Passat GT G60 syncro rakentelua ja peruskunnostusta -jatkuu

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 17.1.2009 0:56

Mikäs sen 1.8T moottorin moottorityyppi on joka sopii bolt on tohon mun passatin laatikkoon kiinni, kun löysin kolme eri vaihtoehtoo: AEB, ANB ja APU? Tuo AEB on ainaskin vaijerikkasulla, mikä olis suuri plussa. Pistäskö siinä käyttää sit ton PG motin vai sen 1.8T:n kytkinhilppeitä ja tartteeko niihin tehä suurempia muutoksia? Ja mielellään ei arvailua, ettei tää rojekti kuse kauheen pahasti, kun bug runiin pitäs päästä tänävuonna!

Toi PG motti apulaitteineen lähtee sit myyntiin, kun saan hommattua sen 1.8T moottorin ja varmistettua sen sopivuuden!

Edit. Ilmeiseti AEB ja AGU on samoja moottoreita, eri päin vaan asennettuna konehuoneessa?

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 17.1.2009 9:07

AEB ja AGU on eri moottoreita. AGU:ssa esipumppu jakopäässä ja AEB:ssä sama kuin PG. Eli AEB menee helpommin.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 17.1.2009 10:47

Joo mut sopiiko toi AEB tohon mun passatin lootaan suoraan kiinni ilman ongelmia? Tähän kysymykseen kun saa varman vastauksen niin rupeen tosissani etsiin uutta mottia! Autopurkaamoista varmaan kannattaa ruveta noita moottoreita kyseleen?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.1.2009 14:10

benecars, valko,avk,oisko nuo alkuun.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 17.1.2009 22:11

Sopii. Katso pajalle.com ja sieltä corrado 1.8T. Autio.net:ssä sopivan hintasia motteja.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 18.1.2009 21:22

Kiitoksia! Moottorin metsästys alkakoon! :D

Tänään tuli jääradalla todettua, et pakko sitä tehoo on lisää saada, et ei hyydy kolmosella kun vetää pitkää nelipyöräluisua :D Pirun hauskaa puuhaa!

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 18.1.2009 22:09

Autio.net Autovahinkokeskuksen vieressä pirkkalassa on ihan edullinen. Kävin kyselemässä viime viikolla niin 700e oli "raakakoneen" hinta. Tosin hinta taitaa olla eri kun varmaan tarvitset koko setin johtoineen yms. ;) Jospa sitä itsekin hakis sellaisen, kun aihioita on ainakin kertynyt jo tarpeeksi...

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 18.1.2009 22:28

Kaikki muut apulaitteet on jees paitsi ahdin ja pakosarja, kun eihän sillä alkuperäsellä pillerillä mihinkään pääse... :D Ruiskuksikin mietin megaruuttaa, ettei tuu ongelmia ajonestojen yms. härpättimien kanssa...

Edit. Kumpi arvoisan raadin mielestä olis viksumpi ratkasu: 1.8T omalla moottorin ohjaimella lastutettuna penkissä vai megaruutta?

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 15.2.2009 19:47

Tuli tänään huollettua tuo G-ahdistin. Jos myyjän puheet edellisestä huollosta pitivät paikkaansa, niin 50tkm tuli huoltoväliksi nyt...

Enne huoltoa ahtoja löyty sellaset 0,9bar/6000rpm ---> huollon jälkeen 1,3bar/6500rpm!!! Tuli kummasti lisää jekkua moottoriin yläkierroksille :D Ja kaikenlisäksi ahdin oli hyvässä kunnossa, ettei taas löytyny saman moista yllästystä, kun viimeksi edellistä ahdin ta meinasin huoltaa...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa