"tsi" vento ja voimaa kaivataan
Valvoja: ffp jäsenet
Noniin,uudella kokoonpanolla testilenkki heitetty,eli n. 250km.Varsin mielenkiintoinen paketti on nyt kyseessä kun perheeseen tuli uusi käyttis niin pystyi hieman ronskimmalla kädellä tekemään ventoon uuden kokoonpanon.Nyt paketissa paikoillaan eatonin M45 ja garretin hybridi turbo,erittäin tukevat h-profiilit ja hieman vakiota isommat mahlet ( 1mm vakiota isommat ).Kaiken kukkuraksi hatuksi valikoitui tuplaturboon tarkoitettu iso venttiili kansi.
Hieman ristiriitainen olo tuon moottorin toiminnasta kun 950 rpm niin ei juurikaan tapahtu mitään,1100 rpm niin vetoa on saman verran kuin pienellä vnt:llä varustettulla tdi:llä ja 3200 rpm niin tuppaa pienillä vaihteilla pito irtoamaan,tai isommilla vaihteilla alkaa tuo 200mm hipo kytkin luistelemaan.Ahtoja paketissa on 1.7-2 bar,riippuen kuormituksesta ja kuun asennosta = )
Hieman ristiriitainen olo tuon moottorin toiminnasta kun 950 rpm niin ei juurikaan tapahtu mitään,1100 rpm niin vetoa on saman verran kuin pienellä vnt:llä varustettulla tdi:llä ja 3200 rpm niin tuppaa pienillä vaihteilla pito irtoamaan,tai isommilla vaihteilla alkaa tuo 200mm hipo kytkin luistelemaan.Ahtoja paketissa on 1.7-2 bar,riippuen kuormituksesta ja kuun asennosta = )
Tulipa käytyä ventolla sitten rullilla.Niinkuin odotettavissa olikin teho jäi hieman pienehköksi kun alkoi tuo kytkytin luistelemaan joten pakko olla tyytyväinen lappuihin.Todellisuudessa kone vetää vielä lähes 1000 rpm pidemmälle kuin dynolapuissa ja teho käppyrä on melko viiva suora.Ei vaan jaksettu kiusata moottoria dynossa tuon pidemmälle....
No,tuossa kuitenkin lappu
http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... u247hv.jpg
Ehkä isommalla turbolla sais tuota kytkimen luistoa rajoitettua jos sais turbon heräämistä hieman myöhäistettyä..Ja tietenkin samalla enempi ilmaa koneeseen = )
No,tuossa kuitenkin lappu
http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... u247hv.jpg
Ehkä isommalla turbolla sais tuota kytkimen luistoa rajoitettua jos sais turbon heräämistä hieman myöhäistettyä..Ja tietenkin samalla enempi ilmaa koneeseen = )
Käytännössä on painettu lappu lattiaan mutta ala-alueelta on tarkoituksella vähennetty syöttöä voimansiirron "suojelemiseksi".Lda:ta ohjataan pelkällä turbon paineella.
On tuossa kehitettävää vaikka kuinka,esim. turbon ja remmin väliin välijäähdytin,sillä saisi jo reilusti enempi tehoa paketista kun tuo eaton alkaa oikeasti jäämään suht pieneksi läpäisyn puolesta ja sen takia turbo joutuu tekemään ylimääräistä työtä mikä näkyy hieman korkeampana pakopaineena = > laskee suotta moottorin tehoa
On tuossa kehitettävää vaikka kuinka,esim. turbon ja remmin väliin välijäähdytin,sillä saisi jo reilusti enempi tehoa paketista kun tuo eaton alkaa oikeasti jäämään suht pieneksi läpäisyn puolesta ja sen takia turbo joutuu tekemään ylimääräistä työtä mikä näkyy hieman korkeampana pakopaineena = > laskee suotta moottorin tehoa
Hieman päivitystä tännekkin.Pari viime vkoa onkin olleet todella kiireisiä kun viimeisessä dynosessiossa alkoi tuo kytkinkin luistelemaan suht helposti ja moottori kaipasi selvästi enempi ilmaa ylärekisteriin.
Ratkaisu oli suht yksinkertainen,vaihdetaan kytkin levy kolmilapaiseen malliin keraamisintteri palalla ja lisätään yksi turbo lisää.Eli tällä hetkellä mennään kahden turbon ja yhden remmiahtimen voimin.
Turhan kiire tuli tuon venton kanssa runia ajatellen kun vielä torstaina,aamupäivällä hitsailin pd:tä siihen mutta auto saatiin kärrylle ja jopa turun päässä jäi 10-20 min luppoaikaa ennen laivan lähtöä.Taas kerran tuli todistettua ettei testaamattomalla paketilla kannata lähteä reissuun.Johonkin hitsaus saumaan tai muualle jäi kohtuu vuoto ja koneeseen ei saatu toivottua ahtopainetta aikaiseksi joten jouduttiin ajamaan lähes vakio aaz:n paineilla.
Lauantain 1/8 testipätkä ajettiin 1.3 bar ahdoilla ja 200m ajaksi jäi 9.53.Tämäkin aika ajettiin ykkönen sutien,ja kakkonen sutien läpi,kolmosella vasta alkoi pitoa löytymään..
Dynossa paineet kävi 1.1 bar josta ne sitten laski 0.6 bar ja lopputulos 218hv pyörältä.
Sunnuntain varttimaili oli jo melkein pelkkää tuskaa paineiden kanssa.Lähtöviivalla n. 1.3 ja maaliviivalla 0.4-0.5.Ajaksi jäi 15.2 ja 152kmh.
Jotain positiivistäkin,aika harva auto burnas renkaita lämpöiseksi kakkosvaihteella ja reilulla parilla tuhannella kierroksella = )
Ratkaisu oli suht yksinkertainen,vaihdetaan kytkin levy kolmilapaiseen malliin keraamisintteri palalla ja lisätään yksi turbo lisää.Eli tällä hetkellä mennään kahden turbon ja yhden remmiahtimen voimin.
Turhan kiire tuli tuon venton kanssa runia ajatellen kun vielä torstaina,aamupäivällä hitsailin pd:tä siihen mutta auto saatiin kärrylle ja jopa turun päässä jäi 10-20 min luppoaikaa ennen laivan lähtöä.Taas kerran tuli todistettua ettei testaamattomalla paketilla kannata lähteä reissuun.Johonkin hitsaus saumaan tai muualle jäi kohtuu vuoto ja koneeseen ei saatu toivottua ahtopainetta aikaiseksi joten jouduttiin ajamaan lähes vakio aaz:n paineilla.
Lauantain 1/8 testipätkä ajettiin 1.3 bar ahdoilla ja 200m ajaksi jäi 9.53.Tämäkin aika ajettiin ykkönen sutien,ja kakkonen sutien läpi,kolmosella vasta alkoi pitoa löytymään..
Dynossa paineet kävi 1.1 bar josta ne sitten laski 0.6 bar ja lopputulos 218hv pyörältä.
Sunnuntain varttimaili oli jo melkein pelkkää tuskaa paineiden kanssa.Lähtöviivalla n. 1.3 ja maaliviivalla 0.4-0.5.Ajaksi jäi 15.2 ja 152kmh.
Jotain positiivistäkin,aika harva auto burnas renkaita lämpöiseksi kakkosvaihteella ja reilulla parilla tuhannella kierroksella = )
tuossa olisi viimeisin kuva konehuoneesta..alkaa sekin hieman hahmottumaan jo
http://aki76.kuvat.fi/kuvat/vento%20TTS ... 10+168.JPG
http://aki76.kuvat.fi/kuvat/vento%20TTS ... 10+168.JPG
Saatiinpas heikkotasoista videotakin aiheesta tuubiin, eli...
Dyno
Lauantain varttiveto
Sunnuntain varttiveto
Kannattaa myös seurata lähettäjän tukehtumista noissa varttivedoissa... ;)
Dyno
Lauantain varttiveto
Sunnuntain varttiveto
Kannattaa myös seurata lähettäjän tukehtumista noissa varttivedoissa... ;)
jaa-a.Savua on riittävästi..
uudella turbolla ja kokoonpanolla savu nolla,teho melkein riittävä mutta eiköhän tämä ole jo nähty ?
kone pois keulalta ja kori paaliin tai jotain vastaavaa..
tehoa on todellakin riittävästi,ja kunhan se saadaan katuun saattaa nuo ajatkin parantua kunnolla : )
nykyään ahdot on jo kilon kun paikallaan polkaisee = )
jos porukkaa kiinnostaa niin ei tätä ole pakko poistaa mutta päivitystä ei ole tulossa ennenkuin ensi kesänä...
muuten modet voi deletoida tän....
uudella turbolla ja kokoonpanolla savu nolla,teho melkein riittävä mutta eiköhän tämä ole jo nähty ?
kone pois keulalta ja kori paaliin tai jotain vastaavaa..
tehoa on todellakin riittävästi,ja kunhan se saadaan katuun saattaa nuo ajatkin parantua kunnolla : )
nykyään ahdot on jo kilon kun paikallaan polkaisee = )
jos porukkaa kiinnostaa niin ei tätä ole pakko poistaa mutta päivitystä ei ole tulossa ennenkuin ensi kesänä...
muuten modet voi deletoida tän....
Jaaha..lupasin että päivitystä tulee ensi kesänä ja eiköhän tuo taida olla kesä jo pitkällä.
Tällä hetkellä tilanne on että todellakin nämä mk III ventot on nähty ja mieli alkoi halajamaan vanhempaa koria tilalle.
Pieni avolava kuumekkin tuossa kerkesi iskemään ja tuli pari mk I caddyä pelastettua melko varmalta paalilta.
Tekisi mieli aloittaa kokonaan uusi topicci siitä,sen verran mopo on karannut käsistä että juttua riittäisi enempikin.Ensi ajatuksena oli heittää venton tekniikka keulalle mutta,jostain syystä onnetar ei ollut suosiollinen ja koneesta jäi loppujen lopuksi ehjää kampiakseli,kiertokanget ja männät pienillä venttiilinkuvilla.Turbo paketti ja remmi oli suht ok mutta sekin tulee vaihtumaan caddyyn sovittelussa.Eihän noin pienillä kovaa ajeta = )
Tällä hetkellä tilanne on että todellakin nämä mk III ventot on nähty ja mieli alkoi halajamaan vanhempaa koria tilalle.
Pieni avolava kuumekkin tuossa kerkesi iskemään ja tuli pari mk I caddyä pelastettua melko varmalta paalilta.
Tekisi mieli aloittaa kokonaan uusi topicci siitä,sen verran mopo on karannut käsistä että juttua riittäisi enempikin.Ensi ajatuksena oli heittää venton tekniikka keulalle mutta,jostain syystä onnetar ei ollut suosiollinen ja koneesta jäi loppujen lopuksi ehjää kampiakseli,kiertokanget ja männät pienillä venttiilinkuvilla.Turbo paketti ja remmi oli suht ok mutta sekin tulee vaihtumaan caddyyn sovittelussa.Eihän noin pienillä kovaa ajeta = )
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 124 vierailijaa