VW Passat Typ32 "Fließheck" 1975

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 26.2.2010 18:39

Päivitetään nyt vähän, kun tuolla toisessa topikissakin aiheesta vittuillaan ;)

Sain peltihommia hieman eteenpäin kun käytin passattia maalaamossa, jossa voi tehdä tulitöitä vähän vapaammin. Itseasiassa lattian reiät alkaa olla nyt paikattu kaikki, enää täytyy vaihtaa toista helmaa vähän matkaa sekä takakaaret ja takahiekkapelti, ja tehdä tarvittava korotus 5-vaihteiselle laatikolle...eli onhan sitä vielä.

Loppupeleissä niitä pieniä reikiä ja muita ruostepaikkoja löytyi niin paljon että useamman illan sai tämmönen kädetön mies tehdä hommia. Ja hommahan alkaa rälläköimällä huonoja paikkoja pois ja jatkuu tekemällä tarvittavat korjauspalat yleensä metritavarasta kun kyseessä on tämä automalli.

- Runkoaisan seutua takaa, 1, 2
- Hanttimiehen jalkatilaa, 1, 2, 3
- "Kardaanitunneli", 1, 2, 3
- Kuskin puolen lattian etuosaa, 1, 2, 3
- Vasen takalokari, 1, 2, 3
- Tuo helmakoteloista valuva, pahanhajuinen ja helposti tuleen syttyvä mäski on ihana asia.
- Kuten edellisestä kuvastakin näkee, on nuo lattian ja helmakotelion yhtymäkohdat saanut hitsailla molemmnilta puolilta melkeen koko matkaltaan, mutta hitsausjälki on sen näköistä etten kehtaa sitä näyttää (kun ei se ole hyvää muissakaan paikoissa).

Luonnollisesti nuo saumat on liipattu ja vedetty sinkimaali päälle kuvien ottamisen jälkeen

Helmaa taidan vaihtaa tosiaanki vain hanttimiehen puolelle jonkunlaisen pätkän, kuskin puolen helma kelvannee kun sain siitä kolot oiottua hitsaamalla koloihin semmoset lenkit ja nakuttelemalla liukuvasaralla suoraksi.

- Kuskin puolen lattia OK, vielä pitäis tekaista se poikittaispalkki tuohon penkin kohdalle.

- Takahiekkapellin irroitusta., lahoa on...
- Uusi takahiekkapelti
- Sauman joutuu varmaankin tekemään heti tuohon pokkauksen alapuolelle, alunperin kun tuo takahiekkapelti on samaa jöötiä takaluukun reunaan asti eikä sitä siten voi irroittaa siististi pitsehitseistä. Jälkeenpäin ajatellen ois ollu fiksumpaa tehdä se hitsaussauma takapuskurin korkeudelle niin se jäis piiloon, mutta myöhästä on enään...

tomppa9
-
Viestit: 223
Liittynyt: 14.2.2006 16:06

ViestiKirjoittaja tomppa9 » 26.2.2010 23:39

Onhan tuota näköjään tapahtunut täälläkin, vaikkei ole vähään aikaan mitään kuulunutkaan. Pieni kettuiluhan kuulu aina asiaan ja piristää kummasti :) Sulla alkaa olla hitsihommat voiton puolella, hyvä hyvä.

Kilikalipullostako olet sinkkimaalia vedellyt noihin hitsikohtiin?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 26.2.2010 23:52

Kilikalia joo...suojaapahan siihen mahdolliseen soodapuhallukseen ja epoksilla maalaamiseen asti. Pelti on säilyny vuosia ruostumattomana tallilla, mutta kun sen hitsaa koriin kiinni niin se ottaa pintaruosteen melko äkkiä...siitä palaa hitsatessa joku suoja-aine pinnasta?

man-oil racing
-
Viestit: 33
Liittynyt: 4.10.2005 9:41

ViestiKirjoittaja man-oil racing » 10.4.2010 20:56

mites projekti? ...eteneekö? kyselee: entinen omistaja

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 20.4.2010 16:41

mites projekti? ...eteneekö? kyselee: entinen omistaja

Olen viimeaikoina keskittynyt vapaa-ajallani enemmän viinaan ja naisiin. Mutta kyllä se tästä taas joskus.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.4.2010 18:11

Viina ja varsinkin naiset on pahasta. Auto ehkä jättää muttei petä. =)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.8.2010 13:56

Muistin tuossa kesken loman että tämmönenki ikuisuusrojekti on olemassa. Siispä volkkari taas maalaamoon ja jatkoin peltihommia siitä mihin ne on viimeksi jääny.

Ensin tosin vaihdoin tuohon häkkyrään paremmat renkaat alle jotta sitä on kevyempi siirrellä.

Oikeanpuoleinen helmapelti tuli aiemmin korjattua aikalailla päin persettä, joten varsinainen työ alkoi omien jälkien korjaamisella. Siispä rälläkällä koko helmapelti irti ja uutta putkeen. Uuteen helmaan tehtiin pokkaus ja reiät "pistehitsausta" varten toiselle puolen. Sinnehän se asettuu :)

Takahiekkapellin otin irti ja uus asentuu paikoilleen kunhan tässä taas ehtii... Sitä ennen oli vähän korjaamista siellä sun täällä.

Takavalotkin sopi vielä paikoilleen joten ei ole aivan hirveästi kori vedellyt hitsatessa :D Sen sijaan hanttimiehen lattia oli vähän mutkalla (tuli ilmi tuossa uuden helman asennuksessa) mutta sen sain oikastua ja kyllä ovi istui paikalleen aivan normaalisti.

Golf mk1:n takakaarien vaihtamisesta passattiin on menossa "urakkaneuvottelut". Ei ole kylkilinja läheskään samanlainen, eikä edes kaaren säde ole sama joten pitää katsoa uskaltaako tuohon kädettömänä aivan yksin ryhtyä.

Mitä tässä ois vielä ennen soodapuhallusta ja maalausta:
- Takahiekkapellin asennus
- Takakaarien vaihto
- Varapyöräkotelon tilalle tuleva pelti sekä kuskin penkin alle tuleva palkki teettää peltisepällä ja hitsata paikalleen
- Käyttää apurunko, 5v-laatikko ja 1.8T moottori paikoillaan ja korottaa "kardaanitunnelia" vaihdelaatikon tarpeen mukaan

Toivottavasti motivaatio kasvaa sitten kun peltihommat on oikeasti tehty kaikki...

Jeppe.
-
Viestit: 94
Liittynyt: 12.6.2008 2:51

ViestiKirjoittaja Jeppe. » 27.8.2010 16:56

Kyllähän tästä vielä auto tulee :p

Juchelius
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.9.2010 19:33

ViestiKirjoittaja Juchelius » 13.9.2010 19:56

Hieno projekti. Tuli tutustuttua kun vanha vag projekti rupesi kiinnostamaan. Tekemistä sulla on paljon mutta yhdeltä istumalta luettuna paljon olet saanut aikaiseksikin. Ei muuta kuin viimeinen rypistys päälle ja auto ajoon.

Ajattelin kirjoitella kun rupesin huvikseni etsimään tuohon alustasarjaa. Olitko jo löytänyt valmiin? Tuo vaikuttaisi sopivalta: http://www.tuningparts.com.br/Suspensao ... 33,80.html

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 14.9.2010 20:35

Kyllähän tästä vielä auto tulee :p

Tulee mikä tulee....ja millon tulee :)

Kävin tänään viemässä kuskin penkin alta peräisin olevan palkin peltisepälle, että tekasee samanlaisen. Lisäksi tilasin siltä Ø630mm lätyn peltiä.

Volkkariliikkeestä kävin tilaamassa vähän "Audi Original Teile®".
Eli sieltä tulis Audi S2:n koiranluut eteen ja kiinnityspannat S2:n 26mm kallistuksenvakaajalle. Alkuperäisiä passatin apurungon puslia ei ole VW:ltä saanut enää vuoden 2005 ja 2007 jälkeen (etu/taka), mutta yks lähti tilaukseen Raahen Pörhöltä ja loppuja aikoi ystävällinen varaosamyyjä metsästää jos löytys jostain Suomen marmoritiskien alta.
Vaikkei mitään löytyskään, niin täytyy kyllä kehua Keminmaan Pörhön varaosapuolen palvelua nyt :)

Jos ei muuten löydy niin täytyy yrittää metsästää Saksasta tai mitata esim. Audi 80:n puslia tai jotain vastaavia korvaaviksi tuotteiksi. Ois sillä tapaa vähän kiirekin, että apurunko pitää käyttää tekniikan kanssa paikallaan vielä kun nuo peltityöt on menossa (vaihdelaatikon sopivuus).

Ajattelin kirjoitella kun rupesin huvikseni etsimään tuohon alustasarjaa. Olitko jo löytänyt valmiin? Tuo vaikuttaisi sopivalta: http://www.tuningparts.com.br/Suspensao ... 33,80.html

Kiitos vinkistä. Oon aatellukki että Brasiliasta vois löytää sopivan alustasatsin kun tuota koppaa on tehty siellä 80-luvun lopulle saakka. Jos tuo rahayksikkö on Brazilian Real, niin tuo tekis euroissa 315,07€. Eri asia on sitten, miten tuolta saa ostettua Suomeen?
Muutoin setuppi ois se että Audi 80:n säädettävät (tai -60mm) tolpat eteen, taakse Volvo 740:n iskarit Cossusierran jousilla.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 14.9.2010 20:48

Apurungon puslat tulee vaikka alumiinitangosta, turhaa sinne kumisia ehtii kivien ja kantojen alta :P

Kartte
-
Viestit: 90
Liittynyt: 6.7.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Kartte » 15.9.2010 13:49

Powerflexillä on ainakin katalogin mukaan Audiin kaikki puslat.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 15.9.2010 18:17

Powerflexillä on ainakin katalogin mukaan Audiin kaikki puslat

Ei ole apurungon puslia. Kallistuksenvakaajien, alatukivarsien ja panhard-tangon puslat löytyy. Apurungon puslat on vähän erilaiset.

Pörhöltä tuli tänään tekstari että olivat saaneet apurungon puslat tilattua joten kissoja ja koiria ei tarvittu. Sain muuten eilen kaupantekiäisiksi '76 Passatin ohjekirjan! :D

Olen hieromassa kauppoja näistä penkeistä. Todellista race-osaa, kun nuilla on ajettu 1/4mile aikaan 11,4s. Penkkien alkuperä on Ford Escort RS2000 (90-luvulta).

Vaihdelaatikkoja ihmetellessä tuli eteen taas yks osahankinta: laatikon kannake, joka ei näköjään käykään tuosta 4-vaihteisesta... Perkule.

Juchelius
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.9.2010 19:33

ViestiKirjoittaja Juchelius » 16.9.2010 13:15

Audi 80:n säädettävät (tai -60mm) tolpat eteen, taakse Volvo 740:n iskarit Cossusierran jousilla

Alustan suhteen on siis ilmeisen selvät sävelet. Vielä varmistuksena kysyn kun täällä on hyvin asiaan perehdytty; käykö tuo Brasiliassa myytävänä oleva setti suoraan heittämällä Audin B1 (vm. -73 alustaan)? Ja siis jos käy, miten katsastus hyväksyy alustan, jos siitä ei ole merkinää, että se on juuri tuohon autoon tarkoitettu? Ilmeisesti tuolla sinun kombinaatiolla ei tule mitään ongelmaa? Autoja on tullut ennenkin harrastettua, mutta lähinnä tyyliin, pulttaa kiinni juuri siihen autoon tarkoitettuja osia. Pientä epävarmuutta hiipii heti kun tulee pientä muutosta totuttuun.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.9.2010 14:44

käykö tuo Brasiliassa myytävänä oleva setti suoraan heittämällä Audin B1 (vm. -73 alustaan)?

Etupää ei mene heittämällä , ainakin alapallonivelet joudut vaihtamaan (Audissa kiinnitys tolppaan 17mm ja passatissa 15mm), varmaan yläpään jousilautasetkin. Taakse ei mene koska Audissa on erilainen taka-akseli jousineen ja iskareineen. Audi <-> Passat.

Ja siis jos käy, miten katsastus hyväksyy alustan, jos siitä ei ole merkinää, että se on juuri tuohon autoon tarkoitettu?

Alustan muutoskatsastaminen ei ennen vuotta 1993 valmistetussa autossa vaadi mitään todistuksia (TÜV), vaan riittänee, että täyttyy muut yleiset alustanmuutosehdot, eli minimimaavara 80mm jne. Tässä AKEn pdf-tiedosto aiheesta: klik

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 16.9.2010 14:57

Eikös tuo ylläolevan linkin alusta ole nimenomaan Audiin käypänen kuvan perusteella.

e: Näyttää olevan perinteinen esimerkkikuva, sama kuva kaikissa alustoissa.

Juchelius
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.9.2010 19:33

ViestiKirjoittaja Juchelius » 16.9.2010 21:44

No kummasti noissa on eroa! Kuvittelin, että noiden alustat olisi aivan identtiset. Onkohan tuollaisen Audin alustan madallukseen jollakin valmista reseptiä tiedossa? Autoa en ole vielä hankkinut mutta malli kiinostaa ja alustan madallus on kuitenkin ihan ehdoton toimenpide sille(kin) automallille. Mikään jousien lyhyeksi rälläköinti ei kuitenkaan kiinostaa vaan pitäähän alustan oikeasti toimia.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 19.9.2010 20:03

Naapurustossa on erään talon pihalla hyljättynä B1 facelift variant (typ33a), alkaa tätä lukiessa melkein mieli käydä kyselemässä sitä ostaakseen :)

Juchelius
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.9.2010 19:33

ViestiKirjoittaja Juchelius » 20.9.2010 13:12

Menee kyllä pikkusen aiheen ohi, mutta kävin katsomassa vkonloppuna -73 B1:stä. Auto on myytävänä Vihannissa. Omistaja nuori jannu, jolla ei korttia. Auto katsastamaton ja rekisteröimätön tällä hetkellä. Säilytyksessä kuitenkin betonilattiaisessa autotallissa. Ostanut pari vuotta sitten vanhalta papalta. Auto oli kunnoltaan sellainen, että pappa on ajellut autolla ja varmaan pitänyt käyttökunnossa. Matkan varrella on kuitenkin ajosta tarkkuus hävinnyt ja se näkyy muutaman lommon ja naarmun muodossa. Kuskin puolen kyljessä pitkä painauma joka alkaa etulokasuojasta ja päättyy oven taakse takalokasuojaan. Takakontin reunasssa pikku lommo. Puskurit on ottaneet jonkin verran nojailua osakseen. Maali kiiltää muuten yllättävän hyvin kori on melkein naarmuton kylkilistan yläpuolelta. Moottori kävi kuin ompelukone. Pikkusen toki säädöt hukassa ilman ryyppyä. Autolle ei siis ole koskaan tehty läpikäyntiä, joten alustassa on haperoa. Jalkatilan mattoa kun paineli, kuului tasaista ratinaa. Alta kurkattuna näkyi heti muutama kohta jotka varmasti pitää uusia. Kunnolla en alla kontannut, joten uusittavaa on varmasti enemmänkin. Peräkontin pohja oli siisti. Tekijälle varmasti helppo projekti. Mitä ole nettiä selannut on moni aloittanut projektinsa järjettömän paljon huonommista yksilöistä. Tämä ei siis ollut minun mielestä ollenkaan miina. Itse kun en osaa ruostehommia, eikä ole laitteita joilla opetella, jää tuo ostamatta. Kaiken lisäksi puuttuu tilat jossa askarrella. Tuossa linkki myynti-ilmoitukseen. http://www.nettiauto.com/audi/80/3434508 Numero löytyy multa, jos joku haluaa kysellä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 21.9.2010 23:04

Onkohan tuollaisen Audin alustan madallukseen jollakin valmista reseptiä tiedossa?
On, juo pari Sandelsia kuten minäkin aina ennen Ebay-ostoksia, ja huudat sieltä valmiin Audi 80 typ 82 federsatzin.

Aiheeseen, tänään hain sitten Pörhöltä nuo Audi S2:n koiranluut, apurungon puslat ym. Etupäähän olis nyt kaikki nivelet ja puslat hankittuna uudet, samoin jarruosat...eli enää etutolppia ja jousia, sekä iskarin yläpään laakeria huutaa niin on kaikki uutta.

Taakse ostin Ebaystä "Lagerung, Achskörper VW PASSAT Bj:73-88 HA", eli taka-akselin kiinnitykseen hieman vastavat puslat/laakerit kun apurunkoon.

Helma hitsautunut paikoilleen myös. Jatketaan harjoituksia kun ehditään.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 3.10.2010 21:21

Varapyöräkotelo sai peitelevynsä. Alustan osat edelleen maalaamatta, kuten kuvasta näkyy.

Helman hitsisauma hiottu jollekin mallille.

Seuraavaksi laitoin volkkarin moottorinostimeen killumaan jotta sain sen käytettyä perästä irti grillistä ja muljautettua uutta peltiä väliin. Uuden takahelman yläreunaan ajoin muutaman millin pokkauksen että se luiskahtaa tuohon takavalojen alapuolella olevan pellin alle.

V-käyrät lähtikin sitten huimaan nousuun kun huomasin, ettei tuo Belgiasta kovalla vaivalla ja rahalla hankittu pelti sopinut sinne päinkään. Mutta eipä siinä vaihtoehtoja ole muita kuin laittaa se sopimaan... :/ Helma heppailtiin vähän kiinni ja laitoin auton takaisin grilliin, josta voi hitsihommia jatkaa kun taas ehtii.

Onneksi Oulaisissa joku on ollut ahkerana ja laittaa mulle satsin osia tulemaan ;-)

Ainiin, ne Recarot on nyt sitten minun.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 3.10.2010 22:10

Kenenkäs Jaguaari sielä tallin perällä on?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 3.10.2010 22:25

Ei ole Jaguaareja, Chevrolet Fleetline vm.1950 on tuo joka näkyy tässä kuvassa. Tekee muuten nättiä jälkeä tuo soodapuhallus.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 4.10.2010 8:56

Miten toi takahelma voi heittää noin paljon? on ilmeisesti sitten joku tarvike osa tms. kun muutenhan toi mitoiltaan on ihan oikea. vai onko eri vuosimalliin tarkoitettu?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 4.10.2010 10:41

Tarvikeosa se on, Warnyn tekemä. Alkuperäinen osa on yhtä jöötiä takaluukun reunaan asti. Kerran olen sellaisen ebayssä nähnyt, hintakin oli aika suolainen :)

Kyllä se tuonne menee, pitää tehdä semmonen soiro tuohon raon paikalle...eihän tästä onneksi museoautoa tule niin voi vähän sooloilla.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 8.10.2010 20:11

Peltityöt ottaa sen verran ohimoon että aattelin tehdä välillä jotain muuta.

Aloin siis valmistelemaan tuon tekniikan sovittamista koriin, lähinnä nuo edellä mainitut vaihdelaatikon seudun ja jarrutehostajan sijainnin (tulee todella lähelle imusarjaa) muutostarpeet pitää varmistaa kun peltityöt on vielä käynnissä.

Siispä puristelin apurunkoon uudet puslat paikalleen jotain Powerflexin töhnää ja ruuvipenkkiä apuna käyttäen. Seuraavaksi purin 1.8T koneesta pahvilaatikolllisen kaikenlaista ylimääräistä, mm. alkuperäiset koneen kannakkeet ja mitä lie ohjaustehostimen, ilmastoinnin ym. hihnapyörien härpäkkeitä. Myös alkuperäinen pakosarja sai lähteä ja Oulaisista saapunut versio tilalle.

Vauhtipyörä sai myös lähteä kun sitä ei tässä setupissa tarvita (täytyy hankkia joku vanhemman kasikymppiaudin vauhtipyörä tilalle), eikä se olis tuohon 3M-vaihteistoon sopinutkaan.
Vaihdelaatikko sai oikeanlaisen kannakkeensa (ei näy kuvassa), samaten lohkoon sovittelin modattuja koneen kannakkeita, joista vasen sopi täydellisesti ja oikeanpuoleinenkaan ei tarvi kun vähän viimeistelyä ja pulttien lyhentämistä.

Seuraava muuvi on siis nostaa kone+laatikko keulille ja kattoa miten siellä tilaa on. Samalla vois kokeilla niin ikään vanhemman kasikympin vaihdevivustoa.

Osista TAAS kiitokset MJF:lle :)

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 12.10.2010 21:53

Jostain syystä sekoitin tuon Fleetlinen tämän koriseen Jaguaariin. Ehkä ne oli nuo pakoputket jotka näytti niin brittiläisiltä.. :P

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 14.11.2010 0:07

Pari iltaa hifistelly nuiden kannakkeiden kanssa. Vaihdelaatikon kiinnitys vaatikin sen 4v-laatikon huomattavasti lyhyemmän alkuperäisen kannatintyynyn soveltamista 5v-vaihteiston (3M) korvakoihin, eli siihen piti tehdä tyhjästä semmonen väliosa.

Tänään sain sitten asennettua kokeeksi tuon tekniikan paikalleen, ja sinnehän se uppos. Vaihdelaatikkoa varten pitää tehdä korotus ja joutuu tuota vähän leventämäänkin. Kuten kuvasta näkyy, niin tuota aukkoa saa jatkaa vielä etuosastaan. Täytyy myös käyttää vielä vaihdevivusto paikoillaan niin näkee, miten se vitonen menee päälle vai tarviiko hanttimiehen puolelta levittää enemmänkin.

Aika korkealle tulee tuo kannen ja imusarjan etureuna, mutta täytyy se sinne mahtua kun olen jossain nähnyt kuvan '73 Audi 80:stä samalla koneella... Moottorinkannakkeiden kumityynyistä on varaa madaltaa 5-10cm vaihtamalla tilalle vaikka joku matalampi lieriöeristin tms. Mutta viimeistään siinä vaiheessa pitää apurunkoon tehdä lisää tilaa tai kokeilla jotain muuta öljypohjaa, nyt tuommosenaan AEBin öljypohjan ja apurungon väliin ei jää edes senttiä tilaa. Passatin mukana tulleesta vanhasta 1.6 koneesta vois lainata öljypohjan, mutta siihen täytyy rakentaa turbolle öljynpaluu.

Välijäähy ois tarkotus laittaa maskin taakse, ja siihen jonkinlainen mahtuukin kun ottaa tuon keskimmäisen pystypalkin irti ja jättää lukkosysteemit pois. Hoitaa konepellin lukituksen vaikka pikalukoilla. Muutenhan tuonne luulis ahtoputkiston ym. mahtuvan kohtalaisesti.

Täytyy vielä laittaa jarrutehostin+pääsylinteri sekä vanhan koneen laturi paikalleen ja hieman mallailla syylaria sekä muita konehuoneen komponentteja, ennen ku nostan moottorin pois ja jatkan peltityöt loppuu + korin maalautus. Turbo tulee just oikealle paikalleen tuolla pakosarjalla, ja sitä vartenhan se kyllä on tehtykin.

Moottorista oon purkanu jo aiemmin paljon ulkoista härpäkettä, tänään otin vielä tuon moottorin etukannakkeen (alumiiniosa) irti jotta saisin alkuperäisen etukannakkeen paikalleen, mutta sitäpä ei saa ellei irroita kampiakselin hihnapyörää ja sen takana olevaa muovisuojaa. Ei kuitenkaan ollu 19mm 12-kulmaista voimahylsyä niin jäi tällä kertaa irroittamatta pulttipyssyllä. Paljon on vielä hiekkapuhaltamista ja maalaamista nuissa moottorin osissa, muusta rakentelusta puhumattakaan :)

Kartte
-
Viestit: 90
Liittynyt: 6.7.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Kartte » 14.11.2010 20:45

Aika korkealle tulee tuo kannen ja imusarjan etureuna, mutta täytyy se sinne mahtua kun olen jossain nähnyt kuvan '73 Audi 80:stä samalla koneella


Hurjalta näyttää, veikkaisin ettei mahdu noin. Vai valehteleeko kuva vain? Kokeile se konepeltikin nyt samalla niin tietääpähän sitten.

Oliko sinisessä alunperin samantyyppinen vaihdekeppi systeemi? Siis se torni tai miksi sitä sanotaan. Jos oli, ja se jää yli niin voitais taas kauppoja hieroa :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 14.11.2010 21:44

Hurjalta näyttää, veikkaisin ettei mahdu noin. Vai valehteleeko kuva vain? Kokeile se konepeltikin nyt samalla niin tietääpähän sitten.
Kyllä tuo kuva vähän valehtelee, tai siis kameran optiikka ja kuvakulma korostaa tuota tilannetta. Täytyy kokeilla konepeltiä paikalleen, ja jos tuo ei mahdu niin sitten moottorinkannakkeista ja/tai niiden kumityynyistä laskea moottoria hieman, samalla joutuu kyllä muokkaamaan apurunkoakin ettei tule öljypohjan kanssa kosketusta. Tuolta löytyy kuvia valkosesta kasikympistä jossa on 1.8T keulilla, joten pakko se sinne mennä jollain konstilla.
Oliko sinisessä alunperin samantyyppinen vaihdekeppi systeemi? Siis se torni tai miksi sitä sanotaan. Jos oli, ja se jää yli niin voitais taas kauppoja hieroa :)
Samantyyppinen se oli, mutta ymmärtääkseni se mekanismi on erilainen koska siinä keppi ei mene vitosvaihteelle. Itseasiassa en enää edes muista, missä pakki oli tuossa alunperin? 5v-laatikossa se on viitosen alapuolella. Se keppisysteemi on jossain pahvilaatikkojen kätkössä joten suoraa vertailua en tehnyt, mutta jos sulla sille on tarve, niin eiköhän siitä kaupat synny. En muista sitäkään, että onko sulla se vanhan liiton puolimetrinen vaihdekeppi mallia "VW Kupla" mikä mullakin oli keltasessa, jos on niin silloin se koko kyhmy korissa siinä laatikon kohdalla on erilainen... :( Ero näkyy esim. tässä ja tässä kuvassa.

Kalu-Sakke
-
Viestit: 99
Liittynyt: 9.9.2009 21:38

ViestiKirjoittaja Kalu-Sakke » 16.11.2010 22:24

Jos Petrillä on tarvetta typ-81:n "kardaanitunnelille", semmosen saa käydä ilmatteeksi Oulusta leikkaamassa.

Edit: Multa löytyy nuita 4-ja 5-v laatikkojen vaihdekeppihärdellejä, siis sitä uudempaa mitä löytyy typ32B ja typ81.

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 17.11.2010 4:18

Kai tää tulee museokilpiin?

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 17.11.2010 14:38

^ Tuskin menee museotarkastuksesta läpi tolla tekniikalla :D

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 17.11.2010 16:10

Kai tää tulee museokilpiin?

No itseasiassa sen verran museoon ollaan kallellaan, että jätän ne mk1 golfin takakaaret asentamatta, eikä autoon tulekaan 13x8" vanteita. Syitä on kaksi:
- Tunne siitä, ettei auto muuten tule koskaan edes peltityöltään valmiiksi
- On myös fiilis, että olen kasvanut ulos ylileveistä kottikärrynrenkaista, ennen kuin ehdin niitä edes asentaa

Tallillahan autoa voidaan nuillakin siirrellä - jahka sen saisin ensin edes siihen kuntoon - mutta kyllä sitten tulee hakuun jotkut esim. 14x7" tyyliin sopivat vanteet kun lopullista rengastusta haetaan.

Samaten voisin myydä tuon retromallin kattotelineen...kiinnostaa volkkareissa joku muu, kuin ajella konepelti ruosteessa vanhat maalitörpöt ja lastenrattaat katolla, ja näyttää ikkunasta voitonmerkkiä lökäpöksyille :D

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 18.11.2010 1:42

^ Tuskin menee museotarkastuksesta läpi tolla tekniikalla :D

Ainiin, unohdin hymiön.


http://fifteen52.us/shop-2/#ecwid:categ ... ct=1622457

Uuet snowflaket alle Petriii.

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 18.11.2010 20:43

^Nuo snowflaket olis varsin passelit passattiin, tosin 15-tuumasena. Sellaisethan oli myynnissä foorumilla tässä keväällä.
Hienoon suuntaan Pasuuna etenee, keep up the good work.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.11.2010 14:07

Konepeltiä sovittelin paikalleen, ja eihän se aivan kiinni asti mennyt. Yllättävää kyllä. imusarja tai nokkapyörän seutu ei ottanu kiinni(ei niistäkään kyllä jäänyt kuin sentti väliä konepeltiin), vaan öljykorkki ja jakotukille menevä bensalinja.

Jakotukille on tehtävissä jotain, mutta öljykorkin paikkaa on paha siirtää. Mittasin alkuperäiset moottorin kannaketyynyt ja niiden korkeudet oli ~70 ja ~60mm. Hain sitten ETRAsta 35x40mm (korkeus x halkaisija) M10 lieriöeristimet, joilla tuo kone tipahtaa n.3cm.

Ohjelmassa on myös öljypohjan vaihtaminen tuosta vanhemmasta koneesta, koska kone ei tipu tuosta alemmas alkuperäisellä AEBin öljypohjalla. Toivottavasti mahtuu, ettei tarvi alkaa seuraavaksi muokkaamaan jo apurunkoa.

Konepeltiin sais lisää tilaa poistamalla osan jäykisteistä, mutta kun on tullu nähtyä että se modifikaatio saa "jopa Detroitilaisen" konepellin lerpattamaan melkolailla, niin yritän vältellä sitä... No tietysti jos niitä ei täysin katkaise...no, katotaan.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.11.2010 14:44

Kannattaa harkita pari kertaa noiden kyseisten kumityynyjen käyttöä.
Voi tuo vulkanointi korkata aika herkästi tuosta kumista irti moottorin väännöstä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.11.2010 16:57

Voi tuo vulkanointi korkata aika herkästi tuosta kumista irti moottorin väännöstä.

Paljon mahdollista, vaikkei luulis pitkittäiskoneisessa etuvedossa tulevan yhtä paljon forcea koneen kannakkeille kuin poikittaiskoneisessa vastaavassa.

Sovittelen kuitenkin nyt tuon koneen paikalleen noilla, ettiä sitten vaikka jotkut "oikeat" kun ollaan siinä vaiheessa että konetta aletaan kuormittamaan.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.11.2010 19:13

Aivan, joku ajatushäiriö pisti mut olettamaan että vehkeessä olisi kardaani..
No joka tapauksessa kannattaa olla noiden kanssa tarkkana :)

-w4-
-
Viestit: 18
Liittynyt: 4.2.2010 20:31

ViestiKirjoittaja -w4- » 19.11.2010 21:48

Pistä scuuppi, poistuu yläpuoliset ahtaus ongelmat ;) Nyt kun on lunta tullu maahan niin marketeissa on pulkat tarjouksessa, siinä jää jenkkipoikien cowl:t kakkoseksi.

Mutta vakavasti: ilo seurata tätä projektia. Onneksi talvi tuli, niin päivitystahti on taas parantunut! :)

Kartte
-
Viestit: 90
Liittynyt: 6.7.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Kartte » 19.11.2010 23:02

Käykö muuten vanhasta koneesta öljykorkki, sehän olisi matalampi? Vaan eipä sillä korkilla ole väliä jos lasket konetta.
Paljonko sitä väliä sitten konepeltiin pitäisi olla ettei tule osumia? Sentti tuntuu kyllä aika vähältä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.11.2010 23:50

Pistä scuuppi, poistuu yläpuoliset ahtaus ongelmat ;) Nyt kun on lunta tullu maahan niin marketeissa on pulkat tarjouksessa, siinä jää jenkkipoikien cowl:t kakkoseksi.
Ääh...kaverilta jää Plymouth Dusterista max wedge -tyylinen scooppi, ennemmin sekin kuin Sarvis-pulkka ;)

Käykö muuten vanhasta koneesta öljykorkki, sehän olisi matalampi? Vaan eipä sillä korkilla ole väliä jos lasket konetta.
Paljonko sitä väliä sitten konepeltiin pitäisi olla ettei tule osumia? Sentti tuntuu kyllä aika vähältä.
Kyllähän se varmaan käy, mutta parempi sitä tilaa on olla, ei korkkia vaihtamalla saa yli senttiä enempää pois. Katsotaan mihin tilanne etenee öljypohjaa ja moottorinkannakkeiden kumityynyjä vaihtamalla. Etupään kannakehan ei tuon jälkeen enää osu semmosenaan kohilleen, mutta mikäpä tuon tekniikan kans tässä korissa sopisi.

Nimittäin syylari pitää sijoittaa myös eri asentoon ja vähän eri paikkaankin, kaasuläppä tulee just syylarin kohalle tuolla imusarjalla, ja taitaa itse imusarjakin siihen osua. Saa nähdä minkä virityksen siihen tekee, kävi mielessä josko ottais vähän mittoja ja mahdollisuuksien mukaan huutais ebaystä päissään esim. jonku Audin uuden pystymallin kapean syylarin (kantticoupe? jotku kasikympit...), jossa ei ole sitä painekorkkia, ja lisäksi jostain se valkoinen sääpallo (nykyaikainen paisuntasäiliö). Alkuperäisen flektin korvais jollain uudella kompaktilla sähköflektillä, alkuperäinen vie melkoisesti tilaa tuulitunneleineen ja sähkömoottoreineen, etenkin kun sitä syylaria joutuu kääntämään eri asentoon. Oli saanut vähän iskua tuo passatin oma syylari joten siitä oli lamellit rumasti läjässä ja muutenkin maali lohkeilee, ja mitä hintoja katselin niin alkuperäinen passatin syylari maksaa tuplaten yleisempien Audien lähes vastaaviin verrattuna. Kulutusosiahan nuo on muutenkin, auto kuitenki 35 vuotta vanha...
Onneksi talvi tuli, niin päivitystahti on taas parantunut! :)
Varmasti vaikuttaa vuodenaikakin, mutta toinen merkittävä tekijä on se, ettei tarvi enää viikonloput metsästää naisia baarista ;)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 20.11.2010 23:47

Peltisepältä hain tarveaineita kuskin penkin alle, hieman hitsausta ja leikkelyä niin palkki alkaa olla koriin hitsaamista vaille. Ostamissani Recaroissa oli mukana kiskot ja kiinnikkeet mallia "Grasshead Garage, Oulu" mukana, joten tuon palkin tarkotus on enää jäykistää, ei toimia istuimen kiskojen osana ;)

Päivän teema ei kuitenkaan ollu peltityöt, vaan koeluontoinen osien sommittelu konehuoneeseen ja muuhun koriin.

Aloitin homman asentamalla kanttimallin Audi 80:n vaihdevivuston paikalleen. Hommaa helpotti tuo rälläkällä tehty "pieni kurkistusluukku", muuten kyseessä ois ollukki melkonen jumppa auton alle ja takaisin kabiiniin. Tokihan viisaammilla lienee tuohon joku oikea taktiikka (esim. kolmonen sisään, keppi keskelle eteen ja mutteri kiinni), itse käytin amatöörille tutumpaa hakuammunta-metodia. Mutta sieltä ne löyty, viis vaihdetta ja pakki.

Seuraavaksi raahasin vanhan koneen esille ja purin siitä laturin ja vesipumpun. Ajatus oli rakentaa kokeeksi apulaitekavalkaadi ja muut tuohon AEBin yhteyteen jotta näkee, mitä pitää vielä muokata ennen korin maalaushommia ja koneen jatkorakentelua.

Syylari mahtunee jokseenkin omalle paikalleen, vähänhän tuota voi tuon kääntämisen lisäksi myös kallistaa, ja varaa on kannakkeista laskeakin hieman alemmas jos sen Audin hieman isomman syylarin hommaa. Paikkahan ei ole paras mahdollinen, muttei se sitä ole alunperinkään. Tehokas sähköflekti tuolle kaveriksi 70-luvun tuulettimen tilalle.

Hammastanko sopi luonnollisesti paikalleen - vaihdelaatikkohan on tuosta kohtaa sama - ja lasinpesunestesäiliö sopi omalle kohdalleen kans. Akku ei olis enää menny tohon tulipellin reunaan, missä sen originaali paikka oli.

Lohkohan on siltä osin samanlainen, että vanhan koneen vesipumppu ja laturi käyvät siihen paikalleen, mutta yks laturin kannake ottikin sitten kanteen ja jakohihnaan kiinni joten sen tilalle täytyy tehdä itse sopiva kanneke. Vesipumpun vaihtamisessa ei ole sinänsä muuta pointtia, kuin saada hihnapyörän linjaus sopimaan laturin kanssa, ja samaten joudun vaihtamaan kampiakselille moniurahihnapyörän tilalle vanhasta koneesta perinteisemmän kiilahihnapyörän. Vesipumput joudun näköjään risteyttämään, koska jotenkin tuo vesikierto on erilainen näissä koneissa, nimittäin vanhassa vesipumpussa on kaks tommosta lähtöä ja AEBin omassa vain yks... Hieman yllättävää, että lähes samanlaista vesipumppua on käytetty VAGeissa about 30 vuotta...vai onko sittenkään.

Aika mielenkiintonen on tuo vesipumpun ja apulaiteakselin hihnapyörien väli... Pitää tuota vesipumpun hihnapyörää siirtää joku milli prikoilla.

Mikähän letkulämppäri ruotsalaisilla on ollu tässä välissä?

Kampiakselin limppu tuli otettua irti, samoin muovisuoja sen takaa, mutta moottorin etukannake ei sovi semmosenaan paikalleen koska jakohihnan kiristin ottaa siihen kiinni. Sovitellaan... :)

Alkuperäisen jarrutehostajan ja -pääsylinterin kanssa kävi niinkuin oli tiedossa. Tuo kosketus imusarjaan ratkesi vaihtamalla tilalle kakkiksen jarrupääsylinteri 9" tehostajalla, mutta minusta tuo säiliö tulee vähän hurjaan asentoon ja aika ylöskin (mahdollinen konepeltikosketus). Tutkin seuraavaksi mahdollisuutta asentaa tuota jotenkin enemmän vaakatasoon (miten jarrupolkimen tanko sopii ym.), ja vähän muutenkin tuon pääsylinterin toiminnallisuutta.

Tuleviin peltihommiinhan kuuluu tuon keskikonsolin hitsaus...kyllä tuo tuosta vaihekepin puoleisesta päästä menee ihan normikorkeudella, mutta lähempänä laatikkoa saa korottaa ja levittääkin reilusti.

Moottorin kannakkeista vielä... Sen verran suoritin tallilla teollisuusvakoilua mm. A-Body Mopareihin liittyen, että siltä suunnalta löytyy kyllä universaalia uustuotantoa vaikka millä mitalla, ja takuuvarmasti kestää vaikka ois V10 TDI passatin keulilla ;)

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 21.11.2010 16:58

Tuo laturin kannake + hihnapyörät-ongelma voisi poistua ihan "pulttaa kiinni"-osillakin.
Nappaat laturin, kiristimen+kannakkeen ja moniurahihnapyörät -92> 1.8 tai 2.0 8v moottorista: KUVA
Tuossa hihnan kirii jousikuormitteinen laturi, -95> erillinen kiristinrulla.
Tuo kosketus imusarjaan ratkesi vaihtamalla tilalle kakkiksen jarrupääsylinteri 9" tehostajalla, mutta minusta tuo säiliö tulee vähän hurjaan asentoon ja aika ylöskin (mahdollinen konepeltikosketus). Tutkin seuraavaksi mahdollisuutta asentaa tuota jotenkin enemmän vaakatasoon (miten jarrupolkimen tanko sopii ym.), ja vähän muutenkin tuon pääsylinterin toiminnallisuutta.

Siirrät säiliön jonnekin parempaan paikkaan..? Kuplavolkkarin pääsylinterin letkuliittmet pitäisi sopia suoraan myös kakkiksen sylinteriin.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 21.11.2010 21:46

jii_bee: Aivan loistavaa, nuilla konsteillahan ratkeaa molemmat ongelmat :) Esim. akun paikalla tulipellissä hanttarin puolella on tilaa jarrusnesteäiliölle vaikka kuinka, ja voi olla kuskin puolellakin. Täytyy myös koota jakopää nuilla osilla sitten kun on koneen rakentamisen vuoro.

Tänään vähän hiekkapuhaltelin osia. Lisäksi pesin tankin kaikesta paskasta parempaa tutkiskelua varten (lähinnä, saako siihen lainattua jostain uudemmasta VAGista sähköistä siirtopumppua).

Motti roikkuu nyt moottorinostimen varassa ja apurungon otin irti jotta saan vaihdettua öljypohjat päikseen sekä ne lieriöeristimet alkuperäisten kumityynyjen tilalle. Uhrasinkin tuhottomasti aikaa AEBin öljypohjan irroitukseen, kun en ilman taskulamppua nähny paria pulttia joihin pääsi käsiksi vaihdelaatikossa olevien reikien kautta... :( No riemu ei sitten ollu kovin pitkä, kun huomasin ettei se vanhemman koneen öljypohja mene tuohon AEBiin, joskaan se ei vaatine kun sen öljysihdin+putken vaihtamista, mutta alkoi olla tältä päivää kiintiö täynnä niin jätin sen huomiselle.

Moottorin fyysisen sovittamisen (konepeltiin vastaaminen) seuraavat vaiheet ovat:
1. Vanhemman koneen öljypohja paikalleen + matalammat moottorinkannakkeiden kumityynyt
2. Jos ei riitä, vaihtoehtoja tai niiden yhdistelmiä on kolme:
* Apurungon kiinnitys alemmas asentamalla 10...20mm holkit apurungon ja korin väliin
* Konepellin jäykisteiden muokkaus kriittisimmistä kohdista
* Olemattoman matalat moottorinkannakkeiden kumityynyt (niitä löytyy alle 2cm), ja sitä mukaa ehkä myös apurungon muokkaus öljypohjan kohdalta

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 22.11.2010 21:28

No nyt on öljysihditkin vaihdettu päikseen ja siis YP:n öljypohja kiinni AEBissa.
- malli AEB
- malli YP
- Huonohko kuva öljypohjista (alumiininen AEBista)

Niillä lieriöeristimillä kone tuli niin alas, että se otti jo lohkostakin kiinni apurunkoon, joten ne pois ja uusia konsteja tilalle.
- Alkuperäinen vs. matalampi

Laskin apurungon etureunastaan noin sentin alemmas kuin mitä se kuuluu olla. Täytyy jotku holkit tekassa vielä pulttien ja runkoaisojen väliin. Sitten alkuperäiset kumityynyt paikalleen - A vot - kone on paikallaan ja konepelti mahtuu nätisti kiiinni. Pellin alle jää riittävästi tilaa (huono kuva) ja näyttää silmämääräisestikin jo, että kone on alempana.

AEBin öljypohjalla kone ei siis laskeutunut kunnolla kumityynyjen varaan vaan jäi kantamaan apurungon päälle, nyt sekin tilanne siis korjaantui YP:n öljypohjalla.

Jarrutehostaja sopii oikein hyvin paikalleen noilla jii_been vinkeillä. Säiliölle on hyvä tila entisen akkukotelon kohdalla tulipellissä.

Kuvia eiliseltä:
- Hiekkapuhalletut moottorin etukannakkeen osat
- Tankki hieman pestynä, saakohan tähän siirtopumppua / kannattaako vaivautua vai hommaanko turvatankin systeemeineen. Toivon, että joskus tulee vielä päivä, etten löydä tuota sinistä maalia enää mistään...

...

Tämä rutistus ois nyt tältä erää ohi, palaan projektin kimppuun todennäköisesti 1,5 viikon päästä kun taas tallille ehtii. Vaihdekepinseudun korotuksen hitsaaminen, tekniikan irroittaminen...niillä se homma jatkuu.

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 25.11.2010 16:42

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =9&t=34867

tuossa oli omasta mielestä halpa noss:i lokari myynissä jos olisi tarvetta..

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 26.11.2010 20:44

^Kiitos vinkistä, ei ole kyllä pahan hintainen. Harmi vaan ettei ole oikeanpuoleinen, vaan vasen... :(

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 4.12.2010 22:35

Kuva]

Posti toi puolat ja paisuntasäiliön. Näistä kiitos Lehtilälle. Paisaristakin lähti pohjasta möhnät kun laitoin sisälle veden sekaan hiekkapuhallushiekkaa ja heiluttelin. Tekasin siihen kiinnikkeen, jonka hitsasin konehuoneeseen yhdessä alakiinnikkeenkanssa, ja siellähän se istuu.

Moottorin etukannakkeen sain paikalleen pienellä ähertämisellä, lohkohan on nyt apurungon laskemisen johdosta sentin alempana kuin normaalisti. Moottoriin tuleva kannakekin sopi paikalleen kun hieman "sovitin", ei ota enää jakohihnan hydraulikiristimeen kiinni... kuva1 kuva2 kuva3.

Sitten asentelin kokeeksi valot ja etuspoilerin, kun ne hyllyjen penkomisen yhteydessä tuli vastaan. Alkaa hetkittäin näyttää jo autolta. Etuspoilerissa on sopivasti nuo ilma-aukot samalla kohtaa ku etuhelmapellissäkin (ei paikallaan). Ajatus on laittaa ilmanputsari konehuoneessa lähelle tuota aukkoa.

Nuo valojen pohjat on peräisin osin palaneesta passatista, siksi melko heikossa hapessa. Toiselle puolelle löytyy tehdasuusi osa, toiselle puolelle täytyy kunnostaa vanhasta. Jostain kun vielä sais edukkaat E30/E34 bemmin mustat ristikkoumpiot (Hella).

Syylari tulee tässäkin eteen. Ei auta muu kuin löytää pienempi syylari joka mahtuu konehuoneeseen, ja johon saa 10 tai 12" sähköflektin kiinni. Originaalin syylarin mittoja: kuva1, kuva2

Ratti näyttää melko isolta, vaikka onkin originaali TS:n ratti :) Asensin ratin akseleineen sen takia, että osaan hitsata Recaroille kiinnikeet kutakuinkin oikeaan paikkaan :D

Siinä vielä fiilistelykuva.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 5.12.2010 1:18

Peukkuja projektille! Tuo Kamein lippa on jotain niin kaunista.

Mörssi
-
Viestit: 52
Liittynyt: 28.5.2009 17:21

ViestiKirjoittaja Mörssi » 5.12.2010 2:24

Thumbsit täältäkin, hienolta näyttää! Ootellaan sitte sitä valmista tulosta. Keula näyttää varsin herkulliselta, tuo Kamein lippa o tosiaa kaunis :)

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 18.12.2010 1:08

Katos vaan. Mistäs oot tuon Kamein lipan hommannu? Itekin tollasta kattelin ebaystä mutta hinta kyllä pompsahti. Muutenkin homma näyttää sulla etenevän :)

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 19.12.2010 19:00

Mistäs oot tuon Kamein lipan hommannu?

Tuollainen oli muuten myynnissa Audi-clubin sivuilla joku aika sitten. Liekö mennyt jo??

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.12.2010 20:34

Mistäs oot tuon Kamein lipan hommannu?

Ebaystä joskus huusin päissään.

Seuraava liike konehuoneen puolella ois välijäähyttimen hankkiminen (sovittelin jo "pahvimallia") ja sille tilan tekeminen. Syylariongelma ratkennee kun hommaan Summitista 11" leveän alumiinisyylarin, mittausten perusteella mahtuis just hyvin vähän vinottain alkuperäispaikalleen, ja sille sähköflekti takapuolelle.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 19.12.2010 20:41

Mistäs oot tuon Kamein lipan hommannu?

Ebaystä joskus huusin päissään.


Täytyy olla kyllä yks kaikkien aikojen parhaista artikkeleista mitä on ihminen päissään ostanut!

Kalu-Sakke
-
Viestit: 99
Liittynyt: 9.9.2009 21:38

ViestiKirjoittaja Kalu-Sakke » 22.12.2010 17:07

Lippa meni, aika kauan sitä täälläkin kauppasin eikä kelvannut kenelekkään.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 23.12.2010 8:15

Vau- mielenkiintoinen projekti, mennyt itselläkin puoliksi ohitse !
Tsemppiä niputtamiseen, varmasti työtunteja vielä palaa melkoisesti....

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 31.12.2010 15:44

Voihan tuota polyuretaanitangonkin hintaa kysyä, ilmeisesti vaan melko arvokasta. Nythän on ainakin tuon kolmiotukivarren puslan koko millilleen selvillä.


Lainaus vuosien takaa mutta lainataanpa kuitenkin. Kaveri hommasi (muistaakseni saksasta) uretaanitangon siinä toivossa että saisi sorvautettua siitä carina kakkoseensa puslat. Etsiskelivät ympäri Suomea tahoa, joka alkaisi sorvaamaan. Tanko ilmeisesti kävikin jossain mutta totesivat ettei onnistu. En tiedä tarkalleen mutta taisi olla liian pehmeää. Loppujen lopuksi alustaan löysi tiensä (muistaakseni) bmw/volvo palikkaa hieman soviteltuna.

Ja siihen käsitykseen pääsin että se n. metrinen tanko oli KALLIS.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 31.12.2010 16:59

^Joo, nuo mainitut tukivarren puslathan tuli PowerFlexiltä, kun sen mallistosta löyty Audi 80:n sopivat ja itse sitten hankin vastaavat tukivarret. Kaikki puslat on hankittu mitä tarvin, panhard-tangon puslat korvaan uniball-nivelillä.

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 31.12.2010 17:06

Samaiset menis 32B:hen?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 31.12.2010 20:13

^Varmaankin, mutta ainakin tässä korimallissa Audin tukivarsien pituutta ja alapallojen kiinnityskohtia piti vähän työstää, että saatiin säilytettyä normaali camberit :) Voi ne PowerFlexin puslat mennä pikku työställä passatin tukivarsiinkin, ei siinä isoa eroa halkaisijassa ole. Joskin Audi 80:n alatukivarret on kertaluokkaa jämerämmät.

Kalu-Sakke
-
Viestit: 99
Liittynyt: 9.9.2009 21:38

ViestiKirjoittaja Kalu-Sakke » 31.12.2010 22:01

Keulakamathan on samat aika pitkälti 32B ja typ81. Pystyy sekottamaan, kannattaa kuitenkin huomioida että ohjaustehostin-malleissa alapallo on isompi ja tukivarren puslat "metalliset".

<JiiKoo>
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.8.2010 22:02

ViestiKirjoittaja <JiiKoo> » 1.1.2011 2:22

[quote] Tanko ilmeisesti kävikin jossain mutta totesivat ettei onnistu. En tiedä tarkalleen mutta taisi olla liian pehmeää. [quote]


Ei suuremmin liity tähän projektiin mutta totesin myös että aika pehmeää on kun sorvailin uretaanista kaarimankelin rullaan "pinnoiteholkkia".
aikani asiaa tuumailtua heräsi ajatus notta jos jäädyttäis/kylmentäis sitä uretaania kovemmaksi, niin miten sit onnistuis.
Ja jopas rupes lastua lähtemään..
mutta jos joku meinaa tehdä esim alustan puslia niin kannattaa sit jättää kaikki sovitukset tiukoiksi, näin ainaki luulisin. sekin tullenee jossain vaiheessa testattua.

Mutta hieno auto on sulla tulossa! jatka samaan malliin..

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 9.1.2011 13:55

Välijäähyä sovitellu, aika tiukkaa settiä tuntuu olevan... Ehkä tuo just paksuuden puolesta menee kun löytää jonkun sopivan setupin apuleitteiden osalta ja ottaa dremelillä vähän maskista materiaalia pois konehuoneen puolelta. Leveyssuunnassa taas vaihtoehdot on ottaa sisemmät valot pois ja korvata ulommat H4:lla, tai vaihtaa kokonaan se keula missä on isot sinkkuvalot, tai sitten lyhentää ja/tai teettää erilaiset päädyt tuohon välijäähdyttimeen.

Alemmas tuota ei saa, koska moottorin etukannake on sentin päässä välijäähyn apaluolella kuvien sijainnista mitattuna.

AEBin alkuperäisen vesipumpun hihnapyörä tuli niin ulos että se oli ihan mahdoton tilanne (jos sama hihna pyörittää laturia), ja tuo vanhan moottorin vesipumpun hihnapyörähän osui sitten jakohihnan pyörittämään apuakselin hihnapyörään. Tuossahan vinkkejä tuli jo aiemmin, mutta pikkusen on itelle hämärää edelleen se löytyskö tuohon täysin sopivaa systeemiä. Ainakin tässä sovitusvaiheessa tein niin että laitoin vesipumpun hihnapyörän alle 5mm edestä prikkoja ja silmämäärästesti hihna mahtus nyt pyörimään hyvin, tulematta liian lähelle välijäähdytintä. Lopullinen ratkaisuhan tuo ei voi olla, vaan pitäs tehdä semmonen palanen väliin että hihnapyörä pyöris edelleen suorassa ja keskitettynä.

On muuten nuissa vesipumpuissakin tainnut tapahtua vuosikymmenten saatossa joku "vorsprung durch technik", kun alkujaan melko kestävän näköinen metallinen siipipyörä on vaihdettu muoviseen :D

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 9.1.2011 14:03

Katkaset nuo alkuperäiset lähdöt kuulerista ja hitsuutat alumiinimutkat kiinni päätyihin. Ei tartte hävittää sisempiä umpioita.

tomppa9
-
Viestit: 223
Liittynyt: 14.2.2006 16:06

ViestiKirjoittaja tomppa9 » 9.1.2011 21:22

Tämä se etenee edelleen mallikkaasti, toisin kuin eräillä.. Mut jos nyt päätyisit niin typerään ratkaisuun että luovut välijäähyn takia tuplavaloista, nii ostan/vaihdan mielelläni ne maskeineen pois.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.1.2011 16:49

Apulaiteongelma välijäähyn suhteen lienee nyt ratkennut, sillä Oulaisten VAG-gurun avustuksella sain ajatuksen siirtää laturi toiselle puolelle lohkoa kuten joissain diesel-audeissa. Tuon vanhan mallin moottorin etukannakkeen kanssa voi tulla jotain sämpläystä, mutta se lienee pienempi haaste.

Välijäähyn sovittamisessa tyydyn ratkaisuun hitsauttaa siihen erilaiset lähdöt, ja siten säästää sisemmät valot. Maskia voi joutua vähän sisäpuolelta työstämään dremelillä alimpien ripojen kohdalta.

Vaihdelaatikon korotusta malllailin nyt kun tekniikka on vielä paikallaan. Melkoinen palapeli, mutta kyllä tuo tuosta kummasti siistiytyy jahka saan tekniikan purettua koritöiden loppuunvientiä varten. Maton allehan tuo jää muutenkin. Kuskin penkin alle tuleva palkki ois nyt naputeltu valmiiksi ja se ei ole ku hitsata paikalleen.

Yritän pitää motivaatiota Passatin suhteen yllä, vaikka tuo kesäauto tulikin 30v-lahjaksi tilattua ;)
Olen näköjään kirjoittanut tuonne nettiautosta bongattua -topikkiin vuonna 2007 seuraavaa:
Kyllähän tuommonen Nova ois mahtava, mutta niin olis moni muukin auto, ja täytyy tuo passattikin ensin rakentaa... Mutta "haaveet on ilmasia, pidä niistä kiinni".

Ei tullu passatti vielä valmiiksi! :D

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.1.2011 16:58

Upea Nova! Tuollaista tuli takavuosina itsekin himoittua, mielessä kummitteli tietenkin se Pata Ekmanin 80-luvun kulttiauto V8 magazineista. Onnittelut :D

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.1.2011 17:04

^Sama täällä, törmäsin joskus 90-luvun alkupuolella divarissa vanhaan V8 Magazineen, jossa oli tuo Nova 80-luvun alun mustassa kisakuosissa, ja siitä näystä en toipunut koskaan. Lievää yhdennäköisyyttä omasssani tuon mainitun Novan nykyasuun: kliks

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 16.1.2011 17:07

Välillä kun tekee muita autoja tai pääsee nauttimaan harrastuksesta ajamisen muodossa, niin vaarana on että motivaatio laskee hetkeks ja hyppää sitten kunnolla korkeelle. Onnea uudelle autolle, hyvältä näyttää.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 28.2.2011 21:32

Kesäauton kelluessa vielä Atlantin valtamerellä, sattui järjestymään sen verran aikaa ja motivaatiota että puuhastelin jotain passatinkin parissa.

Välijäähyä sovittelin vielä paikalleen, sitten tekniikka pois ja välijäähylle kiinnikkeet. Joutuu vielä poistamaan nuo raudat valojen vierestä ja vaihtamaan 45 asteiset lähdöt välijäähdyttimelle että sopii.

Vaihdelaatikon seutukin alkaa muotoutua, työn jälki on jo totuttua kaavaa "ruma mutta oma" :) Maton allehan tuo onneksi jää. Vaihdelaatikon kyhmyn jälkeen olis vielä ainakin takahiekkapellin hitsaaminen ja recaroiden kiinnikkeiden tekeminen, ennen ku kaasupullon saa vääntää lopullisesti kiinni.

Voi jeesus että vihaan palavan alustamassan hajua... eikö tuo hitsaus ikinä lopu.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 28.2.2011 21:38

Nätisti se IC sinne näyttäisi istuvan! Laitahan sitten tuo kiinni kumityynyillä tms. himppusen joustava ratkaisu. Joskus on nimittäin sattunut, että jäykähköön teräsrakenteeseen pultatussa välkkärissä esiintyy murtumia kun pituussuuntainen lämpölaajeneminen aiheuttaa jännityksiä. Tiedä sitten, että miten rankasti on tarvinnut kuumentaa ja kylmentää että tuo on saatu aikaan, mutta tulipahan mieleen :)

usu
-
Viestit: 19
Liittynyt: 19.2.2004 14:37

ViestiKirjoittaja usu » 13.3.2011 11:57

Muutoin setuppi ois se että Audi 80:n säädettävät (tai -60mm) tolpat eteen, taakse Volvo 740:n iskarit Cossusierran jousilla.

Vielä kerran.
Käykö eteen siis typ81 tolpat suoraan? Eli hommaa Ebaystä typ81 alustasetin, heittää etutolpat bolt-on? kiinni ja taakse sitten Volvon iskarit ja Cossun jouset?

Kyselen kun tuli tuollainen hankittua pari viikkoa sitten:
Kuva

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 13.3.2011 22:01

Käykö eteen siis typ81 tolpat suoraan? Eli hommaa Ebaystä typ81 alustasetin, heittää etutolpat bolt-on? kiinni ja taakse sitten Volvon iskarit ja Cossun jouset?
On ne siinä määrin bolt on, että vaihdat myös Audin alapallonivelet ja yläpään jousilautaset niin pitäis käydä. Audin tolppaan menee alapallo joka on 17mm tapilla, passatissa vastaava on 15mm. Raidetangonpäät käy varmaan passatistakin, ainaki ne on Etkan mukaan M10 mutterit molemmissa (vaikka itse raidetangonpäissä eri osanumero).
Tuo Volvo/Cossusierrahomma on jotain mitä olen löytäny muistaakseni englantilaiselta foorumilta, ei siis mitään omakohtaista faktaa.

Vaihdelaatikon korotus alkais olla finaalissa, ja takahelmakin jokseenkin kiinni. On muuten todella surkea tuo sopivuus Warnyn takahelmapellissä! Välillä mietin, onko tämä tarkoitettu edes samaan autoon. Muoto sopii etäisesti mutta varsinkin toisesta päästä tuo on yli sentin liian lyhyt. Ei tästä onneksi museoautoa tule, eli voi vähän oikoa tuon toteutuksen kanssa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 15.3.2011 20:50

Puuhastelin tallilla toisenkin päivän, takahelma on nyt hitsattu, tässä kuva minkälainen soiro piti tehdä väliin korjatakseen tuon tarvikepellin muotovikaa. Pitää vielä korin soodapuhalluksen jälkeen ennen maalausta fiilistellä jätänkö tuon helman tuommoseksi vai korjaanko nuo nurkat jotenkin lähemmäs alkuperäistä. Kuten kuvasta näkyy, helmalinja ei nouse tasaisesti vaan laskee siinä kyljen ja takahelman liitoskohdassa alemmas. Kuvassa näkyvän takavalon seudun ruostevamman korjailin myös.

Soodapuhalluksesta puheenollen, purin ovet ja luukut ylimääräisistä osista ja soodapuhallettavaksi lähtee siis keltaisesta passatista konepelti ja ovet sekä etuhelmapelti, sinisestä lokasuojat ja takaluukun kansi. Osa tiivisteistä oli kyllä melko kuppasessa kunnossa, mutta eiköhän noihin jotain keksitä... Onneksi tästä ei tule museoautoa, niin ei tarvi vaalia joka osan alkuperäisyyttä kunhan muuten ajaa asiansa.

Kromilistat lähti oven ikkunoista ehjinä kun hoksasi järjestyksen jossa ne pitää purkaa. Ovet sinällään ikkunoineen ja eri tiivisteineen, lukkomekanismeineen ym. on kyllä melkoinen pirunnyrkki purettavaksi ja koottavaksi :/

Luulin purkaneeni tämän auton niin atomeiksi jo pari vuotta sitten ettei enää tulis mitään yllätyksiä vastaan, mutta niin vain löyty vielä amisvirityksiä takaluukun kannesta rekisterikilven valon muodossa :) Johdot oli liitetty kolvin/abikoliittimien puutteessa solmimalla päitä yhteen, limaista erkkaria löytyi eri väreissä jne...

Akkukotelon telinettä askartelin ja hitsailen sen peräkonttiin kiinni kunnes kori on soodapuhallettu. Tilaa jää peräkonttiin vielä kivasti bensatankille ja sen tykötarpeille.

Tekis mieli sanoa, että peltihommat ois nyt tässä, mutta sinisen passatin lokasuojista toisessa on vähän hitsuuhommia soodapuhalluksen jälkeen ja tuo takahelman hienosäätö ehkä....ja konehuoneeseen jotain kiinnikkeitä.

Jatketaan kun joskus taas siunaantuu aikaa.

<JiiKoo>
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.8.2010 22:02

ViestiKirjoittaja <JiiKoo> » 17.3.2011 1:41

ne Recarot


Onko noi jakkarat lähtöisin rs2000 ekkeristä?
koettanu omaan kulkineeseen ettiä moisia istuimia..

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 17.3.2011 9:11

^Alkujaan ovat RS2000 Escortista, mutta '66 Dartissa olivat viimeksi kiinni :)

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 13.2.2012 21:59

Mitäs hälle kuuluu?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.3.2012 13:24

Siirtynyt jenkkimieheksi ja Paskatti myyty. Näin puheli naamakirjassa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

Se oli siinä

ViestiKirjoittaja Petri R. » 8.3.2012 22:42

Joo, rakentaja teki matkan sisimpäänsä, veti konfederaatiolipun salkoon ja tukan tötterölle. Passatin kori jatkaa elämäänsä moottoriurheilun parissa. Aika paljon jäi osaa myytäväksi ja loput menee kierrätykseen. Löytyy AEB tekniikkaa, paljon typ32 pisteosaa jne. Kannattee passattimiesten käydä peräkärryn kans kylässä.

Itseasiassa tämän homman lopputulos tavallaan sinetöitiin jo 90-luvun alussa ku kaveri osti divarista V8 Magazinen 6/1980.

Pahoittelen että tässä kävi näin, jos joku projektia seurasi. Vuodesta 2001 oon täällä foorumilla notkunut, alkuun isopuskurikakkiksen ja satkuaudin kautta, sitten tämä toivoton projekti. Nyt on täällä pyöriminen kuitenkin huomaamatta jäänyt aika paljon vähemmälle viimeaikoina. Ei sille mitään voi, kun ei enää kiinnosta. Tai kiinnostaa, mutta kiinnostus autoharrastuksessa on siirtyny eri klusterille. Aika muuttuu, sekä ihmiset ajan mukana. Kyllä saksalaiset turbosleeperit on edelleenkin lähellä sydäntä, mutta motivaatio, aika ja raha on suhteellisia käsitteitä. Laskeskelin mitä passattiin menis rahaa (puhumattakaan ajasta) - sillä samalla summalla saan Novaan vaikka 400-500hv valmiin crate enginen puulaatikossa jenkeistä. Elämä on valintoja, ja kieltämättä tää uus rakas on mielestäni aika paljon passattia munakkaampi laite, mutta makujahan on monia.

Hyvää jatkoa.

Kuva

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 9.3.2012 22:06

Kyllähän tätä tuli mielenkiinnolla seurattua, enkä varmasti ollut ainoa.
Mutta hyvää jatkoa Novan kabiiniin, puhun varmasti monen puolesta kun sanon että tuollainen kompaktikokoinen klassikko kelpaisi monelle muullekin tätä palstaa seuraaville, myöntäää sen sitten tai ei :)
Itse ainakin olen ihan peittelemättä kateellinen :D

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 9.3.2012 22:29

Petri R. mikäänhän ei kiellä taikka estä tekemästä juttua Novasta myös tänne :) Taatusti löytyy monta kiinnostunutta. Itseni mukaanluettuna :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 9.3.2012 22:31

Juuri näin! :)

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 10.3.2012 23:28

No pääasia että harrastaa, olipa pellin alla jo pentuna V8 magatsiinistä ihannoitu haaramoottori tai sitten lasikuitulipskaria JDM:n tai postiauton muodossa. Harmi että Passat jäi vaiheeseen, olisi ollut siistiä nähdä eturivin laiteltu vehe.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.3.2012 0:56

Pfff GM rupu, sanoo Mopar mies :)))

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 12.3.2012 10:26

Joo ehdottomasti juttua tänne Novasta, jos vaan huvittaa kirjotella. Tai linkkiä sinne missä juttua tuosta on, jos on?
Ittellä just tommonen Nova jonkinasteisena haaveena ja kaikki autoon liittyvä kiinnostaa. Joskus vielä mullakin... ;D

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 12.4.2012 9:29

No voe, tätä projektia tuli kuitenkin seurattua mielenkiinnolla. Harmi kun viimeisintä koppaa elvytettiin vielä toisen Passatin voimin, jos tämäkin nyt menee kilpailukäyttöön = tod. näk. romuksi sekin.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 12.4.2012 20:48

No, totta tuokin, mutta eka oli toivottoman laho ja jälkimmäinen amisteltu pilalle. Lakkasin pitämästä näitä korvaamattomina kun löysin täältä Kemistä 40,000km ajetun aina lämpimässä tallissa säilytetyn vm.1973 Passatin. Sen keltaisen ostin juuri kun se olisi lähtenyt romunkeräykseen, ja jälkimmäisen jokkismieheltä, joten...

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 18.4.2012 18:16

Sinne meni...

...ja sieltä tulee. Ei näistä näköjään pääse eroon :(

Pakko se AEB on johonki istuttaa, jos ei typ32 passattiin niin sitten Audiin, jossa longlifepaska tukkinut vastaavan koneen öljysihdin --> totalschaden.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.7.2012 21:45

Joko auto(=Audi) liikkuu?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 11.7.2012 23:02

Ekat savut otettu. Vielä konepellin, valojen ja puskurin asennus. Kesärenkaat alle, leimalle, myyntiin...

edit:
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5
Kuva 6

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 17.9.2012 22:28

Kuvat tainneet kadota tällä hetkellä bittiavaruuteen, mutta kerrottakoon, että Passat on vaihtanut jälleen omistajaa ja menee nyt johonkin historic-luokkaan kiertämään asfalttirataa(?). Uusi omistaja hakee minulta syksyn mittaan mm. kattoverhoilun, kojelautaa ja muuta katsastukseen tarvittavaa. Kyseisellä henkilöllä ymmärtääkseni on entuudestaan saman luokan golf mk1 joten tekijämies kyseessä.

Tämä siis tiedoksi jos joku vielä surkutteli tän projektin joutumista jokkikseen...

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 20.9.2012 20:06

Tuo 'joku' on kyllä hyvin tyytyväinen siitä ettei mennyt jokkikseen vaan ratakäyttöön, kiitos tiedosta :-) Ei, jokainen tehköön tietenkin mitä haluaa omalle autolleen, jäi vain silloin aikoinaan harmittamaan, että työskenetlit ensin sen marinokeltaisen ja sitten tämän Passatin parissa niin kauan, ja lopuksi oli kuitenkin menossa jokkikseen.

Jartza
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.7.2003 23:26

Tämä

ViestiKirjoittaja Jartza » 22.9.2015 10:12

Harmi kun tämän tarinan kuvat ei enää näy :(


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 45 vierailijaa