polvileikkaus tähän eikä pääse heti auton kimppuun vaan pitää maata täällä sängyssä läppäri kourassa :D
Noooooh mutta "vielä on kesää jäljellä.. vielä tulee kauniita päiviä" ;)
Edit: joo kyllä! runkonumeron perusteella voisi vaikka koittaa selvittää sisustan värikoodeja ja sitäkautta saada vähän selville mitä se on syöny ;b
Niin en ole vielä tarkasti perehtynyt tuohon valohommaan mutta jos ei valmiina löydy on itse ne suihkittava ; )
Nuita paikallaan olevia en tohdi alkaa ruiskimaan koska toisessa on kiveniskeymä ja se se vasta ruma olisi kun tummalla taustalla siinä näkyisi :/
vanhat meinasit sitten laittaa ratakäyttöön X teipillä :))
Ärsyttää aivan hulluna kun juuri sattui tämä polvileikkaus tähän eikä pääse heti auton kimppuun vaan pitää maata täällä sängyssä läppäri kourassa :D
Noooooh mutta "vielä on kesää jäljellä.. vielä tulee kauniita päiviä" ;)
Edit: joo kyllä! runkonumeron perusteella voisi vaikka koittaa selvittää sisustan värikoodeja ja sitäkautta saada vähän selville mitä se on syöny ;b
totta..
Aivan.. porukalla oli joku ihmeen vimma tuhota kaikki alkuperäinen ..
Esim tossahan onse 90-00 vuosien vaihteen villitys 1-pyyhinjärjestelmäkin..
Auto on kuulemma ollut ennen violetti..
Sen verran tiedän... liekkö sekään totta kun en mistään ole vielä violettia löytänyt :D
tuossa vielä pari kuvaa hallilta
KliK
KliK
KliK
KliK
Esim tossahan onse 90-00 vuosien vaihteen villitys 1-pyyhinjärjestelmäkin..
Auto on kuulemma ollut ennen violetti..
Sen verran tiedän... liekkö sekään totta kun en mistään ole vielä violettia löytänyt :D
tuossa vielä pari kuvaa hallilta
KliK
KliK
KliK
KliK
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Moi! Usko tai älä mut kyllä tuo on aito fire and ice edition! olin nimittäin auton ensimmäinen omistaja suomessa! ja tuossa joku oli maininnut että sen tunnistaa myös sivu vilkkujen tilalla olevista fire and ice muovi lätkistä niin ne löytyy vielä minulta kotoa! ne oli pakko ottaa pois koska katsastus mies ei oikein tykännyt kun ei ollut sivu vilkkuja:D ja minkä takia c pilareissa ei ole merkkejä niin siks koska auto on maalattu yhden kerran kokonaan!l
Ja vielä korjaan tietojasi että kone ei todellakaan ole vakio! siihen on vaihdettu turbo, putkisto kokonaan, lastu laitettu ja paljon muuta mitä en nyt muista, voin laittaa tarkemmat tiedot myöhemmin jos kiinnostaa? :) ja viritykset on tehnyt suomalainen yritys nimeltään fin turbo!! ja jos et tiedä paljonko siinä on tehoa niin noin 220hv! :) Jos haluat tietää autosta vielä jotakin niin voit kysyä minulta?! :)
Ja vielä korjaan tietojasi että kone ei todellakaan ole vakio! siihen on vaihdettu turbo, putkisto kokonaan, lastu laitettu ja paljon muuta mitä en nyt muista, voin laittaa tarkemmat tiedot myöhemmin jos kiinnostaa? :) ja viritykset on tehnyt suomalainen yritys nimeltään fin turbo!! ja jos et tiedä paljonko siinä on tehoa niin noin 220hv! :) Jos haluat tietää autosta vielä jotakin niin voit kysyä minulta?! :)
Juuuupis
No No! Täällähän on tulista keskustelua käyty autosta :D
Tottakai minua kiinnostaa koko auton historia ja jos vaan pystyt niin pistä minulle oma puh.numero privaan niin soitellaan =)
220hv minua hieman arveluttaa..
Auto kyllä kiihtyy ihan hyvin ja vakaasti mutta yli 200hv kuulostaa hurjalta lähtöihin verrattuna..JA! ahtimena on edelleen remmiahdin ei turbo mutta nämähän nimet sekoittaa monet helposti..
Minua kiinnostaa kuka on vastuussa sisustan maalaamisesta :DD
Noh nyt ne maalit on poistettu ja tuossa kuva sisustasta ja pohjan massauksesta ;)
Pohja
Yöntimo
Sisusta
Sisusta maalien poiston jälkeen ja pientä putsia oville =) (huomatkaa F&I kävelykepit piti saada sairaalasta :DDD)
Tottakai minua kiinnostaa koko auton historia ja jos vaan pystyt niin pistä minulle oma puh.numero privaan niin soitellaan =)
220hv minua hieman arveluttaa..
Auto kyllä kiihtyy ihan hyvin ja vakaasti mutta yli 200hv kuulostaa hurjalta lähtöihin verrattuna..JA! ahtimena on edelleen remmiahdin ei turbo mutta nämähän nimet sekoittaa monet helposti..
Minua kiinnostaa kuka on vastuussa sisustan maalaamisesta :DD
Noh nyt ne maalit on poistettu ja tuossa kuva sisustasta ja pohjan massauksesta ;)
Pohja
Yöntimo
Sisusta
Sisusta maalien poiston jälkeen ja pientä putsia oville =) (huomatkaa F&I kävelykepit piti saada sairaalasta :DDD)
sitte vielä luukku orkkikseksi,kaaret orkkiksi ja raavit orkkismaalipinnan esille. =D
E:Näitä tusinatekniikanvaihtoja mikä itselläkin saa raiskata mielen mukaan mutta joku roti sentään keräilykohteiden kanssa. =D
E:Näitä tusinatekniikanvaihtoja mikä itselläkin saa raiskata mielen mukaan mutta joku roti sentään keräilykohteiden kanssa. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 9.5.2008 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kakkismiehet rasvailee jo köyttä kun joku on nyt kajonnut limited edition malliin joskus ja tähänkin.
Ai niin rabbitti, me muuten nähdään aina että sinä olet postannut joten tuo T: R on turha. Kohtuullisen siisti vekotin mutta tee nyt kuitenkin semmoinen kuin itse haluat, ei niin kuin muut haluaa.
Autot, ne nyt on vaan tehty raiskattavaksi, pois lukien jotkut todella harvinaiset esim -72 nissan skyline GT-R
Ai niin rabbitti, me muuten nähdään aina että sinä olet postannut joten tuo T: R on turha. Kohtuullisen siisti vekotin mutta tee nyt kuitenkin semmoinen kuin itse haluat, ei niin kuin muut haluaa.
Autot, ne nyt on vaan tehty raiskattavaksi, pois lukien jotkut todella harvinaiset esim -72 nissan skyline GT-R
siis ennekuin alatte mua köyden jatkoks vetämään niin sitä en tiedä mitä mun jälkeen omistajat ovat tehneet;D muistelisin että minun jälkeen tuolla olis ollu yks vai kaks omistajaa joten jompikumpi niistä ovat maalanneet sisustan:D minulta auto silloin lähti sisustaltaan ihan orkkis kunnossa:) muuten mitä siihen on ulkoisesti tehty niin ei ole minun käsi alaa vaan ostin sen suoraan sellaisena:) ja pitää vielä korjata kun tuli pieni lipsahdus eli siinä on remmiahdin toisin kun vahingossa olin kirjoittanut turbo!
Ja kun itselläni auto oli niin kyllä siinä oli n.210-220hv en sit tiedä onko konetta muutettu kun auto on minulta ostettu pois? Nyt vasta kuulen ekan kerran koko autosta pitkään aikaan kun auto oli omistuksena minulla vuos sitten!
Vielä pitää varmistaa että puhutaan samasta autosta elikkä onko rekkarin alku ggg-? :)
Ja kun itselläni auto oli niin kyllä siinä oli n.210-220hv en sit tiedä onko konetta muutettu kun auto on minulta ostettu pois? Nyt vasta kuulen ekan kerran koko autosta pitkään aikaan kun auto oli omistuksena minulla vuos sitten!
Vielä pitää varmistaa että puhutaan samasta autosta elikkä onko rekkarin alku ggg-? :)
jeps
Juu on rekkarin alku on GGG :DD hyvin käy G60 ;)
Teho keskustelu on ehkä tässä vaiheessa turhaa koska tosiaan muutoksia on voitu tehdä suuntaan kuin toiseen vielä sinun omistuksen jälkeen..
itse kun tosiaan en ole ajanut sitä kuin sen että ostosta pihaan ja sitten se onkin ollut tuolla pihalla/hallilla niin ajokokemukset ovat hyvin vähäisiä..
Ahtoja katselin niin pysyy alle 0,5 eli siellä pitäisi mittarien mukaan olla aika kovat paukut että noilla ahdoilla saadaan 1.8 koneesta irti yli 200hv..
Tarkastellaan tilannetta kun pääsen itse ominvoimin liikkumaan ja tutkimaan kun nytten tämä liikkuminen on vähän vaivalloista.. :D
Sitten...kun tuossa puhuttiin siitä että jotain oltaisiin syyttelemässä näistä muutoksista niin ei tosiaankaan ole..läppää heitin noista sisustan osista :D..jokainenhan saa tehdä autolleen mitä tahtoo ja sen ymmärrän ja semmoisena sen ostin..eli rauha kaikkien sielulle :D
T-Tec sitten innostui tosta minun T:-R- jutusta niin se on ollu mulla tapana vaikka toki tiedän että tuolla näkyy sen postaajan nimi ;) jos se modeja häiritsee niin voin toki jättää pois mutta sieltä taholta ennen yhteydenottoa tulemaan...
JA sitten vielä haluaisin T-Tecille sanoa että itse arvostan alkuperäisyyttä todella paljon ja aijon myös tämän auton kohdalla pitää sitä linjaa eli muutoksia alkuperäisyyteen tulla tekemään eli ei ole kyse kenenkään painostuksesta tai pakosta laittaa tämä kottero entiseen kuosiinsa :)
Teho keskustelu on ehkä tässä vaiheessa turhaa koska tosiaan muutoksia on voitu tehdä suuntaan kuin toiseen vielä sinun omistuksen jälkeen..
itse kun tosiaan en ole ajanut sitä kuin sen että ostosta pihaan ja sitten se onkin ollut tuolla pihalla/hallilla niin ajokokemukset ovat hyvin vähäisiä..
Ahtoja katselin niin pysyy alle 0,5 eli siellä pitäisi mittarien mukaan olla aika kovat paukut että noilla ahdoilla saadaan 1.8 koneesta irti yli 200hv..
Tarkastellaan tilannetta kun pääsen itse ominvoimin liikkumaan ja tutkimaan kun nytten tämä liikkuminen on vähän vaivalloista.. :D
Sitten...kun tuossa puhuttiin siitä että jotain oltaisiin syyttelemässä näistä muutoksista niin ei tosiaankaan ole..läppää heitin noista sisustan osista :D..jokainenhan saa tehdä autolleen mitä tahtoo ja sen ymmärrän ja semmoisena sen ostin..eli rauha kaikkien sielulle :D
T-Tec sitten innostui tosta minun T:-R- jutusta niin se on ollu mulla tapana vaikka toki tiedän että tuolla näkyy sen postaajan nimi ;) jos se modeja häiritsee niin voin toki jättää pois mutta sieltä taholta ennen yhteydenottoa tulemaan...
JA sitten vielä haluaisin T-Tecille sanoa että itse arvostan alkuperäisyyttä todella paljon ja aijon myös tämän auton kohdalla pitää sitä linjaa eli muutoksia alkuperäisyyteen tulla tekemään eli ei ole kyse kenenkään painostuksesta tai pakosta laittaa tämä kottero entiseen kuosiinsa :)
T-Tec sitten innostui tosta minun T:-R- jutusta niin se on ollu mulla tapana vaikka toki tiedän että tuolla näkyy sen postaajan nimi ;) jos se modeja häiritsee niin voin toki jättää pois mutta sieltä taholta ennen yhteydenottoa tulemaan...
no nyt on huomautettu, tosiaan tapana on että noita ei tarvii tällä foorumilla lisäillä
joo no mitä nyt ite muistelin niin ahdot ei kyllä sillon ollut lähelläkään alle 0,5 eli on sille jotakin tehty? kyllähän se kuulostaa hullulta jos noilla ahdoilla saatais yli 200 rikki :) onkos auto muuten missä kunnossa yleisesti? vaikka ei ole enää oma niin kiinnostaa kun tuli sillon sen verran kukka kämmenellä pidettyä sitä autoa? :) onko muuten takakontissa vielä teksi GELADEN? sellanen musta lätkä? jos sulla on se niin haluaisin ostaa sen nykyiseen golffiin? :)
Kyllä se ihan hyvässä peruskunnossa on!..
Kuskin ovessa on lommo ja sit tossa takaluukun alapuolella on semmonen pieni painauma..
ei sulla muuten ole mitää haljua tosta värikoodista kun tää entinen omistaja sano että se on ollu ennen violetti?? :O
Maalipinta on muuten hyvä mutta spoilerista ja puskurista on lähteny vähä maalit halkeilee..
ei oikee meinaa tommosessa elastisessa materiaalissa maalit kestää :/
sen spoilerin ajattelin tänää hinkata vakioks kans :)
kone ei vuoda öljyä, nesteet pysyy siellä missä pitääkin ja käy muutenkin nätisti :)
kyllä keljuttaa ku ei pääse ajelee ku ilmatkin on näin hyvät >:)
Edit:en oo kyllä löytäny mitää tekstiä sieltä kontista :O missäs sen pitäs olla tarkalleen?
Kuskin ovessa on lommo ja sit tossa takaluukun alapuolella on semmonen pieni painauma..
ei sulla muuten ole mitää haljua tosta värikoodista kun tää entinen omistaja sano että se on ollu ennen violetti?? :O
Maalipinta on muuten hyvä mutta spoilerista ja puskurista on lähteny vähä maalit halkeilee..
ei oikee meinaa tommosessa elastisessa materiaalissa maalit kestää :/
sen spoilerin ajattelin tänää hinkata vakioks kans :)
kone ei vuoda öljyä, nesteet pysyy siellä missä pitääkin ja käy muutenkin nätisti :)
kyllä keljuttaa ku ei pääse ajelee ku ilmatkin on näin hyvät >:)
Edit:en oo kyllä löytäny mitää tekstiä sieltä kontista :O missäs sen pitäs olla tarkalleen?
joo eli alkuperäisen fire and ice mallin väri on tumman violetti eli oikealta nimeltä "Dark violet pearl", en kyllä muista mikä väri koodi on? ei kyllä mun jälkeisit omistajat oo autoa näköjään hyvin pitäny jos on lommoja ja painaumia!
Eli se lätkä pitäis olla takaluukun oikeassa ala reunassa? jos haluut oikein alkuperäisen siitä tehdä niin sun kannattaa vaihtaa vielä 15" vanteet alle ;) tuossa lukee mitä alkuperäisessä on---> http://www.golfgti.co.uk/viewfeature_co ... atureID=15
Eli se lätkä pitäis olla takaluukun oikeassa ala reunassa? jos haluut oikein alkuperäisen siitä tehdä niin sun kannattaa vaihtaa vielä 15" vanteet alle ;) tuossa lukee mitä alkuperäisessä on---> http://www.golfgti.co.uk/viewfeature_co ... atureID=15
siis mitä v*ttua..eikö noita Gti G60 160hp F&I ole tehny kuin 70??!
Kiitti tosta värikoodista..pitää duunissa kysyy paljon pojat ottas jos ruiskisivat vklp hommina ton pintaan :) toki pitää hankkia eka mm. puskurit,kontinluukku yms eli ei ole ihan vielä ajankohtaista ;)
tossa luukussa on vaan "GOLF lätkä" eikä muuta :/ tainnu joku amis laittaa sen korollaansa :D
Kiitti tosta värikoodista..pitää duunissa kysyy paljon pojat ottas jos ruiskisivat vklp hommina ton pintaan :) toki pitää hankkia eka mm. puskurit,kontinluukku yms eli ei ole ihan vielä ajankohtaista ;)
tossa luukussa on vaan "GOLF lätkä" eikä muuta :/ tainnu joku amis laittaa sen korollaansa :D
ja pitää vielä korjata kun tuli pieni lipsahdus eli siinä on remmiahdin toisin kun vahingossa olin kirjoittanut turbo!
OK, homma selvä. Aloin vaan miettimään että onko sinne kenties jossain välissä sitten turboakin soviteltu.
siihen on vaihdettu turbo, putkisto kokonaan, lastu laitettu ja paljon muuta mitä en nyt muista, voin laittaa tarkemmat tiedot myöhemmin jos kiinnostaa?
Nyt vaan mietityttää että mikä ahdin sinne on jossain vaiheessa sitten vaihdettu kun noita tehoja on haettu? Joku modattu G-lader?
mk2 GTI
Mikäs harvinaisuus sulla tuubias nykyään sitten on? :P
No en nyt tiedä onko se mikään harvinaisuus mut nelos koppanen golffi jota on pikkusen viritetty:D ei siinä oo tällä hetkellä kuin noin 260hv mut tehoa kyllä pitää saada lisää, kun alkaa tuntumaa jo laiskalta;D
Kyllä pikkusen houkuttelis ostaa rallye kun netti autossa on sellanen myynnissä ;)
Alustana kuittien perusteella säädettävä H&R alusta
Onko siinä oikeasti tuo alusta? :O kun minulta auto lähti niin alustana oli vielä Konin säädettävä!
Eli kun sanoin että voin myöhemmin laittaa mitä siihen on/oli tehty niin nuo--> teho putki, jäykkä nokka akseli, säädettävä nokkapyörä ja uusi ahdin, en sit tiedä mitä koneeseen on tehty sen jälkeen kun minulta auto lähti pois? kumma jos joku on halunnut ottaa viritykset pois? :D
Niinkuin tuossa lukee "kuittien perusteella" joita en edes itse ole tutkinut vaan kaveri joka istui pelkääjän paikalla ja tonki kotimatkan autoa niin löysi ilmeisesti saksanpuolelta tulleen kuitin missä oli H&R säädettävä alusta..mitään tositteita ei ole että se sinne olisi asennettu alle..
Mutta minusta tämä "onko siinä sitä sun tätä vai eikö ole" on vähän turhaa kun en autoa ole sen kummemmin vielä tutkinut eli kun olen tänne kartoittanut osat ja mittauttanut tehot niin laitetaan tämä osakeskustelu siihen asti jäihin..
Toki kaikkea muuta auton tiimoilta voi puhella ja vastailen sitä mukaa mitä osaan kertoa : )
Mutta minusta tämä "onko siinä sitä sun tätä vai eikö ole" on vähän turhaa kun en autoa ole sen kummemmin vielä tutkinut eli kun olen tänne kartoittanut osat ja mittauttanut tehot niin laitetaan tämä osakeskustelu siihen asti jäihin..
Toki kaikkea muuta auton tiimoilta voi puhella ja vastailen sitä mukaa mitä osaan kertoa : )
hahaha! totta totta Petri.R ja raiskauksia tapahtuu joka päivä :D
Mutta nyt asiaan..
Eli siis tänään otin asiakseni selvitellä tätä f&i "alkuperäisyyttä" ja kyseinen auto EI OLE F&I ainakaan alkuperäisen värikoodin ja sisustankoodin mukaan jotka löysin takakontissa olevasta tehdaslapusta.
Mistä ilmenee muutkin auton tiedot eli siis auto on lähtenyt tehtaalta GTI G60:nä ja siihen on jossain vaiheessa vaihdettu tuo sisusta.
Maali on aina ollut tuo tumman harmaa joka on kiesissä nyttenkin jokseenkin uudelleen suihkittuna mutta ei siis violetti mitä nämä entiset omistajat väittää eli nyt sitten voidaan unohtaa tuo keskustelu ja siirtyä tähän "tehokeskusteluun".
Eli tänään sitten tarkastelin myös näitä "viritysosia" ja sieltä kyllä löytyi säädettävänokkapyörä,tehoputki+katti muusta en osaa sitten päällepäin sanoa koska en ole "vakiota" ahdinta nähnyt ja jäykkä nokka-akseli on ihan uusi sana minulle :D
Puhdistettiin siinä sivussa muuten se ilmansuodatin ja siitä kyllä oli jossain määrin apua eli korkeammilla kierroksilla kiesi sykki melkoisen hyvin =)
sitä ei ollukkaan sitten puhdistettu varmaan kuin viimeksi saksassa :D
jos joku muistaa ne thöööning mittariston taustat mitkä joku lippislasse oli värkänny IHAN ITSE niin ne on nyt raaputeltu pois ja sain vanhat mittarinpohjat näkymään vielä kohtalaisen hyvin :)
siinä kuvaa mittaristosta
Sori toi TOSI huono kuvanlaatu mutta ei sattunu kamera tänää mukaa ja känny oli ainut millä sain ikuistettua kovan raatamisen tulokset :D
Mut jeps tämmöstä tänää! Palaillaan! :)
Mutta nyt asiaan..
Eli siis tänään otin asiakseni selvitellä tätä f&i "alkuperäisyyttä" ja kyseinen auto EI OLE F&I ainakaan alkuperäisen värikoodin ja sisustankoodin mukaan jotka löysin takakontissa olevasta tehdaslapusta.
Mistä ilmenee muutkin auton tiedot eli siis auto on lähtenyt tehtaalta GTI G60:nä ja siihen on jossain vaiheessa vaihdettu tuo sisusta.
Maali on aina ollut tuo tumman harmaa joka on kiesissä nyttenkin jokseenkin uudelleen suihkittuna mutta ei siis violetti mitä nämä entiset omistajat väittää eli nyt sitten voidaan unohtaa tuo keskustelu ja siirtyä tähän "tehokeskusteluun".
Eli tänään sitten tarkastelin myös näitä "viritysosia" ja sieltä kyllä löytyi säädettävänokkapyörä,tehoputki+katti muusta en osaa sitten päällepäin sanoa koska en ole "vakiota" ahdinta nähnyt ja jäykkä nokka-akseli on ihan uusi sana minulle :D
Puhdistettiin siinä sivussa muuten se ilmansuodatin ja siitä kyllä oli jossain määrin apua eli korkeammilla kierroksilla kiesi sykki melkoisen hyvin =)
sitä ei ollukkaan sitten puhdistettu varmaan kuin viimeksi saksassa :D
jos joku muistaa ne thöööning mittariston taustat mitkä joku lippislasse oli värkänny IHAN ITSE niin ne on nyt raaputeltu pois ja sain vanhat mittarinpohjat näkymään vielä kohtalaisen hyvin :)
siinä kuvaa mittaristosta
Sori toi TOSI huono kuvanlaatu mutta ei sattunu kamera tänää mukaa ja känny oli ainut millä sain ikuistettua kovan raatamisen tulokset :D
Mut jeps tämmöstä tänää! Palaillaan! :)
Tämän voi kyllä minun puolesta siirtää tuonne kävijöiden kalustoon kun ei tästä "keskustelusta" nyt tule lasta eikä sitä toistakaan :D
Ja niinkuin sanoin niin minun terveydentila ei anna nyt periksi laittaa tätä autoa niinkuin ilmeisesti tämä projektiosasto velvoittaa.
Tuommoista pientä mä tällä hetkellä pävittäin värkkäilen niin ehkä se on parempi tuolla kävijöidenkalustossa.. :)
Ja niinkuin sanoin niin minun terveydentila ei anna nyt periksi laittaa tätä autoa niinkuin ilmeisesti tämä projektiosasto velvoittaa.
Tuommoista pientä mä tällä hetkellä pävittäin värkkäilen niin ehkä se on parempi tuolla kävijöidenkalustossa.. :)
mk2 GTI
PostPosted: 10.5.2008 22:20 Post subject:
Jaa tuubiaas miks sa siihen haluisit sen geladenin? Joo se rallye on kyl helvetin siisti oon kans katellu sita. Lahes alkuperaiskunnos nayttais olevan
Niinhän se rallye näytti olevan alkuperäis kunnossa mut mitä äsken katoin niin ei ollu enää myynnissä? ja sit siitä lätkästä, en tiedä miks haluan mut voisin laittaa sen nykyisen golffin perään? kai jotkut tietää mitä geladen tarkoittaa?
katsoppa vaikka www.mdcomprex.fi
Edit: eipä siellä ollukkaa ainakaan äkkiä katsottuna mutta eiköhän sieltä saa niitä. Oisko joku 50-60€ maksanu.
Edit2: On sittenki,hintahaarukka sattu aika kohdilleen. =D
Edit: eipä siellä ollukkaa ainakaan äkkiä katsottuna mutta eiköhän sieltä saa niitä. Oisko joku 50-60€ maksanu.
Edit2: On sittenki,hintahaarukka sattu aika kohdilleen. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 11.5.2008 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
^__^
Nomnomnom
Siinä sais jo parilla satasella parikyt hummaa : )
tossa osu silmään tommonenkin "kitti"
Kit Step 4 B
Tiedä sitten miten pitkään tommonen sarja ui suomeen ja uiko ollenkaan..
Siinä sais jo parilla satasella parikyt hummaa : )
tossa osu silmään tommonenkin "kitti"
Kit Step 4 B
Tiedä sitten miten pitkään tommonen sarja ui suomeen ja uiko ollenkaan..
ju
Kyllä..
siitä voit ottaa sen 20hp pois :D
Mut tosiaan ihan asialliselta setiltä vaikuttaa : )
Tosin tässä autossahan pitäs olla jo nuo kaikki : DDDD
Edit: siinäpä olisikin hyvä kokeilu pistää tuo tilaukseen käydä penkissä ennen palikoiden asennusta ja sitten mitata tehot jälkeen pitääkö lupaukset paikkansa : )
siitä voit ottaa sen 20hp pois :D
Mut tosiaan ihan asialliselta setiltä vaikuttaa : )
Tosin tässä autossahan pitäs olla jo nuo kaikki : DDDD
Edit: siinäpä olisikin hyvä kokeilu pistää tuo tilaukseen käydä penkissä ennen palikoiden asennusta ja sitten mitata tehot jälkeen pitääkö lupaukset paikkansa : )
^^^^mitä sanoin että mitä koneeseen on tehty, niin kyllä myyjä mulle vakuutteli kovasti sillon tehoista ja virityksistä että olis mut niinkuin oon sanonut pariin kertaan niin en tiedä mitä mun jälkeiset omistajat on sille tehnyt?? ja muistaakseni se GELADEN teksti tarkoitta suomeks kiukkua, raivoa täynnä ;)
whii
Vai että pitäs semmoinen tarra saada persuuksiin..
Jos se tuolla mun golffissa vielä ois ni saisit kyllä ilmaisiks :D
Tänää ei oikein saatu mitää konkreettista aikaan..
kokeiltiin 15" vanteita tänää alle ja eihän ne oikee sinne menny tolla 38 ET:llä..
joutus aika härskit speisserit änkee että näyttäs edes joltain noilla kaarilla eli unohdettiin nämä vanteet..
noi on nyt sitten myynnis :D
tuossa muuten toi tehtaan laittama värikoodi,varustelu yms sisältävä lappu jonka nämä entiset omistajat olisi voineet tarkistaa ennenkun olisivat alkaneet kerskumaan omistavansa AIDON F&I mallin.. ;)
Eipä tänää muuta :)
Jos se tuolla mun golffissa vielä ois ni saisit kyllä ilmaisiks :D
Tänää ei oikein saatu mitää konkreettista aikaan..
kokeiltiin 15" vanteita tänää alle ja eihän ne oikee sinne menny tolla 38 ET:llä..
joutus aika härskit speisserit änkee että näyttäs edes joltain noilla kaarilla eli unohdettiin nämä vanteet..
noi on nyt sitten myynnis :D
tuossa muuten toi tehtaan laittama värikoodi,varustelu yms sisältävä lappu jonka nämä entiset omistajat olisi voineet tarkistaa ennenkun olisivat alkaneet kerskumaan omistavansa AIDON F&I mallin.. ;)
Eipä tänää muuta :)
joo no mäkin sit toivon että et kauheeta hintaa oo pulittanu kun ei se näköjään oo aito f&i, en kyllä sillon tajunnut katsoa tota kun uskoin niin myyjää mut ei se mua ainakaan haittaa kun oli kuitenkin sen verran kiva auto :) niin ja kyllä se geladen myös tarkoittaa ladattua :) mut muistaakseni katoin sanakirjasta niin se myös tarkoitti kiukkua/raivoa täynnä mut aivan sama se on :D
Khyl khyl
Hinta oli ihan passeli Gti G60 mutta liian alhainen F&I mallille sanotaanko vaikka näin :D
Mut tämmöiset asiat tosiaan kannattaa varmistaa 10x ennenkuin myy eteenpäin sitä erikoismallina..
Surkea se olisi ollut jollekkin joka olisi entisöinyt sen huippukuntoon ja sitten joku olisi vaan tokaissut että eihän tuo ole edes aito :D
Muuuuuuutta se taas siitä..
Tänään olisi tarkoitus mennä hallille vähän laittelemaan kotteroa eli varmaanki illalla kuvia sitten päivän tapahtumista! =)
Hinta oli ihan passeli Gti G60 mutta liian alhainen F&I mallille sanotaanko vaikka näin :D
Mut tämmöiset asiat tosiaan kannattaa varmistaa 10x ennenkuin myy eteenpäin sitä erikoismallina..
Surkea se olisi ollut jollekkin joka olisi entisöinyt sen huippukuntoon ja sitten joku olisi vaan tokaissut että eihän tuo ole edes aito :D
Muuuuuuutta se taas siitä..
Tänään olisi tarkoitus mennä hallille vähän laittelemaan kotteroa eli varmaanki illalla kuvia sitten päivän tapahtumista! =)
No eilen oltiin hallilla äheltämässä ja taaskin oli semmoinen päivä että tehtiin vaikka mitä mutta ei oikein saatu mitään aikaan :D
En tiedä mistä tuo putkisto on tonne hankittu mutta p*ska se on saundeiltaan ja korvakuulolla se kuulostaa että vuotaisi todella pahasti mutta näin ei ole..
No tuohon pureuduttiin eilen ja tehtiin katille "korvausputki" kun ääni tuntui kuuluvan siltä kohdilta mutta suureksi ihmetykseksi katti ei pitänytkään ääntä eli kartoitettiin uudestaan ääntä ja se äänen lähde tuntuuu olevan tämä isovaimennin katin jälkeen.
Ajattelin että täräytän tohon paikalle suoraan 2,5" putken ja sillä sipuli :D
kuitenkin tuon jälkeen on vielä 2 pönttöä että luulisi mökän pysyvän sallituissa rajoissa..
Apparin puolen vanne oli kanssa täräytetty johonkin ja täristi todella pahasti kovissa nopeuksissa ja se vietiin oikaistavaksi järvenpäähän.
Kuulemma valmis ensiviikon lopulla.
Että tämmöistä tältä suunnalta =)
En tiedä mistä tuo putkisto on tonne hankittu mutta p*ska se on saundeiltaan ja korvakuulolla se kuulostaa että vuotaisi todella pahasti mutta näin ei ole..
No tuohon pureuduttiin eilen ja tehtiin katille "korvausputki" kun ääni tuntui kuuluvan siltä kohdilta mutta suureksi ihmetykseksi katti ei pitänytkään ääntä eli kartoitettiin uudestaan ääntä ja se äänen lähde tuntuuu olevan tämä isovaimennin katin jälkeen.
Ajattelin että täräytän tohon paikalle suoraan 2,5" putken ja sillä sipuli :D
kuitenkin tuon jälkeen on vielä 2 pönttöä että luulisi mökän pysyvän sallituissa rajoissa..
Apparin puolen vanne oli kanssa täräytetty johonkin ja täristi todella pahasti kovissa nopeuksissa ja se vietiin oikaistavaksi järvenpäähän.
Kuulemma valmis ensiviikon lopulla.
Että tämmöistä tältä suunnalta =)
Lainaus:
LA9V BrilliantSchwarzEffect
Erittäin hieno väri toikin, varsinkin auringossa.
Itellä oli ex-3golffissa (1,8gt) tuo kyseinen väri ja vaikka tuo auto ei oo mulla ollu enää 3 vuoteen pitää siitä vieläki kaverien kans väitellä että oliko se musta vai sininen vai violetti....
Omasta mielestä se kyllä useimmiten näytti mustalta niinku värikoodin nimiki sanoo....
VAURIOIDEN KORJAUKSELLE OHJEELLISIA MAX ARVOJA:
Sisäreunan painauma halkaisija mitasta MAX n. 15 mm
Poikittais halkeaman pituus MAX n. 50 mm
Pitkittäis halkeaman pituus MAX n. 100 mm
Ulkoreunan lohkeaman täyttöhitsaus pituus MAX n. 150 mm
Sisäreunan lohkeaman täyttöhitsaus pituus MAX n. 100 mm
--------------------------------
Eli itse en ole nähnyt moista tapahtumaa mutta tuossa on ainakin jonkinlainen kuva vanteen oikaisusta/laitteesta
Sitten vielä tuossa pari linkkiä missä on käyty ihan henkilökohtaisia kokemuksia oikaisuista.. :)
nips
Ja
naps
Sisäreunan painauma halkaisija mitasta MAX n. 15 mm
Poikittais halkeaman pituus MAX n. 50 mm
Pitkittäis halkeaman pituus MAX n. 100 mm
Ulkoreunan lohkeaman täyttöhitsaus pituus MAX n. 150 mm
Sisäreunan lohkeaman täyttöhitsaus pituus MAX n. 100 mm
--------------------------------
Eli itse en ole nähnyt moista tapahtumaa mutta tuossa on ainakin jonkinlainen kuva vanteen oikaisusta/laitteesta
Sitten vielä tuossa pari linkkiä missä on käyty ihan henkilökohtaisia kokemuksia oikaisuista.. :)
nips
Ja
naps
Heipodei vaan! :)
Golffin kanssa on ollut nyt vähän hiljais eloa kun odotellaan sitä vannetta sieltä järvenpäästä mutta kyyyyyllä tuossa pientä laittoa on ollut ;)
Eli osto vaiheessa tuossa ei toiminut kierroslukumittari eikä myöskään lämpömittari ja flektin moottorinlaakeri on aivan solmussa..
Noh ongelmaa on koitettu ratkoa ja kuten arvata saattaa siellä on menty tekemään omia johdotuksia josta ei sitten ota erkkikään selvää ja antureitakin on menty sorkkimaan..
Flektin moottoria olen koittanut metsästää tuloksetta kun ei meinaa löytyä selvyyttä siihen missä muissa volkkareissa tuota kyseistä flektiä on käytetty mutta etsinnät jatkuvat ;)
Tänään sitten kävin motonetistä ostamassa uuden lämpöanturin
ja siinä sivussa tarttui matkaan myös korvauputki sille suhisevalle äänenvaimentimelle josta tuossa taisin jo aikasemmin jo vähän höpötelläkkin!
Siinäpä sitä jutunjuurta vähän ja kuvia toki laitan tulemaan kun niitä eri vaiheista/toimenpiteistä saan napsittua! :]
Golffin kanssa on ollut nyt vähän hiljais eloa kun odotellaan sitä vannetta sieltä järvenpäästä mutta kyyyyyllä tuossa pientä laittoa on ollut ;)
Eli osto vaiheessa tuossa ei toiminut kierroslukumittari eikä myöskään lämpömittari ja flektin moottorinlaakeri on aivan solmussa..
Noh ongelmaa on koitettu ratkoa ja kuten arvata saattaa siellä on menty tekemään omia johdotuksia josta ei sitten ota erkkikään selvää ja antureitakin on menty sorkkimaan..
Flektin moottoria olen koittanut metsästää tuloksetta kun ei meinaa löytyä selvyyttä siihen missä muissa volkkareissa tuota kyseistä flektiä on käytetty mutta etsinnät jatkuvat ;)
Tänään sitten kävin motonetistä ostamassa uuden lämpöanturin
ja siinä sivussa tarttui matkaan myös korvauputki sille suhisevalle äänenvaimentimelle josta tuossa taisin jo aikasemmin jo vähän höpötelläkkin!
Siinäpä sitä jutunjuurta vähän ja kuvia toki laitan tulemaan kun niitä eri vaiheista/toimenpiteistä saan napsittua! :]
räpellystä
Terve vaan taas! = )
Nyt on kamerasta saatu kuvat ulos ja jotain latailin jo tonne pötöpukettiinki..
Eli ensiksi iso kiitos GTi-Perttulle flektinmoottorista jonka sain juuri sopivasti perjantaiksi ennen tampereellä lähtöä ja on toiminut oikein hyvin!
Siitä nyt ei varmaan kuvia tarvita koska se ei eroa entisestä millään tavalla paitsi oli paljon paremmassa kunnossa ulkopuolin :D
Noooh sitten ostovaiheessa tuli jo huomattu että lämpömittari ei näytä mitää elonmerkkejä ja entinen omistajakaan ei osannut sanoa mikä mahtaa mittaria vaivata..
Eipä ollut vaikea paikantaa viallista anturia kun yksi näytti TÄLTÄ ..
Otin sokan lukkosokan pois ja nyhtäisin tämän näköisen virityksen pois : DDD
kyllä siinä pari kertaa tuli päätä pudisteltua että mitä on päässä liikkunut että tuommoinen on tuonne pitänyt jättää kun uusi anturi maksoi huimat 9e!!
Noh eikun uutta tilalle ja johta kiinni,starttaus ja heti alkoi eloa löytymään tauluun : )
Eli korjaus aikaa meni noin 2min+naurut/rahaa se 9e..
Seuraavaksi sitten nappasin oikaistun vanteen rengaskoneeseen ja vaihtelin eteen alle viime kesältä ylimääräiseksi jääneet uudet 195/45 R16 Gummit..
Eihän nuo kovin venytetyn näköiset ole 7,5" vanteella mutta välttäävät ihan hyvin ja ovat hyvät ajaa :)
Sitten tuota putkisto hommaa olen kyllä pähkäillyt enemmän kuin tarpeeksi ja siihen tulokseen olen tullut kun en sieltä vuotoa mistään löydä ja pönttöjä olen vaihtanut jo liialtikkin että pakosarja pitää sitä "suhisevaa" ääntä ja kaijuttaa sen tuonne putkistoon..
Eli seuraavakasi olisi sitten hankinnassa peltipakosarja ihan tehojenkin puolesta..
Varmaan nyt ensi tiistaina tulee irroitettua koko putkisto sitten puhdisteltua kaikki saumat/laipat ja laitella se hyvin linjaan..
Muuta sille en nyt oikein osaa tehdä ennen pakosarjaa..
Mutta palataanhan taas uusien kuvien ja juttujen kera mahdollisesti jo tiistaina! : )
Nyt on kamerasta saatu kuvat ulos ja jotain latailin jo tonne pötöpukettiinki..
Eli ensiksi iso kiitos GTi-Perttulle flektinmoottorista jonka sain juuri sopivasti perjantaiksi ennen tampereellä lähtöä ja on toiminut oikein hyvin!
Siitä nyt ei varmaan kuvia tarvita koska se ei eroa entisestä millään tavalla paitsi oli paljon paremmassa kunnossa ulkopuolin :D
Noooh sitten ostovaiheessa tuli jo huomattu että lämpömittari ei näytä mitää elonmerkkejä ja entinen omistajakaan ei osannut sanoa mikä mahtaa mittaria vaivata..
Eipä ollut vaikea paikantaa viallista anturia kun yksi näytti TÄLTÄ ..
Otin sokan lukkosokan pois ja nyhtäisin tämän näköisen virityksen pois : DDD
kyllä siinä pari kertaa tuli päätä pudisteltua että mitä on päässä liikkunut että tuommoinen on tuonne pitänyt jättää kun uusi anturi maksoi huimat 9e!!
Noh eikun uutta tilalle ja johta kiinni,starttaus ja heti alkoi eloa löytymään tauluun : )
Eli korjaus aikaa meni noin 2min+naurut/rahaa se 9e..
Seuraavaksi sitten nappasin oikaistun vanteen rengaskoneeseen ja vaihtelin eteen alle viime kesältä ylimääräiseksi jääneet uudet 195/45 R16 Gummit..
Eihän nuo kovin venytetyn näköiset ole 7,5" vanteella mutta välttäävät ihan hyvin ja ovat hyvät ajaa :)
Sitten tuota putkisto hommaa olen kyllä pähkäillyt enemmän kuin tarpeeksi ja siihen tulokseen olen tullut kun en sieltä vuotoa mistään löydä ja pönttöjä olen vaihtanut jo liialtikkin että pakosarja pitää sitä "suhisevaa" ääntä ja kaijuttaa sen tuonne putkistoon..
Eli seuraavakasi olisi sitten hankinnassa peltipakosarja ihan tehojenkin puolesta..
Varmaan nyt ensi tiistaina tulee irroitettua koko putkisto sitten puhdisteltua kaikki saumat/laipat ja laitella se hyvin linjaan..
Muuta sille en nyt oikein osaa tehdä ennen pakosarjaa..
Mutta palataanhan taas uusien kuvien ja juttujen kera mahdollisesti jo tiistaina! : )
Uuusinta yritys
No heipä hei!
Pienien epäselvyyksien selvittyä päätin alkaa päivittää projektiani myös täällä eli asiaan!
Tosiaan niinkuin tuossa alkupäässä "projektia" tulee ilmi että kesällä oma kondikseni oli aika huono polvileikkauksen takia ja golffille ei oikein tapahtunut muuta kuin pienoista ajoa silloin tällöin :)
Noh nyt tilanne on jo toisin ja töihinkin on noin 3kk sairasloman jälkeen päästy palaamaan ja siinä sivussa on myös Golffi projekti ottanut uutta tuulta alleen.
Tätä autoa osteassa oli jo selvää että auto käytäisiin ainakin korin ja alustan puolesta läpi kokonaan ja konetta ehkä vähän siistittäisiin mutta aikatauluja en sen ihmeemmin miettinyt tallin puuttumisenkaan takia, kunnes eräällä kaverin tallilla käydessä tuli puheeksi että sieltä olisi vapautumassa kahden auton paikka ja vieläpä parin kuukauden sisään.
Otin oitis yhteyttä vuokranantajaan ja varasin paikan itselleni ainakin talveksi ja golffi ajettiinkin sisään ensimmäinen syyskuuta minun kesäloman ollessa aluillaan :D
Siinä kokonaisen 2vk kesäloman alussa sain purettua sisustan pois ja hieman raaputeltua pohjaa vaurioitten selvittämiseksi jotka onneksi jäivät vielä ainakin tässä vaiheessa vähäisiksi.
--Pohja ennen ja jälkeen--
Kuva saattaa näyttämään yllättävän pahalta :O
Päällimmäisiä massoja puukolla ja lastalla pois.
Ei sama puoli mutta yhtä puhdasta/reijätöntä tuli ;)
Takajalkatila ennen.
Takajalkatila jälkeen.
Näin siis käytiin läpi kaikki jalkatilat!
Kun pohja oli hiottu jalkatilojen osalta puhtaalle pellille aloin joensuussa käydessäni suunnitella korigrilliä ja matkaani tarttuikin oikein hyvä kasa rautaa josta hitsattiin tämän näköiset hökötykset ;)
no se kasa rautaa tietty! :b
Mallailua runkopalkkeihin.
Siitä sitten vain hitsaamaan.
Eka kasassa.
lisätuet rakennettuna ja kummatkin kasassa+ hieman maalia pintaan.
Kesäloman vielä rimpuillessa viimeisiään päätin alkaa purkaa keulaa kun korigrillikin on jo odottamassa ja konehan sieltä pitäisi vielä joku pv saada irti ;)
Siinä sitten keulaa purkaessa sain idean tasoittaa "Valoraudan" kaikki ylimääräiset reijät ja töitten alkaessa aloinkin täytellä vapaa-ajalla reikiä.
Valorauta irroitettuna.
Sakemannejen huonojen hitsaussaumojen suojauksen takia jouduin leikkaamaan kiinnikeraudan pois ja paikkaamaan ruosteet.
Hitsailua aloiteltu :)
Ruosteet ja reijät paikkailta eli odottelee pohjatöitä.
Myös välijäähdyttimelle annoin vähän pesua ja kiilloitusta mutta se on vielä pahasti vaiheessa.
Elikkäs tuossapa pari kuvaa
"Isopaha" väläri joutui kuljetuksen ajaksi telkien taa :DD
Hyi hyi :(
Pikkuvelikin päässyt kuvaan :b
Viimeisimpänä voisin tähän kai heittää että purin sähköt takaa ja pudotin rele/sulake taulun jo irti että sitten on helppo vedellä johdot kun konetta aletaan nappailla pois! =)
Mitään 2vk ja valmis projektia tästä ei tule enkä tiedä edes vuotta milloin tämä voisi olla valmis mutta pienellä budjetilla + harrastus mielessä tätä väsäillään eli palataan taas uusien kuvien ja juttujen kera!
Pienien epäselvyyksien selvittyä päätin alkaa päivittää projektiani myös täällä eli asiaan!
Tosiaan niinkuin tuossa alkupäässä "projektia" tulee ilmi että kesällä oma kondikseni oli aika huono polvileikkauksen takia ja golffille ei oikein tapahtunut muuta kuin pienoista ajoa silloin tällöin :)
Noh nyt tilanne on jo toisin ja töihinkin on noin 3kk sairasloman jälkeen päästy palaamaan ja siinä sivussa on myös Golffi projekti ottanut uutta tuulta alleen.
Tätä autoa osteassa oli jo selvää että auto käytäisiin ainakin korin ja alustan puolesta läpi kokonaan ja konetta ehkä vähän siistittäisiin mutta aikatauluja en sen ihmeemmin miettinyt tallin puuttumisenkaan takia, kunnes eräällä kaverin tallilla käydessä tuli puheeksi että sieltä olisi vapautumassa kahden auton paikka ja vieläpä parin kuukauden sisään.
Otin oitis yhteyttä vuokranantajaan ja varasin paikan itselleni ainakin talveksi ja golffi ajettiinkin sisään ensimmäinen syyskuuta minun kesäloman ollessa aluillaan :D
Siinä kokonaisen 2vk kesäloman alussa sain purettua sisustan pois ja hieman raaputeltua pohjaa vaurioitten selvittämiseksi jotka onneksi jäivät vielä ainakin tässä vaiheessa vähäisiksi.
--Pohja ennen ja jälkeen--
Kuva saattaa näyttämään yllättävän pahalta :O
Päällimmäisiä massoja puukolla ja lastalla pois.
Ei sama puoli mutta yhtä puhdasta/reijätöntä tuli ;)
Takajalkatila ennen.
Takajalkatila jälkeen.
Näin siis käytiin läpi kaikki jalkatilat!
Kun pohja oli hiottu jalkatilojen osalta puhtaalle pellille aloin joensuussa käydessäni suunnitella korigrilliä ja matkaani tarttuikin oikein hyvä kasa rautaa josta hitsattiin tämän näköiset hökötykset ;)
no se kasa rautaa tietty! :b
Mallailua runkopalkkeihin.
Siitä sitten vain hitsaamaan.
Eka kasassa.
lisätuet rakennettuna ja kummatkin kasassa+ hieman maalia pintaan.
Kesäloman vielä rimpuillessa viimeisiään päätin alkaa purkaa keulaa kun korigrillikin on jo odottamassa ja konehan sieltä pitäisi vielä joku pv saada irti ;)
Siinä sitten keulaa purkaessa sain idean tasoittaa "Valoraudan" kaikki ylimääräiset reijät ja töitten alkaessa aloinkin täytellä vapaa-ajalla reikiä.
Valorauta irroitettuna.
Sakemannejen huonojen hitsaussaumojen suojauksen takia jouduin leikkaamaan kiinnikeraudan pois ja paikkaamaan ruosteet.
Hitsailua aloiteltu :)
Ruosteet ja reijät paikkailta eli odottelee pohjatöitä.
Myös välijäähdyttimelle annoin vähän pesua ja kiilloitusta mutta se on vielä pahasti vaiheessa.
Elikkäs tuossapa pari kuvaa
"Isopaha" väläri joutui kuljetuksen ajaksi telkien taa :DD
Hyi hyi :(
Pikkuvelikin päässyt kuvaan :b
Viimeisimpänä voisin tähän kai heittää että purin sähköt takaa ja pudotin rele/sulake taulun jo irti että sitten on helppo vedellä johdot kun konetta aletaan nappailla pois! =)
Mitään 2vk ja valmis projektia tästä ei tule enkä tiedä edes vuotta milloin tämä voisi olla valmis mutta pienellä budjetilla + harrastus mielessä tätä väsäillään eli palataan taas uusien kuvien ja juttujen kera!
:)
Haudi!
Taas on vähän golffin kanssa turattu kun ylimäärästä aikaa on sattunut olemaan :)
Eli tuossahan vähän aikaisemmin näkyikin cuulerin kaverina tuo öljynlaukkari ja sitä mä tänään vähän parantelin..
Entinen omistaja oli maalannut ja leikkaillut tätä aika rajusti ja siksi esim kiinnitys oli nippusiteellä :D
pienehköllä suoristelulla ja hionnalla päästiin tämmöiseen lopputulokseen =)
*KliK*
Sitten siinä maalin kuivuessa kävin hiomassa vähän valorautaa ja se on jo ihan hyvässä mallissa eli tuossapa parit kuvatukset
Ruiskukittiä..sori huono kuvanlaatu mutta kännykällä otettu ja se pyöri tuossa kun karuselli :DD
Ekaa kittikerrosta vetelin ja kerkesin jo pois hioakkain osan..huomenna lisää tunteja tuolle ;)
Tulipa tuossa hommattua nahkasisustakin golffiin joka pitäisi saada mustaksi jollain konstilla? :OO
Mietiskelin itse ihan viedä värjättäväksi..
Soittelin tänään pariin verhoomoon ja kummastakin ohjattiin muualle :/
Ja niissä sitten tietty vastattu jonne ohjattiin eli jos joku tietää pk-seudulla tuommoista toimintaa harjoittavia liikkeitä niin tänne vaan ilmoittelemaan!
Etupenkit tosin ovat siinä kunnossa että pitää verhoilla uusiksi mutta se ei tuskin tuota ongelmia... paitsi kukkarolle ;D
Ja ne kuvat tietty tässä
Takapahvit
Etupahvit
Takapenkit
Etupenkit :(
Talilla kävin myös tekemässä vähän lisähyllyjä ja vein kasan "tarvikkeita"..
siellä en oikein muuta jaksanut tehdä kun tämä syksy masentaa ja väsyttää :D
I'll be back! >:)
Taas on vähän golffin kanssa turattu kun ylimäärästä aikaa on sattunut olemaan :)
Eli tuossahan vähän aikaisemmin näkyikin cuulerin kaverina tuo öljynlaukkari ja sitä mä tänään vähän parantelin..
Entinen omistaja oli maalannut ja leikkaillut tätä aika rajusti ja siksi esim kiinnitys oli nippusiteellä :D
pienehköllä suoristelulla ja hionnalla päästiin tämmöiseen lopputulokseen =)
*KliK*
Sitten siinä maalin kuivuessa kävin hiomassa vähän valorautaa ja se on jo ihan hyvässä mallissa eli tuossapa parit kuvatukset
Ruiskukittiä..sori huono kuvanlaatu mutta kännykällä otettu ja se pyöri tuossa kun karuselli :DD
Ekaa kittikerrosta vetelin ja kerkesin jo pois hioakkain osan..huomenna lisää tunteja tuolle ;)
Tulipa tuossa hommattua nahkasisustakin golffiin joka pitäisi saada mustaksi jollain konstilla? :OO
Mietiskelin itse ihan viedä värjättäväksi..
Soittelin tänään pariin verhoomoon ja kummastakin ohjattiin muualle :/
Ja niissä sitten tietty vastattu jonne ohjattiin eli jos joku tietää pk-seudulla tuommoista toimintaa harjoittavia liikkeitä niin tänne vaan ilmoittelemaan!
Etupenkit tosin ovat siinä kunnossa että pitää verhoilla uusiksi mutta se ei tuskin tuota ongelmia... paitsi kukkarolle ;D
Ja ne kuvat tietty tässä
Takapahvit
Etupahvit
Takapenkit
Etupenkit :(
Talilla kävin myös tekemässä vähän lisähyllyjä ja vein kasan "tarvikkeita"..
siellä en oikein muuta jaksanut tehdä kun tämä syksy masentaa ja väsyttää :D
I'll be back! >:)
Komeaa on..
Verhoiluta koko sisusta uudestaan... Värjäämällä ei tule hyvää. Sen näkee aina että on värjätty, ja se väri saattaa siirtyä siitä esim. vaaleiden farkkujen perseeseen...
Verhoilu on hieman kallista, mutta tuleepahan kerralla kuntoon. Ei kannata pihtailla kun nahkasisustaa tehdään.
Muuten on hienoa jälkeä, ja komea auto.
Verhoiluta koko sisusta uudestaan... Värjäämällä ei tule hyvää. Sen näkee aina että on värjätty, ja se väri saattaa siirtyä siitä esim. vaaleiden farkkujen perseeseen...
Verhoilu on hieman kallista, mutta tuleepahan kerralla kuntoon. Ei kannata pihtailla kun nahkasisustaa tehdään.
Muuten on hienoa jälkeä, ja komea auto.
Jeps eli ihan pikaiset kuvat+kertomus tämän päiväisestä...
Tarkoitus oli keskittyä tuohon valorautaan mutta joku ihmeen hinku oli kiilloitella tuo välijäähdin maalauskuntoon..
Hionta tapahtui:
Ensiksi pienellä vinku koneella karkealla karvalaikalla valujäljet pois ja sitten hiomapapereilla: 320-->500-->1000-->1500-->3000vesihionta-->fine componation tahna+pehmeä karvalaikka..
BlinG
Maalille normaali pohjakarheus hionta (350?) ja rasvanpoisto spray ennen maalausta
Maalissa
Pieni detaili on vielä tulossa ehkä ;)
Tarkoitus oli keskittyä tuohon valorautaan mutta joku ihmeen hinku oli kiilloitella tuo välijäähdin maalauskuntoon..
Hionta tapahtui:
Ensiksi pienellä vinku koneella karkealla karvalaikalla valujäljet pois ja sitten hiomapapereilla: 320-->500-->1000-->1500-->3000vesihionta-->fine componation tahna+pehmeä karvalaikka..
BlinG
Maalille normaali pohjakarheus hionta (350?) ja rasvanpoisto spray ennen maalausta
Maalissa
Pieni detaili on vielä tulossa ehkä ;)
No siinä on harakalle taas vähä herkkua :D
Etupuoli pidetään vielä piilossa :b
Tuommoiset tuli hankittua myös tänää ;)
(Iso kiitos P.lehto ja sori ku ei ollu aikaa enempää jutella!)
Pitäis viel kiillottaa vähä ;)
Mut nyt viikonlopun viettoon eli hyvää viiikendiii kaikille!
Se on moro.. =)
Etupuoli pidetään vielä piilossa :b
Tuommoiset tuli hankittua myös tänää ;)
(Iso kiitos P.lehto ja sori ku ei ollu aikaa enempää jutella!)
Pitäis viel kiillottaa vähä ;)
Mut nyt viikonlopun viettoon eli hyvää viiikendiii kaikille!
Se on moro.. =)
Eilen sitten tuli kaverin avustuksella napattua kone irti ja siitä tässä pari kuvaa
Vielä taistelee vastaan ;)
Edelleen neljällä pyörällä mutta kevyemmässä korissa :D
Joo eli hommaan meni osaavan kaverin kanssa noin puoltoista tuntia ja hommassa itsessään ei ollut mitään sen suurempia vastoinkäymisiä kuin että kuskinpuolen murros hajosi kirjaimellisesti käsiin vetäessä vetaria pois ja sitten yksi alapallon pultti meni poikki muuten heleppo homma ;)
Nytten olisi sitten seuraavana tarkoitus vähän johtoja vielä merkitä ja nostella kori grilliin että pääsee pohjaa katselemaan ja viemään alustan osat hiekkapuhallettavaksi/ maalattavaksi..
Haluaisinkin vähän ehdotuksia millä värillä pohja/konehuone tulisi ja millä värillä alustan osat? :O
Valkoinen on pois suljettu ainakin pohjan värissä koska tuntuu olevan niin käytetty :)
Itse olen miettinyt metallin harmaata pohjaan ja perus mustia alustanosia..
Vielä taistelee vastaan ;)
Edelleen neljällä pyörällä mutta kevyemmässä korissa :D
Joo eli hommaan meni osaavan kaverin kanssa noin puoltoista tuntia ja hommassa itsessään ei ollut mitään sen suurempia vastoinkäymisiä kuin että kuskinpuolen murros hajosi kirjaimellisesti käsiin vetäessä vetaria pois ja sitten yksi alapallon pultti meni poikki muuten heleppo homma ;)
Nytten olisi sitten seuraavana tarkoitus vähän johtoja vielä merkitä ja nostella kori grilliin että pääsee pohjaa katselemaan ja viemään alustan osat hiekkapuhallettavaksi/ maalattavaksi..
Haluaisinkin vähän ehdotuksia millä värillä pohja/konehuone tulisi ja millä värillä alustan osat? :O
Valkoinen on pois suljettu ainakin pohjan värissä koska tuntuu olevan niin käytetty :)
Itse olen miettinyt metallin harmaata pohjaan ja perus mustia alustanosia..
Vklp ei kauheasti tapahtunut kun taas pamahti tulla yks vuos lasii niin piti sitä vähän juhlistaa mutta pitihän se tänää vähän käydä räpeltämässä että kädet sai likaseks ;)
Eli noitten sähköjen kanssa tänään ähisin ja kyllähän sieltä semmonen jätesäkillinen sitä lankaa lähti
tuossa vähän työn tulosta..
Ainut tapa miten saa golffin keulii :D
kohta sitä vois alkaa nostella grillii ;)
sitten siinä taukoa pidellessä ihmettelin konetta ja huomasin että pakosarjan takaa lähtee joku ihmeen putki ylös jossa on tommoinen kumitutti päässä..
mikä ihme tämä mahtaa olla?
Olen kuullu että esim R32 ois jotain koneen ääniä parantavia putkia asennettu mutta eikai nyt tuo ole semmoinen :D
Tuttifrutti
Eli noitten sähköjen kanssa tänään ähisin ja kyllähän sieltä semmonen jätesäkillinen sitä lankaa lähti
tuossa vähän työn tulosta..
Ainut tapa miten saa golffin keulii :D
kohta sitä vois alkaa nostella grillii ;)
sitten siinä taukoa pidellessä ihmettelin konetta ja huomasin että pakosarjan takaa lähtee joku ihmeen putki ylös jossa on tommoinen kumitutti päässä..
mikä ihme tämä mahtaa olla?
Olen kuullu että esim R32 ois jotain koneen ääniä parantavia putkia asennettu mutta eikai nyt tuo ole semmoinen :D
Tuttifrutti
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa