AV4NT & G2KKIS
Valvoja: ffp jäsenet
Virtuaaliseen baarinyrkkeilyyn en ota osaa, mutta minusta yleensäkin tämmöset budjettiprojektit "humoristisella" rottatyylillä on piristäviä poikkeuksia kaikkien rahanhajuisten rakennelmien rinnalla.
Kulttuurishokista kärsiville muutama sana, joka auttanee ymmärtämään: eihän tuommonen linttahomma ole mikään tuore volkkarimiesten keksintö, onhan jenkkejä rakennettu "lauluautoiksi" ym. jo ennen kuin ensimmäinen kakkis on Wolfsburgissa synnytetty.
Elinkautisena kakkisfanina minua kiinnostaa tässä mm. tuo harvinainen Flair-malli. Onkohan nuo muutamissa kuvissa näkyvät vanteiden muovikehät alkuperäiset tässä mallissa? Jokin mielikuva minulla on että nuita on näkynyt alkuperäisinä ainakin GT- ja GTD-malleissa joinan vuosina. Tämä muisto tulee kakkiksen esitteistä joita tuli pikkupenskana selattua kun nuita perheessä oli uutena... Taitaa olla vieläkin tallessa se läpyskä! :D
Kulttuurishokista kärsiville muutama sana, joka auttanee ymmärtämään: eihän tuommonen linttahomma ole mikään tuore volkkarimiesten keksintö, onhan jenkkejä rakennettu "lauluautoiksi" ym. jo ennen kuin ensimmäinen kakkis on Wolfsburgissa synnytetty.
Elinkautisena kakkisfanina minua kiinnostaa tässä mm. tuo harvinainen Flair-malli. Onkohan nuo muutamissa kuvissa näkyvät vanteiden muovikehät alkuperäiset tässä mallissa? Jokin mielikuva minulla on että nuita on näkynyt alkuperäisinä ainakin GT- ja GTD-malleissa joinan vuosina. Tämä muisto tulee kakkiksen esitteistä joita tuli pikkupenskana selattua kun nuita perheessä oli uutena... Taitaa olla vieläkin tallessa se läpyskä! :D
Tarrakeskustelu siirrettiin tänne: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=83701
No eipä sinne nyt mitään kivitaloo oo tarkotus laittaa. :)
edit. hieman tyhjennystä, varmuuden vuoksi...
edit. hieman tyhjennystä, varmuuden vuoksi...
Viimeksi muokannut albanzo, 15.8.2007 19:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Albanzo: Mitsubishi TD04-x ahtimeks, 370cc suuttimet, Audi S2 bpumppu(Bosch), NGK Iridium tulpat, ahtopaineensäädin ja lastun säätö 250hv+. TD04:t yltävät 250-350hv. 370cc:t riittävät 280hv asti, jopa pidemmälle kun laihalle säätää. Audin pumppu riittää 280-300(bpaineen säätimel paremmin 300hv). Iridiumeilla saa ainakin kipunaa ja ahtopaineen säätimel voit vähän tuntuman mukaan parannella menohaluja. Lastusta vaan bsyötöt kohdilleen sekä sytkä. Luulis et vagien karttoja pääsee romplaamaan suht kiitettävästi(Karala).
Btw.. Iskikö kipinä kun euroissa näytti silt et kurkistelit meidän kerhon "pinkin" datsunin pellin alle ;) nojailin siin apparin puolel..
edit. Kytkintä en vaihtais ennen kuin vakio alkaa lipsumaan, saataa hyvinkin kestää. Putkisto tuskin alkaa ahdistamaan ennen 250hv:ta, pakopaineistahan sen sitten näkee. Mutta jos pussi on kunnos, niin tottakai ajat kärryn esim. Lakelle ja paat kerral turbolta loppuun asti kuntoon. Ja muista että parit lisämittarit ei ainakaan pahaa tee (seos laajakaista ja ahtopainemittari).
Btw.. Iskikö kipinä kun euroissa näytti silt et kurkistelit meidän kerhon "pinkin" datsunin pellin alle ;) nojailin siin apparin puolel..
edit. Kytkintä en vaihtais ennen kuin vakio alkaa lipsumaan, saataa hyvinkin kestää. Putkisto tuskin alkaa ahdistamaan ennen 250hv:ta, pakopaineistahan sen sitten näkee. Mutta jos pussi on kunnos, niin tottakai ajat kärryn esim. Lakelle ja paat kerral turbolta loppuun asti kuntoon. Ja muista että parit lisämittarit ei ainakaan pahaa tee (seos laajakaista ja ahtopainemittari).
Tuli tänään soiteltua Pro-Mo:n Jyrki Repolle ja hänellä oli pariakin pakettia tarjolla ja toinen niistä taitaa päätyä pellin alle.
Kytkimestä oli sen verran juttua et saattaa kuulemma hyvinkin kestää, mutta jos ei kestä, ni sit laitetaan uus. Heti en ala sitä kyllä vaihtamaan.
eskimo: Kipinä iski siinä kohtaa kun todettiin orkkisahtimen olevan kaput, mut datsuni ei ainakaan sammuttanu sitä kipinää. :)
edit. siivousta
Kytkimestä oli sen verran juttua et saattaa kuulemma hyvinkin kestää, mutta jos ei kestä, ni sit laitetaan uus. Heti en ala sitä kyllä vaihtamaan.
eskimo: Kipinä iski siinä kohtaa kun todettiin orkkisahtimen olevan kaput, mut datsuni ei ainakaan sammuttanu sitä kipinää. :)
edit. siivousta
Noni, eilen illalla sain auton Pro-Mo:sta ulos ja Repon Jyrki löysi yllättävän paljon ylimäärästä tuolta diudin konehuoneesta... ;) Pahvilaatikon kyljessä oli ihme teksti, mitä lie tarkottaa?
Mä aattelin olla hirmu töning ja laitettiin sisustaan tollaset ihanat mittarit ku eiks noi oo sitä tuninkia?
Ja sit ku oon nähny joissain tuninkiautoissa sellasii isoja imureita, ni laitettiin mullekin sellanen!
Kivakiva.
Mä aattelin olla hirmu töning ja laitettiin sisustaan tollaset ihanat mittarit ku eiks noi oo sitä tuninkia?
Ja sit ku oon nähny joissain tuninkiautoissa sellasii isoja imureita, ni laitettiin mullekin sellanen!
Kivakiva.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
No noi mittarit nyt saa toistaiseksi olla tossa, kunnes keksin niille jonkin sopivan asennussysteemin. Nyt ne ainakin on hyvin näkyvillä, niinkun niitten vissiin kuuluukin olla. A-pilariin niitä tuskin olen laittamassa, saatika sit B-pilariin... :D
Edit. Foliohattu päähän, tehoa tulee riittävästi jokapäivästä käyttöä ajatellen.
Edit. Foliohattu päähän, tehoa tulee riittävästi jokapäivästä käyttöä ajatellen.
Viimeksi muokannut albanzo, 2.10.2007 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siirrä noi mittarit tohon B pilariin ..paremman näköset kun tos kojetaulun päällä Toimiiko toi putsari talvellakin,luulis et jäätyy..
mahtaa olla vittumainen kattoo mittareita b-pilarista.. tai toki jos takapenkkiläinen haluaa.. Ja a-pilarissa taitaa olla bagi sisällä..
Viimeksi muokannut slate, 2.10.2007 22:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Hei albanzo pistä ne siihen nokkapellille ne mittarit. Sitten kun ne sun lasikuitupuskurit, 22" kromi bling bling vanteet, apinannahkapenkit ja lintulauta tulee, niin saat kyllä rispektii!
No joo siis, jos totta puhutaan, niin jos keskikonsolista löytyis paikka, niin se olis ehkä paras. Ja tehotavoite kuulostaa ihan mukavalta ajateltuna jokapäiväistä käyttöä.
No joo siis, jos totta puhutaan, niin jos keskikonsolista löytyis paikka, niin se olis ehkä paras. Ja tehotavoite kuulostaa ihan mukavalta ajateltuna jokapäiväistä käyttöä.
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 2.10.2007 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ollaan täällä nyt niin alkuperäisyyden/siisteyden tavoittelijaa :o. Omassa riisikupissa juurikin on nuo mittarit tuossa A-pilarissa, mutten ole siihenkän tyytyväinen. Tarkoitus olisi siirtää, jossain vaiheessa, nuo mittarit about noin kun albanzon autossa. Keskikonsolista on aivan turha alkaa kurkkimaan mittareita(varsinkaan jos ne on siellä vaihdekepin korkeudella), että meneekö seokset laihalle tai kuinka paljon kiihdytyksessä se vessa niitä ahtoja kerää(varsinkin jos on ahtopaineen säädintä kabiinissa). Tärkeintä mielestäni on juurikin tuo mitä kim.kouvo sanoi; kunhan ne on helposti luettavissa.
Tuuletusaukkoja ei kannata noilla mitareilla peittää, edes vähää. A-pilarissa olevat mittarit ja kaiutimet tuppaavat peittämään hieman tuota kuljettajan sivulasin tuuletusta (tietysti omakohtaiset kokemukset rajoittuvat vain tiettyihin automalleihin), joka taas aiheutaa huurua lasissa(näin omassa autossa). Toisaalta mittarit on ihan kohtuullisesti siitä luettavissa.
Vai, että putsari jäätyis talvel :).
Tuuletusaukkoja ei kannata noilla mitareilla peittää, edes vähää. A-pilarissa olevat mittarit ja kaiutimet tuppaavat peittämään hieman tuota kuljettajan sivulasin tuuletusta (tietysti omakohtaiset kokemukset rajoittuvat vain tiettyihin automalleihin), joka taas aiheutaa huurua lasissa(näin omassa autossa). Toisaalta mittarit on ihan kohtuullisesti siitä luettavissa.
Vai, että putsari jäätyis talvel :).
En oo ihan satavarma miten toi mittaristohässäkkä toimii, mut tosiaan noille itse mittareille ei tuu ku ohuehkot sähköjohdot ja tonne ohjainboksille tulee hieman enemmän piuhoja. Annoin Jyrkin asentaa noikin, sillä kun on hieman enemmän kokemuksia näistä ja kun se muutenkin oli päässy jo työn touhuun... ;)
Nyt vaan kovasti odotellaan putkistoa saapuvaksi et sais kaiken mahdollisen tehon irti tosta autosta, kun tällä hetkellä toi putkisto ahdistaa todella pahasti. No, kai se sieltä joskus tulee, vasta sitä on 1,5kk odotettu vaikka piti tulla 8-10 päivässä...
Kesävanteetkin muuten vaihtuu, vanhat myin Kuopion suuntaan ja uudet on jo löydetty ja tuumakoko tulee kasvamaan yhdellä.
edit. Ahtomittarille tai boksille ei tosiaan tuu letkua, vaan letku menee jollekin pienemmälle Apexin palikalle mikä on konehuoneessa, ja siitä digitaalisesti ohjainboksille mikä on sisällä autossa. Sieltä meneekin sitten tieto mittareille.
Nyt vaan kovasti odotellaan putkistoa saapuvaksi et sais kaiken mahdollisen tehon irti tosta autosta, kun tällä hetkellä toi putkisto ahdistaa todella pahasti. No, kai se sieltä joskus tulee, vasta sitä on 1,5kk odotettu vaikka piti tulla 8-10 päivässä...
Kesävanteetkin muuten vaihtuu, vanhat myin Kuopion suuntaan ja uudet on jo löydetty ja tuumakoko tulee kasvamaan yhdellä.
edit. Ahtomittarille tai boksille ei tosiaan tuu letkua, vaan letku menee jollekin pienemmälle Apexin palikalle mikä on konehuoneessa, ja siitä digitaalisesti ohjainboksille mikä on sisällä autossa. Sieltä meneekin sitten tieto mittareille.
Tiiserit oli jossain kohtaa kuuminta hottia, ni laitetaan kiusaks kans yks moinen...
Kuvassa siis hieman esimakua tulevista kesävanteista.
Kuvassa siis hieman esimakua tulevista kesävanteista.
Elikkäs näitäkös se Jone veikkaili?
Makoisan näköiset rinkulat.
Makoisan näköiset rinkulat.
Noniin, joulu tuli etuajassa eli putkisto tuli pitkän odotuksen jälkeen ja laitettiin se tänään kiinni. Milltekin cat-backhan sinne tuli ja asennus hoitu suhteettoman kivuttomasti (mitä nyt välivaimentimet oli molemmat oikeanpuoleisia, eli toisen vaimentimen kiinnike piti irrottaa ja hitsata eripäin uusiks...), mutta muuten homma oli simppeli ja aikaa kulu jäähdyttelyineen 2h. Ei sitä Milltekkiä turhaan kehuta laadun puolesta, sen verran asiallisen oloista jälkeä koko putkisto oli.
Myös vanteet tulivat vihdoin kotio, mutta vielä niitä ei laiteta alle, vasta sit kevveemmällä... Ja vanteethan olivat tällaiset. Kokoa moisilla kiekoilla on 8,5x19" ja ET on 27. Tässä vielä kaikki plus vieraileva tähti.
Ei mulla muuta.
Myös vanteet tulivat vihdoin kotio, mutta vielä niitä ei laiteta alle, vasta sit kevveemmällä... Ja vanteethan olivat tällaiset. Kokoa moisilla kiekoilla on 8,5x19" ja ET on 27. Tässä vielä kaikki plus vieraileva tähti.
Ei mulla muuta.
OT. Anteeksi Aapo.
Tarkennan eka sivun keskustelua, liittyen Hannu Mikkolaan.
Audin sivuilta vuonna 2003 bongattua:
Tarkennan eka sivun keskustelua, liittyen Hannu Mikkolaan.
Audin sivuilta vuonna 2003 bongattua:
Tänä vuonna on kulunut 20 vuotta Hannu Mikkolan Audilla voittamasta rallin maailmanmestaruudesta. Mestaruutta juhlistetaan erikoisvarustellulla Audi A4 quattrolla, joka on nimetty Celebrationiksi.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 120 vierailijaa