Jetta TD projekti.
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta TD projekti.
ajattelin hieman muokata tota -91 vuesmallin jedin koelautaa ja lopputulos alkaa jo nakyä. eli leikkelin siihen vw golf IV:n koelaudan vanhan paikalle.
pari kuvaa lisää:
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=10041
http://zeroworld.info/gallery2/main.php?g2_itemId=41
Tallista löytyy autoon viel:
- tulevana talvena suurinosa auton pellaistä rakennellaan hiilikuitu osiksi.
- mittaristoa modernisoitu..
- ratiksi ajattelin laittaa jonkin mokkapintaisen
Tekniikkaan:
- uusi ajamaton pikkuturbo, mitsubishin TDO04 jossa on saabin imupuoli. Vaihdetaan kesälomalla holsettiin..
- Pakosarja mallia oma
- Maxflown iso cuuleri
- 12millin nestepää tulossa.
- kytkin osia
- HKS SSQV dumppi
"-mikrokytkin ja sähköinen magneettiventtiili"
Audio: katsellaan jotain..
Kenwood soitin
jatkuu...
pari kuvaa lisää:
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=10041
http://zeroworld.info/gallery2/main.php?g2_itemId=41
Tallista löytyy autoon viel:
- tulevana talvena suurinosa auton pellaistä rakennellaan hiilikuitu osiksi.
- mittaristoa modernisoitu..
- ratiksi ajattelin laittaa jonkin mokkapintaisen
Tekniikkaan:
- uusi ajamaton pikkuturbo, mitsubishin TDO04 jossa on saabin imupuoli. Vaihdetaan kesälomalla holsettiin..
- Pakosarja mallia oma
- Maxflown iso cuuleri
- 12millin nestepää tulossa.
- kytkin osia
- HKS SSQV dumppi
"-mikrokytkin ja sähköinen magneettiventtiili"
Audio: katsellaan jotain..
Kenwood soitin
jatkuu...
Viimeksi muokannut L8, 24.3.2008 23:32. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
ei se ole hölmöä kysyä:
tuota dumppi tarttee alipaineen avautuakseen ja dieselis ei ole sellaista kuin ainoastaan jarrutehostimes joten otan sen alipaineen haaroittamal alipaineen ko. pukesta T-haaralla putken dumpille jonka väliin asennan sähköisen magneettiventtiilin joka avaa kanavansa kaasuvaijerin ollessa ylä asennossa. tämä avautuminen saadaan siten että kaasuvaijeriin on kytketty mikrokytkin joka antaa sähköä venalle kun vaijeri on yläasennos.
ja noi mittarit: hmm.. teen autoa itelleni joten jos minun silmään käy niin ne on siin ;) sitä paitsi haluan tietää miten kone voi!
tuota dumppi tarttee alipaineen avautuakseen ja dieselis ei ole sellaista kuin ainoastaan jarrutehostimes joten otan sen alipaineen haaroittamal alipaineen ko. pukesta T-haaralla putken dumpille jonka väliin asennan sähköisen magneettiventtiilin joka avaa kanavansa kaasuvaijerin ollessa ylä asennossa. tämä avautuminen saadaan siten että kaasuvaijeriin on kytketty mikrokytkin joka antaa sähköä venalle kun vaijeri on yläasennos.
ja noi mittarit: hmm.. teen autoa itelleni joten jos minun silmään käy niin ne on siin ;) sitä paitsi haluan tietää miten kone voi!
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 18.3.2004 20:33
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
sain aikaiseksi kaverin kanssa galleryn jossa on lisää projekti kuvia.
http://zeroworld.info/gallery2/main.php?g2_itemId=41
http://zeroworld.info/gallery2/main.php?g2_itemId=41
jees nyt on autoon lisätty uus turbo, pakosarja, putkisto, ahtoputket, väläri, dumppi joka toimii ;) ongelmana täl toi turbon kello sen perus jäykkyys ei taida riittää kun ahot ei nouse 0,5 bar ylitte :( fin-turbolle siis piakkoin ja uutta tilalle.. lisäksi tuli öljyn mittatikusta öljyt pihalle xD hohhoijaa.. vissiin huohotin putki tukos tai liian ohutta 8mm? "huohotusöljynkeruu säiliö välis"
sattuisiko joku tietämään minne laitan öljynpaine anturan kiinni tossa moottorissa?
ja saanko ton vedenlämpömittarille tiedon tuosta ylävesiletkussa olevista antureista? eli kun niit on kaks niin kummasta ottaisin ja minkä värisestä johtimesta?
sattuisiko joku tietämään minne laitan öljynpaine anturan kiinni tossa moottorissa?
ja saanko ton vedenlämpömittarille tiedon tuosta ylävesiletkussa olevista antureista? eli kun niit on kaks niin kummasta ottaisin ja minkä värisestä johtimesta?
ongelmana täl toi turbon kello sen perus jäykkyys ei taida riittää kun ahot ei nouse 0,5 bar ylitte :( fin-turbolle siis piakkoin ja uutta tilalle.. lisäksi tuli öljyn mittatikusta öljyt pihalle xD hohhoijaa.. vissiin huohotin putki tukos tai liian ohutta 8mm? "huohotusöljynkeruu säiliö välis"
sattuisiko joku tietämään minne laitan öljynpaine anturan kiinni tossa moottorissa?
Pukkaako savua, onko siis syöttöä tarpeeksi? Mistä turbo on lähtöisin, jos siinä vaan hukkis on 0,5 barissa? Huohotin putki saa olla ainakin 2 kertaa isompaa, ei ainakaan pienempää mitä se alkuperäinenkään. Öljynpaineanturi kannen päähän tai suodattimen jalkaan.
Pukkaako savua, onko siis syöttöä tarpeeksi? Mistä turbo on lähtöisin, jos siinä vaan hukkis on 0,5 barissa? Huohotin putki saa olla ainakin 2 kertaa isompaa, ei ainakaan pienempää mitä se alkuperäinenkään. Öljynpaineanturi kannen päähän tai suodattimen jalkaan.
tulee siit jonniin verran savua kun kaasuttaa. syöttöö olen aavistuksen lisänny. turbo on ostettu uutena liikkeestä. ja selvisi että kello oli säädön tarpees :) huohotin putkee kävin just ostamassa, nyt pitäis tikun nokasta vuotaminen ;) kiitos neuvoista!
btw; kuinka paljon ite pyörittäisit syöttöä isommalle?
mitä meinaa jos lisää syöttöä ja pienentää tyhjäkäyntiä jonkin verran "aika paljon" niin sen jälkeen pikkaisen laittaa kaasua niin kone ampuu kierrokset tappiin ja ei laske niit ennenkuin sammuttaa virran ?
lisäsin aika paljon syöttöä ja savua tulee ihan mahottomasti viel, isomman nestepään hankinta kenties edessä?
lisäsin aika paljon syöttöä ja savua tulee ihan mahottomasti viel, isomman nestepään hankinta kenties edessä?
^^kaikkiin edellisiin kysymyksiin löytyy vastaukset tuolta 1.6 td virisivulta- diesel-osiosta....Itsellä (siis peltoautossa tietenkin) karassa armoton viiste ja 3/4 kierrosta syöttöä lisää...tuo viiste karassa vaikuttaa eniten ja vastaa varmaan toista 3/4 osaa...
hukkaporttia kannattaa hämätä esim: säädettävällä paineventtiilillä siten,että aukeaa jossain kilon tienoilla ja sen jälkeen bleedausventtiilillä ahdot jonnekin 1.2-1.5 välille.
tämän ensimmäisen "tulpan " hyöty on se, että ahdot nousee nopeammin, pelkkä bleedaus tai vaikka hukkiksen putkeen pari reikää riittävät kyllä nekin. Väläri näyttäisi olevankin jo riittävä ja jos savusta haluaa eroon niin isompaa nestepäätä peliin,jolloin ruiskutusaika lyhenee....ja sitten ruuvista savut takaisin jne...
hukkaporttia kannattaa hämätä esim: säädettävällä paineventtiilillä siten,että aukeaa jossain kilon tienoilla ja sen jälkeen bleedausventtiilillä ahdot jonnekin 1.2-1.5 välille.
tämän ensimmäisen "tulpan " hyöty on se, että ahdot nousee nopeammin, pelkkä bleedaus tai vaikka hukkiksen putkeen pari reikää riittävät kyllä nekin. Väläri näyttäisi olevankin jo riittävä ja jos savusta haluaa eroon niin isompaa nestepäätä peliin,jolloin ruiskutusaika lyhenee....ja sitten ruuvista savut takaisin jne...
Nonniin.. Talvi meni mutta rojekti oli jäässä. ens viikonloppuna auto talliin katsastus töiden vuoksi. Uudet helmat pitää hitsata paikoilleen ja samalla vaihtaa tuo alusta jom coilöövereihin. Sitten laittan golf II GTI:n levyjarrullisen takaakselin tuomaan lisä jarrutehoa. pakosarjaa pitää hieman korjailla kun yksi sauma petti ja ahot hävis :S ja vahvempi kytkinsarja paikoilleen isomman laturin ohessa.
hmm.. sattuisiko kukaan tietämään pitääkö minun vähentää katsastuksen ajaksi syöttöjä niin ettei tulis paljon savua vai haittaako se jos isoilla kiekoilla hieman hönkii ketunhäntää?
talvena 2008-2009 käyn sitten tuon korin kimppuun hiilikuidun kanssa, ajattelin tehä hiilarista, konepellin etu,- ja takapuskurin, takakontin, etu neljännekset ja helmat. on siinä sitten rojektii..
Tuo mitsubishin TDO04 ahdin, en ole oikeen tyytyväinen sen käyttäytymiseen. ahtaa noin 1bar. lähtee ahtamaan huonosti, en suosittele ko. auton tekniikkaan.tilalle laitan jonkun holsetin mallisen föönin.
hmm.. sattuisiko kukaan tietämään pitääkö minun vähentää katsastuksen ajaksi syöttöjä niin ettei tulis paljon savua vai haittaako se jos isoilla kiekoilla hieman hönkii ketunhäntää?
talvena 2008-2009 käyn sitten tuon korin kimppuun hiilikuidun kanssa, ajattelin tehä hiilarista, konepellin etu,- ja takapuskurin, takakontin, etu neljännekset ja helmat. on siinä sitten rojektii..
Tuo mitsubishin TDO04 ahdin, en ole oikeen tyytyväinen sen käyttäytymiseen. ahtaa noin 1bar. lähtee ahtamaan huonosti, en suosittele ko. auton tekniikkaan.tilalle laitan jonkun holsetin mallisen föönin.
Pahoittelen jotten ole runosielu. kiitos kuitenkin kun jaksoit lukea :) Hiilarin työstämiseen saan kokeneen konkarin apua, on ollut jotain 20vuotta hiilarin/lasikuidun kanssa tekemisis.
niin tuo jarruteho.. olen kuullut että seat leonista sais eteen levyt ja jarrusatulat, olikohan cupra r malli.. ja joku on laittanut teekse jostain toyota avensiksen levyt ja satulan, liekkö tuo hyvä yhistelmä?
niin tuo jarruteho.. olen kuullut että seat leonista sais eteen levyt ja jarrusatulat, olikohan cupra r malli.. ja joku on laittanut teekse jostain toyota avensiksen levyt ja satulan, liekkö tuo hyvä yhistelmä?
Kyllähän täällä ffp:llä joskus oli jetta missä oli 18" ja oli jopa tontissa...? Siitä voikin sitten olla montaa mieltä että näyttääkö se mitenkään hyvältä.
Kyseessä varmaan tämä Kizmoun Jetta? Tuohonkin on myöhemmin tullut maltillisemman kokoiset leveämmät Keskinit (9x17" ainakin miehen postauksista luntattuna), ja het näyttää paremmalta.
hiilikuitua ja kunnon vannetta..Ei lopu ainenkaan hommat kesken eikä tekijältä mielikuvitus = )
MItenköhän esim 18" saa sopimaan jetan kaareen ? varmaan joutuu nostamaan autoa kymmenen senttiä ylös? = O
khyllä.. rälläkkä käteen, pellit lähes pois ja uretaania koteloon josta muotoillaan lesti renkaan muotoon hiilarille. laitan mahd. leveet vanteet, beizereineen ja ajettavuus on sitten mitä on. tuurillani hyvä! =) nuita 4x100 jaolla olevia leveitä vanteita ei ole kovin laajasti tarjolla joten täytyy tiedättää ehkäpä beizerit jollekkin toiselle jaolle.. olisiko ketään sorvaajaa tiedossa?
Mitkä v*tun beizerit?
Spacereista olen kyllä kuullut, mutta että beizerit?
Vielä kun olisi rakentajalla intoa viimeistelyyn yhtäpaljon kuin rakentamiseen, niin mikä ettei. :)
Spacereista olen kyllä kuullut, mutta että beizerit?
Vielä kun olisi rakentajalla intoa viimeistelyyn yhtäpaljon kuin rakentamiseen, niin mikä ettei. :)
Viimeksi muokannut Markku M., 26.3.2008 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ranskas viikonloppu pohjois-savos ja maanantai pekkanen takana. yht 39tuntia auton laittoa tuohon aikaan ottaa hieman voimille.. Sain autoon kiinni levujarrut taakse, jom coiloverit, uudet kynnyskotelot, uusi laturi ja uudet lokasuojan kaaret, mallia iteväännetyt ja kiännetyt =) pakosarjaan hitsattu vahvike pienat saumoihin. Lisäksi talven suolat poistettu konehuoneesta ja hieman kiiloitettu pintoja. Oli siin vaan puuhaa kun kaikki piti tehä nopeesti kun tänään tiistaina piti olla jo töissä etelässä.
Kuvia ladattu kerhon sivulle, mutta ne kuvat on otettu kännykällä pahoittelen. kyl niist jotain selkoo ottaa.. http://zeroworld.info/gallery2/main.php?g2_itemId=41
ps. voisko laittaa linkkejä mistä saa nuita 4x100 jaolla olevii leveit vantaita :)
Kuvia ladattu kerhon sivulle, mutta ne kuvat on otettu kännykällä pahoittelen. kyl niist jotain selkoo ottaa.. http://zeroworld.info/gallery2/main.php?g2_itemId=41
ps. voisko laittaa linkkejä mistä saa nuita 4x100 jaolla olevii leveit vantaita :)
tuli hieman päivitettyä vanteita :)
http://zeroworld.info/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=529&g2_serialNumber=2
http://zeroworld.info/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=529&g2_serialNumber=2
kertokkees viisaammat mikä meni pieleen. vaihdoin jettaan hyd.venan nostimet. auto käy epätasaisesti, sammuu ja huohottaa öljyä.` ja savuttaa haaleaa sinertävää savua.
ajoitus on ehkä kohdillaan, riippuu siitä millainen merkki vauhtipyöräs on. jos se on sellainen ulkoneva kieleke niin sitten se kunnossa.
venttiilin nostimet ostin motonetistä, epäilyttää kun alkuperäisessä on sellainen viistoon porattu lovi josta menee pieni öljykanava sisään mutta tässä motonetin nostimes on vaan pelkkä suora pieni öljykanava. johtuukohan huohotus tästä?
ajoitus on ehkä kohdillaan, riippuu siitä millainen merkki vauhtipyöräs on. jos se on sellainen ulkoneva kieleke niin sitten se kunnossa.
venttiilin nostimet ostin motonetistä, epäilyttää kun alkuperäisessä on sellainen viistoon porattu lovi josta menee pieni öljykanava sisään mutta tässä motonetin nostimes on vaan pelkkä suora pieni öljykanava. johtuukohan huohotus tästä?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa