"tsi" vento ja voimaa kaivataan

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 30.5.2010 3:49

Jaahas, että sielläkin on tullut romut pihalle... Tässähän pitää pistää meisselit piiloon että pysyy syötöt kurissa :/

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 30.5.2010 8:18

6300 rpm on nyt punaraja kun siinä vaiheessa on eatonin kierrokset "tapissa",kone vetäisi jonkin verran pidemmällekkin puhtaasti...

Ikävää kun tekniikka porsii

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 30.5.2010 20:41

Noniin,uudella kokoonpanolla testilenkki heitetty,eli n. 250km.Varsin mielenkiintoinen paketti on nyt kyseessä kun perheeseen tuli uusi käyttis niin pystyi hieman ronskimmalla kädellä tekemään ventoon uuden kokoonpanon.Nyt paketissa paikoillaan eatonin M45 ja garretin hybridi turbo,erittäin tukevat h-profiilit ja hieman vakiota isommat mahlet ( 1mm vakiota isommat ).Kaiken kukkuraksi hatuksi valikoitui tuplaturboon tarkoitettu iso venttiili kansi.

Hieman ristiriitainen olo tuon moottorin toiminnasta kun 950 rpm niin ei juurikaan tapahtu mitään,1100 rpm niin vetoa on saman verran kuin pienellä vnt:llä varustettulla tdi:llä ja 3200 rpm niin tuppaa pienillä vaihteilla pito irtoamaan,tai isommilla vaihteilla alkaa tuo 200mm hipo kytkin luistelemaan.Ahtoja paketissa on 1.7-2 bar,riippuen kuormituksesta ja kuun asennosta = )

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 1.6.2010 18:30

Jaaha, saattaa olla hieman vääntöä koneessa jos ei edes sun spezial-kytkin pidä :)
Milloin olet dynoon menossa? Kiinnostais vähän lähteä kärpäseksi kattoon...

Satuitko Aki muuten löytää niitä 215 mm kytkimiä/vauhtiksia?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 4.6.2010 6:26

Tulipa käytyä ventolla sitten rullilla.Niinkuin odotettavissa olikin teho jäi hieman pienehköksi kun alkoi tuo kytkytin luistelemaan joten pakko olla tyytyväinen lappuihin.Todellisuudessa kone vetää vielä lähes 1000 rpm pidemmälle kuin dynolapuissa ja teho käppyrä on melko viiva suora.Ei vaan jaksettu kiusata moottoria dynossa tuon pidemmälle....

No,tuossa kuitenkin lappu

http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... u247hv.jpg

Ehkä isommalla turbolla sais tuota kytkimen luistoa rajoitettua jos sais turbon heräämistä hieman myöhäistettyä..Ja tietenkin samalla enempi ilmaa koneeseen = )

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.6.2010 7:02

Onko tossa vedosssa painettu pedaali pohjaan jo alhaalta asti? Toi huippuväännön kierrosluku on hieman erikoinen, mutta onhan tuolla toki auton vakio tehot käytössä jo 2500 kierroksilla. Ja siitä se elämä vasta alkaa! Hyvä Aki!

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 4.6.2010 7:19

Käytännössä on painettu lappu lattiaan mutta ala-alueelta on tarkoituksella vähennetty syöttöä voimansiirron "suojelemiseksi".Lda:ta ohjataan pelkällä turbon paineella.
On tuossa kehitettävää vaikka kuinka,esim. turbon ja remmin väliin välijäähdytin,sillä saisi jo reilusti enempi tehoa paketista kun tuo eaton alkaa oikeasti jäämään suht pieneksi läpäisyn puolesta ja sen takia turbo joutuu tekemään ylimääräistä työtä mikä näkyy hieman korkeampana pakopaineena = > laskee suotta moottorin tehoa

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 15.6.2010 9:16

Hieman päivitystä tännekkin.Pari viime vkoa onkin olleet todella kiireisiä kun viimeisessä dynosessiossa alkoi tuo kytkinkin luistelemaan suht helposti ja moottori kaipasi selvästi enempi ilmaa ylärekisteriin.
Ratkaisu oli suht yksinkertainen,vaihdetaan kytkin levy kolmilapaiseen malliin keraamisintteri palalla ja lisätään yksi turbo lisää.Eli tällä hetkellä mennään kahden turbon ja yhden remmiahtimen voimin.

Turhan kiire tuli tuon venton kanssa runia ajatellen kun vielä torstaina,aamupäivällä hitsailin pd:tä siihen mutta auto saatiin kärrylle ja jopa turun päässä jäi 10-20 min luppoaikaa ennen laivan lähtöä.Taas kerran tuli todistettua ettei testaamattomalla paketilla kannata lähteä reissuun.Johonkin hitsaus saumaan tai muualle jäi kohtuu vuoto ja koneeseen ei saatu toivottua ahtopainetta aikaiseksi joten jouduttiin ajamaan lähes vakio aaz:n paineilla.
Lauantain 1/8 testipätkä ajettiin 1.3 bar ahdoilla ja 200m ajaksi jäi 9.53.Tämäkin aika ajettiin ykkönen sutien,ja kakkonen sutien läpi,kolmosella vasta alkoi pitoa löytymään..

Dynossa paineet kävi 1.1 bar josta ne sitten laski 0.6 bar ja lopputulos 218hv pyörältä.
Sunnuntain varttimaili oli jo melkein pelkkää tuskaa paineiden kanssa.Lähtöviivalla n. 1.3 ja maaliviivalla 0.4-0.5.Ajaksi jäi 15.2 ja 152kmh.

Jotain positiivistäkin,aika harva auto burnas renkaita lämpöiseksi kakkosvaihteella ja reilulla parilla tuhannella kierroksella = )

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 15.6.2010 9:58

wow, burnout.
oossom

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 15.6.2010 10:54

Vaikka välillä Mantorpissa olikin aurinkoista, niin kaikin vähäisin voimin yritimme tummentaa taivasta takaisin tummemmaksi. Toivottavasti se kiihdyttelyn lähettäjä ei saanut nokikeuhkotautia...

Kuva

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.6.2010 11:10

Ja tuossa savun keskellä Tomin vieressä oli vielä toinenkin kuvaaja jota ei vaan näy. :D

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 15.6.2010 11:22

"Vuoden savusukeltaja"

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 15.6.2010 19:48

Paljonkohan olis K-arvo ? :)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 15.6.2010 21:38

tuossa olisi viimeisin kuva konehuoneesta..alkaa sekin hieman hahmottumaan jo

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/vento%20TTS ... 10+168.JPG

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 15.6.2010 22:08

Saatiinpas heikkotasoista videotakin aiheesta tuubiin, eli...

Dyno

Lauantain varttiveto

Sunnuntain varttiveto

Kannattaa myös seurata lähettäjän tukehtumista noissa varttivedoissa... ;)

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Savut

ViestiKirjoittaja gryger » 16.6.2010 22:20

Tuosta voi jo hyvällä omallatunnolla sanoa että savut on otettu ;)

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 17.6.2010 8:21

Auttaiskohan joku muu, ku vakioalusta tuohon sutimiseen.. Pakkaa vähän keinahtaa pito jonnekkin muualle eturenkaille.

Ei se kolme ahdintakaan auta, jos on riittävä reikä pannuhuoneeseen.. :D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.6.2010 16:18

^ ko. herran "huudata sitä rajoittajalle" taisi olla viikonlopun tyhmin lausahdus...

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 18.6.2010 14:49

kai munki pitää sitte.. Ei se "tuus ny laittaan vento käyntiin, kun jätkät on pohjanmaalta asti lähteny sitä kattoon..." kovin fiksu ollu :D

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 22.6.2010 22:55

jaa-a.Savua on riittävästi..
uudella turbolla ja kokoonpanolla savu nolla,teho melkein riittävä mutta eiköhän tämä ole jo nähty ?
kone pois keulalta ja kori paaliin tai jotain vastaavaa..

tehoa on todellakin riittävästi,ja kunhan se saadaan katuun saattaa nuo ajatkin parantua kunnolla : )
nykyään ahdot on jo kilon kun paikallaan polkaisee = )

jos porukkaa kiinnostaa niin ei tätä ole pakko poistaa mutta päivitystä ei ole tulossa ennenkuin ensi kesänä...
muuten modet voi deletoida tän....

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 24.6.2011 18:36

Jaaha..lupasin että päivitystä tulee ensi kesänä ja eiköhän tuo taida olla kesä jo pitkällä.
Tällä hetkellä tilanne on että todellakin nämä mk III ventot on nähty ja mieli alkoi halajamaan vanhempaa koria tilalle.
Pieni avolava kuumekkin tuossa kerkesi iskemään ja tuli pari mk I caddyä pelastettua melko varmalta paalilta.
Tekisi mieli aloittaa kokonaan uusi topicci siitä,sen verran mopo on karannut käsistä että juttua riittäisi enempikin.Ensi ajatuksena oli heittää venton tekniikka keulalle mutta,jostain syystä onnetar ei ollut suosiollinen ja koneesta jäi loppujen lopuksi ehjää kampiakseli,kiertokanget ja männät pienillä venttiilinkuvilla.Turbo paketti ja remmi oli suht ok mutta sekin tulee vaihtumaan caddyyn sovittelussa.Eihän noin pienillä kovaa ajeta = )

Jande
-
Viestit: 110
Liittynyt: 15.5.2005 21:00

ViestiKirjoittaja Jande » 26.6.2011 17:36

laitahan tarinaa ja kuvia tulemaan.
näitä on mukava seurata!

N|ba
-
Viestit: 68
Liittynyt: 27.9.2008 12:01

ViestiKirjoittaja N|ba » 26.6.2011 18:26

tarinaa caddystä tulemaan itsella tkeillä kans tupla ahdettu diesel caddy. tosin ei ihan näin äärimmilleen vietyä :)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 124 vierailijaa