Passat GT G60 syncro rakentelua ja peruskunnostusta -jatkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Passat GT G60 syncro rakentelua ja peruskunnostusta -jatkuu
Eli syksyllä 2006 sain ko. kärryn isältä joka vaihto tuoreempaan kulkineeseen. Tuolloin ikää mulla oli 17 vuotta, tämä on ensimmäinen autoprojektini ja tästä oon rakentamassa perus siistiä käyttöautoa. Mitään hullunhintasia palikoita ei projektissä tuu näkyyn opiskelijan budjetilla kun ollaan liikenteessä.
Auto projektin alussa: http://kuvablogi.com/nayta/283932/
Auto on nyt pois rekisteristä kun isä vaihtoi passatin vakuutuksen uudempaan autoonsa. Osasyyllinen isän autonvaihtoon saattoi muun muassa olla rikkoutunut abs/jarrutehostin, jota lähettiin ekana remppaan ja vaihtoon meni koko tehoistin yksikkö, joka löytyi MDComprexsista purkuosana. Samalla vaidoin kaikki jarruputket ja letkut uusiin. Kaikkein halkalin osa alue projektissa oli ilmausruuvit! PRKL! yks aukes kaasupulloilla lämmittämällä mut kolme ei tykänny lähtee vaan katkes sisään... Niitä tuli sieltä jokunen tunti jyrsittyä porakoneen yms. kanssa ja lopuksi puhdistin kierteet siihen sopivalla kierretapilla. Ainoo et yhdestä takasatulasta ei sit ilmausruuvi enää pitänytkään vaan jarrunestettä lensi kaaressa, se odottaa vielä patentointia.
Muuta kamaa mitä tuli hankittua Laitilasta tehostimen kanssa ovat lastu, 65mm ahtimen hihna pyörä ja tiiviste satsi ahtimeen.
Osia: http://kuvablogi.com/nayta/315259/ ja http://kuvablogi.com/nayta/315260/
Sitten päästiin itse ahtimen kimppuun, kovan purkamisen jälkeen konehuoneessa oli paljon tyhjää tilaa ja pöydällä ahdin. Putsailin sen ja aloin purkaa palasiksi. Kauhistuksekseni huomasin siitä keskikierukasta uupuvan osalta matkaa tiivisteliuskojen uran. Ilmankos isä oili puhellut et tehot on hukassa ja asentamani ahtopainemittari näytti 0,2bar. Siinä vaiheessa alko pikku hiljaa tuntuun et budjetti karkaa käsistä. Eli kallis tiiviste satsi jäi toistaiseksi turhaksi. Sit tänne foorumille pistin ostoilmotuksen ja muutaman päivän päästä onnisti, muutama kuukausi ennemmin huollettu ahdin kohtis edullisesti. Aika säkäri.
Rikkinäinen osa: http://kuvablogi.com/nayta/315265/
Samaan hätään kun ahdin oli irti avasin ilmastoinnin kompuran jonka akselitiiviste ilmeisesti vuosi. Eli tiivisteet vaihtoon ja kompura kasaan.
Kun suurinpiirtein kaikki osat olivat taas konehuoneessa paikoillaan pääsi vääntään avaimesta ja koklaan. Ero oli melkoinen! Nyt mittari huiteli jo 0,7 bar:ssa.
Sitten alkoi tekeen mieli uutta välijäähyä. Ostin käytetyn MB Sprinter 2,8 litarsen turbo diiselistä puretun välijäähyn, jonka luulin saavani laitettua keulille. Mutta eipäs sopinutkaan, kun lähdöt oli erikorkeuksilla ni homma kusi. Ko. jäähdytin on muuten myytävänä, jos jotain kiinnostaa kokeilla johkin muuhun malliin. Kokoa jäähdyttimellä kyllä on.
Jäähy: http://kuvablogi.com/nayta/229323/
Sitten nettiä selailtua löyty pulju nimeltä HT Tune, josta löysin uuden jäähdytin kokelaan, tällä kertaa uuden... Kennon mitat ovat 520x230x76mm, jos oikein muistan. Sitten samalla tehtiin täysin uudet ahtoputket jäähylle ruostumattomasta teräksestä. Melkosen pitkät niistä tuli, mut ei lyhemmiksi millään saanut... Valmiita hitsattavia putkenmutkia ja supistuksen ahtimen päähän hain onniselta ja rautakaupasta suorat putket ja eikun kotio migin ääreen. ILmanmassamittarille jouduin kaverilla metalliamiksessa teettään uuden jalustan jonka hitsaan putkeen kiinni.
Uus jäähy: http://kuvablogi.com/nayta/314270/
Ilmanmassamittarin teline: http://kuvablogi.com/nayta/315270/
Putkiston kuvia: http://kuvablogi.com/nayta/283917/ ja http://kuvablogi.com/nayta/315273/ ja http://kuvablogi.com/nayta/315271/
Ahtimeen teetetty imuletkun liitin: http://kuvablogi.com/nayta/314268/
Taas ero oli melkoinen, nyt viisarin neulia kävi jo 1bar:ssa! Eipä vuoda enää mistään...
Sitten suunnattiin pakoputkiston kimppuun. Ensin purin vanhan putkiston pois, on ollut insinöörillä huono päivä kun sitä on suunnitellut... Tässä kärryssähän on kasi kattia ja ei ole vähäpäästöiseksi leimattu, eli periaatteessa olis voinut heittää vesilintua niilla, mut aattelin jättää kuiteskin, ku niihin oli helppo hitsata tuleva putkisto kiinni. Aikani Motonetissäni pällisteltyäni hintoja alkoi syke tasaantua. Miten yhestä putkenmutkasta voidaan pyytää niin paljon??? Jätin ostokset sikseen ja suunnistin taas paikalliseen romikselle jossa oli myynnissä joltain pakoputkitehtaalta tulleita pilalle menneitä putkia, joissa on kaikennäkösiä mutkia, ja hintakaan ei rasittanut paljoo 1,7€/kg!!! Niitä sieltä muutaman kilon otin ja hain vaimentimet motonetistä. Putkiston päätin tehdä loppuun asti 2x45mm, kun tuo 45mm oli ainut koko jota niitä mutkasia putkia löyty ja se passas kattien päähän hyvin. Taas oli pistooli kuumana kempissä kun putkistoa hitsaihin kasaan ja lopuksi saumojen päälle vaan sinkki sprayta.
Ostoksia: http://kuvablogi.com/nayta/315262/
Talvella kun kylkimuoveja irrottelin alta paljastu joitain yllätyksiä, kuskin oven alareunassa on sormen mentäviä reikiä ja kynnyskotelot menee uusiksi. Uudet kotelot ovatkin jo varastossa odottamassa asennusta, hintakaan ei ollut huima 35€/kpl ei paljo tolla hinnalla kannata alkaa itse taivutteleen palasia.
llätykset: http://kuvablogi.com/nayta/315268/
Uudet kynnyskotelot: http://kuvablogi.com/nayta/314269/
Joitain isompia välinehankintojakin projektin mukana tuli: Uus IKH:n kauppaama 3kW 150 litran säiliöllä oleva kompressori ja 20L hiekkapuhalluspytty, nyt saa ruoste kyytiä!
Kompura: http://kuvablogi.com/nayta/314277/
Hiekkapuhalluspytty: http://kuvablogi.com/nayta/314278/
Nyt keväällä alkaa projekti oleen siinä vaiheessa et pohjatyöt alkaa ja uutta väriä niskaan. Nyt pääsiäisenä irrottelin ovet ja takaluukun, etupuskurin sekä lokasuojat ja altahan paljastui taas joitain yllätyksiä... MUtta kuskin oven sain paikattus joka olikin ainut ovi joka tarvitsi hitsailua. Ruosteenestomaalia ja pakkelia on nyt levitelty oveen ja armotonta hiomista. On se hiominen sen verran tylsää hommaa et tarttihan siihen pikkuveli palkata avuksi :)
Tarvikkeita hommattuna: http://kuvablogi.com/nayta/314279/
Lisää yllätyksiä: http://kuvablogi.com/nayta/314271/ ja http://kuvablogi.com/nayta/314273/
Yleiskuva tilanteesta: http://kuvablogi.com/nayta/314274/
Ruiku pitäs kans hommata lähiaikoina ja sen ja kompuran väliin vedenerotin.
Uutta puskuria maskia ja helmoja on tullut myös suunniteltua. Auton väritys pysyy luultavasti samana eli valkonen yläosa ja musta alaosa.
Lisää kuvia löytyy täältä -> http://kuvablogi.com/blog/4962/1/ ja päivitän heti kun tapahtuu lisää. Dead line tässä projektissa on kesäloman alku.
Ja mikä parasta, nyt alkaa tuleva kuskikin olla ajokortti iässä! Kirjalliset tuli suoritettua kepoon läpi ja huomenna olis henkilöauton inssi! Vähäkö jänskättää!
Auto projektin alussa: http://kuvablogi.com/nayta/283932/
Auto on nyt pois rekisteristä kun isä vaihtoi passatin vakuutuksen uudempaan autoonsa. Osasyyllinen isän autonvaihtoon saattoi muun muassa olla rikkoutunut abs/jarrutehostin, jota lähettiin ekana remppaan ja vaihtoon meni koko tehoistin yksikkö, joka löytyi MDComprexsista purkuosana. Samalla vaidoin kaikki jarruputket ja letkut uusiin. Kaikkein halkalin osa alue projektissa oli ilmausruuvit! PRKL! yks aukes kaasupulloilla lämmittämällä mut kolme ei tykänny lähtee vaan katkes sisään... Niitä tuli sieltä jokunen tunti jyrsittyä porakoneen yms. kanssa ja lopuksi puhdistin kierteet siihen sopivalla kierretapilla. Ainoo et yhdestä takasatulasta ei sit ilmausruuvi enää pitänytkään vaan jarrunestettä lensi kaaressa, se odottaa vielä patentointia.
Muuta kamaa mitä tuli hankittua Laitilasta tehostimen kanssa ovat lastu, 65mm ahtimen hihna pyörä ja tiiviste satsi ahtimeen.
Osia: http://kuvablogi.com/nayta/315259/ ja http://kuvablogi.com/nayta/315260/
Sitten päästiin itse ahtimen kimppuun, kovan purkamisen jälkeen konehuoneessa oli paljon tyhjää tilaa ja pöydällä ahdin. Putsailin sen ja aloin purkaa palasiksi. Kauhistuksekseni huomasin siitä keskikierukasta uupuvan osalta matkaa tiivisteliuskojen uran. Ilmankos isä oili puhellut et tehot on hukassa ja asentamani ahtopainemittari näytti 0,2bar. Siinä vaiheessa alko pikku hiljaa tuntuun et budjetti karkaa käsistä. Eli kallis tiiviste satsi jäi toistaiseksi turhaksi. Sit tänne foorumille pistin ostoilmotuksen ja muutaman päivän päästä onnisti, muutama kuukausi ennemmin huollettu ahdin kohtis edullisesti. Aika säkäri.
Rikkinäinen osa: http://kuvablogi.com/nayta/315265/
Samaan hätään kun ahdin oli irti avasin ilmastoinnin kompuran jonka akselitiiviste ilmeisesti vuosi. Eli tiivisteet vaihtoon ja kompura kasaan.
Kun suurinpiirtein kaikki osat olivat taas konehuoneessa paikoillaan pääsi vääntään avaimesta ja koklaan. Ero oli melkoinen! Nyt mittari huiteli jo 0,7 bar:ssa.
Sitten alkoi tekeen mieli uutta välijäähyä. Ostin käytetyn MB Sprinter 2,8 litarsen turbo diiselistä puretun välijäähyn, jonka luulin saavani laitettua keulille. Mutta eipäs sopinutkaan, kun lähdöt oli erikorkeuksilla ni homma kusi. Ko. jäähdytin on muuten myytävänä, jos jotain kiinnostaa kokeilla johkin muuhun malliin. Kokoa jäähdyttimellä kyllä on.
Jäähy: http://kuvablogi.com/nayta/229323/
Sitten nettiä selailtua löyty pulju nimeltä HT Tune, josta löysin uuden jäähdytin kokelaan, tällä kertaa uuden... Kennon mitat ovat 520x230x76mm, jos oikein muistan. Sitten samalla tehtiin täysin uudet ahtoputket jäähylle ruostumattomasta teräksestä. Melkosen pitkät niistä tuli, mut ei lyhemmiksi millään saanut... Valmiita hitsattavia putkenmutkia ja supistuksen ahtimen päähän hain onniselta ja rautakaupasta suorat putket ja eikun kotio migin ääreen. ILmanmassamittarille jouduin kaverilla metalliamiksessa teettään uuden jalustan jonka hitsaan putkeen kiinni.
Uus jäähy: http://kuvablogi.com/nayta/314270/
Ilmanmassamittarin teline: http://kuvablogi.com/nayta/315270/
Putkiston kuvia: http://kuvablogi.com/nayta/283917/ ja http://kuvablogi.com/nayta/315273/ ja http://kuvablogi.com/nayta/315271/
Ahtimeen teetetty imuletkun liitin: http://kuvablogi.com/nayta/314268/
Taas ero oli melkoinen, nyt viisarin neulia kävi jo 1bar:ssa! Eipä vuoda enää mistään...
Sitten suunnattiin pakoputkiston kimppuun. Ensin purin vanhan putkiston pois, on ollut insinöörillä huono päivä kun sitä on suunnitellut... Tässä kärryssähän on kasi kattia ja ei ole vähäpäästöiseksi leimattu, eli periaatteessa olis voinut heittää vesilintua niilla, mut aattelin jättää kuiteskin, ku niihin oli helppo hitsata tuleva putkisto kiinni. Aikani Motonetissäni pällisteltyäni hintoja alkoi syke tasaantua. Miten yhestä putkenmutkasta voidaan pyytää niin paljon??? Jätin ostokset sikseen ja suunnistin taas paikalliseen romikselle jossa oli myynnissä joltain pakoputkitehtaalta tulleita pilalle menneitä putkia, joissa on kaikennäkösiä mutkia, ja hintakaan ei rasittanut paljoo 1,7€/kg!!! Niitä sieltä muutaman kilon otin ja hain vaimentimet motonetistä. Putkiston päätin tehdä loppuun asti 2x45mm, kun tuo 45mm oli ainut koko jota niitä mutkasia putkia löyty ja se passas kattien päähän hyvin. Taas oli pistooli kuumana kempissä kun putkistoa hitsaihin kasaan ja lopuksi saumojen päälle vaan sinkki sprayta.
Ostoksia: http://kuvablogi.com/nayta/315262/
Talvella kun kylkimuoveja irrottelin alta paljastu joitain yllätyksiä, kuskin oven alareunassa on sormen mentäviä reikiä ja kynnyskotelot menee uusiksi. Uudet kotelot ovatkin jo varastossa odottamassa asennusta, hintakaan ei ollut huima 35€/kpl ei paljo tolla hinnalla kannata alkaa itse taivutteleen palasia.
llätykset: http://kuvablogi.com/nayta/315268/
Uudet kynnyskotelot: http://kuvablogi.com/nayta/314269/
Joitain isompia välinehankintojakin projektin mukana tuli: Uus IKH:n kauppaama 3kW 150 litran säiliöllä oleva kompressori ja 20L hiekkapuhalluspytty, nyt saa ruoste kyytiä!
Kompura: http://kuvablogi.com/nayta/314277/
Hiekkapuhalluspytty: http://kuvablogi.com/nayta/314278/
Nyt keväällä alkaa projekti oleen siinä vaiheessa et pohjatyöt alkaa ja uutta väriä niskaan. Nyt pääsiäisenä irrottelin ovet ja takaluukun, etupuskurin sekä lokasuojat ja altahan paljastui taas joitain yllätyksiä... MUtta kuskin oven sain paikattus joka olikin ainut ovi joka tarvitsi hitsailua. Ruosteenestomaalia ja pakkelia on nyt levitelty oveen ja armotonta hiomista. On se hiominen sen verran tylsää hommaa et tarttihan siihen pikkuveli palkata avuksi :)
Tarvikkeita hommattuna: http://kuvablogi.com/nayta/314279/
Lisää yllätyksiä: http://kuvablogi.com/nayta/314271/ ja http://kuvablogi.com/nayta/314273/
Yleiskuva tilanteesta: http://kuvablogi.com/nayta/314274/
Ruiku pitäs kans hommata lähiaikoina ja sen ja kompuran väliin vedenerotin.
Uutta puskuria maskia ja helmoja on tullut myös suunniteltua. Auton väritys pysyy luultavasti samana eli valkonen yläosa ja musta alaosa.
Lisää kuvia löytyy täältä -> http://kuvablogi.com/blog/4962/1/ ja päivitän heti kun tapahtuu lisää. Dead line tässä projektissa on kesäloman alku.
Ja mikä parasta, nyt alkaa tuleva kuskikin olla ajokortti iässä! Kirjalliset tuli suoritettua kepoon läpi ja huomenna olis henkilöauton inssi! Vähäkö jänskättää!
Viimeksi muokannut Tapsala, 7.1.2009 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hyvältä näyttää.. mä olen viimeaikoina jotenkin alkanut lämpeemään näille muumikeuloille.. näitä vaan näkyy asiallisesti laitettuina liian vähän. itse kyllä laittaisin tuohon jonkun muun värin kun valkosen, kun noin suuren työn muutenkin teet. eikä sitten niiden puskureiden kanssa mitään star warz-stylziä.. eihän. :) täällä on nyt nähty pari varsinaista mallisuoritusta kaikkien mahdollisten ennakkoluulojen seasta, varsin nuorilta jampoilta.. minä ainakin pidän peukkuja!
Tuommoisesta on hyvä aloittaa, ei ole liian kallis investointi aloittaa.
Käsittääkseni kuitenkin on aika yleisesti tiedossa, että tuon korimallin tuonikäisessä yksilössä on takuuvarmasti ruostetta mitä moninaisimmissa paikoissa, joten se ei voine tulla yllätyksenä.
Oma kokemukseni vanhasta passatista: Itse ostin 2001 -85 mallisen Passat Variant GT:n jossa on 2.2 litrainen Audin kone. Tiesin auton ostettuani, että ruostetta on, koska se näkyi niin selkeästi. Koska auto oli teknisesti hyvässä kunnossa +350t kilometreistään huolimatta, mutta kori aivan hirveä, sain auton halvalla. Nautin todellakin auton tiloista, tehoista ja ajo-ominaisuuksista, mutta seuraavana kesänä kaksi viikkoa peltejä laiteltuani päätin (pitkin hampain) laittaa auton myyntiin, koska arvasin, että vehje alkaa pian kuitenkin kukkia korjaamieni paikkojen vierestä.
Käsittääkseni kuitenkin on aika yleisesti tiedossa, että tuon korimallin tuonikäisessä yksilössä on takuuvarmasti ruostetta mitä moninaisimmissa paikoissa, joten se ei voine tulla yllätyksenä.
Oma kokemukseni vanhasta passatista: Itse ostin 2001 -85 mallisen Passat Variant GT:n jossa on 2.2 litrainen Audin kone. Tiesin auton ostettuani, että ruostetta on, koska se näkyi niin selkeästi. Koska auto oli teknisesti hyvässä kunnossa +350t kilometreistään huolimatta, mutta kori aivan hirveä, sain auton halvalla. Nautin todellakin auton tiloista, tehoista ja ajo-ominaisuuksista, mutta seuraavana kesänä kaksi viikkoa peltejä laiteltuani päätin (pitkin hampain) laittaa auton myyntiin, koska arvasin, että vehje alkaa pian kuitenkin kukkia korjaamieni paikkojen vierestä.
Puskuri mitä oon kattellut on aikas hillittyn näkönen, et ei pelkoo siitä.
Kuva mahdollisesta puskurista: http://www.streettuningcar.net/pic/1/pa ... r_8315.jpg
Sit jonkun näkösen ilmanottoaukon aattelin konepeltiin pistää ihan käytännön syistä, kun konehuone on melkosen kuuma kesällä ajon jälkeen...
Oon mä miettinyt muitakin värejä kyllä, se täytyy myöntää... Eka vaihtoehto oli kirkkaan punainen ehkä pintaan lakan sekaan jotain hilettä, mustalla alaosalla ja sit toinen oli koko musta. Ehdotuksia saa kertoa!
Yks idea oli et hommaisin normaalin cl mallin kylkilistat ja maalaisin ne, mut ei noi alkuperäsetkään välttämättä oo sileeksi hiottuna hullummat, ne tuo mun mielestä sellasta pulleutta siihen, ku koko auto on muutenkin kaareva linjainen. Alkuperäset helmamuovit aattelin vaihtaa johki toisiin, jos ne saa sopiin noiden alkuperäisten kaarien kanssa yhteen siististi...
Kuva mahdollisesta puskurista: http://www.streettuningcar.net/pic/1/pa ... r_8315.jpg
Sit jonkun näkösen ilmanottoaukon aattelin konepeltiin pistää ihan käytännön syistä, kun konehuone on melkosen kuuma kesällä ajon jälkeen...
Oon mä miettinyt muitakin värejä kyllä, se täytyy myöntää... Eka vaihtoehto oli kirkkaan punainen ehkä pintaan lakan sekaan jotain hilettä, mustalla alaosalla ja sit toinen oli koko musta. Ehdotuksia saa kertoa!
Yks idea oli et hommaisin normaalin cl mallin kylkilistat ja maalaisin ne, mut ei noi alkuperäsetkään välttämättä oo sileeksi hiottuna hullummat, ne tuo mun mielestä sellasta pulleutta siihen, ku koko auto on muutenkin kaareva linjainen. Alkuperäset helmamuovit aattelin vaihtaa johki toisiin, jos ne saa sopiin noiden alkuperäisten kaarien kanssa yhteen siististi...
pidä vaan ehdottomasti nuo kylkimuovit! tuo juuri mukavaa muotoa ja leveyttä autolle. väreistä sen verran että kokomusta on aina tyylikäs.. siihen kun ripauksen laittaa kromia niin aijai. musta on vaan työläs pitää hyvänä ja puhtaana. tosin ei kirkkaanpunainenkaan paljoa sen helpompi, tahtoo tomatoitua pirun herkästi. toisaalta punainen yhistettynä mustiin helmamuoveihin ja -kaariin ei kuulosta myöskään pahalta.. nää värijutut on aina vaikeita asioita ja se on tehtävä just niinku itse sisimmässään tuntee. sen huomasin omassa maalausurakassani ja tyytyväinen olen ollut.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Yritän pitää vain realiteetit mielessä. Kun on neljännesvuosisadan ajellut vag -konsernin kulkineilla, lievä kyynisyys on päällimmäisin tunne vanhoja volkkareita kohtaan. Tuo ruoste on vain sellainen asia, että sitä on vaikea saada pysyvästi pois -piiloon sen kyllä saa. Itse olen oppirahani maksanut - olisi kai hyvä, jos toisten tarvitsisi langeta samaan loukkuun 8)
Ehdottomasti kannattaisi pitää tuo valkoinen sävy, mustilla somisteilla tietty.
Ehdottomasti kannattaisi pitää tuo valkoinen sävy, mustilla somisteilla tietty.
Ei tää mikään vajaavetonen oo!!! Ihan neliveto tää on. En itse kans oo nähny toista saman tekniikan sedania suomenteillä...
Tän auton historia menee suurin piirtein näin: Joku yritys on ostanut tän uutena ja myyty sit yksityiselle joka myi sen mun isälle ja iskä anto tän mulle...
Onko kellään tiedossa mitään toista puljua misä sais suurin piirtein samaanhintaan noita maskeja? Yhen oon yrittäny jo syksyllä tilata saksasta, mut sille tielle jäi rahat vaan meni... Onko kaikki muutkin noi streettuningin tavarat samaa tasoo?
Tän auton historia menee suurin piirtein näin: Joku yritys on ostanut tän uutena ja myyty sit yksityiselle joka myi sen mun isälle ja iskä anto tän mulle...
Onko kellään tiedossa mitään toista puljua misä sais suurin piirtein samaanhintaan noita maskeja? Yhen oon yrittäny jo syksyllä tilata saksasta, mut sille tielle jäi rahat vaan meni... Onko kaikki muutkin noi streettuningin tavarat samaa tasoo?
Ja värivaihtoehdoista sen verran et toi Ipe:n ehdottma helmiäisvalkoinen on alkanu kiinnostaan hyvinkin paljon...
Noniin, ei muutakuin Lamborghinin Balloon White niskaan :)
Toinenkin kuva.
Ilmeisesti Audin Suzuka Grau on hyvin lähellä tuota väriä? Taitaa olla hieman harmaampi.
Tässä pari kuvaa kynnyskotelon vaihdosta:
Vanha poistettuna: http://kuvablogi.com/nayta/353522/ ja http://kuvablogi.com/nayta/353521/
Uusi, saumat maalattuna primerilla: http://kuvablogi.com/nayta/353523/
ne kohdat missä ei oo hitsisaumaa, aattelin kitata korikitillä tiiviiksi...
Sammutus peite oli aikas hyvä sisustan suojaaaja kipinöiltä...
Vanha poistettuna: http://kuvablogi.com/nayta/353522/ ja http://kuvablogi.com/nayta/353521/
Uusi, saumat maalattuna primerilla: http://kuvablogi.com/nayta/353523/
ne kohdat missä ei oo hitsisaumaa, aattelin kitata korikitillä tiiviiksi...
Sammutus peite oli aikas hyvä sisustan suojaaaja kipinöiltä...
"Ei tää mikään vajaavetonen oo! Ihan neliveto tää on. En itse kans oo nähny toista saman tekniikan sedania suomenteillä...
Tän auton historia menee suurin piirtein näin: Joku yritys on ostanut tän uutena ja myyty sit yksityiselle joka myi sen mun isälle ja iskä anto tän mulle... "
joo iteasiassa rovaniemellä oli viel kuukausi takaperin yhellä herralla tommonen passatti. myi etelään sen.
Tän auton historia menee suurin piirtein näin: Joku yritys on ostanut tän uutena ja myyty sit yksityiselle joka myi sen mun isälle ja iskä anto tän mulle... "
joo iteasiassa rovaniemellä oli viel kuukausi takaperin yhellä herralla tommonen passatti. myi etelään sen.
Pitemmän tauon jälkeen on taas jotain tullu hankittua, eli väri on päätetty, ihan valkoinen volkkarin kartastosta VWL90E. Ja street tuningin tilaus tuli.
Aattelin et autosta tulee täysin musta-valkoinen. Kaikki muoviosatkin mustaksi ja puskurin aukkojen verkot, takavalojen välinen muovi, peilinkuoret ja vanteet mustiksi sekä ikkunat tummentaa...
Viikonloppuna vaihtuu toinen kynnyskotelo.
Vähä hitaati edenny tää projketi ku mopon maalasin myyntikuntoon ja isaän kanssa rakennettiin yks kaivinkoneen lavetti traktorin perään...
Aattelin et autosta tulee täysin musta-valkoinen. Kaikki muoviosatkin mustaksi ja puskurin aukkojen verkot, takavalojen välinen muovi, peilinkuoret ja vanteet mustiksi sekä ikkunat tummentaa...
Viikonloppuna vaihtuu toinen kynnyskotelo.
Vähä hitaati edenny tää projketi ku mopon maalasin myyntikuntoon ja isaän kanssa rakennettiin yks kaivinkoneen lavetti traktorin perään...
Joo eli kun projekti on ny hiukan madellut, ku töissäkin pitää käydä, ni tuli ostettua tilapäisautoksi vm.-87 VW Golf GT! Muyutamalla satasella sai ja kohtuu ajettu (277tkm) sekä ajoaikaa vuoden loppuun, ni mikäs siinä... Tiä vaikka kehittelis tähän jotain kivaa konepellin alle sit kun Passatti on ajossa...
Pari kuvaa kotterosta:
http://kuvablogi.com/nayta/464537/
http://kuvablogi.com/nayta/464538/
http://kuvablogi.com/nayta/464539/
http://kuvablogi.com/nayta/464540/
Nurkissa sattu pyöriin vanhan Toyotan alupallot, ni askartelin ne alle, tosin sovitteet joutu ostaan ja sovitteiille piti näyttää nauhahiomakonetta ja 2mm tavaraa vanteen ja navan väliin... 4h hommassa meni, kun samalla vaihdoin yhen vetoakselin nivelen suojakumin...
http://kuvablogi.com/nayta/464541/
Pari kuvaa kotterosta:
http://kuvablogi.com/nayta/464537/
http://kuvablogi.com/nayta/464538/
http://kuvablogi.com/nayta/464539/
http://kuvablogi.com/nayta/464540/
Nurkissa sattu pyöriin vanhan Toyotan alupallot, ni askartelin ne alle, tosin sovitteet joutu ostaan ja sovitteiille piti näyttää nauhahiomakonetta ja 2mm tavaraa vanteen ja navan väliin... 4h hommassa meni, kun samalla vaihdoin yhen vetoakselin nivelen suojakumin...
http://kuvablogi.com/nayta/464541/
Jep jep... Usko tai älkää mut tääkin projekti on edennyt! Todisteita voin laittaa tulevana viikonloppuna näytille.
Maalailut on edelleen käynnissä, pari ovea ja muoviosia on vielä maalaamatta... Vähä hitaasti edistynyt töiden ja maalailun opettelun takia... Sisusta on lähes täysin kasattu jo, oli pakko ruveta sisustaa yms kasaan täs maalailujen välillä kun osia oli joka ikisessä nurkassa ja keskellä lattiaa! Ei voi käsittää paljonko osia tulee yhestä autosta kun sen purkaa...
Projektin kanssa tulee pian kiire kun tän hetkisestä käyttis golffista minkä ostin kesällä loppuu leima vuodenvaihteessa ja se on oma projektinsa jos sen meinaa katsastuksesta läpi saada :D . Tiukkaa tekee mut ny täytyy oikeesti ryhdistäytyä tän homman kanssa...
Maalailut on edelleen käynnissä, pari ovea ja muoviosia on vielä maalaamatta... Vähä hitaasti edistynyt töiden ja maalailun opettelun takia... Sisusta on lähes täysin kasattu jo, oli pakko ruveta sisustaa yms kasaan täs maalailujen välillä kun osia oli joka ikisessä nurkassa ja keskellä lattiaa! Ei voi käsittää paljonko osia tulee yhestä autosta kun sen purkaa...
Projektin kanssa tulee pian kiire kun tän hetkisestä käyttis golffista minkä ostin kesällä loppuu leima vuodenvaihteessa ja se on oma projektinsa jos sen meinaa katsastuksesta läpi saada :D . Tiukkaa tekee mut ny täytyy oikeesti ryhdistäytyä tän homman kanssa...
ei se oo helppoa
Elä lannistu sen maalaushomman kanssa.
Opettelet maalaamaa joitai turhanpäiväsiä osia halvoilla maaleilla.
SItte sen pikkuhiljaa oppii jos innostusta riittää...
Siisti passatti tulossa!
Opettelet maalaamaa joitai turhanpäiväsiä osia halvoilla maaleilla.
SItte sen pikkuhiljaa oppii jos innostusta riittää...
Siisti passatti tulossa!
Joo siis maalauksen tuun opettelemaan, mut nyt tarvitaan passatti pian leimalle, siistillä pinnalla...
Tota maskia sorvasin paikalleen tos lauantaina, lasikuitua tavittiin jonku verran. Maskin yläreuna tuli joltain kohtia yli nokkapellin etureunan, niin pistin alapuolelle lisää lasikuitua ja hion sen paikallaan karkeella laikalla muotoonsa...
Torstaina tulee kuvia kun pääsen koko päiväksi tallille hommiin... Meinaa olla vapaa-aika vähissä ku opiskelee ja käy töissä...
Tota maskia sorvasin paikalleen tos lauantaina, lasikuitua tavittiin jonku verran. Maskin yläreuna tuli joltain kohtia yli nokkapellin etureunan, niin pistin alapuolelle lisää lasikuitua ja hion sen paikallaan karkeella laikalla muotoonsa...
Torstaina tulee kuvia kun pääsen koko päiväksi tallille hommiin... Meinaa olla vapaa-aika vähissä ku opiskelee ja käy töissä...
lainaus : Oma kokemukseni vanhasta passatista: Itse ostin 2001 -85 mallisen Passat Variant GT:n jossa on 2.2 litrainen Audin kone. Tiesin auton ostettuani, että ruostetta on, koska se näkyi niin selkeästi. Koska auto oli teknisesti hyvässä kunnossa +350t kilometreistään huolimatta, mutta kori aivan hirveä, sain auton halvalla. Nautin todellakin auton tiloista, tehoista ja ajo-ominaisuuksista, mutta seuraavana kesänä kaksi viikkoa peltejä laiteltuani päätin (pitkin hampain) laittaa auton myyntiin, koska arvasin, että vehje alkaa pian kuitenkin kukkia korjaamieni paikkojen vierestä.
tuntuu tutulta tuommoinen, ostin alle kk sitten 86 passat variant syncro gt:n (hirveä mallinimi) ruosteet on pohjasta kursittu kasaan ja enään olisi irtopeltien vaihto ja takaposkien ruosteiden korjaus... mätä se oli mutta tuli hetken mielijohteesta sitten kuitenkin hommattua. harrastamista tää kaikki kuitenkin vaan on ja taas on hyvä syy olla poissa kotoa :D
tuntuu tutulta tuommoinen, ostin alle kk sitten 86 passat variant syncro gt:n (hirveä mallinimi) ruosteet on pohjasta kursittu kasaan ja enään olisi irtopeltien vaihto ja takaposkien ruosteiden korjaus... mätä se oli mutta tuli hetken mielijohteesta sitten kuitenkin hommattua. harrastamista tää kaikki kuitenkin vaan on ja taas on hyvä syy olla poissa kotoa :D
Dodii, ny olis pari kuvaa tosta maskin sovittamisesta... Ei helvetti mikä urakka! Yläreuna ei sitte yhtään osunut linjaan nokkapellin kanssa, liian iso rako ja euna tuli yli konepellin jolloin siihen jäi porras... 8h meni että säin sen toisen kuvan mukaiseen kuosiin, tarttee vielä hienokitillä paklata reuna, hioo ja hiontamaalata.
Ensin tartti yläreunaa jatkaa vajaan sentin, kuidutin maskin takapintaan lisää tavaraa joka tuli yli reunasta. Maski kiinni ja konepellin reunanmukaan piirsin kaaren, ylimääräset veks ja karkeella laikalla porras pois hiomalla jonka jälkeen lasikuitu kitillä ja hiomalla muotoonsa. olen melko tyytyväinen lopputulokseen...
http://kuvablogi.com/nayta/809864/ kitattuna
http://kuvablogi.com/nayta/809865/ hiottuna
Alkuviikosta jatketaan kun palaan työmatkalta, jolloin vuorossa niin ihanaa vesihiontaa...
Ai niin semmonin kyssäri viä et kannattasko ne kylkimuovit pistää kiinni ennen maalarille vientiä vai sen jälkeen?
Ensin tartti yläreunaa jatkaa vajaan sentin, kuidutin maskin takapintaan lisää tavaraa joka tuli yli reunasta. Maski kiinni ja konepellin reunanmukaan piirsin kaaren, ylimääräset veks ja karkeella laikalla porras pois hiomalla jonka jälkeen lasikuitu kitillä ja hiomalla muotoonsa. olen melko tyytyväinen lopputulokseen...
http://kuvablogi.com/nayta/809864/ kitattuna
http://kuvablogi.com/nayta/809865/ hiottuna
Alkuviikosta jatketaan kun palaan työmatkalta, jolloin vuorossa niin ihanaa vesihiontaa...
Ai niin semmonin kyssäri viä et kannattasko ne kylkimuovit pistää kiinni ennen maalarille vientiä vai sen jälkeen?
Jep jep. Tänään hinausauto vei Passatin naapurikuntaan maalarille, itse perässä autolla vein muoviosia auton täydeltä. Tosta autosta irtos aivan tajuttomasti osia mitä tarttee erikseen maalata, niin paljon et joutuu kahessa eri osassa maalaan kun ei mahdu kerralla uuniin :D Huomenna saan hakea pois ekan erän muoviosia ja lauantaina sama hinuri tuo auton takas. Sit vaan kova kokoaminen ja parin viikon päästä tarkotus saada kilpiin!!! Pakoputkiston loppuosan teen vielä uusiksi ennenkuin vien konttorille, kun meinas tulla melko kovat äänet pelkillä läpivirtaavilla pöntöillä...
Asiasta kukkaruukkuun, mitä muuta rekisteröintikatsastuksessa tehdään kuin normaalissa vuosuikatsastuksessa??? Kun konttorilla se akka sano et kestää 2 TUNTIA ja maksaa 100€...
Kävin myös vakuutusyhtiön tyypin luona juttusilla ja se sano liikennevakuutuksen hinnaksi 458€, mielestäni melko edullinen kun vakuutuksen ottaja on 18V... Mutta sit se rupes suositteleen rekisteröimään ton harrasteajoneuvoksi, jos saan itseäni miellyttävän vakuutusyhtiön hyväksymän hinnan autolle, ainoo mutta hommassa on et auton tarttee seistä 5kk vuodesta... saa nähä miten käy. Mitähän tämmösen auton myyntihinta vois olla, kun on kunnossa?
Kävin täs joululomalla ostamassa pikku joululahjan itselleni, uudet renkaan syksyllä hankituille aluille kaveriksi:
http://kuvablogi.com/nayta/838194/
Vanteet ovat malliltaa AWS Racing 6,5 x 15" ja renkaat ovat Nokia Hakkapeliitta 4 195/60/15" Melko edullinen setti toi oli, renkaat makso 340€ sarja päälle laitettuna. Mutta sitten päästäänkin siihen ongelmaan, vanteiden mahantuoja on mennyt konkurssiin, jonka takia kumikorjaamo ei saanut siihen sopivi sovitteita, että näin tällä kertaa. Jos joku tietäs mistä noihin vateihin sais sovitteita olisin erittäin kiitollinen, ettei tartte kaverilla sorvauttaa alumiinista amiksessa...
Lisää kuvia tulee kun saan osia maalarilta!
Asiasta kukkaruukkuun, mitä muuta rekisteröintikatsastuksessa tehdään kuin normaalissa vuosuikatsastuksessa??? Kun konttorilla se akka sano et kestää 2 TUNTIA ja maksaa 100€...
Kävin myös vakuutusyhtiön tyypin luona juttusilla ja se sano liikennevakuutuksen hinnaksi 458€, mielestäni melko edullinen kun vakuutuksen ottaja on 18V... Mutta sit se rupes suositteleen rekisteröimään ton harrasteajoneuvoksi, jos saan itseäni miellyttävän vakuutusyhtiön hyväksymän hinnan autolle, ainoo mutta hommassa on et auton tarttee seistä 5kk vuodesta... saa nähä miten käy. Mitähän tämmösen auton myyntihinta vois olla, kun on kunnossa?
Kävin täs joululomalla ostamassa pikku joululahjan itselleni, uudet renkaan syksyllä hankituille aluille kaveriksi:
http://kuvablogi.com/nayta/838194/
Vanteet ovat malliltaa AWS Racing 6,5 x 15" ja renkaat ovat Nokia Hakkapeliitta 4 195/60/15" Melko edullinen setti toi oli, renkaat makso 340€ sarja päälle laitettuna. Mutta sitten päästäänkin siihen ongelmaan, vanteiden mahantuoja on mennyt konkurssiin, jonka takia kumikorjaamo ei saanut siihen sopivi sovitteita, että näin tällä kertaa. Jos joku tietäs mistä noihin vateihin sais sovitteita olisin erittäin kiitollinen, ettei tartte kaverilla sorvauttaa alumiinista amiksessa...
Lisää kuvia tulee kun saan osia maalarilta!
mitä muuta rekisteröintikatsastuksessa tehdään
Ei kai ne mitään ihmeellistä. Ihan normi katsastus oli mulla aianakin kun tuon vessan kesällä kilpiin leimasin.
Soviterenkaita nyt taitaa saada jokaisesta vanneputkasta,mittaat vaan vanteet keskireijän halkaisijan ja sisämitaksi se 57,1 ja vanneliikkeeseen kysyy.
Kumikorjaamosta ei löytyny sopivia sovitteita ja eivät saaneet hommattuakaan ainakaan helpolla sellasia...
Tänään hain muuten Ekan erän osia maalaamosta, huomenna hinuri tuo auton ja loput muoviosat. Maalari vaan sano et meni helvetisti maalia, perus maalia meni 2,8 litraa ja kun se ohennettiin ja kovetteet joukkoon ni sitä meni yhteensä 6 litraa :D jokunen muoviosa... Huomenna kuvia...
Tänään hain muuten Ekan erän osia maalaamosta, huomenna hinuri tuo auton ja loput muoviosat. Maalari vaan sano et meni helvetisti maalia, perus maalia meni 2,8 litraa ja kun se ohennettiin ja kovetteet joukkoon ni sitä meni yhteensä 6 litraa :D jokunen muoviosa... Huomenna kuvia...
Jep tässä olis ny kuvia uudesta maalipinnasta, kyllä kiiltää:
Linkki kuvakansioon: http://kuvablogi.com/blog/4962/3/
Lisää kuvia tulee kun saan viikonloppuna kasattua autoo lisää...
Linkki kuvakansioon: http://kuvablogi.com/blog/4962/3/
Lisää kuvia tulee kun saan viikonloppuna kasattua autoo lisää...
Eli jotain oon saanu aikaan tossa viime viikonloppunakin:
Vannesovittelua
Keula
Keula 2
Kylki
Kylkimuovit
Uudet takavalotkin tuli ostettua, Hellan tekeleet tummina. Niistä ei oo vielä kuvaa mutta asia korjaantuu ens viikonloppuna.
Viikonloppuna tarttis tehä pakoputken loppuosa vielä uudestaan kun äänet meinaa olla liian kovat ja ampuu putkeen moottorijarrutuksessa kun on liian suora putkisto... Eli pientä viialilua ja viikon kahden päästä näillä näkymillä konttroille näyttään :D
Viikonloppuna otan varmaan parempia kuvia ulkosalla.
Minkäs moista vahaa tohon uuteen maalipintaan kannattas sipasta? Onko joku aine jota erityisesti suosittelisitte? Jotain korregin tuotteita talissa olis, mut mut...
Ja sit sellanen vielä et jos jollain on myydä ikkunan tiivisteitä tähän kärryyn ni voisin ostaa pois, kun omista on ruostunut se rauta sieltä kumin sisältä. Tarkoitan siis niitä tiivisteitä jotaka on vaakatasossa ovessa ulkopuolella ikkkunan alareunassa...
Ja sit samaan hankintalistaan pääsee kuvan osanen:
Lukkohärpälet
Osa on kuskin puolen takaovesta ja on lukon ja oven lukkonupin tankojen välillä. Tuosta omasta meni purkuvaiheessa toisen tangon kiinnitys muovikliksut poikki ja vee mäinen korjata. Mutta tuolla ei nyt kiire oo kun ei takaovista tartte lukkoa käyttää kun on keskuslukko...
Vannesovittelua
Keula
Keula 2
Kylki
Kylkimuovit
Uudet takavalotkin tuli ostettua, Hellan tekeleet tummina. Niistä ei oo vielä kuvaa mutta asia korjaantuu ens viikonloppuna.
Viikonloppuna tarttis tehä pakoputken loppuosa vielä uudestaan kun äänet meinaa olla liian kovat ja ampuu putkeen moottorijarrutuksessa kun on liian suora putkisto... Eli pientä viialilua ja viikon kahden päästä näillä näkymillä konttroille näyttään :D
Viikonloppuna otan varmaan parempia kuvia ulkosalla.
Minkäs moista vahaa tohon uuteen maalipintaan kannattas sipasta? Onko joku aine jota erityisesti suosittelisitte? Jotain korregin tuotteita talissa olis, mut mut...
Ja sit sellanen vielä et jos jollain on myydä ikkunan tiivisteitä tähän kärryyn ni voisin ostaa pois, kun omista on ruostunut se rauta sieltä kumin sisältä. Tarkoitan siis niitä tiivisteitä jotaka on vaakatasossa ovessa ulkopuolella ikkkunan alareunassa...
Ja sit samaan hankintalistaan pääsee kuvan osanen:
Lukkohärpälet
Osa on kuskin puolen takaovesta ja on lukon ja oven lukkonupin tankojen välillä. Tuosta omasta meni purkuvaiheessa toisen tangon kiinnitys muovikliksut poikki ja vee mäinen korjata. Mutta tuolla ei nyt kiire oo kun ei takaovista tartte lukkoa käyttää kun on keskuslukko...
Projekti on edennyt siihen vaiheeseen et tänään yritän viedä näytille sen konttorille jos saan ajan. Kuvia e i pariin viikkoon oo saanu otettua kun oma kamera meni paskaksi ja viikkoa myöhemmin meni myös vanhempien kamera... mutta ny perjantaina sain hankittua uuden ja kuvia tulee täs viikolla...
Pakoputkikin tuli tehtyä vielä uusiksi. vanha putki oli liian suora ja käynti oli epätasasta. siitäkin lisää juttua myöhemmin...
Pakoputkikin tuli tehtyä vielä uusiksi. vanha putki oli liian suora ja käynti oli epätasasta. siitäkin lisää juttua myöhemmin...
No nii, nyt olis kuvia ihan ulkoilmassa otettuja:
http://kuvablogi.com/nayta/912113/
http://kuvablogi.com/nayta/912112/
http://kuvablogi.com/nayta/912111/
http://kuvablogi.com/nayta/912110/
http://kuvablogi.com/nayta/912108/
Ja sit uudesta pakoputkistosta muutama kuvatus, äänet muuttu hiljaisemmiksi ja käynti tasaantui hurjasti. Mutta kyllä ton vielä kuulee missä likkuu.
http://kuvablogi.com/nayta/912121/
http://kuvablogi.com/nayta/912122/
http://kuvablogi.com/nayta/912123/
Ja sit semmonen pikku juttu viä, SE ON NYT SIT KILVISSÄ! Katsari ei huomattanu mistään, muuta kuin lopuks sano et voisin takajarrujen jarrukilvet askarrella sinne joskus. Komeeksi vaan kehui. Katsatus kesti vajaa 2 h, siitä tunti meni tietojen etsimiseen, kun tyyppikoodi oli väärin vanhassa rekisteriotteessa. Vanhassa rekisteriotteessa ei ollut ollenkaat kirjotettu et on neliveto ja ahdettu. Katsari soitteli akeenkin ja kyseli mitä tehdä. Kirjotti sinne erikoisehtoihin vaan uuden tyyppikoodin autolle.
Semmonen tuli huomattua, kun jarruvalojen anturin kanssa räpelsin et autossa on kytkinpolkimellekkin anturi. Johto siitä oli irti. Mitähän virkaa tuolla anturilla on, ja mihin se vaikuttaa? Estääkö se käynnistyksen jos kytkin ei oo pohjassa, jos johto on kiinni?
http://kuvablogi.com/nayta/912113/
http://kuvablogi.com/nayta/912112/
http://kuvablogi.com/nayta/912111/
http://kuvablogi.com/nayta/912110/
http://kuvablogi.com/nayta/912108/
Ja sit uudesta pakoputkistosta muutama kuvatus, äänet muuttu hiljaisemmiksi ja käynti tasaantui hurjasti. Mutta kyllä ton vielä kuulee missä likkuu.
http://kuvablogi.com/nayta/912121/
http://kuvablogi.com/nayta/912122/
http://kuvablogi.com/nayta/912123/
Ja sit semmonen pikku juttu viä, SE ON NYT SIT KILVISSÄ! Katsari ei huomattanu mistään, muuta kuin lopuks sano et voisin takajarrujen jarrukilvet askarrella sinne joskus. Komeeksi vaan kehui. Katsatus kesti vajaa 2 h, siitä tunti meni tietojen etsimiseen, kun tyyppikoodi oli väärin vanhassa rekisteriotteessa. Vanhassa rekisteriotteessa ei ollut ollenkaat kirjotettu et on neliveto ja ahdettu. Katsari soitteli akeenkin ja kyseli mitä tehdä. Kirjotti sinne erikoisehtoihin vaan uuden tyyppikoodin autolle.
Semmonen tuli huomattua, kun jarruvalojen anturin kanssa räpelsin et autossa on kytkinpolkimellekkin anturi. Johto siitä oli irti. Mitähän virkaa tuolla anturilla on, ja mihin se vaikuttaa? Estääkö se käynnistyksen jos kytkin ei oo pohjassa, jos johto on kiinni?
Kesäksi olis tarkotus hommata isompaa vannetta ja madaltaa, ei siitä nyt viitti täs talvella auraa tehdä jos luntakin sattuis tuleen...
Joo samaa ittee hiukan kalvaa noiden kaarien ja puskurin linjan katkeeminen, mut minkäs teet... kattoo ny jos joskus sit opettelis ton lasikuiduttamisen kunnolla ja kehittelis sit toisen puskurin tilalle, mutta ei ihan lähitulevaisuudessa. :D
Auton aattelin rekisteröidä harrasteajoneuvoksi jolloin se seisoo 5kk/vuosi, jolloin olis aikaa rakentaa.
Joo samaa ittee hiukan kalvaa noiden kaarien ja puskurin linjan katkeeminen, mut minkäs teet... kattoo ny jos joskus sit opettelis ton lasikuiduttamisen kunnolla ja kehittelis sit toisen puskurin tilalle, mutta ei ihan lähitulevaisuudessa. :D
Auton aattelin rekisteröidä harrasteajoneuvoksi jolloin se seisoo 5kk/vuosi, jolloin olis aikaa rakentaa.
Tos ennekuin ton kilpiin sain, kävin kyselemässä Tapiolan konttorista, missä mulla muutkin vakuutukset on, niin millai mun kannattas toi vakuutta ja mitä maksaa. Se suositteli tota harrasteajoneuvoksi rekisteröintiä. Siinä oli ehtoina et auton täytyy olla yli 15v vanha ja muutosprosentteja enintään muistaakseni 35%. Auton täytyy seisoo vuodessa vähintään 5 kuukautta, liikennevakuutus maksetaan normaalisti ja siitä saa vuoden lopuksi seisonta-ajan takasi. Mutta se pääjuju hommassa on et täyskaskon lunastusarvo neuvotellaan kohdilleen heti vakuutusta tehdessä. Eli jos mä ryttäisin ton passatin normaalilla kaskolla ni siitä maksettas tuskin mitään ku se rinnastettas normi tekniikalla olevaan vastaavaan, mutta kun se olis harrasteajoneuvo rekisterissä, siinä on otettu huomioon tehdyt muutokset ja parannukset ja maksettas sit sillä arvoilla mikä on sovittu.
Tasi tulla vähä sekava selostus mut vakuutusyhtiön konttorilta saat tarkemman selityksen.
Tasi tulla vähä sekava selostus mut vakuutusyhtiön konttorilta saat tarkemman selityksen.
Tapsala:
Kyllä tuosta ymmärsi sen jutun juonen. Onko kellään tietoa muista vakuutusyhtiöistä kenellä olisi "harrasteajoneuvovakuutus"?
Ootko Tapsala verrannu hintaeroa sen tavallisen ja tuon harrastevakuutuksen eroa?
Lähinnä tarkotan sitä että kuinka paljon laskutetaan enemmän mahdollisessa lunastustapauksessa saatavista summista... Ymmärsitköhän?
20 vai 200€ enemmän vuodessa jos haluaisi vaikka 1000€ enemmän vahingon sattuessa...
Kyllä tuosta ymmärsi sen jutun juonen. Onko kellään tietoa muista vakuutusyhtiöistä kenellä olisi "harrasteajoneuvovakuutus"?
Ootko Tapsala verrannu hintaeroa sen tavallisen ja tuon harrastevakuutuksen eroa?
Lähinnä tarkotan sitä että kuinka paljon laskutetaan enemmän mahdollisessa lunastustapauksessa saatavista summista... Ymmärsitköhän?
20 vai 200€ enemmän vuodessa jos haluaisi vaikka 1000€ enemmän vahingon sattuessa...
Se kaskon hinta muuttuu mitä kalliimmaksi se auto arvioidaan. Se vakuutusukko anto sellasen taulukon mistä katotaan se kaskon hinta. Samalla taulukolla menee museoautojen kasko. Voin viikonloppuna naputella tänne siitä hiukan summia, kun saan sen taas käsiini.
Tais olla ettei näin vanhaan tainut edes saada normi täyskaskoa, ainoastaan laajanosakaskon, jos on normivakuutuksissa.
Tais olla ettei näin vanhaan tainut edes saada normi täyskaskoa, ainoastaan laajanosakaskon, jos on normivakuutuksissa.
"Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis" niin siinä käy kun kasä lähestyy ja kesävanteet osu näkökenttään varaston nurkassa, eli alotin sit niiden kiillottamisen... Keskiosat maalataan mustaksi ja huuli kiillotetaan.
Tossa kuvassa näkyy vähä kuvaa vanteista:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img283934.jpg
Osasyyllinen vanteiden kunnostamiseen saattoi olla, ettei juur nyt oo kauheesti rahaa uusiin ja isompiin ja noilla on vielä hyvät bridgestonen kumit joissa pintaa yli puoli senttiä.
Vanteet on jotkun vanhat Nardi merkkiset 15"x6,5" ET 28
Jos suunnitelmat meneen niin kuin oon ajatellu ni reilun puolenvuoden päästä noi menee viimestään vaihtoon kun ei jarrut mahdu enää 15" vanteiden sisään :D
Sit olis vielä yks ongelma: Siihen harrasteajoneuvo haku paperiin tarttis kehitellä jonkun moinen oma arvio auton lunastusarvosta, meni vähä hankalaksi :D
Tossa kuvassa näkyy vähä kuvaa vanteista:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img283934.jpg
Osasyyllinen vanteiden kunnostamiseen saattoi olla, ettei juur nyt oo kauheesti rahaa uusiin ja isompiin ja noilla on vielä hyvät bridgestonen kumit joissa pintaa yli puoli senttiä.
Vanteet on jotkun vanhat Nardi merkkiset 15"x6,5" ET 28
Jos suunnitelmat meneen niin kuin oon ajatellu ni reilun puolenvuoden päästä noi menee viimestään vaihtoon kun ei jarrut mahdu enää 15" vanteiden sisään :D
Sit olis vielä yks ongelma: Siihen harrasteajoneuvo haku paperiin tarttis kehitellä jonkun moinen oma arvio auton lunastusarvosta, meni vähä hankalaksi :D
Jep jep. Täällä Tanskassa kun on työharjottelussa kaukana autosta, on aikaa miettiä mitä kivaa kesällä aletaan rakentaan.
Eli idana olis rakentaa toinen kone tossa kesän aikana kun auto on ajossa. Kaavailtuja muutoksia:
- G-vemputin lentää mäelle ja tilalle turbo! Tätä moottorin rakentamista oon suunnitellu päässäni jo pitemmän aikaa ja sillon kävi mielessä myös tuo remmi+turbo ydistelmä, mutta se on nyt kuopattu kun gryger kerkes ennen, sehän alkas oleen jo tusina projekti! Muuta määpäs aattelin pistä kaks turboo :) Sais turbot herään melko alhaalta ja silti huipputehojakin, ehkä. Mutta vähintään yksi.
- Venttiilien määrä olis tarkotus tuplata. Jos joku kyseisen operaation tehnyt vois hiukan kertoilla mitä modifikaatioita täytyy tehä et tonne 16 tappisen kannen saa ängettyä...
- Lisäksi kansi kävis ammatti-ihmisellä pienoisessa käsittelyssä. Kaveri harrastaa rallia ja tietää kaverin joka tekee huippuluokan kansia, jos en satu tyytyyn vaan pieneen kanavien siistimiseen jonka vois koittaa ittekkin.
- Luonnollisesti koneen sisukalut menis uusiksi. Joko taottua tavaraa tai jokku s-audin vakiot. Saako mistään järkevällä hinnalla noita taottuja osasia kun tuntuu et mäntäsettikin maksais melke tonnin, joka ei mun korvaan kuulosta kovin realistiselta.
- Kytkin tietenkin uusiksi.
- Moottorin ohjauksesta tulis huolehtiin megasqruitti.
Kun tua pakosarjan tykönä saattas tulla hiukan ahdasta jos sinne kaks ahdistinta pistäs, niin onnistuuko koneen kallistaminen eteenpäin lisätilan toivossa? Itse en näkis siihen mitään estettä.
Sit semmonen huolenaihe alko painaan mieltä et kestääkö loota enää tommosta settiä?
Muutoskatsastushan ei varmaan olis kanskaan ongelma, kun tehoja olis sen +20% :D
Sitten täällä on jonku verran jauettu tosta pg lohkon kankisuhteesta, niin sopiiko tohon lootaan mikään muu lohko viksusti, johon em. setuppia rupeis kyhään? Tai sitte toinen kampura.
Ideoita saa heittää ilmoille...
Eli idana olis rakentaa toinen kone tossa kesän aikana kun auto on ajossa. Kaavailtuja muutoksia:
- G-vemputin lentää mäelle ja tilalle turbo! Tätä moottorin rakentamista oon suunnitellu päässäni jo pitemmän aikaa ja sillon kävi mielessä myös tuo remmi+turbo ydistelmä, mutta se on nyt kuopattu kun gryger kerkes ennen, sehän alkas oleen jo tusina projekti! Muuta määpäs aattelin pistä kaks turboo :) Sais turbot herään melko alhaalta ja silti huipputehojakin, ehkä. Mutta vähintään yksi.
- Venttiilien määrä olis tarkotus tuplata. Jos joku kyseisen operaation tehnyt vois hiukan kertoilla mitä modifikaatioita täytyy tehä et tonne 16 tappisen kannen saa ängettyä...
- Lisäksi kansi kävis ammatti-ihmisellä pienoisessa käsittelyssä. Kaveri harrastaa rallia ja tietää kaverin joka tekee huippuluokan kansia, jos en satu tyytyyn vaan pieneen kanavien siistimiseen jonka vois koittaa ittekkin.
- Luonnollisesti koneen sisukalut menis uusiksi. Joko taottua tavaraa tai jokku s-audin vakiot. Saako mistään järkevällä hinnalla noita taottuja osasia kun tuntuu et mäntäsettikin maksais melke tonnin, joka ei mun korvaan kuulosta kovin realistiselta.
- Kytkin tietenkin uusiksi.
- Moottorin ohjauksesta tulis huolehtiin megasqruitti.
Kun tua pakosarjan tykönä saattas tulla hiukan ahdasta jos sinne kaks ahdistinta pistäs, niin onnistuuko koneen kallistaminen eteenpäin lisätilan toivossa? Itse en näkis siihen mitään estettä.
Sit semmonen huolenaihe alko painaan mieltä et kestääkö loota enää tommosta settiä?
Muutoskatsastushan ei varmaan olis kanskaan ongelma, kun tehoja olis sen +20% :D
Sitten täällä on jonku verran jauettu tosta pg lohkon kankisuhteesta, niin sopiiko tohon lootaan mikään muu lohko viksusti, johon em. setuppia rupeis kyhään? Tai sitte toinen kampura.
Ideoita saa heittää ilmoille...
Toi oli hyvä pointti. Mutta kärsiis se silti hiukan kallistaa ja pistää sit tukitangon siihen moottorille, ettei se pääse keinuun siinä juurikaan. Ei viittis ruveta moukaroimaan rintapeltiäkään.
Sitten sellanen tuli mieleen et piisaako ton G-ahtimen oma oljyn kierto myös turbolle(turboille)? Kun vaihtaa sen kuristusletkun tietty suurempaan.
Sitten sellanen tuli mieleen et piisaako ton G-ahtimen oma oljyn kierto myös turbolle(turboille)? Kun vaihtaa sen kuristusletkun tietty suurempaan.
VOI VITTU, JOS EN PAREMMIN SANOS!
Käsikirjoitus meni nyt uusiksi tai siis pikemminkin auton keula... Tuli ajettua pieni ketjukolari. Ajoin yhen bemarin citymaasturin perässä Tampereen keskustassa, kuski ei huomannut edellä ajaneen auton hiljentäneen ja veti liinat kiinni ja minä olin sen takana, arvata saattaa miten kävi... PRKL!
Vauhtia ei ollu paljo mut silti meni ihan tarpeeksi osaa vaihtoon: nokkapelti, valorauta, vasen etuvalo, puskuri, maski, vasen lokasuoja, syyläri yms. pientä... Bemarin peräkoukku teki kipeetä tolle syylärille, vedet lorahti ulos...
Ei osia saa tarjota!
Siinä siy kutsuttiin poliisit paikalle, onneks se bemari kuski oli tosi asiallinen ja rauhallinen. Ja poliistkin oli sattumalta reiluja kun sanoivat että sen verran säälivät, etteivät kirjota sakkoja...
Sen lopetetun paperitehtaan pääluottamusmiehen sanoja lainaten. "Taidampa riipasta kännit!"
Käsikirjoitus meni nyt uusiksi tai siis pikemminkin auton keula... Tuli ajettua pieni ketjukolari. Ajoin yhen bemarin citymaasturin perässä Tampereen keskustassa, kuski ei huomannut edellä ajaneen auton hiljentäneen ja veti liinat kiinni ja minä olin sen takana, arvata saattaa miten kävi... PRKL!
Vauhtia ei ollu paljo mut silti meni ihan tarpeeksi osaa vaihtoon: nokkapelti, valorauta, vasen etuvalo, puskuri, maski, vasen lokasuoja, syyläri yms. pientä... Bemarin peräkoukku teki kipeetä tolle syylärille, vedet lorahti ulos...
Ei osia saa tarjota!
Siinä siy kutsuttiin poliisit paikalle, onneks se bemari kuski oli tosi asiallinen ja rauhallinen. Ja poliistkin oli sattumalta reiluja kun sanoivat että sen verran säälivät, etteivät kirjota sakkoja...
Sen lopetetun paperitehtaan pääluottamusmiehen sanoja lainaten. "Taidampa riipasta kännit!"
Sen lopetetun paperitehtaan pääluottamusmiehen sanoja lainaten. "Taidampa riipasta kännit!"
Näinhän se on sanottava.
Ei osia saa tarjota!
Ai ei vai?
Noh, peltiä aina saa uutta, vaikka kyllähän tuollainen aina vituttaa.
Joo, puskuriin juur oli kans mielessä et teen kaarille sellaset jatkot. Maskina vois tällä kertaa kokeilla ihan umpinaista missä on luomet, saa nähä...
Ja osia siis saa tarjota! (painovirhe paholainen) Ja mielellään Tampere- Ikaalinen suunnalta.
Kauhee olis polte lähtee 4.5. autolla tonne Sunday on Racetrackiin Jurvaan, voi tulla kiire...
Ja osia siis saa tarjota! (painovirhe paholainen) Ja mielellään Tampere- Ikaalinen suunnalta.
Kauhee olis polte lähtee 4.5. autolla tonne Sunday on Racetrackiin Jurvaan, voi tulla kiire...
Vaikka tässä topicissa hilvasta on ollutkin töitä auton kanssa on paiskittu.
Eli vanteiden kiillotus vaihtuikin sitten maalaamiseen, tässä lopputuloksesta pari otosta:
http://kuvablogi.com/nayta/1103059
http://kuvablogi.com/nayta/1103060
Joo, korkee on mutta nyt on ollu niin paljon muutakin ostettavaa autoon, ettei oo raha riittäny alustasarjaan.
Sitten päästään aiheeseen kolarikorjaus, puskuria korjaillessa tuli tustuttua tohon lasikuiduttamisen maailmaan ja kyllä se siitä lähti sujuun.
Ensin parsin noita isompia suoria pintoja että puskin pysyy kasassa:
http://kuvablogi.com/nayta/1102959
Sitten leikittiin uretaanilla:
http://kuvablogi.com/nayta/1102980
http://kuvablogi.com/nayta/1102979
Ja haettiin hiukan hukkuneita muotoja:
http://kuvablogi.com/nayta/1102988
http://kuvablogi.com/nayta/1102985
Ja pakkausteippiä päälle minkä jälkeen kuitua niskaan:
http://kuvablogi.com/nayta/1103005
http://kuvablogi.com/nayta/1103003
Samalla kun uretaanin kanssa tuli leikittyä ni ruiskuttelin aihion pyöränkaarien jatkoille:
http://kuvablogi.com/nayta/1102977
Tän verran välijäähdytin otti kipiää rytäkässä:
http://kuvablogi.com/nayta/1102976
Aika säkäri kun ei menny rikki, aattelin ton vielä oikasta.
Sitten vähän kuvaa konepellistä ja lokarista jotka ottivat myös osumaa:
http://kuvablogi.com/nayta/1102965
http://kuvablogi.com/nayta/1102964
Sitten ton maskin kanssa tuli kauhee inspiraatio ruveta orginaalista muokkaan mieleistään, otettiin pistosaha käteen ja tehtiin reikä maskiin johon liitettiin tuhoutuneesta maskista keskiaukko:
http://kuvablogi.com/nayta/1102993
http://kuvablogi.com/nayta/1102998
Helpompi tehä tosta kuin tilata uus samanmoinen, kun toi orginaali istuu nokkaan just eikä melkeen toisin kuin noi myytävät tuning palikat. Viä tarttis luomet siihen taikoo.
Syyläristä meni päätypalasiksi:
http://kuvablogi.com/nayta/1102973
Teetin uuden syylärin, kun ei saanu enää tarvikeosana tehtaalta. Tulee nyt messinki päädyillä ja samalla laittoivat yhen ½" nipan siihen päätyyn lisää, johon saan lisäanturin laitettua. Huomenissa olis tarkotus mennä se hakeen ja samalla matkalla kaapata mukaan kr koneen kansi seuraavaa rojektia alustaen :D
Otti se valorautakin hiukan kipeetä:
http://kuvablogi.com/nayta/1102974
Tässä samassa rytäkässä meni ilmastoinnin kenno rikki ni se ja kompressori yms hilppeet lähtee käveleen, kun eivät aikaisemminkaan pitäny nesteitä sisällään.
Laitilasta hain purkuosana konepellin, lokarin, valoraudan ja ohjaustehostimen säiliön.
Eli vanteiden kiillotus vaihtuikin sitten maalaamiseen, tässä lopputuloksesta pari otosta:
http://kuvablogi.com/nayta/1103059
http://kuvablogi.com/nayta/1103060
Joo, korkee on mutta nyt on ollu niin paljon muutakin ostettavaa autoon, ettei oo raha riittäny alustasarjaan.
Sitten päästään aiheeseen kolarikorjaus, puskuria korjaillessa tuli tustuttua tohon lasikuiduttamisen maailmaan ja kyllä se siitä lähti sujuun.
Ensin parsin noita isompia suoria pintoja että puskin pysyy kasassa:
http://kuvablogi.com/nayta/1102959
Sitten leikittiin uretaanilla:
http://kuvablogi.com/nayta/1102980
http://kuvablogi.com/nayta/1102979
Ja haettiin hiukan hukkuneita muotoja:
http://kuvablogi.com/nayta/1102988
http://kuvablogi.com/nayta/1102985
Ja pakkausteippiä päälle minkä jälkeen kuitua niskaan:
http://kuvablogi.com/nayta/1103005
http://kuvablogi.com/nayta/1103003
Samalla kun uretaanin kanssa tuli leikittyä ni ruiskuttelin aihion pyöränkaarien jatkoille:
http://kuvablogi.com/nayta/1102977
Tän verran välijäähdytin otti kipiää rytäkässä:
http://kuvablogi.com/nayta/1102976
Aika säkäri kun ei menny rikki, aattelin ton vielä oikasta.
Sitten vähän kuvaa konepellistä ja lokarista jotka ottivat myös osumaa:
http://kuvablogi.com/nayta/1102965
http://kuvablogi.com/nayta/1102964
Sitten ton maskin kanssa tuli kauhee inspiraatio ruveta orginaalista muokkaan mieleistään, otettiin pistosaha käteen ja tehtiin reikä maskiin johon liitettiin tuhoutuneesta maskista keskiaukko:
http://kuvablogi.com/nayta/1102993
http://kuvablogi.com/nayta/1102998
Helpompi tehä tosta kuin tilata uus samanmoinen, kun toi orginaali istuu nokkaan just eikä melkeen toisin kuin noi myytävät tuning palikat. Viä tarttis luomet siihen taikoo.
Syyläristä meni päätypalasiksi:
http://kuvablogi.com/nayta/1102973
Teetin uuden syylärin, kun ei saanu enää tarvikeosana tehtaalta. Tulee nyt messinki päädyillä ja samalla laittoivat yhen ½" nipan siihen päätyyn lisää, johon saan lisäanturin laitettua. Huomenissa olis tarkotus mennä se hakeen ja samalla matkalla kaapata mukaan kr koneen kansi seuraavaa rojektia alustaen :D
Otti se valorautakin hiukan kipeetä:
http://kuvablogi.com/nayta/1102974
Tässä samassa rytäkässä meni ilmastoinnin kenno rikki ni se ja kompressori yms hilppeet lähtee käveleen, kun eivät aikaisemminkaan pitäny nesteitä sisällään.
Laitilasta hain purkuosana konepellin, lokarin, valoraudan ja ohjaustehostimen säiliön.
Jep jep!
Taas pitkästä aikaa päivittelyä. Passatti on taas liikenteessä, entistä ehompana. Pieni 500km:n testireissu tossa tuli heitettyä, kävin parin kaverin kanssa virossa ostoksilla :D
Pari reissukuvaa:
http://kuvablogi.com/nayta/1297388/
http://kuvablogi.com/nayta/1297390/
http://kuvablogi.com/nayta/1297389/
Reissun saalis: n. 1000 tölkkiä mietoja ja n. 40L väkeviä ja muutama kartsa tupakkia... Tulihan sitä myös heitettyä siä tankki täyteen, otin 56L ja 15€ säästi suomen hintoihin verrattuna.
Auto toimi reissun ihan hyvin, mitä nyt laivaan ajettaessa menomatkalla sytty abs:en valo palaan, mutta kun ajettiin ulos lautasta se sammu, pientä jännitystä :)
Itte autosta lisää kuvia kun saan sen pestyä ja vahattua...
Taas pitkästä aikaa päivittelyä. Passatti on taas liikenteessä, entistä ehompana. Pieni 500km:n testireissu tossa tuli heitettyä, kävin parin kaverin kanssa virossa ostoksilla :D
Pari reissukuvaa:
http://kuvablogi.com/nayta/1297388/
http://kuvablogi.com/nayta/1297390/
http://kuvablogi.com/nayta/1297389/
Reissun saalis: n. 1000 tölkkiä mietoja ja n. 40L väkeviä ja muutama kartsa tupakkia... Tulihan sitä myös heitettyä siä tankki täyteen, otin 56L ja 15€ säästi suomen hintoihin verrattuna.
Auto toimi reissun ihan hyvin, mitä nyt laivaan ajettaessa menomatkalla sytty abs:en valo palaan, mutta kun ajettiin ulos lautasta se sammu, pientä jännitystä :)
Itte autosta lisää kuvia kun saan sen pestyä ja vahattua...
No voi vittu jos en paremmin sanos!
Tossa koulussa käydessäni Tampereella oli joku peruuttanu passatin nokkaan ja nyt puskimessa on peräkoukun kokonen kolo!! Ei vittu! 3kk vanha maalipinta edellisestä kolarista joka tosin meni mun piikkiin, ei siitä sen enempää.
Tän kertanen syyllinen tosin oli lähteny meneen sen kummempia ihmettelemättä, mutta onneksi Suomessa on vielä mukaviakin ihmisiä!!! Eräs henkilö näki tilanteen ja jätti tuulilasiini lapun missä oli hänen numeronsa, syyllisen rekisteritunnus ja kellon aika :D Soitin heti tilanteen nähneelle ja kiittelin kovasti.
Aattelin et soitan suoraan poliisille huomen aamuna, kun eivät enää puhelimeen vastanneet näin ehtoolla... Vaikka mieli teki pilata kolaroijan yöunet näin ehtoolla saman tien...
Vois viedä auton tutulle maalarille vahinko tarkastukseen, joka ei tee todellakaan ilmaseksi hommia...
Tossa koulussa käydessäni Tampereella oli joku peruuttanu passatin nokkaan ja nyt puskimessa on peräkoukun kokonen kolo!! Ei vittu! 3kk vanha maalipinta edellisestä kolarista joka tosin meni mun piikkiin, ei siitä sen enempää.
Tän kertanen syyllinen tosin oli lähteny meneen sen kummempia ihmettelemättä, mutta onneksi Suomessa on vielä mukaviakin ihmisiä!!! Eräs henkilö näki tilanteen ja jätti tuulilasiini lapun missä oli hänen numeronsa, syyllisen rekisteritunnus ja kellon aika :D Soitin heti tilanteen nähneelle ja kiittelin kovasti.
Aattelin et soitan suoraan poliisille huomen aamuna, kun eivät enää puhelimeen vastanneet näin ehtoolla... Vaikka mieli teki pilata kolaroijan yöunet näin ehtoolla saman tien...
Vois viedä auton tutulle maalarille vahinko tarkastukseen, joka ei tee todellakaan ilmaseksi hommia...
Haluisin melkeen olla paikalla ja nähdä hepun ilmeen kun soitat tai poliisi soittaa kyseiselle henkilölle. Ärsyttää tollaset pellet.....
Ite sain kerran yhen sankarin rysän päältä kiinni kun pamautti ovella kunnon vekin A4 kylkeen. Aluksi jopa kielsi koko tilanteen mutta kun hiukan korotin ääntä niin syyllinenkin löytyi ja maksoi lopulta kiltisti kulut.
Ite sain kerran yhen sankarin rysän päältä kiinni kun pamautti ovella kunnon vekin A4 kylkeen. Aluksi jopa kielsi koko tilanteen mutta kun hiukan korotin ääntä niin syyllinenkin löytyi ja maksoi lopulta kiltisti kulut.
Tee ihmeessä rikosilmoitus ja vaadi rangaistusta asiaankuuluvien korvausten lisäksi. Kyllähän tuosta nyt vähintään sakot saa. Kyseessähän on liikennepako ja jos kaveri sen kerran tekee, tekee hän sen toistekin.
Jos alkaa ehdotella jotain korvausten sovittelua, lyöt vain laskun näppiin raskaimman mukaan.
Jos alkaa ehdotella jotain korvausten sovittelua, lyöt vain laskun näppiin raskaimman mukaan.
Tänään soitin poliisille ja poliisi anto kaverin nimen tai no oikeestaan yrityksen nimen ja sano et jos ne rupee venkuileen, niin soita uudestaan asemalle ni ne lähtee kovisteleen kaveria.
Auto on rakennusliikkeen nimissä. Soitin siihe rakennusliikkeeseen ja konttori neiti anto tj:n numeron ja kerto et auto on tj:n pojan käytössä... Sempä takia se auto vissiin koulun pihassa seikkaili.
Soitin sille toimitusjohtajalle joka oli tietty niin kuin halolla olis päähän lyöty. Kysy mun numeron ja sano selvittelevänsä asiaa.
No puhelin soi sit päivällä ja kaveri myönsi et peräkoukussa näky vieläkin valkosta maalin palasta ja lasikuitua. Kyseli vaan et minkä ikänen auto ja mitä arvioisin korjauskustannuksiksi. Autosta sanoin sen verran et se on ollu pari vuotta rojektina ja puskuri on maalattu viimeksi 3kk sitten. Korjauskustannuksia en ruvennu arvaileen, aattelin et joku automaalaamo saa sen arvioida, vaikka ottasinkin rahana korvaukset.
Tässä kuva kolhusta: http://kuvablogi.com/nayta/1439235/ Kohuhan ei ole iso, mutta maalaus urakka siitä tulee eli melko kallis homma. Verkko on myös hiukan sisään rutussa. Mitäs arvioisitte korjauskuluiksi?
En tiä pitäskö hommasta tehdä vielä rangaistus vaatimus yms. poliisille ja eikös tosta jotain korvauksiakin voi pyytää, muutakin kuin vakuutusyhtiön maksamat? En mä siitä mitään lisävaatimuksia tekis, jos kuski olis jääny paikalle, mut eipä jääny. Voihan olla ettei se ees huomannu sitä osumaa, kun ei se ton isompi oo, mut mut...
Auto on rakennusliikkeen nimissä. Soitin siihe rakennusliikkeeseen ja konttori neiti anto tj:n numeron ja kerto et auto on tj:n pojan käytössä... Sempä takia se auto vissiin koulun pihassa seikkaili.
Soitin sille toimitusjohtajalle joka oli tietty niin kuin halolla olis päähän lyöty. Kysy mun numeron ja sano selvittelevänsä asiaa.
No puhelin soi sit päivällä ja kaveri myönsi et peräkoukussa näky vieläkin valkosta maalin palasta ja lasikuitua. Kyseli vaan et minkä ikänen auto ja mitä arvioisin korjauskustannuksiksi. Autosta sanoin sen verran et se on ollu pari vuotta rojektina ja puskuri on maalattu viimeksi 3kk sitten. Korjauskustannuksia en ruvennu arvaileen, aattelin et joku automaalaamo saa sen arvioida, vaikka ottasinkin rahana korvaukset.
Tässä kuva kolhusta: http://kuvablogi.com/nayta/1439235/ Kohuhan ei ole iso, mutta maalaus urakka siitä tulee eli melko kallis homma. Verkko on myös hiukan sisään rutussa. Mitäs arvioisitte korjauskuluiksi?
En tiä pitäskö hommasta tehdä vielä rangaistus vaatimus yms. poliisille ja eikös tosta jotain korvauksiakin voi pyytää, muutakin kuin vakuutusyhtiön maksamat? En mä siitä mitään lisävaatimuksia tekis, jos kuski olis jääny paikalle, mut eipä jääny. Voihan olla ettei se ees huomannu sitä osumaa, kun ei se ton isompi oo, mut mut...
Tänään kävi ne kattomassa mitä tuli tehtyä. Kuulemma liikenne vakuutukseen sitä ei voi laittaa, kun auton omistaa yritys ja se ei ollu firman ajoo. Sinänsä hyvä tilanne mulle...
Ja veikkaan että toi KariS:n arvio on hiukkasen alakanttiin. No perjantaina käyn näyttämässä puskuria automaalarille ja se saa arvioida mulle mitä sen korjaus maksaisi. Sitte neuvotellaan uudestaan kolaroijan kanssa...
Ja veikkaan että toi KariS:n arvio on hiukkasen alakanttiin. No perjantaina käyn näyttämässä puskuria automaalarille ja se saa arvioida mulle mitä sen korjaus maksaisi. Sitte neuvotellaan uudestaan kolaroijan kanssa...
Hinta-arvio korjauksesta oli pikkasen isompi kuin aiemmat veikkaukset...
Soitin kolaroijalle asiasta ja hän sano et maksaa sen summan mulle ja mä hoidan sen korjauttamisen sit kun kerkeen ja miten haluan. Korjaan itse sen puskurin ja teen pohjat ja vaan maalautan se ulkopuolisella, niin kulut ei nouse ihan noin korkeelle, eli pääsen siinä homassa viä kohtuullisille tuntipalkoille. Tämä sopi mulle hyvin. Asia siis saatiin hoidettua kivuttomasti.
Aika hyvin kun löyty toinenkin todistaja. Tänään kun menin kouluun ekan kerran kolarin jälkeen ni yks luokkakaverini oli huomannu tilanteen ja tarjos kolaroijan rekisterinumeroa... Ihme säkäri, kun yleensä tekijää ei saada millän kiinni...
Soitin kolaroijalle asiasta ja hän sano et maksaa sen summan mulle ja mä hoidan sen korjauttamisen sit kun kerkeen ja miten haluan. Korjaan itse sen puskurin ja teen pohjat ja vaan maalautan se ulkopuolisella, niin kulut ei nouse ihan noin korkeelle, eli pääsen siinä homassa viä kohtuullisille tuntipalkoille. Tämä sopi mulle hyvin. Asia siis saatiin hoidettua kivuttomasti.
Aika hyvin kun löyty toinenkin todistaja. Tänään kun menin kouluun ekan kerran kolarin jälkeen ni yks luokkakaverini oli huomannu tilanteen ja tarjos kolaroijan rekisterinumeroa... Ihme säkäri, kun yleensä tekijää ei saada millän kiinni...
Viimeksi muokannut Tapsala, 7.12.2008 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun ei kellekkään passatti kelvannut, niin täytyy sit itse ruveta tätä rakentaan lisää! :D
Tuli ostettua passatille kaveriksi tollanen väärän merkkinen pick-uppi eli Ford Ranger 4x4 vm. 2000 käyttikseksi ja tarilerin vetoon, niin voi alkaa rakentaan passattia lisää. Anteeksi hairahdukseni muihin merkkeihin :P
Lähitulevaisuudessa puran passatin keulan ja otan moottorin ja vaihteiston sisälle purettavaksi. Suunnitelmissa on:
- Vaihtaa moottoriin kaikki laakerit
- Kaikki tiivisteet menee uusintaan
- Sylinterit hoonata ja uudet männänrenkaat (mahdollisesti uudet kovemmat männätkin)
- Ahdin tulee vaihtuun
- Moottorin ohjaus vaihtuu Megaan
- Kantta viilata ja muutenkin kunnostella (jos budjetti sallii niin 16v kansi)
- Imu- ja pakosarjat uusiksi
- Kytkin vaihtuu järeempään
- Jyrkempi nokka
Yms. kaikkee pikkurojua...
Tarkotus olis saada ulos sellaset 250hv saa nähä kestääkö pg -motin vakio sisuskalut, mut se nähään sit :D Suurinta päänvaivaa aiheuttaa tuleva ahdin, ensinnäkin remmi vai turbo?! Tohon remmiahtimeen kun on tottunu, niin tykkäis pysyä edelleen remmissä, jolloin tuleva ahdin olisi Eatonin M62 (M45 taitaa olla liian pieni). Jos taas turboon siirtyy, menee moni asia vaikeemmaksi, mutta saishan sillä tehookin ihan eri malliin! ELI HYVIÄ AHDIN VAIHTOEHTOJA KAIVATAAN!
Kustannuksissa pyritään pysymään maltillisella tasolla, ettei homma lähe ihan täysin käsistä :D Auton täytyy olla ajossa karvan vajaan puolen vuoden päästä, jolloin on Bug Run 09! Tonne kovasti haluaisin lähtee, ikinä ennen ei oo tullu käytyä...
Luultavasti tulee uskaltauduttua lähteen Pirkkalan ABC:llekkin meettiinkin, jos siä ei heti tapeta, jos ajaa pihaan tolla ei vag -konsernin autolla :D
Ideat ja kommentit on tervettulleita, varsinkin tässä vaiheessa rojektia, ettei tulis tehtyä kauheen epäviksuja ratkasuja...
Ai-niin! Tästä rojektissa jää toi G60 -ahdin ylimääräiseksi, eli sen vois joku yrittää vaika ostaa pois parempaan käyttöön. Yks uus huoltosarjakin siihen ahtimeen löytys...
Tuli ostettua passatille kaveriksi tollanen väärän merkkinen pick-uppi eli Ford Ranger 4x4 vm. 2000 käyttikseksi ja tarilerin vetoon, niin voi alkaa rakentaan passattia lisää. Anteeksi hairahdukseni muihin merkkeihin :P
Lähitulevaisuudessa puran passatin keulan ja otan moottorin ja vaihteiston sisälle purettavaksi. Suunnitelmissa on:
- Vaihtaa moottoriin kaikki laakerit
- Kaikki tiivisteet menee uusintaan
- Sylinterit hoonata ja uudet männänrenkaat (mahdollisesti uudet kovemmat männätkin)
- Ahdin tulee vaihtuun
- Moottorin ohjaus vaihtuu Megaan
- Kantta viilata ja muutenkin kunnostella (jos budjetti sallii niin 16v kansi)
- Imu- ja pakosarjat uusiksi
- Kytkin vaihtuu järeempään
- Jyrkempi nokka
Yms. kaikkee pikkurojua...
Tarkotus olis saada ulos sellaset 250hv saa nähä kestääkö pg -motin vakio sisuskalut, mut se nähään sit :D Suurinta päänvaivaa aiheuttaa tuleva ahdin, ensinnäkin remmi vai turbo?! Tohon remmiahtimeen kun on tottunu, niin tykkäis pysyä edelleen remmissä, jolloin tuleva ahdin olisi Eatonin M62 (M45 taitaa olla liian pieni). Jos taas turboon siirtyy, menee moni asia vaikeemmaksi, mutta saishan sillä tehookin ihan eri malliin! ELI HYVIÄ AHDIN VAIHTOEHTOJA KAIVATAAN!
Kustannuksissa pyritään pysymään maltillisella tasolla, ettei homma lähe ihan täysin käsistä :D Auton täytyy olla ajossa karvan vajaan puolen vuoden päästä, jolloin on Bug Run 09! Tonne kovasti haluaisin lähtee, ikinä ennen ei oo tullu käytyä...
Luultavasti tulee uskaltauduttua lähteen Pirkkalan ABC:llekkin meettiinkin, jos siä ei heti tapeta, jos ajaa pihaan tolla ei vag -konsernin autolla :D
Ideat ja kommentit on tervettulleita, varsinkin tässä vaiheessa rojektia, ettei tulis tehtyä kauheen epäviksuja ratkasuja...
Ai-niin! Tästä rojektissa jää toi G60 -ahdin ylimääräiseksi, eli sen vois joku yrittää vaika ostaa pois parempaan käyttöön. Yks uus huoltosarjakin siihen ahtimeen löytys...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa