Kakkiksen kesä !!-MYYTY-!!
Valvoja: ffp jäsenet
Kakkiksen kesä !!-MYYTY-!!
*2008* Eli tämä auto on sitten myyty. jatkanee onnellisia kilometrejä uuden omistajansa kanssa. ja suurin osa noista kuvista ei toimi kun palveluntarjoaja möhli.
*over and out*
Laitetaan nyt tänne juttua tästä omasta golffistakin, kun on jo sen verran tapahtunut että uskaltaa jotain julkistaakkin.
Eli tästä lähdettiin. Auto oli maalattu ilmeisesti hieman ennen kuin se minulle päätyi, niin hyvässä kunnossa maali oli.
Vaan niin se ajan ja loskan hammas puree, ja kuuden onnellisen huristeluvuoden jälkeen alkoi kukkaa ilmestyä sinne ja tänne ja
muutama ikävä lommokin ulkokuorta korvensi. Jotain oli tehtävä.
Projekti aloitettiin 10.07.2006, ovien ja kurttuisen lokasuojan irroituksella. Ruostekohtienkimppuun piti myös hyökätä.Rälläkkä lauloi
lamellilaikan kera ympäriautoa. Ruostettahan ei PITÄNYT olla paljoa, vaan edellisten pakkeleiden alta löytyi kukkanen jos toinenkin.
Mm. konepellin etureuna ja toinen takakaari oli jo ennestään muotoiltu pakkelista, joten kittausta tiesi olevan tulossa.
Sitten oli aika vetää itse kori mataksi, ja ruostevauriotkin olivat saaneet kiiltoatakaisin.
Takahelmasta löytyikin sitten ikävät yllätykset, siellä kun ei kulmissa ollut juurikaan kovaa peltiä enää. Lisäksi keskeltä löytyi pehmeätä
aina takakontin pohjalevyyn asti, joten rälläkkä lauloi taas ja takahelma sai tuoretta peltiä komean päällyspaikan muodossa. Tuoreet pellit
saivat päällensä teollisuusepoksia, jonka pitäisi karkottaman ruostetta riittävästi. Hitsaushommien ohessa päätettiin siloitella mm. toinen
pyyhkijänreikä ja takalistosta erinäisiä reikiä. Takaluukkuun tulisi myös tällainen muotoilupala korvaamaan entistä muovikahvaa/lukkopesää.
Kyseinen pellinlirpake saatiin myös melko nätisti paikalleen, kunhan alle jäävät ylimääräiset reiät oli hitsattu umpeen.
Sitten olikin vuorossa pakkelointia ja hieman lisää pakkelointia, jonka jälkeen pakkeloimme hieman, kunnes auto viimeinoli hiontaväriä vaille.
Hiontavärin suihkautin itse naapurin ystävällisellä suostumuksella hänen tallissaan. Karhean pinnan sävyksi tuli ihanainen kalsarinsininen,
hieman tulevaa pintaväriä silmälläpitäen. Maalin kuivuttua alkoi taas hiominen, ja alta paljastuvien orkosten pakkelointi kunnes auto viimein
oli omasta mielestä ja sormituntumasta päätellen valmis maalaamoon siirtoa varten.
Maalaamossa rapsittiin taas luukkuja irti enemmän ja vähemmän, ja työnnettiin ensimmäisiä osia jo suihkutettavaksi. Pölykuivana irto-osat saatiin maalaamosta ulos ja kori tilalle suihkutettavaksi.
Koska hiontaväri oli mennyt useasta kohtaa puhki ja uusia pakkelilänttejäkin oli näkyvissä, päätettiin runsaasti helmiäistä sisältäneen pintavärin alle vetää supermusta pohja, jolla täten estettäisiin pintavärin epätasaisuus. Värimassa päällä, lakkausta odotellessa, auto näytti tältä.
Viimein autoon saatiin lakkakin ylle, ja pintaa päästiin ihailemaan.
Tänään ollaan menossa tässä vaiheessa. Auton hain tänään kotiin maalaamosta ja laittelin tiivisteitä ym. pientä jo paikalleen ja puskurit ja maski tietysti mallailun vuoksi. Muutama osa, mm. uusi tuulilasi on vielä tulematta, luultavasti perjantaina päästään sitä asentelemaan jotta lauantaina päästään tuuriin ajelemaan jo uudella
kuosilla.
*over and out*
Laitetaan nyt tänne juttua tästä omasta golffistakin, kun on jo sen verran tapahtunut että uskaltaa jotain julkistaakkin.
Eli tästä lähdettiin. Auto oli maalattu ilmeisesti hieman ennen kuin se minulle päätyi, niin hyvässä kunnossa maali oli.
Vaan niin se ajan ja loskan hammas puree, ja kuuden onnellisen huristeluvuoden jälkeen alkoi kukkaa ilmestyä sinne ja tänne ja
muutama ikävä lommokin ulkokuorta korvensi. Jotain oli tehtävä.
Projekti aloitettiin 10.07.2006, ovien ja kurttuisen lokasuojan irroituksella. Ruostekohtienkimppuun piti myös hyökätä.Rälläkkä lauloi
lamellilaikan kera ympäriautoa. Ruostettahan ei PITÄNYT olla paljoa, vaan edellisten pakkeleiden alta löytyi kukkanen jos toinenkin.
Mm. konepellin etureuna ja toinen takakaari oli jo ennestään muotoiltu pakkelista, joten kittausta tiesi olevan tulossa.
Sitten oli aika vetää itse kori mataksi, ja ruostevauriotkin olivat saaneet kiiltoatakaisin.
Takahelmasta löytyikin sitten ikävät yllätykset, siellä kun ei kulmissa ollut juurikaan kovaa peltiä enää. Lisäksi keskeltä löytyi pehmeätä
aina takakontin pohjalevyyn asti, joten rälläkkä lauloi taas ja takahelma sai tuoretta peltiä komean päällyspaikan muodossa. Tuoreet pellit
saivat päällensä teollisuusepoksia, jonka pitäisi karkottaman ruostetta riittävästi. Hitsaushommien ohessa päätettiin siloitella mm. toinen
pyyhkijänreikä ja takalistosta erinäisiä reikiä. Takaluukkuun tulisi myös tällainen muotoilupala korvaamaan entistä muovikahvaa/lukkopesää.
Kyseinen pellinlirpake saatiin myös melko nätisti paikalleen, kunhan alle jäävät ylimääräiset reiät oli hitsattu umpeen.
Sitten olikin vuorossa pakkelointia ja hieman lisää pakkelointia, jonka jälkeen pakkeloimme hieman, kunnes auto viimeinoli hiontaväriä vaille.
Hiontavärin suihkautin itse naapurin ystävällisellä suostumuksella hänen tallissaan. Karhean pinnan sävyksi tuli ihanainen kalsarinsininen,
hieman tulevaa pintaväriä silmälläpitäen. Maalin kuivuttua alkoi taas hiominen, ja alta paljastuvien orkosten pakkelointi kunnes auto viimein
oli omasta mielestä ja sormituntumasta päätellen valmis maalaamoon siirtoa varten.
Maalaamossa rapsittiin taas luukkuja irti enemmän ja vähemmän, ja työnnettiin ensimmäisiä osia jo suihkutettavaksi. Pölykuivana irto-osat saatiin maalaamosta ulos ja kori tilalle suihkutettavaksi.
Koska hiontaväri oli mennyt useasta kohtaa puhki ja uusia pakkelilänttejäkin oli näkyvissä, päätettiin runsaasti helmiäistä sisältäneen pintavärin alle vetää supermusta pohja, jolla täten estettäisiin pintavärin epätasaisuus. Värimassa päällä, lakkausta odotellessa, auto näytti tältä.
Viimein autoon saatiin lakkakin ylle, ja pintaa päästiin ihailemaan.
Tänään ollaan menossa tässä vaiheessa. Auton hain tänään kotiin maalaamosta ja laittelin tiivisteitä ym. pientä jo paikalleen ja puskurit ja maski tietysti mallailun vuoksi. Muutama osa, mm. uusi tuulilasi on vielä tulematta, luultavasti perjantaina päästään sitä asentelemaan jotta lauantaina päästään tuuriin ajelemaan jo uudella
kuosilla.
Viimeksi muokannut jamku, 7.1.2008 16:43. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
ei mitään suurta, semmonen suht kliini ois tavotteena.. kromia sinne tänne ehkä. vanteita pitäis saada leveemmäks ja ulommas.
tänään soviteltiin peltejä kohilleen, ja laitettiin kaikki laitettavissa olevat lasit. Takapuskurin mustan osan kävin kans kuumailmapuhaltimella läpi, nyt ei paljon uutta häpeä. Kuvia ei tullu napsittua tänään. pahoittelen.
huomenna uusien vilkkujen ostoa ja viimesten puuttuvien osien haalimista, uusi tuulilasiki pitäis tulla iltasella. eiköhän huomenna saada jotain kuviakin taas esille! :)
tänään soviteltiin peltejä kohilleen, ja laitettiin kaikki laitettavissa olevat lasit. Takapuskurin mustan osan kävin kans kuumailmapuhaltimella läpi, nyt ei paljon uutta häpeä. Kuvia ei tullu napsittua tänään. pahoittelen.
huomenna uusien vilkkujen ostoa ja viimesten puuttuvien osien haalimista, uusi tuulilasiki pitäis tulla iltasella. eiköhän huomenna saada jotain kuviakin taas esille! :)
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 22.3.2006 16:17
Kotilaisen maalaamo on siinä kivijärven ja karstulan rajalla. eikä hintaa saa kysyä.. ainakaan julkisesti. :D
tänään tuli haettua vilkkuja ym. puuttuvia osia ja tuulilasikin on kuulemma matkalla. puskurinosia vaan puuttuu, kun motonetin toimitukset kusee, mutta jospa nekin saatais paikalleen siitä huolimatta. pääsis illalla jo kruisailemaan :P
tänään tuli haettua vilkkuja ym. puuttuvia osia ja tuulilasikin on kuulemma matkalla. puskurinosia vaan puuttuu, kun motonetin toimitukset kusee, mutta jospa nekin saatais paikalleen siitä huolimatta. pääsis illalla jo kruisailemaan :P
ei ihan päässy illalla vielä.. vaan nytpä on ekat kilometrit ajettu. vielä kun joku jaksais kasata mun ovipahvit.. ja puskurin alalipat on vieläki tulematta. maanantaina kuulemma saapuu.
nuo valot on vaan aivan karmeat, eli jossain lähitulevaisuudessa kirkkaat ajovalot ja punavalkoset krystal-takavalot täytyy investoida.
nyt se näyttää tolta ja tolta.
nuo valot on vaan aivan karmeat, eli jossain lähitulevaisuudessa kirkkaat ajovalot ja punavalkoset krystal-takavalot täytyy investoida.
nyt se näyttää tolta ja tolta.
ei ihan hirveen kaukana toi väri meitsin ekasta autosta joka oli mulla n.7vuotta sitten
http://i5.tinypic.com/2dmbbbq.jpg
http://i5.tinypic.com/2dmbbbq.jpg
joo tuliha sitä ähtärin suunnalla käytyä tuossa alkuviikosta. jotenki oma mieltymys ei salli 15" ylittäviä vanteita, mutta leveyttä pitäis saada rutkasti enemmän kuin tuo mitätön 7"..
kuitenkin, nyt on ajeltu kohta viikonpäivät onnellisena ja uusia naarmuja kauhulla peläten. eka kuvaussessio tuli tuossa pidettyä iltahämärässä, siitä kuvasaldoa täällä.
kuvissa paikallaan motonetiltä saapunut gl-lippa edessä, joka näkyy kun OIKEIN tarkkaan katsoo. siis gti-mallinen on vielä hakusassa, tuo kun on aivan liian mitätön.
ja tarratuningiakin piti harrastaa.. ;)
e: kuvalinkki päivitetty uuteen
kuitenkin, nyt on ajeltu kohta viikonpäivät onnellisena ja uusia naarmuja kauhulla peläten. eka kuvaussessio tuli tuossa pidettyä iltahämärässä, siitä kuvasaldoa täällä.
kuvissa paikallaan motonetiltä saapunut gl-lippa edessä, joka näkyy kun OIKEIN tarkkaan katsoo. siis gti-mallinen on vielä hakusassa, tuo kun on aivan liian mitätön.
ja tarratuningiakin piti harrastaa.. ;)
e: kuvalinkki päivitetty uuteen
Nyt on sitten viimeinkin oikeanlainen lippa paikallaan etupuskurissa (kiitos miksu87)
keulaa pitäis laskea ku ei raavi vielä tarpeeks tuo lippa maata ;)
keulaa pitäis laskea ku ei raavi vielä tarpeeks tuo lippa maata ;)
nyt sitten olis putkiprojektia edessä, eilen luhistu takapöntön etupuolelta putki rikki..
takapönttöä pitäis kai vaihtaa, nyt kun se aiheelliseksi tuli. budjetti on edelleen tiukka, mutta olis kiva laittaa jotain vähän "nimekkäämpää" vaimenninta alle.. täytyy tutkailla jos jostain supersprinttiä tai vastaavaa käytettynä löytäis. jos jollaki on jotain kiehtovaa nurkissa pyörimässä, ni ilmotusta tännepäin. ;)
takapönttöä pitäis kai vaihtaa, nyt kun se aiheelliseksi tuli. budjetti on edelleen tiukka, mutta olis kiva laittaa jotain vähän "nimekkäämpää" vaimenninta alle.. täytyy tutkailla jos jostain supersprinttiä tai vastaavaa käytettynä löytäis. jos jollaki on jotain kiehtovaa nurkissa pyörimässä, ni ilmotusta tännepäin. ;)
Pakoputkiprojekti virallisesti aloitettu purkamisella. ja löytyihän sieltä vähän haperoa ja muutenkin oli putki vähän parhaat päivänsä nähnyt.
Etummainen vaimenninkin menee vaihtoon/poistoon kun siellä oli sisuskalut irti=piti ikävää helinää(RÄMINÄÄ) tietyillä kierroksilla.
uuden putken konsepti on vielä täysin auki, mutta tuollaista korroosiovapaata 60mm halkaisijalla olevaa juttua olis tarjolla ainakin.
Etummainen vaimenninkin menee vaihtoon/poistoon kun siellä oli sisuskalut irti=piti ikävää helinää(RÄMINÄÄ) tietyillä kierroksilla.
uuden putken konsepti on vielä täysin auki, mutta tuollaista korroosiovapaata 60mm halkaisijalla olevaa juttua olis tarjolla ainakin.
tiivistelasit on helppo irroittaa ehjänä kun varovasti sisäpuolelta painaa vaan jaloilla mahdollisimman laajalta alalta. toisen kannattaa olla ulkopuolella vastaanottamassa lasia ettei tipu lattialle, lupsahtaa irti yleensä aika yhtäkkiä. tuulilasin laitoin itselle uuden kun vanha oli varsin huono jo, maksoi tummalla yläreunalla 80e.
mgrz: seinäjoen käyttöautolta kaverin kautta hommasin.
Tänään ostin uuden takapöntön ja tottahan se piti pistää pilalle heti. Ensin rälläköitiin ja sitten hitsattiin . Kiitos kuuluu AM:lle.
Keskipöntölle tehtiin keisarinleikkaus ja helinää aiheuttanut kakara poistettiin.
Huomenna pääsee testaamaan miten teinikkäät pörinät tulee.
ps. kuvat haisee kun ei ollut kun kännykamera mukana.
Tänään ostin uuden takapöntön ja tottahan se piti pistää pilalle heti. Ensin rälläköitiin ja sitten hitsattiin . Kiitos kuuluu AM:lle.
Keskipöntölle tehtiin keisarinleikkaus ja helinää aiheuttanut kakara poistettiin.
Huomenna pääsee testaamaan miten teinikkäät pörinät tulee.
ps. kuvat haisee kun ei ollut kun kännykamera mukana.
tulihan niistä äänistä melko kovat..huh. no, saanee nyt kelvata hetken. ;)
Petri R:ltä tuli paketti jossa oli vähän _uusia_ osia.
lisää kuvia sitten kun nuo on saatu paikalleen.
Petri R:ltä tuli paketti jossa oli vähän _uusia_ osia.
lisää kuvia sitten kun nuo on saatu paikalleen.
Tuulilasin saa harvoin ehjänä irti rikkomatta tiivistettä. Hommaa jostain tiiviste ja leikkaa lasi irti. Nim. kokemusta on ;) Kakkikseen ei mielestäni sovi leksus takavalot eikä 15" isommat vanteet. Kuvissa näkyvät ovat juurikin sopivat kiilloitettuna ja taustaltaan mustaksi maalattuna. Madallus on kompromissi käytettävyyden ja ulkonäön suhteen.
nyt on sitten kaarenpätkät paikallaan.
takapää ja etupää.
Yleisilme yks ja kaks.
paskanen auto. ja tuossa takakuvassa näkyy myös uusi vielä vinossa oleva takapönttö/putkenpäät.
etukaaren takaosaan tekis mieli sovittaa tuommoset takakaaren etuosaan tulevat muovit.. mallailin vähän noita ennen paikalleen laittoa ja pienellä vuolemisella sais käymään ihan kivasti. niihin kun ei vissiin ole olemassa omia vastaavia muovikäikäleitään?
takapää ja etupää.
Yleisilme yks ja kaks.
paskanen auto. ja tuossa takakuvassa näkyy myös uusi vielä vinossa oleva takapönttö/putkenpäät.
etukaaren takaosaan tekis mieli sovittaa tuommoset takakaaren etuosaan tulevat muovit.. mallailin vähän noita ennen paikalleen laittoa ja pienellä vuolemisella sais käymään ihan kivasti. niihin kun ei vissiin ole olemassa omia vastaavia muovikäikäleitään?
Tuli harrastettua hieman talvivarusteluasekä valokuvausta.
Sama vähän ylempää.
ja autokin on vähän puhtaampi..
Sama vähän ylempää.
ja autokin on vähän puhtaampi..
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
http://jamku.laatikko.org/cpg132/displayimage.php?album=64&pos=12
yksi kappale valmiina.
yksi kappale valmiina.
Viimeksi muokannut jamku, 15.5.2007 0:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käypä romikselta ryöstämässä jostain volsusta tuollaiset keskiökapselit, parantavat vielä hieman vannekokonaisuutta.
Juu, noin se onnistuu kätevästi :) Itse ajattelin hommata uudet g60 pellit ja viedä turkuun levitykseen kun ei aika eikä taidot riitä DIY:hyn, mut ootan innolla miltä laite näyttää, kun saat vielä leveempää alle... Onko noi muuten kuinka painavat, kun oon kuullu et ei kannata sen painon takia hommata?
Ps. Venyttää vois vielä renkaita pikkasen enemmän niin tulee se oikee USA-lookki :)
Ps. Venyttää vois vielä renkaita pikkasen enemmän niin tulee se oikee USA-lookki :)
ei teiltä ainakaan ideat lopu :D katsotaan mitä kesä ja kilometrit tuo tullessaan. laitetaan tähän nyt kertauksena "DIY-leveät peltivanteet":
vanha pois, uusi tilalle, tig-linnun kakkaa, valmis!
nyt siis loputkin kolme hitsattuna. eiköhän ne huomenna pyöri jo auton alla... \o/
vanha pois, uusi tilalle, tig-linnun kakkaa, valmis!
nyt siis loputkin kolme hitsattuna. eiköhän ne huomenna pyöri jo auton alla... \o/
Viimeksi muokannut jamku, 15.5.2007 0:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://jamku.laatikko.org/cpg132/displayimage.php?album=64&pos=19
alla pyörii iloisesti, ja tasasesti, täysin suora lopputulos. tontitustahan tuo vielä vähän kaipaa.. :)
alla pyörii iloisesti, ja tasasesti, täysin suora lopputulos. tontitustahan tuo vielä vähän kaipaa.. :)
Viimeksi muokannut jamku, 15.5.2007 0:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jone: 195/45 olis joo parempi..vai oisko vielä parempia ehdotuksia? mennään nyt toistaseks kuitenkin noilla kun ne niin hyväkuntoset on.
qstiz: kyllä vaihtoehdoissa oli monia vaihtoehtoja väritykseks, mm korinväristä keskustaa ynnämuuta mutta päädyin sitten kuitenkin tuohon yksivärisyyteen. simppeli on kaunista, eiksje? :P
qstiz: kyllä vaihtoehdoissa oli monia vaihtoehtoja väritykseks, mm korinväristä keskustaa ynnämuuta mutta päädyin sitten kuitenkin tuohon yksivärisyyteen. simppeli on kaunista, eiksje? :P
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
kyllä siinä oma hommansa tosiaan on. tuolla tapaa rakennettaessa se vanteen keskellä olevan kapeampi osa jää auttamattoman pieneksi, minäkin rengasmiehen apuna jouduin olemaan painamassa loppuvaiheessa rengasta sinne uraan että jaksoi rengaskone vääntää loppuun asti. plus että isommalla pistoolilla piti ilmaa laittaa aluksi että rengas pomppasi oikeisiin uriinsa.
en edes uskalla ajatella tuon renkaan poisottoa tuolta vanteelta.. kaverin uhkailut rälläkästä ynnä muusta "apuna" tuntuu liian uskottavilta tällähetkellä..
en edes uskalla ajatella tuon renkaan poisottoa tuolta vanteelta.. kaverin uhkailut rälläkästä ynnä muusta "apuna" tuntuu liian uskottavilta tällähetkellä..
http://jamku.laatikko.org/cpg132/displayimage.php?album=64&pos=20
kaikkea pitää kokeilla, paitsi mummoaan ja ooeeämmää...vai miten se oli. ;) tarkkasilmäiset huomaavat jotain muutakin uutta.
kaikkea pitää kokeilla, paitsi mummoaan ja ooeeämmää...vai miten se oli. ;) tarkkasilmäiset huomaavat jotain muutakin uutta.
Viimeksi muokannut jamku, 15.5.2007 0:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ c´mon, tässä rakennetaan mk2 golffia
niijust, en mä nyt NOIN tarkkasilmästä tutkielmaa kaivannut ;) takapuskuri ei sentään roiku enää. hähä.
pientä mustaa joo tuli lisättyä. ja kuskin oven kahvakin on viimein taas paikallaan. jos yskältä jaksaa niin tänään pitäisi asennella takaluukun aukaisusolenoidia paikalleen.. ajattelin käyttää pahakseni luukkuun meneviä takalasinpesurin johtoja solenoidin kytkentään. kellään tietoa tai peräti kaaviota tähän heittää, mihin nuo johdot tuolta takaluukun sisältä menevät? viikselle? sulakerasialle? muualle/minne?
AHU: noi kokopeittävät kapselit on meidän borasta ja oli tosiaan paikallaan vaan kuvanoton ajan :D pienemmät keskiökapselit on tulossa ja lukkarin ehdottamat mustat kupit myös, ainakin toivottavasti. tarjota saa jos jotain vastaavia nurkissa pyörii.. :)
kiitos, sitä tässä ollaan haettukin :)
Todella tyylikäs ja yksinkertainen.
kiitos, sitä tässä ollaan haettukin :)
Eiks nää mersun osat oo golfeissa nykyään kova juttu? ;)
tää mun pölykapselifetissi alkaa saada huolestuttavia piirteitä...
tää mun pölykapselifetissi alkaa saada huolestuttavia piirteitä...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa