VW Ferrari

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

VW Ferrari

ViestiKirjoittaja MadMike » 23.7.2007 22:58

tulipa tuossa viikonloppuna hommailtua tämmöinen kuplan alustalle vuonna -89 tehty lasikuituferrari, mallia FT Bonito. moottorina toimii loppuunsa viritetty 1300.

http://www.freewebs.com/palolaitos/verrari.jpg

http://www.freewebs.com/palolaitos/verrari2.jpg

nyt on jo sisustaa purettu, uutta kojelautaa ja oviverhoiluja ahkerasti suunniteltu. Myös etu ja takavalot menevät vaihtoon näin aluksi. etu ja takapää saa muutenkin uutta muotoa lasikuidusta talven aikana.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 23.7.2007 23:34

Mimmosia valoja tulossa..? Vaihda rs2 peilit. Vois sopia aikas hyvin.

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 24.7.2007 8:14

FT Bonito on Falcon Devilin ohella sopusuhtaisimpia lasikuitupulkkia mitä kuplan alustalle on tehty, joten varmasti siitä saa kivan kesäpirssin. Aika järkyttäviäkin viritelmiä joskus näkynyt markkinoilla. Tämän tyylinen on itselläkin ollut haaveena viimeiset 15-vuotta mutta rahapulan ollessa jatkuvaa, ei ole saanut vieläkään aikaan hommata projektia. Vielä kun jonkun vuoden jahkailee niin voi lopettaa haaveilun, kun loppuu Suomesta viimeisetkin rakentamiskelpoiset aihiot. :) "Uusiahan" ei kai saa enää laillisesti tehtyä liikennekelpoisiksi, mikäli oikein olen käsittänyt. Joku outo näissä kiehtoo, tietäis vain että mikä.

OT:a vielä sen verran, että jos aihe kiinnostaa muitakin, niin tuolta http://www.bugland.be/Verschillende_Vw-types_home.html voi käydä pällistelemässä, mitä kaikkea kuplapohjaista on aikojen saatossa rakenneltu. Jään seuraamaan mielenkiinnolla.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 24.7.2007 10:50

etuvaloiksi mietin sellasia että ottais molemmille puolille kaks pyöreää korkeintaan n.7cm halkasijalta ja tekis lasikuidusta sellasen muodon että ne tulee vähä niinku tässä mallissa http://www.pjoy.fi/galleria/koneet/ferrari.htm

takavalot myös kaksi pyöreää (kokonaan punaista) molemmin puolin, mutta kokonaan upotetuksi koriin. rekisterikilpi siirtyis alemmas ja ne takavalot yhdistäis sellanen tasainen pinta lasikuidusta.

auto on katsastettu viimeksi 2005 ja sen jälkeen ollut seisonnassa. toivottavasti kun menen katsastelemaan seuraavan kerran niin ei tuu sanoja että "juu ei näitä enää"

kaverilla olisi sellanen Falcon Devilin kori jos jotain kiinnostaa, mutta en osaa ottaa kantaa miten siihen vois saada kilvet joskus tulevaisuudessa. se ois ainaki myynnissä.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 24.7.2007 11:00

peilit tosiaan ajattelinkin laittaa korin väriset ja nykyaikaisemman näköiset, vaikka hetken mielessä kävi bilteman luodinmalliset kromipeilit.

ja mitä porukka meinais tämmösestä hotcars:ilta löytyvästä pakoputkistosta, meinaa olla vähä turhan kova meteli tuossa vaimentamattomassa "jokkis" pakarissa. http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5830-1.jpg

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 24.7.2007 11:29

ne luodinmalliset sopis mun mielestä ainaki tohon.. toi putkisto on siinä ja siinä et hyppääkö heti silmille

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 24.7.2007 12:06

joo kannatan kans niitä bilteman peilejä mulla on ventossa sellaset niin hyvin käy siihenkin ja hyvin passais tohon sun vw ferrariis =) riippuu miten ulos noi päät tulee..

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 24.7.2007 12:44

kyllä sitä vois sellaset kromipeilit ostaa ja jos ei sovi niin myyn sitte kaverille kadettiin.

ajattelin myös tilata tuommosen pakoputken ja muokkaan sitten sitä tai autonkoria niin että ne ei tule paljoakaan helmantakaa näkösälle. ja sopivan levyiselle. ei näin kuten ensimmäisessä projektissani vuosia sitten. virheistä oppii. ei näin, ei todellakaan näin.. http://www.freewebs.com/anttipalov/kuvia/img%2D0143.jpg

Tequila
-
Viestit: 272
Liittynyt: 26.1.2004 19:04

ViestiKirjoittaja Tequila » 25.7.2007 19:55

Onko auto kenties ostettu ylivieskasta?

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 25.7.2007 22:34

kyllä vaan ehkä n. 2 vuotta sitte. kerro lisää jos tiedät jotain... :)

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 26.7.2007 13:02

Muistelen itsekin nähneeni tämän Ylivieskassa, tais olla Savusalolla myynnissä. Vaiha jotku Ferrari henkisemmät vanteet. Karu vehe =D

Ritke
-
Viestit: 237
Liittynyt: 6.11.2003 10:48

ViestiKirjoittaja Ritke » 26.7.2007 17:15

Savusalohan sitä kaupitteli reilut kaksi vuotta sitten. Hintaa en muista, mut tais olla jotain leima ummessa? tai vastaavaa ja hinta sen mukainen.

Sinänsä hienoa että tälläisiä vielä pelastetaan / kunnostetaan, mutta varo vaihtamasta liikaa alkuperäisiä osia pois.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 26.7.2007 20:20

juu vanteet tulee heti ku keksii millaset tuohon sopii. hetken aikaa mielessä kävi ferrari 360 viis puolaset tähtivanteet.

kyllä tähän jotain osaa joutuu vaihtamaan että ei lähde katu-uskottavuus kokonaan. mutta samaksi autoksi sen vielä tunnistaa vuoden päästäkin.

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 26.7.2007 23:50

minäkin muistelin että täällä ykassa oli tällainen peli. kävin sisällä istumassa ja olihan siellä ahdasta :)

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 27.7.2007 0:05

no ei tuola nyt niin ahdasta ole, sieltä vaan puuttuu se ylimääräinen tila :D

nyt on bemarin kojelauta revitty irti ja tilalle on tulossa ehkä "hieman" paremmin silmään istuva kojelauta mallia omavalmiste (lasikuitu) :) myös sähköinen lämmityslaitteen puhallin on hommattuna ja melkein loppuun asti asennettuna kiinni.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 27.7.2007 1:47

varo vaihtamasta liikaa alkuperäisiä osia pois.


Pisti hiukan hymyilyttämään toi varoitus =P

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 27.7.2007 12:56

kattelin takavaloja saksanmaalta ja päädyin ratkaisuun jossa tulis molemmille puolille kaks pyöreää valoa, ja ilmeisesti tämän ikäisessä autossa ei tarvitse peruutusvaloa tai sumaria. meinaa vaan olla vähän arvokkaat tuommoset hellan ledi rinkulat lamppujen ympärille. 30e/rinkula mutta koko setti tulis maksamaan tingattuna 180e, saako noita halvemmalla mistään tai onko parempia ehdotuksia. kuitenki ku pitää saada e-hyväksytyt valot niin ei auta alkaa ite kyhäilemään ledeistä mitään

Kuva

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 27.7.2007 15:57

kuitenki ku pitää saada e-hyväksytyt valot

Ei puhuta vuosimallista mitään tässä topicissa, mutta jos olisi tarpeeksi vanha alusta, ei tuokaan olisi ihan noin yksiselitteistä.

Löytääkö muuten kukaan kuvaa sellasesta jonkun uudemman traktorin valosta jotka on lähes yks yhteen fefen valojen kanssa, niin hullulta kuin tuo kuulostaakin. Pyöree valo jossa vilkku samassa. Meinasin äkkiä tarkistaa googlella, miltä sellanen näytti, mutta ei löytynyt oikeita hakusanoja...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 27.7.2007 16:00


Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 27.7.2007 16:09

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 27.7.2007 16:57

Tais olla noi tollaset. Eiks noi passais loistavasti tähän lasikuitukoriin? Imho jotenkin fiksummat kuin noi "fääst and the furious ledihässäkät"

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 27.7.2007 17:08

tommoset perus työkone valotki vois iha siististi saada upotettua ja ainaki halvemmat.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 27.7.2007 19:24

Nuo Hellan valot jotka tossa Valtrassakin on, niin ovat aika suositut.

http://www.motorsportscenter.com/upload ... s_copy.jpg

Jossain ihme Spykerissäkin. http://www.motorsportscenter.com/article_630.shtml

Ritke
-
Viestit: 237
Liittynyt: 6.11.2003 10:48

ViestiKirjoittaja Ritke » 27.7.2007 19:44

Quote:
varo vaihtamasta liikaa alkuperäisiä osia pois.

Pisti hiukan hymyilyttämään toi varoitus =P

Mikä tuossa pisti hymyilyttään?

Auto on alunperin VW ja jos autosta ei löydy yli 50,1% alkuperäisiä VW:n palikoita olet pulassa kun sattuu "sopiva" katsastusmies kohdalle tai eräs AKE:n virkaintoinen inssi (luulen että tekee lähes työkseen prosenttipelien kyttäyksiä). On aivan turha puhua että prosentit on menny jo vanhaksi tai että otteessa ei lue vaihdettuja osia joten voi vaihtaa kaiken uusiksi.

Itse projektille toivon hyvää menestystä.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 27.7.2007 22:58

Toisinsanoen varotit vaihtamasta noita ovenkahvoja =)

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 27.7.2007 23:21

auto on ainakin tehty ake:n erikoisluvalla eli meinaako se sillon eriä kuin normaali prosenttien kans räknääminen. aika vähän tullu pelleiltyä näiden korinvaihto juttujen kans :S

kertokaa mistä noita traktorin tuning valoja saa, tahtoo mielummin tuommoset.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 27.7.2007 23:31

Eiköhän noita saa ihan valtran liikkeestä, ovat ainakin Valtran T-sarjan traktoreiden vakiovalot. Ja varmaan myös hellan jälleenmyyjät saa noita hommattua.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 27.7.2007 23:33

Samat älyttömät prosenttilaskut koskee kaikkia autoja. tämänkin kanssa kannattaa konttorilla olla aika matalalla profiililla, ja sanoa, että tommonen se on aina ollu, jos alkavat kyselemään.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 27.7.2007 23:39


MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 28.7.2007 11:54

Samat älyttömät prosenttilaskut koskee kaikkia autoja. tämänkin kanssa kannattaa konttorilla olla aika matalalla profiililla, ja sanoa, että tommonen se on aina ollu, jos alkavat kyselemään.


mutta eikös kaikki alkuperäisesti kuplaan kuulumattomat osat saa kuitenkin sillon vaihtaa. bemarin kojelauta yms..

voi olla katsastaja aika ärtynen eikä päästä tätä koskaan katsastuksista läpi, ku se joutuu ensimmäisenä änkemään itsensä tuonna autoon ja sitte vielä yrittää tulla sieltä pois.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 28.7.2007 14:26

Periaatteessa saa, mutta kun autosta on jo alunperinkin vaihdettu lähemmäs 100% osista, itse en sitä kauheena huutelis varsinkaan katsastuksen yhteydessä. Itse vaihtaisin just mitä tykkäisin ja sanoisin tyhmän näkösenä sen olleen aina tollanen. Inssi huokasee et ei jaksa, ja lyö leimaa lappuun.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 28.7.2007 17:20

Itse asiassa kyllä juuri laskeskelin tuon taulukon ( http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/pros.php#prossat ) mukaan että autoon on vaihdettu vasta 45% alkuperäisistä osista pois. alkuperäisiä osia on autossa: pohjalevy 8%, akselisto 20%, ohjauslaitteisto 3%, moottori 15%, vaihtisto ja kytkin 9% -tulee yhteensä 55% alkuperäisiä osia, eli vaihdettuja on 45%

ja tämmönen mukava teksti löytyy myös ffp:n sivuilta :D
Jos autoon on vaihdettu osia ennen prosenttilain voimaantuloa, miten menetellään osia uudestaan vaihdettaessa?
Keijo Kuikka (Ajoneuvohallinnosta) sanoi että eihän samasta osasta kahta kertaa voi prosentteja vähentää... Tämän perusteella voidaan siis tulkita, että jos aikaisemmat vaihdot on tehty silloin kun prosentteja ei laskettu, on prosentit nolla, ja nyt jos alkaa vaihdella osia, alkaa prosentit rullata alusta. Tosin ei olisi ensimmäinen laki, mikä ei menisi järjellä ajatellen...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 28.7.2007 19:29

No eihän se kuitenkaan näin mene. Mutta tässäkin projektissa voidaan jättää katsastustekniikalla lässyttäminen vähemmälle, ja keskittyä itse projektiin.

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 29.7.2007 11:12

Toi prosenttilaskelma mikä löytyy täältä ffp:n sivuilta on vanha.

Uusi, muistaakseni vuoden 2007 alusta voimaan tullut on tuolla: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 29.7.2007 11:53

no tuon mukaan vaihdetuiksi osiksi tulee 42%, mutta ihan sama. mä meen joka tapauksessa tyhmännäkösenä katsastamaan tätä niin ei sillä niin väliä. :D

jos jollain olis ehdotuksia itse projektin suhteen niin heittäkää ilmoille vaan. mietinnässä on nyt lähinnä etuvalot ja vanteet, mistä spacerit jotka muuttaa jakoa ja mikä liike myy netissä, oulussa tai kokkolassa noita traktorin tuning valoja.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 29.7.2007 16:08

"Varaosa- ja traktorimyynnin uusi käyntiosoite on Yrittäjäntie 13. Tavoitat miedät samoista puhelinnumeroista ja sähköpostiosoitteista tai tervetuloa asioimaan pisteeseen." Valtra Kokkolan myyntipiste.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 29.7.2007 16:40

Laita uudet rummut/levyt, niin ei tarvitse alkaa pelaa noitten adapterien kanssa...

Jarrurummut/levyt T-1, 4x100

http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1D50.ASP

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 29.7.2007 19:11

mä oon miettiny että laittais levyt joka kulmaan. (ei kehtaa pistää näyttäviä vanteita jos alta paistaa rumpujarrut.) Hotcars:in levyjarrusarjat maksaa sen 430 eteen ja taakse 520, siihen vielä uudet levyt että saa jaon toiseksi, niin tulee hiukan kalliiksi, joten nyt ehdotuksia miten saan edullisemmin joka kulmaan levyt ja 4x100 tai 5x100 jaon. minkälaisilla muutostöillä esim golffin palikat menee kiinni?

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 29.7.2007 19:29


mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 29.7.2007 20:09

Keiteleen koneesta löytyy edullisempi levyjarrusatsi taakse. Eteen kannattaa laittaa kuplan omat jarrut.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 30.7.2007 16:16

no niin nyt on kojelaudan "ensimmäistä" versiota kehillään, toivottavasti myös viimeistä :D pistäkää omia mielipiteitä kehiin, kannattaako tätä enää jatkaa.

tämä kuva on oikeastaan vaan selventämässä mitä tuossa alemmassa kuvassa on:
http://www.freewebs.com/palolaitos/img%2D0120.jpg

kojelauta on kuvattuna tässä sellaisesta kulmasta josta sitä harvemmin kyllä tullaan näkemään :)
http://www.freewebs.com/palolaitos/img%2D0126.jpg

ja tuohan on vasta hartsilla kovetettu kangas, eli muottia lasikuidulle. tuohon tulee vielä mittaristolle sun muille numikoille sellainen "visiiri" lasikuidusta. soittimen ja näytön paikka tulee tuohon alle rakennettavaan hässäkkään, johon myös vaihdekeppi tulee.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.7.2007 21:36

Onko tämä muuten jokin Loviisalaisen Car-Arts:in tekemä luomus? Ovat tehneet joskus jotain näyttely Calibraakin aikanaan. Joku oli tuonut uuden Calibran ja pyytänyt tekemään.

En itse ole tainnut yhtään ko. firman tuotosta nähdä oikeasti, mutta ilmeisen näppärä kaveri ollut tekemään kuitua.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 30.7.2007 22:01

HelaKammo: oliko tuo kysymys tarkoitettu koko autoon vai tuohon kojelautaan? Auton kori on tehty Euran lasikuidussa -89 ja kojelauta on tehty meidän autotallissa tuossa puolen päivän aikoihin :)

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 31.7.2007 8:36

Keulaan passaisi mielestäni vaikka tämäntyylinen luukki: http://www.ft-bonito.de/bonitos/BILD07.jpg Vilkuthan voisi toteuttaa vaikka Golf III:n kirkasoptiikalla. ;) Ajovaloja vähän hankala soveltaa nykyaikaisemmaksi ainakaan vähällä työllä. Niin ja toisaalta sitten pitää myös ajatella, että kokonaisuus olisi edes jotenkin yhteneväinen, eikä mikään leikkaa-liimaa kötöstys.

Edit: No pitihän se vielä photoshopilla leikkiä hätäisesti ja väkertää, jotain modernimpaa ulkonäköluukkia myös valojen suhteen. Eri asia sitten, sopiiko tyyliin muuten, kun kyseessä kuitenkin on kupla ja vanha sellainen. No, tuossa kuitenkin kun ideoita halusit. :)

http://galleria.baanaweb.fi/poel4085/Bu ... bonito.jpg

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 31.7.2007 11:39

Kiitos vaivannäöstä. Keluaan oon miettiny myös noita ilmanpoistoaukkoja, vähä niinkuin Ford GT:ssä. mutta pitää nyt miettiä että ei tee liian moderneja yksityiskohtia ku auto on kuitenkin vuoden -70 tekniikalla :D

Ne traktorin tuning-valot ja Pakoputki on jo tilattu. jostaki ku vaan löytäis eteen sellasia pyöreitä umpioita, meinaavat vaan olla hiukan kalliita. oon miettiny että tekis lasikuidusta sinne pleksin alle sellasen hässäkän mihin tulis ne umpiot kiinni, tai sitte ottaa kokonaan pleksin pois. en tiedä, vai tuleeko taas liian modernia.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 1.8.2007 10:15

huomasin tuossa että tässähän autossa on reilusti tilaa madaltaa, pohjasta maadan on 21cm ja mikään alustan osa ei ole muuta koria alempana. takakaaria on pakko levittää ja ehkä muutenkin takapäätä. mittailin eilen että eturenkaat ovat 3cm sisempänä kuin takarenkaat vaikka raideväli oli sama. joten peräpää saattaa olla lähiaikoina levenemässä. muutenkin auto näyttää todella korkealta takaapäin katsottuna vaikka se on tosiaan maasta kattoon 1,1m korkea.

Eli nyt kuunnellaan ehdotuksia erityisesti vanteista, jotta pääsen suunnittelemaan madallusta ja kaarien levitystä ;)

tuti
-
Viestit: 130
Liittynyt: 2.12.2004 18:24

vanteista...

ViestiKirjoittaja tuti » 1.8.2007 11:44

Oletko pysymässä 4x130 pulttijaossa, vai vaihtamassa 4x100 jakoon tai muuhun? helpottaa ehdotuksia niihin vannevalinta ehdotuksiin...

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 1.8.2007 11:51

Ennenkuin rupet madaltamaan, tarkista seuraava

Valaisevan pinnan vähimmäiskorkeuden (=heijastimen alareunaan mitattuna) tulee olla 500 mm


http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/valot.php

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 1.8.2007 13:09

Moottoripyörien "enskamaskeista" vois löytyä suht halvalla sopivat ajovalot. Valotehon kanssa voi kyllä olla vähän niin ja näin, ja en tiedä sopiiko e-hyväksynnät.

Esim. tuollaisesta:
http://www.motorcycle-superstore.com/photos/300/g10818.jpg

Uutena voi maksaa mut kyllä yhteensä 100 eurolla pitäis jo saada molemmille puolille käytetyt. Parkit ja vilkut sit erikseen. Kandee tarkistaa kaiken maailman mopofoorumeiden myydään-osastot jne.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 1.8.2007 13:29

MadMike, multa vois löytyä neljä kipaletta linssivaloja H7 polttimolle (kuorma-autosta ovat ja tosiaan pelkät linssivalot jotka voi sitten kiinnittää parhaaksi näkemällään tavalla), privaile jos kiinnostaa.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 1.8.2007 21:39

tuti: ihan sama mikä jako, sen mukaan vaan pitää tehdä sitte spacerit. mieluusti 4/5 x 100

Jaakko: melko hyvä pointti, tällä hetkellä tuo mitta on 47cm

35ilow: onko ne kakstoista volttiset.

vanteet vois olla vaikka vähän tähän suuntaan, jos tuosta kuvasta joku tarkkasilmäinen nuo vanteet löytää. myös etuvalot vois toteuttaa hieman samaan tyyliin kuten tässä pelissä.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 2.8.2007 19:25

avuttomana photoshopin käyttäjänä yritin muokkailla kaverin vanteet autoon, myös takapäähän heitin valot ja pakoputken paikalle.

jos kellään riittää mielenkiintoa niin saa muokkailla noista paremmat. tässä vielä kuva muokkaamattomasta keulasta

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 6.8.2007 20:18

nyt tuli askarreltua vähän eri näköiset mittarit kuin mitä nuo edelliset bemarin mittarit, ja nyt tuon vielä pitäisi näyttää oikein :)
Kuva

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 6.8.2007 20:46

Tyylikkäät mittarit =) Ja muutenkin asiallinen projekti.

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 7.8.2007 11:35

Noista mittareista voi vielä tulla jotain :) Härski tuo 420 lukema mittaristossa. Eikö tonne mittarin alareunaan kuitenkin pitäis laittaa km/h ettei kukaan luule trippimittariks?? :D Kattelin että noi on jotku jugurttipurkit mihin pohjalle oot laittanu noi mittarit ? Hyvä idea. Vielä kun otat noista noi ylimääräset tekstit ulkoreunoilta pois niin voit heijastaa noitten "ämpäreitten" ulkopuolelta valot mittaristoon? :) Muutenkin varmaan kannattaa hinkkata väritykset pois ettei jää heijastelemaan noi kuviot. Mites tuo muovi muuten kestää lämpöä? Mietein etteivät vaan mee lölleröks kun auto on auringonpaisteessa ja lämpötila nousee 40-50 asteeseen?

Saakos tuohon värkättyä jonkun pyöreän valkosen rinkulan noitten purkkien ympärille vai laitatko noi upottaen mittaristoon? Jännityksellä ootan, noista voi tulla komiat :D

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 7.8.2007 12:25

Kyllä noi partamise-purkit lämpöä kestää ihan ok, ainakin auringon lämmittämässä autossa ole miksikään menneet, sisältö kylläkin vähän happani. :D

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 7.8.2007 12:36

Juu tosiaan sokeana kun vaan photoshoppailin noita mittareita alkuperäisista scannatuista pohjista niin en tajunnut että koska kilometrimäärät häipyi uusien pohjien myötä pois niin olis voinut sen "/h" lisätä tuohon "km" perään.

Mä kauan aikaa etsin sopivia purkkeja tuohon hommaan, enkä ois millään jaksanu alkaa lasikuidusta värkkäileen. no sitte menin käymään jääkaapille ja siinä hyllyllä komeili nuo kaksi "Turkisk" jukurttipurkkia, ja kun sopivasti oli nälkä niin.... ja seuraavaksi leikkasin pohjan irti ja vielä sormen levysen rinkulan alaosasta pois. jonka jälkeen uudesta (naarmuttomasta) cd-levyn kannesta pleksi sinne väliin.

Ja mä tosiaan maalaan tuon isomman osan tuosta purkista ulkopuolelta jollain värillä niin ei loista mikään valo tuonne sisälle. Ja taas sen sormen levyisen rinkulan taakse laitan ledejä, että valo tulee vain sinne pleksin alle.

mun pitää melkein testata tuota sulamis hommaa että vien isin mersun hattuhyllylle (joka on tunnetusti äärimmäisen kuuma paikka vain kesällä) yhden jugurttipurkin ja testaan miten se muuttaa muotoaan.

mielessä kävi myös purkin vahvistaminen lasikuidulla, mutta ei ole tullut vielä testattua miten se tuohon tarttuu.

mittarit tulee kokonaan upotetuksi kojelautaan

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 7.8.2007 19:34

Selvä juttu :) Kaippa siihen lasikuidun saa pysymään jos hinkkaa pinnan rikki? Unohtu tuossa mainita että hieno projekti on. Peukkuja!

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 7.8.2007 21:14

Nätti peli! Perään kaipaisi mielestäni jotain, vähän tämän tyyppistä

[url][URL=http://img404.imageshack.us/my.php?image=ferrari599gtb040306xk5.jpg]Kuva[/url][/url]

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 7.8.2007 21:40

Olen tässä ajatellut leventää tuota perää yhteensä ehkä jopa 20cm, koska auto näyttää tällä hetkellä takaapäin katsottuna melko kapealta ja tuossa on hyvin varaa. perä lähtisi levenemään takakaarien jälkeen. lisäksi takakaaret ovat nyt renkaaseen nähden vinossa. sanokaa onko ihan tyhmä idea.

tässä muodossa se on nyt:
Kuva

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 8.8.2007 8:19

Nyt löyty levyjarrusarjat eteen ja taakse. hintaa etupäällä 260e ja takapäällä 355e, kannattaako ostaa. voittaa ainakin hotcars:in hinnat ;)

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 9.8.2007 1:30

Asiallinen projekti, en oo aiemmin paljoa perustanut näistä kupla pohjaisista fefeistä, mut thumps up.
Tee ajovalot F360 tyyliin, vaikuttais äkkisältä toimivalta ja hyvän näköseltä idikseltä.

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 9.8.2007 22:33

Tuosta ajovaloideaa: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=84098

Olis valmiiksi melkein oikean mallisetkin. :) Niin, jottei tekeminen loppuisi kesken...

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 9.8.2007 23:14

Oikea Ford Gt sivusta, ehdottaisin nokkaan tuollaista. Et lamput ei näy sivuilta ja nokka on "terävä"

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 9.8.2007 23:32

noin mä kans ajattelin, ku tuo keula muistuttaa muutenkin aika paljon tuota Ford GT:tä. mutta todennäköisesti niistä valoista tulee vaan sellaset avonaiset eli ei mitään pleksiä tai lasia päälle. etuvilkut hyppäis kans sinne lamppujen viereen ja vilkkujen tilalle vaikka sumarit. sivuvilkut sais luvan lähteä vaikka kokonaan pois.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 9.8.2007 23:47

Ferrari 246 Dinosta vois tietty myös ottaa mallia. Kun tuo tavallaan sitä jo valmiiks muistuttaa.

edestä

takaa

Toki noiden etuvalojen hienoudesta voi olla montaa mieltä, mutta ainakin lamppuja luulis löytyvän..

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 10.8.2007 12:20

itsellä kävi tällänen idea mielessä.
KLIK
mallia vähän 360:sta. konepeitto vois olla ehkä hieman pidempi?

ja sitten vielä valoiksi noi Hellan projektorit sillee ku itsekin meinasin tai pleksin taakse. ja vilkut tietty samaan rykelmään ajovalojen kanssa.
Hellan katalogi
noitahan elementtejä löytyy myös rihla lasisena kun noi on kirkkaita.

ja vielä esimerkkinä Focuksen valot...

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 10.8.2007 16:16

kiitokset wilille muokkauksesta. vielä tosiaan nuo valot tuohon ja jos tuohon luukkuun laittais ne ilmanpoistoaukot. niin sitte vois olla kohdillaan ;) mutta toisaalta tuo keula muistuttaa kuitenkin sen verran tuota Ford GT:tä että vois olla helpoin muokata se sen näköiseksi.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 12.8.2007 12:10

Olen tässä asennellut autoon myös lämmityslaitteen puhallinta, koska autossa on aikas kuuma näin kesällä. Puhallin tuli moottoritilaan ja imee ilmaa kuskinpuolen ilmanottoaukosta. Ja tämä yhdistetään vielä penkkien takana noihin moottorilta tuleviin alkuperäisiin lämmitysputkiin, jotka menevät kojelautaan asti. (kesäyönä saa pidettyä ikkunat pois huurusta tuolla pakokaasulämmityksellä)

Puhallin homman jälkeen vuorossa on takapään totaalinen muodonmuutos. joten sitä koskien vaan ideoita kehiin. valtran takavalot on jo hyllyssä ja monza käärmeenpesä tulossa hotcars:ilta.

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 12.8.2007 13:27

Mun mielipide takapäästä on et tee semmone ku suunnittelit, mut ehkä toi syvennys missä lamput on niin mustaksi. Ja siihen keskelle jotain yksityiskohtia?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.8.2007 15:24

Eikös noissa originaaleissa Ferraareissa ole aika usein tuo valojen väli verkolla. Käviskö semmoinen ajatukseen?

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 12.8.2007 19:29

juu mä ajattelin laittaa ne vielä sillain sentin tai kaks upotuksiin ne valot. Ja tekis semmosen paneelin lasikuidusta minkä sitte maalais mustaks ja keskelle joku krominvärinen heppa. tai sitte tekee siitä paneelista semmosen vähä käyrän että ne valot on osittain upoksissa ja osittain pinnassa :) mitään sellasta verkkoa ei jaksa alkaa metsästämään ja leikkomaan sopivaks.

mutta onko tuo perä liian kapea, että pitäiskö takakaaria vanteiden takia levitettäessä tehdä myös takakylkeen levennystä. autohan saa ensikesänä viimeistään kauttaaltaan uuden maalin pintaan, kun ei kehtaa perus miranolin punasta autoa näyttelyhin viedä.

vanne ideoita voi myös heittää ilmoille. mielellään viispuolaset, 17 tai 18tuumaa ja vaikka 4x100 jaolla. huultakin saa olla vaikka ferrareissa harvemmin kyllä on.

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 12.8.2007 22:36

Mites olis iso krominen vw:n logo valojen väliin. ;)
Viimeksi muokannut Jarppa83, 12.8.2007 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 12.8.2007 23:02

joo vielä kleinbussin keulasta. :D

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 13.8.2007 0:18

Herättäisi kyllä enemmän ihmetystä wolkkarimerkin kanssa tuo kapine kuin ilman :)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 14.8.2007 17:15

multa 16x8 BBS RS vanteet, kolmiosaisena. :)

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 26.8.2007 10:58

OT: kaverilla on nyt oma ferrarin koppa myynnissä jos joku on kiinnostunut alkaa rakentelemaan.
Kuva

Triton
-
Viestit: 178
Liittynyt: 23.7.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Triton » 26.8.2007 18:31

Muuten hyvä, mutta uusia korinvaihtoja ei enää saa tehdä. Eli tavallaan tuollainen katsasmaton (siis korinvaihtoa ei ole koskaan katsastettu) ferrarin kori on arvoton...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.8.2007 19:46

jos sen vaihtaa jo kertaalleen vaihdettuun/katsastettuun.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 27.8.2007 9:28

ja suunnitelmissa oli tehdä tuosta vene, lasikuidusta vaan ponttoonit alle ja perämoottori sinne missä moottori yleensäki on.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 30.8.2007 18:07

Mikä on Tritonin peruste väitteelle ettei korinvaihtoja enää saa tehdä? Huomioithan että nyt puhutaan kuplasta jossa koria vaihdettaessa identiteetti ei muutu pohjalevyrakenteesta johtuen.

Triton
-
Viestit: 178
Liittynyt: 23.7.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Triton » 30.8.2007 21:23

Näin olen käsittänyt, mutta voin toki olla väärässäkin. Nykyäänhän ei saa mm. enää tehdä cobria, mutta niiden korien mukana taitaa vaihtua runkokin, ainakin osittain.

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 30.8.2007 23:40

Onko Cobra replicaa tehty kuplan päälle? Muistelin että taunuksen päälle olisivat noita tehny ja sillonhan asia olis eri. Ei mitään faktatietoa kuitenkaan. :)

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 31.8.2007 13:34

Asiasta toiseen, verrariin pitäisi rakennella paremmat lasinnostimet. aikaisempi väkerrys nostaa ikkunaa keskeltä ja lasi pääsee kääntymään sen verran että jää kanittamaan niihin kiskoihin.

Voi olla että projektin eteneminen hieman hidastuu nyt kun koulu alkaa ens maanantaina 160km päässä.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 31.8.2007 14:45

Ainakin hetki sitten oli vielä siten, ettei koria saa vaihtaa mallisarjaan kuulumattomaan sarjavalmisteiseen koriin. Siis itsekantavissa. Itse vaihdoin silloin jettaan ruosteettoman jetan korin. Ei tarvinnu edes kanta-autonäyttöä, kun prossat pysy kurissa. Viikonlopun homma.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 19.9.2007 11:34

Ainakaan noita Taunus cobria ei pitäisi sen takia saada enää tehdä koska niihin joutuisi tekemään sen rungon itse. Kun taas kuplaan vaihtuu korinvaihdossa vaan kori ja tekniikka ja alusta jää entiselleen.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 3.5.2008 21:29

Noniin.. nyt on taas kesäloma ja aikaa värkätä projektia eteenpäin.. lasinnostimet sain hommattua kaverin escortista ja pienten sovittelujen jälkeen sopivat täydellisesti noihin oviin. tietysti nuo kaipailevat vielä moottoreita, mutta ne saavat odotella siihen asti että tilaan muutakin elektroniikkaa (keskuslukitus, hälytin...)

jos joku keksis muuten lasinnostinten moottoreiden ohjaukseen jotain fiksua systeemiä, missä moottorit tajuavat lopettaa pyörimisen ku ikkuna on kokonaan auki tai kiinni... tai jumissa :D suunnittelin itse alustavasti sellasta että ku moottori ottaa liian paljo virtaa niin sitte katkeaa...

gb
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.3.2008 9:39

ViestiKirjoittaja gb » 22.5.2008 11:14

jos korinvaihto kiinnostaa niin mulla on ferrari dinon kori jouten ilman laseja kylläkin.hp 70e puh.0417705963

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 24.5.2008 21:04

Kuva

tästä kuvasta saa jokainen esittää oman mielipiteen keulan lyhentämisen, valojen vaihdon, kaarien pyöristämisen, madaltamisen, ilmanottoaukon syventämisen, perän pyöristämisen, uusien vanteiden ja maalauksen tarpeellisuudesta :D

- sisustasta laitan lisää kuvia tässä joku päivä kun saan sitä siihen malliin.

esa.korvela
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.5.2008 14:13

ViestiKirjoittaja esa.korvela » 27.5.2008 14:18

kuka tietää minkä auton tuulilasia ko.autossa on käytetty

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 27.5.2008 15:17

voi olla täysin omansakin... Bemarin kojelautoja noissa on ollu, vois käydä 300 sarjalaisen lasikin, mistäs tietää.

Saa vieläkin korinvaihtoja tehdä. Mulla kököttää pihassa hieman harvinaisempi kuitukoppa ja -72 kuplan 300mm lyhennetty pohjalevy, mitä ei ole koskaan katsastettu vielä tälle korille. Ja homma on vaan konttoria vaille tossa 2-3viikon päästä... Tosin tolle on ihan viralliset luvatkin Akesta haettu dokumentteineen, ja vaihtoprosentti vaivaiset 39
Viimeksi muokannut Toheltaja, 27.5.2008 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.5.2008 17:21

Korinvaihdon saa tehdä, mikäli autossa ei ole itsekantava korirakenne.
Eli ts. jos autossa on erilliset runko ja kori, niin korin saa vaihtaa toiseen.

Silloin aikoinaan tätä karsittiin nimenomaan tuon väärinkäytöksen takia, kun porukka vaihtoi itsekantavia koreja ja sisustoja, jolloin vanhasta autosta ei käytetty kuin akselit ja tekniikka, jos niitäkään.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 27.5.2008 21:36

edellinen omistaja puhu jotain että on taunuksen tuulilasi mutta en oo kyllä vielä nähny sellasta taunusta jossa olis tuollanen tuulilasi...

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 30.5.2008 8:34

Kuva

ITSE olen ehdottomasti sitä mieltä että väkerrät nua RX-7 valot olis komiat ja saatavuuskin aika hyvä kai.

Kuva

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 30.5.2008 10:50

Saahan sen korin vaihtaa mutta ei saa vaihtaa mallisarjaan kuulumatonta koria. Eli käytännössä kuplaan saat vaihtaa kuplan korin mutta et esim näitä ferrari korimalleja. Koskee siis vain uusia korinvaihtoja.

esa.korvela
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.5.2008 14:13

ViestiKirjoittaja esa.korvela » 30.5.2008 13:13

tuulilasin on tehnyt jaakkotuote puh:02 8647228
muotit on kuulemma vielä tallella lasi on taunus m 15

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 30.5.2008 13:35

No kuplan pohjalta on muutamia variaatioita, eli voi laittaa myös karmannin korin :D runkorakenne on sama... Koskas tuo on muuttunu vaikeemmaks?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.5.2008 13:38

Mulla on yhä sellainen käsitys, että tuota korinvaihtoa rajoitettiin vain koskien näitä itsekantavia korirakenteita. Eli että Esimerkiksi ruosteisesta 35i umpikeula-Passatista ei enää saa tehdä "korinvaihdolla" 35i faceliftiä jne... Eli vanhasta vaihdetaan akselit ja tekniikka (jos niitäkään) uuteen koriin (kori + sisusta 50%, eli ei mene prosentit yli) ja meno jatkuu vanhoilla kilvillä ja papereilla.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 30.5.2008 14:17

Niin minä tuosta ainakin ymmärrän. Lainattu finflexin sivuilta:

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan, alkuperäistä teknisesti vastaavaan koriin seuraavin edellytyksin:

a) mahdollinen runko tai pohjalevy vastaa tai se vahvistetaan vastaamaan autoon vaihdettavan korin yhteyteen alun perin kuuluvaa runkoa tai pohjalevyä; tarvittaessa runkojen tai pohjalevyjen vastaavuudesta tulee esittää luotettava selvitys;

b) muutos ei edellytä muunlaisia kuin muutoskatsastuksessa hyväksyttävissä olevia rakennemuutoksia vaihdettavassa korissa tai vaihdettavaan koriin taikka korin kanssa mahdollisesti vaihdettavaan runkoon tai pohjalevyyn asennettavissa moottorissa, voimansiirron, akselistojen tai ohjauslaitteiden osissa taikka niiden kiinnityspisteissä; ja

c) vaihdettaessa avonainen kori etuistuimen reunimmaisilla istumapaikoilla on kolmipisteturvavyöt ja muilla istumapaikoilla vähintään lantiovyöt; jos autossa on ollut kolmipisteturvavyöt myös takaistuimella, sellaiset tulee olla myös muutetussa autossa.

MadMike
-
Viestit: 139
Liittynyt: 30.1.2006 13:27

ViestiKirjoittaja MadMike » 1.6.2008 14:52

GolfViitonen, mä ajattelin tehdä itse jotku tuon tyyliset valot, koska tarkoitus ei ole tehdä autosta sellasta "tilkkutäkkiä" että mahdollisesti näytteilyssä ihmisten ei tarvi sanoa että noi valot on siitä ja noi vilkut siitä... eli voi olla että ostan just jotku ford focuksen tuningvalot missä on ne kaikki valot omassa tiiviissä kotelossaan.... tai sitte revin jostain linja-autosta sellaset...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa