G2 G60 projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

G2 G60 projekti

ViestiKirjoittaja Blanck » 22.11.2006 0:19

Joo elikkäs aihiona meillä on vajaa 170000km ajettu kakkis 1,8 16v johon rupesin nyt lisähevosien toivossa PG myllyä suunnittelemaan tilalle. Homma alko siitä sopiva moottorin aihio löyty keskisuomesta ja tehtiin tavarasta kaupat. Samaiselta myyjältä mukaan tarttui DTA:n boxi+siihen sopivat sytkävehkeet. Dopin/MD Comprexin kautta löytyikin sitten huollettu G60 ahdin ja siihen tarvittavat hilppeet esim 68mm ahdinpyörä jne... Projektiha on vasta alkutekiöissään ja edistystä tukee samaan tahtiin ku rahaaki, 18v "jokapaikanhöylä" ei älyttömiä tienaa :)

Elikkäs kommentoikaa iha vapaasti ja uusia ideoita, visioita ja neuvoa otetaan


Projektipäällikkö N.J McTesticle
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... 87/Hyl.jpg
Kakkis takaanta päin
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... stakaa.jpg
Konehuone (raivattavaa riittää)
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... huone1.jpg
Moottori tullessa
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... Kuva35.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... Kuva38.jpg
Moottori pestynä
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0638.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0640.jpg
Kamppeita
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0663.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0627.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0629.jpg

Homma jatkuu nyt sillä että konehuoneesta puretaan vanhat sähköt pois, pestään konehuone jne...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.11.2006 12:08

Vieläkö näitä hulluja löytyy jotka haluaa tälläsen silppurin? =D Itselläkin pitäis kahdesta saada yks toimiva.
Ei vaan, vaikuttaa mielenkiintoiselta. Meinaatkos paljonkin alle 160 heppaa ottaa tuosta?

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 22.11.2006 12:30

En minä silppuria ku ruohonleikkurin :D Eipä niistä tehoista vielä visioo ole mutta tuohon jos joku +200hp sais... Kuha nyt eka saadaan toimiva paketti ni suunnitellaa sitte sitä jatkoa. Tänää marteliukselle soittelin ja kyselin tuosta avarammasta pakosarjasta ni 350€ olis hinta ja kyselin vähä tuota kimppatilaushommaaki ni lupasi se hintaaki vähä pudottaa jos saadaan useampi tilaaja.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 22.11.2006 16:17

Tyhdennä toi konehuone kokonaan sähköistä. Vedät valojen, startin jne piuhat putkea pitkin jostan lokasuojan alta niin tulee nätti. Sen ruiskun johtosarjan kehtaa vetää näkyville.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 22.11.2006 17:44

Nii mulla on tänää tarkotuksenaki toi vanha johtosarja poistaa täysin ja samalla pesasta tuo konehuone ja talliaki pitäs vähä siistiä että mahtuu kävelemään :D Juu ja töistä otin piuhojen suojaks semmosta muovikuorta ku oli jossai vanhassa T4 johtosarjassa sitä metritolkulla ja otinpaha samalla huvikseen myös webaston/eberin pakoputkea :D Tänää pellistä taiteilin kaasuläpän potikalle telineen istuttelin anturin paikalleen. Huomenna vois rueta kaavailemaan sopivaa kampiakselin asennontunnistinta ja sille sopivaa telinettä.

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 22.11.2006 19:07

Eikös tohon nyt samalla laittais 16v kannen? Ja kuinka sen laittaa, niin Donan tekstiä lainaten

-Lohkosta plaanataan pois 2mm -> puristussuhde 8:1
-kr:n apuakseli ja hihnapyörä (tai muutos pg:n akseliin)
-kr:n kampuran hihnapyörä
-kr:n jakohihna
-mäntiin pienet kolot imuvenoille
-imusarjaan muutos sähkösuuttimille+suutintukki
-vesiletkumuutokset jne jne

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 22.11.2006 20:05

Iha 8v konseptissa vielä pysytään, olis mulla kyllä tuossa täydellinen 16v tekniikkaki sille taitaa olla tän jutun jälkee muuta käyttöä. Katotaas eka että mitä tuosta myllystä saadaan irti ja jos ei miellyä ni voiha sen aina rakentaa uudestaa :D

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 23.11.2006 7:38

^ja sit kun mullakin on se täydellinen kansi sulle jo valmiina tohon ;-) ellei joku muu sitä sit halua ostaa...

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 23.11.2006 13:10

Eikös tohon nyt samalla laittais 16v kannen?


...ja kunnon ahtimen :)

Ihan mielenkiintoista tosin nähdä mihin asti tässä päästään silppurin avustuksella.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.11.2006 13:41

Kyllä niitä 8V turboja on tehty ihan riittävästi, mielenkiintoisempaa olisi nähdä miten geilaaderi sysää kunnon kannella. Semmoista kun ei suomessa ole nähty.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 23.11.2006 14:44

Perkele ku ei vielä oo rahaa tuoho kantee... Pitikö sitä pankkiin taas mennä lainaa kyselemään, viimeks en muualta rahaa keksiny autohommiin ni kävin opintolainan ottamassa :D Se on kyllä kumma että vaikkei muuhu sitä rahaa oliskaa ni autoon löytyy aina jonku verran ja 2 kertaa viikossa pitää baariin päästä :D

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.11.2006 21:17

Juice: Mä en tajua miksei kukaan oo tehny g60-16v:tä. Sen tekeminen ei kuiteenkaan ole mitään tähtitiedellä, eikä maksakkaan mitään älyttömiä.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 24.11.2006 9:26

Juu tässä pari päivää sairaana ollu ni ei oikee hommat edisty ja ei kehtaa talliin mennä ku ei passaa olla yli 15s päässä wc pöntöstä :D

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 25.11.2006 2:09

Olen samaa mieltä. Jos 16 naulanen kansi jo löytyy, niin ilman muuta paikalleen. Mitä sitä turhaan väkisi taistelemaan 8v kannen kanssa.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 25.11.2006 17:39

Nonii ja homma jatkuu. Tänään päästiin siihe vaiheeseen että keula on melkolailla purettuna ja johtosarja alkaa olemaan pois päiväjärjestyksestä. Pieniä takaiskujaki tuli konehuone oli jossaimäärin verrattavissa kompostiin ni pientä pintaruostetta löyty lohkeilleen maalin alta, so not. Pitääpäs lähtee laikkoja kaupasta ettimään ja hoitaa noi pois päiväjärjestyksestä. Tuo vanha johtosarja oli kyllä tosiaan melko siipeensä saanu: kuoret halkeillu, liittimet hapettunu ja jokapaikkaan oli pitäny teippiä ja rosvoliittimiä värkkäillä... Huoh. Tässä just miettiny että minne nuo boksit sun muut piilottelis ni fiksuin mahtas olla jossain tuolla hanskalokeron takana ja sieltä saa helposti vedettyä piuhat konehuoeeseen jne... Mitenkäs muute kolopallossa on etulokasuoja kiinni, peltipulteilla ainaki osittain mutta onko jossain piilossa pistehitsejä jne?

Tässä taas hieman tuoretta kuvamateriaalia:

Tästä lähdettiin
http://s136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0666.jpg
Vanhaa johtosarjaa... http://s136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0670.jpg
Sitä itteensä
http://s136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0689.jpg
http://s136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0690.jpg
Konehuone
http://s136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0700.jpg
http://s136.photobucket.com/albums/q174 ... CF0701.jpg

Nyt jos lähtis kauppaan ostamaan laikkoja, kaljaa ja sopivan tähtiavaimen noihi vetareihi ni sää tuon lootanki pois.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 25.11.2006 18:15

Tuossa ruuvien paikat millä lokari kiinnii autossa

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 25.11.2006 18:32

Kiitän :)

Kukas muu noita suutintukkeja tekee mu am-works? Heiltä kyselin joskus että mitä maksas tuoho 16v imusarjaan suutintukki ni tais olla joku 250e mutta sillo ei heillä ollu aikaa sitä tehdä, olishan tuo 16v g mylly iha kiva vaa jotenki rupee mietityttämään että onkoha vähä turhan haastava meikäläiselle.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 25.11.2006 18:58

16v imusarjaanhan joutuu hieman enemmän askartelemaan suutintukin kanssa kuin "normaalisti". Eli siitä johtuen todennäköisesti toi korkeahko hinta. Ihan perus suutintukki ilman ihmeellisyyksiä ei noin paljon maksa.

Noita saa varmaan melkein jokaiselta suomalaiselta turbopajalta ellen nyt ihan väärässä ole. Itse tilasin tukin aikoinaan juurikin amw:ltä ja erittäin tyytyväinen olin kys. tuotteeseen.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 25.11.2006 19:35

Kyllä mä varmaanki ton iha 8v pidän ku johonki kohtaa tuo raja on pakko vetää tai muuten joudun mummoniki myymään :D Muutenki menee melko tiukille ton rahan kanssa mutta kohtapa se inttiki alkaa ni ei sinänsä autolla oo mitää tarvetta ja rakennellan sitä mukaa ku rahaa tulee.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.11.2006 20:30

Meinaatkos miten tuota pysähtymispuolta päivittää?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.11.2006 20:56

Tuossa ruuvien paikat millä lokari kiinnii autossa
Nuo takimmaiset saa kaivaa massan alta, mutta pelkillä ruuveilla se kiinni on. Saumojen lämmittely helpottaa irtoamista, massa nimittäin liimaa sen aika tehokkaasti kiinni.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 25.11.2006 22:55

Kyllä mulla olis tarkotuksena noi geen jarrut värkkäillä kuha rahaa tulee taas, mutta mitää nelimäntäbremboja ei näillä tuloilla olla hommaamassa. Minkä kokoset levyt geessä on muute eessä, ja onko takana iha noi tavalliset mitä on muissaki gti vehkeisä? Onko tuoho sitte mitää isompaa jarrusettiä saatavissa esim muista volkkareista audesta jne...
Viimeksi muokannut Blanck, 25.11.2006 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 25.11.2006 23:16

G:ssä 280x22mm ja takana oliko ne nyt 226x10mm. Noi riittää kyl ihan kaupunki ralliin mainiosti. Ja Dopilta kannattaa kysyä.

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 26.11.2006 17:24

mielenkiintoisempaa olisi nähdä miten geilaaderi sysää kunnon kannella. Semmoista kun ei suomessa ole nähty.


Tuollaisiahan sai jo tehtaaltakin, tosin näitä ei taida olla suomessa ainuttakaan??


http://www.faltdach.net/vwg60limited.htm

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.11.2006 17:27

Tuskinpa niistä 70 kappaleesta(?) on yksikään löytänyt tänne autoverotuksen luvattuun maahan.

Takajarruthan taitaa olla samat gtissä ja Geessä. Geessä tosin on ABSit. (Ainakin itsellä molemmissa.)

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 26.11.2006 19:14

http://www.rp-motorsport.de/en/g-lader/16v-g60-powerkit.htm kyllä vähän kiinostais toi 16V g60, mutta ehdin jo päättämään, että 200 pollee riittäis etupyörille..

Asiaan: minkä hintasia noi DTA:n boxit on, ja kuka niittä täällä suomessa myy?

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 26.11.2006 20:11

Tuo boksi on ostettu 2004 vuonna ja hinta tais olla 1150€ Olikoha tuolta http://www.turbotec.com/

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 5.12.2006 11:40

Elikkäs palataanpa iha alkutekijöihi ku tuossa ton koneen korkkasin ni näky tuossa sylinterissä olaketta olevann joten taitaa olla aika samalla tuo motti pistää atomeiks ja alkaa uusia osia hommaamaan. Eikös muuten 1H lohkossa oo pienempi poraus ku PG näin muistelisin.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 5.12.2006 15:48

PG ja 1H ei taida muuta ero ollakuin että joku läppä jakopään puolella

Edit: väärää tietoa ::):)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa