Kakkiksen kunnostusprojekti
Valvoja: ffp jäsenet
Kakkiksen kunnostusprojekti
On kai syytä aloittaa projektikertomus alusta, sillä k.o auto on vuosien harrasteluiden jälkeen taas lähtöpisteessä =)
Eli vuosia takaperin sain kummallisen päähänpiston ruveta kunnostamaan lievän keulakolarin vuoksi hylättyä kakkista.
Autoa raavittiin, massattiin ,tuunailtiin ja jopa maalattiin kertaalleen 1k akryylimaalilla yli, kiiltävän mustalla.
Järkyttävä motivaatio ja polte auton laittoon kuitenkin sammui. Rahan ja työskentelytilojen puute oli varmasti se suurin syy innostuksen laantumiseen.
Varaosiakin kerkesi ilmaantua tallin -ja varastontäytteeksi.
1, 2, 3, 4
Auto jäi siis satsauksista ja lukemattomista työtunneista huolimatta pressujen alle seisomaan.
Kavereiden kesken se oli siis " vaiheessa " ja vaati vain " pientä laittoa ".
Maalipinta sai vuosien seisoskelusta osakseen mielenkiintoisia naarmuja, eikä se päivä päivältä näyttänytkään enää niin -hyvältä.
Kävipä sitä joku mustalainen kyselemässäkin paaliin vietäväksi. Onneksi en ollut kotona, eikä isäntä raaskinut viedä pojan lelua pois :)
Sitten rupesi toisten v*ttuilu ja autonromun katseleminen tympimään.
Maxxlookin puskurit saatin pienen sovittelun jälkeen alle hetkessä.
Tuplavalomaski ruuvattiin keulaan ja alustasarja hommattiin foorumin kautta golfiin alle.
Isolasiovet hiekkapuhallettiin ja hiottiin mataksi. Alusta ruostesuojattiin, jarrut, nivelet ym rempattiin.
Uusia osiakin tuli haalittua rahatilanteen niin salliessa.
Punakirkkaat takavalot, ja audilook ovenkahvat odottavat asennusta, samoin thyyning ratti keskiöineen.
Tämänhetkinen tilanne:
Valopellin irroitin hiekkapuhallusta ja maalausta varten.
Eli vuosia takaperin sain kummallisen päähänpiston ruveta kunnostamaan lievän keulakolarin vuoksi hylättyä kakkista.
Autoa raavittiin, massattiin ,tuunailtiin ja jopa maalattiin kertaalleen 1k akryylimaalilla yli, kiiltävän mustalla.
Järkyttävä motivaatio ja polte auton laittoon kuitenkin sammui. Rahan ja työskentelytilojen puute oli varmasti se suurin syy innostuksen laantumiseen.
Varaosiakin kerkesi ilmaantua tallin -ja varastontäytteeksi.
1, 2, 3, 4
Auto jäi siis satsauksista ja lukemattomista työtunneista huolimatta pressujen alle seisomaan.
Kavereiden kesken se oli siis " vaiheessa " ja vaati vain " pientä laittoa ".
Maalipinta sai vuosien seisoskelusta osakseen mielenkiintoisia naarmuja, eikä se päivä päivältä näyttänytkään enää niin -hyvältä.
Kävipä sitä joku mustalainen kyselemässäkin paaliin vietäväksi. Onneksi en ollut kotona, eikä isäntä raaskinut viedä pojan lelua pois :)
Sitten rupesi toisten v*ttuilu ja autonromun katseleminen tympimään.
Maxxlookin puskurit saatin pienen sovittelun jälkeen alle hetkessä.
Tuplavalomaski ruuvattiin keulaan ja alustasarja hommattiin foorumin kautta golfiin alle.
Isolasiovet hiekkapuhallettiin ja hiottiin mataksi. Alusta ruostesuojattiin, jarrut, nivelet ym rempattiin.
Uusia osiakin tuli haalittua rahatilanteen niin salliessa.
Punakirkkaat takavalot, ja audilook ovenkahvat odottavat asennusta, samoin thyyning ratti keskiöineen.
Tämänhetkinen tilanne:
Valopellin irroitin hiekkapuhallusta ja maalausta varten.
Viimeksi muokannut J.V.K, 30.9.2011 14:14. Yhteensä muokattu 29 kertaa.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Eihän tuo pahakaan aihio ole ollut, kun näkyy olevan aikalailla koskematon lähtökohta. Ei siis mitään teiniviritelmiä tai muuta roskaa.
Turhaan sitä jännittää kelpaako foorumin väelle, kun ei se kelpaa kuitenkaan ellet laita heti jotain KW säädettävää alustaa, levitettyjä peltivanteita taikka 9x14 kulttivanteita :D
Pikkuhiljaa vaan laittelemaan harkitusti ja hyvällä maulla niin hyvä tulee! Ja sitähän on kaikki OEM-kampe ;)
Turhaan sitä jännittää kelpaako foorumin väelle, kun ei se kelpaa kuitenkaan ellet laita heti jotain KW säädettävää alustaa, levitettyjä peltivanteita taikka 9x14 kulttivanteita :D
Pikkuhiljaa vaan laittelemaan harkitusti ja hyvällä maulla niin hyvä tulee! Ja sitähän on kaikki OEM-kampe ;)
Joo, kyllä sitä moni on kironnut, että mopoharrastus on vielä halpaa verrattuna autoihin. Ainakin jos oikeasti ruvetaan harrastamaan... :)
Allekirjoitan tämän. :D Vaikke käytännössä vielä juuri mitään ole tehnytkään autolle niin kyllä se silti aika hintavaa on. :D Piikkiin itse aikanaan pinnasin supermoto vanteet itse ja kromasin takahaarukan, hintaa muutoksille taisi tulla alle puolitonnia. :D Autoon tuolla rahalla saa halvat coiloverit jos niitäkään. ;)
thanks
Kiitokset kehuista!
kesäksi olis seuraavanalaista haaveilua:
1.isot puskimet
2.g60 kaaret ja helmat
3."14/"15 vanteet alle ja alustan tontitus
4.suora takaluukku
Noiden jälkeen tuskin tehdään muuta kuin ajellaan ja ihastellaan
Jatkuu....
kesäksi olis seuraavanalaista haaveilua:
1.isot puskimet
2.g60 kaaret ja helmat
3."14/"15 vanteet alle ja alustan tontitus
4.suora takaluukku
Noiden jälkeen tuskin tehdään muuta kuin ajellaan ja ihastellaan
Jatkuu....
Viimeksi muokannut J.V.K, 18.5.2008 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Ei sitä yhden mielipiteen takia kannata hyllyttää. Ja solenoidilla hoituu kontin avaus näppärästi. Eikä ole talvipakkasillakaan ainakaan siitä kiinni jos ei kontti aukea :)
Hyvä että on oikeat hilppeet tulossa, eikä mitään pikkupuskureita jatkuvasti vaikka kuinka olis muotia.. itelläkin odottelee tuolla vastaavat hilut paikalleen laittoa.
Hyvä että on oikeat hilppeet tulossa, eikä mitään pikkupuskureita jatkuvasti vaikka kuinka olis muotia.. itelläkin odottelee tuolla vastaavat hilut paikalleen laittoa.
^on kyllä totta ettei autoja toisille rakenneta vaan itelle.
kauan on kummitellu se suora takaluukku niin tein tässä syksyllä -ennen maalausta btw- sellasen kompromissin, että haen keväällä romikselta toisen varaosaluukun ja silottelen sen ja sitte katon tykkäänkö vai en...
...
kauan on kummitellu se suora takaluukku niin tein tässä syksyllä -ennen maalausta btw- sellasen kompromissin, että haen keväällä romikselta toisen varaosaluukun ja silottelen sen ja sitte katon tykkäänkö vai en...
...
Viimeksi muokannut J.V.K, 9.1.2008 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...jatkoa
Tuossa marraskuun alussa rupesin tutkimaan konehuonetta tarkemmin.
Aikani pähkäilin, mikäköhän on syynä kun ei starttaa avaimesta... ennen homma hoitui kätevästi, kun meisselillä sörkki solenoidin liitintä:D
Aluksi epäilin startin viallisuutta, ja hommasin romikselta uuden boschin startin. Vaihto ei tuonut ratkaisua joten rupesin peukaloimaan virtalukkoa. Noh, virtalukon pohja oli sökö, joten romiksen kautta uutta osaa paikoilleen.
Vanha pois...ja uutta tilalle
Käynistyhän se, ja vielä laakista [mahtavat savut :D]
Jatkoa tulossa...
Aikani pähkäilin, mikäköhän on syynä kun ei starttaa avaimesta... ennen homma hoitui kätevästi, kun meisselillä sörkki solenoidin liitintä:D
Aluksi epäilin startin viallisuutta, ja hommasin romikselta uuden boschin startin. Vaihto ei tuonut ratkaisua joten rupesin peukaloimaan virtalukkoa. Noh, virtalukon pohja oli sökö, joten romiksen kautta uutta osaa paikoilleen.
Vanha pois...ja uutta tilalle
Käynistyhän se, ja vielä laakista [mahtavat savut :D]
Jatkoa tulossa...
Viimeksi muokannut J.V.K, 12.5.2008 0:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jatkoa...
Herätelläänpä tätäkin topickia talviunilta.
Myynti-foorumilta ostin muovikaaret ja hillityn takaspoilerin, ne tulevat siis seuraavaksi kakkikseen.
Siinä lähikuva vielä yhdestä peltivanteesta.
Tuollaset niistä sitten tuli.
Postipakettia odotellessa...
Myynti-foorumilta ostin muovikaaret ja hillityn takaspoilerin, ne tulevat siis seuraavaksi kakkikseen.
Siinä lähikuva vielä yhdestä peltivanteesta.
Tuollaset niistä sitten tuli.
Postipakettia odotellessa...
Viimeksi muokannut J.V.K, 26.11.2008 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päivitystä
Nyt olisi kuvia uusista muovihilpeistä:
Takaspoileri on kunnoltaan mainio, ei tarvi kuin pohja -ja pintaväriä ylleen.
Muovikaaret vaatii hiukka pakkelointia ennen maalausta.
Kunhan ilmat rupeaa lauhtumaan, ajetaan Golf talliin ja hillitön purkutyö saa alkaa.
Konehuone ja sisusta pitää purkaa ruostekorjauksien tieltä.
Saa nähdä mitä sisustan verhoilujen alta löytyy. Toivon mukaan vähän peltiäkin, vaikka tähän asti kakkis on ollut koriltaan iloinen yllätys.
Varapyöränkotelossa ei ainakaan ole happamia ja pohjasta ei meisselin kanssa koputellessa löynyt mitään hälyyttävää.
Alustaakin pitää huoltaa. Raidetangonpää menee ainakin vaihtoon väljän ohjaustuntuman vuoksi.
Puslien vaihto ja osien läpikäynti pitää myös tehdä.Viimeisenä autoa madalletaan ainakin sen -40mm
Ohjeet ja vinkit on tervetulleita kun olen vielä keltanokka näissä hommissa.
Jatkuu...
Takaspoileri on kunnoltaan mainio, ei tarvi kuin pohja -ja pintaväriä ylleen.
Muovikaaret vaatii hiukka pakkelointia ennen maalausta.
Kunhan ilmat rupeaa lauhtumaan, ajetaan Golf talliin ja hillitön purkutyö saa alkaa.
Konehuone ja sisusta pitää purkaa ruostekorjauksien tieltä.
Saa nähdä mitä sisustan verhoilujen alta löytyy. Toivon mukaan vähän peltiäkin, vaikka tähän asti kakkis on ollut koriltaan iloinen yllätys.
Varapyöränkotelossa ei ainakaan ole happamia ja pohjasta ei meisselin kanssa koputellessa löynyt mitään hälyyttävää.
Alustaakin pitää huoltaa. Raidetangonpää menee ainakin vaihtoon väljän ohjaustuntuman vuoksi.
Puslien vaihto ja osien läpikäynti pitää myös tehdä.Viimeisenä autoa madalletaan ainakin sen -40mm
Ohjeet ja vinkit on tervetulleita kun olen vielä keltanokka näissä hommissa.
Jatkuu...
Viimeksi muokannut J.V.K, 19.9.2009 1:40. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jatkoa..
Juu, elikkä asiaan. Enemmän tai vähemmän jäässä ollut projekti jatkuu.
Motivaation ja intohimon kasvaessa hiissattiin kakkis autotalliin lämpeämään. Kakkishan on jo toista talvea ulkona seisomassa, mutta tällä kertaa hyvin suojattuna.
Ovipahvit purettiin suojamuoveineen pois.
>>>Pelkääjänpuoli---Kuskinpuoli<<<
Nyt selvisi, miksi vettä tuli pelkääjän puolelta sisään = valumarei'issä oli niin tiukkaa p*skaa tukkona ettei pora tahtonut purra =D
Lattian verhoilijen purku oli aika mielenkiintoinen operaatio. Puolessa välissä urakkaa piti oikeasti ottaa työhansikkaat käyttöön.
Lattiavillat haisivat aivan helv*tin pahalle =D.
Noh, taltta kauniiseen käteen ja massoja raapimaan:
Aikani raavittua löysin massojen alta vain kaksi peukalon mentävää reikää kuskin puolen jalkatilasta!
Ei lainkaan mahdoton harrasteaihio tämä kori, vai mitä?
Lopuksi vielä pohjaan kunnon ruosteenesto pohjamaali ja lattia saa odottaa massausta.
Oviin ruiskutin kotelosuoja-ainetta.
Ensi viikolla puretaan kojelauta ja ruiskutellaan helmapeltimassa pohjaan. Lopuksi pohja ja ovet äänieristetään
Jatkuu...
Motivaation ja intohimon kasvaessa hiissattiin kakkis autotalliin lämpeämään. Kakkishan on jo toista talvea ulkona seisomassa, mutta tällä kertaa hyvin suojattuna.
Ovipahvit purettiin suojamuoveineen pois.
>>>Pelkääjänpuoli---Kuskinpuoli<<<
Nyt selvisi, miksi vettä tuli pelkääjän puolelta sisään = valumarei'issä oli niin tiukkaa p*skaa tukkona ettei pora tahtonut purra =D
Lattian verhoilijen purku oli aika mielenkiintoinen operaatio. Puolessa välissä urakkaa piti oikeasti ottaa työhansikkaat käyttöön.
Lattiavillat haisivat aivan helv*tin pahalle =D.
Noh, taltta kauniiseen käteen ja massoja raapimaan:
Aikani raavittua löysin massojen alta vain kaksi peukalon mentävää reikää kuskin puolen jalkatilasta!
Ei lainkaan mahdoton harrasteaihio tämä kori, vai mitä?
Lopuksi vielä pohjaan kunnon ruosteenesto pohjamaali ja lattia saa odottaa massausta.
Oviin ruiskutin kotelosuoja-ainetta.
Ensi viikolla puretaan kojelauta ja ruiskutellaan helmapeltimassa pohjaan. Lopuksi pohja ja ovet äänieristetään
Jatkuu...
Viimeksi muokannut J.V.K, 11.1.2009 11:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
edistystä
Pientä edistystä.
Eli keulan ruostevauriot on korjattuna.
Pari pientä reikää on hitsattu ja massattu niin vänkärin kuin kuskin puoleltakin
Nokkapelti pohjamaalattuna.
Nyt on koko kori läpikäyty ruostekorjauksien osalta.
Kun konehuone ja takakontti saadaan maalattua alkukesesästä, niin alkaa ulkokuori olemaan Ël finito ja päästään alustan kimppuun. Parempi edetä vaihe vaiheelta, niin ei homma karkaa käsistä, eikö?
Sitten vielä kysymys äänieristyksestä.
Tehtaan jäljiltä lattiassa oli kaikenlaista villaa ja kumimattoa, niin mitä kannattaa laittaa tilalle, jos haluaa sisätiloista mahdollisimman "mukavan" ajossa?
Kiitoksia etukäteen.
Jatkuu...
Eli keulan ruostevauriot on korjattuna.
Pari pientä reikää on hitsattu ja massattu niin vänkärin kuin kuskin puoleltakin
Nokkapelti pohjamaalattuna.
Nyt on koko kori läpikäyty ruostekorjauksien osalta.
Kun konehuone ja takakontti saadaan maalattua alkukesesästä, niin alkaa ulkokuori olemaan Ël finito ja päästään alustan kimppuun. Parempi edetä vaihe vaiheelta, niin ei homma karkaa käsistä, eikö?
Sitten vielä kysymys äänieristyksestä.
Tehtaan jäljiltä lattiassa oli kaikenlaista villaa ja kumimattoa, niin mitä kannattaa laittaa tilalle, jos haluaa sisätiloista mahdollisimman "mukavan" ajossa?
Kiitoksia etukäteen.
Jatkuu...
Isot puskurit ja takaspoileri kuullostaa helvetin hyvältä jos vertaa kattotelineisiin ja puukuulaistuimiin!
rice is nice
ja kun vielä teet puskurin ja spoilerin kusilaidusta niin tulee oossomia jaapaanian suunnaltakin. =D Ei ehkä ne puukulat ja kattotelineet ihan istus tähän autoon.
Niin, ja ei herneitä. =D
Edit: nyt kun ajatuksen kans katsoi niin ei taida olla G60-kaaret? Ei kai tuota proileria eikä varsinkaan kaaria kannata maalata? Palauttaa vaan alkuperäisen värin niihin?
Ei ei ei! Nyt ymmärrettiin väärin! Kuttaperka on perseestä ja rice is nice on nissanikuskin sarkastinen huomautus itseään kohtaan.
Olen henk.koht. vaan lopen kyllästynyt tuohon "vaiha siihen ruosteinen vasen ovi ja pistä 12*13 porssen vanteet ja suksiboxi ilman kantta" paskaan. Välillä tälläistä mitä minun "nuoruudessa" tehtiin, isot puskurit, maskilippaa, gti kaarta yms.
Olen henk.koht. vaan lopen kyllästynyt tuohon "vaiha siihen ruosteinen vasen ovi ja pistä 12*13 porssen vanteet ja suksiboxi ilman kantta" paskaan. Välillä tälläistä mitä minun "nuoruudessa" tehtiin, isot puskurit, maskilippaa, gti kaarta yms.
Nikkarointia
Edistystä tännekkin päin.
Nyt on lattia massattu kauttaaltaan, niin kuskin, kuin pelkääjänkin puolelta.
Seuraavaksi pitäs laittaa eristeitä ja kasata verhoilut takaisin paikoilleen.
Takakonttiin tein lastulevystä saranallisen luukun
Hieman on kolho, mutta siistimpi se on tuollain, kuin ilman mitään.
Vielä kun verhoilen tuon mustalla, käyttöä kestävällä kankaalla.
Sitten piti Golf myllyttää hiomavahalla ja puunata Autoglymin tuotteilla kiiltäväksi.
Päivänvalossakin piti kakkista käyttää:
Kyllähän tuo suorastaan huutaa tontitusta, mutta se nyt ei ole vielä ajankohtaista.
Eilisiltana aloittelin kaarien pakkelointía ja hiomista. Viikonlopuksi pitäs saada kaariin ja spoileriin pohjaväriä niskaan.
Sebastian - Juu eivät ole g60 kaaria nähneetkään. Edullinen heräteostos kuitenkin, niin sama kokeilla, miltä näyttää paikallaan. Muutenkin meinaa olla alaikäisen budjetti hieman "epävarma", niin hankkii ne G60 kaaret sitten kun on rahaa ostaa myös siistit vanteet alle =D
Jatkuu...
Nyt on lattia massattu kauttaaltaan, niin kuskin, kuin pelkääjänkin puolelta.
Seuraavaksi pitäs laittaa eristeitä ja kasata verhoilut takaisin paikoilleen.
Takakonttiin tein lastulevystä saranallisen luukun
Hieman on kolho, mutta siistimpi se on tuollain, kuin ilman mitään.
Vielä kun verhoilen tuon mustalla, käyttöä kestävällä kankaalla.
Sitten piti Golf myllyttää hiomavahalla ja puunata Autoglymin tuotteilla kiiltäväksi.
Päivänvalossakin piti kakkista käyttää:
Kyllähän tuo suorastaan huutaa tontitusta, mutta se nyt ei ole vielä ajankohtaista.
Eilisiltana aloittelin kaarien pakkelointía ja hiomista. Viikonlopuksi pitäs saada kaariin ja spoileriin pohjaväriä niskaan.
Sebastian - Juu eivät ole g60 kaaria nähneetkään. Edullinen heräteostos kuitenkin, niin sama kokeilla, miltä näyttää paikallaan. Muutenkin meinaa olla alaikäisen budjetti hieman "epävarma", niin hankkii ne G60 kaaret sitten kun on rahaa ostaa myös siistit vanteet alle =D
Jatkuu...
Viimeksi muokannut J.V.K, 11.1.2009 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taas on jotain saatu aikaiseksi:
Gt:n alustamassaa ruiskuttelin sisälokasuojiin.
Samalla irroitin takapuskurin raudan ja massasin kiinnityskolot "pienen puhdistamisen jälkeen:
Massausta:
Tämän jälkeen kasasin lattiaverhoilut, ovipahvit ja penkit paikolleen , ja tällä kertaa amisvarusteet eivät mahtuneet kokoonpanoon.
Takalippaa piti käyttää paikoillaan:
Tuning-kärpäsen puremista sisustan osista hankasin maalit pois ja ruiskutin mattamustaa pohjamaalia päälle:
Osaset:
Oviin liimailin MDS bitumimattoa. Laadultaan matto oli loistavaa, sillä paljain käsin tehtynä ei sormiin jäänyt liimaa ja muotoilu oli helppoa. Tarttuvuudessakaan ei ollut moittimisen sijaa.
Bitumin liimailua
Vielä pitäis pohja massata ja sen jälkeen alustan kimppuun.
jatkuu...
Gt:n alustamassaa ruiskuttelin sisälokasuojiin.
Samalla irroitin takapuskurin raudan ja massasin kiinnityskolot "pienen puhdistamisen jälkeen:
Massausta:
Tämän jälkeen kasasin lattiaverhoilut, ovipahvit ja penkit paikolleen , ja tällä kertaa amisvarusteet eivät mahtuneet kokoonpanoon.
Takalippaa piti käyttää paikoillaan:
Tuning-kärpäsen puremista sisustan osista hankasin maalit pois ja ruiskutin mattamustaa pohjamaalia päälle:
Osaset:
Oviin liimailin MDS bitumimattoa. Laadultaan matto oli loistavaa, sillä paljain käsin tehtynä ei sormiin jäänyt liimaa ja muotoilu oli helppoa. Tarttuvuudessakaan ei ollut moittimisen sijaa.
Bitumin liimailua
Vielä pitäis pohja massata ja sen jälkeen alustan kimppuun.
jatkuu...
Viimeksi muokannut J.V.K, 11.1.2009 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmojen lämmetessä pääsin maalaamaan sisustan osat pintamaaliin:
Osat paikoillaan:
Jäi nuo ovenkahvan kehykset ja ikkunaveivin "nupit" maalaamatta, mutta vaihdan ne mustiin kunhan joudan.
Myyntiosastolta lunastin mielestäni edulliseen hintaan Maxxlookin R2 Evo puskurit.
Kunnoltaan puskurit on uuden veroiset ja omaa silmää miellyttävät.
Onneksi nämä ovat jo -so last season- niin ei joka kakkakopassa enää näy =D
Isot kiitokset JS Lehdolle!!!
Ensin pesin ne Wurthin tehopesu-liottimella ja huuhtelin painepesurilla, niin pinnasta lähti pinttyneet tahrat ja itikat. Sitten p400 hiomapaperilla mataksi ja mattamusta pohjustemaali pintaan. Maalin kuivuttua hion karhunkielellä puskurin pinnan karheaksi tarttuvuuden parantamiseksi. Alaosan pieniä naarmuja en viitsinyt korjata, koska niitä ei kukaan näe ja ajossa niitä tulee joka kilometrin jälkeen lisää.
Puskurit:
Sitten vielä loppuun kysymys:
Ajattelin otta pois nuo valkoiset mittarinpohjat, niin miten mittariston saa irti?
Ite mittaristo tulee sopivasti käsiin ja nopeusmittarin vaijerikin irtoaa, mutta ne kaksi johtoa mittariston takana on vielä kiinni, enkä keksi miten ne saa irti.
Osat paikoillaan:
Jäi nuo ovenkahvan kehykset ja ikkunaveivin "nupit" maalaamatta, mutta vaihdan ne mustiin kunhan joudan.
Myyntiosastolta lunastin mielestäni edulliseen hintaan Maxxlookin R2 Evo puskurit.
Kunnoltaan puskurit on uuden veroiset ja omaa silmää miellyttävät.
Onneksi nämä ovat jo -so last season- niin ei joka kakkakopassa enää näy =D
Isot kiitokset JS Lehdolle!!!
Ensin pesin ne Wurthin tehopesu-liottimella ja huuhtelin painepesurilla, niin pinnasta lähti pinttyneet tahrat ja itikat. Sitten p400 hiomapaperilla mataksi ja mattamusta pohjustemaali pintaan. Maalin kuivuttua hion karhunkielellä puskurin pinnan karheaksi tarttuvuuden parantamiseksi. Alaosan pieniä naarmuja en viitsinyt korjata, koska niitä ei kukaan näe ja ajossa niitä tulee joka kilometrin jälkeen lisää.
Puskurit:
Sitten vielä loppuun kysymys:
Ajattelin otta pois nuo valkoiset mittarinpohjat, niin miten mittariston saa irti?
Ite mittaristo tulee sopivasti käsiin ja nopeusmittarin vaijerikin irtoaa, mutta ne kaksi johtoa mittariston takana on vielä kiinni, enkä keksi miten ne saa irti.
Nyt onnistu tuo mittarinpohjien vaihto. Klipsit oli tiukassa, mutta kyllä ne irti lähti.
Kiitoksia, Jarok, informaatiosta!
Paljon komiammat nuo golfin alkuperäiset mittarit kuin aiemmat "thüüning" pohjat!
Nyt ois tarvetta sopuhintaiselle varaosakakkikselle! Privaan saa tarjota, jos on Oulun lähettyvillä.
...
Kiitoksia, Jarok, informaatiosta!
Paljon komiammat nuo golfin alkuperäiset mittarit kuin aiemmat "thüüning" pohjat!
Nyt ois tarvetta sopuhintaiselle varaosakakkikselle! Privaan saa tarjota, jos on Oulun lähettyvillä.
...
Ei kai nuo mittariston liittimet oikeaoppisesti tuolleen irtoa !?
Esimerkiksi tuo musta liitin halkeaa keskeltä kahtia, kun painaa noita lukitusklipsuja tuosta liittimen sivusta. Noita liittimen pohjia siis ei pidä irrottaa... Toimiiko mittaristo vielä tuon jälkeen? Liitokset katkeilee melko helposti jos tuota sinistä muovia taittelee :/
Entiseen -86 kakkikseen vaihdoin mittariston, ja nuo liittimet tosiaan lähtee toisellakin tavalla irti, ja ilman väkivaltaa...
Esimerkiksi tuo musta liitin halkeaa keskeltä kahtia, kun painaa noita lukitusklipsuja tuosta liittimen sivusta. Noita liittimen pohjia siis ei pidä irrottaa... Toimiiko mittaristo vielä tuon jälkeen? Liitokset katkeilee melko helposti jos tuota sinistä muovia taittelee :/
Entiseen -86 kakkikseen vaihdoin mittariston, ja nuo liittimet tosiaan lähtee toisellakin tavalla irti, ja ilman väkivaltaa...
Nyt kun serkkupojan (magaran) Vento on liikennekunnossa, heruu aikaa myös omalle projektille.
Pitkän odottelun ja haaveilun jälkeen saatiin kakkikselle se kaivattu varaosa-auto!
Kavereiden suosiollisella avustuksella hinattiin harmaja kakkis Iistä uuteen kotiin.
Vettä tuli kaatamalla, eikä raadossa toiminut juuri mikään, saatikka sitten pyyhkijät :)
Kaverin tuore 4-veto Kia hoiti homman varsin mallikkaasti!
Koriltaan tuo muistuttaa enämpi kukkapenkkiä kuin autoa, mutta eipä tuo haittaa.
Ensimmäisenä autosta pultattiin irti 4-valomaski ja loistokuntoinenvalopelti.
Seuraavaksi irroitin takavalot ja pikkupuskurit.
Näistä muokattiin jämptit kiinikket maxxlookin isopuskureille.
Samalla pulttasin uuden valopellin ja maskin paikoilleen. Keulan ilme muuttui hieman edustavampaan suuntaan.
Takapuskurinkin sain asennettua paikoilleen, mutta kamerasta loppui sopivasti virta, pitää ottaa huomenna uusiksi.
Seuraavaksi irroittelin varaosa-auton sisustan tarkempaa puunausta varten. Näistä saa pesemällä hyvät!
Kuskin penkissä on korkeussäätö ja luonnollisesti perinteinen vakiorepeämä.
Vänkärin puolen penkin kerkesin jo vaihtaa ennen kuvaamista.
Huomenna aloitan isolasiovien kunnostuksen.
Oikean puolen ovessa on hapettumaa aika lailla, mutta hiekkapuhaltamalla ja hitsaamalla niistä saa vielä käyttökelpoiset.
Pitkän odottelun ja haaveilun jälkeen saatiin kakkikselle se kaivattu varaosa-auto!
Kavereiden suosiollisella avustuksella hinattiin harmaja kakkis Iistä uuteen kotiin.
Vettä tuli kaatamalla, eikä raadossa toiminut juuri mikään, saatikka sitten pyyhkijät :)
Kaverin tuore 4-veto Kia hoiti homman varsin mallikkaasti!
Koriltaan tuo muistuttaa enämpi kukkapenkkiä kuin autoa, mutta eipä tuo haittaa.
Ensimmäisenä autosta pultattiin irti 4-valomaski ja loistokuntoinenvalopelti.
Seuraavaksi irroitin takavalot ja pikkupuskurit.
Näistä muokattiin jämptit kiinikket maxxlookin isopuskureille.
Samalla pulttasin uuden valopellin ja maskin paikoilleen. Keulan ilme muuttui hieman edustavampaan suuntaan.
Takapuskurinkin sain asennettua paikoilleen, mutta kamerasta loppui sopivasti virta, pitää ottaa huomenna uusiksi.
Seuraavaksi irroittelin varaosa-auton sisustan tarkempaa puunausta varten. Näistä saa pesemällä hyvät!
Kuskin penkissä on korkeussäätö ja luonnollisesti perinteinen vakiorepeämä.
Vänkärin puolen penkin kerkesin jo vaihtaa ennen kuvaamista.
Huomenna aloitan isolasiovien kunnostuksen.
Oikean puolen ovessa on hapettumaa aika lailla, mutta hiekkapuhaltamalla ja hitsaamalla niistä saa vielä käyttökelpoiset.
Viimeksi muokannut J.V.K, 11.1.2009 11:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escmk3:lle unohin vastata:
Taisi olla, että tärvelin nuo lukitusklipsut ensimmäisellä kerralla -parhaimmasta iskusta-.
Keskeltä ne silti "halkesi" Noh, harjoitus tekee mestarin, kiitti vinkistä!
Eikös niiden klipsujen pitäisituollain irrota?
Eli keskeltä kahtia?
Ja oli tuossa kellokin ottanut aika lailla osumaa, joten vaihoin ehjän mittarin varaosa-autosta.
-------------------
Kävin ottamassa kuvan takapuskurista.
Omaan silmään istuu hyvin, pitää maalata vielä molemmat korinväriin:
Samalla kuvasin uudet sisustan osat, jotka kerkesin ruuvata paikoilleen:
Kun saan vaihdettua kuskin penkin ja parempikuntoisen keskikonsolin niin vois puunata ja imuroida lattiaverhoilut ja penkit.
Samalla vois pestä ja vahata koko pirssin niin ei pääse maali hapettumaan.
Ei kai nuo mittariston liittimet oikeaoppisesti tuolleen irtoa !?
Taisi olla, että tärvelin nuo lukitusklipsut ensimmäisellä kerralla -parhaimmasta iskusta-.
Keskeltä ne silti "halkesi" Noh, harjoitus tekee mestarin, kiitti vinkistä!
Eikös niiden klipsujen pitäisituollain irrota?
Eli keskeltä kahtia?
Ja oli tuossa kellokin ottanut aika lailla osumaa, joten vaihoin ehjän mittarin varaosa-autosta.
-------------------
Kävin ottamassa kuvan takapuskurista.
Omaan silmään istuu hyvin, pitää maalata vielä molemmat korinväriin:
Samalla kuvasin uudet sisustan osat, jotka kerkesin ruuvata paikoilleen:
Kun saan vaihdettua kuskin penkin ja parempikuntoisen keskikonsolin niin vois puunata ja imuroida lattiaverhoilut ja penkit.
Samalla vois pestä ja vahata koko pirssin niin ei pääse maali hapettumaan.
Viimeksi muokannut J.V.K, 11.1.2009 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa