Vento,Golf V ja Caddyn viritystä

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 6.6.2009 13:42

Milloin tästä alkaa kuulua uusia teholukemia?

msal
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.6.2009 22:37

ViestiKirjoittaja msal » 7.6.2009 22:41

taitaa tulla tähänkin sopivampi paineistaja

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 8.6.2009 0:18

sain viimeviikolla uuden pumpun kiinni ja puhallin vaihteeksi sanoi sopimuksen irti, nyt vähän isompi ois tulossa tällä viikolla :) jospa sitä sais auton pelaamaan ennen ku se hajoaa uusiksi taas ja kerkeis penkiinki välillä.............

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 8.6.2009 20:13

Puhaltimia menee enemmän ku dieseliä kerkeät polttamaan. :D Kuinka iso tällä kertaa?

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 10.6.2009 19:18

vähän isompi ku vakio. onko kellään tietoa miten noissa isorunkosissa pumpuissa on rajattu kierrokset?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 10.6.2009 19:48

on tietoa = )

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.6.2009 20:22

Niin ja, kysäisepä vaikka minulta tosiaan tuota vesiruuttaa jos sille on vielä tarvis niinkuin sami tuossa aikasemmin jo näemmä mainittikin, niiden kanssa on tullut tuossa viimeaikoina touhuiltua. Itellä on käytössä AHU-Cordobassa noin 30/70 -metanolisekotusta ja pakolämmöt tipahti pikkusuuttimella (3gph) noin 40 astetta ja 7gph (600ml/min 250psi pumpulla) tuottavalla suuttimella sain pakolämmön tipahtamaan jo 100 astetta, imusarjahan tuolla menee jo niin kylmäksi että alkaa jo lähestulkoon hikoilemaan.

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 10.6.2009 22:48

tuohan pitää laittaa tuo stage1 tilaukseen, eikö ffp:läisillle ole mitään etuuksia/alennuksia? :D

Mitähän tapahtuu jos muutan pumpussa sisällä olevaa kaasuvivun vetojousta jäykemmäksi?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.6.2009 21:29

Kyllä siihen alet voidaan laskea, varsinkin kun näitä kokemuksia suomen kamaralla on vielä sen verran vähin että muutama kunnon "testaaja" tarvitaan näin alkuun. Kaikkia noista on hyllyssä ja hinnat alittaa jenkkilän tarjonnan. Soita vaikka, niin voidaan tarinoida lisää.

Tuolla DevilsOwn:n foorumilla on paljon juttuja ruiskujen asennuksista ja vaikutuksista, kannattaa käydä katsomassa: http://www.alcohol-injection.com/forum/

Esim. TSI-koneisiinhan tuollanen ruisku pitäisi laittaa järestään, sillä saisi pysymään imusarjan ja kannen kanavat puhtaana kun suoraruiskuina bensasumukaan ei enää puhdista ja EGR:kin tuo aina vaan lisää kökköä kanaviin -ihan kuin dieseleissä.

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 30.6.2009 23:35

noniin, välillä jotain tännekki.

Sain uudesta ahtimesta jo rikottua päittäis laakerin liian pienellä pakopesällä ja ilman pakopaine mittaria, mut huomena pitäs saada puhallin kasaan ja varmaan tulee toi vesiruutakin matkahuoltoon. nyt pitää pakopesä muuttaa oikeeseen kokoon ja sit pääsee pumpusta kierroksiaki säätään. :)

Oisko kellään holsetin 10-12:sta 60mm reijällä olevaa pesää myydä? ei haittaa vaikka ois pienemmälläki reijällä.

msal
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.6.2009 22:37

ViestiKirjoittaja msal » 21.7.2009 23:54

tais vetoja tulla piisalle....

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.7.2009 23:15

Elekää vaan kertoko enempää.

msal
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.6.2009 22:37

ViestiKirjoittaja msal » 24.7.2009 16:51

eipä taia paljo kerrottavaa olla. vetoja tuntu olevan 3500-6500rpm ihan hymyyn asti mut loppu ikävään paukaukseen täyestä veosta, tällä kertaa lohko halki runkopukkien yläpuolelta.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.7.2009 18:46

No voi prk... Mitäs palikkaa alakerrassa oli? Tehoja?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.7.2009 20:43

Moneskos AAZ nyt meni?

msal
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.6.2009 22:37

ViestiKirjoittaja msal » 24.7.2009 22:26

samat ku ennenki, teräsveivit ja pukit vahvistettu. Täytyy vissiin seuraava lohko valaa petonia 5cm, jos vaikka auttais jotain ja runko pukkien pultin reiät porata niin pitkäks ku mahollista ja laittaa pinnapulteilla jos vaikka auttais jotain. Tehoista vaikee sanoo mitään mut ei menny ennen mihkää ja ny ei saanu pitoo ku 4 ja 5 pykälällä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.7.2009 23:05

oliko tässä gridleä?

msal
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.6.2009 22:37

ViestiKirjoittaja msal » 25.7.2009 0:24

ei oo kuin teräs vahvikkeet. Voishan korsetti jotain auttaa mut tuntus et sekään ei tue lohkoa sieltä mistä halkes vai onko kokemusta?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.7.2009 8:08

Kyllähän se gridle oikein kiinnitettynä ja tuettuna poistaa hyvin tehokkaasti ylimääräisiä lohkon värähtelyjä ja vänntelyitä. Akilla vois olla laittaa esimerkkikuvaa kunnon gridle asennuksesta.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 25.7.2009 8:44

kyll se gridle aika paljon auttaa,tai mistäs mä tiedän kun en ole yhtään konetta saanut alakerrasta rikki.
Tallissa olis muutama hyvä kuntoinen alakerta,gridlesarjoja on myös pinnapultteineen joten jos on kiinnostusta niin äkkiäkös mä sulle yhden alakerran niputan..

msal
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.6.2009 22:37

ViestiKirjoittaja msal » 25.7.2009 16:44

Ok. Lohko on halki ulos asti että ei vain runko pukkien juuresta, taka puolelta koko matkan

Danz1G
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.7.2009 14:30

ViestiKirjoittaja Danz1G » 27.10.2009 9:34

missäs mallissa tämä prokkis menee nykyään?

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 15.11.2009 12:09

se on nyt vakio tekniikalla liikkuva vento, se meni pikkuveljelle. itselläni on caddyn kori nyt työn alla tai oikeestaa kori alkaa olee valmis ja on lähes täysin maalattu. Siihen pitäsi tuo moottori istuttaa :)

mhakkinen247
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.1.2010 19:40

ViestiKirjoittaja mhakkinen247 » 18.1.2010 19:43

Sanohan pikkuveljelles, ettei tee niin helvetin idioottimaisia ohituksia. Olettaen että kyseessä oli sama vento keltaisilla valoilla.

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 12.2.2010 0:54

Tännekkin välillä jotain..

Tuli tollanen 5golffi ostettua käyttikseksi ja sitä ulkonäöltä vähän parantelen laittamalla gtin puskurin keulalle, gti helmat, r-line takahelma, lasit kalvottaa, alusta jo päivitetty ja jonkinlaiset talvitassutkin tuli laitettua.

Kuva

Caddy tuli maalailtua kokonaan ja laitoin uudet ovet, lokasuojat, takakaaret, hiekka pellin, konepellin ja taakse rakensin hiekkapellin myös. Niin ja pitihän se turboki laittaa että viitsii ajaa mutta nyt se moottori otti sen verran siipeen että joutuu nostaa 1.9:in keulalle ja vähän enempi viriä siihen(venton palikat suurin piirtein).

http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
Kuva

dosentti
-
Viestit: 70
Liittynyt: 3.2.2004 19:16

ViestiKirjoittaja dosentti » 13.2.2010 10:59

Siistin näkönen caddy!
Onkos tuon 1,9:in leimaamisessa mitään kummempaa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.2.2010 12:20

eipä tuossa oo sen erikoisempaa. tehotkan ei nouse 1.6 verrattuna ja tilavuus ei nouse yli +20% 1.8 verrattuna

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 15.2.2010 17:29

Jahas! Caddy liikenteessä! Sillälailla! :) Oliko niistä veräjistä mihinkään, mikkä sulle kiikutin?

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 15.2.2010 23:37

parilla kilolla kittiä siitä kuskin veräjästä sai semmosen ookoon :)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 16.2.2010 15:55

No vähälläpäs selvisit! =)

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 17.2.2010 0:12

tänään tuli caddystä nostettua moottori pois. Huomena uusi koloon jos vauhtipyörän koneistus on valmis :)

Golffin etupuskuri saapunu, R-line takahelmaa odotellaan saksan maalta ja slamitista helmoja, sumareita, vakkaria, kangasmattoja, yms..

.paTe.
-
Viestit: 7
Liittynyt: 10.9.2009 15:30

ViestiKirjoittaja .paTe. » 18.2.2010 21:52

Nätti viiskoppa, osia odotellessa! Caddya piti yks päivä käydä oikeen vilkaseen hallin pihassa.

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 27.2.2010 2:41

nyt caddy sauhuaa ja pelaa hienosti, vetoja todella hyvin 2500-6000 välille. Tuo kaikki on semmoista käytettävää teho ja ensviikolla toivon mukaan penkkiin niin selviää todellisuus. :)

Golffiin tuli uudet vanteet Interaction typ b9 koossa 8x18 ja 9x18 sopii aika paljon paremmin alle kuin edelliset.

GeeTee
-
Viestit: 139
Liittynyt: 26.8.2009 17:40

ViestiKirjoittaja GeeTee » 1.3.2010 18:07

Hyvät vanteet valitsit Golfiin :peukku:. Pistäppäs kuvia golfista uusilla vanteilla. Mikä alusta tuossa Golfissa on?

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 1.3.2010 22:51

hyvältä näyttää kaikki kolme autoa. yleensä en Ventoista pidä yhtään, mutta mustan, bebseillä varustetun ja oikein tontitetun kohdalla voi tehdä poikkeuksen ;)

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 2.3.2010 18:38

kiitoksia!

Golffista tulee sit kuvia ku saa keulaa alas ja puskurit ym. paikalleen. :)

tuossa caddystä pikku pätkä miten ruoka liikkuu( meinaa ilman ahtoja saada liikaa) http://www.youtube.com/watch?v=bg-KNNbgDOc

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 15.3.2010 18:45

Tämän perässä taisin nyt iltapäivällä ajella tässä Halkokarissa päin. Oli kyllä todella maukas Viitonen :)


Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 30.3.2010 14:01

Hyvältä näyttää vitonen!!

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 30.3.2010 15:01

vitosesta ku inan keulaa alas, niin hyvältä näyttää, väristä iso plussa..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 30.3.2010 15:08

nyt caddy sauhuaa ja pelaa hienosti, vetoja todella hyvin 2500-6000 välille. Tuo kaikki on semmoista käytettävää teho ja ensviikolla toivon mukaan penkkiin niin selviää todellisuus. :)


Joko se ensviikko meni?

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 12.4.2010 23:11

Ensviikkoa odotellessa tuossa yksi huono video caddyllä kiihdytyksesta:) http://www.youtube.com/watch?v=CmuVpGEwRZw

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.4.2010 0:31

Eihän tuolla aivan jalkoihin näytä jäävän 8) Mutta sitä ens viikkoa vielä ootellessa :D

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 18.4.2010 2:40

käyrä 1,9bar pumppu metässä

http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg

caddy uusilla vanteilla pienemmat kumet haaveena

Kuva

WEE-6
-
Viestit: 46
Liittynyt: 6.11.2008 14:37

ViestiKirjoittaja WEE-6 » 18.4.2010 20:38

Aika uskomattomasti näyttää kädi kiihtyvän, toihan on jo varmaan aika mukava kepittelylaite :) mitä muutoksia pumpulle on tehty, ja millä turbolla tuo setti on? Mukava vetoalue tosiaan tuo 2500-6000. Ei taida kyllä kaddy paljoa painaakaan, oispa oma diiseli yhtä kevyt! Vaikuttaa tuo massa kulkuun ihan pirusti. Niin siis onkos tuo nyt 1.6 vai 1.9td? Joka tapauksessa viree tekniikka..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 19.4.2010 6:50

Ei ainakaan lapun mukaan kovin hyvin vetoja enää 4k jälkeen. Pumppu vaan kuntoon niin luulisi tuon vedon parantuvan.
Viimeksi muokannut Eerop, 19.4.2010 6:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 19.4.2010 19:29

Onkos siinä 7.5 ja 9 leveet 16"? Muistatko offsettiä? Ite mietiskelin kans jotain isoja pyöriä ykköskaappiin. Hyvin repii kädi.

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 19.4.2010 23:33

Ducaton pumpulla mennää jossa isompi nostoinen nokkalevy ja 12mm tappi. Aamulla ennen penkkiin menoa lisäsin ~2 kierrosta syöttöä niin veto tyssäsi täysin 4 tonnin jälkeen ja musta savu muuttui lähes valkeaksi, eli jostain syystä ennakko menee pieleen silloin. Penkin jälkeen säädin pumpusta 2 kierrosta syöttöä pienemmälle ja parani huomattavasti eikä ahdot tippunu yhtään vaikka portti jumissa, tänään aloin asentamaan isompaa ahdinta.

Vanteet oli edessä 30et 7,5'' ja takana 10et 9'' ois saanu olla et20. Ei mahtunu pyörimään 215/40 kumeilla niin myin pois ja tilasin peltivanteille taakse(9'') 185/45 r15 ja eteen(7,5'') 165/50 r15 kumit, niin pitäis saada tiehen auto.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 19.4.2010 23:46

Luulisi tuolla pumpulla olevan kyllä pidemmälle vetoja :O
Kiitti vannespekseistä. Omaan tarttis olla melkeen jotain 30 luokkaa ET takana mut taitaapi ottaa sitte jo tolppaan kiinni.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.4.2010 23:54

No eipä se Ducato nyt kovin hirmusesti kierrä. Mutta kunnon governorilla tuonkin pumpun saa antamaan tavaraa vaikka sinne 6000rpm asti.

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 24.4.2010 1:46

Viittisikö Sami valistaa mua tosta governorista?

Nyt cäddyn moottorissa puhaltaa uudet tuulet holsetilla. :) Taas meni kuskin puolen sisempi vetonivel rikki vaikka vaihdoin ne isommilla laipoilla olevat nivelet ja se meni vielä ratti suorassa kiihdyttäessä :s Yllättävän hyvin herää vaikka 60mm pakoreikä 12:lla pesällä, ~3500 rpm. Painetta tällä hetkellä rapia 2 baaria.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.4.2010 9:12

Mikä laatikko/vetarit sulla sielä on? Pohjaako akseli laippaan?

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 24.4.2010 22:32

Sinäpä sen sanoit! täytyy olla näin ku jurnuutti ihmeellisesti aina oikealle kääntäessä. Pitääpä tutkia. Vielä 4vaihteinen johon vaihettu isommat laipat ja nivelet.

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 11.5.2010 18:48

nyt ois taas uusi käyrä :)

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 12.5.2010 0:19

Kuva

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.5.2010 9:20

Paranihan se vähäsen. Pistääkö kuvernööri hanttiin vai nostiko dynottaja kaasun kun noin aikasin veto loppuu?

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 12.5.2010 19:39

kuvernööri sielä hanttiin laittaa mutta arveluttaa muuttaa sitä vakio kellarilla ja painettakaan ei ollu ku 1,7 bar. Varmasti käyrä jatkaisi nousua jos muuttaisi governoria mutta mutta... Alakerta??

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 5.8.2010 20:13

liikkuuko tää keskisuomen suunnalla? tulee nimittäin työmatkalla joka aamu ja ilta vastaan hämärästi saman näköönen auto.. :D golf veetä meinaan..

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 26.9.2010 18:47

golffi pyöri kokkolassa ja tätä nykyä ylivieskassa

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.9.2010 23:08

Mitäs Caddylle kuuluu?

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 12.10.2010 20:46

Mikäs cadyn tarina on kun se tossa samalla parkkiksella on seissy toista viikkoa liikkumatta ku oma auto?

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 26.12.2010 23:28

Caddy oli anopilla lainassa, vai jäiköhän se siihen ku oli anopin volle mulla lainassa ;) caddyllä taas yks penkki reissu tehtii ja ei vaan lukemat taho tulla ylös 228hv ja 386 nm. Nyt alakerta tasapainotettu ja gridlen kanssa kasassa ja nyt kuvernöörissä niin jäykkä jousi että ryntäys kierrokset 7200 rpm ja vedossa saa kinnattua 6500 kierrokseen mutta koko ajan tulee savua putken täydeltä ku ennakko jää niin myöhäselle. vaihdoin autoon 12mm polttoaine linjat. Vaikka alakierroksilla käy kuinka karkeasti, niin ylä kierroksilla rötää, mahtaakohan se kaivata sitä siirtopumppua? ja minkälainen sinne parhaiten soveltuisi?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 29.12.2010 21:59

2kpl boschin "044" niin luulisi piisaavan, yksi ei nimittäin riitä

Volkkanisti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.6.2014 19:55

ViestiKirjoittaja Volkkanisti » 28.8.2014 18:50

Onko tää projekti siis millä koneella? 2.0 bensa vai onko kiisseli? :)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa