Mikä sen mukavempaa kun aamuyöllä lähteä lämpimällä autolla toihin ja illalla lämpimällä kotiin..
Eli Webasto thermotop c telestart 100 htm
Lähtökohta oli se että auto nosturille, pohjamuovi ja vasenetusisäloksu pois
Seuraavaksi purettiin webastolaatikko ja ihmeteltiin mihin kaikki nämä romut mahtuu. no muuta kuin vääntelemään sopivia kiinnikerautoja, puskurin takana runkopalkeissa on valmiina pultinpÄtkiä joihin raudat väännettin. (ilmeisesti alkup lämppärin kiinnikkeitä)
lämppäri paikalleen ja mutterit kiinni
Seuraavaksi tarvitaan polttoainetta, ja sehän otettiin suoraan varusteelta, takapenkin istuinosa pois(etureunasta metalli kiinnikkeilla koloissa ja reunoista tarra nauhalla-> ronski repäsy)
Tankkivarusteen päällä oli ns. mutteri joka lyötiin pois vasaralla ja isolla ruuvarilla (ko. Meisseli muuten putosi tankin pohjalle vähän myöhemmin, tankki luonnollisesti täynnä, siksi se kiiltää kuvassa:)
Kuvassa on tankkivaruste ja siinä näkyy punasen viivan vasemmalla puolella mustapilli josta webasto ottaa naftan (volvoon tarkoitettu alkup eberin imupilli, jäi töistä käsiin:) itse varusteessahan oli lämppärin polttoainaimuputkelle valmis paikka, eli volkkariltakin saa varmasti sopivaa pilliä..
Pumppu laitettiin tankin ja helman väliin loppu polttoainelinja vedettiin omien polttoaineputkien vieressä suojamuovin alla konehuoneeseen
Seuraavaksi sähköt, akku koteloineen pois ja siellä takaa/alta kulmasta löytyy johtosarjan läpivienti siihen pieni reikä ja "kellon" ja puhaltimen piuhat sisälle.
Itse webaston virta otettiin sulkerasian jakorimasta ja maadoitus suoraan maadoituspisteestä runkopalkista. rele ja sulakkeet on putsarikotelonvieressä
Vesiletkut kytkettiin ehkä moottorin ja lämmityslaitteen kennon väliin siitä kuvat hävinnyt? letkut akkukotelon alta startin ja runkopalkin välistä kamiinaan.
Pakoputken asennus oli ehkä projektin hauskin osuus, Se kun taipuu rajalliset määrät ja kuitenkin kuumenee. Siitäkin oli kuvia mutta ne on jossain, tuossa yksi se selvittää hiukan.. (onpahan jarruillekkin lämmintä jäähdytys ilmaa..)
Kellon kytkennästä ei ole kuvia kun sitä ei ole, mutta kaukosäätimen boksi ja ylim johdot piilotettiin kuskin puolelle polkimien päälle, muovin alle. Kaken antenni sujati taustapeilin alle tuulilasiin ja sisälämpö anturi kuskinpenkin alle..
Toistaiseksi puhallin on vielä kytkemättä kun en tiedä miten se suoritetaan, tietty helposti kytkemällä suoraan vastuksella puhaltimenmoottorille muttamutta.
Päivitän kyllä kun saan puhaltimen toimintaan ymym.
Huonoja kuvia ja rajallinen määrä, mutta mitä on odotettavissa kun lauantai illlalla asennettiin..
Webasto Golf V
Valvoja: ffp jäsenet
Hienoa dokumentointia, näistä on hyötyä aina muillekin.
Onko auto automaatti-ilmastoinnilla? Tuolloin tuo "pakko-ohjaus" vastuksella on kyllä toimiva systeemi. Itsellä edellisessä autossa (Xsara) ohjaus odotti nesteen lämpiämistä ennen kuin nosti puhalitimen nopeutta, mutta nyt (Mondeo) korjaa lämpötilaeroa heti nostamalla puhallinnopeuden pirun korkealle (ts. akku tyhjänä nopeasti). En tosin tiedä, kuinka "viisas" WAG ohjaus on...
Onko auto automaatti-ilmastoinnilla? Tuolloin tuo "pakko-ohjaus" vastuksella on kyllä toimiva systeemi. Itsellä edellisessä autossa (Xsara) ohjaus odotti nesteen lämpiämistä ennen kuin nosti puhalitimen nopeutta, mutta nyt (Mondeo) korjaa lämpötilaeroa heti nostamalla puhallinnopeuden pirun korkealle (ts. akku tyhjänä nopeasti). En tosin tiedä, kuinka "viisas" WAG ohjaus on...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 131 vierailijaa