80 on ensimmäinen auto ja samantien eka projektiki.
-87 Typ89 (1.8i 112 hv ja porrasperä) saatiin halvalla aika "pommikuntoisena", mutta täysin toimivana. Autossa oli tottakai ikäisekseen(aj. 336 000km) paljon pukkuvirheitä kuten, vettaä vänkärin lattialla, iskarit paskana jne. pääosin tyyppivikoja ja kuluneita alkup. osia.
Oletan että kaikki tietävät Mitä OEM+ tarkoittaa ja VIP-käsitteenki luulis olevan monilla hallussa.
Auto tuntuu meilkeimpä olevan ikuisuusprojekti joten siitä voi hieman päätellä auton edistysnopeutta. =) Tänä kesänä piti jo kierrellä omalla autolla jo kruisinkeja, mutta hallissahan se vielä pölkkyjen päällä nököttää.
Noh, ensi kesäksi auto voisi olla valmis, heinäkuussa tosiaan armeijaan, että ajoaikaa ei hulluna olis, muulloin kun v-loppulomilla.
Nyt itse asiaan. Autoon on asennettu KYBin kaasuiskarit ja jouset olivat jo auton ostohetkellä, hieman hapettuneet, mutta käyttökelpoiset Eibachit, madalluksen mitasta ei tietoa.
Jarrut odottaa asennusta. Kaikki muut tarvikevehkeitä, paitsi etulevyt jotka on
Aten PowerDiscit, joissa on jännä "atomikuvio".
Korinosiakin on valmiina hallissa odottamassa, kuituhelmat, B4-konepelti ja S2-takapuskurikin olisi, mutta en tullut huomanneeksi coupen ja farkun puskureiden eroa, joten nykyinen puskuri on tietysti tuurillani coupen. Jälkiviisas on helppo olla, mutta jos joku täällä tarvii kys. puskuria, myynnissä olis.
http://s230.photobucket.com/albums/ee24 ... pelti2.jpg
Takavalotkin on jo hankittu: http://www.streettuningcar.net/images/u ... 024/91.jpg
Keulalle tulee RS2-umpiot (mahdollisesti xenonein).
Ja eräästä S2-puskimesta hierotaan tällä hetkellä kauppaa.
Kuvia tulossa joskus kun ehtii ja jaksaa, ehkä jarruasennuksen jälkeen.
EDIT: Joo ja vielä vanteet on valmiina tuolla. 17" MiM Amalfi S1 Vredesteinin Ultraceilla.
Audi 80 Typ89
Valvoja: ffp jäsenet
Audi 80 Typ89
Viimeksi muokannut Carpio, 27.3.2012 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oletan että kaikki tietävät Mitä OEM+ tarkoittaa ja VIP-käsitteenki luulis olevan monilla hallussa.
Jep, sen verran hyvin tiedetään että nuo ei sovi mitenkään samaan autoon :)
Nuo sun vanteet ei edusta edes lähellekkään kumpaakaan tyylisuuntaa, ne ei ole OEM-vanteet, ja VIP-styleen kuuluu lippiä vanteisiin niin prkleesti. Laita jotkut kiillotetut 11x19" vanteet siihen niin ruvetaan olemaan kartalla.
Joo, ennen koko rakentelusuunnan päättämistä oli vanteet jo hankittu, ja siinä taas ei olis mitään järkee että tuliterät, käyttämättömät vanteet ja renkaat pistäs myyntiin. Ja ainahan on hyvä tuoda uusia ulottuvuuksia eri rakentelutyyleihin. ;) Ja ota myös huomioon että on lähes mahdoton löytää esim. 19" huulivanteita jaolla 4x108, toinen juttu on taas saada ne pyörimään alle ilman kaariräpellyksiä. =)
Yli vuosi viimeisestä postauksesta ja onhan sitä tullut autoa päivitettyä. Kaikkia pientä ja vähän isompaaki tehtyä ja tällä hetkellä takapuskuri pitäis saada kiinni ja vänkärin puolen takakaarta pakotettua hieman ulommas ennen pohajöitten alkamista.
Penkit on verhoiltu:
Keulan osia soviteltu paikoilleen.
http://i230.photobucket.com/albums/ee247/Carpi0/Audi%2080/ma044.jpg (Sori huono valaistus ja puhelimen kuvanlaatu)
Hankin aluksi puskurin, jossa on sumareille paikat. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin ja myin sumarit ja pistin reijät umpeen.
Aloin vain miettimään, että kun pohjatöitä tekee, niin pitää ottaa peilit pois, niin samalla kiinnostaisi sovitella modernimpia peilejä samalla. Porschen peilejä ei hintansa vuoksi, enkä halua tästä mitään etuvetoista wannabe RS2-sedania. A1 peilit olis jees, mutta niissäkin hinta ja saatavuus tulevat kynnyskysymyksiksi. Joten olen pitkä etsinnän jälkeen alkanut pohtimaan uudempien Seatien peilejä. Sen verran olen jo kysellyt, että onko kyseisten peilien kanta samaa kokoluokkaa kuin Audin peilinkannan reikä ja ainakin erään purkamon mukaan on.
Peilivaihtoehdot ovat http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... %C3%9F.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... celift.JPG
Ekat olis sirommat, eikä niin silmään pistävämmät, toiset reilusti isommat mutta ehkä 80:n muotoihin paremmin sopivammat. Epäselvistä purkamokuvista päätellen peileissä on liitännällinen ero, jos tuo on totta, niin prefaceliftin peilit on helpommin asennettevat + saatavuus on parempi. Ruotista olen noita katellut, joten hintaeroa mallien välillä ei ole paljoa, tosin Suomessa uudempia peilejä ei edes ollut ainakaan varaosahaun perusteella. Välillä Typ89:n peilit näyttää ihan hyviltä, toisinaan ei. En osaa päättää. Toki moinen peilirulijanssi pitkittäisi taas projektin valmistumista.
Penkit on verhoiltu:
Keulan osia soviteltu paikoilleen.
http://i230.photobucket.com/albums/ee247/Carpi0/Audi%2080/ma044.jpg (Sori huono valaistus ja puhelimen kuvanlaatu)
Hankin aluksi puskurin, jossa on sumareille paikat. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin ja myin sumarit ja pistin reijät umpeen.
Aloin vain miettimään, että kun pohjatöitä tekee, niin pitää ottaa peilit pois, niin samalla kiinnostaisi sovitella modernimpia peilejä samalla. Porschen peilejä ei hintansa vuoksi, enkä halua tästä mitään etuvetoista wannabe RS2-sedania. A1 peilit olis jees, mutta niissäkin hinta ja saatavuus tulevat kynnyskysymyksiksi. Joten olen pitkä etsinnän jälkeen alkanut pohtimaan uudempien Seatien peilejä. Sen verran olen jo kysellyt, että onko kyseisten peilien kanta samaa kokoluokkaa kuin Audin peilinkannan reikä ja ainakin erään purkamon mukaan on.
Peilivaihtoehdot ovat http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... %C3%9F.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... celift.JPG
Ekat olis sirommat, eikä niin silmään pistävämmät, toiset reilusti isommat mutta ehkä 80:n muotoihin paremmin sopivammat. Epäselvistä purkamokuvista päätellen peileissä on liitännällinen ero, jos tuo on totta, niin prefaceliftin peilit on helpommin asennettevat + saatavuus on parempi. Ruotista olen noita katellut, joten hintaeroa mallien välillä ei ole paljoa, tosin Suomessa uudempia peilejä ei edes ollut ainakaan varaosahaun perusteella. Välillä Typ89:n peilit näyttää ihan hyviltä, toisinaan ei. En osaa päättää. Toki moinen peilirulijanssi pitkittäisi taas projektin valmistumista.
Olen kysynyt parilta purkamolta, missä on sekä 80:n ovia, että jompia kumpia peilejä, että voisivatko koittaa peiliä oveen ja kuvailla sovitusta. Eipä ole tullu vastausta. Pitää spämmätä lisää.
Tällä hetkellä ärsyttää S2:n takapuskuri. Ei meinaa sitten millään istua kunnolla. Typ89:n omat kiinnikkeet tulevat liian ulos, kumma sinänsä, ku etupuskurin kohalla tätä ongelmaa ei ole. Tietääkö kukaan, että onko mitkään olemassa olevat sivukiinnikkeet hyvät, vai pitääkö alkaa muokkaamaan tai taikomaan tyhjästä?
Tällä hetkellä ärsyttää S2:n takapuskuri. Ei meinaa sitten millään istua kunnolla. Typ89:n omat kiinnikkeet tulevat liian ulos, kumma sinänsä, ku etupuskurin kohalla tätä ongelmaa ei ole. Tietääkö kukaan, että onko mitkään olemassa olevat sivukiinnikkeet hyvät, vai pitääkö alkaa muokkaamaan tai taikomaan tyhjästä?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 92 vierailijaa