VW Ferrari
Valvoja: ffp jäsenet
VW Ferrari
tulipa tuossa viikonloppuna hommailtua tämmöinen kuplan alustalle vuonna -89 tehty lasikuituferrari, mallia FT Bonito. moottorina toimii loppuunsa viritetty 1300.
http://www.freewebs.com/palolaitos/verrari.jpg
http://www.freewebs.com/palolaitos/verrari2.jpg
nyt on jo sisustaa purettu, uutta kojelautaa ja oviverhoiluja ahkerasti suunniteltu. Myös etu ja takavalot menevät vaihtoon näin aluksi. etu ja takapää saa muutenkin uutta muotoa lasikuidusta talven aikana.
http://www.freewebs.com/palolaitos/verrari.jpg
http://www.freewebs.com/palolaitos/verrari2.jpg
nyt on jo sisustaa purettu, uutta kojelautaa ja oviverhoiluja ahkerasti suunniteltu. Myös etu ja takavalot menevät vaihtoon näin aluksi. etu ja takapää saa muutenkin uutta muotoa lasikuidusta talven aikana.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 6.10.2003 19:54
FT Bonito on Falcon Devilin ohella sopusuhtaisimpia lasikuitupulkkia mitä kuplan alustalle on tehty, joten varmasti siitä saa kivan kesäpirssin. Aika järkyttäviäkin viritelmiä joskus näkynyt markkinoilla. Tämän tyylinen on itselläkin ollut haaveena viimeiset 15-vuotta mutta rahapulan ollessa jatkuvaa, ei ole saanut vieläkään aikaan hommata projektia. Vielä kun jonkun vuoden jahkailee niin voi lopettaa haaveilun, kun loppuu Suomesta viimeisetkin rakentamiskelpoiset aihiot. :) "Uusiahan" ei kai saa enää laillisesti tehtyä liikennekelpoisiksi, mikäli oikein olen käsittänyt. Joku outo näissä kiehtoo, tietäis vain että mikä.
OT:a vielä sen verran, että jos aihe kiinnostaa muitakin, niin tuolta http://www.bugland.be/Verschillende_Vw-types_home.html voi käydä pällistelemässä, mitä kaikkea kuplapohjaista on aikojen saatossa rakenneltu. Jään seuraamaan mielenkiinnolla.
OT:a vielä sen verran, että jos aihe kiinnostaa muitakin, niin tuolta http://www.bugland.be/Verschillende_Vw-types_home.html voi käydä pällistelemässä, mitä kaikkea kuplapohjaista on aikojen saatossa rakenneltu. Jään seuraamaan mielenkiinnolla.
etuvaloiksi mietin sellasia että ottais molemmille puolille kaks pyöreää korkeintaan n.7cm halkasijalta ja tekis lasikuidusta sellasen muodon että ne tulee vähä niinku tässä mallissa http://www.pjoy.fi/galleria/koneet/ferrari.htm
takavalot myös kaksi pyöreää (kokonaan punaista) molemmin puolin, mutta kokonaan upotetuksi koriin. rekisterikilpi siirtyis alemmas ja ne takavalot yhdistäis sellanen tasainen pinta lasikuidusta.
auto on katsastettu viimeksi 2005 ja sen jälkeen ollut seisonnassa. toivottavasti kun menen katsastelemaan seuraavan kerran niin ei tuu sanoja että "juu ei näitä enää"
kaverilla olisi sellanen Falcon Devilin kori jos jotain kiinnostaa, mutta en osaa ottaa kantaa miten siihen vois saada kilvet joskus tulevaisuudessa. se ois ainaki myynnissä.
takavalot myös kaksi pyöreää (kokonaan punaista) molemmin puolin, mutta kokonaan upotetuksi koriin. rekisterikilpi siirtyis alemmas ja ne takavalot yhdistäis sellanen tasainen pinta lasikuidusta.
auto on katsastettu viimeksi 2005 ja sen jälkeen ollut seisonnassa. toivottavasti kun menen katsastelemaan seuraavan kerran niin ei tuu sanoja että "juu ei näitä enää"
kaverilla olisi sellanen Falcon Devilin kori jos jotain kiinnostaa, mutta en osaa ottaa kantaa miten siihen vois saada kilvet joskus tulevaisuudessa. se ois ainaki myynnissä.
peilit tosiaan ajattelinkin laittaa korin väriset ja nykyaikaisemman näköiset, vaikka hetken mielessä kävi bilteman luodinmalliset kromipeilit.
ja mitä porukka meinais tämmösestä hotcars:ilta löytyvästä pakoputkistosta, meinaa olla vähä turhan kova meteli tuossa vaimentamattomassa "jokkis" pakarissa. http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5830-1.jpg
ja mitä porukka meinais tämmösestä hotcars:ilta löytyvästä pakoputkistosta, meinaa olla vähä turhan kova meteli tuossa vaimentamattomassa "jokkis" pakarissa. http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5830-1.jpg
kyllä sitä vois sellaset kromipeilit ostaa ja jos ei sovi niin myyn sitte kaverille kadettiin.
ajattelin myös tilata tuommosen pakoputken ja muokkaan sitten sitä tai autonkoria niin että ne ei tule paljoakaan helmantakaa näkösälle. ja sopivan levyiselle. ei näin kuten ensimmäisessä projektissani vuosia sitten. virheistä oppii. ei näin, ei todellakaan näin.. http://www.freewebs.com/anttipalov/kuvia/img%2D0143.jpg
ajattelin myös tilata tuommosen pakoputken ja muokkaan sitten sitä tai autonkoria niin että ne ei tule paljoakaan helmantakaa näkösälle. ja sopivan levyiselle. ei näin kuten ensimmäisessä projektissani vuosia sitten. virheistä oppii. ei näin, ei todellakaan näin.. http://www.freewebs.com/anttipalov/kuvia/img%2D0143.jpg
no ei tuola nyt niin ahdasta ole, sieltä vaan puuttuu se ylimääräinen tila :D
nyt on bemarin kojelauta revitty irti ja tilalle on tulossa ehkä "hieman" paremmin silmään istuva kojelauta mallia omavalmiste (lasikuitu) :) myös sähköinen lämmityslaitteen puhallin on hommattuna ja melkein loppuun asti asennettuna kiinni.
nyt on bemarin kojelauta revitty irti ja tilalle on tulossa ehkä "hieman" paremmin silmään istuva kojelauta mallia omavalmiste (lasikuitu) :) myös sähköinen lämmityslaitteen puhallin on hommattuna ja melkein loppuun asti asennettuna kiinni.
kattelin takavaloja saksanmaalta ja päädyin ratkaisuun jossa tulis molemmille puolille kaks pyöreää valoa, ja ilmeisesti tämän ikäisessä autossa ei tarvitse peruutusvaloa tai sumaria. meinaa vaan olla vähän arvokkaat tuommoset hellan ledi rinkulat lamppujen ympärille. 30e/rinkula mutta koko setti tulis maksamaan tingattuna 180e, saako noita halvemmalla mistään tai onko parempia ehdotuksia. kuitenki ku pitää saada e-hyväksytyt valot niin ei auta alkaa ite kyhäilemään ledeistä mitään
kuitenki ku pitää saada e-hyväksytyt valot
Ei puhuta vuosimallista mitään tässä topicissa, mutta jos olisi tarpeeksi vanha alusta, ei tuokaan olisi ihan noin yksiselitteistä.
Löytääkö muuten kukaan kuvaa sellasesta jonkun uudemman traktorin valosta jotka on lähes yks yhteen fefen valojen kanssa, niin hullulta kuin tuo kuulostaakin. Pyöree valo jossa vilkku samassa. Meinasin äkkiä tarkistaa googlella, miltä sellanen näytti, mutta ei löytynyt oikeita hakusanoja...
Nuo Hellan valot jotka tossa Valtrassakin on, niin ovat aika suositut.
http://www.motorsportscenter.com/upload ... s_copy.jpg
Jossain ihme Spykerissäkin. http://www.motorsportscenter.com/article_630.shtml
http://www.motorsportscenter.com/upload ... s_copy.jpg
Jossain ihme Spykerissäkin. http://www.motorsportscenter.com/article_630.shtml
Quote:
varo vaihtamasta liikaa alkuperäisiä osia pois.
Pisti hiukan hymyilyttämään toi varoitus =P
Mikä tuossa pisti hymyilyttään?
Auto on alunperin VW ja jos autosta ei löydy yli 50,1% alkuperäisiä VW:n palikoita olet pulassa kun sattuu "sopiva" katsastusmies kohdalle tai eräs AKE:n virkaintoinen inssi (luulen että tekee lähes työkseen prosenttipelien kyttäyksiä). On aivan turha puhua että prosentit on menny jo vanhaksi tai että otteessa ei lue vaihdettuja osia joten voi vaihtaa kaiken uusiksi.
Itse projektille toivon hyvää menestystä.
varo vaihtamasta liikaa alkuperäisiä osia pois.
Pisti hiukan hymyilyttämään toi varoitus =P
Mikä tuossa pisti hymyilyttään?
Auto on alunperin VW ja jos autosta ei löydy yli 50,1% alkuperäisiä VW:n palikoita olet pulassa kun sattuu "sopiva" katsastusmies kohdalle tai eräs AKE:n virkaintoinen inssi (luulen että tekee lähes työkseen prosenttipelien kyttäyksiä). On aivan turha puhua että prosentit on menny jo vanhaksi tai että otteessa ei lue vaihdettuja osia joten voi vaihtaa kaiken uusiksi.
Itse projektille toivon hyvää menestystä.
Valtra ja lambo, samat valot. http://www.7extrememotorsports.com/lema ... gtr-04.jpg
Samat älyttömät prosenttilaskut koskee kaikkia autoja. tämänkin kanssa kannattaa konttorilla olla aika matalalla profiililla, ja sanoa, että tommonen se on aina ollu, jos alkavat kyselemään.
mutta eikös kaikki alkuperäisesti kuplaan kuulumattomat osat saa kuitenkin sillon vaihtaa. bemarin kojelauta yms..
voi olla katsastaja aika ärtynen eikä päästä tätä koskaan katsastuksista läpi, ku se joutuu ensimmäisenä änkemään itsensä tuonna autoon ja sitte vielä yrittää tulla sieltä pois.
Itse asiassa kyllä juuri laskeskelin tuon taulukon ( http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/pros.php#prossat ) mukaan että autoon on vaihdettu vasta 45% alkuperäisistä osista pois. alkuperäisiä osia on autossa: pohjalevy 8%, akselisto 20%, ohjauslaitteisto 3%, moottori 15%, vaihtisto ja kytkin 9% -tulee yhteensä 55% alkuperäisiä osia, eli vaihdettuja on 45%
ja tämmönen mukava teksti löytyy myös ffp:n sivuilta :D
ja tämmönen mukava teksti löytyy myös ffp:n sivuilta :D
Jos autoon on vaihdettu osia ennen prosenttilain voimaantuloa, miten menetellään osia uudestaan vaihdettaessa?
Keijo Kuikka (Ajoneuvohallinnosta) sanoi että eihän samasta osasta kahta kertaa voi prosentteja vähentää... Tämän perusteella voidaan siis tulkita, että jos aikaisemmat vaihdot on tehty silloin kun prosentteja ei laskettu, on prosentit nolla, ja nyt jos alkaa vaihdella osia, alkaa prosentit rullata alusta. Tosin ei olisi ensimmäinen laki, mikä ei menisi järjellä ajatellen...
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
Toi prosenttilaskelma mikä löytyy täältä ffp:n sivuilta on vanha.
Uusi, muistaakseni vuoden 2007 alusta voimaan tullut on tuolla: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf
Uusi, muistaakseni vuoden 2007 alusta voimaan tullut on tuolla: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf
no tuon mukaan vaihdetuiksi osiksi tulee 42%, mutta ihan sama. mä meen joka tapauksessa tyhmännäkösenä katsastamaan tätä niin ei sillä niin väliä. :D
jos jollain olis ehdotuksia itse projektin suhteen niin heittäkää ilmoille vaan. mietinnässä on nyt lähinnä etuvalot ja vanteet, mistä spacerit jotka muuttaa jakoa ja mikä liike myy netissä, oulussa tai kokkolassa noita traktorin tuning valoja.
jos jollain olis ehdotuksia itse projektin suhteen niin heittäkää ilmoille vaan. mietinnässä on nyt lähinnä etuvalot ja vanteet, mistä spacerit jotka muuttaa jakoa ja mikä liike myy netissä, oulussa tai kokkolassa noita traktorin tuning valoja.
Laita uudet rummut/levyt, niin ei tarvitse alkaa pelaa noitten adapterien kanssa...
Jarrurummut/levyt T-1, 4x100
http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1D50.ASP
Jarrurummut/levyt T-1, 4x100
http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1D50.ASP
mä oon miettiny että laittais levyt joka kulmaan. (ei kehtaa pistää näyttäviä vanteita jos alta paistaa rumpujarrut.) Hotcars:in levyjarrusarjat maksaa sen 430 eteen ja taakse 520, siihen vielä uudet levyt että saa jaon toiseksi, niin tulee hiukan kalliiksi, joten nyt ehdotuksia miten saan edullisemmin joka kulmaan levyt ja 4x100 tai 5x100 jaon. minkälaisilla muutostöillä esim golffin palikat menee kiinni?
no niin nyt on kojelaudan "ensimmäistä" versiota kehillään, toivottavasti myös viimeistä :D pistäkää omia mielipiteitä kehiin, kannattaako tätä enää jatkaa.
tämä kuva on oikeastaan vaan selventämässä mitä tuossa alemmassa kuvassa on:
http://www.freewebs.com/palolaitos/img%2D0120.jpg
kojelauta on kuvattuna tässä sellaisesta kulmasta josta sitä harvemmin kyllä tullaan näkemään :)
http://www.freewebs.com/palolaitos/img%2D0126.jpg
ja tuohan on vasta hartsilla kovetettu kangas, eli muottia lasikuidulle. tuohon tulee vielä mittaristolle sun muille numikoille sellainen "visiiri" lasikuidusta. soittimen ja näytön paikka tulee tuohon alle rakennettavaan hässäkkään, johon myös vaihdekeppi tulee.
tämä kuva on oikeastaan vaan selventämässä mitä tuossa alemmassa kuvassa on:
http://www.freewebs.com/palolaitos/img%2D0120.jpg
kojelauta on kuvattuna tässä sellaisesta kulmasta josta sitä harvemmin kyllä tullaan näkemään :)
http://www.freewebs.com/palolaitos/img%2D0126.jpg
ja tuohan on vasta hartsilla kovetettu kangas, eli muottia lasikuidulle. tuohon tulee vielä mittaristolle sun muille numikoille sellainen "visiiri" lasikuidusta. soittimen ja näytön paikka tulee tuohon alle rakennettavaan hässäkkään, johon myös vaihdekeppi tulee.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 6.10.2003 19:54
Keulaan passaisi mielestäni vaikka tämäntyylinen luukki: http://www.ft-bonito.de/bonitos/BILD07.jpg Vilkuthan voisi toteuttaa vaikka Golf III:n kirkasoptiikalla. ;) Ajovaloja vähän hankala soveltaa nykyaikaisemmaksi ainakaan vähällä työllä. Niin ja toisaalta sitten pitää myös ajatella, että kokonaisuus olisi edes jotenkin yhteneväinen, eikä mikään leikkaa-liimaa kötöstys.
Edit: No pitihän se vielä photoshopilla leikkiä hätäisesti ja väkertää, jotain modernimpaa ulkonäköluukkia myös valojen suhteen. Eri asia sitten, sopiiko tyyliin muuten, kun kyseessä kuitenkin on kupla ja vanha sellainen. No, tuossa kuitenkin kun ideoita halusit. :)
http://galleria.baanaweb.fi/poel4085/Bu ... bonito.jpg
Edit: No pitihän se vielä photoshopilla leikkiä hätäisesti ja väkertää, jotain modernimpaa ulkonäköluukkia myös valojen suhteen. Eri asia sitten, sopiiko tyyliin muuten, kun kyseessä kuitenkin on kupla ja vanha sellainen. No, tuossa kuitenkin kun ideoita halusit. :)
http://galleria.baanaweb.fi/poel4085/Bu ... bonito.jpg
Kiitos vaivannäöstä. Keluaan oon miettiny myös noita ilmanpoistoaukkoja, vähä niinkuin Ford GT:ssä. mutta pitää nyt miettiä että ei tee liian moderneja yksityiskohtia ku auto on kuitenkin vuoden -70 tekniikalla :D
Ne traktorin tuning-valot ja Pakoputki on jo tilattu. jostaki ku vaan löytäis eteen sellasia pyöreitä umpioita, meinaavat vaan olla hiukan kalliita. oon miettiny että tekis lasikuidusta sinne pleksin alle sellasen hässäkän mihin tulis ne umpiot kiinni, tai sitte ottaa kokonaan pleksin pois. en tiedä, vai tuleeko taas liian modernia.
Ne traktorin tuning-valot ja Pakoputki on jo tilattu. jostaki ku vaan löytäis eteen sellasia pyöreitä umpioita, meinaavat vaan olla hiukan kalliita. oon miettiny että tekis lasikuidusta sinne pleksin alle sellasen hässäkän mihin tulis ne umpiot kiinni, tai sitte ottaa kokonaan pleksin pois. en tiedä, vai tuleeko taas liian modernia.
huomasin tuossa että tässähän autossa on reilusti tilaa madaltaa, pohjasta maadan on 21cm ja mikään alustan osa ei ole muuta koria alempana. takakaaria on pakko levittää ja ehkä muutenkin takapäätä. mittailin eilen että eturenkaat ovat 3cm sisempänä kuin takarenkaat vaikka raideväli oli sama. joten peräpää saattaa olla lähiaikoina levenemässä. muutenkin auto näyttää todella korkealta takaapäin katsottuna vaikka se on tosiaan maasta kattoon 1,1m korkea.
Eli nyt kuunnellaan ehdotuksia erityisesti vanteista, jotta pääsen suunnittelemaan madallusta ja kaarien levitystä ;)
Eli nyt kuunnellaan ehdotuksia erityisesti vanteista, jotta pääsen suunnittelemaan madallusta ja kaarien levitystä ;)
vanteista...
Oletko pysymässä 4x130 pulttijaossa, vai vaihtamassa 4x100 jakoon tai muuhun? helpottaa ehdotuksia niihin vannevalinta ehdotuksiin...
Ennenkuin rupet madaltamaan, tarkista seuraava
http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/valot.php
Valaisevan pinnan vähimmäiskorkeuden (=heijastimen alareunaan mitattuna) tulee olla 500 mm
http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/valot.php
Moottoripyörien "enskamaskeista" vois löytyä suht halvalla sopivat ajovalot. Valotehon kanssa voi kyllä olla vähän niin ja näin, ja en tiedä sopiiko e-hyväksynnät.
Esim. tuollaisesta:
http://www.motorcycle-superstore.com/photos/300/g10818.jpg
Uutena voi maksaa mut kyllä yhteensä 100 eurolla pitäis jo saada molemmille puolille käytetyt. Parkit ja vilkut sit erikseen. Kandee tarkistaa kaiken maailman mopofoorumeiden myydään-osastot jne.
Esim. tuollaisesta:
http://www.motorcycle-superstore.com/photos/300/g10818.jpg
Uutena voi maksaa mut kyllä yhteensä 100 eurolla pitäis jo saada molemmille puolille käytetyt. Parkit ja vilkut sit erikseen. Kandee tarkistaa kaiken maailman mopofoorumeiden myydään-osastot jne.
tuti: ihan sama mikä jako, sen mukaan vaan pitää tehdä sitte spacerit. mieluusti 4/5 x 100
Jaakko: melko hyvä pointti, tällä hetkellä tuo mitta on 47cm
35ilow: onko ne kakstoista volttiset.
vanteet vois olla vaikka vähän tähän suuntaan, jos tuosta kuvasta joku tarkkasilmäinen nuo vanteet löytää. myös etuvalot vois toteuttaa hieman samaan tyyliin kuten tässä pelissä.
Jaakko: melko hyvä pointti, tällä hetkellä tuo mitta on 47cm
35ilow: onko ne kakstoista volttiset.
vanteet vois olla vaikka vähän tähän suuntaan, jos tuosta kuvasta joku tarkkasilmäinen nuo vanteet löytää. myös etuvalot vois toteuttaa hieman samaan tyyliin kuten tässä pelissä.
Noista mittareista voi vielä tulla jotain :) Härski tuo 420 lukema mittaristossa. Eikö tonne mittarin alareunaan kuitenkin pitäis laittaa km/h ettei kukaan luule trippimittariks?? :D Kattelin että noi on jotku jugurttipurkit mihin pohjalle oot laittanu noi mittarit ? Hyvä idea. Vielä kun otat noista noi ylimääräset tekstit ulkoreunoilta pois niin voit heijastaa noitten "ämpäreitten" ulkopuolelta valot mittaristoon? :) Muutenkin varmaan kannattaa hinkkata väritykset pois ettei jää heijastelemaan noi kuviot. Mites tuo muovi muuten kestää lämpöä? Mietein etteivät vaan mee lölleröks kun auto on auringonpaisteessa ja lämpötila nousee 40-50 asteeseen?
Saakos tuohon värkättyä jonkun pyöreän valkosen rinkulan noitten purkkien ympärille vai laitatko noi upottaen mittaristoon? Jännityksellä ootan, noista voi tulla komiat :D
Saakos tuohon värkättyä jonkun pyöreän valkosen rinkulan noitten purkkien ympärille vai laitatko noi upottaen mittaristoon? Jännityksellä ootan, noista voi tulla komiat :D
Juu tosiaan sokeana kun vaan photoshoppailin noita mittareita alkuperäisista scannatuista pohjista niin en tajunnut että koska kilometrimäärät häipyi uusien pohjien myötä pois niin olis voinut sen "/h" lisätä tuohon "km" perään.
Mä kauan aikaa etsin sopivia purkkeja tuohon hommaan, enkä ois millään jaksanu alkaa lasikuidusta värkkäileen. no sitte menin käymään jääkaapille ja siinä hyllyllä komeili nuo kaksi "Turkisk" jukurttipurkkia, ja kun sopivasti oli nälkä niin.... ja seuraavaksi leikkasin pohjan irti ja vielä sormen levysen rinkulan alaosasta pois. jonka jälkeen uudesta (naarmuttomasta) cd-levyn kannesta pleksi sinne väliin.
Ja mä tosiaan maalaan tuon isomman osan tuosta purkista ulkopuolelta jollain värillä niin ei loista mikään valo tuonne sisälle. Ja taas sen sormen levyisen rinkulan taakse laitan ledejä, että valo tulee vain sinne pleksin alle.
mun pitää melkein testata tuota sulamis hommaa että vien isin mersun hattuhyllylle (joka on tunnetusti äärimmäisen kuuma paikka vain kesällä) yhden jugurttipurkin ja testaan miten se muuttaa muotoaan.
mielessä kävi myös purkin vahvistaminen lasikuidulla, mutta ei ole tullut vielä testattua miten se tuohon tarttuu.
mittarit tulee kokonaan upotetuksi kojelautaan
Mä kauan aikaa etsin sopivia purkkeja tuohon hommaan, enkä ois millään jaksanu alkaa lasikuidusta värkkäileen. no sitte menin käymään jääkaapille ja siinä hyllyllä komeili nuo kaksi "Turkisk" jukurttipurkkia, ja kun sopivasti oli nälkä niin.... ja seuraavaksi leikkasin pohjan irti ja vielä sormen levysen rinkulan alaosasta pois. jonka jälkeen uudesta (naarmuttomasta) cd-levyn kannesta pleksi sinne väliin.
Ja mä tosiaan maalaan tuon isomman osan tuosta purkista ulkopuolelta jollain värillä niin ei loista mikään valo tuonne sisälle. Ja taas sen sormen levyisen rinkulan taakse laitan ledejä, että valo tulee vain sinne pleksin alle.
mun pitää melkein testata tuota sulamis hommaa että vien isin mersun hattuhyllylle (joka on tunnetusti äärimmäisen kuuma paikka vain kesällä) yhden jugurttipurkin ja testaan miten se muuttaa muotoaan.
mielessä kävi myös purkin vahvistaminen lasikuidulla, mutta ei ole tullut vielä testattua miten se tuohon tarttuu.
mittarit tulee kokonaan upotetuksi kojelautaan
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Olen tässä ajatellut leventää tuota perää yhteensä ehkä jopa 20cm, koska auto näyttää tällä hetkellä takaapäin katsottuna melko kapealta ja tuossa on hyvin varaa. perä lähtisi levenemään takakaarien jälkeen. lisäksi takakaaret ovat nyt renkaaseen nähden vinossa. sanokaa onko ihan tyhmä idea.
tässä muodossa se on nyt:
tässä muodossa se on nyt:
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 6.10.2003 19:54
Tuosta ajovaloideaa: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=84098
Olis valmiiksi melkein oikean mallisetkin. :) Niin, jottei tekeminen loppuisi kesken...
Olis valmiiksi melkein oikean mallisetkin. :) Niin, jottei tekeminen loppuisi kesken...
Oikea Ford Gt sivusta, ehdottaisin nokkaan tuollaista. Et lamput ei näy sivuilta ja nokka on "terävä"
noin mä kans ajattelin, ku tuo keula muistuttaa muutenkin aika paljon tuota Ford GT:tä. mutta todennäköisesti niistä valoista tulee vaan sellaset avonaiset eli ei mitään pleksiä tai lasia päälle. etuvilkut hyppäis kans sinne lamppujen viereen ja vilkkujen tilalle vaikka sumarit. sivuvilkut sais luvan lähteä vaikka kokonaan pois.
itsellä kävi tällänen idea mielessä.
KLIK
mallia vähän 360:sta. konepeitto vois olla ehkä hieman pidempi?
ja sitten vielä valoiksi noi Hellan projektorit sillee ku itsekin meinasin tai pleksin taakse. ja vilkut tietty samaan rykelmään ajovalojen kanssa.
Hellan katalogi
noitahan elementtejä löytyy myös rihla lasisena kun noi on kirkkaita.
ja vielä esimerkkinä Focuksen valot...
KLIK
mallia vähän 360:sta. konepeitto vois olla ehkä hieman pidempi?
ja sitten vielä valoiksi noi Hellan projektorit sillee ku itsekin meinasin tai pleksin taakse. ja vilkut tietty samaan rykelmään ajovalojen kanssa.
Hellan katalogi
noitahan elementtejä löytyy myös rihla lasisena kun noi on kirkkaita.
ja vielä esimerkkinä Focuksen valot...
Olen tässä asennellut autoon myös lämmityslaitteen puhallinta, koska autossa on aikas kuuma näin kesällä. Puhallin tuli moottoritilaan ja imee ilmaa kuskinpuolen ilmanottoaukosta. Ja tämä yhdistetään vielä penkkien takana noihin moottorilta tuleviin alkuperäisiin lämmitysputkiin, jotka menevät kojelautaan asti. (kesäyönä saa pidettyä ikkunat pois huurusta tuolla pakokaasulämmityksellä)
Puhallin homman jälkeen vuorossa on takapään totaalinen muodonmuutos. joten sitä koskien vaan ideoita kehiin. valtran takavalot on jo hyllyssä ja monza käärmeenpesä tulossa hotcars:ilta.
Puhallin homman jälkeen vuorossa on takapään totaalinen muodonmuutos. joten sitä koskien vaan ideoita kehiin. valtran takavalot on jo hyllyssä ja monza käärmeenpesä tulossa hotcars:ilta.
Mun mielipide takapäästä on et tee semmone ku suunnittelit, mut ehkä toi syvennys missä lamput on niin mustaksi. Ja siihen keskelle jotain yksityiskohtia?
juu mä ajattelin laittaa ne vielä sillain sentin tai kaks upotuksiin ne valot. Ja tekis semmosen paneelin lasikuidusta minkä sitte maalais mustaks ja keskelle joku krominvärinen heppa. tai sitte tekee siitä paneelista semmosen vähä käyrän että ne valot on osittain upoksissa ja osittain pinnassa :) mitään sellasta verkkoa ei jaksa alkaa metsästämään ja leikkomaan sopivaks.
mutta onko tuo perä liian kapea, että pitäiskö takakaaria vanteiden takia levitettäessä tehdä myös takakylkeen levennystä. autohan saa ensikesänä viimeistään kauttaaltaan uuden maalin pintaan, kun ei kehtaa perus miranolin punasta autoa näyttelyhin viedä.
vanne ideoita voi myös heittää ilmoille. mielellään viispuolaset, 17 tai 18tuumaa ja vaikka 4x100 jaolla. huultakin saa olla vaikka ferrareissa harvemmin kyllä on.
mutta onko tuo perä liian kapea, että pitäiskö takakaaria vanteiden takia levitettäessä tehdä myös takakylkeen levennystä. autohan saa ensikesänä viimeistään kauttaaltaan uuden maalin pintaan, kun ei kehtaa perus miranolin punasta autoa näyttelyhin viedä.
vanne ideoita voi myös heittää ilmoille. mielellään viispuolaset, 17 tai 18tuumaa ja vaikka 4x100 jaolla. huultakin saa olla vaikka ferrareissa harvemmin kyllä on.
Noniin.. nyt on taas kesäloma ja aikaa värkätä projektia eteenpäin.. lasinnostimet sain hommattua kaverin escortista ja pienten sovittelujen jälkeen sopivat täydellisesti noihin oviin. tietysti nuo kaipailevat vielä moottoreita, mutta ne saavat odotella siihen asti että tilaan muutakin elektroniikkaa (keskuslukitus, hälytin...)
jos joku keksis muuten lasinnostinten moottoreiden ohjaukseen jotain fiksua systeemiä, missä moottorit tajuavat lopettaa pyörimisen ku ikkuna on kokonaan auki tai kiinni... tai jumissa :D suunnittelin itse alustavasti sellasta että ku moottori ottaa liian paljo virtaa niin sitte katkeaa...
jos joku keksis muuten lasinnostinten moottoreiden ohjaukseen jotain fiksua systeemiä, missä moottorit tajuavat lopettaa pyörimisen ku ikkuna on kokonaan auki tai kiinni... tai jumissa :D suunnittelin itse alustavasti sellasta että ku moottori ottaa liian paljo virtaa niin sitte katkeaa...
tästä kuvasta saa jokainen esittää oman mielipiteen keulan lyhentämisen, valojen vaihdon, kaarien pyöristämisen, madaltamisen, ilmanottoaukon syventämisen, perän pyöristämisen, uusien vanteiden ja maalauksen tarpeellisuudesta :D
- sisustasta laitan lisää kuvia tässä joku päivä kun saan sitä siihen malliin.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 27.5.2008 14:13
voi olla täysin omansakin... Bemarin kojelautoja noissa on ollu, vois käydä 300 sarjalaisen lasikin, mistäs tietää.
Saa vieläkin korinvaihtoja tehdä. Mulla kököttää pihassa hieman harvinaisempi kuitukoppa ja -72 kuplan 300mm lyhennetty pohjalevy, mitä ei ole koskaan katsastettu vielä tälle korille. Ja homma on vaan konttoria vaille tossa 2-3viikon päästä... Tosin tolle on ihan viralliset luvatkin Akesta haettu dokumentteineen, ja vaihtoprosentti vaivaiset 39
Saa vieläkin korinvaihtoja tehdä. Mulla kököttää pihassa hieman harvinaisempi kuitukoppa ja -72 kuplan 300mm lyhennetty pohjalevy, mitä ei ole koskaan katsastettu vielä tälle korille. Ja homma on vaan konttoria vaille tossa 2-3viikon päästä... Tosin tolle on ihan viralliset luvatkin Akesta haettu dokumentteineen, ja vaihtoprosentti vaivaiset 39
Viimeksi muokannut Toheltaja, 27.5.2008 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Korinvaihdon saa tehdä, mikäli autossa ei ole itsekantava korirakenne.
Eli ts. jos autossa on erilliset runko ja kori, niin korin saa vaihtaa toiseen.
Silloin aikoinaan tätä karsittiin nimenomaan tuon väärinkäytöksen takia, kun porukka vaihtoi itsekantavia koreja ja sisustoja, jolloin vanhasta autosta ei käytetty kuin akselit ja tekniikka, jos niitäkään.
Eli ts. jos autossa on erilliset runko ja kori, niin korin saa vaihtaa toiseen.
Silloin aikoinaan tätä karsittiin nimenomaan tuon väärinkäytöksen takia, kun porukka vaihtoi itsekantavia koreja ja sisustoja, jolloin vanhasta autosta ei käytetty kuin akselit ja tekniikka, jos niitäkään.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 27.5.2008 14:13
Mulla on yhä sellainen käsitys, että tuota korinvaihtoa rajoitettiin vain koskien näitä itsekantavia korirakenteita. Eli että Esimerkiksi ruosteisesta 35i umpikeula-Passatista ei enää saa tehdä "korinvaihdolla" 35i faceliftiä jne... Eli vanhasta vaihdetaan akselit ja tekniikka (jos niitäkään) uuteen koriin (kori + sisusta 50%, eli ei mene prosentit yli) ja meno jatkuu vanhoilla kilvillä ja papereilla.
Niin minä tuosta ainakin ymmärrän. Lainattu finflexin sivuilta:
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan, alkuperäistä teknisesti vastaavaan koriin seuraavin edellytyksin:
a) mahdollinen runko tai pohjalevy vastaa tai se vahvistetaan vastaamaan autoon vaihdettavan korin yhteyteen alun perin kuuluvaa runkoa tai pohjalevyä; tarvittaessa runkojen tai pohjalevyjen vastaavuudesta tulee esittää luotettava selvitys;
b) muutos ei edellytä muunlaisia kuin muutoskatsastuksessa hyväksyttävissä olevia rakennemuutoksia vaihdettavassa korissa tai vaihdettavaan koriin taikka korin kanssa mahdollisesti vaihdettavaan runkoon tai pohjalevyyn asennettavissa moottorissa, voimansiirron, akselistojen tai ohjauslaitteiden osissa taikka niiden kiinnityspisteissä; ja
c) vaihdettaessa avonainen kori etuistuimen reunimmaisilla istumapaikoilla on kolmipisteturvavyöt ja muilla istumapaikoilla vähintään lantiovyöt; jos autossa on ollut kolmipisteturvavyöt myös takaistuimella, sellaiset tulee olla myös muutetussa autossa.
GolfViitonen, mä ajattelin tehdä itse jotku tuon tyyliset valot, koska tarkoitus ei ole tehdä autosta sellasta "tilkkutäkkiä" että mahdollisesti näytteilyssä ihmisten ei tarvi sanoa että noi valot on siitä ja noi vilkut siitä... eli voi olla että ostan just jotku ford focuksen tuningvalot missä on ne kaikki valot omassa tiiviissä kotelossaan.... tai sitte revin jostain linja-autosta sellaset...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 92 vierailijaa