Golf mk1 d

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

Golf mk1 d

ViestiKirjoittaja hapi » 23.10.2006 8:45

elikkäs olisi hieman alkua projektille jonka olisi tarkoitus tossa kevään mittaan valmistua hieman.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

takaluukku kaipaa pientä laittoa...
Viimeksi muokannut hapi, 7.11.2007 12:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.10.2006 9:39

Kovin on retro ja ilmeisesti D -malli ilman L -kirjainta, kun on vain yksi mittari.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 23.10.2006 10:31

innolla jään odottomaan...

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 23.10.2006 10:50

Asiallisen näköinen ja vielä hyvän värinenki... :) Onnea projektille.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 23.10.2006 17:31

löytyy 2 paikkanen mittaristo yms sälää tuohon autoon jos kiinnostaa...
tallin tyhjennys menossa, joten halvalla lähtee :)

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 23.10.2006 23:11

Joo kiinnostais takapuskuri ainakin ja sitten orkkis kromipeili jos löytyy.

Listaa vähän että mitä osaa löytyy niin voin sanoa jos olisi tarvista, kiitos.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 25.10.2006 10:49

Onkohan kukaan kokeillu että meneekö toi etupuskin toisin päin kiinni kun tossa on reiät tossa puskurin päällä ja sen on vielä joku vääntäny kieroksi,

itse en pääse tähän hätään pääse katsomaan koska auto on tallilla.

Alusta tarvisi vaihtaa tuohon joten mistäpäin ja mitä olette itse laittaneet?

Ja varmaan tarvisi myös etu jakkarat saada koska nuo orkkikset taitaa olla jo tiensä päässä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.10.2006 10:56

Penkkeihin voi saada ryhtiä kiristämällä verhoilun alahelmassa kulkevaa rautalankaa -tuossakin mallissa lienee sellainen on. Oletettavasti fyllissä on vielä ryhtiä, verhous on vain päässyt löystymään.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 25.10.2006 11:33

ainakin kuskin selkänoja on aika lötkönpuoleinen joten täytyy varmaan irrottaa verhous ja sitte kurkistaa ja korjata jos on mahdollista.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 25.10.2006 11:37

Mitäköhän eroa on 78 ja 79 alustoilla kun 79:siin saa coiloverit weiteciltä mutta ei 78 joten osaako joku sanoa?

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 25.10.2006 11:58

Jousilautanen ottaa siitä vanhasta alustasta uuteen, niin käy myös vanhempiin uudemman alustat. Näin muistelisin mk1 miehen porisseen.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.10.2006 13:00

Eli vanhemmissa etupään ylälautanen on isompi, jousi on koko matkan halkasijaltaan sama. Uudemmissa jousi pienenee päihin ja ylälautanen on pienempi. Uudemman lautasella menee uudemmat sarjatkin.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 25.10.2006 13:10

Coiloveri sarjaan ei tartte kuin vaihtaa eteen 79-83 mallin tukilaakeri niin käy 78:siin.
Formel-K sarja ebay:sta on edullinen ja hyvä ajaa niin kadulla kuin radalla. Itsellä samanlainen.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 25.10.2006 17:49

mites tuolta ebay:stä tilaillaan oikeen?

Kennedy
-
Viestit: 127
Liittynyt: 3.11.2003 14:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kennedy » 25.10.2006 18:01

eBay on huutokauppa.. Teet tunnukset sinne ja alat huutelemaan.

Maksuna tilisiirto (mikä on hanurista) tai pankkikortilla Paypalin avulla.

(sitten pitää ottaa monta pientäasiaa huomioon ennen kuin lähtee huutamaan)

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 25.10.2006 20:10

Ja aina on sekin riski että se langan toisessa päässä oleva lähettää kasan vanhoja sanomalehtiä rahan vastineeksi mutta riskejä on otettava. Ite seurailen tuota kyseistä huutokauppaa...jospa joskus sais alustan tilattua.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 26.10.2006 11:42

Mitäs materiaalia noi Formel K tolpat on? En mitstään netistä löytänyt muuta kun että säätölautaset on vissiin alumiinia. Toimisikohan tommonen alusta kuinkahyvin ympärivuotisessa käytössä, vai onko säädöt ekan talven jälkeen jumissa?

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 26.10.2006 12:10

Vähän veikkaan että tohon hintaan ei kauhean pitkäikäisiä voi saada.

Onko kukaan itse kokeillut tehdä säädettävää alustaa?

Esim. tekemällä kierteitä tai hitsaamalla iskarin runkoon jonkinlaisia kohtia johon jousilautasen asentoa voi muuttaa portaattomasti tai jotain?

Itse tossa pohdin että kyllähän sitä vois pikkasen koittaa vääntää jotain kun aikaa ja työkaluja on työpaikalla ainakin.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.10.2006 12:15

Formel-K tolpat ovat galvanoidut pinnoiltaan, ens keväänä tilaan cordoon moiset.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 27.10.2006 8:28

Eli siis kun pari kolme kertaa ruuvaat alustaa niin galvanointi on "murtunut" pois lautasten kohdalta ja sitte se korroosio iskee... mutta tolpat pitääkin käsitellä esim. terva sprayllä niin sitten no problem

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.10.2006 8:30

Yhtälailla porukka kait niitä KW:n settejäkin talveksi suojailee?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.10.2006 9:06

Itselläni oli aikanaan tuollainen lemongelb -79 GLD. Velipoika sen jostakin oli saanut halvalla. Autokuume iski, olihan kärry tosi hienon näköinen -sävylasit, erikoisempi verhoilu jne. Auto oli juuri niin siisti, kuin kymmenen vuotta vanha golffi voi olla. Kaupat tehtiin.

Erehdyin sitten eräänä syyspäivänä kopaisemaan takapyörän kaarta, joka murtui käsiin -sama kävi toisella puolella. Murtunein kaarin auto oli todella törkeän näköinen, joten päätin pikaisesti vaihtaa kaaret. Paikalliselta peltikorjaamolta löytyi korjauspalat ja toiselta veljeltä hitsausvehkeet nostureineen.

Lisää totuutta alkoi paljastua, kun aloin irrotella mätiä kaaria -pohjan kotelot takalokasuojan alaosassa olivat aivan täysin puhki ruostuneet. Kyse on siis noista tunneleista, jotka löytyvät tuolta takapuskurin takaa ja jatkuvat taka-akselin eteen. Ruoste oli raiskannut kotelot myös sisäpuolelta, joten luvassa oli mittava hitsausurakka. Muutama viikonloppu meni siinä rattoisasti hitsaillessa, nuo kotelot eivät ole mitään mukavimpia kohteita.

Siltä pohjalta pidän keskustelua alustasarjasta lähinnä huvittavana, Jo valokuvien perusteella tuossa kohteessa näyttäisi olevan hyvin paljon laittamista ihan ulkokuoressakin.

ajh
-
Viestit: 73
Liittynyt: 10.10.2005 10:10

ViestiKirjoittaja ajh » 27.10.2006 9:48

Itsellänikin on tallissa projekti kesken ja en halua arvostella vaan kannustaa projektiin. Kokemuksia kai täällä on hyvä levittää, ettei kaikki tee samoja mokia omissaan, on tullu itselläkin hätäiltyä noiden kanssa ja turhaa noissa hätäilyissä palaa rahaa.

Olen samaa mieltä lukkarin kanssa kannattaisi ensin laittaa kori ja tekniikka kuntoon ja auto muutenkin katsastukseen, ennenkuin siihen ostetaan/laitetaan 300-400e alustasarja.

Kokemuksesta voin sanoa, että noissa vanhoissa autoissa on aina ylläreitä ja kaikki ei ole aina niin mukavia.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.10.2006 10:05

Noin nopeasti inventoiden, jos hyvän haluaa, niin etuhelmapelti menee vaihtoon, sitä ei juuri voi/kannata oikoa, koska siellä on sen verran rakenteita tiellä. Vaihto-osan saanee kaupasta. Tuohon sellaisen vaihdoinkin. Sama koskee takahelmapeltiä.
Kun omaani riittävän pitkään nuoruuden innolla mistään tietämättä ja paljoakaan osaamatta ropailin, lopputulos oli tuollainen.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 27.10.2006 13:46

joo o, kyllä tässä on jo muutama vuosi noita tullut laiteltua ja tästä voin sanoa että lokarit on uudehkot (noin 2v vanhat) ja ovat ihan ok kunnossa ja etulokareissa pätee sama juttu.

edessä sisälokarissa on reikä ja helmoissa on moittimista.

Autossa on edessä ja takana lommoja ja ne kyllä oiotaan tai vaihdetaan uusiin osiin.

Mitä siihen alustaan tulee niin ajattelin kyllä rekisteröinti katsastaa mieluiten uusilla tolpilla kun nuo vanhat ovat hieman päässeet huononemaan tässä vuosien varrella.

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 27.10.2006 14:51

Formel K on Saksalainen laatualusta. Kierteet siinä on messingintapaista metallia. Tietenkin kierteet kannattaa suojata, meneehän ne liastakin jumiin, vaikkeivat ruostuisikaan.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 31.10.2006 23:13

nyt olisi taas muutama kuva.

toisesta takakaaresta ja sisustasta kun purettu hieman.

Myös penkit saivat kyytiä ja uudet verhoilut tulossa penkkeihin.

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006059.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006060.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006051.jpg

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 6.11.2006 12:13

oli pikkasen hapan pohja joten päätin tipauttaa koko kaukalon pois, on se hieno äänieriste tuo villa joka hieman kostuessaan muodostaa mukavat olosuhteet korroosion alulle.

helmat oli hieman myös pehmoiset joten päätin vaihtaa samalla molemmat uusiin.

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006068.jpg


Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 11.11.2006 23:39

Toi viiminen kuva on kyllä aika pelottava,onko siitä kitattu A-pilarit kasaan??

Kartte
-
Viestit: 90
Liittynyt: 6.7.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Kartte » 12.11.2006 0:43

Tyhmä kysymys, mutta tehtaalla ovat prässänneet pohjapelteihin sellaiset "urat", ilmeisesti jäykkyden parantamiseksi. Nyt kun hitsaa suorasta pellistä uuden pohjan huononeeko jäykkyys vai onko sillä tuon kokoisissa paikoissa, mitä vähän ylempänä näkyy merkistystä?

Kiinnostaa kun omassa "projektissa" voipi olla sama edessä.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 12.11.2006 14:53

tietenki se pelti antaa vähän helpommin periksi eli jos mahdollista ni sellasella laitteessa käyttää sitä peltii sen verran, että vetää siihen parit urat ni eipähän anna periksi, eli pelaa varmanpäälle sen jos kerran on muutenki uuttapeltiä laittamassa sinne.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 12.11.2006 18:43

Joo o, hitsasin tohon tollasen tukipalkin joka on alkuperäisesti pokkailtu, mutta kun ei itsellä ole kanttaria niin laitoin u profiilista muodon siihen.

Pohjapeltikin on hieman paksumpaa niin sekin jo on aika jämäkkää.

Vielä puuttuu hieman peltiä pohjasta ja helmoista.

Kohta voipi jo päästä ulkokuoren kimppuun hitsaamaan.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 12.11.2006 20:15

Kohtuullinen tahti on sulla! Hauska kattella ku samoista paikoista mätä on tuo kori ku itellä... :)

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 15.11.2006 17:46

Tossa tollasta merkkiä väsäilen keulamerkin tilalle.


http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006080.jpg

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 22.11.2006 11:13

Perskules

Tossa yks päivä kävin kurkkaamassa ajokkia niin huomasin että tankki vuotaa, no ei taida muu auttaa kun irti vaan ja jotenkin juottamaan kasaan jos ei ole ylivoimaisen paha homma.

jakopäästäkin taitaa muutama tippa välillä tulla joten joutuu sinnekkin kurkistaan.

Koneen pesua olen tossa miettinyt mutta ei oikeen ole vielä kuningas ideaa tullut että kuinka sen toteuttaisi, liuottimia ainakin mutta mitä ja täytyy varmaan suojata osaa koneesta ettei mene kosteutta kauheasti.

lasit pitäisi tipauttaa pois ja yrittää elvyttää noita tiivisteitä kun edellinen omistaja oli saanut great idean ja maalannut ne korin väriin kuten myös kromilistat ikkunoiden ympäriltä.

onkohan toi wolfsburg niinkun kaupunki saksassa jossa on näitä valmistettu? kun tossa olen sitä pohtinut, ja sitten kun ratin keskiössä on ainakin sellanen logo ilmeisimmin.

Helmat pitäisi käydä ostamassa kun vanha omistaja oli siististi reiän päälle vain lätkinyt uutta peltiä, ja jättänyt vanhan ruosteisen reijän siihen happanemaan.

Takaluukkuun pitäisi myös ostaa pellit kun vaan tietäisi että minkälaiset ovat ne korjauspalat jotta riittävätkö ne ettei tule turhia ostoksia.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 22.11.2006 12:58

onkohan toi wolfsburg niinkun kaupunki saksassa


Hyvin pitkälti kyllä ja kyllä ja kyllä

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.11.2006 17:35

Takaluukkuun pitäisi myös ostaa pellit kun vaan tietäisi että minkälaiset ovat ne korjauspalat


Takaluukunkannen pohjapelti. . . . . . . . . . . . . . . . 95-20730

Takaluukunkannen alareuna (pysty osa). . . . . . . . . . . 95-20720

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 24.11.2006 13:37

Nyt löytyi uusi takaluukku niin ei tarvitse ostaa osina ja hitsata, ja halvalla kaiken lisäksi vielä.

Vain 20 ja on kuin uusi, ei ole yhtään ruosteessa ainakaan kun tossa nopeasti vilkaisin.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 4.12.2006 11:09

Tossa tuli käytyä pajalla ja hieman keulaa tuli purettua ja otettua kuskin puoleinen etulokari irti, sähköjä myös vilkaisin ja ilmeisesti löytyi syy miksi ei oikeen laturi ladannut.

Takaluukku tuli irroitettua ja uusi tuli myös mukaan pajalle, irroittaessa vanhaa luukkua huomasin korin hieman ratkenneen luukun kiinnityksen kohdalta, joten täytyy hieman hitsailla taas.

Kuvia olisi muutama jälleen otettu ja tälläistä löytyi.


täytyy miettiä jos vaihtaisi uuden keulapalan jos ei ole kauhean tyyris.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006105.jpg

P****leen sähkömosa kun ei niin ei... katsokaa itse ja ihmetelkää.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006106.jpg

kuva on laturilta lähtevästä "piuhasta" joka menee akulle, samanlaista oli myös maapiuha.
Viimeksi muokannut hapi, 4.12.2006 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.12.2006 12:08

Voisikohan olla Motonet -osa:
Etuhelmapelti hinauskoukulla ja palkilla -80. . . . . . . 95-20221 44.40 ?

Vaihto teettää sitten jonkin verran töitä...

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 6.12.2006 22:18

Itsenäisyyspäivän kunniaksi nostin auton pukeille ja irrotin myös takasivuikkunat.

hieman kuvia noston jälkeen.

pohjassa pintaruostetta aika reilusti eli hommia riittää.

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000806.jpg

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000807.jpg

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000808.jpg

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000809.jpg

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 8.12.2006 11:33

Löyty netistä tollanen aika kiva sivu missä voi laitella joitakin volsuja.

www.dubmodder.com

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.12.2006 12:03

Kivat sivut.... vielä ku ois caddyki!!

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 8.12.2006 15:02

^Onhan tuosta modderista ollutkin jo juttua täällä. Oli oikein oma topicci, missä sai laittaa esille omia luomuksia.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =dubmodder

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 18.12.2006 8:56

jaahas... taas tuli pajalla hieman ropattua g:tä ja olisi muutama kuva taas tänne foorumiin.

Todennäköisesti kesävanteet.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006112.jpg

hieman löytyi huonoa peltiä lasin tiivisteiden alta.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006110.jpg

Etupäästä tuli hieman purettua pois osaa jotta pääsee paremmin käsiksi ruosteeseen.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006111.jpg

Aika hauskan näköiset 70 luvun lisäpitkät joille saattaa löytyä käyttöä...
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 006113.jpg

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.12.2006 9:22

hieman löytyi huonoa peltiä lasin tiivisteiden alta.

Ihan normaalia peltiähän tuo on, poikkeuksellisesti ei edes ruosteessa....

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 18.12.2006 9:24

siis jos kattelee tarkasti voi huomata pieniä reikiä siinä ja se oli aika ruosteessa mutta hieman näytin laikkaa sille niin sai nekin poies.

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 28.12.2006 1:41

jos haluut myydä noi lisäpitkät niin laita mailia mpajula[at]finnishclassicfords.net tai privaa

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 21.1.2007 10:56

No niin, nyt on taas käyty pajalla laittelemassa g:tä pienen tauon jälkeen ja olisi tietenkin kuva materiaalia tarjolla, kuva laatu huono koska otettu puhelimella.

Turvallista matkaa, löytyi (taas) hauska ylläri.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007125.jpg

Uusi etuhelma saapui.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007126.jpg

Apparin puolelta lokaria pois ja ruosteet pois ja pohjamaalia päälle.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007127.jpg

Apparin takasivulasin pohjamaalausta hieman.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007129.jpg

Maski pähkäilyä osa 1.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007132.jpg

Maski pähkäilyä osa 2.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007133.jpg

Maski pähkäilyä osa 3.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007137.jpg

Tollasta on nyt puuhailtu hieman ja etuhelma on nyt pois ja uusi pitäisi laittaa uutta kunhan kiireiltäni kerkeän. ps: oli hauskaa ja suht helppoa tuo irroitus.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 21.1.2007 10:59

Ja tietenkin ne tilasi mulle väärän etuhelman. prkl... no ei muuta kun taas kaupoille ja uutta tilaukseen.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 25.1.2007 17:10

No nyt un tuli käytyä paikallisessa motonetissä niin ne sano että ei saa muuta ja että ei ole muunlaisia etuhelmoja joten ilmeisesti täytyisi tilata koko keulapala ja vaihtaa se jos haluaisi sellaisen jossa olisi valoille "upotukset", joten taidan vaan hitsailla vanhaa ja uutta kasaan kun tulee puskin kumminkin päälle.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 4.2.2007 1:24

Jaahas...

Tuli pistäydyttyä tallilla ja olisi hieman taas kuvamateriaalia tarjolla ihmeteltäväksi joten antaa kuvien puhua puolestaan.

Uusi ronkin kansi siellä jossain.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000902.jpg

Keula ruostesuojattu ja odottaa palikkaa.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000880.jpg

jotain massailua.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000881.jpg

hiomakonetta piti kokeilla jo kylkiin hieman.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000882.jpg

Auton polttoyritystä eli sähkölinnun kakkaa...
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000883.jpg

Aika pahalta näyttää mutta yritetään nyt jotain tosta vääntää.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000884.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000886.jpg

ikkuna kuvailua
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000888.jpg

Kait se paikkaansa pitää mitä on tällä korilla rullailtu.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000890.jpg

Tulihan se alas kun nätisti pyysi.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000891.jpg

On sinne joku hienosti "hitsaillu" lappuja.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000894.jpg

Ihme että akseli jotenkin pysyi kohdallaan
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000895.jpg

Akseli alhaalla
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000896.jpg

Keulapala paikoillaan ja tossa taisin hokasta että taitaa olla joku jenkkikeulan pala kun siellä taitaa olla niinkun neliskulmaiset valot?
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000898.jpg

Toisesta kulmasta samasta aiheesta.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 000899.jpg

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 4.2.2007 2:55

Juu ei tuo keulapelti ihan oikelle vaikuta ( paitsi jos tarkoituksella tuollaisen hommasit) , mutta TUOSSA oikeanlainen pelti.

Eipä paljon naurata kuvia katsellessa nuo muutamat ruoste kohdat ( toki näin sivullisena meinaa vähän naurattaa), mutta kyllähän siihen vielä akselin kiinni saa pitkäksikin aikaa kunhan ei oikase missään vaiheessa hommaa pilalle, mutta onnea hommaan ja kovasti intoa peliin.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 4.2.2007 12:40

On kyllä rapsakkaa tuo taka-akselin ympäristö. Vois jopa sanoa että aika mätä. Ei muuta kovalla työllä uutta peltiä vaan vanhan tilalle. Mistä ihmeestä sait rabbitin keulapellin? Eihän niitä ole suomeen/eurooppaan edes tullu ikinä?

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 4.2.2007 14:54

joo siis tosta Hämeenlinnan Motonetistä sen hain ja kyllä on aika mätä toi palkki.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 4.2.2007 15:17

Ettei olis Jetan keulapelti?

Aika pahalle näyttää nuo akselinkiinnitykset :/ Sciroccossa ei nyt aivan noin pahat ollut, vähän hitsaamista oli kuitenkin.

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 4.2.2007 22:45

Ei tuo kyllä jetan keulapala voi olla kun siinä on se kiinteä lippa tossa alaosassa. *askan möivät tms. Tuohon vaan westien lukkopelti niin avot...

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 4.2.2007 23:16

ai wastemoremoney-keula mk1:een? niitä ei taidakkaan ihan joka päivä näkyä. no, oossomia ainaki herunee. :)

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 4.2.2007 23:46

tätä tarkoitin:
Kuva

hmk
-
Viestit: 197
Liittynyt: 29.9.2003 12:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja hmk » 5.2.2007 12:53

Meillä oli joskus vuoden 80 Rabbit jossa oli neliskanttiset valot ihan tehtaalta.

tuollainen:
Kuva

Kun joskus sellaisen taas saisi..

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 5.2.2007 17:08

^ Komiat nuo jenkkimallin turvapuskurit. :)

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 6.2.2007 18:04

Joo niin niissä on ne neliskanttiset lamput kun on ulkomaan tuontia.

Nyt löytyi lähes vakion runkopalkin kaltaista ovaali reikäistä profiilia josta aion yrittää tehdä uutta palkkia ja kiinnitys kohtaan tulee 4m lattaa johon reiät ja niistä pultit ulos johon akseli kiinni sitten.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 7.3.2007 19:54

Pajalla tuli nyt oltua pitemmän tauon jälkeen ja taas sai kivasti homman käyntiin.

lasi poies ja sitten vaan taas ruosteen poistoa ja maalia ja ensimmäiset pakkelit tähän koslaan.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... lilasi.jpg

Yleinen osa tuo ruoste tässä autossa näköjään, palkki hieman pehmeä joten uutta tulollaan.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... paikka.jpg

Tuli heitettyä kojelauta poies edestä että pääsee paremmin kiinni auton "pelteihin".
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... rettua.jpg

Kyllä vaan
http://i141.photobucket.com/albums/r62/hapi_xz/Joo.jpg

Täytyy lähteä kevväämmällä hakemaan uutta lasia :(
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... ajalla.jpg

Pahoittelen huonolaatuisista kuvista!

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 7.3.2007 20:51

Jenkkimallin turvapuskurit painaa aika terveesti. Itsellä on sellaiset nurkissa pyörimässä ja vähän arveluttaa viitsiikö niitä mihinkään laittaa lisäpainon takia... Jenkkimallin koppakin on nurkilla, jos siitä keulasta haluaa kuvia niin ehkä voisin laittaa, tosin en omista kameraa.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 13.3.2007 12:13

Kesä lähestyy ja tallilla tapahtuu (tai ainakin toivotaan niin), muutama kuva tämänhetkisestä tilanteesta.


Laitettiin muovi seinäksi tallin toisen puolen väliin niin ei kaikki pöly yms. lennä toiselle puolelle.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 010084.jpg


Vanhahko työkaveri.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 010087.jpg


Takahelma taitaa mennä vaihtoon, uusi tilattu.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 010076.jpg


Uutta runkoa tulollaan kunhan kiireiltäni kerkiän taas hitsailemaan.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 010085.jpg


Onnellinen omistajahan se siinä..
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 010078.jpg

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 21.3.2007 19:17

Tässä pientä hauskaa kesää varten :) leveys ei vielä tiedossa.

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007192.jpg

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 21.3.2007 19:44

Ihan siistin näköistä! Teitkö samalla konstilla kuin mie? Vissiin kahdesta eri vanteesta?

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 21.3.2007 19:51

Juu kyllä on kahdesta vanteesta, taitaa vaan tulla aika kaposet mutta menköön nyt tämän kerran ja tehdään sitten ensi kerralla Leveet!

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 21.3.2007 20:08

Kyllä noillakii kelpaa! Arviolta noi on 7-7,5 tuumaa? Eiköhän ne ole ton ykkösen alle aika passelit.. ;)

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 23.3.2007 17:51

Joo kyllä etuvanteet jotain pikkasen vajaa 7 ja taakse noin 8 tuumaa.

Uutta tavaraa tuli noudettua ja hieman kuvia myös niistä eli takahelma joka kylläkin taitaa olla uudemmasta koska on isoille takavaloille ns. muokkaukset ja sitten hinauskoukun reikä, mutta paikallinen Motonetti sano että ei muuta saa joten... Ja sitten myös etuspoileri tuli samalla hommattua.

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 010104.jpg


http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 010101.jpg

Oli takahelmassa lommo joten tuli tinkattua 14 euroon se.
http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 010109.jpg

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 24.3.2007 0:13

paikallinen Motonetti sano että ei muuta saa

Kannattaa tiedustella lähimmästä varaosaliikkeestä onko heiltä saatavana Klokkerholmin tuotetta 95 20 68 1.
Näyttää tältä, tosin tuossakin on hinauslenkin kolo.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 27.3.2007 17:00

Mulla ois yks tommonen 95 20 68 1 nurkissa pyörimässä. Laita privaa jos kiinnostaa. Ei lommoja eikä muutakaan ylläreitä.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 28.3.2007 9:25

Kiitoksia mutta kyseinen helma on jo kiinni ja kyllä sitä pikkasen tarvi muokata, mutta aika kivuttomasti se sinne meni.


Tässä olis kesän vanteista muutama kuva.

Mielipiteitä?

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007195.jpg

http://i141.photobucket.com/albums/r62/ ... 007196.jpg

Eivät ole vielä hitsatut ja kaipaa hieman lekaa että saa suoriksi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.3.2007 10:40

Noihin sitten sellaiset suorat, peittävät kapselit, joita täälläkin on monesti myynnissä.

speedster
-
Viestit: 506
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja speedster » 18.4.2007 8:55

Onko projekti edistynyt? Melkoisen rytö**ska taisi olla alkuun aihio... Onko tekniikka edelleen 1.6D ?

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 20.4.2007 9:22

Ei ole päässy oikeen etenemään muuta kun olen pari vannetta hitsannu kun sorvista pakka meni vaihtoon eikä ole uutta vielä tullut... kone on vielä se sama vanha 1.5d ja toinen auto meni vaihtoon myös..

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 12.10.2007 6:56

Taas voisi hieman herätellä projektia joka aika pahasti päässyt jäämään talon rakentelun ohella.

Joitakin hitsailuja on vielä tekemättä mutta auto muuten aika kuosissa jo, pohjia jo aloiteltu hieman.

Täytyisi siirtää auto omalle tallille jotta pääsisi etenemään ennen kun tulee kauhiasti lunta kun pitäisi talvella jollain töihinkin kulkea.

Tuulilasi pitäisi tilata ja verhoilu kankaat penkkeihin ja oviin.

Väriä hieman mietitty mutta siitä ei enempää.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 4.2.2008 21:43

Jaahas

Nyt hieman päivityksiä!!

Uusia osia hommailtu, kuten etupyöränlaakerit, jarruputki, letkuja ja muuta mukavaa...

Nyt on hieman ollut aikaa laitella taasen autoa kuosiinsa ja rupeaa jo hieman näyttämään elon merkkejäkin.

Sähköjä on etsitty sieltä täältä kun ei oikeen mikään pelannut mutta nyt pikkuhiljaa taas pelaa lähes kaikki.

Hieman kuvia tässä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 4.2.2008 22:04

Näyttää selvästi jossain symbioosissa elävän ykkösen väsäilijät. Pitkin maakuntia tuntuu kevään korvilla taas porukka epätoivoisena rappaavan autojaan ( vissiin luulee kesäksi pääsevänsä ajeleen =) )

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.2.2008 22:24

Minkäs kokoiset noista peltivanteista tuli? Itsekö tekasit?

E:tuolta se löytyikin 7"/8", paljokos halkaisija?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 4.2.2008 22:32

^Veikkaisin kuvan perusteella n. 8 tuumaa leveydeksi? Suunnilleen samalta näyttää mitä ollaan tuossa omia vastaavia ihmetelty.

Heh, nuo vanhemmat sähköt on kyllä mukavia, tai siis se sulaketaulu :) Itse jo harkinnut tovin vaihtaisko suosiolla mk2 sähköt, kun mittaristokin sopii suunnilleen heittämällä. Tarvis olla kokoaikaa hipomassa niitä releitä että pelaa hehkut ja puhaltimet sunmuut.. Toinen lähivaloki enimmäkseen pimeänä ja pitkien merkkivalo samaten.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 5.2.2008 13:37

Vanteet on itse tekaistut sorvissa juuri ja juuri mahtuivat pyörimään.

Vanteiden leveys on takana noin 8 tuumaa ja edessä pikkasen vajaa 7 muistaakseni.

Joo kyllä tässäkin on hukassa toinen ajovalo, virtaa tulee, saa maita mutta ei vaan valo syty???

Hieman tuli taas edettyä, takaluukun laitoin kiinni ja hieman paklasin sieltä täältä.

Baconprööri on kiinni ja siinä tietenkin tyylikäs krominen ulostulo :D

Myös takaakseli on paikoillaan ja polttoaine tankki, muistaako kukaan niitä letkujen paikkoja eli siis niitä kolmea pientä,,, kaksi menee tankkiin mutta onko yksi sitten se joka on vapaana tankin vieressä joka antaa "korvaus" ilmaa?

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 5.2.2008 18:03

Ja tässä muutama kuva jälleen ihmeteltäväksi!

Kuva

Kuva

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 7.2.2008 22:01

Kohta täytyy jo miettiä koskas sitä rupeaisi konttorille päin taluttamaan :D :D

Tuulilasi olisi vielä tarpeen mutta muuten osat rupeavat olemaan kasassa.

Löysin äijän romujen seasta myös vanhat kattotelineetkin mutta saa nähdä että laitetaaanko kiinnin vai ei.


Sain oven alareunankin nyt paikoilleen joten sekin on nyt jo hyvässä kondiksessa.

Kuva

Sain kiinni myös uudet laakerit ja alakaa olla jo etupääkin kasassa!!!

Kuva

Kuva

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.2.2008 23:02

Ostitko oven korjauspalan jostain, vai teitkö ite?

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 8.2.2008 12:42

Ostin sen paikallisesta Motonetistä ja hintaa oli kympin verran.

Oven sisäreunankin olisin halunnut mutta kun ei ainakaan heiltä löytynyt valikoimistansa, joten väänsin osia sitten itse ja eihän se haittaa vaikka on vähän rumat, kun eivät jää näkyville.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.2.2008 15:40

Kiitän! Nyt tietää mistä niitä saa jos tulee tarvis.

Evens
-
Viestit: 140
Liittynyt: 8.10.2005 9:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja Evens » 8.2.2008 20:50

Hirveästi on vielä töita sen projektin kanssa.Hirveästi raha siihen projektin tarvis :)
Mistä sait chromi puskurit.Jos kenellä on sellaisia ylimäärasia sitten laita sähkoposti minulle.
Mikä tule lopuline väri siihen golfin?

Evens

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 8.2.2008 21:06

Mulla on vain etupuskuri ja kanssa yritän etsiä takapuskuria, joita ei oikeen ole tai jos on niin hinta on jotain yli 200€...

Rahaa en ole laskenut mutta alle 500 ihan hienosti auton hinta mukaanlukien, alusta on aika kehno joten täytyy varmaan joskus hommata uusi, jos nyt edes menee noilla katsastuksesta.

Lopullinen väri taitaa olla sama mikä tässä on ollut alkuperäisenä kun jotenkin tykkään kyseisestä väristä eli lähes sama keltainen kun edellinen omistaja oli telalla sohinut.

Tossa justiinsa sain etupäähän kiinni kaikki muut paitsi jarrut kun taytyy uusia suojagummeja sinne.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 8.2.2008 21:22

No helkkari sehän on sitte leimalla ihan just, hyvää vauhtia etenee ;) Oma lintta odottelee tallin nurkalla, tosin eipä se muuta kaipaa kuin ehjän sulaketaulun mikä kontissa jo odottelee, ja kyytiä pintaruosteille.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 9.2.2008 9:35

Auton lookki saa olla rotta nyt jonkun aikaa koska ei jaksa vielä maalata sitä. (oma talli on niin sekaisin)

lasse1
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.11.2003 21:36

ViestiKirjoittaja lasse1 » 24.2.2008 17:37

No onkos homma edistynyt paljon, jokos kohta on ajokunnossa?

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 25.2.2008 7:37

Tilailin hieman jarruhin tiivisteitä joten sen osilta odotellessa menee mutta muuten ihan ok mallilla.

Oletkos Lasse1 käynyt tutkimassa löytyykö paljon osia ykköseen?

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 30.1.2009 1:03

Onkos edistyny?

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 6.2.2009 8:50

Aika huonosti on edistynyt, tallipaikka meni hetkeksi ja auto ollut makaamassa pyörillään alkutalvesta asti, omassa tallissa hirsiä pari prätkää ja muuta romua eli siivousta vailla ja sit saisi gölvin kotio.
Jarrujen kanssa olen temppuillut kyllä ja tehnyt uusia osia kun p****le vanhoja hukkailin muuta nyt pitäisi olla aika selkee homma.

Alustaa tässä hieman jo kaipailee koska auto on jo pyörillään niin siitä ei puutu kun eujarrut, tuulilasi ja se alusta.

Koneen kimppuunkin pitäisi päästä, eli siis ihan huoltoa vaan, koneella ajettu n.70tkm hihnoja vaihtoon ja öljyjä, ääh syylarissa taisi olla joku minimaalinen vuoto.

Eli pienen ihmettelyn jälkeen huomaan että hommaa on jäljellä mutta auto onkin projekti ja sitä pikkuhiljaa tässä askarrellut kasaan.

lasse1
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.11.2003 21:36

ViestiKirjoittaja lasse1 » 15.4.2009 11:45

Onko projekti edistynyt ? Eiks kohta pitäis päästä jo ajelemaan..

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 15.4.2009 12:31

^ Voisin kans sanoa että kevät yllätti meikäläisen ja nyt omaa projektia kauhealla kiireellä leivotaan kasaan.

Tämäkin jo hyvällä mallilla siihen nähden mikä oli alkutilanne, peukkuja!

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 15.4.2009 18:00

Joo omaa ei oo pystynyt juurikaan rakentaa. mitä nyt jotain alustanosia menny uusiks. Mutta onneks leima menee vanhaks vasta kesällä ni pääsee ees vähän ajelee :D

Koitetaas saada mahdollisimman paljon ykkösiä liikenteeseen kesäksi :)

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 16.4.2009 16:14

Jarruja tullu nyt ihmeteltyä ja siirtämistä omaan talliin, mutta tallissa on edessä yksi ylimääräinen helkaman liesi joka odottaa ostajaansa!

Tukivarsi tonne koiranluitten väliin tuli myös tehtyä, saa nähdä sopiiko paikalleen.

Traileri pitäis vuokrata ja napata golffi kohti Hml:ää kun olis vaan inspiraatiota, aurinko paistaa joten kyllä luulis kohta taas olevan sitäkin.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa