Vento,Golf V ja Caddyn viritystä
Valvoja: ffp jäsenet
tänään tuli haettua passatti laatikon luovuttajaksi, ja samalla tuli laitettua siitä nestekytkin ventoon. Huomena menee tekniikka paikalleen ja tiiä vaikka sais savutki huomena :>
Moottorista kuva: http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
Laatikko rikki: http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
Moottorista kuva: http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
Laatikko rikki: http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
Kyllä se pyöriltä melkeen sen verran pitäs saada.. :> ahdotkin on noita lukemia ja savutki tuli mutta ei tullu kyl riittävästi sitä...
Renkaita tässä oottelen ja kaikenlaista pientä näpräämistä autossa vielä on, tänään pitäis kortti hakee aamulla, ku se oli 4 kuukautta hyllyllä pikku ylinopeudesta :P
Renkaita tässä oottelen ja kaikenlaista pientä näpräämistä autossa vielä on, tänään pitäis kortti hakee aamulla, ku se oli 4 kuukautta hyllyllä pikku ylinopeudesta :P
vai semmoisia ahtoja..aika paljon tuo 3 bar kuitenkin,mut mikäs jos tekniikka kestää,ja ahdin.
Kyllähän noista saa aika paljon voimaa pienemmilläkin ahdoilla ja tää on tietoa/faktaa.
No,lauantai iltana ollaan sen suhteen paljon viisaampia mut veikkaisin ett tulee 250 pyöriltä hieman yli 2 ahdoilla jo,ja sama kone kuin sulla mut hieman muutettuna vain..
Kyllähän noista saa aika paljon voimaa pienemmilläkin ahdoilla ja tää on tietoa/faktaa.
No,lauantai iltana ollaan sen suhteen paljon viisaampia mut veikkaisin ett tulee 250 pyöriltä hieman yli 2 ahdoilla jo,ja sama kone kuin sulla mut hieman muutettuna vain..
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
221hv tuli syksyllä pyöriltä. nyt moottorissa on H-profiili veivit ja kampiakselin runkopukit vahvistettu ja paineesta vastaa Holset ym.. Pumppu taas alkoi reistaamaan ja tässä uutta pumppua metsästetään ja pitäs sit vielä se pumppu käyttää Mynän kautta. Autoa olen jo vähän päässyt kokeilemaankin, nyt teho alue jatkuu paljon ylemmäksi kuin viimeksi ja alkaa suunnilleen samasta kohtaa kuin viimeksi.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mää en noista teholapuista muuta ymmärrä ku tehoalueen ja huippu tehon. pyörätehosta se heikkilä höpisi, mut varmaan se sitä konetehoa sitte on... nyt kyllä nolottaa niin että oksat pois! :P
Oiskohan kellään tietoa mistä pumppu voisi saada ilmaa? olen diisseli linjat tarkistanu, uusi suodatin ja paluuputken väliin tuleva muovi holkki uusittu.
Oiskohan kellään tietoa mistä pumppu voisi saada ilmaa? olen diisseli linjat tarkistanu, uusi suodatin ja paluuputken väliin tuleva muovi holkki uusittu.
Kaks yleisintä vaihtoehtoa on ett suodattimesta,sen muoviholkin välistä ja syöttöpumpusta , kaasuvipuakselin holkki on väljä..
Suodattimeksi kannattaa vaihtaa vaikkapa 1.6 td golffin ( kakkoskorisen ) suodatin niin jää se muoviholkki pois kokonaan.
Marmorilta taasen saa uusi kaasuvivun holkeja edullisesti ettei kannata alkaa sen kanssa liikaa tappelemaan.
Sit hieman harvinaisempi tapaus on ett voi myös imeä ilmaa syöttöpumpun käyttöakselin stefan ohi ilmaa pumppuu,mut tää aika harvinainen.
Suodattimeksi kannattaa vaihtaa vaikkapa 1.6 td golffin ( kakkoskorisen ) suodatin niin jää se muoviholkki pois kokonaan.
Marmorilta taasen saa uusi kaasuvivun holkeja edullisesti ettei kannata alkaa sen kanssa liikaa tappelemaan.
Sit hieman harvinaisempi tapaus on ett voi myös imeä ilmaa syöttöpumpun käyttöakselin stefan ohi ilmaa pumppuu,mut tää aika harvinainen.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 21.4.2005 12:18
Oletko varma että pumppu on syypää siihen ettet saa kuin 1.0bar painetta?Tuleeko mustaa kuitenkin?
Pari viikkoa painittu kaverin e30 324TDn parissa johon tuli kans reilun kokonen GT37 ahdin ja painetta ei sitten millään pumpun(12mm nestepäällä) säädöillä yli 1.5bar ja heräs hitaasti vaikka porttia kokeiltiin jumittaakkin, mustaa tuli kuitenkin reilusti. Ongelmaksi paljastui putki joka on 3.5" alussa ja auton alle 3" ja siitä perään asti 2.5" yhdellä vaimentimella. Ilman putkea ahto niinkö kuuluikin ja heräs hienosti. Lyötiin putki poikki 3" jälkeen ja auto toimi hienosti ja paineen saa vaikka 3bar halutessaan. ;) Putki siis esti kukupolitiikan. :)
Pari viikkoa painittu kaverin e30 324TDn parissa johon tuli kans reilun kokonen GT37 ahdin ja painetta ei sitten millään pumpun(12mm nestepäällä) säädöillä yli 1.5bar ja heräs hitaasti vaikka porttia kokeiltiin jumittaakkin, mustaa tuli kuitenkin reilusti. Ongelmaksi paljastui putki joka on 3.5" alussa ja auton alle 3" ja siitä perään asti 2.5" yhdellä vaimentimella. Ilman putkea ahto niinkö kuuluikin ja heräs hienosti. Lyötiin putki poikki 3" jälkeen ja auto toimi hienosti ja paineen saa vaikka 3bar halutessaan. ;) Putki siis esti kukupolitiikan. :)
Sain turbon pelamaan eilen ja pikku kiihytyksen testasin ja niillä tuntu taas olevan parempaaki käyttöä mun kortille..., renkaista se valitteli ku oli kuulema liian vähän tilaa renkaan ja kaaren välissä. :> Pääasia kumminki että alko kulkemaan ja perjantaiksi ois aika penkkiin!
Onko kellään ollut sellaista ongelmaa että öljyn suodatin turpoaa siitä tiivisteen päästä ja sylkäsee siitä öljyt pihalle? Mistä moinen voi johtua?
Niin ja semmosta et tuo nykyinen holset on kolmas ahdin tälle kesää :P
Onko kellään ollut sellaista ongelmaa että öljyn suodatin turpoaa siitä tiivisteen päästä ja sylkäsee siitä öljyt pihalle? Mistä moinen voi johtua?
Niin ja semmosta et tuo nykyinen holset on kolmas ahdin tälle kesää :P
Olihan niitten jo aika viedäkkin se, ku se kerkes 2 kuukautta jo olla mulla(vappuna sain takaisin). Kalajoelle joutuu mennä ku tuo autohuolto on vielä toistaiseksi kiinni.. Ihmeen hyvin herää tuo holsetti vaik se on 60mm pako siivellä.
Eipä ne sakkoja pystyny kirjottamaan autosta mut nopeudesta kyllä. Ihmettelin että mikä sielä savupilvessä vilkkuu, niin poliisi moottoripyörähän se sielä.
Eipä ne sakkoja pystyny kirjottamaan autosta mut nopeudesta kyllä. Ihmettelin että mikä sielä savupilvessä vilkkuu, niin poliisi moottoripyörähän se sielä.
Kyllä :) Mikäkähän mahtaa olla vikana pumpussa ku painaa kaasun pohjaan alhaalla niin puskee pirusti valkoista/harmaata, mut sit ku vähän nostaa kaasua niin kiihtyy paremmin ja savu muuttuu mustaksi.. Voisko olla mahdollista että meinaa tukehtua suuresta ruoka määrästä vai jääkö pumpun ennakkoo jostain syystä myöhäselle ku painaa pohjaan?!
Ei ajoitusten muutos lopeta sitä kotelopainetta laskemasta,ja se nimenomaan muuttaa ennakoita näissä..Tosin,mitäpä minä näistä tiedän,ihan vain itsekseni hörisen = ))
Yks aika hyvä hätäapu on riittävä siirtopumppu dieselille,tosin sitäkään ei tarvi jos on oikeanlainen pumppu,tai edes "isorunkoinen"....
Yks aika hyvä hätäapu on riittävä siirtopumppu dieselille,tosin sitäkään ei tarvi jos on oikeanlainen pumppu,tai edes "isorunkoinen"....
Ei ajoitusten muutos lopeta sitä kotelopainetta laskemasta,ja se nimenomaan muuttaa ennakoita näissä..Tosin,mitäpä minä näistä tiedän,ihan vain itsekseni hörisen = ))
Näin itsekkin ajattelin ja eikä tosiaankaan muutu oikeen mihinkään vaikka ennakkoa laittaa aikaisemmalle, kuten Sami sanoi.. '
Kyl se muuttu ku sai uuden laatikon, lauantaina ajoin 240 mittarin mukaan eikä oikeen paljon kovempaa tohtinu ajaa :>
Näin itsekkin ajattelin ja eikä tosiaankaan muutu oikeen mihinkään vaikka ennakkoa laittaa aikaisemmalle, kuten Sami sanoi.. '
Kyl se muuttu ku sai uuden laatikon, lauantaina ajoin 240 mittarin mukaan eikä oikeen paljon kovempaa tohtinu ajaa :>
Noniin, nyt sain aikaseksi otettua kuvia autosta ja ajatteli niitä tänne laittaa...
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
Tuli ostettua uus käyttis ni aattelin ruveta suunnittelemaan tähän jotain uutta muttei kovin kallista toistaiseksi. Seuraavat puoli vuotta sitä ollaan valtion varmoissa leivissä :)
Onko kellään kokemusta alumiini vanteiden kehien levityksestä kokemusta? vetääköhän kuinka pahasti jos noita BBässien sisäkehiä levittäis?
Onko kellään kokemusta alumiini vanteiden kehien levityksestä kokemusta? vetääköhän kuinka pahasti jos noita BBässien sisäkehiä levittäis?
Olisit voinut laittaa vielä kuvia sieltä konehuoneesta kuitenkin...
Tosi hyvä muuten että palasit Vento-tyyliin ulkoasun osalta - auto näyttää ihan järkyttävän hyvältä. Nyt vaan hyvällä maulla jatkoa ja lisää tehoa tietenkin!
Ai miks? Kun ei näitä Volkkareita oikein saa rikki muuten kuin älyttömillä tehoilla :)
Tosi hyvä muuten että palasit Vento-tyyliin ulkoasun osalta - auto näyttää ihan järkyttävän hyvältä. Nyt vaan hyvällä maulla jatkoa ja lisää tehoa tietenkin!
Ai miks? Kun ei näitä Volkkareita oikein saa rikki muuten kuin älyttömillä tehoilla :)
Noniin..
Tuli tääki laitettua nippuun eikä nesteet pysyny sisällä...? Uusi portattu kansi tuli ja uudet tiivisteet, pultit jne,, sama ongelma mikä ilmeni jo viime kesänä, oiskohan lohko pinta kierossa tai lohko halki...
Autosta saa kiinnostuneet jättää tarjouksia(auto ehjänä tietysti myydään), koska ajattelin tulevan projektin alta myydä pois, tai jos jotain kiinnostaa tuo täydellinen tekniikka niin saa senkin ostaa ni laitan ventoon sellasen moottorin josta noita hepoja irtoo vähän enempi :)
Tuli tääki laitettua nippuun eikä nesteet pysyny sisällä...? Uusi portattu kansi tuli ja uudet tiivisteet, pultit jne,, sama ongelma mikä ilmeni jo viime kesänä, oiskohan lohko pinta kierossa tai lohko halki...
Autosta saa kiinnostuneet jättää tarjouksia(auto ehjänä tietysti myydään), koska ajattelin tulevan projektin alta myydä pois, tai jos jotain kiinnostaa tuo täydellinen tekniikka niin saa senkin ostaa ni laitan ventoon sellasen moottorin josta noita hepoja irtoo vähän enempi :)
Ekaa kertaa kuulen ett aaz:in lohko olis kiero..Tietenkin tuommoiset tehot alkaa jo tekemään tepposia sille vakio lohkolle.Gridleä ja muita niin pitäis kestää hieman paremmin,tosin ei siitäkään takeita ole.Yks mikä auttaa keston kanssa on ehdoton tasapainottaminen,myös kiertokankien ja mäntien puntitus on tarpeen kun aletaan liikkumaan yli 5000 kierroksen ja 250hv:n...
joo, harvoinhan nuo kierossa on mut näin vaan on käyny...
eipä noita etuvilkkuja vielä oo tullu laitettua mut tarkooitus olis laittaa tuonne puskurin aukkoihin coolerin putkien viereen sinne vähän syvemmälle kumminki silleen et näkyy tummat pienet vilkut..
Tulipa moottori nostettua pois ja purettua ja vielä lohkon sain hiomoon asti tänään ni huomena pääsee kasaamaan :)
eipä noita etuvilkkuja vielä oo tullu laitettua mut tarkooitus olis laittaa tuonne puskurin aukkoihin coolerin putkien viereen sinne vähän syvemmälle kumminki silleen et näkyy tummat pienet vilkut..
Tulipa moottori nostettua pois ja purettua ja vielä lohkon sain hiomoon asti tänään ni huomena pääsee kasaamaan :)
noniin , moottori tuli rempattua lähes täysin.. Sieltä löytyi myös yksi rikkinäinen mäntä josta oli männärenkaan välistä palasia irti. rupesi autokin toimimaan ja käymään huomattavasti paremmin kuin ennen, tässä ois vielä sisään ajo edessä... :(
Onko viikonloppuna täältä tulossa paljon porukkaa jurvaan(offtopic)?
Onko viikonloppuna täältä tulossa paljon porukkaa jurvaan(offtopic)?
Ei satu kyllä silmään.
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
Ne vilkut on tallin hyllyssä ;)
Tuli kokeiltua autoa vähän isommalla diesel määrällä, tuntu kulkevan jonku verran paremmin. 1-2-3 vaihteet kuivalla asfaltilla tyhjää, mielenkiinnolla oottelen tehokäyrää sisään ajon jälkeen..
Moottorin muutokset:
-SPM-h-profiili kiertokanget
-kannesta kanavat tehty
-kampiakselin runkolinja vahvistettu
-g60 kytkin ja vauhtipyörä jämäkämmällä asetelmalla
-Holset H1C turbo 48/60 siivillä
-pumppu 12mm nestepäällä, 3.5mm nousulla oleva nokkalevy, kerrosten rajoitinta muutettu, ahdonalais kara muutettu
Laita privalla semmonen tarjous minkä olet valmis maksamaan, tietysti mielellään käyn dynossa ennen ku myyn moottorin.
Tuli kokeiltua autoa vähän isommalla diesel määrällä, tuntu kulkevan jonku verran paremmin. 1-2-3 vaihteet kuivalla asfaltilla tyhjää, mielenkiinnolla oottelen tehokäyrää sisään ajon jälkeen..
Moottorin muutokset:
-SPM-h-profiili kiertokanget
-kannesta kanavat tehty
-kampiakselin runkolinja vahvistettu
-g60 kytkin ja vauhtipyörä jämäkämmällä asetelmalla
-Holset H1C turbo 48/60 siivillä
-pumppu 12mm nestepäällä, 3.5mm nousulla oleva nokkalevy, kerrosten rajoitinta muutettu, ahdonalais kara muutettu
Laita privalla semmonen tarjous minkä olet valmis maksamaan, tietysti mielellään käyn dynossa ennen ku myyn moottorin.
Nyt sain hommattua sen ns. isorunkosen pumpun, pitäisi vielä tehdä vähän muutoksia siihen ennen paikalle asennusta. Mistähän noita vesiruiskuja saa edullisesti semmosia jotka vielä toimiikin asiallisesti?
Nyt muute ois edessäki vilkut ja ja se vanhimman mallin maski merkillä, ku ois vielä kameraki ni vois laittaa kuviaki tänne. :)
Nyt muute ois edessäki vilkut ja ja se vanhimman mallin maski merkillä, ku ois vielä kameraki ni vois laittaa kuviaki tänne. :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa