Corrado G60 Jet

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

Corrado G60 Jet

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 9.9.2007 22:41

Päivitetääs tännekin välillä kun tauon jällkeen tulee näitäkin sivuja taas luettua ja aikaa sopvivasti. Lainauksista löytyy vanha joskus raapustettu teksti, en sitä jaksanut poistaa, vaikka siinä vähän supistamista oliski. :P

Tuossa tuorein kuva 2009 kesältä
Kuva

Lisää stooria alhaalta, ja loput kuvathan tällä hetkellä parhaiten löytyy osoitteesta jimi.kuvat.fi


Eli auto piti saada, kun autokorttikin oli juuri taskuun ilmestynyt. Corrado oli ollu haaveena jo pitkään ja sopiva sellainen sit vihdoin löytykin viikko ennen täysi-ikäisyyttä joten kaupat tehtiin ja tuollainen sieltä nyt sitten tuli.

Kuva
Kesällä 07

VW Corrrado G60 vm.-92.
Ajettu ostettaessa 169 tkm, nyt 174.
Jet-malli, (violetti sisusta tässä tapauksessa)
Ilmastoitu karvalakki. (?) :D Eli manuaali ikkunat, ei kattoluukkua tai takapenkkien välistä käsinojaa, ei keskuslukkoa ym, mutta ilmastointi oli kuitenkin. :D Tämä mielestäni vähän hassua..
Huollot tehty 140tkm saakka merkkiliikkeessä ja huoltokirja täyd.

Auto oli ostettaessa täysin vakio lukuun ottamatta vaihdettua soitinta, takana olleita 4x6 infinityn kaiuttimia sekä ahtopaine mittaria "kasettikotelon" paikalla. Niin ja olihan tuohon lohkolämmitinkin suomessa lisätty.

Tarkoitus on rakennella siitä menevämmän, siis matalamman ja leveemmän ;), näköinen sitä mukaan kun opiskelijan budjetti antaa periksi..
Tällä hetkellä ulkokuoreen ei ole vielä sen ihmeempiä muutoksia syntynyt, kuin uudet leditakavalot, takalasin pyyhin poistettu, taka vw-merkki maalattu korin väriin niin ei hyppää niin paljon silmille. Takakilven taustalevy tehty alumiinista, eli siis tasainen, aluksi kokeilin laittaa sen kiillotettuna, mutta ei oikein sovi joten maalaan sen tässä tällä viikolla korinväriseksi.
Sisälle eteen rakennettu mdf-levystä, kitistä ja keinonahasta kotelot pioneerin 6,5" erkkasarjalle. Diskantit tällä hetkellä "peilikolmioissa" ovessa, tarkoitus tehdä a-pilareihin niille ja mittareille paikat. Erkoille ääntä tuuppaa pioneerin vahvistin joka on sijoitettu takakonttiin selkänojan levyyn ruuvattuna. Keskikonsolin ja ilmaritilöiden kehyksiä ym. maalattu korin värillä, erottuu valoisalla, mutta ei hyppää silmille hämärässä kun on niin tumma violetti.. Onhan sinne sisälle sitten jotain pientä lisätty näiden lisäksi kuten momon kangasmattoa ym. vähän yleisilmettä parantamaan.. Kesän aikana tuli myös tarvike keskuslukituskin rakenneltua autoon jolla saatiin vähän käytännöllisyyttä lisättyä. Takakonttiin vaihdettiin napilla ohjaamosta toimiva solenoidi jolloin takaluukusta saatiin tasainen.. Eli tähän mennessä aika on mennyt sisustaa purkaessa ja erinäisiä johtoja vetäessä eteen, taakse ja oviin. =D

Eniten aikaa onkin mennyt varmaan erilaisten kulutus osien kunnostamiseen ja huoltamiseen. Oikean etupyörän laakeri piti vaihtaa melkein samantien kun vanha jurrasi jo sen verran pahasti, ettei autolla tehnyt mieli ajaa kauppa reissua pidemmälle. Takajarrusatuloita ja käsijarrun vaijereita piti vähän "voidella" ym kun käsijarru ei ottanut enää kunnolla. Omien virheiden paikkailuakin on saanut jo treenata, kun tuli ajettua supikoiran raadon yli niin katin pohjasuojalevyn kiinnike petti ja levy alkoi rämistä putkea vasten. Sitä tutkiessa sitten koitin, yksin tietenkin, ajaa autoa 15cm korkeille rampeille, no muuten meni hyvin mutta en sitten tajunnut hiekkapihassa laittaa ramppien alle lautoja niin tietenkin ne metalli rampit upposi hiekkaan ja kippasivat. =D Onneksi ei ollut madallettu auto niin ei tullut niin pahaa jälkeä. :D Vähän vasemmanpuolen etupyörän takana oleva helmapelti/loksu pulpahti ulos kun auto tipahti alas. :D Sen sitten sai oikoa ja kiveniskusuojata sekä maalata uudetaan. Aika hyvä siitä itse asiassa tuli ensikertalaiselle, ei sitä huomaa jos ei osaa katsoa oikein, eikä silloinkaan helposti.. Näiden lisäksi vasemmalta puolelta keulasta tänään vaihdoin jousen yläpäästä sen "laakerin" tai mikälie sen oikea nimi onkaan, kun entisessä oli välystä. Sen lisäksi laturi on alkanut pitää vähän pientä ääntä niin tuli sekin irroitettua ja todettua, että ilmeisesti laakeri on loppu, se lähtee vaihdettavaksi huomenna..

Nyt on ollu viimeset pari kuukautta vanteiden etsintä käynnissä, ainut ongelma vaan on ollut sopivien löytyminen sekä hinta. Katsotaan jos nyt tärppäis ja saisin vähän komiammat vanteet tuonne alle pyörimään nuiden vakioiden sijasta.. Alustaa on myös tullut katseltua, mutta siinä tulin siihen päätökseen, että en sillä talvella kuitenkaan mitään tee niin sen hankkimista on siirretty syksymmäks, eli tässä tapauksessa kevääseen.. Subbaakin pitäisi takakonttiin suada sekä eteen merkitöntä maskia että ripsilippaa, mutta kaikki aikanaan..

Noista linkeistä vähän lisää kuvia. Sekä jatkossa projekti kuviakin tarkoitus lisätä johonkin tai sitten jos vaan aika antaa yo-kokeilta ja muulta periksi niin voisin vaikka ihan sivutkin tehdä, saa nyt nähdä..
Minunauto
Corrado-database
Edittiä: Huom! niitä "rojekti" kuvia sain nyt joitakin nettiin, käykääs katsomassa jos suinkin kiinnostaa, tai vaikkei niin kiinnoistaiskaan. Klik
Viimeksi muokannut Valtsu-, 20.12.2011 11:19. Yhteensä muokattu 10 kertaa.

Tonba
-
Viestit: 211
Liittynyt: 29.12.2006 8:14

ViestiKirjoittaja Tonba » 10.9.2007 1:12

Laitoin privaa koskien takaluukun asennuksia ;)

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 10.9.2007 14:50

Mitenkäs muuten onko täällä 'raato kuskeilla kokemuksia autonsa vaimentamisesta? Kun melua riittää auton sisällä ihan kiitettävästi. Lueskelin joitain nuita äänenvaimennus topicceja, mutta ajattelin että jos jollain olisi nimenomaan corradon vaimentamisesta kokemusta, mitä paikkoja vaimentamalla sai parhaan tuloksen. Suunnitelma nyt olisi tulevaisuudessa vaimentaa oikeastaan koko auto sisältä käsittäen katon, ovet, lattian, takakontin, takapenkin sekä seinämät, mutta kun aikaa ei ole luultavasti kerralla kaikkea tehdä niin olisi hyvä tietää mistä fiksuinta aloittaa.. Ovissa ei nyt näyttänyt olevan mitään vaimennuksia muuta kuin ovipahvissa superlon tyylinen. Kannattaisikohan tämä korvata jollain bitumimaton tyylisellä vai antaa olla? Vinkkejä myös vaimennus aineesta otetaan vastaan, kun ei nyt ole oikein varaa alkaa ostamaan kymmentä vibroplast pakettia kun hintaa tulisi niille pelkästään jo se 400e, niin jotain edullisempaa pitäisi löytää.. katepalia ehdotettiin jossain, mutta en ainakaan siitä linkistä joka ko. sivulla oli niin löytänyt enää tätä kyseistä tuotetta.. Ja mites alustan massaus ja pyöränkaaret, sekin varmaan auttaisi ja samalla ruostesuojaus paranisi tietysti.. kukaan purkanu corradon kojelautaa niin oliko mitenkä vaikea operaatio, moottorin ääni vaan kantautuu aika kovana hyttiin niin tulipeltiinkin olisi ollut kiva saada eristettä, mutta maksaneeko vaivaa..?


Sekä minkäs näköistä hyötyä pelkän lastun vaihdosta mahdollisesti on? kun ahdinpyörää en taida uskaltaa alkaa vaihtamaan ennen kuin on ahdin huollettu ja varmistettu sen toimivuus. Vai jätänkö suosiolla sen lastun vaihdon odottamaan siihen että samalla sitten ahdinpyörää pienentää?
Kenelläkään kokemuksia drs-systemsin lastusta? olisi mahdollisina vaihtoehtoina joko sellainen tai sitten mdcomprexin lastu..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.9.2007 15:15

Sekä minkäs näköistä hyötyä pelkän lastun vaihdosta mahdollisesti on?

Kyllä se pelkällä lastullakin piristyy, itse laitoin aikanaan ensiksi lastun paikoilleen ennenkuin vaihdoin hihnapyörän. Lastu oli samanlainen jota Dopi myy.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 11.9.2007 9:12

Mites noi 6"5 etuovissa, ootko tehnyt noille ovikoteloille mitään vai saitko noi kaijuttimet istumaan koteloihin ilman isompia virityksiä.

Itsellä ollut ajatuksena kans et voisin laittaa vähän isommat esim. 6.5 noiden 5.25 tilalle mutta katsoin että joutuisi noita koteloita tekemään vähän ennekuin istuisivat sinne.

Jos viitsit niin ota vaikka kuva noista kaijuttimista minkä näköiset ne on noissa ovissa.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 11.9.2007 10:09

Itseäkin kiinnostaa nuo ovikaiuttimet, kun ei noista 5 varttisista ole oikein mihinkään.
Ja tuohon ääniongelmaan niin olen itse huomannut saman että ääntä piisaa aikalailla kopan sisällä jo taajamanopeuksissa.
Kohta tulee uudet renkaat alle niin saa nähä jos hiljenisi hieman.
Huomasin purkaessani kartturinpuolen sisustaa että corrossani joku on koittanut laittaaa lisävaimennusta ihan vaan 4mm bitumimatolla lattialle, Ei ole edes liimattu kiinni.

Pitäis joskus päästä kokeilemaan vakiota g60:stä kun tuo tuli ostettua hieman viritettynä (ahdinpyörä, lastu, vapari ja putkisto) niin tietäisi että onko lastulla kuinka iso ero. Tällä hetkellä suurena ongelmana on vaan savutus jota tulee kiitettävästi kiihytettäessä, epäilen hieman lastullakin olevan syytä asiaan.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 11.9.2007 23:11

Juu, no ihan hyvin noi 6,5" istuu tonne oviin. :D
Tosin tuossa ei nyt menty ihan lyhyintä reittiä pitkin vaan tein sinne mdf-levystä eka rinkulat, mitkä sitten kiinnitin ruuveilla ja sikalla kiinni tuohon alkp. ovikoteleen. Tämän jälkeen sitten kuvassanäkyvä kynnys tuon rinkulan ulkopuolellla täytettiin eka mdf-levystä tehdyillä täytepaloilla minkä jälkeen laitoin kittiäpintaa jolla sain pyöreät muodot koteloon. Täyte palat sen takia, ettei tule ihan niin raskaita kittiklönttejä, kuin jos sinne olisin laittanu neljä viisi-senttiä kittiä parhaimmillaan. ;) Lopuksi sitten verhoilin koko kotelon mustalla keinonahalla.. toisen kotelon voisi koittaa vaikka vielä talven aikana verhoilla uudestaan, kun sinne tuli muutamat aloittelijan virheet, kun en ikinä ennen ollut verhoillut mitään, paitsi edellisenä iltana ovien sisäkahvat. :D Niistäkin kuvia, eipä ne paljoa vakioista erotu, mutta kyllä ne yleisilmettä ehkä hitusen paransi, kun vähemmän muovipintaa. ;) Eli vastaus on ei, en saanut ilman suurempia virityksiä. Mutta mitä muita topikkeja olen lueskellut, niin muistaakseni levis on asentanut autoonsa 6,5" ihan vakio paikoille, sen enempää ulkoisia muutoksia tekemättä... Häneltä voisi löytyä ehkäpä lisä tietoa siitä asiasta..

Tuosta kun Gorro mainitisi vakion koeajamisesta, niin tuli mieleen, että minkälainen teillä corradossa on ohjaus, lähinnä siis miten jäykkä se on pyöritellä kaupungissa ja muuten risteyksissä. Kun ainakin verratessa nykyautoihin niin tuntuu kuin autossa ei olisi ohjaustehostinta lainkaan.. Tosin kyllä siihen aina tottuu, että ei se sinänsä ongelma ole, vähän enemmän vaan vaaditaan ruista ranteesee kuin 1.3 micralla ajaville. =D Kun kyllä tuossa pitäisi tehostimen ainakin osittain toimia kun se kuitenkin jäykkenee selvästi jos laskee mäkeä alas moottori sammutettuna ja koittaa ohjailla. Ajattelin vaan, että jos sen kuuluisi olla kevyempi, niin pitää selvittää että fuskaako tehostin jostain tj.

Linkissä myös kuvia takakontin solenoidin, keskuslukon, kaiuttimien ym. asennuksista sekä nuista verhoiluista.. Photobucket

E: voisin käydä ottamassa jossain vaiheessa vielä kuvan tuosta ovi/kaiutin kotelosta kun se on kiinni autossa..

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 11.9.2007 23:26

Tuosta kun Gorro mainitisi vakion koeajamisesta, niin tuli mieleen, että minkälainen teillä corradossa on ohjaus, lähinnä siis miten jäykkä se on pyöritellä kaupungissa ja muuten risteyksissä


tuosta on joskus ollut juttua ja on niitä pitänyt vertaillakkin,mutta on tainnut kaikilta unohtua. Omassa on ainankin omasta mielestä suht kevyt ohjaus,ei mitään näiden uusien sähköisten tehostajien luokkaa, mutta ei se sen raskaampi ole kuin tuossa meidän-02 octaviassa,ehkäpä vielä kevyempi.
Ja tehostusta on,sillä se on todella villi tunne kun tehostus häviää mutkassa. Omassa tekee sitä aina vesisateella... taitaa olla hihna vähän löysä.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 11.9.2007 23:42

Ookei. pitänee jäädä odottamaan testituloksia :D Kun ei tuo sinänsä ole ongelma joten taidan siirtää sen selvittämistä tulevaisuuteen, mikäli tuossa nyt mitään vikaa edes sitten on..

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 12.9.2007 8:52

Juu ei oo corrado kyllä mitenkään herkäks tehostettu. Itelläkin tosin kohtis leveät renkaat alla että on varmasti keveympi kapeammilla.

Noista asennuksista vähän ajattelinkin että näin varmaan on tilanne koska en mitä nyt noita ovia olen katsellut niin mitään helppoa ratkaisua en ole keksinyt (jotain saman tyyppistä ratkaisua olen myös itse miettinyt kuin minkä sinä olet tehnyt)

Tosin jos esim Leviksellä on jokin patentti ratkaisu niin vinkkiä vaan eteenpäin.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 12.9.2007 9:53

Mulla tuo ohjaus on minusta "urheilullisen napakka" :) eli sopivan tukeva. Tuleepahan minusta parempi tuntuma tiehen.
Kattelin nuita sun photobucketti kuvia ja äkkäsin sieltä noi mittarinpohjat. Oliskos sulla niitä koneella. Jos voisit vaikka lähetellä.
Itekkin purin auton eilen melkein tuon näköiseksi kun sinullakin (kojelauta) paitsi mittaristoa en saanut irroitettua, jotkut johdot olivat aika tiukalla niin ei lähtenyt.

Miten sulla on tuo sulake/reletaulu kojelaudan alla kiinni? Mulla "roikkuu" se niistä alapuolen kannattimista tavallaan johtojen varassa. Kaikki releet ja sulakkeet osottaa nyt suoraan lattiaan...
Ottaa vaan kiinni siihen kotelomuoviin joka tulee siihen päälle.

Ovikajareista vielä että onko nuo tavallaan vaan ovipahveissa kiinni vai ihan ovipelleissä.

Ittellä oli ventossani samaiset accelerate pioneerin erkkasarja ja oli niihin ihan tyytyväinen kuhan ne sai kiinnitettyä oviin tukevasti, vaikka olikin vaan soittimen perässä. Nyt jos käy rakentelemaan noita ovia niin pitää kyllä laittaa sinne ne 6,5" mielummin ku 5,25"
Tällähetkellä caliberin venom sarja edessä ja ei soi hyvin vaikka on vahvistimen perässä. Romut.

Minkäslainen on tuo corradon alkuperäinen kaiutin järjestelmä Active?
Jos jollain tietoa niin voisi valaista minua.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 12.9.2007 15:08

Mittaripohjia on koneella, voin vaikka lähettää sinulle sen pohjan mistä itsekin lähdin muokkaamaan kun sellaisen satuin löytämään Corrado-databasin foorumin kautta.

Ja se sulaketaulu on sivuilta sellasissa hakasissa joihin se on "lukitettu" molemmilta puolilta valkoisilla "klipseillä". Välillä sitä pitää vähän nostaa/kääntää kun laittaa kiinni sitä pienempää verhoilumuovia.

ja kaiuttimet on vain kiinni noissa ovikoteloissa jotka sitten on kiinni ovipahveissa. en keksinyt oikein mitään fiksua tapaa millä ne olisi oven runkoon saanut ihan suoraan kiinni niin siksi näin.. Ja kyllä se loppujen lopuksi on aika raskas paketti se ovipahvi ja tuo ovilokero kun siihen tuli sitä kittiäkin niin pitäisi sen aika tukevasti siinä olla. Ja kun se ovipahvi on kiinnitetty siihen ovipeltiinkin ihan kaiuttimen vierestä vielä niin on se ainakin minun laatuvaatimukset läpäissyt ihan moitteetta. ;) Ja kun vielä otetaan huomioon, ettei tuossa autossa oikein täydellistä akustista nautintoa ehkä saa muutenkaan liikkeellä ollessa tuon muun melun takia niin tuon nyt ei ainakaan heikoin lenkki pitäisi olla. :D

Ja tuosta corradon mahdollisesta vakio aktiivi järjestelmästä minulla ei ole tietoa juuri lainkaan, kun siitä joskus kuulin vähän jotain ja kysyin, mutta silloin ei oikein kukaan osannut vastata..

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 12.9.2007 15:46

Siis toi aktiv on mielestäni joka mega hieno volkkarin idea back in the 80`s
tuolla siitä juttua http://www.corrado-club.com/aktiv/

ja itseasiassa syyllistyin itse nyt siihen että en osaa käyttöä searciä kun tästä on ollut aikasemminkin juttua.
Ja tuolla myös toi leviksen patentti

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ight=aktiv

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 12.9.2007 15:49

Valtsu: Vosisitkos ottaa mahdollisesti kuvan siitä sulaketaulusta että miten pitäisi olla paikoillaan.
Kiinnitettynä ja irrallaan kiitos, jos ei kauhea vaiva olisi

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 12.9.2007 16:49

Ei tuohon taisteluun 6,5" kanssa mitkään patentit auta. Puukko ja saha enempikin.

En tosiaan muista mitä sinne pahvin sisään joutui virittelemään, mutta työlästä se oli. Eivät nuo omat kajarit ole mitenkään erityisen tukevasti edes noissa ovissa. Kiinnitin ne ovipahveihin, niinkuin alkuperäisetkin ovat. Se nyt vaan vaati todella paljon puukottamista että sai sen sinne.

Lisäksi se ritilä ei mahtunut kunnolla paikalleen ilman, että muotoili lämmöllä saranapäästä tilaa lisää. Kaiutinta varten joutui vielä tekemään reiän siihen muoviin jonka päälle se ritilä tulee, saranapuolelle. Samasta kohdasta vielä taivutin sitä ritilää.

Se 6,5" ku vaan on liian iso sinne, jos haluaa huomaamattomat asennuksen tehdä ja olla rikkomatta ovipahveja ulkoisesti. Omasta autosta ei huomaa kaiutin asennusta, paitsi jos työntää pään sinne saranan välin.

Ohjaustehostin on aika onneton tuossa omassa Corrossa, etenkin 3B Passatin jälkeen. On se kyllä selkeästi heikompi kuin Golf 3:ssakin.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 16.9.2007 13:56

Valtsu: Vosisitkos ottaa mahdollisesti kuvan siitä sulaketaulusta että miten pitäisi olla paikoillaan.
Kiinnitettynä ja irrallaan kiitos, jos ei kauhea vaiva olisi


Tällä hetkellä ei ole sisustaa purettuna niin en oikein pääse ottamaan siitä kuvaakaan, kotona minulla on koneella joku kuva mistä vähän sitä ehkä pääsee näkemään. Voin sen tuonne photbuckettiin lisätä jos tarve on kunhan kotia selviän..

Ja en löytänyt niitä alkup. mittarin tausta malleja. Mutta koneella on yhdet muokatut, jos laitat yv:llä maili osoitteesi, niin voin sen sitten vaikka sinne lähettää..

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 30.9.2007 17:26

Sain vihdoin aikaseksi maalattua sen kilvenalusen korinväriin kun aikaisemmin oli niin paljon muuta tekemistä niin ei joutanu.. Siihen liittyen kysymys

Sitten sellaista että onko kellään kokemuksia tollasista? Olisi vaan tarkoitus talven aikana asennella konttiin subi/subeja ja olen nyt vähän etsiskellyt taloudellisesti sekä äänenlaadullisesti fiksuja vermeitä mitä sinne konttiin sitten talvenaikana voisi asennella.. Jos noita olis hankkinu kaks kappaletta sekä sitten esim. tuolta dynamicsin tai dls:n tai jonkun muun vahvistinta.. Osaisiko joku suositella jotain erityistä tai sitten jostain muualtakin toki jos löytyy niin vinkatkaa.. Vahvistin saisi olla jotain max ~200€. Soitinkin tulee uusittua jotenka vinkatkaa jos tiedossa joku näppärä vaihtoehto.. Hintaa jossain 150-300 paikkeilla..

E: Kokemuksia MDS:n vahvistin-subi paketeista? klik ja klak

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 30.9.2007 18:44

Powersettiä voin suositella! Suurin piirtein noilla hinnoilla itse ainakin ottaisin vahvistimeksi SPL Dynamicsin S4002 ja sille subiksi saman valmistajan PRO300d2:n. Soittimeksi vaikka Alpinen CDA-9812rb, jolla on mahdollista saada viiveet etukaiuttimille. Eli jos jossain vaiheessa tekee aktiivisen kaksitiesetin, niin tuolla soittimella onnistuu. Hintaa tuolle setille on noilla sivun hinnoilla vahvistin 295, subi 215 ja soitin 349, mutta ota Kalliojärven Pasiin yhteyttä, niin uskon, että tekee sulle kyllä hyvän tarjouksen noista.

Toinen setti mitä tuossa mietin, kun puhuit siitä, että et oo tyytyväinen erkkasarjaasi on seuraava:
SPL Dynamics S4006, Rainbow Sax 6,5" erkkasarja, Rainbow Amboss 10" sekä tuo Alpinen soitin. Hinta menee sivun hinnoilla reiluun tonniin. Tästä setistä voit pudottaa erkkasarjalta jakosuotimet pois ja soittaa etupäätä aktiivisena neljällä S4006:n kanavalla ja kaksi kanavaa siltaisit sitten tuolle Ambossille. Ambossia ja tuota Sax erkkasarjaa on kyllä kehuttu kovasti.

Jos painetta haluat enemmän, niin silloin tuo ensimmäinen setti on parempi.

Tietysti vaikuttaa suuresti erkkasarjan sointiin asennuksen tukevuus ja asennuspaikka. Myös eristyksillä on suuri vaikutus.

Infinityn subbarit on käsittääkseni melko hyviä tuotteita. Itsellä ei tosin kokemusta niistä ole. MDS:llä taas varmasti saat painetta, mutta muuten soinnista en osaa sanoa yhtään mitään, koska siitäkään ei kokemusta ole. Ainakin melko paljon negatiivista kommenttia on kuulunut, mutta kertokoon joku jolla on kokemusta, että minkälaisia laitteita on.

Muutama edullinen subivahvistin:
http://powerset.fi/autohifi/monacor/wanted-2-300.htm
http://powerset.fi/autohifi/dls/ca12.html
http://powerset.fi/autohifi/gz/gzta2500tx.htm

Ja tuossa erittäin järeä ja melko edullinen digi:
http://fanaticaudio.com/tuotteet.php?tu ... &tuote=723

Ja jos varat riittää, niin isoveli, josta ei potku lopu taatusti kesken:
http://fanaticaudio.com/tuotteet.php?tu ... &tuote=724

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 2.10.2007 13:49

powersetillä suosittelivat tuon pro300D2 subbarin kanssa tuota vähän järeämpää SPL Dynamics S-1200D vahvistinta.. Sen ajattelin nyt hankkiakin sekä sitten tuon subin. Mutta nyt olisi sitten sellainen kysymys, että onko tuo S4002 vahvistin miten hyvä vaihtoehto erkkasarjan soittamiseen? Saisin vaan alpinen soittimen kanssa tuon vahvistimen edullisesti niin ajattelin, että jos korvaisin sillä entisen pikku-pioneerini, eli käyttäisin sitä näiden kanssa. Mutta onkohan tuo vahvistin vähän liian tehokas noille kun suositus on kaiuttimissa tosiaan tuo 60W normaalisti ja sitten 220 maximissaan.. ja ainakin powersetin sivujen mukaan noiden sivulla olevien tietojen pitäisi olla rms lukemia.

Eli pitäisikö minun sitten raahtia ostaa jo uusi erillissarjakin...

pertti
-
Viestit: 26
Liittynyt: 23.9.2005 6:55

ViestiKirjoittaja pertti » 2.10.2007 14:05

mikään SPL dynamics tuotteista ei oo hyvä vaihtoehto mihinkään tarkoitukseen...

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 2.10.2007 14:27

^aika BS:ää tuo iltelläni on tuo 4002 vaffari ja juuri yllämainittu subbari ja hyvin soi! ei oo mitää kielteistä sanottavaa ja ulkonäkökin on 9+
(ja niille jotka meinaa kysyy et mikä o bs nii se on BULLSHIT)

PS. Ostin kamani Powersetistä ja tosi asiallinen pulju ja neuvoivat tyhmää :)

marko_89
-
Viestit: 90
Liittynyt: 12.12.2006 15:46

ViestiKirjoittaja marko_89 » 2.10.2007 14:33

juu kyllä hyin mullakin tuntus pumppaavan tolla s-4002 vaikka mk1 toi mun onki mut sama lankku ja subina 15d2 mk3 ja piisa ihan hyvin.Erkalle ihan liian järee

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 2.10.2007 14:56

mikään SPL dynamics tuotteista ei oo hyvä vaihtoehto mihinkään tarkoitukseen...


Joo tuota en kyllä minäkään sulata! En ymmärrä sitä kun porukka dissaa SPL Dynamicsia ja taas joku DLS on niin mahtava ja täysin eri planeetalta. Perustelun haluaisin kyllä kuulla pertiltä tähän asiaan. Saat tulla sanomaan mielipiteen sitten, kun tuo oma kärry on sointikunnossa.

Tosin onko pertillä minkälaisia kokemuksia SPL:n tavaroista? Onko itselläsi ollut käytössä kyseistä tuotetta ja mitä malleja? Minkälaisessa käytössä? Miksi ne on niin perseestä?

Oletko koskaan käynyt kuuntelemassa esim. Kalliojärven Ibizaa? Tai Mattilan pure passive luokan autoa? Voitti nimittäin Suomen mestaruuden tänä vuonna ja oli Dynyn päätteet.

Omia kokemuksia Dynamicsista on jonkin verran. Autossani oli kiinni S4006 ja S6002. Nyt päivitän tuon S4006 -> S7006. Ja tyytyväinen olen näihin ollut.

Ja noista tehoista, mieluummin liikaa kuin liian vähän. Itselläni tulee tuo 200w/rms pelkille midbassoille (siis kappaleel tuo 200w). Aktiiviselle kolmetie-etusetille yhteensä 700w/rms. Kyllä laitteet kestää, jos vaan säätää ne oikein, eikä luukuta ihan järjettömästi.

powersetillä suosittelivat tuon pro300D2 subbarin kanssa tuota vähän järeämpää SPL Dynamics S-1200D vahvistinta..


Jos rahaa on tuon verran käytössä, niin laita tuon s1200d:n tilalle S6002. Tehoja tulee neljään ohmiin 1000w/rms. Ei ole tuo 4 onmin kuorma virtajärjestelmälle niin kova ja vaimennuskerroin on parempi -> äänenlaatu parempi. Toisaalta taas tuo s6002 on kyllä ab-luokkalainen, joten sitä kautta virtaa kuluu enemmän kuin tuolla s1200d:llä. Mutta itse ainakin ottaisin mieluummin tuon s6002:n.

Ja itsekin tosin oon ostanut kaikki laitteet tuolta powersetistä ja palvelu kyllä pelaa vallan mainiosti!

pertti
-
Viestit: 26
Liittynyt: 23.9.2005 6:55

ViestiKirjoittaja pertti » 3.10.2007 23:41

Kyllä on ollut itselläni spl dynamics:n laiiteita. Soinninssa ja kestävyydessä
(varsinkin) on ollut ongelmia, ja ei ole olleet edes luukutus käytössä...Monella tutullakin on ollut samankaltaisia ongelmia joten olen huomannut että paras vaihtoehto on olla sekaantumatta koko merkkiin.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 3.10.2007 23:48

No onko sulla ollut mitä laitteita sitten käytössä? Et edelleenkään kertonut, että onko kaikkein vanhimpia laitteita vai näitä uusia. Ja minkälaisia ongelmia? Olis ihan mukava tietää missä laitteissa ja mitä ongelmia on ollut. Mun mielestä nuo on tosi hyviä laitteita ja mitään valitettavaa ei ole ollut. Jos on säädöt kohdillaan ja muutenkin järkevää käyttö, niin ei mitään ongelmia pitäs tulla.

Vituttaa vaan tuollaiset kommentit varsinkin, jos niitä ei sen kummemmin perustella.

pertti
-
Viestit: 26
Liittynyt: 23.9.2005 6:55

ViestiKirjoittaja pertti » 4.10.2007 12:35

Noh...Erillissarjoja on ollu olikohan joku ext..sarja, piti lähettää diskantteja takuuseen ainakii 2-kertaa kun yhtäkkiä vaan meni mykäks. No subbareita on ollu V- ja PRO- malleja lähipiirissä käytössä(uudempia ja myös vanhempia). Niissä on ainakii omakohtasesti ollu ongelmia puhekelojen kestävyydessä...tuntuu että palaa vaikka ei tosiaan luukuttas ylitehoilla.Vahvistimista on kokemusta ainakii tosta Dig1450d(muistaakseni) ja S1200d:tä. Tuo digi on melko alitehoinen ja kaverilla oli tommonen s1200 muutaman viikon ni sisältä palo joku komponentti ja takuuseen meni mutta sai kotvasen ootella...

Ehkä itseni eteen on sattunut vaan maanantai-kappaleita...tiedä häntä...

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 4.10.2007 15:30

No itselläni soittaa tuommonen dig-1450 pro15d2 subbaria ja hyvin toimii ja pyörii ja ei tuntus tehoista olevan puutetta. Hyvin soi kun on oikeanlainen kotelo ja oikein säädetyt laiteet.

Eikä subbarikaan mikään uusin ole. mk3 se taitaa olla.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 4.10.2007 16:25

Noh...Erillissarjoja on ollu olikohan joku ext..sarja, piti lähettää diskantteja takuuseen ainakii 2-kertaa kun yhtäkkiä vaan meni mykäks. No subbareita on ollu V- ja PRO- malleja lähipiirissä käytössä(uudempia ja myös vanhempia). Niissä on ainakii omakohtasesti ollu ongelmia puhekelojen kestävyydessä...tuntuu että palaa vaikka ei tosiaan luukuttas ylitehoilla.Vahvistimista on kokemusta ainakii tosta Dig1450d(muistaakseni) ja S1200d:tä. Tuo digi on melko alitehoinen ja kaverilla oli tommonen s1200 muutaman viikon ni sisältä palo joku komponentti ja takuuseen meni mutta sai kotvasen ootella...

Ehkä itseni eteen on sattunut vaan maanantai-kappaleita...tiedä häntä...



Kuulostais nyt kuitenkin siltä, että on säädetty jollain tavalla väärin. Voi tietysti olla, että on maanantaikappaleita, mutta tuntuis aika epätodennäköiseltä, että noin paljon olisi ongelmia. Tai sitten itse olen niiltä välttynyt :) Nuo vanhemmat laitteet ei ihan niin hyviä kieltämättä ole, mutta uusissa ainakin äänenlaatu on jo melko hyvää tasoa.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 25.11.2008 0:45

Tätä ei ollakaan sitten reiluun vuoteen näköjään jaksettu päivitellä. :D No eipä sillä että jotain maata mullistavaa olisi tapahtunut, tosin jollain tasolla ollaan sentäs parempaan päin menty. :P Nyt kuitenkin, keskellä yötä, päivystyksen lomassa, löytyi sopivasti aikaa tänne vähän jotain raapustaakin.

Puhukoon kuvat puolestani..
KuvaKuva

Ja muunmuassa tämmöisiä sille on saatu tehtyä
Kuva
Jarru huoltona tiivisteiden ja nesteiden vaihto. Samalla puhaltelin satuloista ruosteet irti ja päälle vetäsin ensin (olikohan se nyt) hammeriten "vasaramaalia" sekä sitten päälle kilikalipullosta kultaista sävyä väriä antamaan.. Samalla takasatuloihin tein rasvanipat käsijarrun tapille/vivulle ja sain samalla käsijarrunkin jopa toimimaan. :P
PS. taustana tuleva subi kotelo.

Kuva
Tällaisia näkyi muillakin olevan joten pitihän se itsellekin saada.
Kuva
Tuloksena sitä.. ^

Kuva
.. sun tätä ^ (Tuosta vaan piti, yllättäen, hitusen ylöspäin nostella :P)

Kuva
Kirkkaat takavalot eivät oikein tummaan autoon istuneet, alaosa punaiseksi niin heti parani.

Vielä pari satunnaista otosta
KuvaKuvaKuva

Jos tätä tästä innostuisi vähän aktiivisemmin päivittelemään niin voisin koti koneelta lisäillä vielä vähän lisää kuvia sekä sitten projekti kertomuksia.

Lopuksi vielä liuta kysymyksiä fiksummille. ;)
-Laseja kalvotellessa takalasi aiheutti ongelmia joita en ole vielä saanut ratkaistua. Eli joku on joskus hionut kulmahiomakoneella auton takana kontin ollessa auki, josta seurauksena lasin toinen laita oli täynnä pienenpieniä metalli siruja. Ne yksi kerrallaan raaputtelin pois, mutta jäljelle jäi sitten pieniä kraatereita. Seuraavaksi pitäisi varmaan laittaa kalvo pintaan ja kokeilla miltä se näyttää, eli jääkö kraattereihin miten suuria ilmakuplia, mutta kysyn nyt kuitenkin sitä ennen, että mitkäköhän mahtaa olla mahdollisuudet hioa lasia joko itse tai teettämällä. Onko kovinkin arvokasta hommaa, saati edes mahdollista takalasin lämmittimien takia? Tai mitenkä sitten olisi lasin tummentaminen maalaamalla? Kokemuksia/hintoja kyseisitä projekteista?
-Kytkeäkö spl dynamicsin Pro-300D2 subi S-1200D vahvistimeen kelat rinnakkain vai sarjassa?
-Refleksi kotelossa, suosituksia kuinka kaukana "takaseinästä" refleksiputken suu aukon olisi hyvä olla? Eli koska kotelo on tehty varapyörän paikalle niin se on melko matala, tästä johtuen refleksiputken mahduttaminen koteloon tekee tiukkaa. Eli kuinka paljon voin tinkiä kotelon sisällä putken suun ja vastakkaisen seinämän välisestä tilasta ja kuinka paljon putken pituudesta sitten pitää ottaa pois ettei se kuitenkaan tulisi törröttämään kymmeniä senttejä kotelon ulkopuolelle..

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 25.11.2008 6:05

kuinka kaukana "takaseinästä" refleksiputken suu aukon olisi hyvä olla?

Nyrkkisääntönä on ollut että minimissään putken halkaisijan verran.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 25.11.2008 7:03

-Kytkeäkö spl dynamicsin Pro-300D2 subi S-1200D vahvistimeen kelat rinnakkain vai sarjassa?

1Ohmiin ilman muuta eli rinnan, itsellä on ollut samat vehkeet joskus. toki subi oli vanhempaa mallia. mutta kai toi uudempikin 1 ohmin kestää?

-Refleksi kotelossa, suosituksia kuinka kaukana "takaseinästä" refleksiputken suu aukon olisi hyvä olla? Eli koska kotelo on tehty varapyörän paikalle niin se on melko matala, tästä johtuen refleksiputken mahduttaminen koteloon tekee tiukkaa. Eli kuinka paljon voin tinkiä kotelon sisällä putken suun ja vastakkaisen seinämän välisestä tilasta ja kuinka paljon putken pituudesta sitten pitää ottaa pois ettei se kuitenkaan tulisi törröttämään kymmeniä senttejä kotelon ulkopuolelle..

Ensinnäkään en tiedä miksi sinne kannattais refleksi tehdä? no makuasioita. Eiköhän se putken pituus ja sijoittelu ole ihan suoraan verrainnollinen siihen että minkälaista sointia haet? toki sun tapauksessa on aika huonot vaihtoehdot sen putken asettelulle. Koita miten se soi parhaiten sun korvaan. Siirtelet sitä refleksiä ja testailet. Voi olla ettet saa sitä soimaan yhtä hyvin kuin suljetussa kotelossa.

Mika B:
Totta mutta lähinnä sitä tarkoitin että säätömahdollisuudet varapyörä-subikotelossa on olemattomat.

henks:
Kyllä joo, kiitos oikaisusta :)
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 27.11.2008 10:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 25.11.2008 7:53

Voi olla ettet saa sitä soimaan yhtä hyvin kuin suljetussa kotelossa

Riippuu ihan siitä minkälaista musiikkia kuuntelee / minkälaisen soinnin siitä bassosta haluaa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 25.11.2008 13:39

-Kytkeäkö spl dynamicsin Pro-300D2 subi S-1200D vahvistimeen kelat rinnakkain vai sarjassa?


Ilman muuta rinnan juu, saat kelat kytkettyä 1 Ohmiin ja saat vahvistimesta sen 1200w RMS. :)

1Ohmiin ilman muuta eli rinnan, itsellä on ollut samat vehkeet joskus. toki subi oli vanhempaa mallia. mutta kai toi uudempikin 1 ohmin kestää?


Kyllä se subi ne ohmit kestää, vahvistimen kestostahan siinä on kyse. (; Mutta varmaankin tarkoitit että kestääkö se subi ne 1200W RMS? Ja kestäähän se, mutta subi saattaa lyödä pohjaan jos luukutat kovin, joten kunnon jytkytysbiiseissä käytetään varovasti sitä tason kaukosäätöä. :D Tiedän, koska itsellä oli tismalleen samat vehkeet autossa (vissiin aika yleinen satsi toi Pro-300D2 ja S-1200D). :)

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 25.11.2008 18:25

Niin ilmeisesti on joo. :D
Ja refleksiä sen takia alunperin ajatellut kun sitä pari henkilöä aikasemmin kyseiselle tuotteelle suositteli sekä taisi powersetin sivuillakin olla jonkin sortin vinkki kyseiselle elementille sopivasta kotelosta ja se oli refleksi.. Mutta pitänee kokeilla nyt sitten vaikka umpinaisella kotelolla ensin miltä kuulostaa ja siitä sitten lähteä muokkailemaan jos ei tyydytä..

Mutta kiitti nyt noista vinkeistä ainakin, saa taas hommaa edistymään..

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 6.12.2008 22:14

Mistähän muuten on porukka hankkinu dubway sekä down-n-out tarroja? Oletteko teettäneet vaan jossain vai tilanneet? Tuollaisen sivuston googlella löysin, mutta tuntuu vähän hölmöltä tilata pari tarraa amerikasta. ;) http://www.empiregfx.com/shop/home.php

Jos ei fiksumpaa ole niin tuolta varmaan tulee sitten tilattua. Jos joku muukin kiinnostuu niin ottakaa yhteyttä niin tilataan samaan pakettiin niin ei tarvitse useampia postikuluja maksaa.. ;)

Ja autoon liittyen, tämmöstä sain tänään aikaan, refleksille reikä sekä sitten vanerista kaulus elementin ja putken ympärille.
Kuva

Kaulus sen takia, että saa elementin samaan tasoon tuon pinnan kanssa, ja pystyy pelaamaan tuolle refleksille vähän pituutta lisää, ilman että se jää ilmaan törröttämään.. Huomenna tarkoitus olisi saada verhoilukankaat kiinni, tai ainakin valmiiksi leikattua oikeaan kokoon..

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 7.12.2008 9:13

Dubway-tarroja saa ainakin ihan Slamitilta.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 7.12.2008 9:57

ebay.com sielt löytyy noit tarroi. Hakusanaks down n out ni johan löytyy.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 6.1.2009 12:56

Nyt alkaa kontti näyttää jo melko valmiilta, parit peitelistat sinne pitää vielä askarrella ja jotain pientä.. Vahvistin tulikin näkyviin kokonaan, alkuperäinen suunnitelma kun oli tehdä vaan verhoilupaneeliin ikkuna josta se olisi pilkistänyt.. Oli kuitenkin sen verran ahdasta , ettei tuo mahtunut nätisti piiloon.. Niinpä nyt versiona puoleenväliin upotettu malli.. Koteloonkin sain iskumutterit kiinni niin kestää kiinnitykset ruuvailla elementtiä pois ja takas ilman, että kiinnitysreiät väljistyy..
KuvaKuvaKuvaKuva
Takakaiuttimien ritilät sai uuden pinnan samaisesta ruutukankaasta kuin subin "kehys" sekä aurinkolipat

Sisustaa tehdessä on saanu kyllä opetella jotain ihan uutta. :D Noitten kankaitten kanssa räpeltelyä nimittäin..
KuvaSiistimpää ilmettä tavoitellessa tein konttiin vanerista verhoilulevyt, mitkä sitten päällystin mustalla "huovalla". Levyn ja kankaan väliin laitoin ohuen vanulevyn, ei näytä niin laatikolta tuo lopputulos. Pehmentää muotoja. ;)
KuvaLevyjen verhoilussa ei kyllä mitään ihmeellistä, kangas kireälle ja niiteillä takapuolelta kiinni..
KuvaValmista


Vähän enemmän haastetta tarjosikin jo pilareiden ja katon verhoilu. Kangas oli onneksi hyvinkin venyvää, keinonahan luokkaa, joten sen sai melko pienillä ponnisteluilla haluttuihin muotoihin ja mutkiin.. Tässä tapauksessa kangas tuli kiinni sprayliimalla jokapuolelta näkyvältä osaltaan, taakse käännettyihin saumoihin laitoin vielä vähän tehokkaampaa liimaa, jota ei näkyviin osiin voinut laittaa johtuen siitä, että se tuli kankaasta läpi..
KuvaKuvaKuva
Paneelit ennen verhoilua, verhoiltuna ja lopulta kuva vielä autossa kiinni.. Viimeisessä kuvassa konkka, kiinni noissa metalli listoilla, jotka taas kiinni penkin takaosassa. Ei raaskinut rei'ittää ehjää ja siistiä alkuperäisverhoilua niin piti vähän improvisoida..

Nyt kun nuo kankaat oli tullu tutuiksi ajattelin sitten opetella ompelemaan niitä. :P Näissä olikin jo sitten haastetta ihan riittämiin, ja kyllä niihin koko päivä sekä vähän seuraavaa menikin. :D
KuvaKuvaKuva
Ensimmäisessä kuvassa lipat viimeistä käsinommeltavaa saumaa vaille valmiita, sekä toisesta puuttuu peilin reikä.. Käppärin pussi kiinnitystä vaille valmis.. Kahdessa jälkimmäisessä kuvassa lipat valmiina paikoillaan

Aurinkolippojen verhoilusta sen verran, että otin eka voipaperilla kaavat, joiden mukaan sitten leikkasin kankaasta versiot. Tämän jälkeen kuljettajan lipasta määritettiin peilin paikka, merkattiin ylös. Seuraavaksi kyseiseen kohtaa ommeltiin näkyvälle puolelle ohut kangas tarkasti peilin ympärysmittojen mukaisella saumalla, leikattiin peilille reikä parin millin saumavaralla ja käännettiin tämä ohut kangas reiän läpi nurjalle puolelle. Näin peilin ympärillä olevasta reunasta tuli siisti, taitettu, eikä leikatun näköinen repale. ;) Lopuksi kyseinen sauma silitettiin vielä litteäksi ja lopulta liimattiin vielä lippaan kiinni..
Kun tuo peilin aukko oli valmis, ommeltiin kankaista pussi, johon lippa sujautettiin ja viimeinen ylös piiloon jäänyt sauma ommeltiin käsin.. Kaiken muun sain itse tehtyä, mutta tuon käsinompelu vaiheen jätin suosiolla paremmin asiaan perehtyneelle perheenjäsenelle. ;) Käsijarrupussin teossa ei ihmeempää.. Eka karkea kaava voipaperilla, sitten vaan keinonahasta samannäköinen pala. Vähän mallailua ja leikkelyä parempaan muotoon. Pari saumaa valmiiksi, mallailua lisää ja tässä vaiheessa aika paljonkin piti leikata että istui hyvin. Lopulta sitten loputkin saumat valmiiksi ja siinä se.. Pussin tein kaikkiaan kolmesta palasta, päällä olevasta reilun sentin levyisestä suikaleesta sekä sivuille tulleista isommista paloista.. Näin näkyviin jää kaksi siistiä saumaa koriste tikkauksin ja pussi on pulleamman muotoinen, kuin yhdestä palasta tehtynä..

Loppukaneettina, olen kyllä h*lvetin tyytyväinen noihin aurinkolippoihin ja muutenkin onnistumiseen.. Ei tullu yhtään ryppyä sekä kankaat istuu varsin hyvin.. :) Napakat mut ei liian.

Loppuun vielä pari random picciä..
KuvaEka kertaa ikinä maalasin ruiskulla. Tai lakkasin.. Kohtuudella onnistu, tilat vaan vähän peestä, kun pölyä pinnassa.. :/
KuvaKeskin ja huolletut, puhalletut & maalatut jarrut.. Ja ruosteinen levy. :D


PS: Woohoo muuten. :D Tähän mennessä kaikki pitäny tehdä ulkona ja meinas tässä jouluna vähän koitella tuo sisustan kasailu 15 asteen pakkasilla, lämppäri vaan huus sisällä kun yritin saada sormet pysymään ees jotenkin sulana. :D Nyt voi olla et saan tänään vihdoinkin tallin mihin auton saa vähintäänkin pois taivasalta. :P Vaik eihän tuokaan nyt ole kuin asenteesta kiinni, että haittaako pikkupakkaset..

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 22.2.2009 21:46

Noniin! Nyt on saatu soittimetkin soimaan, säätäminen ja loppuviimeistelyt vielä tekemättä, mutta katsellaan niitä vähän lähempänä kevättä. ;)
Uusimmat hankinnat on wisse:ltä hankitut sähköiset ikkunannostimet joiden kanssa tuli tämä vkloppu taisteltua, kivan ahtaat välit sekä kaikki kiinnitys popparit dynamattien alla piilossa niin sai ravata kattomassa vanhoja kuvia et ties mistä kohtaa niitä pitäis etsiä. ;) saman kaverin varaosa autosta lähti vielä dopin lastu ja luisin ratti. Nyt tarvitaankin sitten lastun kaveriksi pienempi ahdinpyörä, varmaan 68 on hyvä valinta muuten vakion moottorin kanssa? Sit ilmeisesti tarvii lyhyemmän hihnan? Laitanko tilauksen dopille vai saako näitä jostain edullisemmin?

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 22.2.2009 22:08

Ihan tyylikkään kliini tuo takakontti, suht hyvin passaa tuollainen hillitty ruutukuosi.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 23.2.2009 22:38

Mulla olis 68mm hihnapyrä ja ilmastoimattoman moottorin moniurahihna tarpeettomana, kummatkin osat on täysin uusia ja ostettu dopilta. Ne vois lähtee aika edullisesti...

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 22.3.2009 17:26

Tarviais vaan sen ilmastoidun mallin hihnan.. ;)

Aika vähän, lue liian vähän, on saanut aikaseksi kun on iskenyt motivaation puute kun armeijan lomat ei sieltä pisimmästä päästä ole niin ei meinaa voimat ja jaksaminen riittää enää auton kasailuun.. Sen verran kumminki että tein vanhasta merkillisestä maskista merkittömän kun johonkin piti muovihitsaamista opetella. :P

Parit kuvat autosta tuolla http://jimi.kuvat.fi/kuvat/Corrado%20G60%20Jet/

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 6.5.2010 22:09

Jaahas, toisin kuin ekassa viestissä väitän niin enpäs jaksakaan päivitellä nyt. Ei suostu foorumi jostain syystä tukemaan pikku kuvia enkä jaksa alkaa noita linkkejä valmiista tekstistä nyt muuttelee linkeiksi eikä mokkulanetillä viitti kuvien sijaintiakaan yrittää vaihtaa..

Paremmalla onnella ensi kerralla, uusien kuvienkin kanssa ehkäpä.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 14.8.2010 13:18

Nätti peli on :) itsellä on kans mielessä että jos ostaisi tälläisen g60 corradon. Onko moottorin kestävyys sellainen mitä sanotaan (jotkut väittää että ei tule kestämään, aina vikaa). Jos ostaa jonkun päälle 200tkm ajetun yksilön ja tekisi siihen suoraan ahtimen huollon ja muut perushuollot nii tuleeko mitään onkelmaa? onko mitään muuta tyyppivikaa konepuolella? ja mitenkäs toi bensapuoli. Onko kovakin hörppimään bensaa näin maantieajossa jos ei kovin kengi? :D

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 14.8.2010 13:30

oma rado menee sekalaisessa ajossa noin 9 - 10 litralla ja maantiellä normaalia reipasta matkavauhtia ajellen noin 7,5 - 8 litraa menee.. joskus pihistelyä kokeilin ja tulos oli 6,6 litraa, mutta pääsääntöisesti yli seiskan menee. koneessa ja ahtimessa ei ole mitään heikkoa, kunhan huoltaa ajallaan.

rajoittimelle ajo ja heti moottorijarrulle lasku saattaa katkaista ahtimen jakohihnan tai hyppyyttää hampaita yli, mikäli sitä ei ole vaihdettu ajallaan.

itellä on tuo g60 rado ollut jo viitisen vuotta/55tkm, eikä oo ollu ongelmia muuta kun lämpöanturien kanssa pari kertaa.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 14.8.2010 18:42

ne jotka omistavat tuon 2.0 16v niin kertokaa plussaa ja miinusta? Jos siihen iskee turbon kiinni. itse tykkään enemmän turboista kuin tosta remmiahtimesta. nouseeko tos 2.0 versios kuinka keskikulutus?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.8.2010 13:09

Nii, jotkut tykkää remmistä, jotkut turbosta, TSI-miehet on niin pervoja, että ottaa molemmat... ;)

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 19.12.2011 14:43

Kuva

Tervetuloa 2011 luvulle, tää projetki tarina kun on jumahtanu tonne menneisiin vuosiin, koitetaas vähän viritellä taas..

Kaiken näköistä tullut tuolle auton raadolle tehtyä joka tallissa nyt seisoo.
Löysin mm. nätit alkuperäiset käyttämättömät kattotelineet (NOSia)
Kävin hakemassa Corradon lisävaruste Recarot (sähkösäädöillä)Ei ne kauaa nipussa ehtiny olla. :D lisää kuvia kunhan siistillä verhoilulla sitten.
Kone ja vaihteisto sai vähän räväkkää väriä. (Alkuperäisen Jet-sisutan kanssa hyvin lähekkäin, kuva vääristää aika paljon.)
Mittaristoon valo & tausta uudistusta
Ilmajousien hardline asennuksia kontissa. (lisää selailemalla jimi.kuvat.fi kansiota)


Moottoria(ja moottoritilaa) oon ulkoisesti siistinyt mutta myös koittanut sopivasti lisäillä tehoja. Tällä hetkellä sinne on hankittu/tehty:

    Mahlen ylikoonmännät
    Nokka-akseli SCHRICK 268° / 276° / 11.2 Lift
    Nostajat
    Laakerit
    Marteliuksen pakosarja
    68mm ap & rs-lähtö
    sns lastu (saksassa asennettu, ei tietoa mallista)
    K&N paneeli
    Nyt hankinnassa volvon virtaavampi imusarja.


Moottorin ollessa koneistajalla hiottiin alkuperäiset venttiilit ja kansi puhtaiksi. Kasaus vanhoilla jousilla ja venttiileillä.
Nämä siis tehty kevään ja kesän aikana. Nyt kun konetta aloitin kasaamaan ensi vuotta silmällä pitäen iski pieni ahneus tai varmistelu. Miten sen nyt ottaa.
Eli onko tarpeen jyrkemmän nokan kanssa vaihtaa jäykemmät jouset venttiileille vai riittääkö alkuperäiset. Sama koskee oikeastaan venttiileihin, saavutetaanko hyötyä kevennetyillä tai vaihtoehtoisesti isommilla venttiileillä.
Lisäksi mieli tekisi nyt tuon imusarjan vaihdon yhteydessä vielä kannen virtauksia parannella. Oma ammattitaito ei siihen riitä, suosituksia pajoista?

Ja vielä viimeinen, tuleeko noilla setupeilla polttoaine loppumaan? Eli pitääkö ostoslistalle lisätä vielä suuttimet, bensanpaineensäädin, pa-pumppu sekä kenties vielä digifantille korvaaja?
Viimeksi muokannut Valtsu-, 23.12.2011 16:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.12.2011 14:59

Dropbox kertoo seuraavaa:
Error (403)
It seems you don't belong here! You should probably try logging in?

You can also check out our FAQ or forums and maybe you'll find what you were looking for. Or maybe you should try heading home.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 19.12.2011 15:51

Sebastian kirjoitti:Dropbox kertoo seuraavaa....

Kopioin vahingossa suorat linkit julkisten linkkien sijaan.. Korjasin tilanteen..

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 19.12.2011 17:55

Ainakin pumppu ja suuttimet pitäs loppua jo noilla virityksillä. Bensanpaineensäätimellä voi hieman pikkusuuttimia korvata ja saahan sillä yhen säätömahollisuuden lisää. Vakiojouset pelaa ja venttiileissä ei juurikaan oo varaa kasvattaa. Pakopuoli on kannessa ahdas, että jos ei muuta niin ainakin sieltä avartaa. Jos tahot pulttaa kiinni imusarjan niin jenkit on testaillu että paras suoraan käypänen ois mk1 Gti:n imusarja. Volvon sarja vaatii melko paljo muotoilua.

Mutta ite projekti näyttää kyllä hemmetin hyvältä. Ilmeisesti vanteetkin oli jo katottuna jotkut paremmat?

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 19.12.2011 18:03

Ainakin pumppu ja suuttimet pitäs loppua

Tätä vähän epäilinki ku koitin vertailla mitä muilla ollu/kertoneet.. Eli varmaan pumppu ja paineensäädin lähtee päivitykseen, mutta miten on suuttimia vaihdettaessa, ymmärtääkö digifant? vaiko sitten lastua sns:ltä vai megasquirt?

Tohon imusarjaan liittyen rupesinki lueskeleen vortexia ja löysin linkin http://scientificrabbit.com/node/1 jossa olikin hyvin aiheesta. täytyy se vielä harkita, oisin wissellä olleen aihion ostanu pois, mut ei tosiaan isojen poikien puheiden mukaan ole ehkä ehdottomasti kuitenkaan paras ratkaisu..

Kiitokset näistä. Ja joo, yhdet vanteet ois rantautumassa suomeen tässä ennen talvea vielä, saas nähdä miten saan 5x120 jaon 4x100 napaan. ;) Kuvia sitten viimeistään myynti-ilmoituksessa kun ei onnistukaa. :D

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 19.12.2011 19:49

Voihan sillä nykysellä lastullakin koittaa, mutta melkein suosittelen hommaamaan laajakaistalambdan, että tietää mitä tapahtuu. Voihan sitä sitten laajakaistan analogi ulostulolla ohjata Digifanttia ja sitäkin kautta hieman säätää. Siitä ei kyllä itellä ole vielä käytännön kokemusta. Ja bensanpaineen säätö on ainakin helpompaa.

Se Wissen imusarja taitaa olla melkolailla valmiiks tehty kapine? Itellä on just tuo ykkösen sarja menossa golffiin. Siihen ei tarvii kun päätyyn tehä laippa k-jetin kylmäkäyntisuuttimen paikalle, josta letku bensanpaineensäätimelle. Ja aattelin sitäkii vähä kairata valupurseista vapaammaks.

Mistä hommasit shrickin?

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 19.12.2011 20:09

Ois saatavilla nyt sit tuollainen ykkösen sarjaki, onkos siulla perstuntumaa kumpi näistä pitäis sitten olla toimivampi ratkaisu..?

Ja shrick tuli arz:ilta saksasta, sieltä tullu muutenki aika paljon tilattua tavaraa (3 tonnin edestä itse asiassa kun kävin vanhat tilaukset läpi. :D )ja on ollu aina nopee ja toimiva palvelu..

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 19.12.2011 20:23

Ei ole perstuntumaa mitään. Hyvin toimi ykkösen sarja ainakin Pasi_T:n rakentamassa jetassa, mutta siinä oli mm. vakio-ohjelma ja nokka. Siltikin oisko ollu 185 heppaa.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 20.12.2011 11:17

Löysin pari kuvaa lisää tältä koneelta menneistä puuhista.

Etsin pitkään Zenderin Turboja 16" kokoisina, no kun ei löytynyt päädyin ostamaan 15" mallit (nämä ei siis ole ne vanteet joista aikaisemmin puhun ja ovat autoon tulossa..), hapokkaat ne oli niin kuin kuvista näkee. Mihin ne tulee asennettua - en tiedä. Odottavat vielä että saan kiilloituksen valmiiksi ja laitan sitten parvekkeelle odottamaan sitä oikeaa..
(Ehkä jos joku ostain miulta -03 Polon pois voisin ostaa sitten joltain Caddyn tilalle. :P )
Kuva
Zender Turbo 15" 4x100 hapoilla, harvinaisesti kuitenkin kaikki alkuperäiset keskiökupit tallella.. :P

Kun runko tuli purettua osiin kuitenkin niin en nähnyt tarpeelliseksi varastoida ruosteisia kiinnikkeitä ja osia. Kaikki järeämmät tai ehjemmät osat tuli hiekalla puhallutettua, alumiinisia yms. muita moottorin kiinnikkeitä puhaltelin sitten hellemmin lasikuulalla. Niistä ei tässä yhteydessä nyt löydykään kuvaa. Lopuksi KS-metallille osat jauhemaalaukseen niin ei ihan heti olis ruoste pinnassa uudestaan. Oli kyllä kaiken kaikkiaan edullista molemmat operaatiot..
Kuva
Tässä ensimmäisessä erässä kokonaisuudessaan 61 osaa jauhemaalaria ilahduttamaan. :)
Kuva

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 20.12.2011 17:49

Kaunista :)
Noita kelpaa Corroon laitella!

rosten
-
Viestit: 67
Liittynyt: 12.3.2009 15:07

ViestiKirjoittaja rosten » 20.12.2011 21:43

Ai helkkari ku on hyvännäköst touhuu. Toi oma keltanen pieru tulee näyttää niin surulliselta tän vieressä, kunhan saat ajoon. Pelkkää plussaa koko homma.

Saanko udella minkäslaista vannetta tulossa, kun 5x120 jako? Ittellä nimittäin tulossa 5x120.7 jaolla olevaa amerikanrautaa.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 21.12.2011 17:59

Kiitos Jyrille kehuista, samoin Rosten, mut eipäs nyt liioitella kuitenkaan. ;) ja ei sen puoleen hätää et tuo valmistuis ihan heti ainakaan jos vanhat merkit pitää paikkansa. ;)

Vanteiksi etsin pitkään PLS:n ITC sport 2 16" kokoisina, valitettavasti niitä ei myynnistä löytänyt mistään. :/ päädyin sitten PLS:n rinnakkaismalliin mut niistä lisää myöhemmin... ;):P en tässä välissä vielä ihmeempiä kuvia pääse laittaa kun ei vanteet oo tullu, toivotaan et kohta. ;) sit ihmetellään et miten ne sais kiinni ilman adaptereita joista tulis kaks osaiset nykyisillä jaoilla. Joutuuko sitten vaihtaa vr6:n keskiöt - aika näyttää.. Ei oikein nappais kun uudet ebc:n levyt ees ja takana niin tuntuu turhalle myydä ne käyttämättömänä pilkkahintaan..

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 22.12.2011 7:09

Äkkiäkös sitä levyihin tekee reikiä. Vai eikö niissä muut mitat täsmää napoihin?

Nättejä alustanosia.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 22.12.2011 13:22

Menee 4x100 ja 5x120 jaoissa yks reikä vähän päällekkäin.. eikä ajatus 5 pultin vanteen kiinnittämisestä neljällä oikein sytytä.. 5x100:ssa ois tilaa tehdä uudet reiät ilman päällekkäisyyksiä..

Löysin muuten tämmöisen minkä tein joskus.. Kuva sivusto parista peltityöstä mitä tein aikoinaan.. Ekoja peltitöitä oikeastaan ikinä niin ymmärtäkää nuo vitun rumat takakaaret, ne tosiaan tein uusiksi JanneV:n purkuautosta leikatuista takakaaren paloista.. Yritän etsiä jonku kuvan niistäkin..
Linkkiki
Kuva


Edit: tuossa mallailu kuva niistä tän hetken kaarista, en löytänyt valmista koneelta ollenkaan, pitänee ottaa sellainenkin.. Kuva

Sanokaa jos ei näy, otin sen FB:stä

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 22.12.2011 14:42

itse tekisin tuon jaonmuutoksen siten, että; kairaisin napoihin 5x100 jaon ja johan alkaa adapterit käymään..
5x120 jakoa ei taida edes mahtua tekemään suoraan napaan?

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 22.12.2011 20:02

Toi on kyllä hyvin toimivan oloinen vaihtoehto. Ainut mikä jää vielä mietittäväksi on se, että 5x100 jaossa taitaa olla aina ~14mm pultit tuon 4x100 ~12mm sijaan.. Ja kun yksi reikä olisi yhteinen niin.. Ellei sitten lähde siltä pohjalta että se 5x100 jako on vain adaptereiden takia eikä tarkoituskaan ole pultata 5x100 vanteita..

Eiku äh, kartio pulteillahan se vanne kuitenkin tulee kiinni niin eikait sillä väliä vaikka kierreosa on vähän väljä vanteeseen.

rosten
-
Viestit: 67
Liittynyt: 12.3.2009 15:07

ViestiKirjoittaja rosten » 22.12.2011 21:22

Itse ainakin meinaan porata uusiin etunapoihin ja levyihin 5x100 jaon, teetän 5x100-5x120.7 adapterit. Taakse ostin vr6 mallin levyt joten sinne ei tarvitse tehdä muuta kun pultata adapterit.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 23.12.2011 15:59

Aikaisempia ilmajousiasennuksia sivuten samaan laatikkoon kompuran ja venttiileiden kanssa tuli tietokoneen tuulettimet ehkäisemään kompuran kiinni leikkaamista sekä akku sulakkeineen.
Sulakkeille tein akun päälle vanerista oman "blokin" kun tarvikemalli ei oikein siististi sopinut. (kiitos ideasta Pasi Kalliojärven asennuksille)

Kompuran/painekytkimen rele ja tuuletin. (päällä aina kun kompura sekä viiveellä pari minuuttia sen jälkeen.)
Kuva
plus puolen / sulakkeiden haaroitus levy jyrsittynä, pohjassa ura niin kestää akun päällä sivusuunnassa liukumatta.
Kuva
miinus puolelle samanmoinen, tämä tulee asennettua heti laatikon viereen ulkopuolelle. Toisesta päästä maadoitus akkuun, toisesta runkoon.
Kuva
miinus navan läpivienti laatikosta maadoitusblokkiin sekä suoraan maahan. Vieressä toinen tuuletin joka työntää korvausilmaa laatikkoon, laatikon puolella suodatin kangas.
Kuva
Akun kansi / sulakeblokki ohuesti kitattuna sekä maalattuna mallauksessa, blokin päälle tulee vielä kirkas kansi.
Kuva
Köyhä yleiskuva asennuksesta.. CTEKki kiinteästi asennettuna ja auton pohjassa läpivienti liittimellä niin saa helposti ladattua aina täyteen..
Kuva
Tässä vielä selvyyden vuoksi sama ilman tuota akkua..
Kuva

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 6.1.2012 21:27

Välipäivinä tuli postista vanteita ja tällä viikolla ovelle kuljettivat tommoisen -->

Kuva

Vanteet:
Kuva
KuvaEdessä 8,5"x17" ja takana 10,5"x17". Pulttijako väärä.
Kuva

Sit vielä vähän parempia kuvia penkeistä:
Kuva

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 17.1.2012 23:29

Lähipäivinä päässy taas tallilla jotain tekemäänkin.
Lähinnä on aika kulunut äänenlaatua parannellessa.

Alkuun pari kuvaa aikaisemmin liimailluista äänieristeistä
KuvaKuva
Tulipelti & jalkatila. Oven ulkopeltiin kauttaaltaan yksi kerros. Kuvan jälkeen lisätty vielä yksi kerros Noise isolatoria

KuvaKuva
Poppareilla ja liimalla kiinnitettävillä alumiinilevyillä ovesta saa umpinaisen kotelon

Kuva
Ylijäämä paloista elementin taustalle "pyramidi" testiksi. Kaiutin kiinnittyy MDF:stä tehtyihin sovitteisiin joista viimeinen liimataan & pultataan oveen.
Kuva
Kuva
Elementeinä Kickerin QS65.2 erillissarja

Tänään sovittelin subia kojelaudan sisälle ja tein oveen muottia kuuspuokin asennukselle.
Niistä kuvia myöhemmin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 17.1.2012 23:34

kartiot on yleensä samanlaisia riippumatta halkaisijasta. toki poikkeuksia on. eli voit laittaa niillä 12x1.5 pulteilla sen vanteen kiinni. näinhän esim bemareissa on

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 18.1.2012 3:02

pls motorsportit löytynyt jostain =) onko 112 jako vai mikä? entä onko magnesium keskiö vai köykämiini?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 18.1.2012 8:27

PLS:t loistovalinta!
jos/kun noita penkkejä meinaat alkaa purkaa niin laita ihmeessä talteen noi kankaat kun on noin hyvännäköisessä kunnossa. Verhoiltavaksi olis varmaan löytyny huonommatkin..

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 18.1.2012 10:42

Joo pultinreiät on 12millisille ja kerkesin iteki todeta juuri saman jarkskii:n kanssa, kiitos varmistuksesta kuitenkin. :P

Ja joo itsekin tykkään kyllä noista vanteista, ois ollu parempi ku oisin malttanu ettiä vielä jos ois löytyny oikealla jaolla, mutta kun noita on niin vähän tarjolla ettei puoleen vuoteen löytynyt ebaystä niin oli pakko johonki tyytyä.. Nyt ois "se" malli (PLS ITC 3) mitä hain myynnissä oikeella jaolla jopa mut ei taaskaan ihanne kokoa vaan 15".. :/

Keskiön materiaalista itseasiassa en ole ihan varma, kevyehköt ne on, mutta ei mitenkään erityisen ja kun ei ole mitään vertailukohtaa niin todella vaikea näin amatöörinä sanoa.. Ainoat merkinnät keskiössä on nuo

Koodi: Valitse kaikki

PLS-France
MC15ET20 FH2
10Jx17


Mitä mahtaa tarkoittaa FH2 sekä MC15? (ok, kunhan heräsin niin tajusin, että tuo MC15 tarkoittanee vanteen mallia Magny Cours.. kai) molemmat lukee niin etu kuin takakeskiöissä.

Samza, kankaat on tarkoitus säästää tai mahdollisesti myydä muille apua antamaan, kun valitettavasti eivät oikein sovi millään muuten musta/violettiin sisustaan niin "pakko" verhoilla. Kun sattuvat olemaan täysin ehjät eikä edes lähellä puhkeamista niin olisihan nuo sääli heittää pois. Sääli ne on kyllä purkaakin.

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 18.1.2012 13:00

Kyllä on hienoa luettavaa ja varsinkin katseltavaa tämä projekti kun on kunnon kuvilla..

Vanteista iso plussa, todella tyylikkäät eikä heti pitäisi samanlaisia rullata vastaan.

Innolla odotellaan valmistumista!

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 18.1.2012 23:41

Tänään noita vanteita tutkailin, vaikuttaa vähän et ne ois alumiinia kun ovat niin raskaat. Yritin jopa vähän viilata pölyä jos se ois palanu magnesiumin lailla, mut nolla tuloksilla..

Huomasin samalla, että vanteissa vaikuttaisi olevan teräksiset holkit pulttien rei'issä, mutta ei se toisaalta estä jaon muutosta & hitsausta kun ainahan nekin voi porata pois. Sääli sinänsä. Tietty voishan sellaisia yrittää räpeltää uusiin reikiinkin, mutta jos ei valmiita löydy mistään niin aika kalliiksi käynee sellaisten teettäminen..
Kuva
Etukeskiö aika paljon painavampi kun pienempi ET..
Kuva

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 8.2.2012 18:13

Kaiken näköistä sitä on tullu puuhailtua viimeisinä viikkoina, mm. todettua että auton pohjan pesu perus tallissa on aika perseestä. Auton alla 60cm tilaa niin hyvä tulee. Eka vesipesua koetin, ei auttanu yhtään, sit tinnerillä ja pensselillä. Melkoista hommaa sekin..

Selailin koneelta vähän jotain vanhoja kuvia niin laitetaas nyt sit niitä vaikka.

Konerempan aloitteeksi kunnon putsaus. Täytyy ottaa vielä kuva maalatusta..

Kuva

Kaaret ei ollu hyvät vaikka ne kaverin kanssa kertaalteen oli uusiksi jo tehty. (Mankeloidessa löytyi lohkeilevan kitin muodossa saksassa paikattu lommo, josta ajatus sitten lähti) Niinpä päädyin hakemaan paalattavasta corradosta takakaaret joista sitten tein kolmannen version, samalla aavistuksen levittäen ja siirtäen pyörän aukkoa parilla sentillä eteenpäin

Leikkaa, mallaa, hitsaa ja vielä saumansuojaus (takaa koriliimalla ja edestä tinalla) Samalla heitin pari palaa vaimenusmattoa tonne taka pelteihin kun pääsi käsiks :D Alkaa olee aika monta neliöö jo.
Kuva
"valmis tuotos" ja vanteen sovitus
Kuva
Näyttää vähän perunapellolle vaik ei sitä edes ole.. No kittiä tohon menee silti..

Pultitikin tuli putsattua vähän pidemmän kaavan mukaan, kun ei raaskinut kaikkia ostaa uusiksikaan.. Sitruunahappoa, teräsharjalaikkaa poralla ja sinkkimaali.. Todella turhaa. ;)
Kuva

Kävin hakees tollasen Tuusulan suunnalta :P Imuauon sain jo muokkailtua sopivaksi. Sylinterien aukot odottaa vielä jos raaskisin kannenportata niin sen kanssa sit viimeistelis..
Kuva

antti_aamunen
-
Viestit: 47
Liittynyt: 11.8.2010 21:29

ViestiKirjoittaja antti_aamunen » 8.2.2012 19:16

Huomasin samalla, että vanteissa vaikuttaisi olevan teräksiset holkit pulttien rei'issä, mutta ei se toisaalta estä jaon muutosta & hitsausta kun ainahan nekin voi porata pois. Sääli sinänsä. Tietty voishan sellaisia yrittää räpeltää uusiin reikiinkin, mutta jos ei valmiita löydy mistään niin aika kalliiksi käynee sellaisten teettäminen..


Ammattikouluaikoina tuli sorvattua koulussa sprinttiluokan evo mitsun vanteisiin tuollaisia teräsholkkeja, eli käys kysymässä lähimmältä ammattikoululta / kurssikeskuksesta yms. missä tekevät harjoitustyönä kaikkea per*eestä perämoottoriin ja orjapalkalla! Kerrot vain minkä hintaisiin vanteisiin holkit tulee ja sanot että niiden pitää sitte olla just eikä sinneppäin niin opettaja tarkistaa ne tarkemmin.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa